Marraskuun Mussukat 2016 *Huhtikuussa*

Olipa jännä päivä: kerroin työnantajille. Yksi onnitteli, mutta muisti myös kertoa, kuinka hankalaa nyt tulee syksyllä olemaan, kun näin myöhään vasta kerroin. Hänen olisi kuulemma pitänyt saada tietää jo aikeista ;) noh, omaan arvoonsa sellaset. Omille vanhemmilleni lähetin ultrakuvat ja kirjotin korttiin "Nähdään marraskuussa mummo/pappa!". Tää oli jo eilen, mutta puhelin ei oo soinu tänään, että ei varmaan ole siis ehtineet perille vielä. Kavereille, joita ollaan nähty, ollaan myös tällä viikolla kerrottu, että nyt voi jo vapaasti siis olla :D vihdoin! Mitään erityistä Facebook tms tiedotusta ei aiota tehä.

Vitamiinit on mulleki hankalat. Joka päivä oksennan hammasharjalle (hirveen raikastavaa ja houkuttelevaa pestä hampaita, ku perään heti oksentaa) ja saman aiheuttaa vitamiinit eli niitä on turha syödä, kun se tulee välittömästi ulos. Oon yrittäny syyä hedelmiä mahdollisimman paljon, vihannekset maistuu nyt jotenki todella huonosti eli huonolla vitaminoinnilla on lapsi... :(

Annapalaa + poikanen 12+1

muoks* allekirjotus unohtuu aina
Oisit sanonut työnantajalle että kuuleppas se on 2kk ennen äippälomaa kerrottava esimiehelle joten olit hyvin ajoissa ☺
 
Tuosta FB "tiedotuksesta" tuli mieleen että itse oon ainakin ajatellu etten koko asiasta facebookissa edes puhu, muutenkaa mun jutut näytä siellä ketään kiinnostavan :ninja::LOL:

Äitille pitäis kyllä kertoa, en vaa oikein ole vielä keksiny hyvää tapaa miten kertoa :cautious: Meillä ny onneks niin isot lapset että eivät nyt ole kellekkään vielä mitään sanonu, taitavat olla vähän epäileviä vielä :LOL: Vaikka oon ihan näkyvästi väsynyt ja valittelen koko ajan ku en voi syödä sitä enkä tota :ROFLMAO: Kyllä se siitä ku maha alkaa kasvaa ja tuo nykyinen vierashuone muutetaan vauvan huoneeksi :):love:

Toisaalta tuntuu että aika menee tosi nopeasti ja toisaalta ei :LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv10+0 :love:
 
Mäkään en facessa kuuluttanu ku esikoist ootin. Taisin olla jo yli puolenvälin ku lapsen isä laitto ultrakuvan nettiin. Masukuvia en julkassu ikinä,enkä aijo nytkään.ne kuvat on vaan tytön albumissa.

Ärsytti myös ku olin kavereille sanonu nt-ultran jälkeen että faceen ei sitten mitään MINUN vauva uutisia laiteta, että haluan että sen tekee joko minä tai ukko... noh,niinhän siinä kuitenkin kävi että pari kaverii oli sinne mun seinälle kirjotellu kaikkee vauva juttuja ..olivat innoissaan joo mutta tämmösis asiois pitäs kunniottaa toisen toivetta.
Syntymä kuvat kyllä laitettiin.

Yks henkilö kysy ihan ihmeissään että miksen mä oo julkassu mitään odotus kuvia tai kertomuksia,"kun yleensä lapsen saanti on ilonen asia" :D ilonen asia se oli meillekkin,mutta ei koettu tärkeeks ilmottaa sitä joka tuutista.
 
Mulla sama, etten oo facessa julkaissut mitään maha tai ultrakuvia. En oo nähnyt tarpeelliseksi. Kaikille joille on kerrottu, niin on kerrottu kasvotusten. Myöskään mies ei oo julkaissut mitään. Näin meinataan tehdä nytkin.
Syntymäkuva sitten on laitettu, kun sen aika on ollut.

mamma 9+6
 
Tainu ees mtn facebookkia olla silloin kun mä oon viimeks raskaana ollu :ROFLMAO: jotenki tuntuu vieraalta koko ajatus ja lihava mä ny muutenki oon nii mahakuvista mtn näkis edes, ihmiset vaa kysyys et mitä oon lihonu :ninja::LOL:
Voihan se nykyaikana tulla jollekkin yllätyksenä ettei joku halua koko elämäänsä muiden kanssa jakaa, mutta sille ny mtn voi :)
 
Meikäläinen kyl päivittää tälläkin kerralla faceen jotain np-ultran jälkeen ja masukuviakin luultavasti laittelen. :)

