Marraskuun Mussukat 2016 *Huhtikuussa*

Takatalvi iski, lunta noin 10cm maas eikä tuo tuleva lumi vielä vesisateeksi ole muuttunut vaikka asteita reilu 2+ :D

Eikö ultra-aika tule postitse kotiin vai miten se toimii? Yhtää muista tuollaasia juttuja :ninja:

Mies on ainaki innoissaan kertonu useammalle hyvälle ystävälleen :LOL: lauantainaki yks häe kaveri tuli mua onnitteleen ja minolin iha et "ai, mistä?" :ROFLMAO: Itse en ole edelleenkää kellekkää paitsi yhdelle parhaalle ystävälleni ja yhdelle koululuokkalaiselleni, nii ja teille ;):ROFLMAO:

Paino vihdoin hieman laskenu ku vatsa alko onneks omintoimin toimiin :) vaikkakin eilen turpos ku ilmapallo ja haisin ihan kauheelle, lie mitä eilen syöny ku vatsa niin reagoi :cautious: Oireita jälellä ku väsymys ja tuo vatsan yliherkkyys, ja tupakansavua /-hajua en tahdo sietää ollenkaa, on se vaa nii järkyttävän pahanhajusta :ninja:

Ainiin ja eilen varasin labra-ajan parin viikon päähän :)

Laiskis & pikkukaveri rv9+4 :love:
 
No kyn mäkään en yhtään muista et miten se aika selvii :D itekin aattelin alottaa painon tiputuksen ...niin kauhistutti paino sielä neuvolassa :S pitäs kans luumu mehua ostaa että vatta alkais toimiin paremmin...

Täälä satanu vettä kolmatta päivää,oltu lähinnä sisätiloissa ja tuntuu et seinät kaatuuupi päälle just...
 
Ultra ajasta: meillä kun soitin aikaa ekaan neuvolaan niin neuvottiin soittamaan ja varaamaan ultra aikaa itse että saa sitten haluamalleen päivälle, muutenhan se tulee kutsuna vaan jollekkin päivälle.Mulla se on 29.4 eli vajaa 2 vko vielä kärvisteltävää.Labrassa jo kävinkin kun piti mennä vkolla 10-11 ja sieltä tulikin vastaus että muuten kaikki ok mutta pissassa leukkarit plussalla ja uus testi otettava, onko muilla ollut vastaavaa?
 
nyt kun mainitsit niin kun neuvolas olin ja otettiin pissa testi oli 1llä plussalla leukkareidenkaa. En tiiä mitä se nyt meinaa ,en edes kysynyt kun neuvola täti sano heti että siitä ei tarvi huolestuu.

Hitto ku tää muisti ei pelaa ikinä raskaus aikana. Mä en muista yhtään sanottiinko neuvolas et ite soittaa ja kysyä vai tuleeko ilmotus sieltä päin. Noh jospa mä huomenis soittasin sinne ja kysäsen et miten tää homma ny menikään... :) ois kyl kiva jos sais ite valita aikaa ja päivää. Ois hyvä jos esikoiselle sais vahtijan siks aikaa,en mukaan sitä oikein viittis ottaa..
 
Viimeksi muokattu:
Turussa se varataan ekan neuvolan yhteydessä.

Siis tää väsymys ja uupumus on kyl jotai niin... Lapsen kans oltii tunti ulkona ni sen jälkee onki sit taas ihan valmis vaan makaamaan. Siivoomista en jaksa ees aatella. Onko muilla tällästä yleistä puolikuntoisuuutta?
En muista et ekasta olis ollu tällästä et ihan ku olis kipee kokoajan. No meneehän nää ohi.

