Marraskuun taaperot 2006 :)

Voi, influenssan kourissa olleilla on varmasti ollu rankkaa. Meillä ei oo onneksi ollu ku viikon kestäny virusnuha pojalla. TOivottavasti säästyttäisiin pahemmalta. Rokotus otettiin i:aa vastaan.
Meillä on kestovaipat käytössä, suosittelen! Yöllä tosin kertseillä mennään.
Nyt kun tietää, et työ on vakkari (jos nyt koeajasta selviän:) ) , niin vauvakuume alkaa tosissaan nostella jo nyt päätään. Eikä työmaalle oo vielä edes päässy! Mut täytyy nyt hetki vielä kestää, ei sitä heti ilkeisi paksuksi pamahtaa, ku on paikan saanu... vai? :D
Kummia tekee tuo nukkuminen; yks hyvinnukuttu yö takana, ja olo on tosi ihmeellinen. :) Tekis varmaan hyvää jatkossakin...
uniajatuksissa, tolkinen joka rakastaa nukkumista
 
Onnittelut työpaikkojen saajille :flower: Nipsun Sonjalle paranemisia :hug: Meillä oli Venlalla vehnäaltistus osastolla tiistaina, oli todella iloisesti yllättynyt, sillä sairaalassa ei ilmavaivoja kummempaa tullut (olin kuvitellut, että iho reagoi välittömästi), kotona on ohjeiden mukaan jatkettu ja tiistaihin asti jatketaan..torstaina tuli ensimmäinen kakka ja sen teko oli kamalaa :( Itki ja huusi, piti potalle laittaa, että saa edes äherrettyä ja maha ihan kovana ja kipeä/kosketus arka..pitkään itkun kanssa tuhersi ja sai tehtyä, pylly oli punainen sen jälkeen ja muutenkin punoittanut hieman, rasvauksella saatu punoitus pois. Ensi tiistaina lääkäri soittaa meille ja kerron sitten oirepäiväkirjan oireet (sain ohjeet tähän)..torstain jälkeen ei ole kakka vielä sitten tullut..Toivon todella, että kyse olisi vainn uudesta aineesta, että näin reagoi...aika näyttää ja lääkäri saa päättää miten jatkossa jos aina on tuollaista huutoa tuo kakkaaminen..
 
Onnittelut työpaikan saaneille myös täältä!

Ja pikaista paranemista Nipsun perheeseen! Sekä voimia Vempulalle kaikkiin allergia jutsuihin :hug:

Ihanaa, kun on pakkasta. Tällainen talvi saisi jatkua. Ja niin kauniita aurinkoisia päiviä.

Nukkuuko teillä taaperot vielä vaunussa ulkosalla? Meillä nukkuu vaihtelevasti sisällä tai ulkona. Tosin aika paljon ulkosalla, koska nukkuu siellä huomattavasti paremmin kuin sisällä. Ja vielä meillä mennään kaksilla päiväunilla. Muuten ollaan kiukkuisia... Yöt nukkuu heräilemättä 12-13h. Ja muutenkin ollut aikas rauhallista, hyväntuulinen vesseli.

Nykyään niin toimelias ja vikkelä. Täytyy olla silmät selässäkin.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

:heart:
 
Almalla tänään lääkäriaika illemmalla. Laryngiitti tuli ja meni, mutta yöyskä jäi. Ei siis enää kurkunpäätulehdus mun mielestä, vaan jotain muuta. (Paitsi että esikoinen yski kyllä taas laryngiittiyskää aamuyöstä, taas vain viikko ilman yskää välissä, ihan kamalaa.) Sen verran rankkoja ovat yölliset yskäkohtaukset, että ei ole paljoa nukuttu, lämmin hunajavesi on ollut paras apu, mutta ei sekään auta kuin hetkeksi. Äsken Alman nukkuessa päiväunia parvekkeella ja esikoisen katsoessa videoita, sammuin kuin saunalyhty sohvalle. :ashamed: Ja tarkoitus ei todellakaan ollut nukahtaa, istahdin vain hetkeksi... Onneksi esikoinen ei keksinyt mitään temppuja nukkuessani, vaan katsoi kiltisti Uteliasta Viliä. Mies puolestaan oli ollut nukahtaa töissä kesken palaverin... Toiveissa että saatais jotain lääkitystä pienen yskään, että saataisiin nukkua!

