Marraskuun Mussukat 2014 *Kesäkuussa*

Tervetuloa myös Joyful! :wave:

Hurja, kun täällä jo kelan lapuista puhutaan :O Saan omaani odottaa sinne elokuun alun neuvolaan, kyllä nää on todella harvoin! Se tulee olemaan kolmas neuvola...!

Kurjaa, miten monella on kipuja : / Mulla on itselläkin sellainen odottava olo niiden suhteen, työ kun on fyysistä ja sisältää paljon raskaita nostoja. Mutta toistaiseksi on selvitty sillä yhdellä kipukohtauksella. Ja muille itkupilleille :hug: Mua ei nyt sukupuoliodotukset itketä, mutta kaikki muu kylläkin. Ja tää väsymys pahentaa itkuisuutta, tietysti.

Viime yö meni istuma-asennossa sohvalla torkkuessa, nenä on flunssan ansiosta tukossa enkä uskalla nyt sumutteita käyttää |O Tietääpä mitä tekee nämä vapaat..!

Ankka & Bebe, myöskin huomenna puolessavälissä
 
Flunssaan ja tukkoiseen nenään.. Olin lähes neuroottinen noissa enkelin odotuksessa. Ja olin sen ekan kolmanneksen lähes kokonaan flunssassa joten tuli kokeiltua yhtä sun toista. Parhaiten toimi menthol huulirasva + sängyn viereen pilkottu valkosipuli. Tokikin koko asunto haisi vähintäänkin turkkilaiselta pizzerialta, mutta sain nukuttua yöt tosi hyvin!

Mä itseasiassa oon tällä hetkellä flunssassa. Toissaviikolla oli vatsatauti. Kumpa nyt nää sairastelut riittäis! On vaan vähän lämpöä, kurkku kipeä ja tosi räkänen ja kipee yskä. Tuntuu etenevän vauhdilla, joten ehkä tästäkin pian selvitään. Vatsatauti kesti 6tuntia... vaan :O

Ens viikolla olis muutto, joten nyt olis syytä tervehtyä. Odotan sitä jo aika paljon!

Mulla oli myös rakenneultra tänään ja voi morjens että sitä asenne on ihan eri tämmöisen sikiöpoikkavuusraskauden jälkeen tuossa. Moneen kertaan varmistelin samat paikat mistä viimeksi löytyi niitä ns softmarkeja, ja vasta kun kätilö oli saanut mun vakuutetuksi siitä, että kaikki on normaaleja, mitään vikaa ei ole missään niin uskalsin jo vähän rentoutua. Nyt myös sain varmuuden niihin potkuihin jota olen tuntenut, sillä monitori näytti livekuvaa ja kätilökin tunsi anturissa saakka monotuksen. Edessä olevasta istukasta huolimatta :)

Kaikki on siis hyvin, ja ehkä nyt uskallan alkaa tekemään hankintoja enemmänkin :)
 
Kurja tosiaan kuulla, että monella on kipuja :( mutta lohdullista myös siinä mielessä, että kai se kuuluu asiaan. Itseäni on hirvittänyt, että miten voi olla jotain supistuksen tyyppistä jo tässä vaiheessa vaiheessa: 17+1 :O !

Bosch ja JoJoha, olen myös pienikokoinen 158 cm ja suht hoikka, joten ajattelin kanssa, että josko nuo kiinnikkeiden venymiset yms senkin takia tuntuu enemmän, en tiedä.

Nukutteko hyvin? Olen jotenkin nukkunut vähän huonosti, en tiedä onko stressiä vai mitä...Viikonloppu"lomalla" mökillä kyllä nukutti hyvin. Tilasin kaverin suosituksesta DooMoo Buddy-imetystyynyn (sellanen pitkä pötkylä), hän suositteli sitä raskausajan nukkumiseenkin jo. Ei tosin ole vielä tullut eli ei kokemuksia ja toisaalta varmaan jostain Jyskistä olis sanut paljon edullisemmin vastaavan pötkylän..;)

Tukkoiseen nenään: itse kärsin kovasta siitepölyallergiasta ja hankin keväällä farmaseutin suosituksesta sarvikuono-nenäkannun. Kai siitä vähän oli apua, vaikea sanoa. Oli ihan ok käyttää kuitenkin, vaikka aluksi vähän hirvitti se ajatus.

