Marraskuun Mussukat 2014 *Lokakuussa*





SYNTYNEET:

11.10 Piiu87, rv 35+0, tyttö, 3570g ja 49cm
17.10 Bosch, rv 38+2, poika, 2975g ja 48cm
24.10 Victoria78, rv 37+6, tyttö, 3540g ja 48cm
30.10 Sonts4, rv 39+1, poika, 3880g ja 50cm
30.10 Wendy79, rv 37+5, tyttö, 3365g ja 49cm





LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

Laskettu aika ei tiedossa
MrsRock / 27 / 1. / -
Muumimamma-81 / 33 / 4. / K-SKS / Poikalupaus
Kuutyttö / - / - / -

25.10
Sintti08 / 27 / 3. / KOS

28.10
Susu1 / 33/ 1. / TAYS

29.10
Bosch / 28 / 1. / KOS

30.10
Kubix / 29 / 1. / - / Poikalupaus

31.10
Kanelihippu / - / - / -
Murmelii / 32 / - / MKS
Ymmi / - / 3. / PHKS

1.11
Pumpuli-81 / 32 / 4. / TAYS
Nansustiini / 36 / 2. / JS
Whitney / 29 / 3. / EKKS
Edea3+ / 36 / 4. / NKL
Pikkukakkonen14 / 25 / 2. / OYS
JoJoha / 23 / 2. / K-SKS
Kanna/ 30 / 1. / KOS

2.11

3.11
Maisa90 / 24 / 2. / PHKS
Miranda- / 31 / 1. / KOS / Poikalupaus
Jonttu84 / - / 3. / -
Qwertyli / 32 / 1. / PHKS / Tyttölupaus
Billy / 35 / 5. / TAYS

4.11
Huplis / 28 / 2. / JS

5.11
Heranen / 23 / 1. / MKS
Ambrosia85 / 29 / 1. / HYS / Poikalupaus
Sonts4 / 20 / 1. / TYKS / Poikalupaus

6.11
Wc Ankka / 37 / 3. / L-PKS / Poikalupaus
Maarii / 25 / 2. / KS-KS
Mixed / 27 / 2. / OYS / Poikalupaus
Annilaattori / 26 / 3. / TYKS / Tyttölupaus

7.11
Cinderella- / 24 / 2. / K-SKS
Sonkku / 27. / 2. / SEKS
Nsb / - / 3. / OYS
Kartenk / - / 2. / KYS

8.11
Donnuska / 30 / 3. / KOS
Heinikki85 / 28 / 2. / JS
Marraskuu2014/ - / 2. / K-PKS
CandleLight / 30 / 3. / K-SKS / Tyttölupaus
Neydan / - / 2. / KOS
*Jansku* / 28 / 1. / -
Kultasiipi / 29 / 3. / K-SKS

9.11
Blancita / 35 / 2. / -
Victoria78 / 35 / 4. / TYKS
Laia / 28 / 2. /
Äityli x3 / 31 / 4. / OYS
Hipsutin88 / 25 / 2. / PHKS

10.11
Amelie89 / 25 / 2. / PHKS
Nasumasunen / 31 / 5. / JS / Tyttölupaus

11.11
Wbä / 26 / 1. / TAYS
Maoy / 28 / 2. / JS
Diamantti / - / 2. / -

12.11
Marrashamsteri / - / - / -
Marrasmami / - / 2. / KOS

13.11
Emma82 / 31 / 3. / PKKS
Metsätähti84 / 29 / 1. / LKS
Jonniss / - / 1. / TAYS
Teps / 25 / 1. / PHKS / Poikalupaus

14.11
Tuuliannaliina / 40 / 2. / -
Sugar crush / 34 / 2. / KOS
Stikku / 30 / 1. / KOS

15.11
Simpukka_81 / 32 / 2. / KOS
Miuku91 / 23 / 1. / -
Piiu87 / 27 / 1. / -
Äityliini_86 / 27 / 2. / -
Piupaup / 30 / 1. / -
Wendy79 / 35 / 3. / L-PKS / Tyttölupaus

16.11
o0o / 38 / 1. / JS
Ananastikkari / 24 / 1. / TAYS / Poikalupaus

17.11
Lumimorsian / 36 / 2. / TAYS
Alicia00 / 22 / 1. / TAYS

18.11
Ansku 84 / 29 / 2. / TYKS
ÄitiliiniX5 / 31 / 7. / TAYS
MarieMarie / 35 / 2. / TYKS
Mahakani / 35 / 1. / KOS / Tyttölupaus


19.11
Mamilis / 25 / 1. / HYS
Luppelo / 25 / 1. / OYS / Tyttölupaus

20.11
Jupsis / 33 / 2. / TAYS

21.11
Marrasmamma91 / 23 / 1. / VKS
Emotar / 35 / 6. / OYS / Poikalupaus
Mimmuska / 34 / 3. / K-SKS
Viiaw / 18 / 1. / PKKS
Ealr / 22 / 2. / PHKS
PikkuistaOdottava / 27 / 2. / TAYS
Heltsukka / 22 / 1. / TAYS / Tyttölupaus

