Marraskuun Mussukat 2016 *Huhtikuussa*

Terve! Ehkä miekin uskallan nyt hypätä mukaan. Täällä laskettuaika olisi 28.11. viikot nyt siis 9+0 Raskaus tuli aikamoisena yllätyksenä rupesin kierron keskivaiheilla vuotamaan verta ja jostain kumman syystä ostin raskaustestin johon pärähtikin sitten plussa. Tottakai ajattelin että keskenmenohan tämä on kun näin vuotaa ja kävin ultrassa, jossa kuitenkin syke nähtiin. Eli aikaisemman kuukautiseni olivat sitten vissiin kiinnittymisvuotoa. Verenvuodolle löytyi syy, hematooma kohdussa. Eli tässä on nyt vuodeltu enemän ja vähemmän, mutta matkustaja oli ainakin perjantaina vielä kyydissä , kun päivystyksessä kävin. :) Tarrasukkia kaikille muille kanssa odottajille! <3
Olisin kiinnostunut faceryhmästä eli miten sinne pääsisi mukaan? onhan ryhmä salattu? itse en ole vielä raskaudesta kenellekkään kertonut.
 
Tulin taas kertoilemaan kokemuksia, kun oon ite pohtinu niin paljon, että onko mitään pointtia käydä yksityisellä, kun julkisellakin tehdään samat tutkimukset. Tänään oli julkisen puolen np-ultra, joka sattu mulle 12+4 (eli joidenkin lähteiden mukaan liian myöhään) hetkeen ja edellisellä viikolla kävin yksityisellä. Niskaturvotus oli viime viikolla 1,2mm ja nyt 0,48mm eli ei mitenkään hälyttävä, mutta oli ehtinyt laskea paljon. Että olis ollu mahollista, että olis jääny huomaamatta. Tää kätilö ei myöskään sen kummempia katellu, kun aivot suurin piirtein ok, syke ok, raajat suurin piirtein paikoillaan, pituus vastaa viikkoja ja "onpa vilkas". Eli hyvin ohkaseks olis jääny tieto tosta ultrasta verrattuna yksityiseen. Aiotaan siis käydä myös rakenneultra yksityisellä.

Doblerilla mä löydän sikiön sykkeen myös tuosta suoliluun vierestä (varmaankin se mitä kutsuitte lonkkaluuksi, nuo lantiolla tuntuvat töröttävät luut) eli tosi alavatsasta, mutta siellähän se kohtu vielä onkin ja noin pienenähän se ei pääse sieltä liikkeelle. Pyörii siinä omassa pikkupussissaa. Oman sykkeen saan hetpoiten kuuluviin tuolta sydämen kohdalta, mutta sun oma sykehän ei saa olla lähellekään 100 levossa, mee äkkiä lääkäriin jos on.

Heippa uusillekin! Onnea, tsemppiä ja tarroja sinnekin :)
 
Mulla on huomenna eka neuvola, ihan innolla oon menossa kun tuntuu et oon kyllä unohtanut kaiken mahdollisen.. Mä en oo mitään liikkeitä tuntenut ja en kyl oikein usko et niitä vois vielä edes tuntea jos sikiö on 3-5 cm pitkä niin sen jalathan täytyy olla niiiiiiin minipikkuiset et tuskin ne on muuta kuin hyvin hentoja hipsaisuja..?

Mä löysin kirppikseltä vloppuna ihania vauvanvaatteita ja ostin pois :) jotenkin ihan hassu niitä hypistellä js miettiä et ihanko oikeasti näille on vielä käyttöä.. Me ollaan ihan kaikki vauvarompe myyty pois, joten ostettavaa kyllä tässä sitten riittää..

Vähän jännittääkin huominen neuvola, mun perussairaudet ja niiden tila mietityttää, mut toivottavasti saan hyviä ohjeita, mulle on myös jo tullut aika naistentautien polille noiden joidenkin juttujen takia en sit tiiä tekevätkö siellä silloin np-ultrankin tai pitääkö sit käydä siinäkin erikseen.

Sirppis + Höpö 9+5
 
Mä oon itseasiassa kanssa miettinyt sitä, että sikiön niskaturvotus saattaa tosiaan eri viikoilla vaihdella. Ja että miten se sitten mahtaa vaikuttaa tuloksiin...toisaalta yhdellä mun lapsista oli niskaturvotusta 2,7 ja sain suoraan lähetteen istukkabiopsiaan. Ihan terve lapsi oli kuitenkin :) Mulla on nyt nt-ultra tulossa vasta ens viikon keskiviikkona jolloin viikkoja on jo 12+6 :eek: Aika tavalla harmittaa jos on sitten jotenkin liian myöhään?
 
Listaa päivitetty! Tarkistakaa oma kohtanne ja ilmoittakaa selkeästi, jos virhettä tai jotain tietoja puuttuu! Kaikkia mustalla olevia en bongaa välttämättä, jos en pääse heti niitä päivittämään! :)

HOX -Minttu- ja Lotta1 FB: Minulle yksityisviestiä, jonne oma fabonimenne! Lisään teidät kaveriksi, jonka jälkeen liitän teidät ryhmään.

Omia kuulumisia sen verran, että ensi viikon perjantaina olisi np-ultra ja sitä odotan kuin kuuta nousevaa! :) Tuntuu nyt aika matelevan, vaikka huomenna onkin jo täynnä 11+0!! :love::love: Olotila välillä hyvä, välillä huonompi. Väsymystä ja etovaa oloa ajoittain edelleen. Kovasti jo odotan sitä maankuulua hehkeetä keskiraskautta haha :D Esikoisen kohdalla sitä vaan ei koskaan tullut (n)(n):LOL:
Enemmän kirjoittelen fabon puolella, koska se nyt vaan on yksinkertaisesti helpompaa. Täällä vaikea muistaa mitä on kirjoitettu ja kommentoida sitten niihin.. :(

Ihanaa, että niin monta positiivista ultrakuulumista nyt! Toivotaan, että ne jatkuu hyvällä mallilla meillä kaikilla! :love:


Niin ja lisäyksenä, että täällähän ekat sydänäänet kotona dopplerilla löysin 9+0, jonka jälkeen reilu viikko ja ei mtn.. Yritin ja yritin, eikä vaan kiinni jäänyt. Ehtihän siinä jo pahinta miettiä, vaikka tietääkin, et viikot pienet ja monia muita syitä miksi ei välttis kuulu.. Kuitenkin nyt 10+2 sain äänet taas kuuluviin ja eilen viimeksi kuuntelin, niin makia 159 syke posotti :love::love::love: Kunhan np-ultrassa kaikki olisi kunnossa, niin voisi hetken huokaista.

Maicy & napero 10+6
 
Paperinaru: no sitä mäki ihmettelin, kun monessa paikassa tosiaan lukee, että viikolla 12 (eli 11-11+6) on optimaalinen ja sen jälkeen laskee ja ainakin täällä Helsingissä julkisella ilmotettiin, että se saatetaan tehdä paljonkin myöhemmin ja on "riittävän tarkka", kun yhistetään verikoe. Tiedä sitten, mä en jääny odottelemaan. Neuvolaihminen ei osannu vastatailla mun kysymyksiin aiheesta, sano vaan, että näin se nyt on.
 
Joo.o no minulla on ultra 12 plus 4 (en löydä plus merkkiä tästä puhelimesta;D) tuli nyt vaan sellanen olo et olen odottanut sinne asti maltillisesti (en ole edes sykettä vielä kuullut) ja nyt sit koko ultra onkin yhtä tyhjän kanssa...no näkee et onko siellä eloa, mut silti.
 
Oma napa: toisessa varhaisultrassa käyty ja LA siirtyi joulukuun puolelle. Onneksi kuitenkin "sammakko" kasvanut ja syke näkyi!
Siirryn nyt ainakin tämän kaksplussan osalta tuonne joulukuisiin, sillä jostain kumman syystä tuntuu kurjalle lukea teidän jo pidemmällä olevien kuulumisia ja ehkä joulukuisissa olisi enemmän "päivätovereita".
Ihan varmasti käyn tämänkin puolen kuulumisia lukemassa ja yhdessä itkustamassa niin ilot kuin surutkin, sen verran jo teihin "kiintynyt" :love:
 
No nyt mulla ollu pari ihan hyvää päivää (koputtaa puuta) niin oon taas pärjänny. En tiä mikä ihme pahoinvoinnin paheneminen oli tuos viime viikonlopulla! Eilen kävin jopa ekan pyörälenkin eskoisen kanssa. Oli kyl mukavaa ja hän tykkäsi istua istuimessa.Kunto on kyllä huonontunu roimasti ko ei oo kahteen kuukauteen tehny yhtään mitään!

Tervetulloo minunki puolesta uusille! aina mahtuu mukaan.

peikko+pikkunen 9+3
 
Mulle vois oikeastaan päivittää listaan että on la 13.11. kun sillä mennään nyt neuvolan mukaan.

Käytiin tänään esikoisen neuvolassa ja samalla kysyin että voisiko kuunnella vielä pikkutyypin sydänääniä, kun viime kerralla ei saatu kuulumaan. No tämä terkkarihan sai äänet heti kuulumaan: vahva, reipas syke! Voi että tuli onnellinen olo! :)

Mullakin on tuo nt-ultra 12+1 eli ens viikolla. Oisko se niin että se ultra, verikoe ja virtsanäyte sitten yhdessä jotenkin näyttävät tarkemmat yhteistuloksen, vaikka siinä ultrassa ei niinkään sitä turvotusta enää näkyisi..? Mullekin tuota ultraa nimittäin tarjottiin vielä myöhempäänkin ajankohtaan, niin eihän se nyt vaan voi olla niin että suurimmalla osalla meistä sitten ultra olis vääränä ajankohtana. Toivottavasti ainakaan!


Marsikka 11+2
 
Neuvolassa käyty ja kaikki muuten mallillaan mut eihän niitä sydänääniä nyt sit tietty saatu kuulumaan.. No, tällä tai ens viikon alus verikokeet ja saa nähdä milloin tulee aika ultraan.. Varmaan kyllä menee myöhäiseksi meikäläinen kun nyt vasta 9+6 tehtiin lähete.. Toivottavasti aika tulis pian kun ei tuo sydänäänten kuulumattomuus nyt mitenkään oloa rauhoita.

Ja kuulemma sokerirasitustakin pukkaa, pitää käydä viikkojen 12 ja 16 välillä, onks se ollu joskus myöhemmin vai muistanko ihan väärin? En muista et noista vanhemmista lapsista ois näin aikaisin täytynyt käydä..

No nyt se laskettu aika sit laitettiin kohtaan
23.11.

Sirppis +Höpö 9+6
 
No mä en oo saanu sykettä kuuluun edes 10-11 viikoilla :( no huomenna nt-ultra,pitäkää mulle/meille peukkuja

:) ootaan ku kuuta nousevaa et sais niitä rauta tapletteja alkaan syyä! Ihan hirvee tää väsymys,ja mä niin haluisin välttämättä nähä: arman pohjantähen alla :D pakko koittaa sinnitellä,ne uusinnat kun tulee vielä myöhemmin. Aattelin huomenna kertoo parille kaverille...kerron sit pikku hiljaa ihmisille. Vanhemmillr kerronkin vasta vapun jälkeen kun lähtevät pariks päivää reissuun...
 
  • Tykkää
Reactions: paperinaru ja Maicy
Nessu87: Tsemit ultraan! Monelta on? :)
 
Siihenhän sen seula perustuu joo, että se yhteistulos on tarpeeksi tarkka, vaikka niskaturvotus ehtisikin laskea. Ehkä ne osaa ottaa myöhäisen ajankohdan huomioon? Huomasin neuvolapapreista, että täällä se saattaa olla jopa 13+6.

Tsemppiä ultraan, oot kyllä ollu hurjan kärsivällinen, kun oot malttanu oottaa, ei ees sydänääniä kuultu vielä! Toivottavasti uutiset on hyviä.

Me ollaan nyt kerrottu kaikille tutuilla ketä ollaan nähty ja tilanne on ollut sopiva. Haluaisin mennä ostamaan myös bola-korun, jotta voin rauhassa kulkea maha pullollaan ja näyttää pahoinvoivalta, eikä kukaan mulkoile, kun nuori ihminen on itsekkäästi käynyt istumaan bussissa tai sporassa ;) Eihän se sikiö varmaan vielä kuule (reagoi ääniin vasta noin viikon 20 paikkeilla), sitä ei oikein voida tutkia, mutta koru onkin äidille tässä vaiheessa.

Muaki on alkanu pelottaa toi sokerirasitus, inhoan kaikkea makeaa normaalisti ja syön varsin terveellisesti. No nytpä oon syöny vaikka mitä herkkuja, eikä ees ällötä!
 
Hellurei ! Kylkä jännitti odotus huoneessa oottaa vuoroaan! Sit rupes ahistaan ja sydän hakkas kahtasataq "onkohan kaikki sielä ok?" ... mut heti kun pääsin kuuleen sykkeen, niin valtas hyvä ja rento fiilis :love::)

Kaikki oli kunnos,tosin tyyppiä oli hankala alkuun mitata ku heilu niin ankarasti ja sit päästiin 4d:hen ! :)
Mun LA muuttui 14.11.

Nyt taas tuntuu et voi vähä huojentuneemmin jatkaa tästä eteenpäin :)
 
Joo kyllä siitä näky ihan erilailla! Vaikka olikin pieni vielä,varmaan vielä siistimpi jos näkis isoimmilla viikoilla. Noh pitää toivoo jos sama herra näyttäs seurraavassakin ultras samalla tapaa :) on kyllä niiin helpottunu olo nyt ♡ eikös jollakin muulla ollu kans tänään ultra?
 
Tääll kans käyty np ultrassa :love: kaikki oli hienosti, pikkutyyppi veteli sikeitä komeesti ja sai kätilö vähä tuuppia liikkumaan :) turvotus 0,6mm ja löyty kaikki raajat, sykkeet ja aivojen rakenne ok :love: la aikastu taas eli nyt tähä tietoon 19.11 :LOL:

Onnee ultrakuulumisista myös Nessulle :)

Tytski ja nipsu 10+4

 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Mites se 4d, näkyikö paljonkin selvemmin kuin 3d ultrassa? Jossain kerrottiin että oli jopa nt ultrassa sukupuolen nähnyt kun kävi 4d ultrassa. Mulla perjantaina ultra, jännittää kyllä kun on oireet kadonnut lähes kokonaan, toivottavasti ei merkkaa huonoa. t.Miamar1 12+0
 
Kiva lukea hyvistä ultra kuulumisista :)

Mulla olis huomenna vihdoin se lääkärineuvola missä näkee onko tuolla mahassa ketään. Mua jännittää ihan hirveesti. Onneksi mun aika on ihan aamusta, ettei tarvi huomennakin koko päivää jännäillä.

10+4
 
Tervehdys ja onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :love: Katsoin neuvolakorteista että sen mun yhden lapsen niskaturvotus todettiin viikoilla 12+4 että kyllä se voi vielä silloinkin näkyä jos on näkyäkseen. Jälkeenpäin olen pähkäillyt mikä lienee sen aiheutti, mutta istukkabiopsiasta meni pari viikkoa kun sain vakavan virusinfektion ja jouduin antibioottitippaan sairaalaan. Voi olla toki, että jos virus oli jo tuloillaan mulle, sikiö oireili niskaturvotuksella? Eipä näistä oikein tiedä.

Sain tälle päivälle yllättäen peruutusajan nt-ultraan ja nyt on siis 11+6. Sikiö vastasi 11+5 ja kaksi jalkaa ja kättä, sydän sykki. Kovin oli vauhdikas tapaus:D Nenäluu näkyi. Ei sitten puhunut tutkiko muuta, hmm. Kysyin vielä lopuksi oliko kaikki hyvin ja niinkuin pitääkin, niin sanoi että kyllä. Ymmärrän hyvin jos joku haluaa käydä yksityisellä tarkemmissa tutkimuksissa ja saada enemmän tietoa. Kätilö tutki alle 10 minuuttia ja siinä se:eek: Niskaturvotusta tänään 1,0 mm.

Voisin nyt kuitenkin uskaltaa sinne Faceryhmään, laitan sulle Maicy yksäriä.

Alma ja Papunen
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä