Marraskuun Mussukat 2016 *Huhtikuussa*

No meillä oli tyyppi kyl niin mytyssä ettei sukupuolta saati kasvojanähny :D (kädet oli kasvojen edessä ) mut kyllä se silti perus ultran päihitti mennen tullen,uskon et isoimilla viikoil sais vielä enemmän irti :) saatiin vielä sitten molemmist ultrista kuvatkin ♡
 
  • Tykkää
Reactions: Elohiiri82
Mie kans kävin tänään ultrassa, siinä varhaisultrassa kylläkin vasta. Mutta siis kaikki oli hyvin :love: Olin NIIN huojentunu!! edellinen keskenmeno ko oli tapahtunu näillä viikoilla... Mutta nyt vastasi täysin viikkoja ja kaikki näytti kuulemma hyvältä.

Kaksosia vähän pelättiin/toivottiin, mutta ei näkyny ko yks ihmisen alku sielä. Siitäki tietenki tosi onnellinen!! Vissiin vaan on sit poika ko pahaolo vaan jatkuu... Mut siis mulle voi sit päivittää tuon LA 26.11

peikko+pikkunen 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Heippa pitkästä aikaa ja onnea kaikille, ketkä on saanut hyviä uutisia ultrasta!
Itselläni on sen verran pahoinvointia ollut aamusta iltaan ja mukulat on vienyt kaiken energian, että on kirjoittelu jäänyt. Oon kyllä iltaisin aina lueskellu uudet viestit.
Tuosta dopplerista sen verran, että sain tutulta lainaan dopplerin, jolla sykkeet löytyi 9+1. Tosin vielä saa etsiä aika lailla.
Neuvolassa käynyt nyt yhden kerran, siellä ne perus juttelut ja mittaukset. Nt- ultra olisi 16.5 vasta. Kovasti sitä jo odotan

Siggy ja pikkuinen 9+3
 
Heippa pitkästä aikaa. Niin ne viikot vierii ja mullakin on jo rv13 tänään. :) Eilen kävin ultrassa ja kaikki hyvin. Niskaturvotusta ei mitattu, kun kaikki näytti olevan kunnossa silmämääräisesti. Omasta tahdostani siis näin. Pahaolo on onneksi hellittänyt aika hyvin. Väsymystä löytyy vielä omiksi tarpeiksi. Faceryhmään voisin minäkin nyt liittyä. :)
 
Mä oon tässä kolmatta viikkoa sairaslomalla tulehtuneiden keuhkoputkien takia ja oon ehtiny mukavasti suunnitella noin puolet lapsen elämästä jo ;)

Nyt mietityttää kummit. Millon ootte ajatellu kysyä kummeja? Me ei kasteta lasta kirkkoon, mutta siviilikummit pyydetään silti, koska ajatus turvallisesta aikuisesta lapsen elämässä tuntuu hyvältä ja lapsella ei tule olemaan yhtään setää/eno tai tätiä. En vaan oikein osaa päättää mikä on sovelias aika pyytää kummeiksi.
 
Mä oon aatellu yhtä mun pikkuveljist pyytää kummiks,mut kysyn vasta kun lapsi syntyny. Meilläkään ei kirkossa kasteta että tälleen"epäviralliset" mutta eise meitä haittaa :)
Esikoisella 4 kummia uskon että tässä tulee vähemmän..
 
Mie kävin eilen np-ultrassa, jossa kaikki oli kunnossa :) la pysyi samana.

Vointi alkaa olla aika normaali, ruoka ei edelleenkään hirmu hyvin maistu, mutta jospa se siitä. Paino on pudonnut noin 1.5kg mikä on tosi hyvä kun minulla on reilusti ylipainoa. Viime raskaudessakaan ei hirmuisesti painoa tullut ja noin pari vko synnytyksestä painoin jo melkein samanverran ku ennen raskautta.
Pääsen myös synnytyspelkopolille tekemään suunnitelmaa raskauden ja synnytyksen osalta vaikkei minulla varsinaista synnytyspelkoa olekaan.

