Marraskuun Mussukat 2016 *Huhtikuussa*

Marraskuun mussukoiden lasketut ajat:

Paikkaansa etsii:

Ruusukimppu
Kenke/28v/2.lapsi/PS
Beeh
Pioni85/1.lapsi
Muru16
ekakertaa/34v./1.lapsi la?
-minttu-/25v./3.lapsi la?

30.10

Mimmu222/30v./2.lapsi/TAYS

1.11

Reona84/2.lapsi/HYS
Helmi_/2.lapsi/

3.11
Jemppu123/18v/1.lapsi/
Oinas86/1.lapsi/
EliSah/2.lapsi/K-HKS
Sarriina/35v/8.lapsi/OYS
Hanri5/5.lapsi/OAS

4.11
Jansku-89/27v/4.lapsi/
Piiu87/29v/2.lapsi/KYS
Annapalaa/29v./1.lapsi/

5.11

Jasmina20/
Chaninas/20v/1.lapsi/TYKS

7.11
Marsu16/32v/3.lapsi/

8.11

Kattamarika/34v/3.lapsi/
Katni/21v/2.lapsi/TYKS
Elohiiri82/

9.11

Miamar1/31v./3.lapsi/

10.11

Anu84/4.lapsi
Almandiini75/40v/5.lapsi/Kättäri

11.11

Nemelia/31v./2.lapsi/KYS
.Helmiina/24v./1.lapsi/
Breeze/31v./3.lapsi/k-pks/oas
Marsikka/33v./2.lapsi/TYKS

12.11

Nessu87/28v/2.lapsi/K-PKS
Paperinaru/26v/1.lapsi/
Autumn/25v./1.lapsi
Ansquu/1.lapsi
Emla/1.lapsi

13.11

Lopsis/34v./2.lapsi/TYKS

14.11
Nempsu87/1.lapsi

15.11

Pinkki Myy/35v./Kaksoset/NKL
KasKummaa/31v./2.lapsi/OYS
Eviane/34v./2.lapsi/JS

16.11

Maicy/27v./2.lapsi/OYS
Eepos/41v./2.lapsi/lUlkomaat
Kolmas<3/29v./3.lapsi
Sorel/32v./3lapsi/KOS

17.11

Juna/29v/3.lapsi/SATKS
Eeema/1.lapsi

18.11
Lumiponi/25v./2.lapsi
L4isk4m4to/32v./3.lapsi/SeKS

19.11

Mamma086/4.lapsi
Flowergirl/34v/2.lapsi

20.11

Tytski87/29v./1.yht.lapsi/K-PKS
Sirppuliina/4.lapsi
Triinuli

21.11

1986/13/3.lapsi/HYS
Unelmoida/1.lapsi

22.11

Mamma14/16/24v./2.lapsi/KOS
Hulmur/23v./3.lapsi/TAYS
Mamma93/22v./2.lapsi/KAKS

23.11

Vauvahaaveita/4.lapsi/OYS
Kukkakuu/25v./2.lapsi

24.11

Heartlove/2.lapsi
Pyllerö90/26v./2.lapsi/KYS tai KAKS

25.11
Nopnop/24v./2.lapsi/OYS

26.11
Plussamamma/29v./
Truuly/38v./2.lapsi/KYS
Mandari/40v/3.lapsi
Memilia/33v./4.lapsi/KOKS
Jenanie/2.lapsi/TYKS

27.11
:)LaRa
Siggy1986/30v./3.lapsi/LS

28.11

Mangoss/32v./4.lapsi
Plussamamma/29v./1.lapsi/K-SKS
Sipulityttö/38v./2.lapsi/KOS
Peikko86/30v/2.lapsi/LPKS
Lotta1

29.11
Rockinen/37v./3.lapsi/PS

30.11

Pikkumami85/6.lapsi
Madaam/34v./3.lapsi
Mmamitar/23v./1.lapsi/K-SKS
Massukas/24v/2.lapsi/TAYS
Pikku nelonen/27v./5.lapsi/TYKS

1.12
Browneyedgirl

Surun kohdanneet
Jose85

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


HUOM! Päivityspyynnöt punaisella kiitos! :)


Aiemmat ketjut:

Maaliskuu 2016
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin vast 13päivä eka neuvola. Eilen kerkesin huolestua ku oireet katos,mut nyt oon taas vähän ällöä oloa,ja väsyyy :)

Nojoo nyt tekeen aamupalaa ettei kerkee nälkä iskee!

7+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällä viikot poksuu, enää muutama päivä ultraan! :)
Olen ihan paniikissa jos näkyykin kaksi... Meillä molempien suvuissa taipumusta ja useammat kaksoset molemmin puolin. Ja miettii voiko kolmannella kerralla kaikki mennä enää oppikirjojen mukaan eli että olisi terve yms ja vain yksi :D

Juna 7+0
 
Mullakin ollut alusta asti semmonen fiilinki, et mitä jos siellä onkin 2 :ROFLMAO: tosi aikanen vahva plussa, jonka jälkeen alko todella voimakkaat oireet, jatkuneet nyt 3 viikkoa yötä päivää..oon sängynpohjalla viettäny nyt viikon.. Mutta eipä se neukkulan täti löytäny ko yhen eilen että kai nää voi vaa olla niin erilaisia raskaudet :LOL:
 
Onko täällä muuten ketään joka imettää vielä edellistä lasta? Mulla 1v3kk tyttö jota imetän ja olen miettinyt että miten jatkossa. Olisin halunnut imettää siihen 2 vuotiaaks asti, mutta nyt mietin että pitäskö lopettaa jo hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää, koska jos lopetan vasta vauvan syntymän jälkeen voisin kuvitella että vanhempi saattaisi olla mustasukkainen. Jos taas jatkan niin sit esikoisen imetystä pitäs melkeen jatkaa reippaasti yli 2 vuotiaaks ja sitä en välttämättä halua. Mitä mä teen :eek:
 
Mulle voi laittaa sairaalaks K-SKS Huimaa, että alkaa olemaan monella varhaisultra lähettyvillä. Ja kauheasti onnea niille jotka siellä käynneet ja kaikki ollut hyvin. Miten ihania uutisia <3 Itselläni ei ole ollut raskausoireita pahemmin, vaikka raskaustestit näyttäneet tosi vahvoja lukemia ihan alusta saakka. Digiin sain 3+ kun oli 4+5 . Nyt mennään 5+1 <3 Tänään ilmeni sitten rintojen kipu. Hui. Ei kyl haittaisi jos kasvaisivat vähän tässä raskaudessa :ROFLMAO: Itseäni myös pelottaa tuo synnytys. Olen sen verran pienikokoinen, että pelkään paikkojen repeävän pahasti. :(
 
Mä yritin varata neuvola-aikaa mut en saanut... Täällä on nykyään koko kaupungilla yhteinen Äitiysneuvola joten ens ti palaverin jälkeen tietää kuka on sit se joka meikäläisen luovii tässä hommassa maaliin :D mut neuvolassa sanoivat lasketun ajan olevan 18.11. Kun eivät sitä kierron pituutta huomioineet niin mennään sitten tuolla eteenpäin...
 
Hei kukkakuu, mulla on myös taapero 1v 3kk ja imetän edelleen :) Syntyikö teidän taapero myös joulukuussa 2014? Olen pohtinut samoja asioita kuin sinäkin. Olen tullut siihen tulokseen, että kun mulla on taipumusta rasksusajan diabetekseen niin imetän läpi tämän raskauden jos taapero itse haluaa.Mutta vähennän imetyksiä lopussa. Koska luin jostain, että nopea maidonnousu synnytyksen jälkeen auttaisi siihen, että vastasyntyneelle ei tarvisi antaa lisämaitoa. Ja viimeksi mä jouduin lisämaidon kierteeseen synnärillä, kun vauvan verensokereita mitattiin mun radin takia se kaksi päivää. Se taas hidasti entisestään maidon nousua, ja korvikkeista tuli vielä vaaville kovat masukivut ja ummetukset:( Vasta 1,5 kk iässä päästiin täysimetykseen. Joten ajattelin nyt tällä kertaa, jos kaikki menee hyvin, ylläpitää maidon tuotantoa imetyksellä jotta vältyttäisiin vastaavalta. Ja luultavasti jatkan sitten tandemina mutta isommalle maitoa harvemmin kun on kuitenkin vauvan pääravintoa:)
 
Niin ne viikot vierii vaikka alussa tuntu ettei päivät kulu millään. Nyt kuitenkin "jo" rv 9+0. :) oireetkin jo vähän helpompana. Ei enää oo jatkuvaa huonoa oloa, palelukin vähentyny, väsymys ennallaan. Paino vähän puonnu, mikä on kyllä vaan positiivista ku ylipainon puolella jonkuverran on muutenkin. Tavoitteena koittaa syödä terveellisesti ja pitää paino kurissa. Jos pääsis max 5kg lisäyksellä niin olis kyllä huippu juttu. Turvotuksille ei kyllä lopussa hirveästi mitään voi, mut jos sais pidettyä ittensä herkuista erossa ni se olis jo paljon. :) nyt ei tee tiukkaakaan ku ei vaan haluta mitään makeaa yhtään. Oon normaalisti aika paha sokeriaddikti.

Sarriina ja Hippu 9+0
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Varhaisultraan tekisi kyllä mieli mennä. Vielä olen pystynyt olemaan suht rauhallisin mielin (jos iltaa kohden lisääntyviä mielialanheittelyitä ei lasketa....).
Sen verran spontaani veto tuli tossa tehtyä et tilattiin pääsiäisenä Ozbabyltä Mountain Buggyn duetit kun olivat aikas hyvässä tarjouksessa. Esikoinen saa ne nyt sitten ensin käyttöönsä kauppakassi-kopan kanssa ja sitten kun vauva syntyy tilalle vaihdetaan vauvankoppa :) Kovin tyytyväinen olen, ja siis jotain päässytkin jo hypistelemään :ROFLMAO:
Toisaalta, takaraivossa jyskyttää se ajatus, että mitä jos nyt onkin tuulimuna tai tämä raskaus menee kesken.. Toivotaan parasta! :confused:

Muoks! Raskauslaskurin mukaan 5+1 tänään.
 
Almandiini75, joo tyttö on syntynyt joulukuussa -14.
Mäkin oon miettinyt sitä että varmasti maito nousis nopeammin kun imettää jo, ni ei tarvitse sitäkään odottaa montaa päivää. Ainut mikä mua mietityttää on just se imetyksen venyminen paljon yli 2 vuotiaaks ja se imetyksen lopettaminen samaan aikaan kun vauva rinnalla. Mut miten tolle voi sanoo ei, on se vaan niin sulonen ku toinen pyytää "tittiä" ja voi sitä iloa ku se tissi tulee vihdoin esiin sieltä paidan alta :D
 
Almandiini mä myös imetän, mutta mulla onkin vasta 6kk tuo esikoinen. Ihmettelen sitä, että varhaisultran tehnyt lääkäri suositteli imetyksen lopettamista, koska se supistaa kohtua. Mä oon ymmärtänyt ettei se asia nyt ihan suoranaisesti näin ole. En oo vielä päättänyt mitä teen. Toki asiaan vaikuttaa myös sekin, että vauva vähän hyljeksii nyt tissiä. Liekö maidon maku muuttunut, niinkuin sanotaan? Aika herkästi oon nyt antanut pullosta.
 
Voihan väsymys! Tänään "karkasin" töistäkin pari tuntia aiemmin, kun oli pakko tulla nukkuu (huomenna tosin tämänkin loppupäivän työt edessä :p )

Neuvolaan soittelin eilen ja sain ajan 11.4. neukkutäti sanoi että la 27.11.. ihmettelinkin kun menkkojen vika päivä oli sunnuntai ja nettilaskuri laski la 28.11 eli maanantai, kunnes hokasin et onkin ollu karkausvuosi ja päivä tullut lisää kalenteriin ja tuo tasan rv 40 onkin siis 27.11 :D
Mun pappa täyttää 80v 26.11 joten taidan käydä siellä kahvilla ja illasta ajattelin lähtee synnyttää.. olis erilainen syntymäpäivälahja isopapalle :D

