Marraskuun mussukat <3

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Meitähän on jo hurjan paljon ja pitääkin mennä taakseppäin selailemaan mistä löytyy viimeisin listaus :)
Voimia niille jotka poistuneet ja onnea uusille!
Itsellä oli eka neuvola tällä viikolla ja sielä kaikki hyvin, ultrattiin taas ja pikkuinen kasvanut kuten pitääkin ja sydän hienosti sielä sykki. Ekaan kunnalliseenkin tuli jo loppu kuulle aika rv.12+2 mennään, olis ollu jo edellisenä päivänä mutta siirrettiin jotta mieskin pääsee mukaan.
Täällä oireet jatkuu entiseen tapaan "saattaa" olla että pahoin pahoinvointi nyt kymmenennellä viikolla hiukan helllittänyt. Tai sitten olen oppinut vaan toimimaan oikein sitä mahdollisimman hyvin välttääkkseni :) Tosin tänään laivalle ja vähän jänskättää tuleva pieni keikkuminen... Onneksi on aika tyyntä luvattu :)
Ei muuta kuin mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille!
 
Aika kaukaa tuon meidän listan löysin mikäli ei tuoreempi mennyt ohi silmien.
Olisikohan mukavaa aloittaa kokonaan uusi ketju meille ja laittaa tuo lista päivitettynä sinne aika kärkeen :) ? ihanaahan se on kun tulee näin paljon juttua täällä!
 
Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :(

Kiitokset kaikille oireettomuutta tai oireiden lieventymistä kommentoinneille! Kyllä vertaistuki auttaa, nyt vain täytyy odotella ja luottaa että kaikki on hyvin ellei toisin todisteta :) On se jännä, esikoisesta oli kyllä pelkoja ja huolia, mutta silloin olin varma, että kesken se ei mene, nyt se ajatus on ihan toisella tavalla läsnä. Tämä oireiden väheneminen on yksi niistä syistä miksi sitä mietin. Mulla on 2,5 viikkoa ultraan, mikä ei edes ole kohtuuton aika odotella enää tietoa siitä, onko tuolla joku.

Kannatan uutta huhtikuun ketjua, itse räppään puhelimella joten jos joku koneella kirjoitteleva voisi pinon tehdä?
 
Uskaltaudun minäkin varovaisesti ilmoittautua plussanneisiin.
Tilanne on kyllä kaikin puolin outo joten en vielä uskalla nauttia asiasta ennen kuin päässyt varhaisultraan tarkistamaan onko siellä ketään ja jos niin missä.
Mulla on 2 krt tehty aukiolotutkimus n. 5v sitten. Ja tulos, putket totaalisesti tukossa.
Nyt viime viikolla alkoi ihme etominen, autossa tuli pahaolo jos liian lämmin, oksettamaan rupeaa jos housut puristaa mahaa. Nännit kasvanut ym. Noh, ajattelin että teen testin kun kuitenkin lääkärissä tutkisivat ensimmäisenä. Vahvat plussat näytti, olin kyllä tipahtaa pöntöltä siinä vaiheessa.
Soitin tietenkin miehelle heti epäuskoisena että miten tämä voi olla mahdollista? Sovittiin että teen seuraavana päivänä uuden testin kunhan apteekki auki. Noh, digitesti näytti raskaana. +3. Ruvettiin sitten miettimään edellistä kertaa kun seksiä harrastettu. Lopputulos n.2kk. Eli ennen viimeisiä kuukautisia. Nyt sitten ihmetellään että millä viikoilla nyt ollaan menossa. Joka tapauksessa ilmeisesti vähintään 6+6
 