22.11
Parnika / 25 / 2. /
Jonskiii / - / 1. / TAYS
-Miinuska- / 23 / 2. / KOS / Poikalupaus

23.11
Pinchy / 29 / 2. / KOS
Jodyne / 26 / 1. / KOS / Poikalupaus

24.11
Hege / 19 / 1. / TAYS/ Tyttölupaus

25.11
Attente / 26 / 1. / KOS
Hilpertti / 25v / 1. / EKKS
Peikko86 / 27v / 1. / L-PKS
Nuuskuneiti / - / 1. / -

26.11
Karole / 29 / 2. / - / Poikalupaus
Joyful / 31 / 1. / PS
Hiirenhäntä / 31 / 3. /OYS / Poikalupaus
Alica / 27 / 2. ja 3./ L-PKS

27.11
Vauvahaave / 34 / 4. / TYKS
Moon stars / 28 / 1. / TYKS / Tyttölupaus
Malendra / 27 / 3. / OYS
Serafiini / - / 4. / K-PKS


28.11
Hydrangea / 27 / 1. / TAYS / Tyttölupaus
Masu-asukki / 35 / 3. / OYS
Sirpa75 / 38 / 2.&3. / NKL / Tyttölupaus * 2

29.11
Mamma086 / 27 / 3. / PHKS
Eme93 / 21 / 2. / PS
Idada / 22 / 1. / OYS / Tyttölupaus

30.11
"MY" / 34 / 2. / PHKS / Poikalupaus
Mannamaaria / 33 / 2. / NKL tai JS
Miiimasu / 22 / 1. / OYS

Surun kohdanneet :hug:
Oodikas
Hellanvanki
Riiviöiden äippä
Mutsi-ihminen
Lianne
Valonkantaja
StellaI
Silvia Logo
Rosehip_87
Sitkeäsissi
Tyydeli
Elysa
Coffeegirl
Emppis
Riikka90

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Edelliset keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2336235-marraskuun-masuasukit-2014-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2345602-marraskuun-mussukat-2014-huhtikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2363658-marraskuun-mussukat-2014-toukokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2387705-marraskuun-mussukat-2014-kesakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2395300-marraskuun-mussukat-2014-heinakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2405745-marraskuun-mussukat-2014-elokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2411873-marraskuun-mussukat-2014-syyskuussa/

ILMOITA PÄIVITYKSET SELKEÄSTI!

Fb-ryhmästä kiinnostuneet: ryhmään pääsevät vain tälle listalle kuuluvat ja täällä kirjoittelevat. Marraskuiset pääsevät mukaan laittamalla sähköpostiosoitteensa yv:llä WcAnkalle !
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos jälleen uudesta ketjusta Wc Ankalle! :hug: teille kaikille, jotka olette saaneet epäasiallista kohtelua terveydenhuollolta, sukulaisilta tai muulta taholta raskauden aikana! Ihmisten pitäis ymmärtää olla kuormittamatta raskaana olevia turhilla löpinöillään, huolestuttavilla jutuilla sekä v*ttuilulla. Ihan tarpeeksi huolta ja huolestumista riittää ilman näitäkin!

Täällä kaikki ihan hyvin. Hempat oli lähellä vajota alle sadan, mutta vedin sellaisen rautakuurin (kolminkertainen päiväannos :D) että sain sen nousemaan 114:ään! Nyt on vatsa sitten vähän "epäkunnossa"..

Mä kans kaipaan selällään pötköttämistä, mutta myös mahallaan olemista: kyljellään on vaikea lukea kirjaa kun käsi puutuu :stick:. Aika usein on ollut vaikeuksia hengittää missään asennossa.. Herään usein öisin huomaamaan, etten ole hengittänyt pitkään aikaan ja on huono olo.. Lisäksi en pysty enää syömään niin paljon ruokaa kerralla, kuin aikaisemmin: ei mahdu :kieh:.

Hyvää loppuodotusta kaikille mammeleille!

Mahakani 33+0
 
wc-ankka Kiitos uudesta pinosta.. saadaan ruveta jännittämään ensimmäisiä vauvoja. :heart: iiiks :D


Äippäpolista: kun kävin siel jokunen aika sit niin lääkäri ei ainakaan pisteitä kerännyt ja kynnys soittaa sinne tarvittaessa nousi.. kiva vaan kun esikoista odottaa ja lääkärit aiheuttaa tollaisia tunteita. joten sekavasti odotan aikaani sinne kun eilen lähti lähete kun sokerit ylitty. ja saan vihdoin ja viimein sen tukivyön.. oisin sen jo aikoja sitten ottanut mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan...

piiu Tsemppiä sinne olojen kanssa :) toivottavasti ei kovin paljon ainakaan pahene...

Paljon oli asiaa mut ehtisin jo unohtaa mitä piti kommentoida.. :)

Liitoskipuja on nyt ilmennyt eilisestä asti sillai et tuntuu.. ja töiden jälkeen olin ihan kuollut, mutta 5 pääivää enää :) ja olen kyllä iloinen lomasta joka on ennen sitä varsinaista äippälomaa :heart:

moon stars ja tirppa 31+5
 
Kiitos WC ANKKA taas uudesta pinosta! Huisia, että ensimmäisenä on "syntyneet" kohta. Nämä vauvat tulee jo kohta, vaikka vastahan me nähtiin ne kaks viivaa testissä ja huolehdittiin, että onko siellä mahassa kaikki hyvin. :heart:

Joku aikaisemmassa ketjussa kirjoitteli hankalasta äitisuhteestaan. Ymmärrän täysin ärsytyksen. Minulla itsellä on tunne, et muille lähipiirissä tämä vauva tuntuu lähinnä rasitteelta. Meidän perhe ja miehen isän perhe on tyyliin ainoat, jotka on aidosti kiinnostuneita vauvasta. Ja nyt kun ei ole enää töissä niin ainoa kenelle vauvasta puhun on mun mies ja tyttö. Töissä oli ihanaa, kun työkaverit halusi tunnustella vauvaa/mahaa ja katsoa ultralla ja kyseli vauvasta. Kun niitä oikeasti kiinnosti. Tuntuu vähän kurjalta vain olla kotona ja yksin tämän mahan kanssa.

