Marraskuun mussukat <3 *huhtikuussa*

"Mamma87"
Nälkä on melkein koko ajan. Vatsa kasvaa jo jopa. Väsyttää edelleen vaikka kuulemma kohta pitäisi helpottaa. Pahoinvointia ei enää hirveästi esiinny, ellei sitten vahingossa ruuan saanti pitkity niin johan alkaa kuvotus ja huimaus.
Perjantaina olisi taas neuvola. Pitää muistaa mainita korkeasta verenpaineesta sillä siskollani ja äidilläni on tätä ilmennyt etenkin raskauden loppuvaiheessa, että minullakin saattaisi esiintyä tätä vaivaa.

Mamma87 14+0
 
Tänään poksui 11+0 ja sen kunniaksi alkoi verinen vuoto. Päivällä tuli hailua nyt ihan kirkasta. Vielä ei ole kipuja. Huomenna soittelen neuvolaan, että mitä tehdään. Eläämä antaa ja elämä ottaa, julmaa vaan kun ensin annetaan ja sitten otettaan pois.

Walter 11+0
 
Mut voi poistaa listalta.

Miehen kanssa mentiin toiveekkana np ultraan vaikka mulla oli sellainen olo että kaikki ei oo hyvin. Siellä saatiin sitten tietää että on mennyt kesken noin 7+3. Torstaina tayssissa sain alustavan lääkityksen ja kun raskaus oli näin pitkälle edennyt jouduin varuiksi osastolle jos aiheutuisi isompaa vuotoa. Lauantaina sain siellä tabletit ja vietettiin siellä se päivä miehen kanssa. Esikoinen oli hoidossa mummulassa ja jäi sinne varuiksi yöksikin. Kivasti meni ja nyt on kamala vauvakuume jo. Odotan innolla että voi alkaa uudestaan yrittää.
 
"Essukkainen"
Pahoittelut kaikille keskenemwnon kokeneille, se on kamalaa, mutta ajan kanssa helpottaa <3

Minä voisin kanssa liittyä sinne fb ryhmään, en osannu laittaa viestiä snillikselle, nii voisko joku jelpata? :D Toukokuun ketjun vois kanssa tänne tehä joku?
Omasta navasta: Pahoinvointi helpottanut lähes kokonaan, mutta väsymys on valtaisaa.. Äsken löysin sydänäänet doplerilla, kuului todella kovaa joka on omituista näille viikoille :eek: Oli kyllä ihanaa löytää ne ja helpotti kovasti ultran odottelua.. Np ulta meillä 15.5 :) Ei olisi enää pitkä aika :)
 
Osanottoni kaikille keskenmenon kokeneille :(. Norapin kohtaloa täällä pelkään omalle kohdallenikin, tänään nt-ultra eli jotain selviää.

Olen, hidasta suolen toimintaa lukuunottamatta, lähes oireeton. Rinnatkin tuntuvat palautuneen normaaleiksi, turvotuskin on (ainakin vapun ajan) ollut kohtuullisempaa. Lämmintä ruokaa tai ylipäätään mitään terveellistä/tavallista ei juurikaan huvita syödä. Kaupassa on vaikea keksiä ostettavaa, kun mikään ei kiinnosta.

Miehen mielestä mun maha on selvä vauvamaha, omasta mielestäni olen vain lihonut kaiken mässäilyn ansiosta.
 
Isot pahoittelut ja lämpimät halaukset kaikille menetyksen kokeneille! :hug:
Minun sisko sai kans kuulla maaliskuussa suru-uutisia nt-ultrassa, ku sikiöllä oli lakannut sydän lyömästä. Se oli ihan hirveää ja itsekkin sitä pelkään, mutta en halua/uskalla murehtia sitä liikaa.

Pahoinvointi on loppunut oikeastaan kokonaan, ainut jos ei hoksaa syödä säännöllisin välein, niin huono olo yllättää äkkiä.. Väsymys yllättää vielä useammin ja huomenna olisikin herätys 4.30 ja ensimmäinen työpäivä 7 kuukauteen!!
Nt-ultra on vasta 2,5 viikon päästä sillon rv 12+4-13+6..

