Marraskuun mussukat <3 *huhtikuussa*

Tulisipa aika nt-ultraan! En osaa vielä huolehtia siitä niskapoimun turvotuksesta ja seulonnan tuloksista, kun huolenaiheena on vielä se, että onko siellä kukaan ylipäätään hengissä ja saanko ultra ajan jossain järkevässä ajassa.

Ujosti haaveilen jo kesästä pienen masun kanssa :)
 
Mua myös Naistenklinikka lähestyi tänään kutsulla :) Aika on ma 4.5 eli neuvolan laskujen mukaan silloin on 13+0, mutta oikeasti 12+3. Hiukan salaa toivoin, että olisi ollut jo ennen vappuviikoloppua, mutta onneksi on heti sen perään kuitenkin. Vajaa kaksi viikkoa odottelua. Ei loppupeleissä pitkään. Hermoilen myös ollaanko kohdussa vielä hengissä. Turvotuksesta en ole huolissani, koska ultrassa viime viikolla, jossa tyyppi vastasi viikkoja 9+6 oli ihan ohut se turvotus. Lääkäri sanoi, että tuskin se siitä yli riskirajojen kasvaa.

Olen itselleni luvannut hiukan rauhoittua sitten kun ultra on ohi (jos hyviä uutisia).

Tänään on 10+5 ja olen oksentanut vasta kerran. Oi, olisiko se nyt vähän helpottamassa....oi olisipa. Alavatsa on ollut todella kipeä erityisesti vasemmalta puolelta plussasta lähtien, tänään taas oikein tuikkinut kunnolla. Se on inhottavaa.
 
Mä yritän josko aikaa saisi siirrettyä. Työt on vähän esteenä ultra olisi klo 12 ja kesken pahinta lounasruuhkaa. Ja Toisekseen mulla menee ihan sikana aikaa naikkarin luo et käytännössä pitäis olla kokonaan pois töistä.
Mä oikeasti jo mietin että revin rahat yksityiseen kun on hirveetä olla epätietosuudessa.
saisi sen edes selville tarviiko tässä haaveilla mistään tai hankkia mitään kun selkää jonottaa ja koko ajan on menkkakivut.
 
Neuvolassa käyneet: saitteko jotain ohjeita siitä, että koska ja miten neuvolaan voi ottaa yhteyttä? Onko esim. omalla th:lla joku soittoaika ja numero, jolloin lähestyä vai pitääkö aina soittaa keskitettyyn ajanvaraukseen, vaikka tulisi vain joku tyhmö kysymys tai jos vaikka tulisi jotain yllättävää tms.?
 
Zoona, teittekö sähköisen asioinnin sopimusta? Mulle sanottiin, että sitä kautta saa parhaiten yhteyden omaan neuvolaan, sinne voi jättää kirjallisena soittopyynnön tai kysymyksen ja siihen vastataan sitten siellä tai soittamalla kun neuvolantädillä on hyvä rako. Sanottiin myös, että siihen keskitettyyn ajanvarauksen voi soittaa.

Neiti Näpsän äiti, Kerro sitten saitko helposti siirrettyä aikaa? Mun mies on töissä Mäntsälässä ja meidän aika myös puolilta päivin eli huonoin mahdollinenhan se on. Mutta ajattelin, että jos sitten kauheasti lykkääntyy niin en edes uskalla kokeilla siirtää.

Oli kyllä kiva saada kutsu nt-ultraan tänään. Se tuli muuten aika tarkkaan kolme viikkoa ekan neuvolakäynnin jälkeen.

Kävin tänään Itäkeskuksen H&M:ssä äitiysvaateosastolla vähän haistelemassa. Oli aika laaja valikoima (yllätyin), mutta jotenkin kaikki näytti kauhean ankealta mun silmään. Tai ei jotenkin mun tyylisiä yhtään. Ei niihin nyt vielä ole tarvetta, mutta ajattelin tosiaan vähän etukäteen katsella mistä niitä löytyy jos sitten jossain vaiheessa yhtäkkiä tarttee. Täytyy varmaan käydä kirpputoreilla etsimässä jotain jossain vaiheessa.
 
Jokin kirjeenlähetyskampanja ilmeisesti, kun minuakin odotti postilaatikossa kirje. Ja päivä on 4.5. Puolen päivän aikoihin ????. Toinen aika oli sitten 24.6. Viikkoja silloin 20 kasassa. Sopivasti molemmat jonkin erityisemmän viikonlopun jälkeen. Mielelläni olisin mennyt ennen vappua ja ennen juhannusta.

Ei tehty sähköisen asioinnin sopimusta :( ehkä seuraavalla kerralla, tiedänpä ainakin kysyä.
 
Meillä oli tänään eka neuvola, viikkoja nyt 8+4.. Terkkari katsoi ultralla ja pikku sydänhän siellä löi :) olipa ihana saada varmuutta että kyllä tässä oikeasti raskaana ollaan! Nyt vois rohjeta sinne facebook-ryhmään! Painoa tulee ihan älytöntä vauhtia kun ei vaan jaksa tehdä mitään, nukkua voisi koko ajan, Toivottavasti pikkuhiljaa alkais olo virkistymään.
 
Onkohan täällä vielä kukaan hereillä tähän aikaan? Meillä ois huomenna aamulla eka ultra ja verikokeita. Sen lisäksi vien samalla sen virtsanäytteen labraan. Ennen aamupissaa en tietenkään syö mitään, mutta saanko syödä aamupalaa ennen ultraa ja verikokeita?? Kamalaa jos en saa, sillä aamuisin pahoinvointi on niin kamalaa, etten voi kuvitellakaan lähteväni kotoa ilman syömistä.
 
Äh juuri taisin eilen miettiä, että olisiko oksentelu helpottanut. Joo ei todellakaan ole :( Tänään sitten vissiin oksennetaan eilisen edestäkin, koska kello on kahdeksan ja olen jo syönyt kolme miniaamupalaa ja oksentanut viidesti. Kuinka paljon sitä sappinestettä oikein riittää oksennettavaksi? Nyt tuntuu, ettei jaksaisi eväänsä liikkauttaa täällä töissä, mutta onneksi voi tehdä sitten tietokonehommia koko päivän ja ehkä lähteä ajoissa kotiin jos puolen tunnin välein oksentelu jatkuu....
 
Meillä on neuvolantätille soittoajat, mut hätätapauksessa voi toki soittaa millon vaan. On yleensä sit kysyny et voiko soittaa takasin, jos on jotakin kesken. Ja synnärillekki voi sitte varsinkin loppuraskaudessa soittaa ongelmatilanteissa.

Tänään mulla ois sit eka ultra. 9+3 viikot nyt. Jännittää kyllä ihan hirveästi, onko siellä ketään, sykkiikö sydän jne.. tai että kuinka monta siellä on ?! Outoja unia oon nähny kaksosista mut ehkä on todennäkösempää et yksi siellä vaan on :D

Pahoinvointia edelleen, etenki aamusin. Koko ajan pitäs syyä jotain, mut ei liian raskaasti.
 
NT ultra takana, kaikki kunnossa.
Kaveri siellä touhusi omiaan ja heilutteli käsiä ja jalkoja.
Laskettuaika siirtyi hieman eteenpäin.

Ultraohjeessa oli, että ultrattaisiin alapään kautta, mutta kun kaveri löytyi helposti vatsan päältä, niin ei ultrattu muuten. Kesäkuun lopulla sitten rakenneultra.
Trisomiatodennäköisyydet oli niin pieniä, ettei lisätutkimuksia tarvita. :)


Meillä neuvolassa on soittoajat, mutta neuvolantäti sanoi, että jos on jotain niin voi laittaa vaikka tekstarilla soittopyyntöä, niin hän soittaa kun on sopiva hetki.

Eilettäin ja tänään on ollut menkkamaisia kipuja, mutta kaikki oli tosiaan kunnossa ja sydän siellä sykki hienosti.

rv 11 + 2
 
  • Tykkää
Reactions: piipero15
"mamma87"
Minä tavallaan odotan että masu kasvaisi ja toisaalta taas en. Jos en olisi raskaana niin en olisi lihonnut niinkuin nyt vaikkei se näy juurikaan muuten kuin vaa'alla. Minulle on tärkeää pysyä kuosissa, en halua lössähtää. Ja varmasti heti kun voi synnytyksen jälkeen, aloitan kuntokuurin.
Koko lailla normaali olo, mitä nyt nippasee välillä mut pahoinvointi on koko lailla väistynyt. Päänsärky iski eilen ja sitä kestikin kolme tuntia. Järkyttävä olo oli ja töissä kun iski niin hieman heikko olo oli. Silmät jos sulki niin alko kuvottaa ja huipata.

Nyt iski huoli kun vahingossa tuli hotkaistua pieni siivu serrano-kinkkua eikä sitä olis saanu syödä :/

Mamma87, rv 12+4
 
Pakko tulla itsekkin kirjoittelemaan (seuraan ketjua lähes päivittäin). Tänää oli se kauan odotettu ultra ja voi sitä onnen määrää kun ruudulla näkyi se pieni liikkuvainen ihminen. Kaikki oli hyvin, nt-turvotus oli vaivaset 0,8mm ja pää-perä mitta oli vähän päälle 5cm:)
Mut sais mielellää lisätä listalle :
Sandris/ 24 / toinen / NKL/KOS/ ja la 6.11 :)

Sandris 11+6 <3
 
Ultrassa käyty, siellä se pikkuinen oli hyvinvoivana :heart: viikot 9+1 ultran mukaan, eli laskettua aikaa ei vielä ainakaan siirretty. Nt ultra toukokuun puolivälin tienoilla, soittavat kuulema sieltä.

Mäki söin yks päivä erehdyksissään juhlissa ruokaa, missä oli semmosta lohitahnaa.. todennäkösesti tyhjiöpakatusta lohesta tehty, jospa nyt ei tuu mitään :/ Muiden kieltojen kans en oo ihan niin tarkka, mut tuo listeriariski pelottaa!
 
Mulla meni eka neuvola tosi myöhäiseen ilmeisesti siksi, että meidän tädille ei löytynyt aikoja aiemmin. Ilmeisesti tuosta johtuen nt-ultrakin voi mennä aika lailla sinne vikoille päiville. Harmillista, olisi ollut kiva, jos olisi ehtinyt nähdä pienen ennen kuin menen töihin 4.5. Silloin 12+3.
 
Mä tosiaan en syönyt ennen verikokeita ja ultrausta, mutta otin eväät mukaan joita siinä sairaalalla sitten puputin, kun vähän tuohtuneina sanoivat että TOTTAKAI SAA SYÖDÄ JA OLISI SIITÄ SANOTTU JOS EI SAISI.

Mutta ultrassa kaikki hyvin! Tätä oli niin odotettu <3 yksi lapsi siellä tyytyväisenä makoili, ei meinattu saada kunnon kuvaa, ennenkuin vähän yskin ja sit alkoikin heiluminen :D nt onneksi vain 0,94 mm ja pituus 52,2 mm. Neuvola laski LA 9.11, eli eilen ultrassa olisi ollut sen mukaan 11+3, ultrassa vastas 11+6 eli ei lähdetty muuttamaan laskettua aikaa kun ero oli vain kolme päivää.
 
Tervetuloa Sandris! :)

Meillä on kans neuvolaan soittoaika ja en tiedä miten nykyään vastaa puhelimeen soittoajan ulkopuolella. Yhdessä välissä oli se keskushomma, mutta se onneksi lähti pois!

Onko muuten teillä muilla pyydetty miestä mukaan neuvolaan ja piti täyttää miehenki niitä hemmetin turhia lappuja? Kysellään psyykkistä vointia ja jaksamista ja alkoholista jne... mää en vaan jotenki tykkää nuista vaikka ei yhtään mitään olekkaan. Vihaan muutenki kaiken maailman holhouksia sun muuta.

Mulle tuli nt-ultraan aika ja se on vasta 20.5. sillon on ultran mukaan 12+4 tai sitten menkkojen mukaan 13+6. Neuvolantäti sano, että laittavat varmaan ajan silleen, että se on suunnilleen puolesta välistä, mutta laittoivatki sitte sen ultran mukaan. No toivottavasti ei ole jo liian myöhäistä sitte..

Eilen mies sanoi, että "No nyt sulla on kyllä maha kasvanu jos ei aiemmin!!" No jooo-o!! Pikkasen on turvotuksia.. Aloin käymään piitkästä aikaa salilla, niin jospa en paisus kovin pahasti..
 
Onpa teistä moni käynyt tällä viikolla ultrassa!

Söin viime lauantaina tietoisesti tuorejuustoa, kysyin onko pastöroidusta, vaikkei sekään taida olla tae siitä ettei listeriaa olisi. Viikolla olen muutaman kerran syönyt hitusen maksamakkaraa, kun on tehnyt niiiin hirveästi mieli. Olen siinä toivossa, että lounaspaikoissa osataan asiat hygien suhteen ja kukaan ei ota sellaista riskiä, että käyttäisi jotain ei pastöroitua tuotetta. Viime viikolla jouduin juosta lautasen kanssa tarjoilija perässä, kun pastan päällä oli yllärinä jotain juustoa. Valitettavan usein "salin"puolella henkilökunta ei tiedä mistä on tehty ja saa odotella, että ehtivät/muistavat keittiöön kysymään. Viime viikolla, minulle toimitettiin keittiöstä koko pakkaus, jotta sain tarkistaa tsatsikin alkuperän. Olen lähdössä kesäkuussa eurooppaan reissuun, siellä ruokailu saattaakin olla sitten vielä jännempää kuin kotimaassa.

Nyt alkoi himottaa ilmakuivattu kinkku :$ Täytyy varmaan tehdä kotona pizzaa, ja ostaa siihen päälle kaikkia vaarallisia himotuksen kohteita, jotka käyttää 200 asteessa.

Täällä myös eilen vähän hentoja menkkatuntemuksia.
 
Heippa! Täällä ois uus äippä ilmoittautumassa ryhmään mukaan :) Laskettuaika on 11.11. nyt rv11+2 ja ens maanantaina on np-ultra, en malttais millään odottaa! Varhaisultrassa kävin rv7+6 ja silloin kaikki hyvin. <3 Vointi alkaa olla ihan hyvä ja pahin pahoinvointi on toivonmukaan selätetty loppuajaksi.

Elsuliini / 27 / toinen / TYKS / la 11.11.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä