Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Ninnatar:
Eli tarkoittaako tämä sitä, että normaali terveyskeskuslääkäri tekee tuon gynetutkimuksen? Meillä omalääkäri on mies...klups :/ Meneekö se tosiaan näin?
Juu tätä se meinaa. Tosi nopea se gynekohta, kokeilee vaan onko kohtu pyöristynyt viikkojen mukaisesti.
 
Huoh, mä oon jotenkin NIIN sanaton Alisan tilanteen takia :ashamed: Väkisinkin itku tulee silmiin...en vaan vo käsittää :'(
Omat kokemukset tietysti tulee mieleen ja sekin herkistää...ja palauttaa kyllä maan pinnalle!! Ei tosiaan huvita hössöttää omasta raskaudesta :ashamed:
Mä toivon todella ettei Alisa tarvisleikkaukseen asti lähtee!! :hug: Ja yritän toivoa myös sitä että josko pieni toivonkipinä olis vielä olemassa?!
Harmillista että tällainen varjostaa sun lomamatkaa mutta toisaalta irtiotto tekee varmasti hyvää!! Ja onneksi tämä ei sattunut sielä Thaimaassa...ajattele jos olisit joutunut sielä sairaalahoitoon!!
Iso halitus ystävä kallis :hug:

Teddybear kiitos kysymästä, päivä kerrallaan tässä mennään parasta toivoen!! Saas nähdä uskallanko siihen alkuraskauden ultraan ollenkaan :/
Väsymys on päälimmäinen oire ja aaltomainen ällöolo siinä sivussa :x Masu on ollu nyt aika rauhallinen (kopkop ).
Mitäs sinulle? =)

Kuinka muuten ootte varannu netin kautta noita ultra-aikoja? Mä yritin tänään Terveystalolle varata aikaa mutta eipä hyväksyny mun rekisteröitymistä vaan käski soittaa aikaa :kieh: Hääh, ei ymmärrä?!

Nyt pikkuväki nukkumaan ja sitten katsomaan Lostia...mikäli en itse nukahda ennen sitä ;)
 
ninnatar meillä myös täällä sijaislääkäri joka on nuori mies ja vastaa odotusajan tutkimuksista!! Mä en jotenkaan vaan kykene menemään sinne joten yritän kysyä josko pääsisin meidän toiselle lääkärille joka on nainen!!
Sapettaa kun meillä on tosi hyvä lääkäri tässä, siis joka on nää hommat ennen hoitanu mutta se tekee jotain työterveyslääkärin sijaisuutta muualla :kieh:
 
[/b]Jennyli mä varasin ilman rekistöitymistä tuolta varsinais-suomen lääkäripalvelusta ajan itelleni ja hinnaksi tulee 65? kävin kattomassa äskön ja jos oikeen ymmärsin niin saa joka kerrasta jonku dvd taltioinnin

 
Taaperot höh, tuolta mihin itse yritin ei pääse varaamaan aikaa ilman rekisteröintiä :/ Noh, ehkäpä otan sitten luurin kauniiseen käteen...joskus :whistle: Tota 3.4 ajattelin hyväksi päiväksi...eiköhän silloin johonkin pääse ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennyli:
Taaperot höh, tuolta mihin itse yritin ei pääse varaamaan aikaa ilman rekisteröintiä :/ Noh, ehkäpä otan sitten luurin kauniiseen käteen...joskus :whistle: Tota 3.4 ajattelin hyväksi päiväksi...eiköhän silloin johonkin pääse ;)
Toivotaan nyt että johkin pääset..mä valitsin itelle sieltä ekan ajan joka oli vapaana..ennen en ole näi aikasin ultrassa käyny mutta nyt vaan tekee nii kovasti mieli eikä hintakaa mikää kovin paha ole,mutta jos oisin halunnu ajan vasta johki 2kk päähän ni sillo ois pitäny sinne soittaa.



 
Kiitos vielä kerran kaikille, ihan tulee uudestaan tippa silmään, kun viestejänne lukee. :'( Toivottavasti huomenna saisin edes jotakin positiivista, mutta olen varautunut kaikkein pahimpaan... Jos minusta ei huomenna kuulu mitään, olen joutunut jäämään sairaalaan... :'( :( Nyt nukkumaan...
 
Alisa, olen aivan älyttömän pahoillani puolestasi ja lähetän sydämestäni :hug: perheellenne... :'( Kuten muutkin täällä, toivon tietysti vielä kuulevani hyviä uutisia, mutta toivotan joka tapauksessa paljon onnea uuteen yritykseen ja tulethan kertomaan meille hyviä uutisia mahdollisimman nopeasti.
 
Huomenta kaikille |O
Täällä on aamuvirkun äidin lisäksi myös kaksi erittäin virkkua lasta :whistle: Tuolla ne katselee jo piirrettyjä vaikka olis saanu nukkua miltei tunnin vielä!!
Mun pirteys tosin on kovin katoavaista...jos nyt muutaman minuutin kestää :LOL:
Ihanaa että edessä on viikonloppu!!
Tosin oon kyllä kasannu itselleni hieman lisähommia viikonloppuunkin...parturihommia olisi tehtävänä. Olen aiemmalta koulutukseltani kampaaja ja jonkun verran teen niitä hommia ns. harratuksena...joskus enemmänkin mutta poikien syntymän jälkeen aika minimaalisesti!!

Mua huvittaa tää mun saamattomuus neuvolaan soiton suhteen :whistle: Minähän päätin että soitan tänään jos tänne asti päästään...nyt olen taas sitämieltä ettei nyt vieläkään ja teen itelleni näitä etappeja että jos nyt tyyliin viikonlopun yli päästään niin sitten soitan :whistle: :LOL:
Joo no eihän sinne kiire oo vieläkään...eikä täällä käpykylässä koskaan mitään ruuhkaa oo neuvolaan ollut ;)

Alisan
kuulumisia odotellessa!! Olet kyllä ajatuksissani tänään ja toivon todella että pahinta vaihtoehtoo ei tarvis tehdä :hug: Isosti jaksamista vaikeeseen päivään :hug:

Täällä ei mitään uutta...paitsi kahvi ei oo enää kauheen hyvää :x Tosin en muutenkaan sitä juo kuin aamuisin kupillisen!

Jennyli&Sisu 6+1


 
hömpänpömppä
huomenia täältäkin :hug:
Alisalle voimia ja jaksuja ja iiisooo :hug:

Voiko ihmisellä olla kokoajan nälkä? Siis tää syöminen on ihan järkyttävää, mie varmaan näytän kohta siltä ku olisin viimesilläni ku syön niin paljon (ja lisäksi vain lähinnä nukun) :LOL: 31.päivä olis eka neuvola, voi ku jaksais vielä reilun viikon, alitajunnassa takoo kokoajan ettei kaikki ole hyvin :ashamed:
 
Alisa84 :'( :'( :hug: :hug: :hug: :hug: Voi kun osaisin sanoa jotain rohkaisevaa tai lohduttavaa mutta tällaiseen tilanteeseen ei taida olla semmosia sanoja keksittykkään. Olen niin sydämestäni pahoillani puolestanne. Toivon ja rukoilen että lopulta saatte sen oman vauvanne vielä syliinne, ja varmasti saattekin. Se näyttää nyt menevän vaan kivisen tien kautta. Jaksamista aivan hirmuisesti sulle. :hug: :hug:

Mulla on ollut nyt tässä pari päivää vatsasärkyä :/ tällä hetkellä on tuossa navan yläpuolella ja eilen oli koko päivän tuossa navan alapuolella. Ei mitenkään kovaa ole kipeä mutta niin että se huolestuttaa kun kokoajan tuossa kipuilee. Kohtu on näillä viikoilla niin pieni vielä ja tuola häpyluun tuntumassa että ei se ainakaan kohdun kasvusta voi johtua. Oiskohan tämä jotenkin tuohon ruoansulatukseen liittyvää, kun eikös sen ruoan sulamiseen mene raskautuessa kaksinkertainen aika? Onko muilla?

Kahvi ei maistunut niin hyvälle tänään kun normaalisti...
 
:hug: alisalle voimia, ihan syämmestä ottaa kuunnella ikäviä uutisia

täälä on iskenu taas nuha, tälläkertaa pienen kuumeen kera. ei taho yöllä saada nukuttua ko nenä tukossa ja niitä nenäsumutteita ei saa raskaana käyttää.

en tiijä johtuuko nuhasta vai raskaudesta mutta ruoka ei taho maistua. eilen oli aivan älyttömän huono-oloki vaikkaki mulla on jo pariviikkoa ollu huono-olo läsnä aina hereillä ollessa. ja kahvi ennen join aamulla 3 isoa kuppia kahvia ja päivällä pari lisää ja nyt teki tenän ei uppoa kuin päivällä hyvä jos se yks. esikkoa odottaessa en kyllä rajottanu mitenkään kahvin juomista, sillon se maistu hyvin.

kantamisista : minun mielestä maalaisjärjellä. totta kait joudun esikoista nosteleen ja se alkaa hiipiä jo 15 kg paikkeilla sen paino, ja sjos pääsen nyt töihin kesäksi niin joudun nosteleen mutta kuten edelliselläki kertaa niin kyllä sen ite huoma millon pitää alkaa rajottaan. en varmastikkaan nosta 20rv jälkeen enää 40 kg säkkiä yksin.
 
heippa.
nopsaan ennen töihin menoa piti tulla kattoon mitä kaikkea juttua tänne taas on tullutkaan. Alisa: Voimia, voimi, voimia!! :hug: :heart:
Mä tuun paremmalla ajalla kommentoimaan muiden juttuja.. Nyt töihin, heihei! mukavaa päivää kaikille! =)
 
Iik,mä varasin sen ultra-ajan :D En saanut 3.4, damn ( onnen numerolle siis )!! Mutta to 2.4 sain ajan!! Silloin olis rv 8+0 joten hienosti pitäis vaavin näkyä jos on näkyäkseen ;)
Pitäkää peukkuja että kaikki menee hyvin :heart:
Jostain syystä tuli kovin innostunut olo vaikka varpaillani olenkin!!
 
Huomenta!

Alisalle suuren suuri :hug: :hug: :hug:

Tää on ihan uskomatonta jo, mulla on järkky olo :x Ei tällaista ole ollut aiemmin vielä tässä vaiheessa. :eek: Aamukahvitkin meinaa kurkkia kurkusta ulos :x Eilinen oli ihan hirveä päivä, niin vetämätön olo että oksat pois :ashamed: Alavatsakivut on myös ihan järkkyjä.
Tuleeko teillä muilla sellaisia repimiskipuja että pitää ihan pysähtyä paikoilleen kun nousee vaikka tuolista?Musta tuntuu että koko alavatsa repeää siihen paikkaan ja yleensä oikealla puolella, mutta sitten niitä kasvukipuja taas tuntuu vasemmalla puolella tai keskellä alavatsaa. Ja ovat tosi kovia. On kylmä ja välillä ihan hirveän kuuma :p
Töissä sain eilen illalla nieleskellä ihan tosissaan ja nyt aamulla sama jatkuu :eek:
Taitaa olla poitsu tulossa? ;) Yleensä olen ollut oireeton tässä vaiheessa. Esikoinen on mun ainut poikani ja siitä alkuajasta en enää muista kun siitäkin on jo 12vuotta.

Chira ja Onni pieni ruhtinaaliset rv 4+4 :D
 
:hug: :heart: Alisalle, toivotaan ettet joudu leikkaukseen.

Mulla on kans mennyt kesken -04, mutta se tuli itsellään pois rv8. Joten en ole kertonut tästäkään plussauksesta, kuin parhaalle ystävälleni ja tietysti miehelleni :D
Eka neuvola-aika olis ens viikon keskiviikkona.
Heddy+rv7
 
Täällä herättiin jo 6.00 kun piti 8.00 olla jo tytön 3v hammastarkastuksessa ja kaikki oli ihan hyvin.

Kun olimme menossa sinne niin matkan varrella on semmonen lindströmin tehdas vai mikä se nyt oli niin sinne oli tulopalo syttynyt ja ai että kun se savu mitä sieltä tuli teki tosi pahaa,meinas oikeesti laatta lentää siihen paikkaan..no teki mulla vesikin tänä aamuna niin paha että se tuli ylös.

nyt rupeen leipomaan kakkua että huomenna aamulla saa vaan koristella ennen ku vieraat tulee.

 
Huomenta.

Täällä ei vieläkään minkäännäköistä oiretta raskaudesta, lukuunottamatta hillitöntä ruokahalua, optimistina kuitenkin ajattelen kaiken olevan hyvin.
Äidille kerroin jo raskaudesta ja se oli ihan happy-happy-joy-joy, aivan mahtavaa. =)

Toivottavasti äiti tulee yhtä usein sit käymään ku tämä syntyy kun tuli Leksan aikaan, kun tällä ei juuri vieraita näy kun asutaan n.300km:n päässä toisella paikkakunnalla.. Joskus tosi yksinäistä, olen yhden hyvän kaverin täältä saanut ja koittanut montaa muutakin netin kautta mutta jotenkin ei vaan ole natsannut.. Puistossakin kun koitan tutustua niin jotenkin tuntuu et mussa on jotain "vikaa" kun ei ihmiset tahdo tutustua, vaikka mielestäni olen ihan normaali maailman tallaaja, ehkä vain olen liian sosiaalinen, ole koittanut olla olematta mutta ei sitä sillonkaan kenenkään tutustu..

Tänään esikko on poissa koulusta kun nyt sekin ripulila, pienin ollu koko viikon ja oksentanutkin, keskimmäinen myös oksentanut ja ripulilla ja mä olin ke ja to ripuilla.. Tänään ois iltavuoroon meno tuohon lähikauppaan, kiva kun sai vuoron tuosta läheltä ku huominen työmatka tais olla joku 35km suuntaansa (tyhmänä tuollasen bookkasin jo ajat sitten ) , vasta oon siis staffpointilla aloittanut ja heti raskaana, jesh. :D
 
Laitoin tuolta naapuripalstalta tälläisen kivan lohduttavan lainauksen niille, jotka ovat jo varhaisultrassa käyneet.


Kaksplus 12/2008 kirjoitti:

"Noin 10% todetuista raskauksista päättyy keskenmenoon. On ollut tapana sanoa, että keskenmenoriski pienenee 12. raskausviikon jälkeen. Tämä raja on peräisin entisajoilta, jolloin ultraäänilaitteita ei ollut yleisessä käytössä: tuulimunaraskaudet vuotivat pois näihin aikoihin mennessä. Nykyisin tiedetään, että jos raskausviikon 7 jälkeen ultrassa nähdään raskausviikkoja vastaava sikiö, ruskuaispussi ja sydämensyke, keskenmenon riski on sen jälkeen enää 0,5%."


Chira, pojasta oli minulla ainakin aivan älyttömät repäisykivut, kävin lääkärissäkin silloin. Kestämistä sinne! :hug:
 
hömpänpömppä
Alkuperäinen kirjoittaja Chira:
Tuleeko teillä muilla sellaisia repimiskipuja että pitää ihan pysähtyä paikoilleen kun nousee vaikka tuolista?
tulee ja melkein joka kerta ku nousee ylös... ihan inhottavan tuntusta... ja mullaki juurikin oikealla puolella

pömppä ja pömppis 6+3
 
Voi Alisa, surettaa hirmuisesti teidän puolesta... Kun itse on tässä tilanteessa, niin tietää tasan miltä tuollaiset uutiset tuntuvat. Suuren halin voi vain lähettää ja toivoa teidän puolesta, että uutiset seuraavassa ultrassa olisivat parempia. Minäkin yritän luoda itselleni kokoajan luoda jonkinlaista puolustusmekanismia tyyliin, jos jotain kurjaa sattuu, se on tarkoitettu tapahtuvaksi syystä tai toisesta, vaikka tietää, että tosi paikan tullen menen ihan rikki.

Jänskä, ettei ole kyllä just mitään oireita. Tuntuu ihan epätodelliselta, että tuolla edes mitään on. Toki viikkoja on kasassa aika vähän, mutta silti... Noita alavatsan repäisykipuja on kyllä ollut, mutta mulla on ollu niitä menkkojen aikaankin. Parin viikon päästä on eka ultra, jospa sitä sitten olisi viisaampi. Tätä lasta tehtiin niin hartaasti, ettei toivoisi enää samaa rumbaa uudestaan.

Ja jänskä on sekin, että joka aamu kun herää, ensimmäinen ajatus on, että ai niin, minähän olen raskaana :)

Leppoisaa viikonloppua kaikille, meillä vietetään kuopuksen viisivuotisjuhlaa lauantaina, sokerihumalat tiedossa!!
 

Yhteistyössä