Marraskuun mussukat <3 *toukokuussa*

Onpas täällä keskustelu hiljentynyt....

Itse kokeilin tänään taas pitkästä aikaa dobbleria. Äänet löysin heti ja nyt tuon kanssa näköjään kuulee jo pikkuisen potkut :) Välillä kuului oikein kunnon tumps. Itse en kyllä vielä mitään liikkeitä ole onnistunut tuntemaan.
Nyt on muutenkin maha alkanut kasvamaan ja piti käydä ostamassa ekat mammahousut.

-Seepras / 16+4
 
Suurin osa taitaa olla Facebookissa nykyään.
Minäkään en vielä mitään liikkeitä tunne, kun on istukka edessä. Hassua olla jo näin pitkällä, esikoisesta potkut on tuntuneet tässä kohtaa jo ulkopuolelle :D Melkein jo mietin sitä doppleria, mutta kuitenkin sitten ne liikkeet alkaa.. Jotain pientä kuplintaa oon jo tuntenut, mutta ei niitä oikein liikkeeksi vielä voi sanoa.

Tää raskaus on ollut kyllä ihan erilainen. Painon nousu on tosi maltillista, mitään ei oikein tee mieli ja unohdan usein syödäkin. Pikkasen reilu 2 viikkoa ultraan ja sitten selviää meidän kohtalo, että mitä lääkärit päättävät.

Aijuu, ja mammapökät on olleet jo reilu 10 viikkoa jalassa :D Ei tätä piiloon saa, mutta ainakin näyttää ihan raskausmahalta eikä vaan läskiltä, jos jostain voi olla onnellinen.
 
Kävin tänään aamusta sokerirasituksessa ja iltapäivällä neuvolasta täti soitti ja sanoi, että kaikki arvot oli pielessä. Huomenna pitää mennä neuvolaan kuunteeleen taas miten pitäis syödä jne.. Enpä nyt olis yhtään jaksanu alkaa kattoo mitä suuhuni laitan.. :mad: Mutta eipä sille mitään voi..

Jomppe rv 15+5
 
Papu, onko tämä siis nyt toinen ryhmä vai käsitinkö väärin? :)

Ihanaa! VIHDOIN ne liikkeet alkaa tuntua, johan niitä on odoteltukin. Ilmeisesti toi etinen aiheuttaa, ettei ne tunnukkaan yhtä nopeasti, kuin viimeksi. No, nyt saa ainakin taas mielenrauhan - ellei tämä ole semmonen menijä, niinkuin esikoinenkin :D Kun liikkeet alkaa, niin sitten ei olla enää rauhassa ollenkaan :D

Viime raskaus oli helppo, nyt taas iski päälle ihan järkyttävä ummetus. Oli pakko ottaa särkylääkettä ja tänään kävin apteekissa. Nyt kun se homma on hoidettu, niin sitten närästää..
 
Papu, onko tämä siis nyt toinen ryhmä vai käsitinkö väärin? :)

Ihanaa! VIHDOIN ne liikkeet alkaa tuntua, johan niitä on odoteltukin. Ilmeisesti toi etinen aiheuttaa, ettei ne tunnukkaan yhtä nopeasti, kuin viimeksi. No, nyt saa ainakin taas mielenrauhan - ellei tämä ole semmonen menijä, niinkuin esikoinenkin :D Kun liikkeet alkaa, niin sitten ei olla enää rauhassa ollenkaan :D

Viime raskaus oli helppo, nyt taas iski päälle ihan järkyttävä ummetus. Oli pakko ottaa särkylääkettä ja tänään kävin apteekissa. Nyt kun se homma on hoidettu, niin sitten närästää

Joo on uusi , kun tuonne samaan ei enään mahtunut! :)
 
Onpas tosiaan hiljaista..

Tulin vain jakamaan teidän kanssa; se tunne, kun itse sekä mies tuntee ensimmäiset potkut myös mahan päältä <3 Ehkä tämä toinen raskaus on tavallaan konkreettisempi, kun mies jo tietää, että tommonen ihmisen alkuhan siellä oikeasti kasvaa.
 