Seuraava ultra minulla on neljän viikon päästä, toivon että näkisi sukupuolen niin voisi nimeä alkaa miettimään paremmin :)

Oletteko tehneet jo hankintoja tulevalle pikkuiselle? Me haettiin eilen vaunut :)

Piiu ja pikkuinen 13+1
 
Meillä kastetaan kirkkoon, kuten esikoinenkin. Kummeja olen jonkin verran miettinyt... :D Miehen mielestä ei tartte ko yksi, mutta mä haluan, että olisi ainakin kolme. Mun omat kummini (2kpl) on jo menneen talven lumia... Toinen kuollut ja toisesta en ole kuullut moniin vuosiin yhtään mitään. Siksi haluaisinkin, että kummeja olisi nyt muutama edes, että ehkä edes yksi säilyisi lapsen "eliniän". Esikoisellakin kolme kummia, joten tälle myös. :p
Kummeiksi ajattelin omaa serkkuani, hällä ei vielä yhtään kummia.. Toiseksi mieheni setää ja kolmas vielä vähän kysymysmerkillä. Vaihtoehtoja kyllä on, mutta se kenet sitten valitaan niin en osaa vielä sanoa.. :)

Maicy & Napero 11+2
 
Olen ajatellut että pyydän kummeiksi kaksi parasta ystävääni, mutta pyydän vasta kun lapsi syntyy. En tiedä haluaako mies pyytää jonkun ystävistään lisäksi..
Olen kallistumassa myös siihen suuntaan ettei kasteta kirkkoon, mies ei halua ja ei minulla ole oikein mitään perusteluja miksi pitäisi.

Mitään vauvajuttuja ei olla hankittu, enkä ole vielä oikein siinä fiiliksessä että osaisin hankkia mitään vielä pitkään aikaan. jospa päästäisiin tunnelmaan ensviikolla ultran jälkeen? Tänään vaihtui viikko 13, huh!
 
Ai vasta ku lapsi syntyy? Okei. Kyl me varmaan aiemmin, mua on ainaki pyydetty jo raskausaikana ja oli ihana jännätä perheen kanssa raskautta, ku oli vielä vähän henkilökohtasempi suhde. Me ajateltiin pyytää 5 kummia juuri tuon tädittömyyden/sedättömyyden takia. Serkujakaan lapsiraasu ei tuu koskaan saamaan :( 4 ystävää ja yks mun serkku. Tää viimenen vähän velvollisuuden tunteesta, mutta eipä siitä mitään haittaakaan voi olla.

Mäki yritin googlailla onko jotain käytännön syytä miks lapsi kannattais liittää kirkkoon, mutta riparillekin pääsee, vaikka ei olis seurakunnan jäsen, ni en edes sitä sitten evää lapselta etukäteen. Kristillistä kasvatusta, kun lapsi ei tässä tiedeuskovaisessa taideperheessä tuu saamaan.

Mä ostin jo kantoliinan ja -repun, kun tuli hyvä tarjous vastaan ja halusin tutustua niihin. Muita ostohimoja aijon nyt hillitä ainaki kesään asti, vaikka olis kauheen fiksua ostaa talveks takki, jonka alle mahtuu pieni kantoon, nyt ku talven jutut myydän alella. Ehkä sittenki vielä jotain pientä, olis palkkapäiväki tänää..... :rolleyes:
 
Mä en oo ostanu vielä mitään vaatetta tai muutakaan tarviketta. Mä oon kahen lapsen kummi,toisen kummiks tulin ku kummityttö (tädin tyttö)oli 2v. asuu afrikassa ja sielä ei vissiin yleensä kasteta lapsia? Joten täti halus täälä kastaa sen. Toinen kummityttö oli "päivänselvä" ihan alkuraskaudrst et musta kummi tulee ,joten siitä ei ees erikseen kysytty :D parhaankaverin tyttö ja on myös mun tytön kummi... :)

Onko täälä muilla astmaa? Mulla on ja on vaan pahentunu :( meen lääkäriin pian,yöllä kävin 2kertaa spiirassa ja sit aamul 7ltä... grrrr ärsyttäää..
 
Mulla on astma joskus nuorena todettu, oon ollut ilman lääkkeitä jo yli 10 vuotta (ehkä kohta 20). Viime raskaudessa kuitenkin jouduin ottaa lääkkeet käyttöön ja hyvin vaikuttaa siltä, että pitää ottaa taaskin. Avaavaa on jo pitänyt pariin otteeseen ottaa. :unsure:
 
Meillä kastetaan kirkkoon ko uskonnollisia ollaan ja ollaan kysytty kummeja vasta sitku vauva on syntyny. Tällekki varmaan yritetään miettiä kaks semmosta hyvää kummia jotka hoitais hommansa. Mulla itellä ollu neljä kummia ja eipä niistä oikein kukaan muistanu, joten ollaan sit aateltu että laitetaan vaan kaks nii ne ei voi aatella että kyllä ne muut kummit hoitaa. Mut itte kummiehdokkaita ei olla kyllä vielä mietitty...

Mitään hankintoja en oo tehny vielä eikä varmaan tarvi hirveästi tehäkkään ko tuosta esikoisesta on kaikki jäljellä vielä. Pitäs vaan ettiä kaikki ko ei mitään hajua mihin kaikki istuimen supistajat ym. on pistäny...

Omaa napaa: vointi vähän helpottunu varsinki aamupäivisin ei ole enää pahaa oloa. Illasta se kyllä aina palaa kaveriksi, mutta on siedettävää. Toivottavasti näin jatkuski. Varasin np-ultran kans ja meni toukokuun puoleen väliin. Sitä siis tässä ootellessa :)

peikko+pikkunen 9+5
 
Eilen käyty lääkärineuvolassa. Siellä tehtiin ultra. Sikiö kyllä löyty ja syke, et kaikki siltä osin kunnossa. Viikkoja ei pystynyt tarkkaa laskemaan, kun laite ei oo mikään kauheen hyvä. Ja mulla on niin taaksepäin kallistunut kohtu, eikä sillä laitteella katottu kuin sisäkautta. Noin parin viikon päähän pitäs saada np ultra aika. Toivottavasti siellä sit sais paremman selvyyden näihin viikkoihin. Nyt laskujen mukaan pitäs olla 10+6.
 
Minäkin uskaltautuisin nyt mukaan ryhmään! :) Olen seuraillut teitä jo ihan alusta saakka, mutta en halunnut mukaan vielä ennen ultraa. Eilen oli yksityinen ultra ja vatsassa heilutteli pienokainen käsiään. Laskettu aika on 20.11 paikkeilla, mutta varmistuu vasta julkisen puolen niskapoimu-ulrassa ensi viikolla.

Liittyisin mielelläni myös faceryhmään, eli laitan Maicylle tietoni viestillä!

*Liza* ja pikkuinen 10+5
 
Täällä oli monella taas hyviä ultrakuulumisia, onnittelut teille! Tervetuloa myös uusille! Kiva, että meitä on jo näin monta :)
Ensimmäisessä neuvolassa käyty, noin 1,5 tuntia meni lippuja ja lappuja täytellessä. Mun oma terkka oli lomalla, joten tällä kertaa sijainen ja opiskelija hoitivat käynnin ja ihan hyvin kaikki meni. Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta kuten jo etukäteen aavistinkin, niitä ei saatu vielä näillä viikoilla kuuluviin. En siis ottanut stressiä, vaikka olisihan se ollut mukava varmistua taas pienen mukana olosta. Mietin aikaisemmin ostanko doppleria, mutta kyllä mä sen neuvolakäynnin jälkeen ostin, käytettynä tosin. Käyn hakemassa tulevana viikonloppuna.
Kummeja ei olla vielä mietitty sen tarkemmin, katsotaan sitten uudestaan kun viikkoja alkaa olla enemmän. Joka tapauksessa pyydetään vasta sitten, kun pieni on syntynyt. Niin ja meillä lapset on kastettu ja kastetaan kirkkoon, enemmän miehen toive, mutta ei mulla mitään sitä vastaankaan ole.

