Marraskuun Mussukat 2016 *Huhtikuussa*

Jännä miten moni suklaa riipuvainen, ei nyt yht äkkiä pystykkään suklaata syödä. Ku mullakin sama homma! Eilen vähän maistelin (enkä kovin mielellään). Mullakin kaapit täynnä ruokaa mut ei oikeen mitään tekis mieli, jugurtti,smoothiet Ja leipä menee helpoiten. Ei sitten yhtäään kiinnostais ruuanlaitto! Mut pakko se on tytölle safkaa laittaa vaikkei ite välttämättä söiskään... ;) :D
 
Syön ku hevonen, ja vähäks se harmittaa :unsure: mielummin vaikka niin ettei tekis mieli mtn, mutku tekee mieli vähä kaikkee :unsure:
Itse jätin suklaan pois ku sain siitä niin hurjia mahavaivoja, teki kyl pahaa kattella ku nuorempi neiti söi suklaata mun vieres eile sohvalla :cry: pakko oli hakee pussi baby-porkkanoita jääkaapista. Koittanu ees joka toiseen "nälkään" syödä jtn hedelmiä tai vihanneksia jottei tässä iha valaaks jouduta :ninja::LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv7+0 :love:
 
Mäki syön kyl ihan kaikkea, ikävä kyllä. En haluaisi niitä 30kg taas, kun edellisiäkin on pari kiloa vielä jäljellä. Tänään ei oo ees ollu vielä huonoa oloa, mutta väsyttää senkin edestä. Tyttö herää jo kuuden jälkeen, huoh :confused:
 
Synnytyksestä oli puhetta. Mä en hirveesti viitsi sitä etukäteen miettiä. Edellinen synnytys oli helppo. Kesti kyllä 10h, mut sain epiduraalin ja se autto ponnistuksessakin. Ponnistus kestikin vaan 1minuutin. Joka synnytys on ollut aina lyhyempi kuin edellinen.
Ruuasta pystyn syömään ihan normaalisti, mut vähän koitan kattoo mitä suuhuni laitan, ettei kiloja tulis ihan hirveesti.
 
Eteenpäin vaan porskutellaan! :D 7+5 menossa.

Olen ollut vuodepotilaana nyt 2 viikkoa, niin ällö ja uupunut olo, laihtunut monta kiloa.. Ja tässä sitten pitäisi syödä terveellisesti ja vahvistaa vatsalihaksia ja ties mitä!? Hyvä jos saa yhden dominokeksin syötyä ja jaksaa kääntyä sängyssä.

Lapsettomuus- ja lahjasolutaustan takia olen tässä ehtinyt käydä ultrassa jo tuota.. hehheh.. 4 kertaa! :D Siellä kasvavat molemmat vahvan oloisesti! Verenvuodon ja uupumuksen takia pari kertaa ollaan käyty sairaalassa, tiputus auttoi, ja kaikki kunnossa.

Toivon vain niin kovin, että pysyisivät matkassa ja jaksaisivat kasvaa. Vaikka välillä tuntuukin liian hyvältä ollakseen totta.

Pinkki Myy/35v./1. lapset/NKL
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini75
Oijoi Pinkki Myy onpas sulla ollut huolta ja oireita kestettävänä kerrakseen, jaksamista! Mullakin oli verenvuotoa ekassa raskaudessa, säikähdys oli suuri ja kaikki meni sitten kuitenkin hyvin.

Mä en niin kestä! Sain juuri kuulla että tuttava/sukulaispariskunnalle on tulossa vauva ja laskettu aika vain 4 päivää ennen meitä:D Ovat jo käyneet ultrassa niin siksi kai uskalsivat kertoa. Ja mä en voi paljastaa mitään, ja olin salaa haaveillut että voisin pyytää heitä tämän mahdollisen vauvan kummeiksi:LOL: Ollaan sitten tietysti yhtä aikaa synnärillä heh hee! No joo mutta totta puhuen mä en kestä enää tätä epätietoisuutta. Puhuin miehelle että kun keskiviikkona tai torstaina tulee 9 rv täyteen ja alkaa kymmenes raskausviikko, niin jos silloin sais Kelakorvauksia ultrasta. Nyt hän on sitten suostuvaisempi että menisin ultraan :X3: Ainakin Femedan sivuilla luki että kelakorvauksia saisi viikoilla 10-14..??? Tietääkö joku miten on?

