Marraskuun Mussukat 2016 *Huhtikuussa*

Almandiini75: Minä en edes tiennyt, että semmoinen kipupumppu ois mahdollinen. Laittoivat sen suoraan kyselemättä, kun sain epiduraalin. Katsoivat varmaan, että tuo on tommonen reppana ja ei pärjää ilman. :D Oikeesti se oli kyllä tosi hyvä. Minulla meni kuitenkin niin pitkään avautumisessa, että sitä lääkettä ois saanut lisätä monta kertaa. Ja se itse epiduraalin laitto ei tuntunut missään, vaikka moni pelotteli, että sattuu ja paljon. Oli vissiin asiansa osaava lääkäri. Toivottavasti sama lääkäri ois ens kerrallakin paikalla. :D

Nyt alkaa vähän tympiä nämä olot. Vaikka siitä oonkin kiitollinen, että oireita on eikä tarvii hermoilla niin paljoa. Mutta on välillä niin huono olo. Ja maha sekaisin. Illalla väsyttää ja pitää mennä aikaisin nukkumaan. Vaan viime yönäkin heräsin aamuyöstä ja pyörin hereillä toista tuntia.
Viimeksi kuvittelin, että rupeais jo helpottamaan, mutta taisin olla väärässä.

Nemelia rv8+4
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini75
Pitkästä aikaa kirjoittelen, kamalasti kouluhommia ja kotona pyrin olemaan some-vapaa silloin kun pojat on hereillä:)

Me käytiin eilen varhaisultrassa, ja siellä näytti kaikki olevan hyvin. La aikaistui, olisikin sitten viikkoa aikaisemmin 10.11:)

Pahoinvointi alkoi viime viikolla ja nyt aamut alkaa oksentamisella. Olo kyllä helpottuu siitä, mutta ei se mukavaa ole. Ällöttävä olo on muutenkin oikeastaan koko ajan, ja huono olo tulee jos ei saa ruokaa säännöllisesti.

Imetän edellee 1v7kk ikäistä poikaa, ei oo ollut kipuja tmv siihen liittyen. Toivon, että lapsi ktse vierottuisi pikkuhiljaa, mutta jos ei niin varmaan kesän aikana vierotan.

Mä oon koulussa, joten en ole kertonut työpaikalle, kesällä meen sin e ja ehkä silloin tulee puheeksi kun mahakin varmaakin jo näkyy:)

-Sorel&3. 8+5
 
Synnytyksistä ollut puhetta... täällä ensimmäinen käynnistettiin aamulla yhdeksän aikaan ja lopulta päädyttiin sektioon viiden jälkeen. Kaikki meni hyvin ja avautuminen oli suht nopeaa,neiti ei vaan imukuppiyrityksistä huolimatta liikahtanutkaan. Toisen kanssa oli jo sovittu sektio päivä, mutta olikin sitten kiireempi ja tuli joitain viikkoja aikaisemmin. 36+6 meni vedet,säännölliset supistukset alko samantien ja muutaman tunnin päästä oli neiti sylissä. Itsehän jouduin vielä nukutettuna paikattavaksi. Vielä en ole pahemmin tulevaa synnytystä ajatellut,mutta luulen että toiveissa on suunniteltu sektio. Äh, en tiedä. Vielä on onneksi aikaa miettiä.

Pääsiäisen aikaan oireet katosivat,mutta näyttää pahaolo palanneen tänä aamuna. Yh.
Ja jalat puutuu... istuu missä asennossa vaan,niin hetken päästä jalat on puuduksissa ja pistelee. Tiedä sitten johtuuko raskaudesta vai mistä.

Ensi viikon tiistaina ensimmäinen neuvola ja perjantaina varhaisultra. Hui.

1986/13
 
Kyllä vaaka näytti eilen sellaista lukemaa että kaksi vuotta sitten itselleni antamani lupaus meni rikki. Pakko tässä vaikka raskaana onki koittaa vähän painoa laskea :notworthy: On kyllä paha tää kauhea jatkuva nälkä ja samalla jatkuva kuvotus, asiaahan ei tietenkää auta yhtään tää henkinen kuvotus ja ällötys :unsure: niskasta kii, perskutta :rolleyes::LOL: muutenhan tässä käy oikeesti tosi pahasti.