Mangoss + kirppuinen 5+4
 
  • Tykkää
Reactions: flowergirl
Täällä viikot poksuu, enää muutama päivä ultraan! :)
Olen ihan paniikissa jos näkyykin kaksi... Meillä molempien suvuissa taipumusta ja useammat kaksoset molemmin puolin. Ja miettii voiko kolmannella kerralla kaikki mennä enää oppikirjojen mukaan eli että olisi terve yms ja vain yksi :D

Juna 7+0
Mä oon kans kaksonen mut toinen puoliskoni ei selvinny loppuun asti. Myös mun pikku veljet on kaksosia :) etten pitäis minäkään ihmeenä vaik kaks oiskin :D
 
Almandiini mä myös imetän, mutta mulla onkin vasta 6kk tuo esikoinen. Ihmettelen sitä, että varhaisultran tehnyt lääkäri suositteli imetyksen lopettamista, koska se supistaa kohtua. Mä oon ymmärtänyt ettei se asia nyt ihan suoranaisesti näin ole. En oo vielä päättänyt mitä teen. Toki asiaan vaikuttaa myös sekin, että vauva vähän hyljeksii nyt tissiä. Liekö maidon maku muuttunut, niinkuin sanotaan? Aika herkästi oon nyt antanut pullosta.
Mä oon ymmärtänyt että jos kipeitä supistuksia ei ole imettäessä niin se on OK (y)
 
  • Tykkää
Reactions: flowergirl
Kesää kohti☀, jippii! Minulla toissa päivänä hävisi kaikki oireet, mutta eilen illalla palasi etova olo ja alavatsa kipuilut. En kyllä soita vieläkään neuvolaan, käyn ensin siellä varhaisultrassa.
Minullakin on ollut kahdessa aikaisemmassa raskaudessa Radi. Ekan kohdalla oltiin sairaalassa 5-6 päivää vauvan sokereiden takia. Silloin -09 summamutikassa imetin lötköä vauvaa, tietämättä meneekö yhtään vatsaan asti. -12 sattuikin sitten ihana hoitaja tai tavat olivat muuttuneet ja ohjeistivat tiristämään rinnasta muutaman tipan maitoa lusikkaan ja tiputtamaan sen nukkuvan vauvan suuhun. Ja hitto, todellakin! Vauva tarvitsee vain muutaman tipan maitoa ja sokerit pysyy kohillaan. Parin päivän päästä synnytyksestä päästiin kotiin.
 
Moikka.
Mä se menin tekemään digin tänää. Viikkoja 5+ jotai ja se näytti 2-3. Pari tuntia olin pidättänyt Pissaa. Onko muilla tullu tollasta lukemaa 5 viikon alussa. Välillä ehkä vähän on etonu. Mutta tosi on lievät oireet. Esikoisen kohdalla oli jotain ihan muuta.
 
Jenanie miulla kans digi näytti vaan 2-3viikkoja vaikka niiden pitäs olla yli 5. Myös muutaman tunnin pidätyksellä, ei aamusesta. Myös itellä tosi lievät oireet jos vertaa esikoiseen ja sitä edelliseen enkeliin.. :(

Kauhea huoli päällä kokoajan.. Jotenkin on olo että tästä mitään tuu. Liekkö joku ennakkoaavistus :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Mä tosiaan tulin sihen tulokseen et varmasti ei oo hätää. Luin että näyttää 92% viikot, kun tehdää aamuvirtsasta. Eli toi parin tunnin pidätys ei kai riittänyt. Ja arvo on noussut koska viime viikon ma näytti 1-2.

Pitäs vaan osata nauttia niin kauan kun ei oo mitään todisteita muusta.

Eiköhän kaikki oo ihan hyvin. Ainakin mulla on sellanen tunne että uusi elämä kasvaa mun sisällä. Tosin edellisenä päivänä olin varma et mulla joku keskenmeno tulee.

Eli mielialanvaihteluja ainakin on :)
 

Yhteistyössä