Päiväunista kyseltiin, Alma nukkuu päiväunet pääsääntöisesti rattaissa parvekkeella. Nyt yöllisen yskän astuttua kuvioihin, ovat päiväunet kestäneet taas 3h, aiemmin vain 1,5h. Ja yhdet unet vain nukkuu, muuten menisi illalla nukkumaanmeno ihan ranttaliksi. Yöunet 11-12h. Ja ne nukkuu terveenä ollessaan heräämättä omassa sängyssään. Ja mikä parasta, on oppinut nukahtamaan omaan sänkyynsä ihan omassa rauhassa! Ei enää tuntikausien päivystystä nukahtavien lasten sängyn vierellä! :)

Bliss ja mustat silmänaluset
 
hei vaan taas pitkästä aikaa... :wave: ,lukenut olen mutten saanut aikaseksi kirjautua!Mein poitsu sai nyt ne toiset putket jo korviihin ja toivoen helpottaa kierre nyt sitten...!Kova poika menemään,juosten menee ulkona ja sisällä.kiipeily on kivaa ja kaapin tyhjennys jne...toivoen että rauhoittuu iän myötä..mutta ei nämä mein aiemmat ole ollut olleskaan näin villejä edes yhteensä.!Tavallinen maito on yök ellei siihen lisää kaakaota,joten tuttelilla aika pitkälle vielä porskutellaan :/ mutta ruoat menee hyvin ja viillit jne...!Yöt nukkuu liki kellon ympäri ja päivällä sen pari tuntia joten saa onneksi huilia kun termiitti koisii...mutta nyt nukkumaan että jaksaa huomen illalla,meillä on vapaailta ja lapset menee yökylään ja lähdetään tossa yhtiä tupareita viettään...kuulumisiin ja kaikkea hyvää.... :wave:
 
Kaksi viimeistä viikkoa kotiäitinä alkaa... ja masu alkaa olla jännityksestä sekaisin. Onneksi vielä poika on kuukauden kotona. Mut silti jännittää hoitoon laittaminen. Ja uus työ tietysti.
Meidän poika on korvatulehduksilta välttynyt, toistaiseksi. Mutta flunssien päälle jää keuhkoihin rohina, joka kestää monta viikkoa. Tai oikeestaan en ees tiiä, miten kauan, ku edellisen flunssan rohinat oli vielä päällä, ku uus flunssa tuli, ja nyt sitä rohinaa enää tästä jäljellä... Edellisellä kerralla vein lääkäriin, antoi antibiootin, mut mun mielestä ei auttanu rohinaan. Onko muilla? Selvästi on sellaista irto limaa, ku alkaa yskimään jos juoksentelee enemmän.
Meidän poju ei oo ollu innokas ulkona nukkuja, joten en oo edes juurikaan enää yrittäny ulkona nukuttamista. SIsällä nukkuu pari tuntia ja yöllä n. 11h. Mahallaanhan tuo nukkuu useimmiten, pylly pystyssä. :heart:
Nyt sohvalle viltin alle pötköttelemään itsekin, ku Rasmus nukkuu.
Mukavaa viikon alkua!
 
pitkästä aikaa :wave:

Meillä on melkein koko perhe sairastanut flunssaa. Keskimmäinen sen jossain vaiheessa toi mukanaan. Esikoinen on yskinyt 6 vkoa, eikä loppua kuulu. Isäntä sairasti koko lomansa, joten lomasuunnitelmatkin meni uusiksi. Nyt vuorossa on pikku-ukko, nuhaa ja kauhea yskä :/ Itsellä on kurkku kipeä ja yskää :/ Tautinen talvi on tainnut joka puolella olla :/

Pikku-ukolla on menossa yhä joku huonon syömisen kausi. Ruoka ei maistu kunnolla. Jugurtti uppoaa, samoin velli. Iltapuuron on tähän asti syönyt oikein mielellään, mutta sekään ei ole maistunut vähään aikaan... Ja tämä siis on alkanut jo ennen tätä flunssaa.

