Marraskuun Mussukat 2014 *Marraskuussa* MEIDÄN KUU!

Onnea hirmusesti taas vauvan saanneille täältäki!!! Ite vähän kadena tääl lueskelen ko ei tapahdu mitään vaikka kuinka yrittää...

Niin jotku ihmetteli et miksi halutaan vauvoja ulos ennen laskettua aikaa, niin voin sanoa omasta puolesta että siksi koska en halua et tää kasvaa kauheen isoksi. Jos kokoarvio yhtään pitää paikkaansa niin ois tuolloin laskettuna aikana jopa yli neljä kilonen ja ensisynnyttäjänä en nuin isoa haluais kyllä punnertaa ulos. Noh, onneksi mie sain se käynnistys ajan vk39, mut tosiaankin haluaisin et tää lähtis syntymään ihan luonnollisesti koska käynnistys saattaa olla paljon kivuliaampaa. Et siinä ois multa perusteluja miksi tääl yritän kaikkea mahollista et tää alkas syntymään.

Mut niinkö joku laittoki et taitaa olla turhaa. Kaikki mahollinen on kohta kokeiltu mut mitään ei tapahu. Mies just paineli taas vyöhyketerapia pisteitä, mut eipä tuntunu mitään vaikuttavan.

( . ) Oma olo alkaa olemaan aika tukala. Mul tullu uutena oireena kylkikivut! Tuntuu et kylkiluut on ihan muusina, yöllä herään kans kylkikipuihin. plääh, mut muuten ihan ookoo olo. jaksaa suht hyvin vielä touhuta päivällä. Supisteluja tulee jonku verran mut ei ne kipeitä oo, valitettavasti. Joten ensviikkoa ja torstaita täällä odotellen....

peikko+tyyppi 38+5
 
15.11 klo 6.51 syntyi maailmaan vauhdilla yhdellä ponnistuksella pieni 49,5cm ja 2980g PEIKKOTYTTÖMME.
klo 5.35 heräsin supistukseen, klo6.30 sairaalassa ja tutkimuksen jälkeen heti saliin ponnistamaan. Kalvot puhkottiin ja vihreä lapsivesi. Olin ihan paniikissa ja kätilö vain sanoi että nyt on kiire.. Minä tein työtä käskettynä ja yksi ponnistus ja se oli siinä. Tyttö on keskolassa vauhtia elämään ottamassa, kaikki on hyvin. <3

Hipsutin ja pieni emäntä 1vrk
 
  • Tykkää
Reactions: "MY" ja nasumasunen
Onnea kaikille vauvan saaneille :) Mukava kun alkaa vauvoja tulla maailmaan.

Laittelen vähän vauvakuulumisia. Tyttö kasvaa nyt ihan hyvin, edelleen joka viikko on punnitukset kuitenkin. Jouduin maidottomalle ruokavaliolle, kun epäily lapsella maitoallergiasta. On kyllä onneksi ollut apua maidottomasta dieetistä.
Minulla maanantaina löydettiin todennäköinen kohtutulehdus vatsakipujen taustalta, vaikka ei muita oireita ollutkaan. Jokin pieni kalvonpala oli kohtuun ilmeisesti jäänyt uä:n mukaan. Nyt olo on jo hyvä antibioottien ansiosta :)
Tsemppiä vauvaa vielä odottaville.

Piiu ja vauva 5vko 1pvä
 
Onnea kaikille vauvan saaneille <3

Meille synty 13.11. tytteli mitoin 2690g ja 46 cm. siitä lähtien aika onki menny tosi nopeeta ensin sairaalassa ja nyt eilisestä lähtien kotona <3. En oo kerenny es lukee kaikkia tän keskustelun viestejä, saati sit muiden kuiden ryhmiä, kiva sit lueskella ku on semmone tilaisuus :)

Vauva on tietenki maailman rakkain ja on tää niin jännää ja ihanaa <3. Sittenpä googlaamaan imetysasioita, en nyt kommentoinu kenenkää mtn juttuja, palaan asiaan! :D
 
Neljättä odottava
Onnea kaikille vauvan saaneille!! Kivasti alkanu vauvoja tulemaan! :) Ja kovin on tyttövoittosta kyllä! Laittakaahan synnytyskertomuksia jos ehditte. :)

Täällä alkaa olo olemaan kans ihan hyvä. Kivut on alkanu laantumaan, peräpukamatki ihan hyvällä mallilla, nii jaksaa jotenki paremmin! Taloki ollaan saatu kuta kuinki pidettyä kuosissa, niin ei oo niin kaaos mieli päässäkään. ;) Että tuntuu että ulkoisten puitteiden vuoksi vois lähteä synnyttämään milloin vain. Tokikaan kaikkea suunniteltua ei olla saatu vielä tehtyä, mutta ehtiihän niitä vaikka vauvan synnyttyäki. Ja osa jutuista on helpompi silloin tehdäkin, kun ei oo tuo masu tiellä.

