Marraskuun Mussukat ♡ *Kesäkuussa

Marraskuun Mussukoiden Lasketutajat :

Paikkaansa etsii:
Ruusukimppu
Kenke/28v/2.lapsi/PS
Beeh
Muru16
ekakertaa/34v./1.lapsi la?
-minttu-/25v./3.lapsi la?
ansquu/31v/1.lapsi/KOS

30.10

Mimmu222/30v./2.lapsi/TAYS

1.11

Reona84/2.lapsi/HYS
Helmi_/2.lapsi/

3.11
Jemppu123/18v/1.lapsi/
Oinas86/1.lapsi/
EliSah/2.lapsi/K-HKS
Sarriina/35v/8.lapsi/OYS
Piiu87/29v/2.lapsi/KYS

4.11
Jansku-89/27v/4.lapsi/
Annapalaa/29v./1.lapsi/

5.11

Jasmina20/
Chaninas/20v/1.lapsi/TYKS
Hanri5/5.lapsi/OAS
Pioni85/ 1.lapsi/ LA 5.11

6.11
Marskie/1.lapsi / TAYS

7.11
Marsu16/32v/3.lapsi/

8.11

Kattamarika/34v/3.lapsi/
Katni/21v/2.lapsi/TYKS
Elohiiri82/

9.11

Miamar1/31v./3.lapsi/

10.11

Anu84/4.lapsi
Almandiini75/40v/5.lapsi/Kättäri
Helmiäinen80/2.lapsi
Mirot/2.lapsi/NKL

11.11

Nemelia/31v./2.lapsi/KYS
.Helmiina/24v./1.lapsi/
Breeze/31v./3.lapsi/k-pks/oas

12.11

Paperinaru/26v/1.lapsi/
Autumn/25v./1.lapsi
Ansquu/1.lapsi
Emla/1.lapsi
Nessu87/28v/2.lapsi/K-PKS
Kopskops /

13.11

Lopsis/34v./2.lapsi/TYKS
Marsikka/33v./2.lapsi/TYKS

14.11
Nempsu87/1.lapsi

15.11

Pinkki Myy/35v./Kaksoset/NKL
KasKummaa/31v./2.lapsi/OYS
Eviane/34v./2.lapsi/JS

16.11

Maicy/27v./2.lapsi/OYS
Eepos/41v./2.lapsi/lUlkomaat
Kolmas<3/29v./3.lapsi
Sorel/32v./3lapsi/KOS

17.11

Juna/29v/3.lapsi/SATKS
Eeema/1.lapsi

18.11
Lumiponi/25v./2.lapsi
L4isk4m4to/32v./3.lapsi/SeKS

19.11

Mamma086/4.lapsi
Flowergirl/34v/2.lapsi
Tytski87/29v./1.yht.lapsi/K-PKS

21.11

Unelmoida/1.lapsi
jennii--/ 21.11 / 25v / 2.lapsi/ HYS

22.11

Mamma14/16/24v./2.lapsi/KOS
Hulmur/23v./3.lapsi/TAYS

23.11

Vauvahaaveita/4.lapsi/OYS
Kukkakuu/25v./2.lapsi

24.11

Heartlove/2.lapsi
Pyllerö90/26v./2.lapsi/KYS tai KAKS

25.11
Nopnop/24v./2.lapsi/OYS

26.11
Plussamamma/29v./
Mandari/40v/3.lapsi
Memilia/33v./4.lapsi/KOKS
Jenanie/2.lapsi/TYKS
Peikko86/30v/2.lapsi/LPKS

27.11
:)LaRa
Siggy1986/30v./3.lapsi/LS

28.11

Mangoss/32v./4.lapsi
Plussamamma/29v./1.lapsi/K-SKS
Sipulityttö/38v./2.lapsi/KOS
Lotta1

29.11
Rockinen/37v./3.lapsi/PS

30.11

Pikkumami85/6.lapsi
Madaam/34v./3.lapsi
Mmamitar/23v./1.lapsi/K-SKS
Massukas/24v/2.lapsi/TAYS
Pikku nelonen/27v./5.lapsi/TYKS
milppe/22v/1.lapsi/LA 30.11/K-SKS

1.12
Browneyedgirl
Truuly/38v./2.lapsi/KYS

Surun kohdanneet
Jose85
1986/13
Triinuli

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy varmaan huikata, että täällä kaikki ok. Meinas mielenterveys mennä murehtiessa ja muiden kokemuksia lukiessa, joten jättäydyin pois sekä Facebook ryhmästä että täältä.
Tänään siis 18+0 ja kaikki hyvin :) Pysyttelen kuitenkin epäaktiivisena ja taustalla edelleen...
 
Hellettä pukkaa eikä oikeen tiiä mitä vaatetta päällensä laittais :D Onneks sisällä on sentää vielä toistaiseksi viileämpää kun tuolla ulkona, ei sula vallan pois :ROFLMAO:

Ei tällai muuten mtn erityistä, hyvä ku edes huomaa olevansa raskaana ku ei ole sillai mtn oireita ja maha ny on muutenkin iso :p

Laiskis & pikkukaveri rv15+5 :love:
 
Nonniin kyllä täältä pikku hiljaa päästään taas elävien kirjoihin,vielä ei terveenä mut paljon parempi vointi :)

Nopnop: mäkin jouduin ukkoa vähän patistaan kertoon sen isälle ja äitipuolelle raskaudesta ,oli parille muulle kaverilleen kyllä jo kertonut mutta jotenkin sitä vissiin jännitti kertoa kun ei tienny oikeen miten reagoivat(?) No olivat ne kuulemma jo epäilleet kun viimeeks sielä käytiin :LOL: itekin kyllä huomasin niiden tarkkailevan mun vatsanseutua välillä ;)

Oinas86: toi on ehottomasti huono puoli sos.mediassa että ne kauhu kertomuksetkin on niin helposti saatavilla :sick: itekin semmonen et helposti epäilen pahinta ... ite poistuin myös kaksplussalaisten marraskuisten fb ryhmästä mutta eri syistä.

Tänään käytiin tytönkaa pihalla ekaa kertaa 4jään päivään!!! Mikä on paljon ku tavataan yleensä olla joka päivä ulkona,tyttö oli innoissaan ja intoa täynnä vaikka vielä on vähän "löysällä",ite kovasti yritin pysyä mukana mutta ei taho vielä voimat riittää ,huono olo yllätti jos liikaa heilu ja touhus.
 
Ajattelin lyhyesti kirjoittaa kuulumisia pitkästä aikaa. Aika harvakseltaan tulee kirjoiteltua, mutta luen kyllä kaikki viestit.

Tänään tuli jo 17 viikkoa täyteen. Puoliväli häämöttää. Keskiviikkona oli neuvola. Siellä kaikki oli hyvin. Painoa tullut vain 1,4kg ja muutenkin kaikki ok. Sydänäänet oli 145. Samaa luokkaa siis kuin esikoisellakin oli. Kuulosti kyllä vilkkaalta kaverilta, kun potki anturia ja koitti aina häipyä johonkin suuntaan. Neuvolan tätikin sanoi, että liikettä riittää. Liekkö sitten tulossa samanlainen elohiiri kuin isoveljensäkin?

Yllätys oli, että neuvolalääkäriä varatessa sain tietää, että lääkäri ultraa myös samalla. Ei esikoisen aikaan sellaista ollut. Eli ensi torstaina olis lääkäri ja mietin, että uskaltaisko silloin jo kysästä sukupuolesta. Silloinhan olis jo melkein 18 viikkoa täynnä.

Nemelia ja Sissi rv 17+0
 
Meijän tyttö nukku vaan yöt pinniksessä. Sitteris nukku paljon olkkaris,ja päikkärit oli soffal meijänkaa tai sit nukahti lattialle vilttien päälle. Terkka sanokin että varmaan siks meijän tyttö oppinu niin nopeeta istuun käveleen ym kun ei pidetty sängyssä niin paljoo :) mut nyt en tätä uskalla lattialla tai sohvalla pitää päikkäreillä ,pelkään et jos esikoinen leikkiessään vaik kaatuu tai hyppää päälle :sick: mut sellast värinä sitterii oon miettiny ottavani,ja ton nykysen sitterin veisin mummolaan.
Käytettynä löytyy usein paljon laadukkaita tavaroita joten kirppikserkin kannattaa tarkistaa :)

Mikä tämä neuvola lääkäri on? Siitä on paljon muut puhunu mutta ite en oo semmist aikaa saanut.

Niin ja mullakin on nyt tasan rv17, aatella ku hetki sitten vasta porukalla ootettiin et se 12viikon "turva" raja täyttys ja se tuntu olevan niiiiiin kaukana.
 
Pikaiset kuulumiset siivousta lomassa. Meillä käytössä ollut baby Björn sitteri ja vaunut enimmäkseen päikkäreillä ja yöt pinnasängyssä/vieressä kaikkien edellisten kanssa. Luulis et samalla kaavalla nytkin mennään. :)
Lääkärineuvola oli alkuviikosta ja siellä vaa perus toimenpiteet ja sit lääkäri tutki kohdun suun tilanteen joka oli niinku pitääkin, kiinni ja kanavaa jäljellä monta senttiä. (y) rakenneultra juhannusviikolla.
Nyt jatkamaan.... vointeja kaikille!
Hanri 18+0
 
Pakko tulla hehkuttaan tänne! Tajusin just eilen että se mielettömän järkyttävä väsymys on poissa! :) kauan sitä kestikin! Jospa sitä nyt jaksais touhuta muutakin . Tässä on kyl viimesn viikon ajan hirveetä sairastelua eka ,tyttö sitten minä,ukko ja perjantaina koira piti lääkärille viedä kun oksenteli,ei pystyny syödä eikä juoda,ei kävellä saati pysyä pystyssä huojumatta,ja päävinos koko aika... oli sitten pitkälle edenny korvatulehdus molemissa korvissa! :eek: tosiaan edellisenä iltana ei yhtään mitään oireilua,joten tuli ihan puun takaa. Mut rodulle tyypillistä ettei näytä tai koe kipua yhtä herkästi kun "normi" koirat että helposti äityy ihan pahaksi ennen kuin huomataan :unsure:

Nyt Yöllä masu tyyppi touhus kyl ankarasti massussa,kyllä tuntu niin selvästi! :rolleyes:♥ kuitenkin ootan vielä niitä vahvempia liikkeitä .
 
Minä sitten silloin viikko sitten laitoin facebookkiin melko suorasti vihjailevan postauksen raskaudesta ja tietysti miehen siskot olivat heti kommentoimassa. :D Sanoin ukolle että soittais äidilleen ennen kuin siskonsa juoruavat, mutta eipä soittanut ja siskot juorus. No jaa.. Anoppi on niin herttainen nainen että ei kai se ollut moksiskaan. :)

Täällä kans väsymys väistynyt. Töissäkin jaksoin iltaan asti reippaana ja nyt jo hereillä. :D

Minulta on raskauden aikana pudonnut jo 4 kiloa! Esikoisen aikanakin alkuraskaudessa putosi pari kiloa, tosin painoin muutenkin muutaman kilon vähemmän. Sen jälkeen kiloja kyllä tuli. Miten muilla, onko tppunut paino?
Painoa kerkeää kyllä varmasti karttua, nyt kun varhaispottua saa ja minä olen oikea pottuholisti. Saatan vetää kerralla kaksi lautasellista pottua sipuli-voikastikkeella tai maitopottuina. Oon aina tykänny, mutta nyt on ihan erityinen himo. :p Toinen on saarioisen jauhelihakeitto, jota syön töissä eväänä meljein joka päivä. Omatekemä ois vielä parempaa, mutta tuskin muut jaksais sitä ihan yhtenään syödä. :D

Liikkeitä on nyt tuntunut välillä. Pientä hipsuttelua alavatsalla ja muutama pieni muljahdus, mutta kyllä sitä vaan oottaa että tuntuis ihan kunnolla ja vatsan päälle asti.<3

15+4
 
Heippa! Varsinkin muillekin ekakertalaisille tiedoksi, että facebookissa on sellainen iso valtakunnallinen ryhmä kuin imetyksen tuki ry, kannattaa liittyä! Todella paljon tietoa saa. ja voi sitten vauvan synnyttyä myös kysellä neuvoja tukiäideiltä. itse sain vinkin ystävältäni, joka on vasta saanut vauvan ja on saanut ryhmästä apua.
 
En oo käyny painoa katsomassa mutta tuskin on ainakaan alaspäin mennyt ... :( kävelen kyllä älyttömän paljon päivittäin.