Elämä on niin tasapaksua pakertamista eikä mitään jännää tapahdu niin ei ole oikein mitään mitä tänne kirjoittais. Et vähän hiljaista ollut mun kommentoinnin osalta nyt. Huomennahan se taas viikot vaihtuu! :)

Mixed 34+6
 
Kiitokset Wc Ankalle uudesta pinosta!

Onpa kurjaa suhtautumista muutamien raskauksiin. :/ Ei sais raskaana olevia kiusata idioottimaisilla kommenteilla.
Itse huomaan, että pinna on tosi lyhyt muutenkin, ja sitten jos kuulee yhtään mitään arvostelua mistää, niin räjähdys on valmis.
Mummot on aikas hiljaisia tämän matamin seurassa. Eikä ole pikkukakkoselle tullut etukäteen kuin yksi vaatekerta. Ensimmäisen kohdalla niillä lähti hieman lapasesta tuo shoppailu. Puoliakaan vaatteista ei ollut käytössä kertaakaan ja yhtään ei ajateltu, et me voitais haluta itsekkin niitä vaatteita ostaa ja vaatemakukin on hieman erilainen monissa asuissa. Ei niin etteikö seassa olisi ollut kivojakin, mut pointti on kuitenkin se, että liika on liikaa.

Kolme viikkoa töitä jäljellä, huippua! Ja kun teen enää kaksipäiväistä viikkoa, se tarkoittaa 7 työpäivää! Mä olisin niin valmis jo jäämään kotiin!

Uskomatonta myös, et tänne alkaa kohta rantautua jo vauvoja! Ja kesäkuisille odottajille on jo oma ketju.


"MY" ja ViKa 31+3
 
Jee, lokakuu!! Aion todellakin tässä kuussa synnyttää (eli luultavastihan menee kaksi viikkoa yli ja puserran maailmaan viisikiloisen jättiläisen..) :whistle:

Kiitos uudesta pinosta ja jaksamista teille työssä vielä raatajille!

Bosch 36+0 (herranjestas sentään :O)
 
  • Tykkää
Reactions: idada
Jokohan tää ois näiden meikäläisen masuasukkien kuukausi.. :) Eilen kävin polilla ja täytyy alkaa valmistautuun henkisesti sektion mahdollisuuteenkin, A tuloillaan jalat edellä ja B alkanut kääntymään poikkitilasta rt eli tavallaan kans isoa riskiä nyt päällä. En oikeen jaksa uskoo, että kääntyisivät molemmat, luulis että alkaa jo melko ahdasta olemaan, kun vajaat 2kg per vauva :O

Olotilasta en ees aloita :D Jäätävä närästys kyllä tuntuu helpottavan, kun tajusin pyytää reseptin Omeprazoliin.

On kyllä tässä odotuksessa kuullut jos jonkinlaista kommenttia ja osaanottoa "tuplavanhingosta", mutta jotenkin oon osannu jättää ne omaan arvoonsa. Ainoa, mikä jäänyt vaivaamaan oli appiukon kommentti, kun kuuli raskaudesta "oi voi..." ja syvä huokaus ja anopilla myös "voi helvetti, otan osaa. vai pitääkö onnitella?" Anoppi kyllä myöhemmin illalla laittoi vielä "oikean" onnittelun tekstiviestillä, mutta jäähän nuo mieleen..
 
Kiitos uudesta ketjusta!

Aikas hurjaa et nyt on jo lokakuu.. se voi tosiaan olla et jo ekat vauvat saadaan tässä kuussa tähän ketjuun =)

Toi on kyl kurjaa, jos liikaa vahditaan omaa käyttäytymistä.. tai jos suhtaudutaan tuolla neuvola/äippäpolilla epäasiallisesti! Tässä ny kuiteski tarvis tukee eikä asiatonta kritiikkiä..

Mää olin tänään neuvolassa ja kaikki ok! ainoo mikä terkkaa mietitytti kun ei saanut yhtään selvää miten päin toi kamu tuolla mahassa on =) Laitto sit ajan lisäultraan et katotaan tän kuun lopulla miten päin kamu tuolla on ja sit samalla painokontrolli. Oli kuulemma niin siron tuntunen käteen ja SF-mitta oli kuulemma niin pieni.. ja sit kun kuulemma pääsi niin kovasti siellä pakoon kun koitti mahaa..parin viikon päästä seuraava neuvola.. ja loppu kuusta lääkärineuvola.
 
Täällä ensimmäinen lepovuorokausi lähenee iltaa. Kyllä ei voi kun huokailla. Nythän se on ihan jees, mutta kauhulla odotan tulevia viikkoja. Milloin tylsistyn?

Havahduttiin eilen miehen kanssa nimiasiaan. Kun kerta mennään päivä kerrallaan täytynee alkaa pohtia jonkinlainen nimiehdotuskin valmiiksi. Ei tarvitse sitten hätäpäissään keksiä kun kerta aikaa on. Joko teillä onnimet valmiina?