Miten muuten liikunnan harrastaminen; oletteko uskaltaneet ja pystyneet liikkumaan miten? Olen yrittänyt käydä jumpissa (en tosin kovin usein ole ehtinyt), mutta välillä kyllä stressaan siitäkin, ettei vaan mitään tuhoa saa aikaan. Mutta kai keho kertoo mikä ei sovi, niinhän sitä sanotaan..:confused:
 
Kiitokset vinkeistä, Ambrosia! Lapsille oon valkosipulia käyttänyt kun olivat liian pieniä nenäsumutteisiin, kumma kun ei itselle hoksaa :O :D Olipa muuten jotenkin liikuttavaa lukea ultrakuulumisiasi, onneksi olkoon hyvästä kokemuksesta :flower: :hug:

Mullakin oli tosiaan viime viikolla mahatauti ja nyt tää flunssa, huomaa että vastustuskyky on vähän kärsinyt :O Viime yön sain parin ison tyynyn kanssa tosin nukuttua. C-vitamiinia ja hunajateetä menee, kun lauantaiksi tulisi kuntoon niin jaksaisi töissäkin paremmin.

Puoliväli saavutettu, kuten myös LA-kumppanit Maarii ja Mixed :D :flower: Tuntuupa yllättävän kivalta päästä tähänkin pisteeseen, ultraankin enää alle viikko! :D

Ankka & Bebe 20+0
 
ambro ultra kuulumisiasi oli ihana kuulla <3 onneksi kaikki vaikuttaa hyvältä ja pitkään sait pikkuista katsoa :)

Täällä poksuu tänään 17+0 jeee <3

Eilen kaverin kans pähkäilin kun minulla on se tarkistettava pahkura niin minusta se voisi näyttää myös siltä että oisko toinen tehnyt kans pesän siihen mut et ei oo kukaan ruvennut siinä asumaan. tai se voi olla se joku kysta tai rauhanen tai mikä lie. laitan tähän kuvan jos vaikka joku haluais arvuutella ja kysyn sit silt lääkärilt mikä se on kun menen



moon stars ja tirppa 17+0 POKS
 
Joo, näkö kivut on melekosia! Eilen en päässyt sängystä ylös kun tuntui, et vauva tulee ulos ja peppu repiää ja maha viiltyy auki! Eilisen päivän sit lepäsin niin tänään on ollut vähän helpompi. Onko teillä muilla tuntunut et kun kohtua painaa niin alapäähän tulee järkyttävän kova kipu ja paine, siis tuonne kohdunsuulle? Ja siis se paine oli eilen vain sitä, et tyttö kokeili vauvan liikkeitä..

Mut nyt on suuri juhlapäivä. Tänään on 20+0! Onnittelut myös muille tänään puoli välin saavuttaneille! :flower: :hug: Meitä onkin aika monta.

Tänään juhannuksen viettoon itä-Suomeen. Miten muut viettää juhannusta? Edessä on n. 500km ajoa. Selkä kiittää. Onneks seurueeseen kuuluu gynekologi, et on turvallista olla siellä vaikka vähän supistaa. :LOL:

Mixed&Kunkku 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
mixed otahan rauhaksiin jussina vaikka gyne oliskin mukana :D tuollaisista kivuista minulla ei ainakaan toistaseks ole kokemusta joten paha sanoa :)

oma jussi ollaan kotona ja varmaan käydään jossain tarkempia ei suunnitella.
 
Viimeksi muokattu:
mixed otahan tosiaan sitten rauhallisesti juhannus, kerta noin hurjia kipuja on :O:)

täällä menee juhannus töitä tehdessä, vaikka flunssa vielä kovasti puskeeki päälle! Käyn tänää apteekissa hakemassa vähän helpotusta, että jaksaa sitten töissä olla. Onneks esimieheltä tuli sitten käsky että mitään en pahemmin saa tehdä muuta ku myydä, ettei vaan tauti pahene :) oon siis kioski myyjänä ja työ on aika fyysistä kaikkine hyllyjen täyttelyinee ym. Huomenna ehkä töiden jälkeen käydään miehen kanssa porukoilla grillailemassa, jos olo antaa myöten ja jaksan lähteä!

ananastikkari & papu 18+4
 
Ananastikkarillekin pikaista paranemista flunssasta! Tätä olikin sitten paljon liikkeellä, olisi voinut raskaana ollessa kyllä välttyä ihan mielellään.

Innostuin kuitenkin laittamaan mahakuvan puolestavälistä herkistyneenä. Tajusin, että nää tulee olemaan niitä viimeisiä mahakuvia alkupuoliskon pinoonkaan..! Ja viimeisiä alkupuoliskon kuvia yleensäkään, jos päätös pitää ja tämä jää meidän viimeiseksi lapseksi.
 
Moikka taas pitkästä aikaa!

Tänne onkin tullut kivasti juttua sitten viime viikon ja uusiakin, tervetuloa Ananastikkari ja Joyful! Ja onnea rakenneultrakuulumisista ketkä kaikki siellä olivat jo ehtineet käymään! Onpa harmittavan monella kipuja ja sairastelua.. :(

Sonts4 ihana synttäripäivä sulla tiedossa, voiko parempaa lahjaa saadakaan kuin nähdä vauva ultrassa :) Ja Wc Ankalla söpö vauvamassu!

Liikunnasta se on kyllä jäänyt ihan liian vähälle koko raskausaikana..alkuvaiheessa ei oikein uskaltanut tehdä mitään, sit tuli se huono olo ja väsymys ja nyt kun kaikki olis ok niin laiskuutta ilmassa. Kävelylenkit oon kuitenkin suosiolla jättäny nyt tekemättä kun juurikin noita kipuja siitä tulee. Salilla olen jonkun verran käynyt ja pilateksessa ja pumpissa, niissä voi hyvin ite säädellä miten tekee. Ja kyllä sen sitten huomaa jos jotain ei kannata tehdä. Pyöräilyä aattelin myös nyt kesällä liikunnaksi, ei vaan oikein säät oo nyt olleet suotuisat (nää on taas näitä tekosyitä).

Täälläkin ultra nyt vihdoin käytynä, kaikki kunnossa, hyviä kuvia saatiin ja sen päälle poikalupaus :heart:
Mulla oli kyllä sellanen poika-aavistus mutten sitten uskaltanut siinä ultran aikana arvailla.
Olis heti tehny mieli lähtee vauvanvaate/tarvikeostoksille :)

Kubix 21+0 (tai jotain)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
heissaan taas,

täällä on vältytty kyllä onneks flunssalta(pitäis koputtaa puuta :D) mutta issias kipuja on ollu ja toisel puolel alavattaa nyt muutamana päivänä ollu sellasii kipuja et ku pyöräili töihinki nii se rupes tuntuu...

Tervetuloa uusille

Ja onnea hyvistä ultra kuulumisista joilla on ollut tässä nyt :)

Me taidetaan vaan jussina olla tossa lähikunnassa appivanhemmilla :D Kai siel nii huono sää on taas et ei viitti mitää tehä :D

Se alkais sitte viikon päästä loma :) Ja ollaan käyty yhtä asuntoo kattelemassa osto aikeissa ja ens viikol käydää viel kattoo ja sit varmaa tarjotaan,josko kesän lopul pääsis muuttaan :) :p

Teps&vaavi 19+0
 
Liikunnasta: Juu ei pysty ei pysty - tänään kauppareissulla (matkaa 1km) ehdin melkein kotiin (en edes kantanut mitään, vaan löntystellen työnsin rattaita) kun oli puolivälissä pakko pysähtyä vetämään henkeä, kun rupes niin kovasti kiristää ja puristaa alavatsalla. Huhhei, että hauskat pari kuukautta jäljellä vielä vissiin.

Mä jotenkin luulin aina, että näiden poikaraskauksien pitäis olla jotenkin tooosi helppoja ja mukavia - no ei siltä nyt pahemmin tunnu. Mä ihan oikeasti vaan leviän joka ilmansuuntaan, painoa tulee varmaan 20kg.

