Marraskuun Mussukat 2016 *Huhtikuussa*

Miamar, heittoa oli 10 päivää neuvolan laskemaan ja 8 pv mun itse laskemaan.. Minusta se kuulostaa tosi isolta erolta..

Mä varmaan hoidan sen tippumisprosentin, oireetkin vähentyneet kovin.. Ei oo huonoa oloa enää eikä rinnat juuri yhtään arat. Ainoa oire tuntuu olevan öinen vessahätä..

Vielä 8 päivää uuteen ultraan... Voi kun niin toivon että kaikki olis kunnossa, kolme vuotta oltu ilman ehkäisyä et jos tää kesken menee niin se on varmaan siinä sit meidän vauvahaaveet.
 
Pääsinpäs vihdoin omalta osaltani korkkaamaan tämän uuden pinon, meillä tuntuu olevan nyt niin paljon menoja, että en ole kuin hätäisesti kerinnyt käydä kuulumisia lukemassa.

Toivottavasti Sirppuliinalla on kaikki hyvin ja oireet palaisivat! Voimia myös muille, joita epätietoisuus vaivaa, tuo odottaminen ja ei-tietäminen on juuri tässä alkuvaiheessa pahinta :unsure:

L4isk4m4dolle tsemppiä painonpudotukseen! Mä aloitin muuttamaan tottumuksiani välipäivinä ja tähän mennessä on pudonnut kymmenisen kiloa ja seitsemän senttiä kadonnut vyötäröltä (mikä vyötärö? vielä tässä vaiheessa :whistle: ). Nyt paino on junnannut paikoillaan kolmisen viikkoa, mutta tarkoitus olisi kunnon mukaan jatkaa muutosta.

Onnea kaikille, jotka olette jo alkuraskauden ultrassa käyneet ja hyviä uutisia saaneet! Mulla siihen on vielä piiitkät 11 päivää, miten sitä jaksaa odottaa o_O Oireita onneksi vielä on hyvin ja parina iltana on myös etonut jo pienesti, joten siinä mielessä rauhallisin mielin olen.

Niin ja eilen pääsin poksumaankin, 6 viikkoa tuli täyteen. Miten sitä voikaan olla näin pienistä luvuista iloinen.

Madaam 6+1 :love:
 
Mun ukko kyl haluu aina olla mukana ultrissa. Nyt ei tosin päässyt eilen koska sen piti kattoa tytön perään,eikä viititty ottaa 2vuotiasta sinne juokseen huoneeseen ympyrää :D etkös sä ollu aömadiini siinä lokakuisissa?muidtan jonkun sanoneet että sieltä tippui moni . Mun ryhmäst tais tippuu 3 samoihin aikoihin, minä mukaan lukien... toivottavasti täälä meilld kaikil menee loppuunasti :)
Olin viimeksi joulukuisissa 2014 nimimerkillä Almandiini. Oisin tullut samalla takaisin mutta kun en muistanut enää mun salasanaa tänne niin piti tehdä uusi profiili:D

Tällä hetkellä olen vakuuttunut siitä että masussa ON vauva ja kaikki on ainakin toistaiseksi hyvin:love: Kuulin nimittäin tuolla Aatamin aikaisella kotidopplerilla kaiken suhinan, murinan ja oman sykkeen lisäksi puolen minuutin ajan sikiön nopeita sydänääniä:giggle: Sitten aloin innoissani soittaa asiasta miehelle enkä sen jälkeen onnistunut enää löytämään niitä uudelleen, hyvin vilahti piiloon. Nyt jaksan kuitenkin vähän rauhallisemmin odotella ensi torstain ultraa. On ainakin nyt eloa masussa:love:
 
Unohdin aiemmin mainita, että testasin alkuviikosta digitestillä +3 rv, joten edistystä edellisviikkoiseen on tapahtunut (silloin siis +2-3 rv).

Onkos kellään puhelimessa/tabletilla raskauskalenteria? Latasin Vauva-lehden kalenterin ja siinä on kyllä kivasti selitetty viikko viikolta pienen kehitystä :love:
 
Miamar, heittoa oli 10 päivää neuvolan laskemaan ja 8 pv mun itse laskemaan.. Minusta se kuulostaa tosi isolta erolta..

Mä varmaan hoidan sen tippumisprosentin, oireetkin vähentyneet kovin.. Ei oo huonoa oloa enää eikä rinnat juuri yhtään arat. Ainoa oire tuntuu olevan öinen vessahätä..

Vielä 8 päivää uuteen ultraan... Voi kun niin toivon että kaikki olis kunnossa, kolme vuotta oltu ilman ehkäisyä et jos tää kesken menee niin se on varmaan siinä sit meidän vauvahaaveet.
Aika iso ero siis...mutta saitko raskaustestiin heti kuukautisten poisjäädessä plussan? Tai kerkeskö kuukautiset olemaan myöhässä? Voishan siinä olla tietty myöhäinen ovis/kiinnittyminen ja plussakin varmaan näyttäytyy sillon myöhemmin vasta ja kuukautiset reilummin myöhässä.
 
Minulle tuli kutsut ultriin. Eka on 4 (!!!) viikon päästä :eek: Yritän siirtää sitä, koska sattuu huonolle päivälle, toivottavasti onnistuu ja saisin hiukan aikaisemmin. En haluaisi elää niiiiiiin pitkään epätietoisuudessa.:(
Tänään siis 8+6
 
Täälläkin ekassa neuvolassa käyty. Ultralla heti aluksi katsottiin ja saman tien löytyi vahva syke ja vauvan kädet ja jalatkin oikein heilui! :) monien muiden viesteistä poiketen ultraus tehtiin mahan läpi ja oikein hyvin onnistui vaikka jonkin verran mahassa pehmikettä omasta takaa löytyykin. Neuvolatädin kommentti oli, että on jo pidemmällä kun kuukautisten perusteella laskettuaika (tärppäyskierto oli todella lyhyt), ainakin jo yhdeksännellä viikolla ja pituutta 2cm. Loppukuusta np-ulra, jossa sitten varmistetaan lopullinen la. Ehdottomasti mukavampi näin päin, että vauva isompi ja pidemmällä kuin oletettiin! :) nyt alkaa todella uskaltaa iloita: meille tulee oikeasti vauva!! :)
 
Kiitos Madaam, yritetään ainaki parhaamme :LOL: vettä nyt koittanu juoda enemmän ku normaalisti ja ruoka-annoksia pienentäny ja koittanu kuvotuksen takia syödä jtn hyvin pientä noin kahdentunnin välein. Pystyisin varmaan syömään vaikka ja mitä koko ajan, mutku ei ny oikeen viitsis :p:ROFLMAO: mietin tuos hetki sitten että en oo tainu edes mieheni nähden olla alasti vähään aikaan, mtn hän ei oo viel kommentoinu, sitä ootellessa :ninja:
Ens viikolla jos sais nesteet liikkeelle ja lähtis lenkille (y)
Nimimerkkini on hyvin osuva kyllä, ainakin tällasissa asioissa :ROFLMAO:

Laiskis & pikkukaveri rv7+6 :love:
 
Siis voi elämä!! Mulla on pidempään ollut epämiellyttävää hajua tuolla alakerrassa ja ajattelin että jospa se taas tuppaa bakteerivaginoosia. Yritin hoitaa syksyllä apteekin reseptivapailla valmisteilla mutta ne auttoi vain sen hetken :( Niinpä sitten sain aikaiseksi varata ajan labraan, ja tänään selvisi että mulla on siellä streptokokki B! :eek: Edellisessä raskaudessa ei ollut. NOH, tätä ei kuulemma hoideta mitenkään raskausaikana. Kiva olla sitten kalan hajuisella alapäällä, ei hel**tti!:mad::mad: Tuo alakerran haju kun on normioloissa suht neutraali. Arvatkaa vaan tekeekö mieli seksiä (No joo ei kun haisen pahalle) Ei kyllä tee mieli muutenkaan kun oksettaa koko ajan, mies voi heilutella heppiänsä ihan jossain muualla kuin mun naaman edessä. :devil:

MUTTA: GBS (eli streptokokki b) voi aiheuttaa raskaana olevalle naiselle virtsatietulehduksen, kohtutulehduksen (amnioniitti, endometriitti), ennenaikaisen synnytyksen ja harvoin vaikean yleisinfektion. Tuollaista tekstiä luin netistä. Samoin voi aiheuttaa synnytyksen aikana tulehduksen syntyvälle vauvalle. Niin että on kumma jottei hoideta. Pitääkö tässä vaan odotella haisevan alapäänsä kanssa, että kohtu tulehtuuo_O

P.s. Anteeksi kielenkäyttö mutta kun ei näitä asioita tämän kauniimmin pysty sanomaan:sick:
 
Mulla myös oli ekasta ja vissii sit on toisessakin. Ei sitä muuten katota, kun sitte synnytyksessä on suonensisäinen antibiootti tippa. Se estää ettei tartu vauvaa. Sillehän se on vaarallinen. Muhun on synnytyksessä tarttunut ja veenmyrkytyksen sain. Toivottavasti helppaa siellä alakerrassa

T jenanie ja tyyppi 6+6:love:

Siis voi elämä!! Mulla on pidempään ollut epämiellyttävää hajua tuolla alakerrassa ja ajattelin että jospa se taas tuppaa bakteerivaginoosia. Yritin hoitaa syksyllä apteekin reseptivapailla valmisteilla mutta ne auttoi vain sen hetken :( Niinpä sitten sain aikaiseksi varata ajan labraan, ja tänään selvisi että mulla on siellä streptokokki B! :eek: Edellisessä raskaudessa ei ollut. NOH, tätä ei kuulemma hoideta mitenkään raskausaikana. Kiva olla sitten kalan hajuisella alapäällä, ei hel**tti!:mad::mad: Tuo alakerran haju kun on normioloissa suht neutraali. Arvatkaa vaan tekeekö mieli seksiä (No joo ei kun haisen pahalle) Ei kyllä tee mieli muutenkaan kun oksettaa koko ajan, mies voi heilutella heppiänsä ihan jossain muualla kuin mun naaman edessä. :devil:

MUTTA: GBS (eli streptokokki b) voi aiheuttaa raskaana olevalle naiselle virtsatietulehduksen, kohtutulehduksen (amnioniitti, endometriitti), ennenaikaisen synnytyksen ja harvoin vaikean yleisinfektion. Tuollaista tekstiä luin netistä. Samoin voi aiheuttaa synnytyksen aikana tulehduksen syntyvälle vauvalle. Niin että on kumma jottei hoideta. Pitääkö tässä vaan odotella haisevan alapäänsä kanssa, että kohtu tulehtuuo_O

P.s. Anteeksi kielenkäyttö mutta kun ei näitä asioita tämän kauniimmin pysty sanomaan:sick:
 
Mulla ei varsinaisesti oo ylipainoa, mutta edellisen raskauden jättämiä kiloja kyllä. Toivon etten lihois tällä kertaa niin paljon, koska mä oon niin huono laihduttamaan :LOL: Välillä sitä vaan harhautuu semmoseen hälläväliä asenteeseen, että kyllähän tässä kuitenkin lihotaan niin voin ihan hyvin syödä vkl aikana 4 levyä suklaata :D:ROFLMAO:
 
" mies voi heilutella heppiänsä ihan jossain muualla kuin mun naaman edessä. :devil:" hehe repesin :D

... mulla vaivas esikoist ootelles hiiva,se oli ihan kauheeta! yhen kuurin jälkeen 2-3viikko oireetta ja sit taas alko! En ollu päästä millään eroon ja se kutina oli kamalaa!!! lopuks mun toinen sisempi "häppäri" turpos niin isoks etten pystunu kunnolla kävellä ja näytti ku mulla ois roikkunu pikku kivespussi haarojenvälissä:unsure::ROFLMAO: menin lääkäriin ja kuulemma joskus voi turpoo noin jos äityy pahals ja raapii... oon jotenkin varma et varmasti tähänkin raskauteen hiivan saan vaivaks :sick:
 
Almandiini, mullakin oli ekassa raskaudessa ja sanottiin, että ei hoideta ellei tuu oireita ja hoidettiinkin sitten,sen jumalattoman kutina takia. Lisäksi synnytyksessä sain sen antibiootti tipan.
Tokassa ei muistaakseni sitten ollut.

1986/13
 
Mulla molemmissa aikasemmissa raskauksissa ollu kunnon hiiva-kierre, se on kamalaa :unsure: todellakin toivon ettei tässä raskaudessa tuu samaa...

Suklaata olis ikävä, mut en millää uskalla syödä ku viimeks turposin palloksi ja maha oli tosi kipee :cry:

Ainii ja se raskauskalenteri, mulla myös tuo vauva-lehden kalenteri ja lisäksi myös vau:n kalenteri :)
 
Moikka!

Tsemppiä kaikille epätietoisuuden kanssa kamppaileville! <3

Pitkästä aikaa saan itsekin aikaiseksi jotain kirjoittaa. Mulle on iskeny niin etova ja heikko olo, että tekis vaan mieli maata sohvalla silmät kiinni. Se ei vaan oikein oo mahdollista näiden 3- ja 1-vuotiaan kanssa. :D
Nyt olis kaikki ruokavinkit tarpeen teiltä muilta pahoinvoivilta! Mitä te saatte päivisin alas? Mun ei tee mieli yhtään mitään, mut sit taas nälkä saa voimaan entistä pahemmin.

Mulla ei oo ollut ollenkaan pahoinvoitia aiemmissa raskauksissa, joten tää on ihan outoa! Se pisti myös miettimään, että oliskohan nyt tyttö tuloillaan, kun aiemmat raskaudet oli oireiltaan täysin samanlaisia ja meillä kaksi poikaa... Ootteko muut miettiny vielä, että kumpi olis tulossa? Ja haluatteko sitä ylipäätänsä tietää ennen syntymää? Me ei toisesta haluttu tietää, eikä kyllä tästä kolmannestakaan. :)

Kolmas <3 8+3
 
Mulla tää raskaus on kyllä ihan samanlainen kuin kaks aikaisempaakin. Eli siis melko oireeton. Kaks edellistä on ollut tyttöjä. Poikaa, kun odotin, niin voin pahoin melkein koko raskauden.
Vielä ei oo mitään tuntemuksia kumpi olisi tulossa. Me ei olla koskaan haluttu tietää etukäteen kumpi tulee. Eikä haluta varmaan nytkään tässä neljännessä tietää :)
Mullakin on ollut ekassa ja tokassa raskaudessa hiivakierre ja se oli aivan kamalaa. Onneks sentään kolmannessa pysyi poissa ja toivottavasti pysyis tässäkin raskaudessa.

mamma 7+6
 
Mulla jäiset mansikat meni hyvin alas ku oli huono olo.ei siis ihan kivi jäässä olevat, mut sen verran pehmeet että voi purra helposti :) niin ja jäätelö. Jotenkin noi kylmät helpompi syödä.

Itellä alkanu ilta kuvotus...silmät välil keskel päivää niin rastis et tekis mieli vaan kuolata ja kuorsata sohvalla mutta eise niin ihan onnistu kun 2v intoo täynnä. Onneks on siinä iässä et malttaa välillä olla rauhas ja kattoo piirrettyjä ni saa ite ees pienen lepo hetken ...

Me lähettiin eka poika fiiliksillä "tekeen" mut nyt oon alkanu veikkaan et tyttö ois varmaan tulos. Kumpi vaan käy meille :) mietin myös sitä vaihtoehtoa että vast synnäril sais tietää...mutta jos mahollisuus saada selville niin tuskin maltan olla tietämättä :D se on ni kiva sit ostella niitä poika tai tyttö vaatteita ,eikä vaan neutraaleja valkost,punasta jne...
 
Miamar, mä tein testin vasta myöhään kun en millään uskonut alkuun, niin monet turhat testit on tullut tehtyä.. Ei kyllä silloin ollut kovin supervahvoja viivoja joten pidän nyt pientä toivoa yllä että on vaan kaikkien ajoitusten suhteen menty myöhässä ja siitä johtuu viikkojen kelaaminen taaksepäin..

Mulla ei oo mitään oloja kumpi olis, enkä oo aiemmissa raskauksissakaan juuri eroja huomannut. Luultavasti ei nytkään kysytä sukupuolta, on kivempi pitää jännitys yllä synnärille saakka :)
 
  • Tykkää
Reactions: miamar1
Minä syön tähän pahaan oloon mandariineja, joskus banaanin tai näkkärin. Ne on helpoin saada väkisin alas. Mikä ihmeellistä, en edelleenkään pysty syömään suklaata! Normisti syön joka päivä.
Kahdessa edellisessä raskaudessa oli sama jatkuva huono oli ja niistä tuli pojat. Olisiko tämäkin sitten poika... Olisihan se rinsesaa kiva:) Itse olen suhtautunut neutraalisti sukupuolen tietämiseen, mutta mies on halunnut tietää molemmat etukäteen. Olen sen sitten hänelle suonut, kun itselle sillä ei ole ollut merkitystä. Kliseistä, mutta pääasia että olisi terve.
Eilinen varhaisultra vahvisti lasketunajan olevan siinä 26.11. tietämissä. Joku verihyytymä myös näkyi, toiv ei mahdollisesti pois tullessaan huuhtele sikiötäkin ulos.
 
Liitynpä minäkin keskusteluun. Kirjoitin tuonne maaliskuun ketjuun mutta lisätään tämä nyt tännekkin. En ole ihan sinut tämän sivuston kanssa.. :D Eli olen ensimmäistä odottava 34-vuotias nainen ja raskauslaskurin mukaan mennään rv 8 :) Ensimmäinen neuvolakäynti vasta 22.4. joten pitkät, pitkät viikot ovat vielä odotettavana sinne..

Oloja on ollut, pahoinvointia, rintojen arkuutta ja väsymystä mutta ehkä tämä vielä realisoituu vielä paremmin ekä neuvolan jälkeen.. Ihanaa, jännää :)

ekakertaa/34-v/1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pioni85
Tääl alkaa mennä jo vähän hermot tähän jatkuvaan huonoon oloon!! kokoajan on niin äklö olo että ei oikein mittään pysty tekemään ko makaamaan vaan. Ruuanlaitto ällöttää ko kaikki haisee niin pahalle ja mitään ei kyl tekis mieli syyä. Joten otan kans niitä vinkkejä vastaan mitä vois syyä tään pahoinvoinnin helpottamiseksi... ?

Tääl on kans vasta loppukuusta nuo eka neuvola ja ultra. joten piiiitkät viikot edessä... Mul mies on ultriin lähteny mukaan, mut ei neuvoloihin ja ymmärrän kyllä miksi. Esikoisesta kävi, mut neuvolatädit ei huomioinu yhtään mitenkään nii hän sit koki olevansa ihan turhaan sielä. Joten en sit pakota häntä sinne. Se on kiva että ultriin kumminki lähtee mukaan ko niissä voi selvitä jotain kamalaaki niin haluun että mies on paikalla.

Mul ollu pissatulehuskierre päällä aina ko en oo raskaana, mut raskaana taas ei mittään :) Tää on lekureitaki vähän ihmetyttäny ko yleensä se on toisinpäin. Nyt just lopetin estolääkityksen syönnin ko turhaapa sitä syön jos raskaus jotenki suojaa minua siltä. Pitäs vissiin kokoajan olla raskaana ;)
 
Miamar, mä tein testin vasta myöhään kun en millään uskonut alkuun, niin monet turhat testit on tullut tehtyä.. Ei kyllä silloin ollut kovin supervahvoja viivoja joten pidän nyt pientä toivoa yllä että on vaan kaikkien ajoitusten suhteen menty myöhässä ja siitä johtuu viikkojen kelaaminen taaksepäin..

Mulla ei oo mitään oloja kumpi olis, enkä oo aiemmissa raskauksissakaan juuri eroja huomannut. Luultavasti ei nytkään kysytä sukupuolta, on kivempi pitää jännitys yllä synnärille saakka :)
Okei eli melko todennäköistä että ovis on vaan viivästynyt ja siitä heitto.Toivotaan parasta!
 
  • Tykkää
Reactions: Sirppuliina
Tääl alkaa mennä jo vähän hermot tähän jatkuvaan huonoon oloon!! kokoajan on niin äklö olo että ei oikein mittään pysty tekemään ko makaamaan vaan. Ruuanlaitto ällöttää ko kaikki haisee niin pahalle ja mitään ei kyl tekis mieli syyä. Joten otan kans niitä vinkkejä vastaan mitä vois syyä tään pahoinvoinnin helpottamiseksi... ?

Tääl on kans vasta loppukuusta nuo eka neuvola ja ultra. joten piiiitkät viikot edessä... Mul mies on ultriin lähteny mukaan, mut ei neuvoloihin ja ymmärrän kyllä miksi. Esikoisesta kävi, mut neuvolatädit ei huomioinu yhtään mitenkään nii hän sit koki olevansa ihan turhaan sielä. Joten en sit pakota häntä sinne. Se on kiva että ultriin kumminki lähtee mukaan ko niissä voi selvitä jotain kamalaaki niin haluun että mies on paikalla.

Mul ollu pissatulehuskierre päällä aina ko en oo raskaana, mut raskaana taas ei mittään :) Tää on lekureitaki vähän ihmetyttäny ko yleensä se on toisinpäin. Nyt just lopetin estolääkityksen syönnin ko turhaapa sitä syön jos raskaus jotenki suojaa minua siltä. Pitäs vissiin kokoajan olla raskaana ;)
Joo, toivosin tosiaan myös, että eka neuvola olisi vähän aikaisemmin. Odottelen ensimmäistä ja tässä vaiheessa kysymyksiä ja ihmetyksiä riittää muutenkin riittämin... :)

Huonovointisuutesi kuulostaa tosi ikävältä ja pahalta. Toivottavasti se hellittää pian tai saat jotain muuta helpotusta oloon!
 
Kiitos kokemuksistanne kun kerroitte. Mua vaan huolestuttaa olla streptokokki b-tulehdusta kantava jo näin alkuvaiheessa, koska tietysti luin netistä kaikenmaailman kauhukertomuksia siitä nyt sitten :( Että lisää keskenmenon riskiä, aikaista lapsivesien menoa jne. En ymmärrä mistä tämä on mulle tullut edes :( Mutta varmaankin edellisen synnytyksen jälkeen sitten tuli, kun nuo pahat hajut on vaivanneet useasti sen jälkeen. Herkkänenäisenä en oikein kestä itseäni:sick:

Peikko86 mulla on ihan samanlaista tuo pahoinvointi ollut jo usean viikon. Päivittäin joudun oksentamaan ja vuoteen pohjalla menee suuret osat päivästä. Ei helppoa todellakaan ja säälittää tuo taapero, joka olisi niin kovin touhukas. Tulee aina sänkyyn katsomaan miten voin ja rymyää vatsan päällä ja taputtelee:love: Onneksi hänellä alkoi nyt sentään päiväkoti niin on jotain virikettä arkisin kun minusta ei ole käytännössä mihinkään:confused:
 

Yhteistyössä