Minulla on sattunut vain hyviä kokemuksia neuvolassa ja mammapolilla hoitajien ja lääkäreiden suhteen. Toki heidänkin joukossa on ollut mukavampia/ammattitaitoisempia jne toiset kuin toiset. En ole kuitenkaan tarvinnut mieltäni pahoittaa kertaakaan. Myöskin sukulaiset pieniä sanahirviöitä (eräällä läheisellä lipsahti mm että meille on syntymässä erityislapsi, kun itse näemme lapsemme poikkeavuuden ominaisuutena) poisluettuna ovat olleet okei ilman suurempia härdellejä. Kannustusta ja tukea on tullut ihanan paljon, eikä turhaa vouhotusta ole tarvinnut kokea.

Nyt keskityn päivä kerrallaan tulevaan ja "yritän nauttia" lepäämisestä (miten ärsyttävää se voikaan olla kun sanotaan että nauti, jos on luonnostaan menevä ihminen, kahlittu minä olen!). Sehän on vain pienen parhaaksi jokainen minuutti, tunti ja päivä, minkä vatsassa vielä pysyy.

MrsRock
 
Kiitos uudesta ketjusta wc-ankka =)
MrsRock kovasti jaksamista lepäilyyn. Oliko siulla kuinka paljon vielä kohdunkaulaa jäljellä, jos saa kysyä? Lähinnä mietin sitä, kun miulla on ollut n.4cm ja nyt oli epikriisin mukaan 1.5cm, että nopsasti on lyhentynyt.

Odotan jo malttamattomana, että oman vauvan saa lisätä syntyneet-listaan jo tämän kuun lopussa :)
Huomenna olisi taas äitipolille aika käyrän ottoa varten. Meinaan kysyä että kuka on ensi kerralla lääkäri ja jos on se sama niin pyydän vaihtoa. Jospa se oisi se miun omalääkäri sit ensi viikolla.

Piiu ja vauva 33+4
 
Piiu kohdunkaulaa jäljellä max 1,5 cm ja 5 cm vielä kaksi viikkoa sitten ultrassa. Pehmenemistähän ollut ilmassa jo kuukauden ajan. Vauva laskeutunut ja on vähän liian alas painunut. Supistelee päivittäin kivuttomia ja jomottelee kivuliaasti. Nyt siis lepoa mahdollisimman paljon. Jokainen päivä vatsassa on työvoitto kuulemma.

mrsRock 30+4
 
Viimeksi muokattu:
Iiiks se on jo lokakuu!!

Mie oon jo pakannu vauvalle kotiintulo vaatteet ja aattelin sen synnärikassinki pakata kohta. Nimittäin mun siskot on mua varotellu et ne kannattaa olla hyvissä ajoin valmiina ko ei sitä koskaan tiä koska se syntyy. Toisellako on syntyny viikolla 34 ja toisella meinas tulla kans liian aikasten... Joten olen nyt sit yrittäny vähän varautua. Pitäs vaan jotain pikkujuttuja, kuten vaippoja, harsoja ym. ostella...

Mut helpottavaa kuulla et muillaki nuita sydämen muljahduksia ollu. Aattelinki et ei ne välttämättä mitään kovin vakavia ole ja neuvolantätiki sano että niitä voi tulla ko sydän joutuu tekemään kaksinkertasta työtä. Mut sanoivat kuitenkin että vähän tarkkailla niitä ja jos lisääntyvät tai eivät mene ohi niin sit mennä päivystykseen jossa ottavat sitten sydänfilmin.

Miten muut, oottako jo saanu äitiysraha-päätökset? Mulla menee niin hermot tuon kelan kans!!!!! Oon siis ollu jo kuukauden sairaslomalla ja piti hakea kelalta nyt sairaspäivärahaa ko oikea äitiysloma alkaa vasta 20.10. Noh eilen tuli sit vissiin viis kirjekuorellista lisäselvitys pyyntöjä kelalta. Toimita B-lausunto lääkäriltä, toimita työnantajilta y17-lomakkeet ym. ym.... Niin rasittavaa! Noh, sitten se itse äitiysrahahakemuskin junnaa sielä ko siihen kans tarvitaan nuita y17 lomakkeita työnantajilta ja puolen vuoden palkka tietoja. Ja ko toinen työnantaja maksaa ekalta kolmelta kuukaudelta palkkaa mulle niin sitä ne kans sit kyselee. Ei kehtaa kokoajan olla soittelemassa työnantajille että voisittako nyt laittaa niitä papereita menemään... Jotenki ressaa kaikki tämmöset rahajutut ko ei yhtään tiä koska sitä rahaa saa ja ehtiikö ne edes tehä sitä päätöstä ennen äitiyslomaa.... Miehellä kans tappelua kelan ja työkkärin kans. Ei nyt yhtään kiinnostas ressata tässä jotain rahajuttuja, ko tosiaan on tässä ite raskaudessa ja vauvantulossaki tarpeeksi mietittävää. Sori purkaus, mut ottaa päästä!!

Mut jos täs osais ottaa päivän kerrallaan ja kuuliaisesti vaan kiikuttaa nuita kaikenmaailman lappuja tuone kelalle, niin ehkä kaikki selviää....

paikko+tyyppi 32+2 (vissiin)
 
Ihanaa! Päästiin jo lokakuun pinoon! :) H-hetki on uskomattoman lähellä. <3

Mää oon pakannu turvakaukaloon vauvan kamppeet, itelle en vielä oo pakannu sairaalakassia, mut oon kyllä jo suunnitellu sen sisällön.