Zoona mulla sama vika, että tuntuu välillä ettei saata syödä yhtään mitään, varsinkaan terveellistä. Ja mieshän ei sitä ymmärrä yhtään ja alkoi jo syytteleen, että mun pitäis ajatella, että mulla vauva mahassa ja syödä senki takia terveellistä ja säännöllisesti! :(
 
Tänään neuvolassa 10+2 ja ei saanut terkkari sydänääniä kuulumaan, vaikka kuinka etsi. Ke ultraan, saas nähdä mitä sieltä löytyy.

Toivottavasta walterin vuoto ei tarkoita keskenmenoa, voi johtua muustakin, kun ei niitä kipuja ole. Kuulumisia odotellaan. Tsempit kaikille km kohdanneille. <3
 
zoona toivottavasti saat parempia uutisia kun mä.

Mulla on kamala vauvakuume. Mikä alkaa kokoajan pahentua. Ihan samalla tavalla kun synnytyksen jälkeen viimeksi oli. Nyt pitää vaan mieli malttaa ja sitten vasta yrittää kun on sen aika.

Piti sanoa vielä että tsemppiä kaikille odotukseen
 
Voimia kaikille pikkuisensa menettäneille! Hirmu surullista :(
Täällä lähti nyt pyörimään viikko 12. Eilen oli ihmeellistä pientä jomotusta/vihlontaa vasemmalla puolelle melkein nivusissa...

Mites muuten muut, oletteko jo kertoneet sukulaisille ja vanhemmillenne raskaudesta? Me emme ole vielä kertoneet kuin vain minun parhaalle kaverilleni. Äitienpäivänä ajattelin omalle äidilleni kertoa :)
 
Neuvolassa pienen taivuttelun jälkeen täti suostui yrittää etsiä sydänääniä, (ultraan olisin päässyt pikaisesti 1-7 päivän sisällä.) Äänet löytyi helposti ja kivi putosi sydämeltä, ainakin joku siellä on elossa. Luojan kiitos. Ultraan pääsee sitten normaaliin nt-ultra aikaan.

Kiitos tsempeistä pitkä odotus.

Norappille pahoittelut, mutta uskomattoman hieno asenne sinulla.

Onnittelut moni oli saanut hyviä uutisia nt-ultrista.
 
Essukkainen, ilmeisesti puhelimella ei pysty laittamaan yksityisviestiä tai ainakaan mobiiliversiolla, täysversiolla vissiin onnistuu, menet mun profiiliin ja sitä kautta saat lähetettyä ????

Facebook ryhmään vaan kaikki halukkaat mukaan ????
 
Voimia teille huonoja uutisia kokeneille!

Ylihuomenna olisi viimein np-ultra ja jännittää kyllä, onko siellä joku kasvanut vaiko ei, 5 viikkoa sitten oli vielä normaali tilanne. Tänään 12+3 ja korkealta pudotaan, jos kehnosti käy.

Muille kertomisesta: Emme kertoneet esikoista odottaessa ennen np-ultraa kuin minun puolen vanhemmille ja sisaruksille (olimme koko porukka sukujuhlissa, joissa juomattomuuteni olisi kyllä herättänyt ihmettelyä). Kun np-ultrasta jouduimme sitten jatkotutkimuksiin, oli tosi hyvä, ettei koko maailma tiennyt. Siinä oli ihan riittävän rikki sen pari viikkoa, jonka epätietoisuus kesti. Tällä kertaa jännitys alkoi jo 5+5, kun toinen alkioista meni kesken ja tämän alun dramaattisuuden sekä 1000 kertaa ekaa raskautta etovamman olon takia on raskaudesta puhuttu jo aika monelle lähipiiriin kuuluvalle. Tällä kertaa tuntuu siltä, että vaikka kaikki menisi pieleen, on kiva, että on niitä, jotka osaavat tarvittaessa surussakin auttaa.
 
Nt-ultrassa näimme hassun päällään seisojan, joka kätilön heräteltyä äityi potkimaan kipakasti. Rauhan saatuaan otti vain paremman asennon ja jatkoi nukkumista. :D Olihan olemus muuttunut varhaisultrasta. Sen perusteella mitä nyt voitiin nähdä, kaikki näytti siltä miltä pitikin (mukaan saamistani kuvista kyllä myöhemmin katsoin, että ilmiselvä hirmuliskohan niissä irvistää). Koko vastasi päiviä, tai oli yhden päivän edellä, ja niskaturvotus oli 1 mm. Kätilö sanoi, että näkemänstä perusteella ei valvoisi öitä keskenmenon pelossa.