Tarvikkeita en ole vielä ostellut, samoin äitiysvaatteet ovat vielä kaupassa/kaapin perukoilla. Itselleni joudun/saan ostaa lisää vaatetta, olen aikaisemmat käyttänyt kyllä aika tehokkaasti loppuun edellisissä raskauksissa.
Madaam 9+2
 
Esikoist ootteas mulla astma meni parempaan suuntaan,aika vähä tuli otettua lääkettä. En normaalisti tarvi läheskään joka päivä avaavaa mutta nyt viikon ajan ollu henki tosi ahtaalla,tietysti nää pölykaudet pahinta aikaa oli raskautta tai ei... :/ huhu...sitä on taas väsynyt! Pitäs pian alkaa munkkeja väsään! Nii ja
Hyvät vaput kaikille :)
 
ON: pikainen omaan napaan katsaus ☺ nt ultra takana, kaikki ok ja siellä se vauva heilutteli käsiään ☺ niskaturvotusta 1.8 joten ihan ok.Istukka takaseinässä ja kuulemma kohtu eteenpäin kallellaan, ei ihme että on jo ihan mukava kumpu mulla ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Heippa kaikille,
Mahtuisinko vielä mukaanne..? Taustalla olen silloin tällöin käynyt lueskelemassa mutta jostain syystä en ole aiemmin saanut rekisteröidyttyä ja kirjoitettua tänne. Tokaa lasta (esikoinen jo 9v,entisestä liitostani) odotellaan, LA 10.11.
Kovasti pienokaista haaveiltiin,kun "vihdoin " tärppäsi niin piti yksityisellä käydä varhaisultrassa viikolla 6 tsekkaamassa että kaikki on ok. Tällä viikolla oli np-ultra,turvotus 0.9 joten sekin ultra meni hyvin. Miehelle kokemus oli mieletön,sillä hän oli ekaa kertaa elämässään ultrassa,eka lapsi hänelle.
Muistan että esikoista odottaessa oli aamupahoinvointia pari viikkoa,niin että oksensin. Mutta nyt tuntuu että on ympäri vuorokautista pahoinvointia viikosta toiseen, en kylläkään oo oksentanut kun pari kertaa. Ei olisi pahitteeksi vaikka paino hieman laskisikin kun ylipainoa löytyy,mutta kun en oksenna niin ei se painokaan laske. Pakko yrittää syödä pieniä annoksia parin tunnin välein,jotta olo pysyisi hieman siedettävämpänä.
Mukavaa vappua kaikille,
Kevätterkuin Helmiäinen ja Hippusen 12+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Täällä ei kummempia olossa. Alun pahoinvointi ja tolkuton väsymys helpottuneet. Vieläkin tosin täytyy päikkärit ottaa ja illalla uni tulee heti kun laittaa pään tyynyyn, mutta päivisin jaksaa lasten kanssa jotain jo touhutakin! :D

Hei joku/jotkut kertoi aiemmin kärsineensä raskauksien ajan hiivasta? Mullakin oli toisen raskauden lopulla hiiva vaivana ja aina kun sai hoidettua niin tuli uudestaan. :mad: Nyt vähän alkais tuntumaan taas samalta ja ensimmäisellä kolmanneksella ei ainakaan canesten -voidetta suositeltu käytettäväksi, joten kysynkin, onko teillä jotain toimivia itsehoitokeinoja? Toivon, ettei tää todellakaan kestä koko raskautta!!!

Mulla muuten tosi myöhään myös tuo nt-ultra, silloin viikkoja tasan 13. (n)

Kolmas<3 11+ 5
 
Meillä ei kasteta, koska me ei kuuluta kirkkoon. Mut mies haluis tälle lapselle kummit ja mä taas en, koska mun aiemmilla lapsilla ei sellasia oo. Jää nähtäväksi siis tuleeko kummeja vai ei :D

Onnittelut ultrakuulumisista! ♡ Mä saankin omia kuulumisia jännätä vielä parisen viikkoo...odottavan aika on pitkä!

Täällä tänään 10+4 ja olo edelleen samanlainen mitä ollut jo useemman viikon.. jospa tää huono olo alkas kohta hellittää!
 
Mua vaivas loputon hiiva ku ootin esikoista. Muistan kokeilleeni kaikenmaailman koti konstejakin kuten luonnonjugurttia alapäälle :unsure: mut ei mikään auttanu,"tehokkain" apu löyty apteekin hyllyltä..tosin aika pian sai uutta pakettia olla ostamassa. En kyl muista yhtään sen merkkiä.

Huhu tosiaan jo toukokuu! :) sain ite tosiaan eilen sydänäänet kuuluun ekaa kertaa :)
 

Yhteistyössä