Marraskuun mussukat <3 *huhtikuussa*

:flower:19.4.15:flower:
MEITÄ ON JO 46 ODOTTAJAA!

nimi / ikä / monesko lapsi / sairaala / tyttö vai poika (-olo tai -toive)

30.10.
Nokke31kolmasTYKS
1.11.
sannni24kolmasHYS
Vilmuska26toinenTYKS
Suski21ensimmäinenLS
Sinde90ensimmäinenPKKS
2.11.
janlind28kolmasSatKS
Lillamii28toinenSEKS
Tuutunen8035ensimmäinen
3.11.
MelodyPop33ensimmäinenJS
Mammma9321ensimmäinenKAKS
4.11.
Daniela_35neljäsPHKS
sanlii28ensimmäinenKOS/NKL
5.11.
Kirjavakissa35ensimmäinenTAYS
6.11.
7.11.
8.11.
9.11.
Muumimamma22ensimmäinenJS
Mommy8131ensimmäinenOYS
Jadessa9223ensimmäinenEKKS
10.11.
ippe8925toinenK-SKS
snilliskolmasSeKS
blue-bell22ensimmäinenKOS
11.11.
Neiti Näpsän äiti31toinenKOS
heidip*273. (1. yhteinen)SatKspoikatoive
Zoona
12.11.
Zoona32ensimmäinenKOS
Mahooton24toinen
suan
13.11.
suan26neljäsHYS
norappi28toinenTAYS
viiva8430ensimmäinenKOS/NKL
Vauvahaaveilija8728ensimmäinenPS
14.11.
-Anemone-neljäsPHKS
15.11.
Minix28kolmasLKS
Sandymama23ensimmäinenKOS/NKL
16.11.
17.11.
18.11.
äässitoinenJS
19.11.
plunderbunny25kolmasEKKS
mimmika22toinenKAKS
Heiri_28toinenKYS
20.11.
21.11.
napakettutyttö23toinenTYKSStyttöolo
22.11.
WalterkolmasKOKS
Adele30kolmasTAYS
23.11.
lulina20toinen
24.11.
25.11.
26.11.
AnskunakolmasTyks
Pitkä-odotuskolmasTyks
27.11.
EssukkainentoinenKSKS
28.11.
Jomppe75neljäsOAS/OYS
Mmeemi24toinenLKStyttöolo
Tammityttö39kolmasKYS
29.11.
Amppa27toinenSAS
30.11.
1.12.
Kimberley27ensimmäinenTYKSpoikaolo

lisäilen rivejä sitten kun on tarvetta!

synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!

En nyt lisännyt listalle seuraavia, kun en ollut ihan varma mikä tilanne olikaan kun olin niin pitkään poissa: Sadeyes. Pantzkusin ja nöfin laskettua aikaa en bongannut?
 
Viimeksi muokattu:
Moikka, siis edellisessä viestissä saattaa todellakin olla virheitä... ilmoitelkaa niistä niin korjaan :) Ja nyt kun lista on heti ekalla sivulla, en tiedä onko mielekästä siirtää sitä eteenpäin ketjussa? vai voisiko ehkä tämän ketjun aikana vain tehdä muokkaukset ensimmäiseen viestiin?

haluan vielä sanoa onnitteluja kivoista ultrauutisista muilla <3

blue-bell
 
Moi!

Olen aktiivisesti lukenut tätä ketjua mutta en ole oikein aiemmin uskaltanut osallistua keskusteluun kun on niin alussa vielä kaikki. :) elikkäs täältä ilmottautuis mukaan 24 vuotias nainen, yhden lapsen äiti jo.

Neuvolaan en ole saanut varattua aikaa, tänäänkin yritin soittaa sinne koko soittotunnin ajan mutta ei..

Minut saa kanssa lisätä listaan mutta en saa kännykällä tekstiä punaiseksi!
**Mmeemi/ LA28.11/24/toinen/lks/ ja erittäin vahva tyttöolo, ei hajuakaan miksi :D

Kelle siitä fb-ryhmästä pitikään laittaa viestiä, muistaakseni luin tuolta aiemmin että semmonen ryhmä olisi? :)
 
Nyt tuli käytyä ultrassa, en nyt tiedä miltä kantilta uutiset tulis ottaa.
Pieni katkarapu sielä makoili ja sydän löi. Koko vastasi viikkoja 7+1, menkkojen mukaan tänään pitäisi olla 7+2 eli aika täsmälleen pitää paikkansa. Pikku kaverin lisäksi kohdusta löytyi 3-4cm halkaisijaltaan oleva myooma. Lääkäri varoitteli että myooma suurentaa keskenmenon riskiä mutta jos hyvin käy niin ei vaikuta raskauteen.
Nyt et tiedä itkeäkö vai miten tähän suhtautuisi.
 