Mä oon kertonu aika monelle kans. Mut pomolle ja Esikoisele en oo kertonu. Se täyttää syyskuussa 6. Joskus oon kysyny et olisko kiva jos meil tulis vauva ja ei kuulemma ooo_O no ehkä se mieli sit muuttuu:alien::geek:

Jenanie ja tyyppi 8+3
 
Tänne ei mitään uutta.. etovaa oloa ja väsymystä.. mutta sitähän ollut jo neljättä viikkoa :p
Meillä nyt mahatautia, 3/5 sairastanut.. ite en ainakaan vielä vaikka nyt kaks päivää saikulla ollut nuorimman kanssa, kun ei vielä hoitoon raaski viedä kun juuri ja juuri jonkun banaanin tai muroja syö.
Tästä omasta olosta kun ei ota selvää, johtuuko raskaudesta vai tulevasta mahataudista.. Noh eiköhän se selviä jos samanlainen purjotus tulee ja maha kuralla niin kun ukolla viime yönä :p :D

Mulle tuli ultra - aika postissa itse asiassa tänään. Se on 12.5 ja viikkoja silloin 11+4. Lähetteen teki neuvolasta viikko takaperin. Tai soitti ne jo sieltä mulle viime viikolla, kun oli neuvolasta vahingossa ilmoittaneet väärän menkkojen alkamispäivän.. ne luuli et tuo rv 11 olis ihan tällä viikolla ja sillä hädissään soitti.. sillä sain samalla vähän omaa toivetta antaa ajasta. Kauheen tarkkaa tuntui tuo rv 11 olevan kun otatan siellä jonkun verikokeen samalla.. ei millään aikasemmin päässyt vaikka kovasti yritin vinkata et eikö aiemmin :)
 
Täällä olis np-ultra takana. Siellä se pikkuinen jumppasi ja piilotteli kasvoja käsien alle. Turvotusta oli 1,2 ja verikokeet otettiin tänään joten viikon sisällä tietää tulokset. Koko vastasi 10+5 ja tänään oli 10+4.

Paha olo alkaa väistyä, mutta väsymys vaivaa edelleen. Oon tämän viikon lomautettuna joten ollaan vietetty laatuaikaa lasten kanssa kotona.

Meillä varattiin aika np-ultraan ekalla neuvola kerralla. Meillä ultrat tekee lääkäri tk:n puolella, ihan kätevää kun ei tarvii lähtee äippäpolille ja nää käynnit on ilmasia.

Breeze ja pikkuinen 10+4
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Hiphei ! Täällä myös eka neuvola oli tänään, lappusten täyttöä, verikokeita ym perus settiähän se oli :ROFLMAO: kaikki arvot oli ok ja neukkutäti kysäs lopuks et voi koittaa ettii sydänääniä mitä tuskin vielä löytyy,eikä vielä kuuluviin saatu, mut näytölle löytyi kuitenki semmosta 140 jumpsutteli :LOL::love:. Eli elämää siellä edelleen taitaa olla.. Meillä tulee ultraan kutsu postitse ja se on itsellä varmaan parin-kolmen viikon sisään..
Joku mainitsi väsymyksestä..tuttua on ihan ja uupumuksesta voidaan puhua :ROFLMAO: pahoinvointi ehkä vähä alkanu helpottaan vuhuu!!
Tsemppiä kaikille :)
Tytski ja pikkune rv 9+1
 
Helsingissä ultra-ajat tuli postissa noin viikko ekan neuvolan jälkeen. Samalla kertaa tuli molemmat seula-ajat. Jos ajat ei käy, pitää soittaa ja sopia suoraan ultraavan paikan kanssa.

Kävin just ultrassa yksityisellä tarkistuttamassa rakenteet ja niskaturvotuksen. Ei tehty varsinaista seulaa, ku en otattanu siellä verikokeita, se on julkisella vielä erikseen, mutta mun luotto yksityisen laatuun on niin suuri, että halusin sinne ehdottomasti. Ja kannatti! Se katto kaikkea ylimäärästäkin ja nyt on tiedossa, että aivot on kehittyny normaalisti, sydämessä 4 kammiota kuten pitää, vatsanpeitteet sulkeutunu, napanuorassa 3 suonta, kaikki raajat kunnossa, on oppinu nielemään ja pissaamaan, korvat ja korvalehdet oikealla paikalla, ei näy halkioita ja lapsi oli lääkärin mukaan esimerkillisen aktiivinen, kun siellä huito ja teki kuperkeikkoja. Ihanaa, et kaikki on kunnossa! Mä ehkä alan olemaan avoimesti raskaana tai ainakin uskallan ite alkaa luottamaan tähän :)

Ainiin sukupuolikin tuli vahingossa selville, kun lääkäri halus vielä ottaa 4D-kuvia: siellä pippeliheiluen mentiin. Lääkäri sano ensin, että ei ala arvaamaan sukupuolta, se on epäammattimaista näin alkuviikoilla, mutta yhessä kuvassa ei paljon jääny arvailun varaan. Miten jännää!!
 