Laiskis & pikkukaveri rv7+4 :love:
 
Sirppuliina: paljonko ultran koko heitti sun omista laskuista? Toivottavasti kaikki ok ja olisikin vain hedelmöittynyt/kiinnittynyt myöhempään.Missä vaiheessa sait positiivisen raskaustestin? Onko kellään muulla oireet kadonnut? Mulla oli pahoinvointia n.1,5vko siinä 6-7 ja sit yhtäkkiä loppui.Nyt rv 9+0 ja vointi hyvä.Tosin ne vitamiinit teki mulle huonon olon ja nyt otan aina just ennen nukkumaan menoa, sekin on voinut auttaa.Olin maanantaina neuvolassa,täti kertoi juuri jonkun toisenkin tajunneen että vitamiinit aiheutti pahan olon.Mäkin tajusin sen kun testasin olla pari päivää ilman ja sit otin päivällä ja ykä lensi...
 
Mulla katos muutamaks päiväks oireet sit tuli takas mut lievempänä. Hei onko kellään kokemusta niist rauta juomista? Mietin taplettejen sijaan ostaa sellasta. Sit next kysymys tehtiinkö teille mahan päältä vai sisäkautta se varhaisultra? Tiiän vähän siistiä paikkoja jos tehään alakautta :D esikoinen kyl saatiin näkyyn neuvolas ihan alussa mahanpäältä, mutta entiiä sit onko eritoiminta mallit sairaalas? Että kun pelottaa! Pelkään sitä katalaa tuulimunaa niiiiin paljon! :/

Että kun on muuten nokka tukos!!!
8+4
 
Mulla katos muutamaks päiväks oireet sit tuli takas mut lievempänä. Hei onko kellään kokemusta niist rauta juomista? Mietin taplettejen sijaan ostaa sellasta. Sit next kysymys tehtiinkö teille mahan päältä vai sisäkautta se varhaisultra? Tiiän vähän siistiä paikkoja jos tehään alakautta :D esikoinen kyl saatiin näkyyn neuvolas ihan alussa mahanpäältä, mutta entiiä sit onko eritoiminta mallit sairaalas? Että kun pelottaa! Pelkään sitä katalaa tuulimunaa niiiiin paljon! :/

Että kun on muuten nokka tukos!!!
8+4
Varhaisultra siis joka tehtiin rv 7 oli sisäkautta, rv 12 ultrat mulla on ainakin edellisissä otettu mahan päältä.Ja rautaahan ei saa sitten alku kolmanneksella syödä lisänä...
 
Mulla katos muutamaks päiväks oireet sit tuli takas mut lievempänä. Hei onko kellään kokemusta niist rauta juomista? Mietin taplettejen sijaan ostaa sellasta. Sit next kysymys tehtiinkö teille mahan päältä vai sisäkautta se varhaisultra? Tiiän vähän siistiä paikkoja jos tehään alakautta :D esikoinen kyl saatiin näkyyn neuvolas ihan alussa mahanpäältä, mutta entiiä sit onko eritoiminta mallit sairaalas? Että kun pelottaa! Pelkään sitä katalaa tuulimunaa niiiiin paljon! :/

Että kun on muuten nokka tukos!!!
8+4
Mä join viime rakkaudessa semmoista nestemäistä rautaa, mitä sai ihan Prismasta. En nyt muista kyllä nimeä. Mulla se ei tehonnu ja mulla oliko koko raskauden ajan hemoglobiini tosi alhaalla, olisko ollu jossain vaiheessa jopa alle 80. Oon kyllä sit kuullut että joillain on ihan hyvin auttanut. Sehän on ainakin parempi vatsalle kuin ne pillerit
 
Mulla pahoinvointi katos pariksi päiväksi, mutta nyt taas palaa takas. Mulla myös alkanut nenäveren vuotoja tulla niinku edellisessä raskaudessakin, mistä lue johtuu.
Tässä yritän etsiä valmistujaismekkoa mihin mahtuis sit kesäkuussa mahakin, jos kaikki menee hyvin. Mulla tuli ekassa raskaudessakin maha esiin aika alussa niin uskon että kesäkuussa on jo ihan selvä pömppö :love:
Mä oon siis koulussa ni ei oo tarvinnut miettiä työnantajalle kertomisesta, mutta meen kyllä kesäksi kotihoitoon töihin niin sitten jo varmaan raskaus näkyykin jo. Vähän jännittää et miten kauan sitä pystyy töitä tehä mahan kanssa, kun kuitenkin joutuu niin hankalissa asennoissa välillä olla :unsure:
 
Miksi ei saa syödä rautaa? :eek: Mä ainaki joudun syömään sitä jatkuvasti, on niin matala hemoglobiini, sukuvika ku suksi ei luista :D:LOL:

Mulla kyllä alku-ultrat otettu sisäkautta, mutta mulla onki tota mahaa muillekki jakaa :D
Ja kerran ultraava hoitaja/ lääkäri/ mitä ny lie olevan, valitti siin myöhemmäski ultrassa ettei näe kunnolla mahan läpi ja paino sillä kapulalla niin että sattu ihan kauheesti ja tuli mustelmia :oops: mittaili mitä sattu ja sano jotta vauvassa on jtn vikaa ja laitto lähetteen sikiötutkimukseen Meilahteen, johon sain ajan parin viikon päähän, ja olin iha murtunu ja mitä kaikkee, ja sit siellä ultraava lääkäri sano ettei vauvassa oo mtn vikaa ja vastaa viikkoja niinku pitääki... Meinaa meinas tehä mieli käydä hirttämäs se pelotteleva akka :ninja:
 
[QUOTE="miamar1, post: 31254742, member: 139886" .Ja rautaahan ei saa sitten alku kolmanneksella syödä lisänä...[/QUOTE]

Siis mitä ihmettä? :O Mulle neuvolasta ei oo puhuttu sit yhtään mitään ettei alussa saa syyä .. :O

No hyvä jos vatsalle parempi ku mulla on näitä vatta vaivojakin ollu :S
 
Helou! Ultrassa oli kaikki hyvin ja kyllä on huojentunut olo :) sanoi että ois 8+2 laitteen mukaan,menkoist laskettuns on 8+4 mut pysyttelen tos alkuperäsessä rv:ssä sinne nt-ultraan asti ku voi sieläkin vaihtuu . Sitten sellasta että se lääkäri mulle määräs primaspan lääkettä 100mg/päivä! Että pitäa syödä 16rvlle asti... syy tähän että mulla on 2edellistä keskenmenoa. Toi on kipulääke ja en mielellään lääkkeitä raskaus aikana söis ellei ihan pakko! Mun mielest 2km ei oo vielä niin paha, että tässä pitäs joka olhenkorteen tarttua ,muutenkin vähän skeptinen olo kun tost lääkkeestlukee :mm ettei sais syödä jos ollut vatsahaavaa tai vatsa vaivoja.

Kysäsen vielä neuvolasta ennenku alan syödä yhtään mitään. Se lekuri puhu myös keltarauhashormoni lisästä (?) Oli ulkomaalainen joten osa asioista meni vähän ohi,ja nyt niitä kysymyksiä olis kun sielä en tajunnu mitään ...(n) :unsure:
 
Voi teitä onnellisia ultrassa käyneitä!! :love:

Rutisen nyt tännekin vaikka rutisin jo fb-ryhmäänkin.
Tuosta :poop:-kasasta mitä mieheks kutsutaan.
Koetin houkutella että käytäis mekin varhaisultrassa. Kun viimein sain vakuuteltua että on tarpeellinen ja hyödyllinen ja kysyin että mihinkä aikaa sille passois että ajan varaisin nii tää ****** valopää tuumaa että "No tartteekos minun siellä olla muka" :mad::mad::mad::mad:

Joo EI tartte ei!! Plussa kun testiin piirtyi niin hänhän on osuutensa tästä hoitanu!! Voi ****** että kiehuttaa!!!

No sitte koetin varata ajan ITTELLENI sinne ultraan. Ainoa paikka johon varaa olisi tarjoaa ei oo:ta aikojen kans. Ja ei edes tietoa milloin ultraaja ottaa seuraavat ajat! :eek: Ei mene putkeen ei..

Mitähän miun pitäs kunnallisen puolelle sanoa että pääsis ihan sinne ultraan? Kumminkaan tää "tyhjä" olo ei riitä syyks. Jos vähän liiottelis näitä välillä tulevia kipuja. Tosin ilman liiotteluakin kivut vetää välillä kaksinkerroin lattialle uikuttamaan... Järki ajattelee ett kohtu kasvaa ja siks koskoo niin vietävästi mutt mutt.. entäs jos... *huoh* :(
 
Minulla myös tehty alakautta molemmat np-ultrat eli n viikolla 12. Ylihuomenna menossa yksityiselle varhaisultraan ja en myöskään tiedä mitä kautta he tutkivat.
Minulla myös menee sykleissä tämä olotila. About kolme oireetonta päivää ja sit yhden vuorokauden on äklö olo. Edellisissä raskauksissa pahaolo oli jatkuvaa, alusta loppuun asti.
Laiskis; tosi kiva kokemus sulla ultrasta..
Kukkakuu; Minä yhdistäisin nenäverenvuodot siihen, kun limakalvot turpoavat.
 