Ite aijon imettää hyvin pienen ajan varmaan tämänkin lapsen kohdalla,ja siirrytään korvikkeisiin varmaan aika piankin. Meillä toi on ollu toimiva tapa mies pääsee osallistumaan myös ruokkimiseen ja ite saan nukkuakin välillä öisin kokonaan.esikoisen kohalla nukahin tytön päälle ku olin niin väsynyt ,luojan kiitos ukko oli vieressä ja nosti mut ylös,tyttö ois varmaan tukehtunu ... tästä mulle siis jääny kammokin,et jos vähänkin tuntuu etten jaksa yöllä imettää niin sitten en imetä. Esikoisen kanssakaan ei kyllä ikinä ollu mitään ongelmaa muuten imetyksen suhteen :) kätilökin sano että imee tissiä ku unelma :D
 
Tääl tätä tavallista tasasta arkea, esikoisen kanssa oleilua ja kotihommien tekoa. Ulkona on ollu mukavaa olla ko on ollu lämmintä, nyt taas ootetaan uudestaan ilmojen lämpenemistä että tarkenis taas tuonne ulos mennä.

Oloja ei oo oikeastaan yhtään täälläkään enää. Liikkeitä en oo hirveenä tuntenu ja pahaa oloa ja väsymystä ei oo enää niinkään ollu. Välistä iskee pelko että onkohan kaikki hyvin ko ei mitään tunnu, mut eipä se auta ko luottaa ja uskoa että ois kaikki ok. Torstaina ois neuvola nii sielä sit niitä sydänääniä kumminki kuunnellaan niin sais taas vähän varmuutta.

Miten teillä muilla joilla 1-vuotias on nii nukkuuko vielä teän kans samassa huoneessa? Meillä nukkuu vielä, mut oon alkanu miettiin että pitäskö se jo siirtää viereiseen huoneeseen. Nukkuu kumminki tosi hyvin yöt nykyään nii periaatteessa ei tarttis nukkua samassa huoneessa.

peikko+pikkunen 15+2
 
Marraskuun Mussukoiden Lasketutajat :

Paikkaansa etsii:
Ruusukimppu
Kenke/28v/2.lapsi/PS
Beeh
Pioni85/1.lapsi
Muru16
ekakertaa/34v./1.lapsi la?
-minttu-/25v./3.lapsi la?

30.10

Mimmu222/30v./2.lapsi/TAYS

1.11

Reona84/2.lapsi/HYS
Helmi_/2.lapsi/

3.11
Jemppu123/18v/1.lapsi/
Oinas86/1.lapsi/
EliSah/2.lapsi/K-HKS
Sarriina/35v/8.lapsi/OYS
Piiu87/29v/2.lapsi/KYS

4.11
Jansku-89/27v/4.lapsi/
Annapalaa/29v./1.lapsi/

5.11

Jasmina20/
Chaninas/20v/1.lapsi/TYKS
Hanri5/5.lapsi/OAS

6.11
Marskie/1.lapsi / TAYS

7.11
Marsu16/32v/3.lapsi/

8.11

Kattamarika/34v/3.lapsi/
Katni/21v/2.lapsi/TYKS
Elohiiri82/

9.11

Miamar1/31v./3.lapsi/

10.11

Anu84/4.lapsi
Almandiini75/40v/5.lapsi/Kättäri
Helmiäinen80/2.lapsi
Mirot/2.lapsi/NKL

11.11

Nemelia/31v./2.lapsi/KYS
.Helmiina/24v./1.lapsi/
Breeze/31v./3.lapsi/k-pks/oas

12.11

Paperinaru/26v/1.lapsi/
Autumn/25v./1.lapsi
Ansquu/1.lapsi
Emla/1.lapsi
Nessu87/28v/2.lapsi/K-PKS
Kopskops /

13.11

Lopsis/34v./2.lapsi/TYKS
Marsikka/33v./2.lapsi/TYKS

14.11
Nempsu87/1.lapsi

15.11

Pinkki Myy/35v./Kaksoset/NKL
KasKummaa/31v./2.lapsi/OYS
Eviane/34v./2.lapsi/JS

16.11

Maicy/27v./2.lapsi/OYS
Eepos/41v./2.lapsi/lUlkomaat
Kolmas<3/29v./3.lapsi
Sorel/32v./3lapsi/KOS