Ainoa häiritsevä seikka on nuo lähiviikoille kasaantuneet ylimääräset menot... Mieskin tossa kalenteriaan päivitti mulle ja sillä oli myös aika täydet seuraaavat pari viikkoa. 'Pakollisia' menoja kalenteri täynnä. No, pakkohan niistä kaikista on luistaa tai yrittää siirtää, jos lähtö sattuu just niiille main.

Mutta vauva pysyy tiukasti vielä pesäkolossaan, aika ajoin säikyttelee kipeillä 5min välein tulevilla supistuksilla, mutta kaikki aina lopahtaa ja taas tulee pitkä rauhallinen tauko. Yö ja aamu toisensa perään, eikä mitään oo tapahtunut. Ehtiiköhän tässä laittaa ne loputkin jutut valmiiksi ennen vauvan tuloa.. ;)

Tsemppiä muillekin odottaville loppumetreille ja itse koitokseen!!

Neljättä odottava rv 39+3
 
Johan nuita vauvoja on alkanu putkahtelemaan <3 Onnea taas kaikille!!

Mie tääl oon alkanu panikoimaan käynnistystä.... Ennää kaks yötä niin se ois eessä ja pelottaa melkosesti. Toisaalta ootan sitä, ihanaa saaha vauva jo syliin, mut toisaalta pelottaa miten lähtee käynnistyyn. Viikkoja ei kumminkaan oo ko 39 niin ei välttämättä lähe kovin helposti ko nyt ei oo ees hirveesti mitään merkkejä ollu. Pelkään sitäki et sit ko se lähtee syntymään et supistukset ois sit rajuja ja synnytys nopea, et repeän tai et joudutaan leikkaamaan välilihaa kauheesti... Nukkumisesta ei oikein tuu ennää mitään ko yöllä nuita asioita pyörittelee mielessä eniten. Aattelin kyl puhua nuista peloista ko sinne torstai aamuna mennään.

Mut toisaalta sitä on yrittäny itelle jankuttaa et ei se synnytys koskaan mikään kivuton ja helppo oo vaikka se luonnollisesti oiski käynnistyny. Ja kylläpä siitä on muutki hengissä selvinny niin enköhän mieki...

Mut tsemppiä tosiaan kaikille vielä kärvisteleville!

peikko+tyyppi 38+7
 
Viimeksi muokattu:
Peikko, Länskässä on todella ammattitaitoista porukkaa eikä tosiaankaan tarvitse sitä repeämistä tai kipua pelätä, siellä hoidetaan todella hyvin! 2 synnyttänyt siellä ja muualla en haluaisikaan synnyttää jos vielä tulisi vauvoja :) Ole luottavaisin mielin!
 
Jälleen kerran onnittelut vauvautuneille!

Täällä on jotenkin ihan outo olo siitä miten pitkällä raskaus jo onkaan. Mikäli vauva päättäisi tulla maailmaan yhtä aikaisin kuin esikoinen, viikon päästä olisi jo nyytti kainalossa, tuntuu ihan älyttömältä! Muutenkin jos ei oteta huomioon kaameaa flunssaa, oma olo on melkeinpä helpoin koko raskauden aikana (vähänkö varmaan kadun tätä huomenna...); hirveä närästys on melkein loppu (johtuu varmaan siitä, että ostin jättipaketin Rennietä vastikään, tai kenties muksu on vaan laskeutunut...), lonkkakivut on kadonneet (mihin lie...) -> pystyy kävelemään kunnon lenkkejä ja selkä taas sitten on onnellinen siitä. Pahoinvointikin on suht aisoissa, kerran pari päivässä saa pyttyyn kurkistaa, mutta siitä nyt ei oikeastaan kehtaa edes valittaa. Viime yökin jäi nukkumatta kun sängyssä oli liikaa porukkaa eikä henki kulkenut, mutta tuntuu ettei sitä mitään päikkäreitä edes kaipaa. Kerrassaan outoa...