Joo, se olis ollu tosi kallista, mut lääkäri tosiaan anto sen "lahjana". Ei videoo, muutaman kuvan vaan, mutta niistä näky sukupuoli tosi selkeesti. Ei tääkään halpaa lystiä ollu, hirvitti se lasku kyllä, mutta olo on nyt niin helpottunu, että en kadu. Miehen kanssa tietysti puoliks näitä maksellaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Väsymystä täälläkin. Ei vaan jaksais oikeen mitään.

Meillä np-ultra aika tulee postissa. Neuvolatäti pistää lähetteen sen jälkeen menemään, kun on eka käynny lääkärineuvolassa mikä mulla on ensi viikon torstaina sillon viikkoja on 10+5. Lääkärineuvolassa, kun käydään eka toteamassa ultralla onko raskaus edennyt ja oikeassa paikassa.
 
Mäkin oon ihan tosi yllättynyt että sukupuolen voi nähdä näin aikaisin:eek: Mä luulin että nähtävissä on ne samanlaiset viivamaiset aiheet, joista sitten vähän myöhemmillä viikoilla kehittyy ulkoisesti tunnistettavissa joko pippeli tai klitoris.
 
Mä soitin sinne naikkarille ja aika ois 27.4 :) eli viikon päästä!
Ihan kiva et ennen vappua koska oon aatellu vappuna kertoa ihmisille,jos kaikki on kunnossa. Eikös tässä ultrassa anneta lopullinen la? En tosiaan yhtään muista ! :D

Pääsen sitten liittyyn faceen ja näkeen millasia naamoja nimimerkkien taakse kätkeytyy,ikään tiiä onko joukossa tuttujakin :)
Täälä kuitenkin varmasti kirjottelen enemmän .

10+4
 
Mulle tulikin sit ultra-aika eilen postissa :LOL: on vasta 18.5 jolloin on jo 13+5 (jos ny laskin oikein :LOL: )... Hyvin myöhäseks menee mun mielestä :cautious:

Tekis mieli mennä takas nukkuun :sleep: väsyttää kyllä taas niin kamalasti..

Olis kyl ihanaa käydä yksityisellä ultrassa, näkis kaikenmoisia juttuja mitä ei nuos normi-ultrissa ees katota :)

Laiskis & pikkukaveri rv9+5 :love:
 
Poks 9+0 :)

Tuntuu et aika menee jotenkin tosi hitaasti. Ens viikolla eka neuvola, jos viikot silloin 9+6 niin varmaan jo sielläkin sydänäänet kuultavissa. Päätin tuon tokan varhaisultran jälkeen et ny loppuu stressaaminen ja kerrottiin myös jo lapsille ja omille vanhemmille ja sisaruksille :) nyt vloppuna aion kertoa osalle ystävistä. Mitäpä sitä nyt odotella, jos jokin meniskin pieleen niin kuitenkin sit haluais jonkun kanssa asiasta puhua jne.

Kaikki olleet tosi yllättyneitä mutta tosi iloisia tästä uutisesta :)

Sirppis ja Höpö 9+0
 
Turussa se varataan ekan neuvolan yhteydessä.

Siis tää väsymys ja uupumus on kyl jotai niin... Lapsen kans oltii tunti ulkona ni sen jälkee onki sit taas ihan valmis vaan makaamaan. Siivoomista en jaksa ees aatella. Onko muilla tällästä yleistä puolikuntoisuuutta?
En muista et ekasta olis ollu tällästä et ihan ku olis kipee kokoajan. No meneehän nää ohi.