Juhannus me ollaan vaan kotona, käydään anopilla syömässä - mulla ei oo fiilistä lähteä mihinkään katsomaan muiden juomista, ja omaa mökkiä ei ole. Saa nähdä, jos ei sada, niin käydään kokkoa katsomassa muiden perheellisten kanssa. Onpahan varmaa ettei joudu katsomaan kaljan kittaamista.
 
Ihania ru-kuulumisia teillä! :heart:
Meillä mietitään että uskaltaako siihen lupaukseen luottaa ja alkaa hommailla "oikean värisiä" vaatteita ja tavaroita..? Meillä on onneksi kk päästä uusi ultraus, kun seurataan vauvelin kasvua ja kätilö lupasi että voidaan samalla tarkistaa pitääkö lupaus paikkansa.

Nettikaupoissa olen jo vähän katsellut ihania vauvatavaroita ja vaatteita.

Ollaan otettu molemmille lapsille äitiyspakkaus ja olen säästänyt siitä molemmille makuupussit, lakanan ja kirjan (oma äitini on säästänyt makuupussin ja viltin minulle). Tästä uudesta pakkauksesta en tykkää jotenkaan yhtään, ja ajattelin että hankin sitten tulokkaalle oman mielen mukaisen makuupussin ja lakanat. Kirjaa saa tilattua netistäkin. Meinaako muut ottaa pakkauksen?

(.) Oon ollu myös pienessä flunssassa.. kurkku oli pari pv stanan kipeä ja nenä tukossa.. Nyt kun ne on hävinnyt, niin tilalle on tullu järjetön väsymys. Aamulla ei jaksais nousta ja aamupalan jälkeen tekis mieli mennä jo päikkäreille... Kun saan kuopuksen päikkäreille, niin ei kestä kauaa että oon jo unten maille. ((Ja hermo on kireällä lähes koko ajan... :xmas: ))
 
Ihan kateellisena luen teidän neuvolakäynneistä. Mä oon edelleen käyny sen yhden kerran vaan ja se oli 1.4. :O
Heinäkuussa seuraavaks...

Wc-ankka: ihana vauvamasu :) pitäs itekin napata kuvaa taas...

Onnittelut hienoista ru-kuulumisista! Paljon on poikalupauksia tullut :)
Sitä minäkin ootan :) ja salaa toivon tyttöä :D

Pakkausta ei oteta. Niin kauheelta kun se kuulostaakin niin ei niitö juurikaan tullu käytettyä. Se toppahaalarikin on niiiin iso että pöh. Makupussi, peitto jne on tallessa 2 pakkauksesta niin otan rahana.
Käyn ostaa vaippoja ja pinnasängyn sillä rahalla :)

Mulla menee hermo kohta tähän tukkosuuteen. Kokoajan nenätukossa tai sit vesivuotaa. Liekkö allergiaperästä. Mitä te allergikot käytätte lääkkeenä?

Juhannus vieteään n. 500km:n päässä kotoota mekin. Mun lapsuuden kodissa. Paljon eläimiä ja iso piha. On nautittu kyllä olostamme täällä. Ma lähetään vasta kotiin!

Mixed.. toi paineentunne on tuttua. :/ valitettavasti. Mut passitettiin saikulle nelosesta sen takia. Mulla se tuntu esim kun meni kyykkyyn et alapää on ihan turvonnu ja semmonen turta ja sit se "puristus". Hankala kuvailla. Koita ottaa rennosti nyt eläkä nostele painavia! Tsempit!

Sukupuoli ru:ssa.. me on aina kysytty ja on pitäny paikkaansa. Tiedän kyllä paljon kellä ei oo pitäny....
Meillä on näkyny selkeesti viimeks ultraaja kysy et näätkö kumpi tulossa? Nauroin että eipä tossa erehtymisen vaaraa oo ku pippeli sojotti pystyssä ruudulla :D

Tyttöjä helpommin on luultu pojiks kun häpyhuulet on niin turvonneet alussa et voi kattoo et pallithan nuo on...näin kävi kaverille mm. :)
Ja arvatkaas oliko vaaleensininen vaatevarustus oottelemassa?! :)

Vauvavakuutusta me ei oteta. Ei saatu kun oli rd ja edellisessä raskausmyrkytysepäily... ei sitte oo enää koitettukkaan...tiiä vaikka muuttunu et saiskin.