Meidän esikoinenkin (7v)on nyt oikeastaan ekaa kertaa kiinnostunut vauvasta. Eilen hän halusi katsoa vauvalle kotiintulovaatteet, ja ne on kyllä niin suurella harkinnalla valittu, että paremmin ei voisi valita. Samaten sairaalakassia olen alkanut pakkailemaan, ensimmäistä kertaa elämässä; josko tällä kertaa mukaan sitten tulisi esimerkiksi kamera ja hammasharja :) Nuorempi lapsikin kysyy melkein joka päivä milloin vauva syntyy ja ei ole oikein tyytyväinen mun epämääräisiin vastauksiin.

Erityistsempitykset vielä Peikolle, varmasti kaikki menee hyvin!

Hiirenhäntä ja eikka 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Meidän pienet kaksostytöt syntyi viime perjantaina 14.11. hyvin rivakalla vauhdilla :) heräsin klo 5 aamulla ihan hirvittävään kipuun kohdunsuulla ja se oli niin kovaa etten pystynyt suorassa seisomaan tai kävelemään ja itkua väänsin heti. Ensin ei tullut mieleenkään, että kyseessä on supistus, mutta kun muutaman hetken katsoin tilannetta ja totesin, että se lähtee sieltä kohdunsuulta, leviää alavatsalle ja siitä hirveenä poltteena selkään (niitä tuli jatkuvasti), tulin siihen tulokseen että nyt on menoa. Soitin naistenklinikalle ja siellä todettiin että voin lähteä menemään sinne. Taksilla menin ja naikkarilla oli klo 7.. Taksikuskilla oli muuten pikkasen kiire :D

Taksista en meinannut ensin päästä kunnolla ulos ja taksikuski joutu hakemaan rullatuolin. Kun sai vietyä mut sisälle niin ties kuinka monta kätilöä joutu auttaa mua riisumisessa ja sen jälkeen sisätutkimus ja hupsis olin jo 9cm auki :O

Sen jälkeen asiat meni ihan nappiin, ensin vetelin ilokaasua joka ei nyt täysin auttanut mutta vähän kuitenkin. Sitten sain pudendaalin. Ja ensin peloteltiin etten tule saamaan epiduraalia tai spinaalia koska olin niin paljon auki (oli siinä ja siinä myös sen pudendaalin kanssa), mutta lääkärit joutu menemään yllättäen sektioon joten odoteltiin rauhassa ja siinä kohti mulle sitten laitettiin spinaalia, mikä helpotus niiden h..vetillisten tuskin jälkeen :D

Lääkärit tuli sektiosta, mies kerkesi just sopivasti paikalle ja rupesin ponnistamaan joskus 9.20. A tyttö syntyi 9.41 ja B tyttö 9.44 yhdellä ponnistuksella. Mitat A: 2675g, 47cm, pipa 33cm B: 2365g, 45cm, pipa 32cm. Mulle oli sanottu, että spinaali vaikuttaa 45min-1,5h mutta mun onneksi se vaikutti vielä ponnistusvaiheessa..

Harmikseni tytöt vietiin heti multa pois kun A:lta piti ultrata vatsalaukku, mutta sitten ne haluskin röntgenin molemmilta ja ne oli mun luota pois melkein 2h.. Pulloruokinnalla mentiin se perjantai ja koska B:n sokerit heitteli liikaa, b joutui perjantai-iltana eri kerrokseen valvontaosastolle :'( onneksi siellä sai käydä katsomassa pientä. Tänään saatiin tyttö takaisin meidän luo.

Voi olla että B joutuu vielä valohoitoon keltaisuuden vuoksi ja huomenna käydään lastenklinikan puolella ultraamassa siltä (ehkä molemmilta) pää ja vatsalaukku. Lastenlääkäri sanoi, ettei epäile mitään mutta haluaa vain varmistuksen ja tehdään se nyt tässä sairaalassaoloaikana.

A:n kanssa on päästy jo pullosta ja voidaan keskittyä imetykseen (maito nousi kunnolla vihdoin eilen), mutta b:n kanssa joutuu tekemään vielä vähän työtä varsinkin kun näyttää tyttö olevan vähän väsynyt keltaisuuden vuoksi.

Tytöt on aivan ihania ja olen niiiiiiiiiiiin rakastunut :heart:
 
Täälä ollaan taas kontrollissa verenpaineitten takia synnärillä.
Lääkäri ultrasi ja huomasi että lapsivettä on vähän naftisti.
Labrojen tuloksia odottelen ja ihan ku oisin lääkärin puheista rivien välistä lukenu et vois olla mahd. Että käynnistäsivät.. mut en usko sitä vielä. Vasta kun lääkäri sen ääneen sanoo.

Että oottelempa täällä vielä..

Ompahan tyttövaltainen ollut marraskuun vauvalista. Onnea vauvaantuneille! Jospa se meijänkin typt kohta tulis...

Jännittynyt Nasu ja muru 41+0
 
Neljättä odottava
Onnea vauvan saaneille! Hurjan nopeita synnytyksiä toisilla!

Täällä vähän jännittää, että mitäs nyt... iltapäivällä alko tulee hailakkaa vaaleenpunaista paperiin pyyhkiessä.. 7:ltä illalla oli side aivan märkä ja vaaleanpunainen ja pyyhittäessäkin ihan selkeää vaaleanpunaista. Vaihdoin siteen ja nyt ysiltä se on aivan märkä taas.. soitin synnärille, niin vastaus oli, että ellei yön aikana synnytys käynnisty itekseen, niin huomenna aamulla näytille... ja ehkä antibiootti, mikäli se varmistuu lapsivedeksi. Jos vuotoa ei enää tuukaan niin paljo, niin neuvolasta voi hakea testin ja kotona testata et onko lapsivettä, jos uudestaan alkaa tms...

Välillä tulee semmosia viiltäviä iskuja tonne alas, niinku joku isolla nyrkillä sisältäpäin hakkais kohdunsuuta.. ja ne päättyy supistukseen..

Vähän kyllä jännittää et mitä tää nyt on, ku kaikki aikasemmat lähteny supistuksilla käyntiin ja lapsivesi plus verinen vuoto on tullu vasta ihan vähän ennen vauvan syntymää... Ei oikeen jaksais uskoa että tää oikeesti nyt ois käynnistymässä... ja jotenki sekava fiilis.

Lisäksi 5v:llä on ollu monta päivää kuumetta eikä ruoka oo maistunut. Tänään ilmeni, että sillä on kurkussa valkoisia peitteitä ja nielurisat punaisena ja "kaula kipeä"... eli varasin ajan angiinatesteihin plus verikokeisiin. Huomenna pitäs sinne mennä, mut kyllähän tuo mieski voi käyttää jos tää nyt vaikka yöllä syntyis. Sitä vaan mietin, että pääseekö hän katsomaan vauvaa sairaalaan ollenkaan, jos on kuumeessa/angiinassa... :/ Tosi harmi kyllä..

Neljättä odottava rv 39+3
 
Kyllähän tuo hieman siltä kuulostaa, että olis niin kuin baby on the way Neljättä Odottava. :wave:
Lykkyä pyttyyn kovasti!

Ja onnea jälleen vauvautuneille!! :heart:


Täällä ollaan jo neljättä päivää pidemmällä raskaudessa, kuin mitä esikoisesta. Lauantaina supisteli tosi paljon ihan semmoisia semikipeitä, mut siihen se taas jäi. Aika tuskainen olotila kaiken kaikkiaan.
Tissit tai oikeammin nännit on muuttuneet tosi kipeiksi tänään. Toiveissa olisi jo kovasti, että tällä viikolla syntyisi. Mut ne pojathan meinaa olla vähän semmoisia, ettei mikään kiire kohdusta pois ja syntymän jälkeen loppuelämä keskitytään siihen, et pääsisi sinne takaisin. ;)

"Hiukka turhautunut" "MY" ja ViKa 38+1
 
Viimeksi muokattu:
Neljättä odottava
Argh. Ei pystyny nukkuu, ku tuli niin kipeitä supistuksia ja alavatsan vihlontoja, että lopussa meinasin oksentaa... No, nousin ylös ja aloin laittelee loppuja juttuja kuntoon ja tekee petiä lastenhoitajalle, niin supistukset loppu siihen. Jynssäsin tossa ootellessa uuninkin, ku illalla laitoin sinne uuninpesumyrkyt. Eikai se auta ku taas kömpiä sänkyyn jatkamaan unen oottelua. Saa nähä alkaako ne uudestaan vai lopahtiko kokonaan. Ärsyttävää tämmönen koko ajan lähtövalmiudessa oleminen... joka kerta kipeämpiä supistusaaltoja, mutta aina ne loppuu... :/
 
Neljättä odottava
Kirjoitellaampa nyt tänne ajan kuluks....

Nukkumisesta ei tuu nyt yhtään mitään, makuullaan supistelee koko ajan niin kipeästi ja noin 10-15min välein. Seisaallaan ja istuallaan näyttäs välit venyvän pidemmiksi ja supistukset lievempiä. Semmonen tunne kuitenki, että huomenna meillä varmaan on jo vauva. <3 Oon jo nyt ihan rakastunu siihen ja sen liikkeisiin...

En vaan nyt oikein tiedä, että herättäisinkö miehen ja pyytäisin amman, vai sinnittelenkö vielä!? Kun tuntuu ettei viitsi turhaan mennä sairaalaan, jos siellä joutuu vielä tunteja odottelee.. toisaalta voi tulla kiirekin yhtäkkiä.. eka synnytys kesti 25h, toka 7h ja kolmas 4h, joten sitten kun supistukset tulee 5min välein, niin ehtiiköhän sitä sairaalaan asti... matkaa on kuitenkin 30km. Ja sillä hoitajallakin kestää tovi tänne tulla..

mä jo nyt valmiiksi harmittelen, ettei esikoinen varmaan pääse huomenna kouluun, kun ei olla aamulla laittamassa sitä... ja näinhän mä en halunnuh lähtä synnyttää, että lapset on nukkumassa ja mä häivyn. Ja aamulla ku heräävät, ois hoitaja täällä vastaanottamassa... mä halusin kertoa lapsille että nyt synnytys alkoi ja vauva haluaa tulla pois jne...

Saa nähdä meneekö tää aamuun asti näin, että ehtisinkin lapsille kertoa kun heräävät.. tässä kirjotellessa (istuessa) ei oo taaskaan supistuksia tullut.

Jännittäväääää!!!
 
Täällä yö vietetty lähes yhtä hyvin hereillä kuin Neljättä odottava. Kauhea päänsärky oli jo kun menin yöllä 03 aikaan nukkumaan ja ei ole helpottanut millään. Lisäksi 05 kävin vessassa ja en ole varma onko siitä asti tullut vessassa käynnin yhteydessä lapsivettä. Myös kivuliaat supistukset alkoivat tuolloin. Valvoin sitten niitä seuraillen ja yritin häätää päänsärkyä pois lämpötyynyllä 06:50 asti. Sitten olen nukahtanut ja heräsin muutamaan kertaan supistuksiin ennen kuin heräsin tunti sitten jälleen aivan järkyttävään päänsärkyyn. Päänsärky on niin voimakasta, että tuntuu, että supistukset jäävät taka-alalle, vaikka niitä tässä kai koko ajan on.

Tänään on siis käynnistykseen aika puolen päivän jälkeen ja jännittää aivan kamalasti. Vaikka nyt taas aamulla tuntui ja tuntuu vieläkin, että syntyy itsekseen tänään, niin silti pelottaa, että mitä jos kohdunsuulla ei ole vieläkään tapahtunut mitään ja käynnistys kestää monta päivää ja joudun olemaan sairaalassa tyttärestä erossa monta päivää. Kamalaa! No, täytyy yrittää toivoa parasta eli nopeaa synnytystä ja kotiutusta.

Nyt alan pakkailemaan sairaalakassia (näin hyvissä ajoin) ja 1g panadolia ja lämpötyyny niskaan. Ei tässä päänsäryssä kyllä synnytetä, toivottavasti löytyy joku helpotus siihen ennen kun on oikeasti tosi kyseessä.

Tsemppiä muillekin kärvistelijöille!

PikkuistaOdottava ja toinen pikkuinen 39+4
 
Tuplaonnittelut Sirpalle! Hieno kolmen minuutin ikäero :)


Jokohan Neljättä odottavalla se neljäs on kainalossa ?

Ja tsempitykset Pikkuista odottavalle käynnistykseen!

