Marraskuun Mussukat ♡ *Heinäkuussa

Kiva lukea muidenkin ultrakuulumisia, kovasti jo yli puolenvälin mennään eteenpäin :) Unohtui laittaa edelliseen viestiini että mun kohdalle tietoihin saa myös sen tyttölupauksen laittaa.
Vaivoja jos jonkinlaisia alkanut tulla, nivelet liikahtelee niin että puukoniskuja satelee lantion-pakaran alueella..ei kiva.
Mitä lukenut aika tavallinen vaiva ilmeisesti, viimeksi ei vaan tällaista ihanuutta mulla ollut onneksi. Myös selkä vihoittelee välillä, ja eilisen neuvolakäynnnin perusteella ei mitään vinkkejä mulle mikä voisi auttaa muu kun aika. No kaipa sitä vaan kipulääkettä saa pahimpina hetkinä sitten popsia (n) ihmettelin vähän kun ei neuvolantäti tuonut selkätukea tms. muuta esille.Tuntuu välillä että enempi saa tietoa itse hakemalla.
Just katselin merkintöjä neuvolankortissa että sf-mitta huitelee yläkäyrällä, eli omat tuntemukset että pikkasen iso jo olen, olleet ihan oikeita eikä kuvitelmaa. Hoh hoi, kyllä tää raskaus vaan alkaa jo tuntua työltä, ihan omaa itseäni jo kaipailen.. tuli vähän valitusvirsi nyt tästä vaikkei ollut kyllä tarkoituso_O
 
Minä kävin tänään lääkärissä kipeiden supistusten ja napatyrän takia. Tyrä siis tuli tämän raskauden aikana. AInakaan vielä ei lääkäri luvannut sairaslomaa. Tosin kesälomaa on vielä jäljellä, joten voihan se tilanne vielä muuttua.

Äitiysloman aion aloittaa varhennettuna eli 13.9. Kelalle jo kaikki hakemukset laitoin. Vielä pitäisi palkanlaskijalle soittaa, että laittaa tulotiedot viimeisten 6kk ajalta.

Täällä muuten myös iso maha. Sf-mitta huiteli reippaasti yläkäyrän yläpuolella. Ultrassa ipanan painoarvio vastasi viikkoa suurempaa. Nyt sitten mietityttää, että tuleeko iso vauva. Tuo sf-mitta ei niinkään huoleta, mutta tuo painoarvio oli näillä viikoilla isompi, kuin isoveljensä.

Nemelia ja pikkuveli rv. 23+4
 
Tervetuloa soicel. Kaksplussan oma marraskuun fb ryhmä sulkeutui toukokuussa,ryhmään ei uusia enään oteta... mutta fbssä on marraskuun 2016 vauva ryhmä johon vielä pääsee mukaan :)

Mä rupesin täs miettiin niin multa ei sf mittoja olla otettu ollenkaan,viime viikolla kävin neuvolassa. Seuraava aika 10.8 ja se on verikoikeiden ottoa varten (oon rh-negatiivinen) ,voisin siinä samalla kysästä. Myös näyttää siltä että johonkin fysio terapiaan ja lääkärille aikaa,ei tämä selkä paremaksi oo menossa. En voi ees siivota kunnolla kämppää ku sit on 2päivää kipeenä ,en päässy eilenkään melkeen sohvalta ylös:( toi selkätuki minkä sain nauvolast lainaan ei kyl mulle passanut,ei siitä oikeen avuks ollut koitan kyitenkin sitä vielä pitää edes välillä.
 
Täällä on kovasti seurattu taustalla, mitä teille kuuluu, mut itse mä oon ollut aika tosi väsy ja kirjoittelu on melkein jäänyt. Yritän vähän pitää korkeampaa profiilia jatkossa :) Täällä rakenneultra meni mukavasti, iso pojan pötkylä siellä viuhtoi menemään <3 Tai ainakin kätilö arvioi pojaksi! Vaikka olikin "ikäistään isompi", ei LA siirry. Toinen oli jo 500g! Oli se ihmeellistä taas kerran, kyyneleet vaan taas valui kun sitä ihmettä katsoi :) Ja näytti ihan siskoltaan :)

Vähän huoltakin saatu, kun sain riesaksi raskausdiabeteksen ja mittailen nyt sit arvoja. Ruokavaliolla kuitenkin ovat arvot pysyneet hallinnassa, mikä kyllä helpottaa mieltä, ettei nyt syömällä sentään lasta kasvata vieläkin isommaksi! Paino on nyt yhteensä noussut 2,4kg (rv 23), mikä lienee ihan jees....? Vai mitä..?

Mä kävin tänään neuvolassa, ja kaikki oli kivasti. Sydän pomppoili tasaiseen 145 tahtiin. Terkka laittoi pyynnön pelkopolille ja kokoarvioon, kun edellinen synnytys oli rankka ja lapsi silloinkin iso, ihan ilman diabetestakin... Saas nähdä milloin sit tulee aika sinne, sitä saa nyt odottaa. Onko muita pelkopolille tai kokoarvioon menossa?

Mä oon vihdoin ostanu nyt jotain pikkuselle, vasta tosin harsoja, parit bodyt ja pöksyt. Pitäis käydä esikoisen (tyttö) vanhat vaatteet läpi, et mitkä menee kiertoon ja mitä voi pojalla käyttää. Ja sitten näkis vähän et minkä verran sitä uupuu vaatetta. Varmaan aika paljon, kun monet tyttöjen vaatteet on NIIN tyttöjen vaatteita, ettei niitä oikein viitti pojan päälle laittaa. Mut mistä siihen rumbaan aikaa ja voimia?? :D

Voikaa hyvin!
 
Tänään neuvolassa käyty kattomassa papereita :LOL: sydän siellä pompotteli edelleen tasaista 145:tä ja mahamitta 21, painoa tullut maltillisesti vaikkakin turvottaa tänään, varmaanki pitkälti tän helteen takia. Käsky sokerirasitukseen ja hätäkastelupalappu saatu. Nyt olisi sitten seuraavana se tarkistus ultra 15.pvä ja sen jälkeen loppukuusta neuvola :)

Vanhimpani täyttää tänään 12v, äskenhän olin hänen kanssa tässä samassa tilanteessa, mihin tää aika on menny? :ninja::LOL:

Tänään vihdosta viimein löysin sellaisen lipaston minkä tuonne vauvanhuoneeseen haluan ja kävin sen jo hakemassakin, nyt pääsee käymään vauvanvaatteita läpi ja kattoon mitä kaikkee vielä mahdollisesti tarvitsee <3

Laiskis & pikkukaveri rv 23+4 :love:
 
Me mennään myös tohon koko arvioon oliko nyt viikolla 35.

En oo edelleenkään ostanu yhtään mitään vauvalle :'D mut äityis paketti tuli viime viikolla,ei menny ku viikko paperien täytön jälkeen ni oli siwas oottamas mua :) vkloppuna mennään mun vanhempien kanssa vaasaan pyörähtään kirppiksillä sieltä sitten aattelin ostaa,täälä kirppikset menny niin alas ettei tunnu ikään mitään löytyvän niin pakko mennä yli sadan km päähän.. samalla käydään moikkaan sukulaisia! :)

Pientä pesän rakennus viettiä ollu ilmassa,pitäs iso komero saada siistittyä mutta en näillä helteillä :unsure::eek:
Sit pitäs käydä porukoiden varastosta läpi esikoisen vanhat vaatteet että tiiän mitä otan käyttöön.

Meillä rv 35 (jos oikein muistan) ultra mis katotaan paino arviot ja muut. Neuvola parin viikon päästä verikokeita varten. Onko täälä muita reesus negatiivisia? Oon vaan miettiny et onkohan kuinka yleistä et alkaa muodostuun vasta aineita? Esikoisenkaa ei kyl ollu mitään ongelmaa,ja anti d-piikin sain keskenmenon jälkeen joulukuussa, et kai se vaikuttaa ettei nytkään ihan helposti tulis?