Nyt kahville!

Hyvää juhannusta kaikille ?

Nasu ja muru 19+4
 
Meillä mun äiti on menny tästä ensimmäisestä lapsenlapsesta ihan sekasin.. Siitä hyvästä meillä on jo rattaat, syöttötuoli, kehto, sitteri, turvakaukalo, leikkimatto, plaston mopo ( xDD) ja pari kassillista vaatteita..
Onhan se kiva että tuleva mummu auttaa, mutta välillä tuntuu että se jyrää kaiken muun kun vouhottaa. Ja onhan se aika hyvissä ajoin ku raskaus ei oo vielä ees puolessa välissä. :D
Mutta, mä käperryn tuon jumalaisen miehen kainaloon vielä hetkeksi, ihanaa juhannusta mammoille! Nautitaan nyt tästä vähälumisesta kesästä. <3

Idada&Möhis 17+1
 
Nasu, onko sulla pitkään ollut nenä tukossa? Mulla oli tuolta toiselta tytöltä koko raskausajan, eli hormonaalista tukkoisuutta joka alkoi about viikolla 5. Nukuin 8kk puoli-istuvassa asennossa ja vannoin ottavani överit Otrivinia heti laitoksella :D No, ei tarvinnut, synnytys toi helpotuksen siihen vaivaan.

Me ei varmaankaan pakkausta myöskään oteta, vaikka ensin ajateltiin että ehdottomasti. En tykkää yhtään tän vuoden kuoseista :ashamed: Mulla on myös molemmilta tytöiltä tallessa oikein kivat makuupussit, kynsisaksia, vaatteita, patjansuojus, peitto jne edellisistä pakkauksista joten uusi pakkaus olisi siinä mielessä vähän turha kun edellisetkin on lähes kokonaisuuksissaan tallella. Lisäksi jos otetaan rahana, sillä saisi melkein jo sängyn jota ollaan mietitty...joten eiköhän mekin siihen päädytä.

Mulla olisi yhdet vaunutkin kiikarissa, mutta väritykseltään ne on niin selvästi toiseen sukupuoleen painottuvat että mies haluaa odottaa mitä ultra sanoo ensin :D Mutta ne ja sänky kun saadaan hommattua, alkaa olla sitten kaikki kasassa. Hoitopöytää lukuunottamatta, toisella sitä ei ollut ollenkaan ja hyvin pärjättiin mutta nyt on "pakko" laittaa sellainen jossa on jonkin sortin laatikkoakin vauvan vaatteille, meidän säilytystila on niin rajallinen.

Mulla olisi vielä tää päivä aikaa parannella flunssaa, viikonloppu sitten iltavuoroa. Hauskaa juhannusta kaikille!

Ankka & Bebe 20+1
 
Äitiyspakkauksesta, me ei oteta - esikoiseltakin jäi toppahaalaria ja makuupussia (kynsisaket yms.) lukuunottamatta kaikki käyttämättä. Sitten kun tää syntyy nyt miten syntyy, niin pakkauksen haalari on ihan liiiian iso käyttöön ja esikon makuupussi kun on tallessa niin se pääsee tällekin käyttöön, hyvä niin sillä nykyisen pakkauksen kuosit ei oikein iske. (Ei toki iskenyt esikoisen pakkauksenkaan - en tiedä missä hormonihuuruissa niihin ihastuin, huh - onneksi tällä kertaa edes osittain pysyi järki päässä ja en turhaa kaapintäytettä ottanut.)

Mä olen tavallaan niin helpottunut ja onnellinen, että tämä edustaa samaa sukupuolta esikoisen kanssa - saa tarvittaessa kaikki vaatteet kiertoon, en ole ehtinyt myymään mitään pois vielä. On meinaan tuota rahanmenoa ihan tarpeeksi, sillä siinä missä kaikki esikoisen vaatteet on tallessa, puuttuu meiltä turvakaukalo, sitteri, leikkimatto ja tosissaan ne tuplarattaat pitää ostaa ja esikoiselle isompi sänky, että pinniksen saa vauvalle. Ihanan kallista. Meinattiin se äitiysavustus sitten sijoittaa heti ensimmäisenä turvakaukaloon, sehän nyt lähtökohtaisesti on het tärkein - kaikki muu kestää vaikka hetken odottaakin.