Halaukset huonoja uutisia saaneille <3
Mulle tuli kyllä toi raskausviikkojen laskeminen yllärinä. Ajattelin, että jos mulla on nyt 8+3, olen kahdeksan viikkoa ja kolme päivää raskaana. Ens keskiviikkona on neuvola ja vasta sitten varataan ultra. Menee luultavasti tämän kuun loppuun. Odottavan aika on niin pitkä, mutta toistaiseksi ollaan pystytty olemaan hiljaa raskauden kertomisen kanssa. Tänään teki tiukkaa, kun oltiin yökylässä ja aamusin oksennan aina aamupalan jälkeen. Noh kahviahan en ole pystynyt tässä ollenkaan enää juomaan, niin eiköhän kahvit ole jo valmiiksi kaadettu kuppiin. Ja hyh kun oli pahaa, en tietenkään viittinyt kieltäytyä, olisivat alkaneet muuten ihmettelemään. Paha olo siitä kuitenkin tuli ja pidättelin kaikin tavoin oksentamista. Vessa oli ihan keittiön vieressä, olisi kuulunut. Kun kaikki vihdoin lähti omille teilleen, pääsin vessaan oksentamaan ihan huolella! Ikinä ei oo muuten oksentaminen tuntunut niin hyvältä :DD
 
No eihän tämä nyt taas mene ihan niinkuin pitäisi. Torstaina kun testiin plussan sain, ajattelin että varmasti menee kesken. Jotenkin aina kokenut että mulla ei ole enää "oikeutta" saada lasta kun ensimmäisen annoin adoptoitavaksi (olin silloin 17). Nyt eilen päivällä iski tunne että josko sittenkin tämä lapsukainen haluaisi maailmaan syntyä niin pitihän se alkaa verinen vuoto illalla, tosi pientä mutta kuitenkin. Lähestulkoon kaikki raskausoireetkin hävinneet. Nyt ei jaksa millään odottaa tiistaihin että saisi varhaisultran varattua tk:sta ja näkis onko kaikki hyvin. Mitenköhän esim. Mehiläinen tekee noita varhaisultria näin sunnuntaina? Maksaahan se toki mutta sais ainakin jonkun näköisen mielenrauhan edes hetkeksi.
 
Epäuskoinen, en usko että nyt pääsiäisenä mikään paikka on auki? :/ vai voisko olla? Kurkkaa niiden sivuilta. Tuhruvuoto voi olla harmitonta.

supisteluja on minullakin. Ja terveydenhoitaja ystäväni sanoi että on normaalia varsinkin jos raskaus ei ole ensimmäinen. Mutta että jos niitä on häiritsevän paljon niin kannattaa poissulkea tulehdukset. Eli neuvolaan pissimään purkkiin. Mulla niitä on vaan illalla.

Tänä aamulla olo on ok. Ei okseta. Mun niksi aamupahoinvointiin: suoraan sängystä jääkaapille ja vedellä lantrattua appelsiinimehua lasillinen. Sitten aamupalan tekoon heti. Tänään keitin puuron ja väkisin söin. Nyt on hyvä olo :)

Hyvää pääsiäistä kaikille :flower:

Minix ja pikkukolmonen 8+0 !
 
Täällä rupesi eilen aamulla pyyhkiessä tulemaan verta. Todella niukasti ja loppui välillä tänään taas sama juttu.
Jollain tavalla luulen että on tyyntä myrskyn edellä.
Ei ole kipuja. Ainoa että ristiselän kohdalla Juilii todella miedosti.
En tiedä onko kuivat limakalvot vai alkava km.

Ultraan tai muualle tuskin pääsee kun viikkoja niin vähän.

Neuvolan mukaan 8+5 tänään.

Odotettava tässä on ja katsottava tilannetta.

:(
 
Heips!

Voi ei, tsemppiä teille, joilla on vuotoa. Se voi olla ihan normaalia! Mutta varmasti mitään mielenrauhaa ei voi saada ennen kuin pääsee ultraan katsomaan tilanteen :/ Pitääkin olla nämä pitkät pyhät..

Täällä tänään 10+0! 1/4 raskautta takana!

Mua on kiusannut nyt puolitoista viikkoa hiiva. Mulla ei oo ollut koskaan muuten paitsi aina raskauksien aikana.. Kävin sitten tuskissani hakemassa siihen gyno-daktarin kuurin kun sitä mulle viime raskaudessa määrättiin. Selosteessa luki kuitenkin että, raskauden ensimmäisellä kolmanneksella on oltava lääkkeiden kanssa varovainen ja olisi syytä ottaa yhteyttä lääkäriin. Kuulosti vähän sellaiselta tekstiltä joka laitetaan joka pakettiin, enkä nyt sitten ottanut lääkäriin yhteyttä. Silti vähän mietityttää, mutta eikai hiivakaan hoitamattomana voi olla hyväksi? Nyt kuuri ohi, hiiva poissa ja raskausoireet ainakin entisellään, joten ehkä ei aiheuttanut mitään..