Ehkä sitä nyt uskaltaisi alkaa nauttimaan tästä raskaudesta? Osaisikohan? Harmillistahan se on, jos tajuaa, että puolivälissä mennään eikä ole yhtään uskaltanut olla onnellinen. Siihen puoleen väliinkään ei ole enää kuin...KÄÄK n. 7 viikkoa!

Minä en tiedä miten kertoa veljille. Se tuntuu vaikealta. Hekään eivät ole suoraan kertoneet vaan äidin kautta olen kuullut. Yritin ehdottaa äitille, että kertoisi, mutta ei luvannut. Siskollekin sanoin, että voi sanoa miehelleen ja lapsilleen, mutta sanoi että saan itse kertoa. Joillekin ihmisille on vain vaikeampi kertoa.
 
Me ollaan kerrottu mun äidille ja mummulle, meidän muutamalle hyvälle ystävälle vappuna ja kerroin myös työharjoittelun oman ryhmän henkilökunnalle, sillä kaikki alkuraskauden hirveät väsymys-oksentamis oireet ajoittu juuri tämän harjoittelun ajalle. Äitienpäivänä kerrotaan miehen puolen suvulle ja siitä sit pikkuhiljaa muille tärkeille ystäville. Muut saa sit ajan myötä huomata :) fb ryhmään liityn ens viikolla, kun lopuille tärkeille on kerrottu.

Jadessa ja pikkuinen 13+0
 
NNÄ Ei ole todellista :( olen niin pahoillani! Teille olisi sen nyytin jo suonut tulevan. Kamalaa. Voimia tähän hetkeen ja tulevaaan :hug:

Muillekin menetyksen kokeneille :hug:

Tosiaan tervetuloa faceryhmään keskustelemaan te joilla odotus jatkuu. Ryhmä on suljettu ja salainen eikä sitä kukaan kaverilistallasi näe. Siellä jaetaan kuvia ja keskustelu ja tutustuminen on helppoa.
 
itse pidän facebookia jopa anonyympimpänä kuin tätä kaksplussaa. vaikka täällä käytetäänkin nimimerkkejä eikä oikeita nimiä. kuitenkin kuka tahansa voi lukea näitä juttuja.. vaikkei tietäisi toki kenestä on kyse tuntuu oudolta että joku voi lukea :D

mutta toisaalta mitäs väliä. kaikki menee täällä hyvin, mutta varjostaa kun hurjan paljon musta tuntuu että on ollut keskenmenoja tässä ryhmässä :(

täällä pox pox 13+0 tänään :--) (neljästoista viikko!! huuui) Nt:ssä käyty, vauveli siellä poukkoili kaikenmaailman asennoissa ja niskaturvotus+verikoe tulos oli "normaali, ei tarvetta jatkotutkimuksiin".

hahah ostettiin viikonloppuna käytettynä maailman kauneimmat yhdistelmävaunut :D miehen mielestä kuvista oli hienot mutta sitten kun ne tuli kotiin se oli silleen "en sittenkään tiedä voinko kulkea noiden kanssa.. liian prameat mun tyyliin..!"

(kuva netistä, mutta samanlaiset)

blue-bell ja hippu 13+0
 
Neiti Näpsän äiti, olen niin pahoillani :hug: Samoin norappi ja muut menetyksen kokeneet. :hug: Voimia.

Pelkäsin kovasti nt-ultrassa, ollessani Naistenklinikan odotustilassa eilen kuulimme kuinka jossain huoneessa joku itki lohdutonta itkua. Se tuntui kamalalta ja pelkäsin olevani kohta itse samassa tilanteessa.

Meillä kuitenkin kaikki hyvin, pituutta päästä pyllyyn 69 mm, vastasi kooltaan viikkoja 13+0, mutta ultratessa 12+4. Oli saman verran "edellä" jo rv 9 ultrassa, joten hyvin kasvanut kaveri. Niskaturvotusta oli 1,2 mm.