Mää sain äippärahapäätöksen viikossa, mutta mulla sen kans ei ollu mitään epäselvää, ku saan rahan 2012 tulojen perusteella.

Äääh ku nyt on jo tukalat oltavat. Mahaan ei mahdu paljoo kerralla, ja aina vahingossa syön liikaa, sit ruoka tulee oksennuksena takas suuhun. Ummetustaki on. Herkkuja pitää syyä joka päivä. Ihan kauheeta. Karannu käsistä tää mässäily!

Tänään kävin 4D-ultrassa, mutta viikkoja oliki liikaa jotta ois saatu hyvää 4D-kuvaa. Siks tehtii vaa tavallinen ultraus. Katottiin tarkkaan kaikki elimet, toiminnot, virtaukset jne. Vauva oli raivotarjonnassa. Painoarvio oli tasan 2000g, tasaisesti kasvoi keskikäyrän alapuolella. Viikkoja ny 32+6. Syntymäpaino rv40 ois n.3,5kg jos jatkaa samalla käyrällä ja kasvaa samaan tahtiin. 37-viikkoisena ois n.3kg. Ettei hirveen isoa vauvaa oo tulossa.
Sisarukset on ollu kans soppelin pikkuruisia (2780g/35+5, 3170g/36+6, 3220g/36+6, 3290g/40+2, 3540g/38+2).

Maanantaina ois neuvola. Vähän turhaa kait siellä on ravata jatkossa 2 viikon välein. Ahdistaa vaan ku joutuu punnitteen ittesä ja joka kerta on tullu hurjasti lisää painoa. Jospa se ois loppukuusta ohi. :)

Emotar 32+6
 
:wave:
Onpas hurja ajatella että meillä on ens viikolla jo täysiaikaisiakin porukassa - Bosch :O :D

MrsRockille kovasti voimia :hug:

Piiu, toivotaan ettei tarvitse enää nähdä sitä lääkäriä, ja saat helposti vaihdettua tarvittaessa!

Emotar, kyllä se paino sitten putoaakin :hug: Minusta raskausaika ei saisi olla sitä hysteeristä painon ja ulkonäön kyttäämistä. Mä en tosin myöskään tykkää neuvolan vaa'alla hypätä(varsinkin kun kotivaaka näyttää jopa 2 kg vähemmän :D ), mutta onneksi painonnoususta ei ole mitään numeroa tehty eikä tulla tekemäänkään. Se ei tee kenestäkään hyvää(tai parempaa kuin muut) odottajaa ettei paino nouse tai mitat pysyy pieninä. Tärkeintähän tässäkin on se, että vauva voi hyvin!

Ä-rahapäätöksen saannissa meni reilut 6 viikkoa mulla.

(.) Neuvolassa käyty eikä mtn ihmeellistä. Sf taas yläkäyrällä, samalla lailla sahasi nuoremmastakin. Vauva olikin tuossa aivan keskellä taas pylly pystyssä. Hermostui mittauksesta ja karkaili sitten doppleria, mutta hyvät äänet kuuluivat, kauniit :heart: Hemppa oli taas hieman laskenut joten jatkan raudan syöntiä, nyt ollut hieman satunnaista kun nousi parin viikon kuurilla aiemmin niin hyvin. Vieläkään ei olla mitenkään kriittisissä lukemissa, mutta estetään ainakin lisälasku, mulla kun on anemiaan taipumusta ihan ilman raskauttakin.
Viikon välein nyt sitten jatketaan käyntejä ja viimeinen ultra & synnytystapa-arvio on viikolla 37+5 - sitten vois kuulemma vaikka jo synnyttää :O Hassua, kun vasta plussattiin. Vähän jännittää edelleen tämän vauvan koko, kuten varmaan kaikkia muitakin, mutta pääasia että hänellä on tuolla nyt kaikki hyvin. Joka tapauksessa on otettava vastaan mitä sitten tuleekaan, kun synnyttämään mennään.

Yövalvomiset täällä jatkuvat edelleen eikä myöskään sapuskaa mahdu sisuksiin todellakaan paljoa, ei sillä että tarvitsisikaan mättää mahdottomasti :D On kyllä onnekas olo kun saan olla tyttöjen kanssa kotona ja nukkua ne päikkäritkin, ei haittaa yövalvomiset sitten niin paljon. Saa nähdä miten rytmit menevät kun vauva syntyy, se jännittää vähän myös!
Meillä oli aivan ihana pieni vauva hoidossa tällä viikolla, kyllä tuntui huikealta ajatella että kohta saa taas hoitaa omaa sellaista :heart: Siihen asti nautitaan mahasta!

Ankka & Bebe 35+1
 
Mahakani Mulla kans oli raudan kans sitä että se jumitti mahaa.. Oon syönyt nyt tuota Vi-Siblin kuituvalmistetta ja sekottanu kolme mitallista joka aamu jugurttiin ja siitä ollut iso apu.. Nyt rautakin imeytyy paremmin kun suoli toimii ja ekaa kertaa mun hb oli yli 120..