Ultraan vielä viikko ja 4päivää, ei paha! Vaikka aika malttamattomana sitä jo odottaa :) Ultra on edellisenä päivänä kuin anopin synttärit niin taidetaan kertoa vasta synttäripäivänä uutisia, että kymmenes lapsenlapsi olisi tulossa lahjaksi. Jos siis ultrassa kaikki hyvin.

Tsemppiä oksenteluun! Mulla on jo vähän helpottanut pahoinvointi, tällä viikolla olen oksentanut vain kerran, mutta joka päivä kyllä huono olo monta kertaa. Tänä aamuna olisi takuulla tullut oksennus jos ei olisi vieraita, pidättelin siis urheasti aamupalapöydässä.

sannni rv 10+0:heart:
 
Viimeksi muokattu:
"Amppa"
Täälläkin tänään tuli vessassa käydessä veristä tuhrua paperiin =( pelottaa, mutta kipuja ei ole ja vuotoa ei sen yhden vessareissun jälkeen ole tullut. täytyy vaan toivoa parasta
 
Huoh. Miten voikin vatsatauti vetää ihmisen heikkoon kuntoon... Kaksi päivää sairastettu ja ihan on hakattu olo ja verenpaineet heittelee... Luulin ensin, että jopas tuli rytinällä lisää pahoinvointia, mutta ihan tautiahan se oli.

Voiko vatsataudilla olla tässä vaiheessa vaikutusta raskauteen? Esim oksentamisella, tarkoitan siis, kun oikein kunnolla kouristaa mahasta.

Toivottavasti huomenna pystyisi syömään jotain muutakin kuin jäätelöä....
 
No niin, varovasti kai uskaltaa tulla mukaan... Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon viikoilla 8+2, nyt ei ehtinyt tulla edes menkkoja välissä ja taas rasuaksutesti plussalla, viikkoja luultavasti 6-7 pintaan... Huomenna soittoa neuvollaan, ja sitten vaan yritetään elää pelon kanssa...
 
Tervetuloa kimberley! Toivottavasti tällä kerralla kaikki menee hyvin. Voisi kuvitella ettei tulisi toista keskenmenoa heti perään. Olishan se jo tositosi epäreilua.

Munkin mielestä ihan uusi ketju olis hyvä ja siihen heti aloitukseen lista niin sitten löytyisi helpommin! Onko meidän listanpäivittäjä blue-bell vielä linjoilla? Selasin taaksepäin, että viimeisin viesti on tullut melkein kaksi viikkoa sitten kun on odotellut seuraavan viikon ultraa. Toivottavasti siellä oli kaikki hyvin! Tule ilmoittelemaan itsestäsi :)

Miten te, joilla oli vuotoa, onko mennyt ohi?

Kirjavakissalle, tuskin vatsataudista on haittaa. Joillainhan on niin paha pahoinvointikin, että oksentaa 24/7. Tietysti jos menee huonoon kuntoon monen päivän oksentamisen jälkeen niin olisiko syytä mennä tiputukseen? Mulla oli kans tässä raskauden aikana oksennustauti joka kesti yli vuorokauden ja oli tosi raju, mutta ei siitä varmaan mitään haittaa ollut raskaudelle.

Pitikin mennä sanomaan että pahoinvointi olisi helpottanut. Tänään ollut taas ihan hirveä aamupäivä.

sannni rv 10+1
 
Viimeksi muokattu:
"Amppa"
Täällä ainakin onneksi vuotoa tuli tasan kerran se pieni vaaleanpunainen tuhru vessapaperiin, eli toivottavasti kaikki on hyvin =) ei ainakaan mitään kipuja ole ollut, pahoinvointi on lisääntynyt ja rinnat on niin kipeet. nukuttaiskin kokoajan, vetelen sellasia 3h päiväunia ja yöllä ei oo mitään ongelmia saada unta.
 
  • Tykkää
Reactions: Jomppe75
Noniin, tunnin jonotuksen jälkeen sain TK:lta hoitajan kiinni. Ensimmäinen vapaa aika huomenna, mutta lääkäri ruotsinkielinen mies ja paikalle olisi tullut tulkki tulkkaamaan kun en tuota ruotsia ymmärrä. Totesin että antaa olla, jos en saa palvelua omalla äidinkielellä. Varasin ajan Mehiläiselle, saan kulema todennäköisesti kelakorvauksen tuosta käynnistä koska tilanne on sinällään outo raskautumisen suhteen. Nyt sitten odotetaan että klo tulee 15:30 ja toivottavasti ultrassa näkyy sykkivä sydän oikeassa paikassa... Jännittää..
 
  • Tykkää
Reactions: Jomppe75
Minäkään en usko, että vatsataudista on mitään haittaa muuten, kun sen kuivumisen takia, mitä voi tapahtua raskauspahoinvoinninki takia. :)

Toivottavasti nyt kaikilla joilla on tuhrutellu loppuu se tuhruttelu ja olis ihan asiaan kuuluvaa harmitonta. :heart:

Kimberley tervetuloa mukaan ja toivotaan, että nyt kaikki menee hyvin!

Minä kävin tänään siellä ultrassa ja pieni katkishan siellä oli ja hienosti sydän sykki! :heart: Viikkoja ei ole kuin vasta 6+3, mutta ei tullut mulle yhtään yllätyksenä. :) LA on siis 28.11. (aikasemmin aattelin, että vois olla 23.11. +-viikko)

Jomppe ja shrimp 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!

Epäuskoinen isot onnittelut! Hän on päättänyt tulla maailmaan ja tiensä raivannut =) Toivotaan hyviä uutisia.

Jomppe :heart:

Jätin kyläilyn enterorokko paikassa väliin. Kiitos kommentoineille. Ehtiihän sitä. En olisi pystynyt olemaan syyttelemättä itseäni jos olisin kylään mennyt ja myöhemmin tulisi km. Siis vaikkei niillä yhteyttä olisikaan, mutta kuitenkin, vaikea sitä olisi olla ajattelematta. Stressikin siitä mahdollisuudesta olisi ollut tarpeeton tässä vaiheessa.
 
MOIKKAA! anteeksi hiljaiseloni :) käytän niin vähän tietokonetta ja puhelimella tää sivusto on niin vaikee.. sori... mutta kaikki siis loistavasti täällä!! <3 käytiin ultrassa ja sikiöltä löytyi reipas syke <3 tänään 9+0!

mä vähän ravasin noi kahden viikon viestit ja nappasin ylös uudet ja tippuneet... :( voisin tässä saman tien luoda sen uuden ketjun päivitettyine listoineen! hauskaa oli lukea kuulumisia! pitänee muistaa käydä täälläkin useammin <3
pus!

bluebell ja hippu 9+0 jeeeee
 
Käytiin miehen kanssa äsken neuvolassa ensimmäistä kertaa ja kuultiin pikkusen sydänäänet! Reipas syke löytyi nopeasti, kyllä tuli hyvä ja varmempi olo raskaudesta. Tänään myöhemmin varaan ultran + sikiöseulonnat sinne parin viikon päähän, kun puhelinaika avautuu :) niin ihanaa! Meillä on päiväkodissa parvorokkoa, joten sain lähetteen verikokeisiin, jotka aion tänään käydä ottamassa. Tuloksissa menee kuulemma viikko. Katsotaan siis onko mulla vasta-aineita siihen.

Jadessa ja pikkunen 9+2
 
"Pikkupapu"
itsekkään en ole kirjotellut pitkään aikaan, vaikka sivua päivitänkin useaan otteeseen päivän aikana.

Täälä oireet melkein mitättömiä, mutta melko luottavaisin mielin olen. Maha kasvaa ja tyynyllä pitää tukea vatsaa kyljellään nukkuessa, muuten tuntuu vähän ikävältä.

Kohta on vanhemman lapsen neuvola ja yritän pyytää jos suostuisivat ultraamaan mut siinä samalla.

Täälä päivät kuluu tasaisesti ja väsymys on kovaa.

Miten muut nukkuu?

Pikkupapu 9+4 (neuvolan mukaan)
 

Yhteistyössä