Mulla iski tänään ihan pakokauhu, kun tajusin että huomennahan on jo 21+0 - miten voin olla jo näin pitkällä!
 
Ankka: oon ollu tukkonen vaihtelevasti. Toinen sierain vuotaa vettä ja aivastelen kauheesti välillä tai sitten on ihan tukossa. Musta on tullu selkeesti vanhana allerginen. Mä mietin myös tuota hormonaalista mut en tiiä... sen näkee viimestään siellä laitoksella. Ja josko tää olis sittenkin tyttö? :D ;)
 
Tervetuloa uusille ja onnea ru:ssa käyneille hyvistä uutisista!

Onnellisesti voin itsekin liittyä tähän joukkoon, alkuviikosta oli ru ja kaikki oli kunnossa, huoh! Ainoa mikä jäi harmituttamaan oli se, että tyyppi oli sen verran pihtaavalla tuulella, että oli koko ultra-ajan jalat ristissä!!! Että eipä siinä sitten mitään sukupuolilupauksia saatu. Ihme pihtari :LOL:
Oltais molemmat haluttu tietää sukupuoli, joten nyt mietitään käytäiskö ennen kesälomaa sit yksityisellä ultrassa. Muutoin seuraava ultra on kymmenen viikon kuluttua.

Liikkeitä on tuntunut nyt päivittäin, joksus enemmän, joskus vähemmän. Muutaman muksauksen mieskin on jo tuntenut vatsan päältä. Tosi ihanaa kun niitä tuntuu!

Tarkoitus oli ru:n jälkeen käydä tekemässä ensimmäinen vaatehankinta, mutta sitten kun sukupuoli ei selvinnytkään, oltiin molemmat jotenkin niin hämillämme, että ei sinne vauvavaatekauppaan sitten tullutkaan mentyä...

Töissä on jatkunut aivan jäätävä tahti, päivät on aina 8-10 tuntisia, joten arki-illat on mennyt ihan zombiena. Kaupan kautta kotiin, äkkiä ruokaa ja koomat sohvalle telkun eteen... Just niin kuin neuvolassakin viime kerralla ohjeistettiin :stick: Juhannus tulikin todella sopivaan väliin. Mahdollisuus ois ollut mennä mökille tai maalle, mutta päätettiin jäädä kotiin, kun on kaikkea pientä remppahommaa. Onkin ollut nyt ihan erivirkeä olo, kun ei ole tarvinnut stressata työasioilla ja on saanut puuhastella pihahommia ja kokkailla rauhassa. Ja kun ei ole tarvinnut ajatelle työjuttuja, niin kummasti on tullut mietittyä kaikkia vauvajuttuja :heart:

Tuleeko kenellekään Vauva- tai Kaksplus-lehti? Ajattelin tilata toisen, mutta en oikein tiedä kummanko. Ostin kaupasta molemmat, Vauvan luin jo ja vaikutti ihan hyvältä.

Matkarattaiden arvosteluja siellä kovin oli ja sitä myöten heräsin siihen todellisuuteen, että meillä ei ole mitään hajua, että mitä kaikkia rullailuvehkeitä sitä pitääkin hankkia
:confused: Ekakertalaisia kun ollaan :confused: Olikin ihana huomata, että muutamalla muullakin on samoja ongelmia. Onneksi tässä on kuitenkin hyvin aika tutustua aiheeseen ja paikkakunnalla parit lastentarvikeliikkeet mihin voi mennä ihmettelemään.

Vauvamaha pullahti kunnolla ulos puolisentoistaviikkoa sitten. Enää ei ole epäilystäkään mikä maha se on. Piilottelukin alkaa olla aika epätoivoista, joten saakoon se nyt sitten jäädä. Ylpeästi vaan pönötetään!

