Marraskuun mussukat <3 *huhtikuussa*

Itse en rahojani kajaanin paikallisiin liikkeisiin käytä ylihintaisten mammavaatteiden ostoon... :D Olen tilannut suosiolla netistä tai jos on ollut käyntiä Kuopiossa tai Oulussa niin sieltä olen hankkinut :) Täytyy kyllä tunnustaa etten ole edes kajaanista etsinyt, mielikuva on vaan sellainen että jos joku paikka myykin, niin on ihan hiton kalliita...
 
Viimeksi muokattu:
Eka neuvola takana. Olipa ihana päästä jutteleen terkalle . Oon kyllä aina ollut tyytyväinen tähän meidän tätiin :) ja pienen etsimisen jälkeen se pienen vauvan sykekin löytyi ja kovas kyytiä pumppasi menemään 172 :heart: voi miten ihana se ääni onkaan.
Ultraa odotellessa.

Minix ja pikkukolmonen 9+2 (neuvolan mukaan 9+6).
 
Päivityspyyntö : laskettuaika 12.11.

Vähän kuulumisia. Täällä voinnit pysyneet hyvänä. Kävin vähän työpaikkaa hyödyntäen ultrattavana, jossa todettiin että kohdunsisäinen raskaus on ja sykekin pienesti näkyi. Tämä siis tossa pari vkoa sitten. Tänään kävin ekassa neuvolassa ja niiden laskureiden mukaan la olisi tuo 12.11. Se tuskin muuttunee ultrassa. :)
Eka ultra olisi sitten 5.5. :)

suan 9+5
 
Eka neuvola takana. Ihan kivasti meni, yhdessä oltiin. Painoa mulla on nyt saman verran kuin viime raskaudessa viikolla 22 :( Söisin vaan koko ajan ja rasvainen maistuu (ja sit on huono olo). Täytyy vissiin alkaa paremmin alkaa katsomaan mitä suuhunsa laittaa. Bmi kuitenkin alle 25, joten sokerirasitusta ei ole.

Sydänääniä ei saatu kuulumaan ja sekös nyt sitten huolettaa mua. Vielä suurempi epäilys nyt onko siellä edes ketään.. Mun laskujen mukaan nyt 8+3 ja nlan 9+1.

Nt-ultra on 6.5. Ja sain tietää et ultraajana joku vanhempi mies. Yh, inhottaa jo etukäteen, vaikka kuinka pitäis olla luonnollista. Ei vaan oo kiva tilanne, et joku padre sormet mun sisällä ja mies kattelee vieressä. Inhottaako muita?
 
Kiinalainen hömppähömppä näytti viimeksi että tyttö tulee ja poika tuli. Nyt näyttää poikaa, en ihan vielä lähde ostamaan vaaleansinistä.. :D

Onnea ultrakuulumisista!

En olis yhtään huolissaan jos sydänäänet ei kuulu vielä 8-9viikoilla. Mulla on itselläni taaksepäin kallistunut kohtu ja viimeksikin kuului vasta 11+jotain. Vaikka kotidopplerilla yritin etsiä jo aiemmin. Nyt ei olla kuultu vielä ääniä eikä ultrassakaan olla käyty. Ylihuomenna päästään katsomaan onko siellä oikeasti ketään:heart:

sannni 11+2
 
Viimeksi muokattu:
Mä kerroin raskaudesta mun äidille ja mummulle, kun oltiin mummulassa saunassa. Olivat myös ottaneet siiderit kaikille ja pyysin, että juodaan vasta saunan jälkeen. Kun sain saunassa kerrottua, niin äkkiäkös äiti lähti mehua mulle hakemaan :D Asutaan kaikki eri paikkakunnilla kaukana toisista, niin halusin mielummin kertoa kasvotusten kuin parin viikon päästä soittamalla. Iloinen vastaanotto ja mummu alkoi jo heti suunnittelemaan neulomishommia pikkuiselle :) miehen vanhemmille kerrotaan vasta äitienpäivänä. Tai yritetään pysyä hiljaa sinne asti.

Mulle tuli uutena eilen alkanut huimaus, tuntui että pyörryn. Eikä se mennyt hetkessä ohi. Kesti reilun tunnin ja päätin mennä nukkumaan. Tänä aamuna huimaus jatkui vielä hetken aikaa. Nyt helpottaa onneksi, kun pitää lähteä töihin.

