Marraskuun mussukat <3 *huhtikuussa*

Ensi viikon keskiviikkona menen nt-ultraan, jännittää kovasti! :) Kiva päästä vähän näkemään samalla paikkaa, missä sitten mahdollisesti puserretaan marraskuussa tätä tyyppiä ulos. En ole yhtään sairaalatyyppiä, joten voi olla, että synnärireissusta jää vain pahamieli ja painajaiset :D Pahaolo edelleen jatkuu, olen luopunut jo toivosta, että tämä koskaan loppuisi. Mulla paha olo on aamulla heti kun herää ja kestää sen pari tuntia. Päivällä hyvä olo, mutta illalla about viiden maissa alkaa aamupahoinvointiakin pahempi olo, joka sitten häviää jossain vaiheessa yötä. Onko muita, jolla on iltapahoinvointia?
 
Voi ollapa jo 12 vkoa kasassa ja nt-ultra takana!

Onko teillä joilla on pahoinvointia, muita tuntemuksia? Alavatsalla tai muualla kehossa? Viime viikolla alavatsalla pisteli ja kipuili. Nyt ei ole ollut mitään. Ihan kuin ei edes olisi raskaana :| Paitsi turvottaa. Jos syön lounaalla runsaasti salaattia, vihanneksia ja ihan vähän proteiinia ja n. ruokalusikallisen riisiä/perunaa/pastaa/ ym. olo on parempi. Eilen söin lounalla superherkullista andalucian pastaa ja maha oli turvoksissa vielä nyt aamullakin eli hiilariöverit pahentaa tilannetta.

Mua mietittää kehon muutokset. Ruokahalu on hyvä, mutta painoa ei ollutkaan neuvolan vaa'an mukaan tullut yhtään. Odotan innolla ja mielenkiinnolla vauvamahaa sitten, kun sen aika on ja muutenkin asiaan kuuluvia muutoksia mitä on tulossa. Toisaalta haluaisin pysyä kohtuullisessa fyysisessä kunnossa ainakin 2/3 ajan. Olen aina ollut hoikka ja rippikouluiästä asti melkein saman painoinen. Paino ei tähän asti ole siis noussut kovin helposti, toisaalta nyt himottaa rasvainen ja suolainen, niin liekkö tuolla keholla aikomus varautua tulevaan.
 
Zoona mulla on alavatsa kipee ollu reilun viikon, aivan kuin järkyttävää menkkakipua. Samanlaista kipua oli myös aivan raskauden alussa viikoilla 5-7. Jouduin käymään tuolloin päivystyksessä ja olemaan useamman päivän saikullakin. Lääkäri rauhoitti tuolloin mielen ja sanoi, ettei ole mitään hätää, koska mitään vuotoa ei ole. Kohtu vaan kasvaa niin hirveetä kyytiä, varsinkin kun eka raskaus mulla, niin kertoi johtuvan täysin siitä. Nyt kun on tää alavatsa taas välillä kipee ja jomottaa niin neuvolan mukaan johtuu täysin samasta. Olen huomannut, että nopeat liikkeet tai ponnistukset tai esim. painavan tavaran nostot vihlaisevat... En ole jaksanut huolehtia :) Enemmän huolettaisi, jos ei mitään oireita olisi!
 
Hei kaikki

Täältä ilmoittautuu mukaan uusi tyyppi. Olen lueskellut muiden kuulumisia ja nyt uskaultaudun mukaan.

Odottelen toista pientä, esikoinen syntynyt 3/14. Nyt kasassa 10+0 ja nt-ultraa odotellaan kuumeisesti. Olen myös menossa kuun vaihteessa takaisin töihin, joten siitäkin syystä olisi tosi kiva saada selvyyttä tilanteeseen. Alkuraskaudesta on jo ollut draamaa, ja olen joutunut käymään sairaalassa toteamassa, että eloa on. Itse asiassa ilmeisesti raskaus on alkanut kaksosina, joista toinen meni kesken n 5+5.

Esikoista odottaessa nt:tä oli yli rajojen ja kävimme naistenklinikalla sikiötutkimusyksikössä läpi istukkabiopsian, puhdas oli. Myös rakenneultra tehtiin sitten suurempien riskien vuoksi sikiötutkimusyksikössä, siinäkin kaikki ok ja lapsi oikein terve. Nyt kuitenkin nt-ultra jännittää historian vuoksi...
 
Jostain syystä ollut nyt 2pv sellainen olo että masuasukki on matkan teon lopettanut (raskausoireet hävinneet) Tänään tuli sitten doppleri postissa ja enhän mä sydänääniä saanut kuulumaan, muutaman viuh viuh vaan. Eikä ne vissiin kyllä näillä viikoilla välttämättä kuulukkaan (8+5). Maanantaina ois ultra, täytyy malttaa odottaa sinne asti että tietää tilanteen.
 
Minut voi poistaa listalta.


Ultrassa tuulimuna.Eilen otettu ekat tyhjennykset,huomenna toiset pillerit.Viikkoja ois ollu 10+0 tänään.
Oireet kun loppui,alkoi epäilys.
Toivottavasti muilla kestää mukana.
Onnellista odotusta!
 
Heippa!
Uusi immeinen liittyy mukaan :)
Toista odotellaan viikolla 9+5, esikoinen syntyny 05/13.
Pahoinvointia ilmenee päivittäin, vielä en ole ihan oksentamaan asti joutunu mutta hyvin lähellä sekin on jo käyny. Esikoisen odotusaikana ei ollut mitään huonoa oloa eikä muitakaan oireita ja nyt tuntuu, että tässä raskaudessa saa kärsiä sitten senkin edestä :)
Nt-ultra 11.5. ja jänskättää kovin, mitä pieni napunen tuolla touhuaa <3

Tikimi / 33v./2. lapsi/ la 16.11. / Koks
 
Viimeksi muokattu:
moikku kaikki! listaa taas päivitin.

voi harmi lennis! tiiän kyl miltä toi tuntuu, alkuvuodesta koin saman. mutta onneksi se ei tarkoita että olisi ollenkaan huonot mahikset jatkossa :)!

pahoinvointi alkaa olla poissa! viime päivinä oon voinut syödä jo lähes normaalisti enkä oo moneen päivään oksentanut. eilen jaksoin mennä joogaankin ekaa kertaa pitkään pitkään aikaan. hajuaisti on edelleen yliherkkä ja kaikki haisee melkein pahalta...

turvottaa ihan ministi mutta luulen että sieltä alta se greippi-kohtu kasvaa! kumminkin oon laihtunut tässä alkuraskaudessa ja maha pysyy samanlaisena pömppönä!

koulu ahdistaa, kun oli niin vaikee alkualkuraskaus että monet hommat myösty deadlineista ja nyt pelkään etten saa tarpeeks opintopisteitä yhyyy..... noh pitää vaan yrittää nyt kahta kauheemmin opiskella kun en enää voi niin huonosti!

oon täällä vähän hiljaiselolla, kun käytän tota fb:tä enemmän. mutta yritän noin viikon välein käydä täälläkin. ainakin listaa päivittämässä :)

blue-bell ja hippu 10+5
 
Miekin voisin hissuksiin tänne hiippailla. Olen käynyt lueskelemassa juttuja jo kuukauden päivät, mutta jotenkin halunnut taustalla hillua :)

Listalle voisi lisätä:
26.11/Porkkana84/3.lapsi/30v/PHKS

Myös facebook-ryhmä kiinnostaisi. Kenelle sitä viestiä piti laittaa? :)
 
Viimeksi muokattu:
epäuskoinen täällä samat fiilikset. En tiedä johtuuko siitä, että nyt viim. 8 päivän ajan oireita koko ajan vähemmän. Olo on kerrassaan normaali. Arvon tässä varaisinko vielä uudelleen ajan yksityiseen ultraan ihan mielenterveyden nimissä, kun ei ole vielä sitä nt-ultra aikaa tullut.
 
mammma93 Mulla on myös aamu- ja iltapahoinvointia. Iltapahoinvointi alkaa yleensä klo 18 aikaan ja se on ajoittain pahempaa kuin aamunpahoinvointi, mutta oksennus ei ole niin yleinen iltaisin kuin aamuisin.

Pahoinvointi ja oksentelut jatkuvat edelleen, samanlaisina kuin viimeiset viisi viikkoa. Alkaa väsyttää ja tuntuu, ettei tämä koskaan lopu. Kateellisina luen niistä jotka eivät oksentele tai joilla on pahoinvointi jo loppunut. Tänään on viikkoja 10+3 joten salaa toivon olevani oksentelussa voiton puolella. Alavatsaakin on taas nipistellyt parin päivän hiljaisuuden jälkeen.

Nt-ultran kutsua pk-seudulla odottavat, voisitteko ilmoittaa kun olette saaneet ajan postissa. Neuvolakäynnistä on 2,5 viikkoa (tosin pääsiäinen siinä välissä) eikä kutsua ole vielä tullut. koska täällä oli muitakin kutsua odottavia suunnilleen samassa vaiheessa kuin minä, en olen vielä hermostunut ja alkanut soitella perään. Mutta olisi kiva tietää jos muille tulee kutsua ja omaa ei ala kuulua niin sitten voisin jo soitellakin. Terkkari vähän meinasi, että voisi olla jo ensi viikolla, mutta taitaa vapun jälkeiseen aikaan mennä.