Poskihampaita on tullut 2, hauskan näköiset tönöt ikenissä :D

Juosta touhottaa joka paikkaan. Ulkona kävelykin on jo varmaa ja viihtyykin siellä tosi hyvin. Tänäänkin tultiin itkun ja huudon kanssa sisälle, kun leikit jäi kesken ;)
Hiekkalaatikkoa pitäisi varmaan kohta alkaa suunnittelemaan ja keinutelineen ostoa. Leikkimökki tilattiin =) Oon aina sellaista halunnut pihalle, mutta aiemmin ei vaan ole tullut hankittua :D Upouusi polkutraktori odottaa kevättä autotallissa =)
Ihanaa, kun tulee kevät ja kesä =)

Suihkuun pitäisi suunnistaa, jotta ehdin noiden isompien poikien mukaan peliä katsomaan.

Kodis ja pikku-ukko kohta 1v3kk :heart: :wave:
 
Heips! Kylläpä kaikki nyt vuorollaan on kipeänä, jaksamisia teille kaikille! Niin ja erityisesti Vempulan Venlalle noihin allergiajuttuihin!

Meillä ei Sonja oo kesän jälkeen enää ollenkaan nukkunut päiväunia vaunuissa. Meillä nimittäin vaunujen ois pitänyt liikkua koko ajan, joten helpompi sitten sisällä. Tosin pitkiähän ne ei oo n.1,5h tai nykyisin ihan sitä normiaikaa, mitä yleensä hoidossa nukutaan n.12-14. Yhet päiväunet ja yöunille mennään n.20-21 ja herätään n.6.30-7. Tosin edelleen öisin siinä pari herätystä, kun tuttia suuhun tai peittoo päälle...Meillä neiti syö ihan hirveesti tuttia, entä muilla? Ehkä jos kesällä jätettäisiin pois.

Ramu, se hoitoon vieminen jännitti muakin ihan hirveenä siis Sonjahan aloitti tammikuun 7 päivä perhepäivähoidossa. Nyt menee aivan loistavasti! Jää tosi mielellään. Kolmisen viikkohan meillä pienesti itkettiin joka aamu.

Meillä Sonja tykkää tosi paljon rakennella/leikkiä legoilla ja nyt on oppinut ratsastamaan keinuhepalla (siis, että osaa ite mennä ja tulla pois) ja sekös vasta kivaa on! Potta treeni sujuu tosi hyvin!

Leppoisaa sunnuntaita! Tää mamma menee ehkä jumppaan...Nipsu ja Sonja 1v3kk10pv
 
Moi kaikille pitkästä aikaa..ollu kaikkee laittelemista uudessa kodissa ja me mennää kesällä naimisiin eli puuhaa riittää =)
Kaapo on jo iso poika ja aivan innoissaan omasta huoneesta. Kovasti höpöttää mut lempi sana on kuka(=kuka,missä,milloin,mikä)eli tarkoittaa montaa asiaa..suukkoja on kova antamaan ja niitä jakaisi vieraille ihmisillekkin..suu ammollaa auki välillä bussissa :LOL:
Kämppää juostaa välillä ympäri ja huudetaa akkia akkia ja sit odottaa et joku ottaa kiinni..Kiipeily on edellee lempi puuha ja siinähän sattuu usein haavereita mut meidän herra ei kolhuista edes opi!