MrsRock Täällä kans lepäily turhauttaa.. Ekana äitiyslomapäivänä lääkärineuvolassa komento oli viikoksi vuodelepoon. Kohdunkaula hävinnyt kokonaan, kohdunsuu auki 2cm ja vauvan pää tuntui lääkärin käteen eli oli laskeutunut ja kiinnittynyt jo alas. Varmisti vielä ultralla että tämä tosiaan kohdunsuun tilanne. Hieman meinasi paniikki nousta päälle kun lääkäri tokaisi että voi olla että synnytys käynnistyy vaikka seuraavana yönä. Vauvalla ei sinänsä olisi hätää, painoarvio 2800g ja vii
 
Viikkoja tänään 35+1, mutta mielellään sais sen viikon verran nyt ainakin lykätä synnytystä vielä. Harmittaa vaan kun olin ajatellut että laitan kaikki vauvalle valmiiksi nyt ku on aikaa ja turhauttaa kun nyt ei sitä mahdollisuutta ookkaan. No voi tietty olla että menee sen viikon yli ja sit saa taas touhuta normaalisti..
 
MrsRock toivotaan, että vauva malttaisi mahassa vielä jokusen viikon. Nopeasti on siulla kohdunkaula lyhentynyt.
Toivotaan sonkku, että siunkin vauva malttaisi hetken ja pääsisit vielä tavarat laittelemaan rauhassa valmiiksi.

Eilen kävin äitipolilla ja oli ihan mukava käynti, kun sain kaikki asiat selviksi, mitkä edellisen kerran jäi vastausta vaille. Ei tarvitse myöskään mennä sille samalle lääkärille enää. Jätin lisäksi kirjallisen palautteen hänen toiminnastaan.
Miulla on ollut supistuksia melko säännöllisesti nyt pari kolme päivää ja eilen ne käyrässäkin näkyivät. Oisikohan toivoa että lähtisi lapsi syntymään itsestään, ilman käynnistystä.

Piiu ja vauva 33+6
 
Mullakaan ei oo tullu ä-rahapäätös vielä ja loma alkaa ens viikolla. Päätöksen odottaminen ei taloudellisesti haittaa, mutta haluaisin muuten jo tietää mitä saan. Hain viimisen 6kk tulojen perusteella ja toivon todella että sen mukaan raha mulle myönnetään...
Ens viikolla on lääkärineuvola, ehkä mullekin siellä annetaan jotain painoarviota vauvasta. Mun täytyy sanoa että se asia ei mun mielessä oo ollu oikeestaan yhtään, en osaa pelätä että synnyttäisin "liian ison".
Ajattelin ens viikolla hyödyntää alkavan loman (ja miehen töissäolon) ja lähteä jo etsimään hänelle joululahjaa :D nyt se on varmaan helpompaa kun sitten marras-joulukuussa vauvan kanssa. Ooteko muut ajatellu vielä noin pitkälle?

wbä 34+3
 
Öööö, siis mistä se täysiaikaisuus alkaa? Luulin että vasta 38+. Eipä siinä, voisin kyllä viikon parin päästä synnyttääkin, tosin onhan se ajatuksena aika hurja että IHAN KOHTA se voi jo tapahtua! (Laskettu aikanihan on siis jo lokakuussa, mutta olen silti mieluummin hengaillut teidän marraskuulaisten kanssa :)) Kyllä se vähän pelottaa että liian isoksi vauva pääsisi, mutta niin kuin joku sanoikin, tärkeintä on että pienellä olisi kaikki hyvin.

Vielä pitäisi kuitenkin porraskaiteet pyyhkiä ja repsottava vessan kaapinovi korjata ja kesäkukat vaihtaa kanerviin ja ja ja ja ja... :rolleyes: Huoh. No eipä kukaan taida tänne tulla niitä porraskaiteita sitten kyttäämään vaan kaiketi sitä uutta tulokasta katsomaan :) Täytyisi vaan päästää vielä äitiyslomalle se pieni perfektionisti joka minussa piileskelee.

Mullakin meni tosi pitkään ä-rahapäätöksessä, reilusti yli kuukausi. Maksuni määräytyvät viimeisen puolen vuoden ajalta joten oletan että siitä johtui viivytys. Kyllä ne päätökset sieltä tulevat.

Yö meni taas ihan perseelleen. Selkää kolottaa ja yhä edelleen v*tuttaa tuo vessassa juokseminen, ennen raskautta en ikinä, siis IKINÄ, joutunut keskellä yötä vessaan nousemaan :(
Onko muille tullut tutuksi jalkojen puutuminen yöaikaan? Tuntuu että verenkierto tyssäisi lantiolle, kuin kohtu kaikkine painoineen estäisi veren pääsyn jalkoihin varsinkin jos vahingossa huomaa kääntyneensä selälleen. Viiden minuutin jalkeilla oleminen jo helpottaa. Unohdin mainita tästä lääkärikäynnillä, toivottavasti ei ole kovin vakavaa..

Viikonloppu edessä taas, ihanaa saada olla miehen kanssa vapaalla kaksistaan :heart: Tai on toki käyntejä siellä ja täällä ja tuolla mutta silti.. Yhteisiä vapaapäiviä oli työssäoloaikana varsin harvoin joten nyt nautitaan kun vielä voidaan. Pitänee nyt viikonloppuna käydä tuttipullo- ja vaippaostoksilla ettei tule sitten kiirus! Pakko kai hankkia pari korvikepurkkiakin varalta jos imetys ei heti alkuun starttaakaan kunnolla.

Nautinnollista viikonloppua siis :wave:

Bosch 36+2
 
Kiitokset WcAnkalle uudesta pinosta, liekkö olet enää yhdessä osassa seuraavaa tekemään ;) Kieltämättä tuo "syntyneet"-osio tuolla alussa tuntuu aika hurjalta, mutta näin tarkemmin ajatellen mun veikkaus on, että kahden viikon sisällä siellä on jo yksi tai useampi nimi, hurjaa!