Rauhallista juhannusviikonloppua kaikille!

qwertyli 20+5
 
Lehdistä oon kans aatellu et joku ois kiva tilata,en kans vaa tiiä mikä ja viel en oo edes uskaltanu:D
Joo mulle tuli kans kauhee ahdistus ku käytii vaunuja kattoo ku siel liikkees oli niitä niin äärettömän paljon,teki mieli kääntyä ovelta takas ulos:D

oon kuolannu tota äitiyspakkausta tänään ja sen myötä hirveet odotuksen tuskat sen saamiseksi ja tietenkin niiden käyttäjän saamiseksi jo maailmaan <3

mites teidän muiden juhannus on mennyt?:)

Teps&puolukka 19+3
 
Onpas sulla wc-ankka tosi pitkällä tuo kolmas neuvola, mulla ehtii olla neljäskin tapaaminen ennen elokuuta.

Äitiyspakkaus me otetaan ehdottomasti kun on esikoinen kyseessä. Kiva päästä kohta sitä jo hypistelemään!

Vauvalehdistä, meille tulee äitini tilaamana tuo vauva-lehti ja kyllähän se tulee luettua kannesta kanteen. Nytkin oli juttu vastasyntyneiden teho-osastosta joka sai ihan kyyneleet silmiin.. Kaksplus on varmasti kyllä ihan yhtä hyvä, jonkin verran olen sitäkin joskus selaillut.

Juhannuksen vietosta palauduttiin tänään, oli ihan nastaa joskin kylmää tietenkin. Pipo päässä tiukasti niin hyvin pärjättiin :) Alkoholittomia oluita nautiskelin muiden seuraksi, tosin huomasin että yhdessä merkissä (en muista nimeä) ei suinkaan edes luvattu täyttä alkoholittomuutta vaan tarkemmalla syynäyksellä siinä luki jotenkin että sisältää alle 0,5% alkoholia :O No, tuskin mitään kovin pahaa vahinkoa tapahtui, mutta mielestäni vähän outo juttu. Kuitenkin sitä myytiin alkoholittomien hyllyssä.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja kelien paranemista odotellessa!

Bosch 21+4
 
Pplääh, täälä kans edelleen kärsitään tästä tukkosesta olosta. On yritetty hunajat ja valkosipulit, mut ei paljon auta. Aattelin ensin et tää on flunssaa, mutta taitaa olla hormonaalista ko ei mee millään ohi... :(

Mieliala ollu kans mulla vähän alavireinen, kaikki ärsyttää ja haluttas tiuskia kaikille kokoajan. Tuntuu et haluais olla vaan yksin ja nukkua. Joka päivä oonki nukkunu jottain 3-4 tunnin päikkärit :) toivottavasti tää menee ohi äkkiä, en oo läheisile kovin kiva tämmösenä...

Sielä voimavara-kysely neuvolassa käytiin ja sanottiin sille mitä mieltä siitä oltiin eli et se ärsytti ja vaikutti aika tungettelevalta. Eipä se sit meiltä kysyny mitään ko ei siinä mitään ongelmia ollu. Neuvolatäti sano sit yhtäkkiä et se on vapaaehtoinen, vaikka eipä se sitä sillon sanonu ko mulle sen tökkäsi käteen... mut en mie oikein usko et tollasilla kyselyillä saadaan mitään oikeita ongelmatapauksia haaviin. Eiköhän ne valehtele tuohon jos eivät halua ongelmistaan kertoa...

Mut muuten oli kyl mukava käydä neuvolassa, oli ihana luulla sydänäänet <3 Painoaki oli tullu 1,6kg.... mut eipä tuo oo ihmekkään ko ollu kipeenä ja maannu kotona vaan ja syöny. Mut eipä tuo haittaa, oonki ihmetelly ko paino ei nouse vaikka tuota mahaa alkaa jo olemaan jonkuverran :) juhannus meni kavereilla saunoessa ja grillatessa, mukavaa oli.

Huomen taas töihin raatamaan, mul pomo kans sanonu et saan jättää kaikki raskaat nostelut pois. Vähän on alamahassa tuntunu jomotusta päivän lopuksi, mut ei mitään niin kipeää ko joillain kuulostaa olevan. tsemiä teille joilla kovia kipuja on! Mie tämän kans pärjään vielä ja aika helposti kyllä haen sairaslomaa jos pahaksi ärtyy. Mut lämpimämpiä ilmoja odotellessa tämä raskas käy viikkoon tulevaan :)

peikko+tyyppi 17+5
 

Yhteistyössä