Mä oon päässy aloittaa jumpan ja ihana päästä välillä jonnekkin ilman Kaapoa..samalla saa vähä masua pois ennen häitä..
Mut nyt nukkumaan kun huomenna taas paljon puuhaa!
 
ollu kaikenlaista hommaa ja menoa tässä, konekin ollu kiinni päivisin. Meillä neitokaisella vissiin jo uhmaa pukkaa.
Meillä ei osata sanoa vielä mitää muuta kuin hei hei. Eikä vielä kauheasti sanoja odotetakaan kun isosiskonsakin alkoi puhumaan myöhään. Mutta kauheasti on pulinaa muulla tavalla.
:wave:
 
unikuu108
..ja pitkä huokaus..
Meillä elämä on muuttunut jotenkin ihan ihmeelliseksi kituuttamiseksi parisuhteen kannalta. Ärsyynnyn todella helposti ja hiukan inhoankin välillä miestäni.. tuntuu että pärjäisimme pojan kanssa kaksin paremmin. Tylsää.. Ehkä tämä on yksi niistä avioliiton aallonpohja-harjan pohjista. En halua halata enkä osoittaa hellyyttä kun ei ole syytä. Niinku tuntuu tosi tyhjältä ja kuolleelta sydämessä.
Mies taas yrittää olla kiltti ja huomaavainen parhaansa mukaan mutta minua se ei vaan jotenkin liikuta. Äh..
Noh..
Meillä kans tullut uhmaa tai jotain kun Teukka saattaa ulos lähtiessä huutaa haalareiden lahkeiden laitosta siihen asti kunnes ollaan ulkona. ihan kauheeta huutoo ja potkimista,ihan yhtäkkiä. Ei edes viime viikolla ollut mitään tällaista ja nyt tämä viikko on ollu ihan älytöntä tappelua kaikki pukeminen.
Lisäksi poju on alkanut kommunikoimaan niin että se repii hihasta/lahkeesta, vinkuu saadakseen huomioni ja vie sinne mitä haluaa vaikka hyllystä/pöydältä. Tai tuo jonkun minkä haluaa että avaan tai laitan sen päälle tms. Myös tönii tuolilta pois ja kiipeää siihen itse sen jälkeen..
Tänään veti myös raivarit itsekseen pinniksen luona kun tutti oli siellä eikä saanut itse sitä pois ja en mennyt antamaan.Meillä yritetään päästä tutista eroon pikkuhiljaa. ei teo ole syönytkään tuttia kokopäiväisesti ikinä, nukkumisiin ja matkoille on otettu mukaan. nytten se on rajoittunut vain unitutiksi. Katsotaan miten sen saisi kokonaan pois..olisko jollain vinkkiä?
Ok.mä meen kotiin.mies on ystävänsä kanssa leffassa ja mullon ollut rattoisa ilta itsekseen.poika simahti jo 20.30..

unikuu joka näkee erounia
 
Voimia Unikuu! :hug:

Muakin on hiukka ottanut päähän jotkut miehen jutskat. Siis ihan perusjuttuja... Suututtaa, kun saa siivota kaikki sotkut A:sta Ö:n. Toimia passaajana ja paapojana. Tänään viimeeksi ihmettelin, että kuin se mies selviäisi ilman mua? Kuulostaa tosi itserakkaalta, mutta kyse oli ihan lapsen pukemisesta. Mä tiedän, että poika kiukustuu, jos joutuu odottamaan puettuna kuumissaan sisällä. Teen niin, että valmistelen itseni lähtökuntoon ja varaan lähettyville kaikki mukaan tarvittavat romppeet. Sitten puen pojan ja samaten vedän itselleni takin ja kengät jalkaan ja menoksi.

Mies pukee pojan, laittaa eteiseen istumaan, rupeaa etsimään tavaroita jotka tarvii mukaan (ovat ympäri kotia) ja sitten aloittaa itse pukemisen. Ravaa ympäri taloa etsien kalsareita ja pipoa. Poika itkee kuumissaan eteisessä. Huoh. Ihmettelen... :headwall:

Mutta nää on näitä putki- ja tippaleipä aivo -juttuja!

Väsyttää vaan joskus.

Mutta huomenna ehkä parempi päivä meilläkin.

Poitsu on suloinen ja ihana mussukka. Rakas sellainen :heart:

Hyvää tulevaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Unikuulle voimia :hug: Toivottavasti vain ohimenevä vaihe sulla. Eikös sulla se työhönmenokin lähesty, jos liittyy vaan siihen ;) ??

Meillä on rauhallinen vkl. Isommat pojat on talvileirillä luonnon helmassa ja me täällä kotosalla "pikkuperheenä"...outoa :D
Kohta saunaan ja sitten herkutellaan isännän kanssa. Ostettiin kunnon pihvit, teen lankkuperunoita ja viinikin on jo jäähtymässä =)

Talvista viikonloppua =)

:wave: :wave:
 
Ilmoittaudun tähän 11/06 taaperoiden äitien joukkoon mukaan. Meiltä löytyy ikähaarukkaan sopiva Isla-neiti, joka juuri tuolla sängyssä huuteleekin nähtävästi hiukopalaa (...juu, tiedetään ettei enää tässä iässä tarvisi yöllä syödä, mutta näin kolmannen kohdalla ollaan oltu hieman lepsuja :) , varsinkin jos ollaan ehditty itsekin jo nukkumaan). Pikaiset kuvaukset Islasta: hurmaava pikku laululintu, joka saa äidin ja isän hermotkin yllättävän kireälle jatkuvalla tutkimisinnollaan, tarmokkuudellaan ja kiipeilemisellään. Tällä hetkellä taitoihin kuuluu: jonkin verran sanoja sieltä täältä, muutamia säveliä, juoksua ja hyppelyä mielin määrin.

Jaahas, ei kai tässä auta kun rientää rauhoittelemaan, ei taida uni muuten tulla pikkuisella silmään. Hyppään sitten keskusteluun mukaan taas joku kerta!
 
Unikuulle jaksamisia! Jospa toi kausi on vain väliaikaista!

Meillä mies on nyt alkanut oma aloitteisesti siivoamaan, hoitamaan poikaa, ja huolehtimaan enemmän perheestään. Mikä on minusta tällä hetkellä ihanaa. Ennen oli passatava ihminen, ja yksin sain huolehtia melkein kaikesta.
Ehkäpä eka vuosi oli koetinkivi, kuten vanhemmat ihmiset sanovat. Tai sitten hän on huomannut ettei yksin ole helppoa hoitaa poikaa, taloutta. nykyään menen kauppaan ja asioille yksin, eikä edes tule sanomista. Ennen oli vain to iltana pari tuntia omaa aikaani.
Tosin meillä on todella ikävä tilanne. mieheni oli kesälomalla viisi viikkoa tammik-helmik. Nyt hän ei ole saanut pomoltaan palkkaa/lomarahaa. Joten eletään minun rahoillani. Sain eilen raivarin,kun säästötililtäni oli hävinnyt rahaa melkein tonni. Kävin pankissa ja kysyin, niin he olivat päättäneet ottaa rahat mieheni puoliskoon lainastamme. Minusta pankki teki väärin, ei kysynyt lupaani. Mieheni maksaa kolmen viikon päästä takaisin onneksi.Tosin en luota häneen raha- asioissa, jotka koskevat minulle maksamista. Olemme avoliitossa Joten omat tilit, vaikka yhteiset raha jutskat. Anteeksi marmatus, kiukku kovaa.

Meidän pojalle on tullut minä itse aika. Syömiset, vaatetukset, ja pesut pitäisi saada tehdä itse. muuten tulee huutoa/kiukuttelua. Kaikki mitä syömme,niin hänkin haluaa. Mitään ei oikein voi antaa, koska on niin allerginen. Mehuja en ole vielä antanut, enkä anna. Karkkeja on maistanut vahingossa kaksi kertaa.