Jadessa ja pikkuinen 10+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jomppe75 ja Zoona
Se olis maanantaille ultra aika varattu samalle lääkärille joka alunperin tutki ja totesi että putket tukossa, saa nähdä mitä tuumaa ???? Varasin samalla ens viikon torstaille ensimmäisen neuvolakäynnin. Nyt vaan toivotaan että maanantain ultrassa kaikki ok, vkot silloin 9+1. Vatsakivut ja vuodot loppunut, jäljelle jäänyt heikotus ja etominen, joka päivä joutuu vähintään kerran käydä koristamassa pönttöä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jomppe75
Toivon, että oman terkkarin kanssa sujuu kommunikaatio vähän paremmin kuin eilisen :O Vaikka ihan ok puhui suomea, niin pariin kertaa puhuttiin samasta asiasta jotenkin niin, ettei kumpikaan ymmärtänyt mitä toinen sanoo. Mun olis kuulemma pitänyt saada myös joku seulontatutkimuksen suostumuslomake neuvolasta (kyselivät sellaista labrassa), mutta en saanut.

Neuvolan kai kuuluu suositella noita raskaus&imetys monivitamiini tabletteja. Mitä teillä käytössä? Mulla on joskus noussut b12-vitamiini 2x yli ylärajan ja olen sen takia syönyt erillisenä päivittäin d:tä ja foolihappoa + satunnaisesti sinkkiä.
 
"mamma87"
Huh, kivi putosi sydämeltä. Niskapoimututkimus meni hyvin, turvotus 0,6mm, veriarvot hyvät, riskit minimaaliset. 1:65000. Sain lisää kuvia, lähetin kuvaviestin ja sain mieheni itkemään,ilosta kuitenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jomppe75
Zoona minä syön Minisun Mama (120tbl) vitamiinitabletteja. Neuvolasta kehottivat, suorastaan pakottivat hakemaan purkin apteekista, kun soitin ja kerroin olevani raskaana. Siitä yhdestä tabletista saa ihan kaikki maailman vitamiinit, sinkit, kalkin, foolihapon ja raudan ja kaiken muunkin, ja tietysti ne on annosteltu raskauden mukaan. En ole muuta syönyt, olen todennut hyväksi. Hiukset ja kynnet itsellä aivan huippukunnossa, johtusko osittain tosta vitamiinista? Ja neuvolatädin foolihapon ja vitamiiinin puutteen "pelottelun" takia olen orjallisesti muistanut joka ilta kiltisti ottaa samaan aikaan :D
 
Mulla kans mamat käytössä, mut lisärautaa pitää alkaa syömään heti ku pahoinvointi tasottuu. Hb on sen verran alhainen, sama arvo oli esikoisen aikaan alkuraskaudessa kyllä eikä paljo raskausaikana laskenu mut synnytyksen jälkeen humahti anemian puolelle.

Tänne ei oikeestaan mitään uutta, viikon päästä sitten se eka ultra.
 
Zoona, me olimme myös nyt ensikerralla eri ihmisellä kuin oikealla koska soitin vasta rv 5+4 tms. neuvolaan niin täytyi laittaa toiselle. Minulle sanottiin monivitamiinivalmisteesta (Multivita raskaus&imetys) jo kun varasin aikaa neuvolaan ja uudestaan neuvolakäynnillä. Se lukee Äitiyskortissakin. Harmi kun tuntuu, ettet tullut juttuun ensikäyntityypin kanssa, mutta seuraavalla kerralla saat jonkun toisen. Mä kyllä olin saanut sen suostumuslomakkeen ÄitSeul-näytteeseen mukaan.

Kävin eilen toisessa varhaisultrassa lapsettomuusklinikalla, viikkoja 9+5 (tai 9+4). Siellä oli liikkuva tyyppi, sydän löi oikein hyvin ja pituutta päästä peppuun oli 31 mm (vastasi viikoissa 9+6). Näytti vähän kilpikonnalta kaveri kun oli selkä ylöspäin.

Vielä ei ole tullut kutsua niskaturvotus-ultraan, mutta kai sekin on tulossa. Sanottiin, että aika tulisi postissa noin kaksi viikkoa neuvolakäynnin jälkeen. Olisi vaan kiva tietää milloin on, niin saisi mahdollisesti raivattua kalenterista tilaa. Naistenklinikalle ollaan menossa siis ultraan.

Viikonloppuna joudutaan anoppilaan hautajaisten vuoksi, on varmaan pakkorako sitten kertoa oman oksentelun takia. Oltaisiin kyllä haluttu pidempään pitää salassa kun vasta 10+2 lauantaina.
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona
vitamiinit mäkin syö Multivita raskaus ja imetys. Sitten on foolia lisäksi. Kalkkia sekä D-vita.


viiva mäkin tässä odottelen kutsua ultraan kättärille.
Mutta ei näy.. :/

Hommasin dopplerin. Mutta en kyllä mitään saanut kuuluviin.
Tänään kävin antamassa verta seuloihin ja pissa näytteen.
Olotila on aikas normi,tissejä särkee välillä. Maha turvottaa. Väsymys iskenyt niin että jos pystyisi niin ottaisin töissä Tirsat. :)
Vessassa tulee käytyä. Ja välillä yöllä tulee kuluttua tunteja kun uni ei enään tulekkaan.:/

Eilen neuvolan laskurin mukaan alkoikin jo 10 viikko :)

Nnä ja Tiinuliinu 10+1
 
"Viipulainen"
Moikka ja anteeksi kun tungeksin tuolta lokakuisista :)

Viiva ja Neiti näpsän äiti, nykyään ultra-ajat tulee joko naistenklinikalle tai kättärille vähän tuurilla.
Minulla on synnytyssairaalana Kättäri, jossa olen aiemmissakin raskauksissa kaiken hoitanut, mutta nyt ultrat laitettiin naistenklinikalle. Mutta ei vaikuta siihen, että ensisijaisena synnytyssairaalana toimii minulla yhä Kättäri.
Ilmeisesti pyrkivät vähän tasapainottamaan, ettei vain toinen sairaaloista ruuhkaudu aikojen kanssa.
 
viipulainen näin mullekin kerrottiin neuvolassa että voi joutua jompaan kumpaan.
Ei siinä muuten mitään mutta olisi kiva edes tietää onko tuolla ketään hengissä edes. :)

Siksi ihmetyttää että ei kutsua kuulu. :/
Ja kun pitäisi töiden kannalta saada tietää.
On vaan niin turhauttavaa odotella eikä pysty sisäistämään asiaa kun kun ei ole nähnyt tai kuulut mitään. :/

Ehkä hengailen vaan epätietoiduuden rajalla.
ja elän skeptistä elämää ennen kuin näkyy/kuuluu konkreettista tietoa.

Vuosia (yli 5) kun on mennyt tähän asiaan niin siksi haluaisi tietää nopeasti.
 
Täällä onki jo paljon ihania neuvolakuulumisia ja ensimmäiset käyny jo nt-ultrassa!! :O Miten se tuntuu, että muille kertyy nuita viikkoja, mutta itellä on koko ajan saman verran.. :)

Epäuskoinen jännä nähä alkaako lääkäri selitteleen väärää diaknoosiaan vai nostaako nokan pystyyn ja on hiljaa.. :)

Mulle tuli tänään h&m:ltä kahet äippälegginsit ja yks paita! :heart: Tilasin viime viikolla, kun sattu oleen tarjouksessa 10€/kpl. :) Ja kyllä on ihanaa ku ei purista ja ahista mistään! :D Harmittaa vaan, ku oon niin lihonu muutenki (en oo ikinä painanu näin paljon, mutta yhtäkkiä paino pomppas 20 kiloa..) :( niin näytän ihan vaan läskiltä.. ärsyttää!!

Vitamiineja en oo vielä alottanu, mutta tarkotus olis hakia jotain mammavitsuja. Foolihappoa oon syöny nyt ensimmäistä kertaa..

Ja huomenna onki sitte eka neuvola ja ajattelin sanoa tätillekki että mun painoa ei tarvi laittaa neuvolakorttiin, koska en halua sitä nähä aina kun korttia katson. :mad:

Tässäpä vielä kuva vaatteista (ja turvotuksesta..)

[url=http://aijaa.com/tuShnS][/URL]
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zoona
Siellä oli vauva! :heart:

Np-ultrassa siis käytiin ja siellä se oli pieni :heart: vastasi vähän isompaa, viikkoja 11+6 ja la on nyt 30.10. Jos ette pahastu niin jatkan kuitenkin täällä marraskuisissa. Edelliset on molemmat mennyt yli lasketun, joten en usko hetkeäkään että tää syntyis lokakuun puolella :D niskaturvotusta oli 1,1mm eli ei pitäis olla mitään huolta sen suhteen, viikon päästä pitäis tulla kirjeellä vielä riskiluku.

- onnellinen ja helpottunut sannni rv 11+6 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona ja Jomppe75
"mamma87"
Minä yritän metsästää mukavia mammahousuja. Täytyy myöntää et henkkamaukalla ei ollu semmottia jotka olis istuneet. Ärsyttävää ku ainoat housut joita voin nyt käyttää on boyfriendfarkut tai lenkkihousut. Jälkimmäinen vaivaihtoehtoki on vähän niin ja näin kun reuna painaa kuitenkin turvonnutta mahaa.. Metsolassa olisi yhet pökät mut kun niin pihi olen että 45e hirvittää. Vaan alkaa oma mukavuus menemään edelle tämmösessä asiassa.

Mamma87 rv 11+4
 
Kaipa minäkin haen noita monivitamiineja sitten.