Voisin uskaltautua myös vihdoin mukaan kunnolla ja voisi minutkin lisätä listaan. Tänään varhaisraskauden ultrassa pieni papunen vastasi viikkoa 7+1, nyt on 7+2 ja kyseessä pakastealkionsiirto jossa siirretty 3pv alkio.

Eli listaan Adele84/30/3./TAYS LA 22.11
 
Kiva kuulla blue-bell, että kaikki hyvin! Listan on varmaan hyvä olla eka viesti niin se löytyy sitten heti.

Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista! :)

epäuskoinen, ainakin vauva vastasi viikkoja ja sydän löi, kuulostaa tilanteessasi jo tosi hyvältä uutiselta! Toivottavasti myooma ei aiheuta mitään haittaa, täällä ainakin peukut pystyssä, että pikkuinen pysyy mukana! :) Ja eiköhän koko ajan olla varmemmilla vesillä sen suhteen!

Itsekin haluaisin jo niin päästä ultraan katsomaan onko siellä masussa ketään! Mutta ei viitsi kuitenkaan varata enää varhaisultraa kun np-ultraan on viikko ja 2päivää! :))

sannni rv 10+2
 
Kiitos uudesta ketjusta.

Mä en tiiä, mutta pahoinvointi taitaa olla vähän helpottamassa. Vielä alkaa pahoinvointi heti kun on syönyt. Sitten tunnin päästä on pahimmillaan olo. Nyt ei enään ole koko päivää näin kamalaa oloa.
Alkaa jännittämään huominen neuvola. Kiinnostaa mitä siellä sanotaan. Huomenna menee aika varmasti hitaaati siihen 15 asti.
 
Equus pahoittelut! :hug:

Epäuskoinen toivottavasti myooma pysyy taustalla eikä aiheuta turhia murheita! :hug:

Joko teitä on paljon siellä face-ryhmässä? :) Minä sitä vielä mietin, ehkä myöhemmin.. :)

Mulla pahoinvointi kestää yleensä koko päivän, sellanen etova olo koko ajan.. Ja siksi kai sitä turpoaaki tälleen, ku tunnin parin välein pitää jotain syödä ettei kovin hirveeksi pääse olo. Ensimmäisessä raskaudessa tuli niin sanottu pitkäsylky kerran, mutta sen enempää en ole oksentanu raskauksien aikana eli "helpolla" olen päässyt. :)

Nyt täällä pähkäilen tuota napakorua, että hommaanko sellasen joustavan "teflon" korun vai otanko vaan pois sitte ku ei enää napa kestä. Jos sattuu vaikka joutuun sektioon, niin nehän repii sen läskineen irti.. :D (kirjaimellisesti..) Ja kuulemma eivät ala joka paikassa ultraan jos on napakoru paikoillaan...
 
snillis mulla tuo koru on ollu vasta vajaa kaks vuotta enkä ole kertaakaan käyttäny sitä pois. Sen paraneminenki kesti vuoden ennen ku oli täysin kivuton ja iho ei ollut enää auki tai punottanu.. :whistle: Olokoo nyt niin kauan ku kestää.. :) onhan tässä vielä aikaa.. :D
 
Miekin voin tulla tänne virallisesti vaikka vasta ip.on ultra.
Eli Tammityttö /39/3/kys/28.11

NApakoru on ollu jo 20v ja joka raskauden loppupuolella, 20vk jälkeen olen ottanut pois kun se alkaa silleen "ärsyttää" ja hankaa housuisaa vaikka mahtuisi se olemaan kyllä. Aina on menny helposti takas. Yleensä pistänyt vasta muutama kk synnytyksestä koska kantoliina kans jotenki painaa. Ultrassa osa pyytää pois ja osa ei.

Equus olen pahoillani :(!!

Mäkään en fb mene kun en siihen kuulu :D vanha jäärä ;)

Epäuskoinen. Hienoja uutisia! Äidillä oli myooma raskaana ja se suureni hormonien takia koko raskauden. Oli lopussa pienen nyrkin kokoinen mutta ei haitannut raskautta. Toivottavasti kaikki menee hyvin! !

On; tänään ultra. Neuvolaa en ole varaillut.
 
  • Tykkää
Reactions: Jomppe75
Mäkin edelleen lykkään fb:en siirtymistä.

Omituinen pistos alavatsassa oikealla puolella ollut koko tämän päivän :( Väittäisin että kohdun hujakoilla, kun on kuitenkin aika keskellä.

Juoksua harrastavat: onko ollut mitään poikkeuksellista oloa lenkin aikana/jälkeen? Miltä juoksu tuntuu, jos ei tunnu hyvältä/ ei ole hyväksi? Aiemmin ei ole tuntunut miltään, mitä nyt puskapissalla on pakko käydä kun tuntuu, että hätä on herkemmässä. Eilen pari tuntia lenkin jälkeen tuli aikamoisia alavatsakipuja, en tiedä oliko yhteys lenkkiin vain sattuiko muuten vain jotain tapahtumaan. :confused: Säikäytti. Olin kuvitellut että jukolaan asti voisin suunnistaa jonkinlaista vauhtia ja vasta sen jälkeen siirtyisin kävelijäksi.
 
"sannni"
Mulle sanottiin neuvolassa että ei tärähtelyä sisältävää liikuntaa, eli juoksua ei voisi harrastaa. Olen kyllä kuullut joidenkin terveydenhoitajien sanovan että voisi juosta niin kauan kuin pystyy/tuntuu hyvältä. Itse en uskalla.
 
"mamma87"
Neuvolassa käyty. Ja ultrassa näkyi pieni lölli jolla tiuhaan tahtiin vispasi pikku kätöset ja jalkaset. Sydän hakkasi vimmatusti. Rv10+2 vastasi löllin koko. Sydänääniä ei ensin kuulunut kun kohtu oli niin taaksepäin kääntynyt mutta oli se pieni siellä.
Nyt tietää lähipiirissä tärkeimmät ihmiset kuten vanhemmat ja sisarukset. Iloisesti otettiin uutiset vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona
Juoksu ja liikunta. Omaa kroppaa kuunnellen. Jos on jo taustaa lajista niin miksi ei. Ystävä Kyykkäsi salilla koko raskauden isoilla painoilla. Oma äiti juoksi 12km lenkkiä vielä vikalla viikolla. Mä oon treenannut normaalisti mutta pienemmällä painoilla kun mulla on raskauden aikana herkästi vuotoa. .ja juoksu alkaa hengästyttää liikaa. Mut jos tuntuu pahalle niin herkästi lepoa ja tauko
 
moikku!!
päivitin listaa, pahoittelut poistuneille :( MelodyPop tuli mieleen, onko häntä näkynyt?

mulle tosiaan kuuluu ihan hyvää, pahoinvointia on ollut tosi paljon ja oksennan päivittäin, mutta nyt tuntuu jo että se saattais pikkuhiljaa helpottaa. tai siis kyllä mä tänäaamunakin oksensin, mut ei ihan k o k o a j a n kuvota enää :D baby steps..

huvittaa vähän ajatus, että ensi syksynä oon tuutori uusille opiskelijoille ja tervehdin sitten komean raskausmahan kanssa niitä.. haalaritkaan ei varmaan mahu kiinni :'D

oon myös onnellinen koska nyt oon ylittänyt vau.fi äpsissä edellisen (tuulimuna)raskauden! tai siis just näinä päivinä selvisi että mitään ei ollutkaan. MUTTA TÄLLÄ KERTAA ON JEEE! toivotaan että jatkuu yhtä hyvin :))

blue-bell ja hippu 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Zuzu-
Päivityspyyntö listaan: Mammma93 eikä Mammma92. Pikku juttu, mutta luulin ensin ettei minua lisättykään listalle, mutta osasin itseni yhdistää "väärään" nimimerkkiin ;):D Hölmö kysymys, onko joku FB-ryhmä siis jo perustettu johon voi liittyä halutessaan, vai onko tulossa mahdollisesti myöhemmin, jos innokkaita paljon?
 

Yhteistyössä