Synnytyksistä sen verran, että neljä lasta synnyttäneenä tiedän että niissä ja kivuissa todellakin on eroja, joten en luokittele itseäni minkäänlaiseksi synnyttäjäksi tai minkään tietyn kipukynnyksen omaavaksi. Tyttöjen synnytykset oli mulla yhtä s**tanan helv***iä ja en voinut muuta kuin huutaa, en ehtinyt saada kipulääkityksiä (ajoissa) ja käynnistykset aiheutti sellaisen vauhdin avautumiseen että oksat pois. Poikien synnytykset taas oli kivun puolesta todella siedettäviä vaikka menivät ilman kivunlievitystä nekin, tosin siksi etten tarvinnut. Miksiköhän toivon nyt taikauskoisesti poikaa sitten niin hmm?o_O
 
Täällä on vietetty hiljaiseloa. Paha olo velloojoka ikinen päivä ja tuntuu vain pahenevan.

Ite oon töissä kertonut, johtuen.mun työnkuvasta. Käsittelen sikiölle vaarallisia aineita (joita sit löytykin aimo kasa lisää) joten pomolle piti kertoa, koska en voi.enään tehä vuorotyötä.

Huomenna oliskin sitten eka neuvola ja samalla kurkataan ultralla, että löytyykö elämää. Vähän jännittää ja pelottaa. Aikakin on vasta iltapäivällä.

Breeze 8+2
 
Kylläpä onkin ollut melkoinen syöpöttelypäivä, koko ajan olevinaan nälkä vaikka tasaisesti oon syönyt.. hedelmiä oon koittanu joka toiseen väliin napostella, mut kauheeta kun koko aika vaan mielessä ruoka! Herkkuja ei onneks tee mieli, mut leipää menis sitäkin enemmän :p

Paperinaru : mahd. pitkään koitan pitää töissä salaisuutena, ainakin tuohon rv 10-12 ultraan, mut pahaa pelkään että mun maha alkaa näkyy jo aiemmin, kun 4s muksut tulossa ja muutenki oon viime kesästä lihonut ja jotenki nekin kaikki kilot on tullut tohon mahaan ja reisiin :D joten toivoa sopii et sais tuon ultran jo rv 10 tienoille niin ei olis niin kauheen pitkä aika enään...

Mangoss + pikkuinen 6+0
 
Onko täällä muuten ketään joka imettää vielä edellistä lasta? Mulla 1v3kk tyttö jota imetän ja olen miettinyt että miten jatkossa. Olisin halunnut imettää siihen 2 vuotiaaks asti, mutta nyt mietin että pitäskö lopettaa jo hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää, koska jos lopetan vasta vauvan syntymän jälkeen voisin kuvitella että vanhempi saattaisi olla mustasukkainen. Jos taas jatkan niin sit esikoisen imetystä pitäs melkeen jatkaa reippaasti yli 2 vuotiaaks ja sitä en välttämättä halua. Mitä mä teen :eek:
Mä imetän vielä esikoista, joka nyt 11kk. Yritän nyt vähentää imetyskertoja kun menen töihin viikon päästä. Katsotaan sitten pikkuhiljaa kuinka pitkään aamu- ja iltaimetykset pysyvät mukana. Yritän olla stressaamatta asiaa ja toivon että ajan kanssa homma menee niinkuin on mennäkseen.
 
Ootteko ajatelleet milloin kerrotte töissä raskaudesta? Tai mihin aikaan olette aikaisemmissa raskauksissa kertoneet? Ei tietenkään ennen ultraa...mutta itse en taas kauhean kauan haluaisi salailla.
Mä aloitan ens maanantaina uudessa työpaikassa ja pakko mun on heti kertoo ettei siitä tulis mitään turhia puheita sit myöhemmin. Ja muutenkin tuntuu reilulta sanoa heti.
 
Pitkästä aikaa moi! On ollut ihan kamala kiire ja hulina. Viime viikolla käytiin ultrassa kurkkaamassa pientä, jotta päästään kärryille viikoista. No tyypillä oli jo pienet kädet ja jalat ja siellä se viuhtoi menemään. Vastasi silloin viikkoja 9+3 eli tänään jo pokspoks 10+0! Oli siis paljon pidemmällä kun luultiin. Ja edelleen oon ihan oireeton. Todella outoa. Mutta siellä siis oli kaikki hyvin <3

Päivittää voi siis
mimmu222 / 30v / 2. lapsi / TAYS
ja LA tällä tietoa 30.10.

Jos siis sallitte vielä täällä marraskuisissa kumminkin pyöriä kun eihän se ajallaan ulos tule kumminkaan :D
 
Huomenta! Varovasti uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan. Käytiin viime viikolla ultrassa ja syke löytyi. Tänään viikkoja sen mukaan 7+6.

Minä myös imetän vielä esikoista, 10 kk, mutta kesän aikana tarkoitus vieroittaa. Ei ole huolinut korvikkeita, joten vähän jänskättää kuinka oppii normimaidolle. Jospa se jotenkin!

Esikoisen synnytys oli pitkä ja raskas. 32 tuntia vesien menosta, 20 h avautumista ja 2 h ponnistamista. Kipulääkitys oli sentään kohdillaan, mutta väsymys melkoinen!

Miten se Facebook-ryhmä? Voisin liittyä, kun sieltä tulisi ehkä vähän aktiivisemmin seurattua keskustelua.

KasKummaa/ 31-v / 2.lapsi / Oys
La 15.11.
 
  • Tykkää
Reactions: flowergirl ja Maicy
Tervetuloa uudet! Vielä mahtuu hyvinkin matkaan :)

KasKummaa:
Laita minulle yv:tä täällä kaksplussassa ja kerro facebook nimesi. Lisään sinut kaveriksi ja sitä kautta liitän sitten sinut ryhmään. Se on täysin salainen, eli ei huolta, että joku näkisi liittymisesi :)

Pinkki Myy: Ihanaa! Kaksoset tulossa! <3 Eiköhän he malta kyydissä pysyä loppuun asti <3

Sirppuliina: Oih tsemppiä ultraan! Tulehan kertomaan mimmonen sintti löytyi :) <3

Mimmu222: Kyllä me sinut matkaan hyväksytään :D Vaikka la olisikin 30.10.. ^^

ON: Pahaa oloa ja väsymystä.. Siinäpä viime viikon kohokohdat :D Tai no paras uutinen oli se, että ultrassa oli kaikki hyvin! <3 Mutta nyt eilen alkoi sitten uusi huolenaihe... nimittäin tuhruvuoto. Sitä jatkuu vielä, mutta ei ole onneksi lisääntynyt. Torstaina eka nla, saas nähä mitä siellä sanotaan. Voisi yrittää tälle viikkoa kuunnella sydänääniä kotona dopplerilla, viikko sitten ei vielä löytynyt. :D Esikoisesta sain äänet kuuluviin jo abt rv7.. ! En kyllä huolestu, jos nyt ei kuulu. Normaalia, ettei kuulu näin aikasilla viikoilla.

Synnytyksestä oli puhetta.. Minulla ensimmäinen synnytys kesti 15h 40min, josta avautumisvaihetta laskettiin 15h, ponnistusta 31min ja loput 9min.. Rankkaa oli, koska olin niin kipeä! Sain kuitenkin epiduraalin, josta oli todella paljon apua. Mutta ongelmaksi tuli sitten 7cm kohdalla jäätävä pakonomainen ponnistamisen tarve. :D Tosi makia oli 3cm ootella ja pidätellä ponnistamista.. En sinänsä pelkää synnytystä, mutta en ole sen kummemmin sitä vielä miettinytkään. :)
 
Ultrassa käyty.. Löytyi sieltä joku pieni kun oikein kauan etsittiin, sykekin lopulta löytyi. En vaan nyt osaa oikein vielä luottaa siihen että kaikki on kunnossa kun vastasi viikkoja 6+1... Eli paaaaljon pienempi kuin olin kuvitellut.. Mutta toivottavasti nyt vaan ovis on ollut myöhäinen..

Huomenna labratutkimuksia, on yks haittaava perussairauskin, sen arvokkain gyne ihmetteli ja laitteli lähetteitä.

Sirppis ja Höpö 6+1
 
Täällä jatkuva huono olo joka pahenee iltaa kohden riesana. Yritön syyä mahollisimman usein, mutta aina sitä yhtäkkiä huomaa että hups kolme-neljä tuntia edellisestä syömisestä taas.... ja paha olo on sit sen mukanen.... pittää vissiin alkaa laittaa puhelin muistuttamaan että syö ny!

Mulla kans käynnistettiin esikoinen, mutta silti oli tosi rauhallinen synnytys. Avautumisvaihetta kesti sen 10h ja ponnistamista 2h.Mulle laitettiin loppuvaiheessa epiduraali, joka ei vaikuttanu yhtään joten sain sit spinaalin. Oli kyllä ko taivas ko sain sit sen avulla ponnistaakkin. Joten kovin kovia kipuja en joutunu missään vaiheessa kestämään ja vauvalla oli kokoajan kaikki hyvin. Joten mulla oli kyllä tämmönen hyvä ja onnistunu synnytys. Joten ensimmäistä synnyttämään menevät semmonenki on mahollista :)

Mulla kans tosi läheinen ihminen ilmotti viime viikolla että oli plussan saanu, joten laskettiin että meillä eroa LA:ssa olis vain viikon verran! Oli kyllä tosi huippu! saahaan hänen kans sit yhessä fiilistellä tätä raskautta ja josko oltas sit samaan aikaan synnärilläki :)
 
Heippa,

Mahtuuko vielä mukaan? Olen 37-vuotias ja kolmas lapsi on mitä ilmeisimmin marraskuun lopulla tuloillaan :) Neuvola on vasta 20.4, mutta plussatesti on tehtynä muutama viikko sitten ja LA näyttäisi laskureiden mukaan olevan 29.11. Porvoossa asun, joten Porvoon sairaala lienee synnytyssairaalana, elleivät ehdi lopettaa synnytyksiä sieltä sitä ennen.
 
Eka neuvola takana, siellä kiekko antoi lasketuksi ajaksi 8.11 vaikka kaikki laskurit antaa 9.11.Ei ihmeempiä siellä,perusjuttuja.Reilu 3vko nt ultraan, sitä ennen olis käytävä labrassa antaa verta ja vietävä pissanäyte.Pahoinvointi on loppunut lähes kokonaan,joskus jos liian pitkä väli syömisessä niin huono olo iskee,muuten tosi oireetonta.Rv 6-7oli kaamee olo n.viikon putkeen ja sit loppu.Toivottavasti kaikki ok silti ja pahoinvoinikin pysyy poissa. T.Miamar1 8+5
 
Neuvolassa käyty ja hyvä reissu olikin. :) Sain puhuttua mieltäpainaneista asioista ja terkka lupas lähetteen pelkopolille jo viimeistään puolivälissä raskautta. Lisäksi puhuttiin jo siitäkin et joku opettaa neuvolassa mulle loppuvaiheessa, et mitä tehdä jos vauva syntyy kotiin ja on esim napanuora kaulan ympärillä tai jos vauva on eloton tms. Vaikka tietysti toivoo ettei mitään tuommosta tapahdu, mutta JOS tapahtuu niin osaa jotakin tehdä sitten. Mulla kun ei ole mitenkään itsestään selvää että ehdin sairaalaan synnyttämään. :confused: Ultrallakin kurkkasi ja kaikki hyvin. :love: Np-ultraan sain ajan loppukuulle ja lääkärineuvola-ajan toukokuun loppupuolelle. Lisäksi pitää käydä labrassa verikokeessa parin viikon sisään ja viedä pissanäyte samalla sinne. Mitähän muuta.. :)
Oma olo vähän helpottanut, eikä oo kokoajan enää paha olo. Yöt on jostain syystä aika huonoja ja herään vähän väliä, enkä saa sitten enää unta. Mut onneksi usein onnistuu päikkärit ottaa kuitenkin.

Sarriina ja Hippu rv9+4
 
Tervetuloa uudet! Vielä mahtuu hyvinkin matkaan :)

KasKummaa:
Laita minulle yv:tä täällä kaksplussassa ja kerro facebook nimesi. Lisään sinut kaveriksi ja sitä kautta liitän sitten sinut ryhmään. Se on täysin salainen, eli ei huolta, että joku näkisi liittymisesi :)

Pinkki Myy: Ihanaa! Kaksoset tulossa! <3 Eiköhän he malta kyydissä pysyä loppuun asti <3

Sirppuliina: Oih tsemppiä ultraan! Tulehan kertomaan mimmonen sintti löytyi :) <3