24+4
 
Marraskuun Mussukoiden Lasketutajat :

Paikkaansa etsii:
Ruusukimppu
Kenke/28v/2.lapsi/PS
Beeh
Muru16
ekakertaa/34v./1.lapsi la?
-minttu-/25v./3.lapsi la?
ansquu/31v/1.lapsi/KOS

30.10

Mimmu222/30v./2.lapsi/TAYS

1.11

Reona84/2.lapsi/HYS
Helmi_/2.lapsi/

3.11
Jemppu123/18v/1.lapsi/
Oinas86/1.lapsi/
EliSah/2.lapsi/K-HKS
Sarriina/35v/8.lapsi/OYS
Piiu87/29v/2.lapsi/KYS

4.11
Jansku-89/27v/4.lapsi/
Annapalaa/29v./1.lapsi/

5.11

Jasmina20/
Chaninas/20v/1.lapsi/TYKS
Hanri5/5.lapsi/OAS
Pioni85/ 1.lapsi/ LA 5.11

6.11
Marskie/1.lapsi / TAYS

7.11
Marsu16/32v/3.lapsi/

8.11

Kattamarika/34v/3.lapsi/
Katni/21v/2.lapsi/TYKS
Elohiiri82/

9.11

Miamar1/31v./3.lapsi/

10.11

Anu84/4.lapsi
Almandiini75/40v/5.lapsi/Kättäri
Helmiäinen80/2.lapsi
Mirot/2.lapsi/NKL tyttölupaus

11.11

Nemelia/31v./2.lapsi/KYS Poikalupaus
.Helmiina/24v./1.lapsi/
Breeze/31v./3.lapsi/k-pks/oas

12.11

Paperinaru/26v/1.lapsi/
Autumn/25v./1.lapsi
Ansquu/1.lapsi
Emla/1.lapsi
Nessu87/28v/2.lapsi/K-PKS tyttölupaus
Kopskops /

13.11

Lopsis/34v./2.lapsi/TYKS
Marsikka/33v./2.lapsi/TYKS

14.11
Nempsu87/1.lapsi

15.11

Pinkki Myy/35v./Kaksoset/NKL
KasKummaa/31v./2.lapsi/OYS
Eviane/34v./2.lapsi/JS

16.11

Maicy/27v./2.lapsi/OYS
Eepos/41v./2.lapsi/lUlkomaat
Kolmas<3/29v./3.lapsi
Sorel/32v./3lapsi/KOS

17.11

Juna/29v/3.lapsi/SATKS
Eeema/1.lapsi

18.11
Lumiponi/25v./2.lapsi
L4isk4m4to/32v./3.lapsi/SeKS

19.11

Mamma086/4.lapsi
Flowergirl/34v/2.lapsi
Tytski87/29v./1.yht.lapsi/K-PKS

21.11

Unelmoida/1.lapsi
jennii--/ 21.11 / 25v / 2.lapsi/ HYS
Ninski84/21.11/2.lapsi LS

22.11

Mamma14/16/24v./2.lapsi/KOS
Hulmur/23v./3.lapsi/TAYS

23.11

Vauvahaaveita/4.lapsi/OYS
Kukkakuu/25v./2.lapsi

24.11

Heartlove/2.lapsi
Pyllerö90/26v./2.lapsi/KYS tai KAKS

25.11
Nopnop/24v./2.lapsi/OYS poikalupaus

26.11
Plussamamma/29v./
Mandari/40v/3.lapsi
Memilia/33v./4.lapsi/KOKS
Jenanie/2.lapsi/TYKS
Peikko86/30v/2.lapsi/LPKS

27.11
:)LaRa
Siggy1986/30v./3.lapsi/LS

28.11

Mangoss/32v./4.lapsi
Plussamamma/29v./1.lapsi/K-SKS
Sipulityttö/38v./2.lapsi/KOS
Lotta1
Mylittlegirl 2. lapsi/Tyks poikalupaus

29.11
Rockinen/37v./3.lapsi/PS

30.11

Pikkumami85/6.lapsi
Madaam/34v./3.lapsi
Mmamitar/23v./1.lapsi/K-SKS
Massukas/24v/2.lapsi/TAYS
Pikku nelonen/27v./5.lapsi/TYKS
milppe/22v/1.lapsi/LA 30.11/K-SKS poikalupaus

1.12
Browneyedgirl
Truuly/38v./2.lapsi/KY

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Täällä uusi henkilö ilmoittautuu palstalle. Jonkin verran olen lukenut lehteä ja nyt päätin tilata 6kk Digilehden. Täällä tulossa poika, ja esikoiseni täyttää jo syyskuussa 12. Muutama vuosi tullut väliin :ROFLMAO: noh, ns.ensisynnyttäjäksi meinasin jälleen. Oli kiva lukea muiden kokemuksia edellä, ja kyllä täällä samoilla fiiliksillä mennään. Harj suppareita tulee päivittäin, kipeää selkää, yms. Kelaan laitettu jo paperit menemään, Hui. Kohta meidän mussukka jo syntyy! Kuten myös sielä!:love: hurjan nopeasti mennyt aika eteenpäin! Miten muuten toisilla on mennyt vanhemman melkein teinin kanssa kun on syntynyt sisarus? Olisi kiva kuulla. Onko huomioitu esim arjen askareissa apuna, vai onko tullut sellaista että evvk, vanhemmat hoitaa kaiken tms? :cautious: hiukan pelottaa miten arki rupeaa sujumaan, mutta toisaalta uskon ja toivon että saan pojasta edes hiukan apuja vauvan kanssa. Poika tekee arkiaskareita kuten tiskit,oman huoneen siivous.
Täällä nyt mentäisiin rv 23+6 jos nyt oon vielä kartalla päivistä :LOL:
 
Heipä hei!
Mukava kuulla, että täällä juttu luistaa. :)

Sen verran kuulumisia itsekin tänne nyt laitan, että rakenneultra takana ja siellä kaikki hyvin. Varmuutta sukupuolesta ei saatu, joten ollaan nyt vähän niinku "tyhjän" päällä :D Ei uskalla hirveästi vaatteita ostella. Tytölle on käytännössä kaikki, mut jos tulee poika, niin aijai..
Sokerirasitus oli normaaliarvoissa ja toivon, ettei mun tartte enää uudelleen siihenkään mennä!

Seuraava nla on 17pv tätä kuuta ja sillon olisiki viikkoja sit tasan 27+0! omg :O Siitä 3vkoa ja tulee rapiat 30+0 täyteen!

Tsemppiä kaikille!!! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Moikka kaikille! Tulokset sokerirasituksesta tuli juuri ja paastosokerit hieman koholla :( Olen kyllä syönyt enemmän sokeria kun normaalisti, mutta muita riskitekijöitä raskausajan diabeetekseen ei ole. Tämä tuli aikamoisena shokkina, mutta pahin itkupaniikki on nyt onneksi ohi :cry:... Nyt en oikein tiedä mitä ajatella. Netin palstatkin tarjoavat semi tyhjentävää tietoa. Neuvolasta sanottiin ettei ole mitään syytä huolestua, siitä huolimatta sokereja täytyy jatkossa seurata päivittäin kotona ja pitää ruokapäiväkirjaa. Onko muille osunut sama epäonnen arpa kohdalle? (n)
 
Pitäs myös löytyy marraskuiset 2016? Tonne marras vauvoihin kyl otetaan vielä jos tahtoo jos sinne haluaa,laitan sulle yb:nä vaikka toisen ylläpitäjän mimen niin laitat vaik yvtä hänelle :)

Tämä on muuten heinäkuun ketjua,että tuoreempia kuulumisia löytyy elokuu ketjulta :)
 

Yhteistyössä