Viiva, viipulainen, nnä Valitsin kättärin synnytyssairalaaksi, kun neuvolan täti ohjasi siihen suuntaan toteamalla, että "naistenklinikalla on kyllä remontti, mutta kyllä kai sinnekin joku haluaa mennä..". Mulle ei sanottu mitään, että ultrakutsu tulee kumpaan tahansa. Ei kyllä kerrottu sitäkään, että kutsuun voi mennä 2 vkoa. Se tulee sitten tosi lyhyellä varoitusajalla. Haluaisin saada sen oman kalenterin lisäksi sopimaan miehenkin kalenteriin, koska en todellakaan selviäsi käynnistä yksin, jos turvotus olisi hälyttävää. Menisin mielelläni ultraan nkl:lle, koska sinne on töistä 10 min bussilla...

Nnä voisiko dopplerilla saada sydänäänet jo nyt kuuluviin? Aluksi olin ihan varma, että sellainen pitää hankkia heti kun mahdollista. Nyt tuntuu, että jos selviäisi kuitenkin ilman. Voi kyllä olla, että loppuraskaudesta se voi olla omiaan lievittämään paniikkia. Siis hiljaisten hetkien varalle.

Jomppe kyllä sinä minusta näytät ihan raskaana olevalta :)
 
Zoona, joo mulle sanottiin, että nyt mielellään ohjataan Naistenklinikalle ultraan Länsi-Helsingistä kun Kättäri on ollut ruuhkainen, mutta riippuen tilanteesta niin myös Kätilöopisto voi kutsua ultraan. Mulla on tänään neuvolasta tasan kaksi viikkoa ja kutsu ei ole vielä saavuttanut minua.

sannni, mä en ainakaan yhtään pahastu, että olet täällä. Ei sillä lasketulla ajalla oikeasti ole niin väliä :) Ihanaa, että oli hyvä ultrakäynti.

Mua pelottaa kyllä niskaturvotusultra, vaikka käytiin siinä toisessa varhaisultrassa ja lääkäri sanoi, että kun sikiö oli jo päivää vaille sen 10+0 milloin periaatteessa niskaturvotustakin voi jo arvioida, niin ei sillä kyllä minkäänlaista turvotusta ole nähtävissä. Voihan se kahdessa viikossa silti ehtiä vielä kasvaa.
 
jomppe hyvin masu pömpöttää :)

zoona Meille Tosiaan Sanottiin Että kättäri tai naikkari ultraa.
Suositteli sairaalaksi myös tyypillistä jorvia. Sitten Porvoota. Hyvinkää. Lohjaa sairaalaksi kun naikkarin remppa saattaa ruuhkauttaa kättärin. Sanoin että haluun kättärin silti silläkin uhalla vaikka tulisi sulut. Mietitään sitä sitten minne menee.
Mulla on neuvolasta jo yli 2 viikkoa ja 2 päivää.

zoona kyllähän tuolla dopplerilla saattaa löytää äänet. Mutta se on varmaan yksilöllistä. En siltikään paikoi vaikka äänet kuulu. :)
voihan olla turha hankita itellekkin mutta tämä saattaa olla se viimeinen raskaus jonka koen niin hommaan jotain turhaakin. :)

Nnä ja Tiinuliinu 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Vielä viikko nt-ultraan, ja mua jännittää aivan tajuttomasti. Nopeaa viikot menee kyllä, pian on saavutettu se maaginen 12 viikkoa. :heart:

Sydänääniä joku mietti täällä. Se on tosi yksilöllistä milloin alkaa kuulu, riippuu niin kohdun koosta kuin äidinkin vartalomallista. Itsellä kuului ekan kerran 8+6, siis todella aikaisin. Nyt kuuluu jo tosi hyvin ja löydän aika helposti sykkeen doplerilla. Mutta mulla kuuluu tooosi matalalta, eli ihan häpyluun yläpuolelta. Kannattaa siis kokeilla tarpeeksi alhaalta =).

Mammahousut on ollut päällä jo pari viikkoa. Paino on jo noussut, koska pahoinvointiin on auttanut vaan syöminen, murr. Ekassa raskaudessa kiloja tuli kiitettävästi, ja nyt pelottaa kuinka tällä kertaa käy. Kilot kyllä lähti aikanaan pois, ja vauvakin oli syntyessään pienikokoinen. Mutta en tiedä. Jotenkin tuntuu että joillekin niiitä raskauskiloja vaan tulee, ja toisille ei. Kuulun itse kilojen kerryttäjiin sitten varmaan :p. Toki vauva on tärkein, ja oon ikionnellinen kun vaan vauvalla on kaikki hyvin. Mietityttääkö teitä muita oman kehon muutokset?

Kivaa perjantaita kaikille!

Lillamii rv 11+4
 

Yhteistyössä