Mä oon kertonut lähimmille perheenjäsenille ja ystäville jo aika pian plussan jälkeen. Lapsetkin tietää jo. :D

Täällä tänään 9+2 eikä huono olo vieläkään näytä helpottavan :/
 
Joo,ku moni kysy et miks en päivitä neuvola kuulumisia kk välein "ku niin kuuluu tehä" ja laita koko aika kuvia. Kyllä mä lopussa päivitin pari juttua tyyliin "kohta h hetki lähenee ym" mut enmä joka viikko päivittäny oloja tai rv tietoja :D aattelin tässäkin pitää suht matalaa profiilia,jotakin varmaan saatan sinne kirjottaa paaaaljon myöhemin,no näkee sitten.

Nois vauva ryhmis toki eriasia,sielä kyl kirjottelen mut sitähän varten niis oon et sielä voi päivittää ihmistenkaa kellä sama tilanne ...
 
Pakko oli tulla kertomaan, et tänään saatiin jumpsutukset kuulumaan koti dopplerilla :love::love: eka ite kokeilin ja oikeen säikähin ko alkoki kuuluu nopeempaa ko oma syke, sit vielä mieskin sai kuunnella myöhemmin :p tänää rv 9+4. Onko muut kokeilleet?
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Olen kuunnellut sydänääniä dopplerilla säännöllisesti. Ekan kerran sain hetkeksi kuulumaan viikoilla 8+4.. nyt onnistun löytää sydänäänet joka päivä vaikka tää Papunen kyllä on kova vaihtamaan paikkaa tuolla masussa :D Mitä tulee Facebookissa kertomiseen niin tällä kertaa mä en kehtaa...:cry: Viimeksi laitoin ultrakuvan ja raskausmasukuvia, sukulaiset ja ystävät iloitsi mun kanssa raskaudesta. Nyt luulen että kaikki olis vaan pöyristyneitä että VIELÄKÖ se viitsii ja jaksaa...joten en todellakaan aio kertoa:eek:
 
Mä oon kokeillu mut en mielestäni kuule kun vaan oman sykkeen :( huomenna rv 11...
Oon koittanu joka "nurkan" ihan tos häpyluunkin kohilta ja ylempää.
En usko että viitin kauheesti enään yrittääkkään ku alkaa sit ressaan ja ahistaan ku/jos ei niitä ääniä löydykkään.
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään tästä raskaudesta, paitsi minä yhdelle hyvälle ystävälle. Äitienpäivänä kerrotaan isovanhemmille ja sitten nt-ultran jälkeen varmaan fb:sa kaikille. Mulla tulee ens viikon tiistaina täyteen 10 rv. Tuntuupa tää aika menevän paljon nopeammin kuin esikoista odottaessa :p
 
Onnittelut monille hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä väsymys on ollut niin kaiken vievää, etten ole jaksanut oikein lukea enkä kirjoittaakaan. Mutta eiköhän tämä kohta ala helpottaa. Pahoinvointi ei ole ollenkaan niin rajua kuin esikoisesta. Ja kun koko ajan on nälkä, en uskalla vaakaa päinkään vilkaista.

Neuvolassa kävin viime viikolla (silloin 9+2), mutta sehän oli papereiden täyttämistä. Np-ultra on vasta 9.5., jolloin on jo 12+5.

Mutta, en tiedä, voiko olla totta, että tänä aamuna tunsin ensimmäisen kerran vauvan liikkeen???? Esikoisesta liikkeet tunsin ja näin rv 15. Tänä aamuna makasin vielä sängyssä rentona, juuri heränneenä, kun tuntui, kuin joku olisi alhaalla vatsassa vetänyt kaaren vatsaa vasten. Ihan hento, mutta kuintenkin selkeän oloinen liike. Olen hoikka, joten se ehkä voi edesauttaa liikkeiden aikaista tuntemista. Nyt odotan jännittyneenä, milloin tuntuu seuraavan kerran.

Eepos rv 10+3
 
Minä olen myös ruvennut tuntemaan vauvan liikkeet. Muutamana päivänä tuntunut hipsuttelua ja pientä naputusta, kun istun kyyryssä tai kumarassa. Ei mitenkään voi olla koko ajan sama pieru eksyksissä. :D

Esikoisesta tunsin liikkeet rv 17, vaikka oli istukka edessä. Neuvolassa eivät minua uskoneet, mutta liikkeitä ne oli silloinkin. Olen siis varma tästäkin. Uudelleen synnyttäjäthän tuntevat liikkeet aikaisemmin ja tästä istukka ei ole ilmeisesti ole edessä (näin neuvolan täti arveli, kun löytyi sydänäänetkin niin aikaisin). Olenkin odottanut liikkeitä. Ja tästä ne pikkuhiljaa vahvistuu. <3

Kutsumanimeksi tälle taitaa tulla Sissi. Kun kaksoissisarus meni kesken, mutta tämä sitkeä sissi jäi mahaan asustelemaan.

Nemelia ja Sissi rv 11+1
 
Onko teillä minkälaista kokemusta dopplereista? Sorruin viime viikolla ostamaan, kun panikoin ja laskin, että doppler on kuitenkin halvempi kuin mennä taas ultraan vain oman paniikin vuoksi. Torstaina sain sydänäänet kuulumaan, syke oli 135. Nyt tänään kokeilin uudestaan. Ihan aamulla en saanut mitään kuulumaan, äsken uudella yrityksellä sain, syke 125. Jostain luin, että näillä viikoilla syke on 110-160. Mutta aloin nyt miettiä, että kuuntelinko oikeasti omaa sykettäni? Mistä saisin oman sykkeeni kuulumaan, että voisin verrata? Yritin eri paikoista, mutta en onnistunut, olisko kellään vinkkiä? Toisaalta, ei kai minun sykkeeni sentään noin kova pitäisi olla.
 
* POKS* 9+0 :D Hitaasti, mutta varmasti eteenpäin! :)

Hassua tosiaan, nyt plussaavat ovat jo tammikuisia.. vaikka vastahan sitä itse plussan sai tikkuun... :)
Mutta toisaalta edelleen jotenkin epätodellinen olo, kun ultraan vieläkin aikaa se 2,5vko ja joku tietää tässä ryhmässä jo vauvan sukupuolen... vähän oon kade ;)

Doppleria mäkin oon nyt vakavasti harkinnut, netistä jo kattelin mut jäi vielä kuitenkin tilaamatta... myydäänköhän ihan sittarissa semmoisia? :D
olis niin ihana kun vois vaik päivittäin kuunnella pikkuista, noita neuvoloita kuitenkin on minusta vähänlaisesti.. en mä tiiä, tuntuu vaan, kun neuvolatäti kirjoitti paperille viikot milloin on lääkäriä ja milloin mitäkin...
 
Mä sain oman sykkeen kuulemaan sivulta (molemminpuolin) läheltä jalan alkamis kohtaa.suurinpiirtein lantioluun alapuolelta onko se lantioluu vai mikä? :D hipbone ?
No enivei... tietääkseni perusmarketeista noita ei saa,ite tilasin angel soundin raskauskeijulta.
Ite en tpsiaan oo saanu mitään kuuluun. Kahesti oon koittanu turhaan...ensit tiiä johtuuko siitä kun mulla kohtu taaksepäin kallistuvaa mallia :D no keskiviikkoon ku jaksais niin selviää onko kaikki kunnos.

Mä tunsin esikoisen liikkeet rv 15.

Rv 11+1
 
Täällä herätty aikasten ja käytetty aika hyväksi ja käyty labrassa antamassa verta. Onneks pääsi melkein heti ko alko tulemaan jo tosi huono olo sielä istuskella.

Mulla on muutenki olo huonontunu viime viikon aikana! Ennen pysty sentään aamupäivästä tekkeenki jotain, mut nyt ei oikein pysty vaan makoilen vaan.En tiä miten selviän tämän viikon. mies oli pois töistä perjantain ja on hoitanu viikonloppuna kaikki hommat... Tietääkö kukkaan pystyykö kotiin saamaan jotain apua jos ei vaan kykene tekemään mittään? Mul ois tuo 1,5v esikoinen joka haluais uloski ja jotain muuta syömistä ko valmisruokaa... ruuan teko on mulle kaikkein hankalinta ko kaikki hajut oksettaa tosi pahasti.

Joku puhu liikkeistä, mie oon kans minusta tuntenu välistä vähän möyrimistä tuol masussa. en oo varma onko vauva vai ilmaa vaan, mut kyl ne välistä tuntuu niin samassa kohassa monta kertaa että uskon pikkusen sielä potkiskelevan.

Ultra ois keskiviikkona ja oon kyl ihan paniikissa menossa sinne! Jossain on kuitenki pelko että ei oo mitään elämää ja toisaalta vähän pelottaa että tuol ois enemmän ko yks asukki. mut saapas nyt nähä. Jännityksellä siis odotellaan.

peikko+pikkunen 9+2
 
Mä kyl uskon että sossust vois tulla avustaja kun on ennestään lapsi,kaverilla on joku semmonen kotiavustaja joka käy 1-2kertaa viikos.