Heipä hei!
Minä oon miettinyt nuita facebook-ryhmiä, mutta tainnu puota pelistä jo ajat sitten ja sitten ajattelin, että niissä varmaan on esikoisen odottajia enimmäkseen ja muistaakseni ei ole täältä päin ketään ainakaan synnäreiden perusteella, niin ajattelin, että ehkä en sitten liity niihin.. Kakkosen kohdalla meillä oli yhdellä vauva-palstalla tosi hyvä porukka ja edelleen pidetään yhteyttä ja tapaamisiä järkätty, jotka lähivuosina on ikävä kyllä jäänyt, mutta facen kautta pidetään yhteyttä. :)

Nuorallatanssija kuulostaa ihanalta! Mikä viikko sulla on menossa? Minä oon tuntenut vasta sillon tällön sitä ihanaa kuplintaa ja välillä tuntuu pientä muljahtelua. <3 Mulla kans on istukka eessä ja läskit siihen päälle.. :D

Mulla sokeriarvot ei pysy kurissa ja ylityksiä tulee melkeinpä 1 per päivä ja niinpä pääsenkin ylimääräiseen ultraan jo ensi viikon perjantaina, kun oikea rakenneuä aika olis ollut vasta heinäkuun sulun jälkeen.

Meidän nuorimmainen on kyllä niin ihana! Se sanoo masuvauvvaa pavuksi ja käy aina välillä jutteleen pavulle ja silittelee ja sanoo iltaisin hyvät yöt jne. <3

Jomppe75 ja Papu 17+4
 
Eilen käytiin ultrassa ja ihan "terveen paperit" saatiin. Ei ole riskiraskaus, vaikka niin alussa arveltiin eli käynnit jatkuu normaalisti neuvolassa :) Jee! Yksi stressi vähemmän. Sitten vain odotellaan sinne synnytystapa-arviointiin, mutta siihenkin on vielä aikaa. Joskus 36 viikolla se kai on.
Sukupuolta ei haluttu tietää, mä edelleen vahvasti veikkaan tyttöä. Saa nähdä :)

Ultrassa selvisi muuten myös se, miksi en juuri tunne noita liikkeitä. Istukka kun tosiaan on edessä, mutta tyyppi on myös selkä mun napaan päin eli potkut vaimenee kyllä. Äsken sohvalla istuessa oli ilmeisesti kyljellään, kun mahaan tuli hassu kohouma :D Siliteltiin sitä tovi miehen kanssa ja naureskeltiin. Tästä eteenpäinhän niitä alkaa enemmän ja enemmän reagoimaan onneksi itsekin.
Ja ihan yhtä eläväinen näyttää olevan, kuin esikoinenkin (apua :D )

Nyt siis 20+3, mistä nyt sitten laskeekaan kun antavat vähän eri aikoja neuvolassa ja ultrassa. Heitto on niin pieni, etteivät laskettua aikaa kuitenkaan muuttaneet. Mä lasken sen nyt itse sitten alkavaksi maanantaista, kuten nla on papereihinsa merkinnyt.

nuorallatanssija 20+3 & nuppu
 
Hohoi! Käykö täällä enää kukaan? :)

Kävin ultrassa sillon viikolla 18+6 ja kaikki oli hyvin! Ja siellä näkyi ihan selvästi PALLIT!! :love: kolme tyttöä on ennestään.. :) veet valu silmistä molemmilla, minulla ja ukolla. :p eihän se toki satavarma vieläkään ole, mutta kyllä mää uskon, että poika siellä on. viikon päästä on sitte oikea rakenneuä ja sillon katotaan myös sydän.

Mitäs muille kuuluu?
 
Ihania uutisia Jomppe! Joo täällä on tosi hiljaista kyllä, vähän harmillista! Itse ole face ryhmässä mutta kyllä täälläkin olisi kiva lueskella :). Meille on tyttöä lupailtu ultrassa ja kotona ennestään molempia joten kunhan terve pieni vaavi niin kaikki hyvin. Jokos on porukoilla hankinnat tehtynä? Meillä on matkarattaa ja turvakaukalo sekä jonkun verran vaatteita, mutta vaikka mitä vielä puuttuu... Nämähän saattavat syntyä jo noin 3kk kuluttua Hui <3
 
  • Tykkää
Reactions: Jomppe75
Tervetuloa Jonnutar!

Joo tottakai tärkein asia on, että terve vauva syntyy, mutta onhan se ihana jos poika tulee. :love: ei ole tyttökään pettymys. :)
Me oltiin reissussa viime viikolla ja mies bongas ihanat vaunut netistä meidän paikkakunnalta, mutta harmi vaan ne meni heti. :/ muutaman vaatteen ostin reissusta eli oikeastaan ei vielä mitään ole hankittu. :rolleyes:

Täällä kans liikkeitä on tuntunu jo hyvän aikaa ja eilen mies pääsi tuntemaan liikkeet ensimmäistä kertaa. Yleensä vauva pysähtyy heti jos alan hihkumaan ukolle, että "nyt,nyt tuu äkkiä kokeileen.." :LOL:

rv20+4
 
Niin oon unohtanu sanoa kun mies on maalta kotoisin ja niillä on ollut maitotila ja kaiken näköstä muutaki elukkaa, (nykyään enää maanviljelyä..), niin neuvolatäti yks kerta kysyi, että haluaako mies käydä synnytysvalmennuksessa, kun hänelle tosiaan eka lapsi, niin mies tuumas vaan, että "oon mää ennenki nähäny ku lehemä poikii!" :D ja toissapäivänä huomasin, että toisesta tissistä tuli esimaitoa tai jotain nestettä, niin ukko meinas, että niillä on lypsykone tarpeettomana, että voi hakia mulle lainaan sen. :LOL: ihana ukkeli..
 
Joo, se on ihan normaalia, että "maitoa" tulee ennen synnytystä :) Se on vielä vähäistä ja jotkuthan yrittävät sitä lypsämällä & nännejä stimuloimalla saada käynnistystä alullekkin.

Mä oon laittanut pyyntöä Facebookissa aikoja sitten, sekä yksityisviestitse että myös täällä. Mitään vastausta en ole saanut, joten on vähän pettynyt olo. Jos kerran tällaisen ryhmän perustaa, niin olettaisi, että sitten aktiivisesti ottaa myös täältä niitä jäseniä, missä ryhmästä huuteleekin :)
No, mulle myös tämä kaksplus kelpaa ihan hyvin, vaikka aikalailla Jomppen kanssa tässä kaksin turinoidaankin.

Meillä on edelleen sukupuoli täysi salaisuus :) Ultrassa ollaan sanottu, ettei haluta tietää. Veikkauksia mahasta on tullut molempiin suuntiin, niinkuin esikoistakin odottaessa. Mulla on ollut kovin tyttöolo, kun on ollut täysin erilaiset olot ja erilainen maha, mitä esikoisesta. Mutta toisaalta viime yönä näin unta ensimmäistä kertaa tästä raskaudesta. Menin sairaalaan synnyttämään ja se olikin lopulta poika! Esikoisesta myös näin yhden unen suunnilleen näihin aikoihin, joten saa nähdä.

Maanantaina vaihtuukin taas viikot, eihän näissä pysy perässäkään! Kohta siirrytään jo 30. viikoille ja sitten se aika vasta mateleekin..
25+5, nuorallatanssija & Nuppu
 
Pitäisköhän tässä nyt vielä yrittää perustaa yksi ryhmä facebookkiin kun siellä olisi niin paljon näppärämpää rupatella :D

Meillä on mennyt ihan hyvin... Mitä nyt ensiviikon perjantaina on vielä yksi kontrolliultra epämääräisen kaikuköyhän suolenmutkan takia. Lääkäri kyllä viime kerralla sanoi ettei olisi huolissaan ja hänestä näyttää ihan normaalilta.

Kovasti vauva potkii joka päivä.. Onko teillä ollut jo harjoitussupistuksia? Itse kun odotan esikoista niin ei ole harmainta hajua miltä ne sitten tuntuvat mutta kai ne selkeästi erottaa vauvan normaaleista liikkeistä...?
 
Joo kerran aikasemmin on tullu yhessä raskaudessa tuota "maitoa" ihan niin, että kasteli yöpaidan, mutta sepä oliki ensimmäinen ja viimeinen kerta..

seepras, toivotaan, että siellä on väärä hälytys ja kaikki on normaalisti vauvalla. Minä joudun tai pääsen käymään kerran kuukaudessa ultrassa, kun seurataan vauvan kokoa radin takia..
Harjoitussuppareita mulla tulee varsinki rasituksen jälkeen. Ei tarvi ku parin kilsan lenkkejä kävellä, niin maha on pitkään ihan kova ja kipeäki. Töissä joudun paljon käveleen rappusia, kun mun työpiste on korkealla, n. Niinku kerrostalon kolmannessa kerroksessa ja tätä väliä ku 8 kertaa päivässä menee, niin kyllä tuntee! Lääkäri jo sano, että jos vähänkään tuntuu, että liikaa supistelee, niin pitää sanoa ja saikut ei kuulemma ole tiukassa..
 
Just kun olen lueskellut tuosta että maitoa saattaa tulla jo hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa niin eiköhän munkin tissit ala vuotaa! :LOL: Tuossa toissa iltana makasin sängyssä kyljelläni ja rinta oli jotenkin sitten vähän siinä puristuksissa niin kun vaihdoin asentoa niin ihan märkää oli.. Ja tänään huomasin rintsikoita laittaessa että pieni läikkä niissäkin on... Ei sentään ihan tihku maitoa mutta ilmeisesti jos vähän puristaa niin tulee kyllä...

Mun pitäis alkaa täytellä kelapapereita kun en vieläkään ole saanut aikaiseksi... Äitiysraha menee siis ilmeisesti vuoden 2013 verotietojen mukaan... Mitäs kun mun tulot on huomattavasti tippuneet siitä..? Viime vuosi oli ihan surkea ja tänä vuonna sentään vähän parempi kun sain uuden työpaikan, ei silti tämän uuden työpaikan tulot ole läheskään samaa luokkaa kuin vuoden 2013 tulot... Siinähän vain pyydettiin ilmoittmaan jos tulot ovat 20 prosenttia suuremmat kuin vuoden 2013 tulot... Mietin vain että ei kai tule sitten joskus ylläriä ja joudu maksamaan jotain takaisin kun nykyiset tulot ovat niin surkeat. Tässä nimittäin laskin että saan kuukaudessa enemmän rahaa äitiyslomalta kuin jos olisin töissä tuossa nykyisessä paikassa o_O
 
Seepras, soita vaan KELAan suoraan (jos vaikka joskus pääsis jonotuksesta). Selviää parhaiten suoraan kysymällä :) He näkee kuitenkin sun verotiedot (eli tulot).

Mä perustin uuden ryhmän nyt Facebookkiin. En tiedä, onko meitä sinne montaa tulijaakaan enää, kun tuntuu, että täälläkin on niin kovin hiljaista. Mutta jos meitä nyt edes pari sinne päätyis :D

Mulle voi laittaa yksärillä omaa nimeä (ja tunnistetta profiilikuvasta) niin laitellaan pyyntöjä :)
 
Kelajutut hoidettu, kuulemma mennään ihan sen 2013 vuoden mukaan...

Kauheen kivan jutun huomasin eilen.. Oikeaan sääreen on ilmestynyt nyt sitten ilmeisesti suonikohjuja :cautious: Kivoja liilahtavia verisuonia ilmestynyt sinne tänne. Eivät sentään ole koholla mutta kamalalta se jalka nyt kuitenkin näyttää. Just kun tuli shortsikelitkin :LOL:
 

Yhteistyössä