Primaspania käytetään paljon just keskenmenojen tai raskausmyrkytyksen "ehkäisyyn". Käsittääkseni ainakin keskenmenojen kanssa siitä on saatu hyviä tuloksia. Kyllä minä ainakin käyttäisin, jos olisin sun tilanteessa. Se ohentaa verta, ja estää veritulppia esimerkiksi istukassa. Löytyy paljon keskusteluja googlesta, jos haluat tarkemmin tutustua.
 
Primaspania käytetään paljon just keskenmenojen tai raskausmyrkytyksen "ehkäisyyn". Käsittääkseni ainakin keskenmenojen kanssa siitä on saatu hyviä tuloksia. Kyllä minä ainakin käyttäisin, jos olisin sun tilanteessa. Se ohentaa verta, ja estää veritulppia esimerkiksi istukassa. Löytyy paljon keskusteluja googlesta, jos haluat tarkemmin tutustua.
Juu,luin noita kokemuksia mutta hämmentää kyllä että määrättiin,kun palstoilla muilla on oikeesti monta km takana ennenkun on tälläst ehdotettu. Ton lääkkeen kanssa voi tulla myös hengenahdistusta jos on astma ,mulla on ... lisäksi ei suositella jos vatsavaivoja (esim ollut vatsahaavaa) mulla on ollu vatsavaiva kuten vatsahaavaa,sappi ja muut lääkärit nimenomaan sanoneet että näitä buranat ja muut salisyylihapposet lääkkeet pitäs rajaa hyvin harvaan käyttöön,koska mulla vatsa ei vaan kestä. Oon aikoinaan joutunu syyä semmosia hevoskuureja särkylääkkeitä :/ niin tuntuuhan se hullulta nyt lähtee syömään toisen kehotuksesta mitä muut lekurit kieltäneet :O

Lääkäri oli myös määrännyt lugesteron.siitä oon lukenut.mut tiiän kyl tapauksen joka sitä alko syömään ja alko tiputtelu ja sit kunnon vuoto,ja siihen päätyi se raskaus :(
... mut toisaalt oon sitä mieltä et jos alkuraskauden km tulee niin se sit tulee,oli lääkkeitä tai ei. Muutenhan tota lääkettä hakis kaikki "ihan varmuuden vuoks"

No soitan neuvolaan aamulla ja kyselen vähän ,toisen henkilön mielipidettä. Toi primaspan kuulostaa kyl ni pahalt omaan tilanteeseen, että en usko että tulee syötyä. Sitähän saa muuten kuulemma ilman reseptiä että halukkaat voi sit hakea ;) :D
 
  • Tykkää
Reactions: flowergirl
Nessu87, oliko lääkäri lähtöisin entisistä itäblokin maista? Asumme siis entisen itäblokin alueella ja täällä on tapana, että keltarauhashormonilisä määrätään ihan automaattisesti alkuraskauden ajaksi ns. tukemaan. Tutkimuksissahan siitä ei ole mitään hyötyä osoitettu olevan muuten kuin todetussa keltarauhashormonin puutteessa. Tosiasiahan on se, että alkuvaiheen keskenmenoja ei oikein mitenkään voi estää, ellei ole todettu jotain konkreettista syytä niihin (keltarauhashormonin puute, tukostaipumus jne)

Täällä paha olo on vähentynyt, en ole oksentanut moneen päivään. Olo on ajoittain oksettava, mutta pysyy hallinnassa. Toivon vaan, että se ei tarkoita mitään huonoa, kun esikoisesta oksensin rv 14 asti monta kertaa päivässä. Tosin äitini sanoi, että minusta (olen esikoinen) hän oli voinut pahoin ympäri vuorokauden ja sisaruksista ei enää. Eli jospa oma elimistö toimisi kuin äidillä.
 
Nessu87, oliko lääkäri lähtöisin entisistä itäblokin maista? Asumme siis entisen itäblokin alueella ja täällä on tapana, että keltarauhashormonilisä määrätään ihan automaattisesti alkuraskauden ajaksi ns. tukemaan. Tutkimuksissahan siitä ei ole mitään hyötyä osoitettu olevan muuten kuin todetussa keltarauhashormonin puutteessa. Tosiasiahan on se, että alkuvaiheen keskenmenoja ei oikein mitenkään voi estää, ellei ole todettu jotain konkreettista syytä niihin (keltarauhashormonin puute, tukostaipumus jne)
ä.
No se mua tässä ihmetyttääkin kun mulla ei oo todettu minkäänlaista häiriötä hormoneissa tai mitään lapsettomuus ongelmia :O lääkäri sanoi että on nykyään uus käytäntö täälä ,että jos on 2 keskenmenoa saanu alkuviikoilla niin otetaan tueksi nuo seuraavassa raskaudessa. Mut mun mielestä 2 km ei oo ees kovin paljoo...kun vertaa niihin jotka saa monta jopa peräkkäin,tai useita pienes ajassa. Mulla on vuodelt -12 & -15 keskenmenot ja tos välil terve tyttö.
 
Neuvola on miulla ensi ke jolloin rv 10+3? En ihan noista päivistä pysy mukana. Nt-ultra on kuun lopussa eli rv 12+. Samalla myös diabeteslääkäri ekaa kertaa tässä raskaudessa.

Muuten ei mitään erikoista voinnissa tai muussakaan, jonkun verran alavatsakipua etenkin iltaisin.

Piiu ja pikkuinen 9+?
 
Huonoa oloa ja herkkää mieltä, itkettää vähä väliä :ninja: onneks oon kotona joten ei haittaa :LOL: Pitäis tänään kuulema käydä shoppailemassa nuoremman neidin kanssa, ja mä vihaan shoppailua :censored: Olipa mulla kavereita jotka tykkää shoppailusta vähä lähempänä niin joku heistä sais käydä puolestani :LOL:

Eka neuvola mulla ensi viikon perjantaina :) mies alunperin lupas tulevansa mukaan, mut ei taida saada päivää vapaaksi, ei oo tosin kysyny vielä joten toivotaan parasta, en haluaisi taas tehä kaikkee yksin :unsure: nyt seki alko itkettään :ninja::ROFLMAO:

Laiskis & pikkukaveri rv7+5 :love:
 
Mä oon ollu kans aika herkillä. Katsottiin koulussa jotain raskaus animaatioita, ni meinasi liikutuksesta pillahtaa itkuun :cry::LOL:
Heilläkään mies ei varmaan pääse neuvolaan kun aika on just tytön päikkäri aikaan, mut ei se mua niin haittaa vaikka tietenkin olis ollu kiva mennä yhdessä.
Mä oon nyt kauheesti suunnitellut kaikkeen äitiysjoogaa ja hypnosynnytys kursseille osallistumista.Pitää varmaan alkaa säästää rahaa.:notworthy::ROFLMAO:
 
Voi Truuly mitkä fiilikset sulla siellä:poop: Ymmärrän kyllä hyvin että sapettaa. Miesten vakiokysymys raskausaikana mm.neuvolakäynteihin: Tarviiko minun, tarvitaanko siellä minuakin? Sehän onkin nyt sitten niin kauhean vaivaannuttavaa lähteä naisen henkiseksi tueksi:coffee: Pitäkööt tunkkinsa! ON: huono olo ja oksentelut seurana joka aamupäivä, näin ollut jo 3 viikkoa. Ihan kuin ois päivittäinen krapula, yritän lääkitä suolakurkuilla ja kaikella happamella, sitruunaa puristan veden sekaan:D Täällä on todella moni saanut ihania ultrakuulumisia:love: Edellisessä ryhmässä tippui alkuvaiheessa tosi monet pois. Mun täytyy jo tilastollisesti olla seuraava, viides raskauskin:eek:
 
Mun ukko kyl haluu aina olla mukana ultrissa. Nyt ei tosin päässyt eilen koska sen piti kattoa tytön perään,eikä viititty ottaa 2vuotiasta sinne juokseen huoneeseen ympyrää :D etkös sä ollu aömadiini siinä lokakuisissa?muidtan jonkun sanoneet että sieltä tippui moni . Mun ryhmäst tais tippuu 3 samoihin aikoihin, minä mukaan lukien... toivottavasti täälä meilld kaikil menee loppuunasti :)
 
Miehet on mystisiä olentoja :rolleyes: Minoon vanhimmiten tullu niin teräväkieliseksi että saattaisin vastata tuollaiseen lauseeseen että jos tämä ei kiinnosta niin ei tarvii olla muutenkaa paikalla ja tuos on ovi :D oon kumminki aikasemminki ollu yksinhuoltaja niin varmasti pärjäisin nytkin... Hiukkasen oon radikaalia kyllä näin ku ittekki ajattelee asiaa :LOL:
Yhdessähän sitä lasta on päätetty yrittää ja yhdessä mielestäni kuuluu lasta odottaa ja syntymän jälkeen hoitaa jne :) eihän sitä miestä siihen muuten tarvitse jos hänestä ei ole tueksi ja avuksi tarvittaessa?
 
  • Tykkää
Reactions: flowergirl

Yhteistyössä