17.11

Juna/29v/3.lapsi/SATKS
Eeema/1.lapsi

18.11
Lumiponi/25v./2.lapsi
L4isk4m4to/32v./3.lapsi/SeKS

19.11

Mamma086/4.lapsi
Flowergirl/34v/2.lapsi
Tytski87/29v./1.yht.lapsi/K-PKS

20.11
Merini/31v./3.lapsi

21.11

Unelmoida/1.lapsi

22.11

Mamma14/16/24v./2.lapsi/KOS
Hulmur/23v./3.lapsi/TAYS

23.11

Vauvahaaveita/4.lapsi/OYS
Kukkakuu/25v./2.lapsi

24.11

Heartlove/2.lapsi
Pyllerö90/26v./2.lapsi/KYS tai KAKS

25.11
Nopnop/24v./2.lapsi/OYS

26.11
Plussamamma/29v./
Mandari/40v/3.lapsi
Memilia/33v./4.lapsi/KOKS
Jenanie/2.lapsi/TYKS
Peikko86/30v/2.lapsi/LPKS

27.11
:)LaRa
Siggy1986/30v./3.lapsi/LS

28.11

Mangoss/32v./4.lapsi
Plussamamma/29v./1.lapsi/K-SKS
Sipulityttö/38v./2.lapsi/KOS
Lotta1

29.11
Rockinen/37v./3.lapsi/PS

30.11

Pikkumami85/6.lapsi
Madaam/34v./3.lapsi
Mmamitar/23v./1.lapsi/K-SKS
Massukas/24v/2.lapsi/TAYS
Pikku nelonen/27v./5.lapsi/TYKS

1.12
Browneyedgirl
Truuly/38v./2.lapsi/KYS

Surun kohdanneet
Jose85
1986/13
Triinuli

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Moikka, onko tähän liittymiseen jotain sääntöjä tms vai voinko tulla keskusteluun mukaan? :) Ihan uusi palstalla joten siksi tyhmät kysymykset :D Itsellä kuitenkin la 30.11 ja olisi kiva saada juttuseuraa kun on vielä ensimmäinen lapsi kyseessä.
 
Ei oo mitään sääntöjä ko tietenki kohtelias käyttäytyminen kanssakirjoittajia kohtaan ;) Siis mukaan vaan! Aika moni on lähteny tuonne facebookin puolelle, mut on meitä täälläkin onneks vielä. Ite kans muistan esikoisen kohalta kuinka mukava oli täältä lueskella muiden kokemuksia ja saaha sitä kuuluisaa vertaistukea. Kirjotat vaan punasella sun nimimerkin, iän, moneslapsi, laskettu aika ja synnytyssairaala niin päivittäjä sit lisäilee sut ltuonne ylimpänä olevaan listaan. Tervetuloa siis vaan!
 
Ohhoh, täällä kyllä pistää edelleen väsyttämään, mutta voi toki johtua siitä kun on aloittanu ns työt :LOL: on suht fyysisesti rasittavaa työtä ja toisekseen kun on tottunu siihen että saa melkein aina aamuisin makoilla vaa rauhassa. Työssäoppiminen loppuu kesäkuun lopussa, katsoo mitä keksii sen jälkeen. Koulun kanssa oli puhetta että koska mullei oo työssäoppimispaikkaa syksylle tiedossa niin jatkan koulua äitiysloman jälkeen, jos ny ei tapahdu kummia. Tänään sain vihdoin haettua mein uuden turvakaukalon matkahuollosta, on se kyllä ihana :love: postikin toi tänään paketin, kaipaamani vaunujen sadesuoja, oli kyl kiven alla ku halusin just tietyn mallisen :LOL: Nyt ei sit puutu ku vaatekaappi ja suurin osa sen sisällöstä :ROFLMAO: ja vähä kaikkee muutakin :ROFLMAO:

Tänään oli pakko rupee metsästään äitiysvaatteita, omat vaatteet on kyllä vielä suht sopivia mutta housut painaa ikävästi vatsaa istuessani :(

Mites on muuten hoitolaukut? Onko kauheen käteviä? Mulla on entuudestaan joku Brion kova hoitolaukku, mut en tykkää siitä ja on muutenki hiukan liian iso mun tarpeisiin :p

Laiskis & pikkukaveri rv16+4 :love:
 
Kiva kuulla että tänne pääsee mukaan näinkin helposti! :D
Eli listaan voisi sitten lisäillä milppe/22v/1.lapsi/LA 30.11/K-SKS

Löytyykö tuota facebook ryhmää millä nimellä? Sinnekin voisin liittyä jos se on vaan mahdollista :)
 
Facebook -ryhmään ei oteta enää ,vika ilmoittautumiset oli muutamia päiviä sitte :unsure:
Mutta, tervetuloa tänne :)

Täällä mittaillaan sokereita, radin pukkas tähänkin raskauteen:unsure:
Liikkeitä ei tunnu vielä kunnolla, että niitä odotellessa :whistle:
12.7. ois rakenneultra, tuntuu että siihen on ikuisuus:confused:

vauvis ja sintti 15+6:love:
 
Tänne on kaikki tervetulleita! :) Facesta löytyy kyllä marraskuun vauvat 2016 ,sinne kannattaa sitten liittyä heti sillä sielä asetetaan vissiin pian rajat ettei tuu liikaa porukkaa, kaksplussalaisten oma ryhmä sulkeutui viimenen päivä.

Mulla kans brion hoitolaukku,isohan se mutta passeli mun tarpeisiin.etenkin nyt kun toka tulossa niin saan ängettyä samaan laukkuun tytönkin omaisuttaa jos tarvis :)
 
Onko teillä muilla ollut kipuja alavatsassa/kohdussa enemmän näin keskiraskaudessa? Mulla on alkanu selkä temppuilemaan urakalla ja paljon on myös maha kipuillut. Viime viikko tosin oli rankka töissä, ehkä se vaikutti kun tuntui viikonloppuna olevan enemmän kipuja kuin yleensä.. Täytyy ilmeisesti tosissaan jättää painavien nostelut pois töissä.
 
Heippa!

Onpa ollut pitkä tauko, kun viimeksi olen kirjoittanut! Silloin en vielä tiennyt edes laskettua aikaa! Teidän kirjoituksia oon seuraillut tiiviisti, mutta työkiireiden (tai vaan saamattomuuden) vuoksi en oo itse kirjoitellut.

Täällä kaikki hyvin, oireet on hävinneet melkein kokonaan. Maha sen sijaan pingottaa välillä ja eilen -ehkä- olin tuntevinani ekat potkut :love: Tänä aamuna puolestaan ihmettelin selällä makaillessani mahani toispuoleisuutta. Tuntui kun toi onneton kumpu olisi siirtynyt kokonaan oikealle puolelle! Piti oikein mieskin hätyyttää katsomaan, kun en ollut varma oonko vielä unessa. Oikealla puolella oli selvä pinkeä kohouma ja vasen puolisko oli litteä. Mietin, voiko meidän papu myllätä mahassa noin paljon?? Noh, soitin tietysti neuvolaan, josta sain ihanalta terveydenhoitajaltani ajan tarkastukseen. Jospa sitten selviää, mitä kummaa oikein tapahtui :)

Niin ja se vielä, mun tiedot saisi päivittää seuraavasti:
Pioni85/ 1.lapsi/ LA 5.11.
 
Kiitos vinkeistä, liityinkin sitten sinne Marraskuun vauvat ryhmään facebookin puolella minne onneksi vielä mahtui :D

Eeema, mulla on kanssa nyt muutaman päivän ollut kipuiluja mahassa. Oli niitä alkuraskaudessakin, sillon ihan alussa ja ei nämä ole ollenkaan niin voimakkaita mitä sillon mutta lämpöpussista/kauratyynystä on ollut kyllä apua näihinkin kipuiluihin. Luulen liittyvän siihen että maha nyt ilmeisesti kasvaa ja itellä varsinkin iltaisin on vielä kamala turvotus mikä sit varmaan lisää vielä tota epämukavaa oloa.

En tiedä ootteko miten käyneet jo keskustelua neuvoloista mutta ajattelin kysellä, että miten usein teillä on jo ollut noita käyntejä? Itteeni vähän ihmetyttää kun mulla oli eka käynti huhtikuussa ja seuraava on vasta heinäkuun alussa - eli tässä on väliä reilu kaks kuukautta o_O Toki mulla oli np-ultra tossa toukokuun lopulla. Niin ja nyt siis mennään rv 15.
 
Onko teillä muilla ollut kipuja alavatsassa/kohdussa enemmän näin keskiraskaudessa? Mulla on alkanu selkä temppuilemaan urakalla ja paljon on myös maha kipuillut. Viime viikko tosin oli rankka töissä, ehkä se vaikutti kun tuntui viikonloppuna olevan enemmän kipuja kuin yleensä.. Täytyy ilmeisesti tosissaan jättää painavien nostelut pois töissä.
Mulla kans kohtu kipuja aina välilöä,ne onneks menee aika pian ohi. Selkää särkee nyttenkin kun vaan tässä makoilen . Yskiminen ja aivastelu sattuu niin selkään ku vatsanseudulle,kippurassa pitää olla ettei vatsaan sattuis ,selkään kyl tulee vähän kipua siitäkin huolimatta.
 

Yhteistyössä