Allekirjoittanut kävi taas vaihteeksi neuvolassa, kuudes keikka ja kuudes eri täti. Tosin nyt tämä viimeinen on mun oma jatkotäti, jolla ilmeisesti käyn vielä pari seuraavaa keikkaa, seuraava neuvola on (onneksi vasta) kuukauden päästä. Kieltämättä hieman ärsyttävää kun siitä 10-15min keikasta ensimmäiset 5-10 min on joka ikinen kerta mennyt siihen, että pitää miettiä miten raskaus on edennyt ja onko edellisissä raskauksissa ollut jotain outoa. Ja vaa'alla voin käydä kotonakin, samaten kun mitata sf-mitan ja verenpaineenkin varmaan saisi tarvittaessa vaikka anopin mittarilla selville...

Mutta siis kunnioitettavat 10 lisäkiloa olen onnistunut haalimaan, paineet olivat piirun nousussa ja hieman proteiinia oli pissassa, muttei mitään hälyttävää. Mikä parasta, sf-alakäyrien alapuolella kasvanut kohtu on ottanut kasvuspurtin ja sf-mitta oli noussut alakäyrän pintaa, 28 senttiin :) Kieltämättä sen kyllä huomaa, kaamea närästys ja selkäkipu on tätänykyä päivittäiset kaverini. Samaten kenkien laitto on haasteellista ja melkoisen puhinan takana vaikka sinällänsä maha ei ulospäin kovin suuri olekaan (huimat 92cm oli vatsanympärys), alkaa ballerinat olla vähän vilpoisat kun täällä aamusin on jo pakkasta... Mun kaikki talvikengät on saapasmallia ja oma pohje ei nyt koskaan ole mikään kaposa ollut, mutta nyt on vieläkin turpeampi ja melkoista minä vs. vetoketju taistelua on ilmassa. No josko sitä kohta voisi vetää koipeen kaiken anteeksiantavat huopikkaat :D

Mulla on kamala vauvan sänkykriisi, yläkertaan olen hankkinut kattoon kiinnitettävän kehdon, mutta vielä pitäisi hommata alakertaan päikkärisänky.En oikeasti voi tajuta, miten ihminen saa kuitenkin näinkin pienestä asiasta näin suuren ongelman itselleen, varsinkin kun periaatteessa vauva voisi nukkua vaikka eteisessä vaunukopassa. Vaatteita olen nyt huristellut muksulle urakalla kun sain äidiltäni saumurin lainaan, se on aivan ihanaa puuhaa ja valmista tulee mahtavan nopsasti.

MrsRockille ja Sonkulle tsemppiä lepäilyyn, eihän tässä onneksi kuitenkaan enää niin kamalan pitkä aika ole jäljellä (sori, et varmaan olekaan kuullut sen kun kummenen kertaa...). Nimi on meillä edelleen hakusessa. Mun mielestä tytöille on olemassa hirmu kauniita nimiä ja niitä minulla olisi litania valmiina (tietenkin jos tulokas olisi tyttö, niin näitä ei keksisi yhtään), mutta enkai ole törmännyt ollenkaan mukaviin pojan nimiin. Kaikissa mun suosikkinimissä on joko "s"-tai "r"-kirjain, mutta haluan niitä välttää, kun ovat niin vaikeita kirjaimia. Juniorin nimi päätettiin hirveän väännön jälkeen ristiäisaamuna (ihan oikeastikin siis pari minuuttia ennen papin tuloa), joten eihän tässä kiirus vielä ole :)

Ainiin, bosch täysiaikaisuus alkaa 37+0 etiäpäin, eli ei sulla ole enää kun pari päivää aikaa olla epätäysiaikainen!

Hiirenhäntä ja eikka 32+2
 
Viimeksi muokattu:
Hiirenhäntä sen täysiaikaisuuden sanoikin :) Veikkaan myös ettei mene kuin pari viikkoa max, kun päivitellään jo syntyneiden listaa ensimmäistä kertaa!

Nimiasiaan, tytöille on tosiaan olemassa paljon kauniita vaihtoehtoja, meille oli ainakin tälle tulokkaalle huomattavasti vaikeampaa miettiä nimeä kuin tytöille. Mutta nimi on löytynyt ja päätetty :)

Tosiaan, siitä vauvan koosta - se että siitä on huolissaan ei tarkoita välttämättä ison vauvan pelkoa, vaan huolta riittää kumpaankin suuntaan. Mulla oli pieni pelko silloin kun väläyteltiin tämän tulokkaan kasvun notkahtamisen mahdollisuutta, sillä kakkosesta oli jotenkin sydäntäsärkevää pienestä syntymäkoosta johtuvat seurannat sairaalassa. Imettämiseenkin piti kysyä lupa alkuun, kun sokeriarvot piti käydä mittaamassa ennen syöttämistä. En haluaisi sitäkään kokea enää! Tottakai isokin pelottaa ajatuksena, kun on kokemusta vain noiden vähän pienempien synnyttämisestä, mutta eiköhän siitäkin selviä jos siihen menee ;) Kunhan vaan syntyy terveenä ja hyvässä voinnissa.
 
Ikävää kuulla noista huonoista kokemuksista terveydenhuollon ammattilaisista. Tosi tylyä kohtelua moni saanut. :ashamed:

Meillä oli eilen neuvolakäynti. Etukäteen vähän ajattelin, että onkohan mun paino noussut tarpeeksi, kun se oli siis vain 300g enemmän kuin edellisellä käynnillä kaksi viikkoa aiemmin. Yleensä painoa on tullut suunnilleen tuon verran viikossa. Sf-mitta mulla oli alakäyrällä, 28cm ja myös käsikopelolla terkka arvioi vauvan olevan pieni ja jäävän alle kolmekiloiseksi. Terkka laittoikin tilanteen tarkistamiseksi lähetteen poliklinikalle, vaihdettiin seuraava lääkäriaika sinne. Ihan hyvä, että pääsee tarkistamaan tilanteen. Mulle sanottiin myös, että saa syödä nyt kunnolla ja että painonnousua saisi olla se 300 g viikossa. Oon kyllä aika hyvin syönyt radi-dieetin mukaisesti, enkä paljon herkutellut. Silti tuli muutama ylitys iltaruokailuissa, ja mietin myös tästä etukäteen, että tuleekohan kommenttia neuvolassa. Onneksi terkka suhtautuu kuitenkin näihin asioihin aika rennosti ja arvojen ylitykset ei olleet niin isoja, että olisi tullut sanomista.

Käytiin myös ostamassa vaunut, Baby Jogger City Selectit ja turvakaukalo tällä viikolla. Vaatteet olen myös jo pessyt, silittänyt ja lajitellut koottain. Enää puuttuisi hoitopöytä ja jotain muuta pientä.

Minulta kysyttiin eilen, milloin sopisi babyshowereiden järjestäminen. =) Onko teille muille järkätty tällaisia?

miraflor 34+1
 
Sonkku sama juttu, pää tuntui myös meillä lääkärin käteen.. Sillä erolla että kohdunsuu ei ollut auennut, pehmenemistä oli tapahtunut ja ruksi on neuvolakortissa kiinteä/pehmeä sarakkeiden välillä. Kunhan nyt pysäytettäisi se kohdunkaulan häviäminenkin niin olisin onnellinen. Lepo on kyllä tehnyt supistelulle hyvää, ei kovettele läheskään sitä määrää. Jomottelua vähän ja veikkaan sen ositain olevan peräisin omasta ja vauvan asennosta, korjautuu asentoa vaihtamalla.

Vauva on oma eloisa tapauksensa. Oletteko muut miettineet asiaa,mutta itseäni on pohdituttanut. Kun kerta supistuksen voi saada aiheutettua helposti painelemalla vatsaa (ainakin minulla) voisiko vauvan mynkyäminenkin aiheuttaa enemmän supistuksia? Siis että kun on vauhti päällä,minusta tuntuu että kovettelee enemmän.

Me pohdittiin nimiasiaa ja tultiin yllättävän helposti lopputulokseen. Molemmilla aikalailla selvä sävel minkätyylinen nimi olisi hyvä ja nimivaihtoehtoja pohdittaessa löytyi nopeasti sopiva.

MrsRock 30+5 ( ja kohta taas viikon lähempänä maagista 34 viikon rajaa... Siis neuvolan mukaan erävoitto jos vauva pysyy viikolle 34, 36 viikkohan se taitaa normaalisti olla)
 
Miraflor - ei ole vauvajuhlista kyselty ja toisaalta toivon ettei sellaisia tulisikaan. Näen mieluummin ihmisiä muutoin ja varsinkin nyt kun olen levossa olisi turhauttavaa "kestitä" vieraita tekemättä mitään. Ihanaa toki jos on ihmisiä jotka järjestävät juhlia ja varsinkin jos juhlakalu itsekin sellaisesta pitää.
 
Onpa ollut ihanan aktiivista nyt täällä. Kivaa lukea muiden kuulumisia, kun yksin kotona on niin tylsää! :)

Emotar, meillä on samat kokoiset vauvelit tulossa! Meillä oli 32 viikolla painoarvio sen 1900g ja n. 3300g painoin laskettuna aikana. Ehkä uskaltaa luottaa noihin arvioihin jos joku muukin on saanut samaa samoilla viikoilla.

Äitiyspäiväraha päätöksessä mulla meni n. 6vkoa, koska työnantaja mokas sen homman. Mut olen jo saanut päätöksen ja olen siihen tyytyväinen. Päätös tuli 2012 tulojen mukaan niin ei ollut mitään säätöökään sen kanssa...

Vaivoista, niitä täälläkin piisaa. On uniongelmaa, närästystä, supisteluja, ummetusta, matalaa hbtä, lonkkien kolotusta, vaikeutta hengittää jne. Lisäksi on tullut valtava paineen tunne alapäähän ja pistävät kivut kohdunsuulle. Tuntuu kuin vauva työntyisi ulos. Silloin ei tiedä et pitääkö avata jalkoja kun se työnnättää vai pistää ne ristiin ettei se vielä tulisi ulos! :LOL: suurin ongelma mikä ottaa eniten päähän on seksin harrastamisen vaikeus... On vaikeaa löytää asentoa missä voi olla ilman et sattuu mahaan tai lonkkiin ja saa vielä happeakin ja missä ei näytä ihan rannalla lojuvalta manaatilta. Sitten miestä ahdistaa, et jos se tökkii vauvaa päähän ja se vaurioituu siitä ja kun siitä touhuilusta tulee aina kolotuksia mulle niin sitä ei se sit huvita. Olisin valmis luopuun mun mahasta! :D

Vauva on ihanan vilkas ja voimakas ja mukana elämässä. Ilman näin hyvää palkintoa en kyllä kestäis enää kauaa tätä! :)

Mixed 35+1
 

Yhteistyössä