Itselle selvisi, että mun streptokokki näyte oli positiivinen ja ettei jää epäselvyyttä, niin vielä kolmella plussalla :'( Jotenkin tuntuu, että kun on stressannut koko raskauden vauvan hyvinvoinnista, niin tätä ei enää olisi tarvinnut loppumetreille. Tuo streptokokki B siis ei ole minulle millään lailla haitallinen, mutta mikäli tarttuu lapseen (synnytyksen aikana tai mikäli se on päässyt aiemmin leviämään kohtuun) pahimmillaan lapselle hengenvaarallinen. Ja tietenkin asiaa googleillessani ensimmäisenä silmiin osuu nuo kauhutarinat :/ Nyt sitten tosissaan komentona oli, että mikäli lapsivettä tulee, niin heti laitokselle antibioottitippaan (ja nyt sitten saa tosissaan syynnäillä pikkuhousuja). Samaten aika ajoissa kuulemma supistuksen alkaessakin saisi sairaalaan siirtyä, mikä nyt ei ihan natsannut mun alkuperäisiin suunnitelmiin, joiden mukaan olisin kotosalla mahdollisimman pitkään. Itse vielä kun olisin halunnut lähteä mahdollisimman aikaisin pois sairaalasta, niin nyt sitten vauva joutuu tarkemman syyniin (ainakin) tämän asian tiimoilta. Samaten totuudenmukaisen googlen mukaan sitten kotonakin pitää olla supertarkkana vauvan mahdollisten lämmönnousujen kanssa yma. Voivoi, tulee kyllä meikäläisellä olemaan pitkät pari viikkoa!

Onkohan mun enää mahdollista näin kolmikymppisenä kehittää itselleni loppuelämäksi parempia hermoja, vai olenkohan tuomittu loppuelämän ajaksi olemaan megastressaaja?
 
onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä niille ketä meinaa lähipäivinä/ tunteina jakautua :)


Täällä ei uuttaa.. odotusta odotuksen perään.. olo kohtuu ok ehkä vois vähän vähentää kropan kyttäystä et joko mut minkäs tekee :) kun malttamaton on.
Strebtokokki näyte oli negatiivinen joten sen puoliin voi huokaista helpotuksesta :)

moon stars ja tirppa 38+5
 
Hiirenhäntä, osalla naisista vain on se streptokokki. Ajattele asiaa niin, että on hyvä, että näyte otetaan, jotta voidaan varautua. Nyt synnytät antibioottisuojassa ja vauvaakin tarkkaillaan enemmän. Sehän on vain plussaa. Riskinä toki on, että vauvakin saa tartunnan, mutta nythän se on etukäteen tiedossa. Älä suotta stressaa. Voisithan stressata väärässä tarjonnassa olevasta lapsesta, synnytyskomplikaatioista kuten vaikka Erbin pareesista, istukan repeämästä.. noh, nyt "pelottelen" jo sinua. Älä huoli, kaikki menee varmasti hyvin! Eikös niin?

Täällä mennään tasaisesti eteenpäin. Olo on pirteä ja vauva liikkuu kuten pitää. Verenpaineet (jotka olivat lääkärissä koholla kivun vuoksi) ovat pysyneet liiankin alhaisissa lukemissa. Ei siis ole mitään huolta. Onneksi suonikohjukivut ovat hieman rauhoittuneet... melkeinpä sanoisin, että se kipu johtui suonikohjun "pullahtamisesta".

Onnea kaikille vauvan jo saaneille. Todella tyttövoittoista kyllä on ollut!

MrsRock 37+2
 
Onnea kaikille vauvautuneille :)

Mietin kanssa että jokohan neljättä odottava on lähtenyt vauvanhakuun kun ei oo kuulunut? Jännää :)

Mulla oli streptokokki negatiivinen, mutta sain kyllä vinkua että se otetaan kun täällä otetaan ilmeisesti vasta sairaalassa mutta tyhmä käytäntö jos täytys mennä vesien menon jälkeen heti ja jos ei tiiä onko sitä vai ei nii siinähä sitte oot...

Täällä tänään käyty neuvolassa jossa kaikki ok ja varailtiin aikaa yliaikaiskontrolliin ens viikolle ja ens torstaina sitten lähetään käynnisteleen jos ei oo ennen sitä tullu... Sais kyllä jo tulla! Yöllä ei saa nukuttua ja tänään ollu niin väsyny että ei oo paljoo mitään muuta ku maata sängyssä,huoh...

Teps 40+5
 

Yhteistyössä