Mulla kans ultra keskiviikkona! Odotan sitä ja pelkään... en pelkää enään ulkoista,sponttaani km, vaan keskeytynyttä km,tai että vauvas jotain vikaa :oops: koitan koko aika miettii ukon sanoja et kaikki varmasti hyvin... se ei ressaa yhtään!
 
Pöö.

Hurjaa jos nyt jo periaatteessa pystyisi tuntemaan vauvvelin liikkeet:geek:
Itse en ainakaan tiedä että olisin tuntenut mitään, mutta voihan se olla että en ole vaan tajunnut.

En osaa oikein kirjoitella tänne mitään, minulla ei ole mitään elämää mullistavia oireita, olen niin hoikka että maha kyllä pömpöttää jo normaalia enemmän. Nyt vaan odottelen ensiviikkoa jolloin pääsee näkemään onko masussa mitään. Puhun vieläkin vähän hypoteettisesti, että JOS meille nyt vauva tulisi.

Ehkä se tästä realisoituu, kun pääsee ultraan:)
Jänskättää kertoa töissä uutinen, inhoan tälläsiä paljastuksia...vaivaannun jotenkin niistä tilanteista.

tänään viikot 11+3
 
Doppleri mulla oli käytössä kahden vanhemman aikana, oli kyllä ainakin mulle pelastus silloin. Kyllä se kummasti rauhoittaa, kun pienen sykkeet saa kuuluviin :love: Kerkesin myydä kuopuksen jälkeen omani ja nyt olen vähän kahden vaiheilla, ostanko uuden. Nuo Eepoksen saamat lukemat on mun mielestä kyllä vauvan sykkeitä, itsellä syke on 80-85, joten niitä ei voi olla erottamatta. Omaa sykettä lähtisin Nessu87 tapaan etsimään juuri tuosta lantioluun (?) kohdalta.

Mä sain esikoisen aikana neuvolasta numeron kaupungin kotipalveluun, jonka kautta siis olisi ollut mahdollista saada juuri lastenhoitoapua (esikoinen oli todella huono nukkuja ensimmäiset puoli vuotta). Hinta olisi ollut muistaakseni 8 euron paikkeilla/tunti. Meillä onneksi lähti rytmi pyörimään joten kuten, joten mulla jäi se käyttämättä. Mutta kokeille peikko86 ottaa tuo puheeksi neuvolakäynnillä tai sitten sosiaalitoimiston kautta.

Työpaikalla kerron kyllä ennen kesälomia, pakko, koska en tiedä kauanko pystyn tätä kumpua enää salata :D Mun lähiesimies ei ole samassa paikassa töissä, joten voi olla, että hän saa tietää vasta lomien loppumisen jälkeen.

Fb:ssä olen paljastanut raskauden vasta rakenneultran jälkeen ja samoin meinaan tehdä nytkin. En myöskään ole aikaisempia raskauksia hirveästi siellä hehkutellut (se ei vain ole mun juttu) ja luulen, että sama tahti jatkuu siinäkin. Jotkut kaverit saavat asiasta tietää kesällä, kun nähdään, en usko että siinä vaiheessa pystyisin enää laittamaan masua liiallisen jätskin syönnin syyksi :D

Täällä oli moni jo tuntenut liikkeitä, mullakin on viikonloppuna ollut pari kertaa, jolloin mietin voisivatko nämä jo olla liikkeitä. Mutta mulla ne on kyllä vielä ilmaa tms. , viikkoja on vielä sen verran vähän ettei se ole mahdollista ja mulla on kohtu taaksepäin kallellaan, joten sekin myöhentää liikkeiden tuntemista. Mutta ehkä muutaman viikon päästä :)

Mulla tuntuu olevan nyt veto ihan poissa, eilinen päivä oli jotain todella kamalaa. Nukuin kahdet päikkärit ja silti olin kuolemanväsynyt. Syön raskausvitamiinia, mutta siitä ei tunnu olevan mitään apua. Huomenna on onneksi ensimmäinen neuvolakäynti ja täytyy siellä pyytää hemoglobiinin tarkistusta.

Väsynyt Madaam + Nyytti 8+5
 
Jospa sitä taas yrittäisi jotain kirjotella..
Fbssä kertomista ollut puhetta. En ole kertonut edellisistä,enkä usko kertovan tästäkään.
Muutenkin ollaan miehen kanssa oltu laittamatta kuvia tytöistä faceen tai muuallekkaan... :)

Huomenna aamulla päästään neuvolaan kurkkaamaan ultralla mahaan... alkaa jännitämään aika isosti. Kaikki vähäsetkin oireet kadonnut,joten oikein kunnolla vahvistaa tunnetta että voiko kaikki mennä muka hyvin.... :unsure:
 

Yhteistyössä