Kerrottiin anopille ja appiukolle viikonloppuna kun oltiin siellä koko vkl. Tuntui aikaiselta ja pelottavalta. Ensimmäiset ihmiset joille kerroimme ja nyt tuntuu hurjalta. Olisipa se nt-ultra ollut jo, varovaisesti kerroimme "ehkä mahdollisesti...". Ymmärsivät, että riskejä on vielä. Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin, oksennuksen perusteella istukka ainakin vielä pelittää.
 
Pahoinvoinnit on takanapäin, nyt voi jo siihen uskoa. Joitain menkkamaisia kipristyksiä on silloin tällöin, muttei mitään isompaa. Oletan, että kohtu kasvaa ja kudokset venyy, kasvukipuja siis.

Tänään sain labratuloksia, S-HCG-B-V oli 40 ja S-PAPPA oli 614. Neuvolan täti ei sen enempää analysoinut, sanoi vain, että ainakin tuo HCG varmistaa sen, että olen raskaana. Torstain ultrassa sitten laskevat todennäköisyydet ja kommentoivat enemmän.

Face-ryhmään liittynen, kunhan ultra on takana ja asia on julkista. Varmaan nyt viikonloppuna kerrotaan mummoille ja vaareille, jos kaikki on ultrassa hyvin, eikä poikkeavaa löydy. Jos vaikka ryhmässä tulee vastaan joku tuttukin. ;)

rv 11 + 4
 
Nyt on lääkärissä käyty ultrassa. Kyllä se pikkuinen pallukka siellä oli kasvanu, koko vastasi viikkoja 8+6 sydän löi ja kaikki niinkuin pitääkin,Tänään 9+1. Torstaina olisi sitten eka neuvola ja 12.5 nt-ultra. Lääkäri ei osannu muuta selitystä antaa raskautumiselle kuin että siellä on ollut joku pieni polku mistä päässyt kulkemaan. Milloinkohan sitä uskaltaisi vanhemmille kertoa?
 
  • Tykkää
Reactions: Zoona
Mulla katosi esikoista odottaessa siellä 12 viikon tienoilla kanssa kaikki raskausvaivat, joten pelkästään niiden katoamisesta en olisi huolissani - ehkä enemmän riemuissani :D Muutenkin olleet raskaudet tähän asti aika oireettomat. Pientä kremppaa, mutta tuntuu, että mulla on aina jotain muutenkin.

Vielä viikko nt-ultraan! Varhaisultrassa on käyty, kun tämä tuli yllätyksenä eikä viikoista ollut tietoa. Silloin oli kaikki hyvin, joten rauhallisin mielin tässä edetään. Molempien vanhemmat ja lähipiiri tietää, kun ei tätä mahaa enää piilotella.
 
terveisiä
Heippa marraslaiset :) eikö ole ihanaa vuoden synkimpään aikaan saada valoa, vauva <3 olen seurannut palstaa plussasta lähtien, taustajoukoissa pysyttelen kun ainahan näitä joku tuttu lukee ;) pahoinvointeihin ja väsymykseen toivon paljon helpotusta kaikille, sekä erittäin ihanaa raskausaikaa loppuun asti. Täällä jänskätään vielä tuota 13vk ultraamista. Jänsk jänsk :) kirjotelkaahan ahkerasti, luulen että meitä "vertaislukijoita" on paljon.
Tänään 11+4
 
Mitenkäs tämä aika taas matelee näin... Mullakin on nyt aika oireetonta ollut pari päivää (tosin juuri nyt ellotus nostaa päätään) ja malttamattomana odotan kutsua nt-ultraan. 10+5 ja jänskätys edelleen kova. Eikä sinne facebookiin tosiaan tohdi ihan vielä lähteä mukaan. Oi ja voi ;)
 
Aika mateleeeeee. ...... Viikko enään ultraan täälläkin :wave: Pahaolo alkanut helpottamaan. Kaikki on aikalailla hyvin. Jännittää se ultra koska sen jälkeen raskaus saa olla julkista :) Sitten voisi liittyä myös sinne faceen! Saan tänään dopplerin.... kuuluukohan sieltä jumpsjumps :) ;) voikaa hyvin!
M ja pikkukolmonen 10+1.
 

Yhteistyössä