Mimmu222: Kyllä me sinut matkaan hyväksytään :D Vaikka la olisikin 30.10.. ^^

ON: Pahaa oloa ja väsymystä.. Siinäpä viime viikon kohokohdat :D Tai no paras uutinen oli se, että ultrassa oli kaikki hyvin! <3 Mutta nyt eilen alkoi sitten uusi huolenaihe... nimittäin tuhruvuoto. Sitä jatkuu vielä, mutta ei ole onneksi lisääntynyt. Torstaina eka nla, saas nähä mitä siellä sanotaan. Voisi yrittää tälle viikkoa kuunnella sydänääniä kotona dopplerilla, viikko sitten ei vielä löytynyt. :D Esikoisesta sain äänet kuuluviin jo abt rv7.. ! En kyllä huolestu, jos nyt ei kuulu. Normaalia, ettei kuulu näin aikasilla viikoilla.

Synnytyksestä oli puhetta.. Minulla ensimmäinen synnytys kesti 15h 40min, josta avautumisvaihetta laskettiin 15h, ponnistusta 31min ja loput 9min.. Rankkaa oli, koska olin niin kipeä! Sain kuitenkin epiduraalin, josta oli todella paljon apua. Mutta ongelmaksi tuli sitten 7cm kohdalla jäätävä pakonomainen ponnistamisen tarve. :D Tosi makia oli 3cm ootella ja pidätellä ponnistamista.. En sinänsä pelkää synnytystä, mutta en ole sen kummemmin sitä vielä miettinytkään. :)
Millaisella dopplerilla oot saanu jo noin aikaisin kuulumaan:D
 
Luin kyllä kaikki uudet viestit ja ajatuksen tasolla jokainen sai "vastauksen", mutta nyt kun olen kirjottamassa asti on taas ajatukset PUFF tiessään.
Eli omanapaisesti mennään kuulumisilla.
Hajamielisyys ja "ulalla olo" on jokapäiväistä ja jatkuvaa. Ja kaaaameee väsy... :sleep: Aamulla ihmeen virkkuna nousen heti seiskasta, normaalista pari tuntia aiemmin. Mutta jo ysiltä on veto ihan totaalisen pois vaikkei mitään teekkään.. Nyt hyvä jos hereillä pysyn koko viestin ajan...

Aamulla ihmettelin notta mitäs kummallista minulle on yön aikana tapahtunut kun tissiliiveistä löytyi potkupallot. Vaan ne olikin omat tissini. Joku ihme turpoaminen hetkessä tapahtunut. Alkuun ennen plussaa oli jo tisseissä kipuja ja kuumotusta joka jo ehti hieman laantua vaan mikä lie ampiainen pistäny yöllä molempiin utareisiin kun eivät enää edes kyytiin mahdu sporttiliiveihin. Kai se on semmonen lehmiin utareverkko etittävä.. o_O

Välillä ihan kun paha olo koettas tulla.. Ainakin on ihan jäätävä NÄLKÄ ihan kokoajan! Paljonkohan tässä on tullu jo lihottua kun jätin tupakoinninkin plussattuani ja sitä tupakoinnin jättämää tekemisenpuutetta paikannut sitäkin syömällä.. :oops:

Silti on vaan kokoajan tosi "tyhjä" olo. Kokoajan odotan milloin hulahtaa.. pahimmassa skenariossani menen nt-ultraan joskus millon-se-nyt-onkaan ja siellä toteavat tyhjäksi tai jo aikaisin kehittymisen pysähtyneen. En vaan pääse tästä olosta ja ajatuksesta eroon... :cry:
 
Mulle soitettiin sairaalasta ja sain ajan keskiviikolle.pelottaa hirveesti jos kaikki ei ookkaan hyvin... yritän toki aatella et hyvin tämä raskaus menee, mutta mutta pelko ottaa vallan. No kävi miten kävi niin saanpahan vastauksen ,eikä tarvi epävarmuudes kuukautta oottaa sinne nt-ultraan.

Mä en tosiaan ole töissä,vaan lapsenkaa kotona, joten ei tarvi kertoo kellekkään töissä mitään :) täälä pohjanmaalla kans satelee vauva uuutisia.nyt on saanu tai saamassa tälle vuodelle moni enemmän tai vähemmän tuttu :)
 

Yhteistyössä