Tänään olen oksentanut vasta kahdesti ja ihan kuin olo olisi hieman parempi kuin aikaisemmin. Ehkä toivoa oksentelun ja pahoinvoinnin loppumisesta todella on. Meillä on jo ensi viikolla seuraava neuvola, silloin on 13+4. Tuntuu äkkiseltään kovin aikaiselta, mutta ihan mielenkiintoista saada kaikki loputkin labratulokset.
 
Liityn ryhmään, kun aika on kypsä, olen valmis tai siltä tuntuu... : /

Epäluulot neuvolaa kohtaa nousi tänään lisää, kun (1. käynti oli hämmentävää asiasta toiseen poukkoilevaa sekoilua) neuvolan täti soitti ja kysyi munasolun luovuttajan ikää seulontatuloksia varten. Siis mun ikää. Hetken päästä täti soitti uudelleen ja kysyi oliko tuore vai pakastettu munasolu :headwall: mitähän mun tietoihin onkaan kirjattu. Jos on IVF niin on tuore
 
Zoona, olisiko tädillä ollut vähän termit hukassa? Mulle tosiaan soitettiin myös heti neuvolapäivänä ja kysyttiin tarkennuksia. Minulta kyllä kysyttiin vähän fiksummin, että "Oliko se sinun oma munasolu jota käytettiin". Seulontalaskuri ei päästä läpi ilman tiettyjä tietoja. Minulle sanottiin, että sillä on merkitystä seulontatuloksia tulkittaessa onko pakastettu vai tuore alkionsiirto. Mietin, että jos soittajalla meni vain termit sekaisin kun kysyi tuoretta vai pakastettua munasolua (tarkoitti alkiota).
 
Voi ompa täällä tapahtunut paljon!
NNÄ erityisisot pahoittelut :(! Todella surullista.

Halaus mullekin menetyksen kohdanneille. Mulla se saattaa myös olla edessä tässä kuukauden sisällä jos huonosti käy :(

Mistähän aloittais ku en oo tänne oikein kirjottanu. Mu on hanlala jotenki pitää mielessä isoa porukkaa ku en kuulu sinne FB:kaan.

Aika jännä tuo neuvolajuttu. Luulisi että noi olis ainaki selkeitä onko munasolut omia vai luovutettuja :O

Bluebell onhan noi aika komeet :D kuningaskaaliset suorastaan ! Mutta joo ehkä munkin makuun prameat :) Niissä passaa nyyttiä työnnellä.

Mä en itse osaa ajatella että kukaan tuttu osais mennä kaks plussaan ja etsiä just oikean ketjun ja tutkia kuka kirjoittaa mitäkin :D. Tosin mun raskaudesta ei tiedä edes omat vanhemmat.. mut siis en usko siltikään että kukaan tuttu jaksais olla kiinnostunut tai älyäisi edes suunnta tänne palstalle :)

Äh..lähti kesken. Omasaa navassa ei mitään uutta. Ei juuri huonoa oloa eikä muutakaan. Viikkoja nyt 10+4 oviksesta tai 11+4 menkoista tai jotain siltå väliltä ultran mukaan :). Maanantaina sitte nt ultra ja muut toimenpiteet.
 
Viimeksi muokattu:
"Mamma87"
Oon jo pari yötä nukkunut huonosti sillä nukun yleensä kyljelläni mut nyt en pysty. Tulee vatsa älyttömän kipeäksi ellen sitten laita vatsan sivulle jotain tueksi tai nukun selällään. Tympeää kun yöunet on sellaista katkonaista ja kärtyää sitten seuraavana päivänä kunnolla.
 
Viiva sitä vaan kuvittelee, että tällaiset avusteiset raskaudet on niin arkipäivää neuvoloissa, että erilaiset kirjainlyhennelmät olisi tädeille tuttuja. Kai luovutetun munasolunkin tapauksessa on joku oma merkintänsä. Mielenkiinnolla odotan ensi viikon neuvolakäyntiä :cool:

Blue-bell komeat on! Varmaan aika tasaista kyytiä tarjoavat, kun noin isot pyörät ja tuollaiset jousitukset.

Itse en uskalla konkreettisia hankintoja tehdä ennen loppukesää. Paitsi ne housut joudun ostamaan pian. Tällä viikolla on maha muuttunut pysyvästi isommaksi, eikä enää kutistu yön aikana. Joudun jo aamusta asti pitämään housuja auki.
 

Yhteistyössä