Mä oon kertonu aika monelle kans. Mut pomolle ja Esikoisele en oo kertonu. Se täyttää syyskuussa 6. Joskus oon kysyny et olisko kiva jos meil tulis vauva ja ei kuulemma ooo_O no ehkä se mieli sit muuttuu:alien::geek:

Jenanie ja tyyppi 8+3
Meidän poika sanoi joitakin kuukausia sitten äidilleni vähän tuohtuneena että "Jos meille tulis vauva niin mä myisin sen naapuriin!" :D Ikää 6v.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini75
Täällä viikot poksuu vihdoin. Oireet vähenemään päin, iltaisin voi tehdä muutakin kuin nukkua ja rinnat alkaa tuntua omilta. Vihlontaa kohdun molemmin puolin äkkinäisissä liikkeissä ja yskiessä.

Ajattelin odottaa ultraan asti (10.5.) ennen kuin kerrotaan lapsille että olisi sitten jotain näytettävääkin mutta alkaa tuntua että lähiaikoina tulossa niin paljon tilanteita joissa melkein "joutuu" kertomaan muillekin että olisi kiva jos lapset saisivat kuulla ensin ja sitten olisi julkista tietoa kun nuo kumminkaan eivät pysty olemaan hiljaa :D
Että en nyt tiedä miten tekisin...
MITES TE MUUT?

Juna 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita
Täällä kans eka neuvola takana ja lappusten täyttöähän se on. Hemoklobiini oli kyllä vaan 110, joten saa nähä joudunko jo nyt alkaa obsidaneja lappamaan. Mulla on kyllä B12-vitamiinin imeytymishäiriö, joten eka tarkastetaan se että johtuuko siitä tuo raudan vähyys. Muuten oli kaikki ihan ookoo. Laskettuaika varhaistu kahella päivällä 26.11. Mutta ei tarvi vielä päivitellä, ensviikon varhaisultrassapa se sit kuitenki vielä tarkentuu. Sydänääniä ei vielä kuunneltu. Tosiaan ensviikolla ois se varhaisultra ja jännittää ihan hirveästi mennä sinne!!!

Tääl pahoinvointi ehkä vähän helpottunu. Syön jatkuvasti jotaki joten voi johtua siitäki. Painoa oli tullu lähtöpainoon jo 1,5kg.....!! Ei kiva, mutta en ihmettele yhtään ko kokoajan syön ja en pysty liikkumaan oikein yhtään. Mut toivottavasti tää painon kertyminen hidastuis tässä ko eteenpäin mennään. Esikoiselta ei tullu ko 8kg, mutta sillon liikuin kymmenen kertaa enemmän.

Meilä pitää itse varailla se np-ulrta. Pitäs sinne kyllä soitella, mut ajattelin ootella sen ensviikon varhaisultran ensin.

peikko+pikkunen 8+5
 
Mulla on iltasin ollu hirveen tukala olo ,semmonen tosi täys ja ihan ku ois vetäny saavillisen vettä ... aamulla oli oksennus lentää, mut pääsin pelkällä röhtäilyllä ja yökinnällä. Oli pakko perua hammaslääkäri aika, ku pelkäsin et sielä iskee semmonen "kohtaus".

Mulla kans sattuu ihan hirveesti jos tietys asennos esim aivastan :O niinku tonne vatsan sivuille. Kyyryssä jos aivastaa ni ok.
 
Mulla meinaa näköjään nämä käynnit täällä venyä koko ajan, nyt tosin syynä lasten sairastaminen. Yöt kun menee limaa oksentavan pikkuneidin kanssa, niin ei tahdo päivällä jaksaa muuta kuin ns. pakolliset. Mutta ehkä tämä sairastaminen nyt helpottaisi, lääkärissä löytyi korvatulehdus ja siihen saatiin antibiootit, eli toivoa taudin helpottamisesta on.

Täällä oli taas muutamilla hyviä ultrakuulumisia, onnea heille siitä (y) Ja mikä ihanampaa, niin pääsin itse vihdoinkin liittymään samaan seuraan. Meillä oli vihdoin siis alkuraskauden ultra ja siellä näkyi n. 1,5 cm pitkä ihanuus, jonka sydän sykki vahvasti :love: Kyllä siinä silmät kostui, mulla kun ennen ultraa oli niin pessimistinen olo koko raskauden suhteen. Mittojen mukaan pieni olisi pari päivää suurempi kuin mitä laskurit antavat, mutta noin pienellä erolla eivät lähteneet laskettua aikaa muuttamaan. Seuraavaksi sitten saa odotellakin np-aikaa, se täällä varataan itse ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen ja se on mulla ensi viikolla.

Annapalaa oli saanut jo tietää pikkuisen sukupuolen :love: Mulle tuli myös ihan uutena tietona tuo, että jo noin pieneltä se voidaan erottaa, mutta iloinen yllätys varmasti :)

Kertomisesta, me aiotaan odottaa kertomisen kanssa np-ultraan asti. Yhdelle hyvälle ystävälle olen kertonut, hänelle olen kertonut kaikista ensimmäisenä. Miten olette ajatelleet kertoa isommille sisaruksille? Uskon, että kun meidän vanhempi tyttö saa asiasta tiedon, niin se leviää sitten kaikkialle :D ja siksi mietin, että pitäisikö odottaa vielä. Toisaalta olisi kiva saada tytöt mukaan odotukseen. No täytyy tätäkin miettiä vielä tarkemmin ja joka tapauksessa heillekin olen kertomassa vasta np-ultran jälkeen.

Suhteellisen lieväoireinen olen edelleen, yökkimistä ovat aiheuttaneet ainoastaan vitamiinin otto, mutta se ei mulle ole mitään uutta. Etomista on kyllä sitten senkin edessä, vaikka olen kovasti sitä yrittänyt pitää kurissa syömällä aika tiheästi jotain pientä. Paino on kuitenkin laskusuunnassa, mikä toisaalta ei haittaa yhtään :p

Madaam ja pieni 8+1 <3
 
Flunssa jatkuu täällä edelleen. Olo on niin tukkoinen ettei meinaa mitään jaksaa. Tänään olis tasan viikko lääkärineuvolaan. Ei jaksaisi millään oottaa, et näkee et onko tuolla mahassa elämää.

Kertomisesta ni lapsille kerrotaan np-ultran jälkeen. Ja muille sit tilanteen mukaan np-ultran jälkeen. Mun vanhemmat jo tietää.
 
Onnea kaikille hyvistä kuulumisista! :)

Täällä myös ensimmäinen neuvola takana, viikot nyt 10+3. Lappujen täyttöähän koko 1,5 h oli mutta ihan leppoisaa. Lisäksi kävin vielä labrassa. Terkkari kuunteli neuvolassa myös sydänääniä mutta ei saanut niitä kuulumaan. Lähdin toisaalta silti ihan hyvillä mielin kun hän sanoi että joskus kuuluu ja joskus ei, ja laitekin on jo vähän vanhahko. Nt-ultra on sitten 2.5. eli aika nopeasti, enköhän sinne asti malta odotella "varmempaa tietoa" raskaudesta.
 
Olipa jännä päivä: kerroin työnantajille. Yksi onnitteli, mutta muisti myös kertoa, kuinka hankalaa nyt tulee syksyllä olemaan, kun näin myöhään vasta kerroin. Hänen olisi kuulemma pitänyt saada tietää jo aikeista ;) noh, omaan arvoonsa sellaset. Omille vanhemmilleni lähetin ultrakuvat ja kirjotin korttiin "Nähdään marraskuussa mummo/pappa!". Tää oli jo eilen, mutta puhelin ei oo soinu tänään, että ei varmaan ole siis ehtineet perille vielä. Kavereille, joita ollaan nähty, ollaan myös tällä viikolla kerrottu, että nyt voi jo vapaasti siis olla :D vihdoin! Mitään erityistä Facebook tms tiedotusta ei aiota tehä.

Vitamiinit on mulleki hankalat. Joka päivä oksennan hammasharjalle (hirveen raikastavaa ja houkuttelevaa pestä hampaita, ku perään heti oksentaa) ja saman aiheuttaa vitamiinit eli niitä on turha syödä, kun se tulee välittömästi ulos. Oon yrittäny syyä hedelmiä mahdollisimman paljon, vihannekset maistuu nyt jotenki todella huonosti eli huonolla vitaminoinnilla on lapsi... :(

Annapalaa + poikanen 12+1

muoks* allekirjotus unohtuu aina
 

Yhteistyössä