Taas hän on muistanut mitä kiipeily on, joka paikkaan kiivetään. Hieman on alkanut kokeilemaan rajojaan. Komennan ja vien hänet pinnikseen rauhottumaan. Jos vain komennamme niin nauraa päälle, hetken päästä on taas pahoja tekemässä.
Emme kurita, emmekä huuda hänelle. Vaihdamme vain äänensävyä.
Tällaista meille!
T:mahankasvattaja
 
Heips!
Ihan vaan kuulumisia lähdin laittamaan kun silloin 2006 jonkun verran tuli tälle sivustolle nim. Novembre kirjoiteltua. Meille syntyi tyttö 26.11 ja nyt ollaan siis se 1v ja 2,5kk. Tyttö kasvaa hyvin, nyt varmaan n. 80cm ja painoa siinä 11,5 kg. Kova on pälpättämään ja energiaa riittää niinkuin varmaan tiedätte.
On tämä aika mennyt aika lailla lennossa varsinkin kun haikara vierailee uudemman kerran, la on 25.3 joten vikoja viikkoja viedään senkin suhteen. Jänskättää että kuinka isosisko suhtautuu mutta eiköhän se siitä... Ikäeroa tulee n. 1 v ja 4 kk.
Onneksi tuleva isosisko on ollut sen verran helppo lapsi että olen jaksellut tosi hyvin vaikka uni maistuukin kun pään tyynyyn saa...
Olen toisinaan käynyt täällä juttuja lukemassa mutta en ole ehtinyt vastailemaan, koitan poikkeilla taas vaikka tuskin tätä aikaa ainakaan enempiä kohta on.
Oikein hauskaa kevään alkua kaikille!

T: Novembre
 
unikuu108
Samalla kerron vähän kuulumisia. Sain vapaapäivän tän parin viikon murjotuksen päätteeksi. :headwall:
Mies lähti pojan kanssa äidilleen yöksi perjantaina töiden jälkeen ja sain olla ihan rauhassa yksin kotona. ostin karkkia säkillisen ja löhösin ja mussutin ja katsoin leffoja ja pelasin railwaystation-peliä :LOL:
Menin myöhään nukkumaan ja heräsin 12!!! en ole nukkunut 12 varmaan kahteen vuoteen.oli niin ihanaa löhötä sängyssä eikä tarvinnut heti pompata keittämään puuroa ja tohottaa..
siinä sitten söin lisää karkkia ja luin hesarin rauhassa ja join teetä..ja siivosin koko asunnon.. oli niin ihanaa kun sai ihan rauhassa tehdä.järjestellä ja siivota ja puunata.. koko päivähän siinä meni mutta oli se sen arvoista (niin,harva mies varmaan vapaapäivänään siivois asunnon..).
sitten illalla kun poika oltiin saatu nukkumaan niin sain vielä luvan lähteä ulos kaverimme kanssa. Mentiin kaivohuoneelle jonkun dj:n levynjulkkareihin ja oltiin pilkkuun asti ja sitten vielä jossain kaverin kaverin kämpässä odottelemassa aamun ekaa junaa..olinkin sitten 7 aamulla kotona.. huh..oli niin kivaa olla jossain muualla kuin kotona.ja oli niin kivaa ettei mies soittanut puolen tunnin välein että millon tuut..
ah..
no tietysti teukka heräsi sillä samalla oven narahduksella kun tulin kotiin.annoin sille mukillisen maitoa käteen ja menin kylpyyn..toivoen että jos tuo vielä nukahtaa..siellä se sitten valvoa tillotti kun tulin kylvystä.. mies oli ihan töttöröö.eikä jaksanut nousta ylös ja mua ei väsyttänyt (tosi omituista) niin menien sitten keittää teukalle puuroa ja touhuamaan sen kanssa...
sitten 9 aikaan alkoi olla jo aika väsynyttä.makasin sohvalla ja silmät meni väkisin kiinni.vielä tunnin pyristelin ja mies heräsi ja passitin ne puistoon.oli vielä tehtävä päiväruoka pojille ja sen jälken menin nukkumaan ja nukuin 5tuntia.
mutta oli niin kivaa pitää vapaapäivä. ensimäinen kerta pojan syntymän jälkeen. ah.ihanaa..

unikuu on uusi ihminen nyt..
ja teukka 1,4v jolta vuotaa räkä nenästä..
 
Ensiksi kiitos Nipsulle ja mammaselle tsempeistä :heart: Siluis: Tervetuloa mukaan :wave: Laita Islasta hieman tietoja niin laitetaan teidätkin tuohon eka sivun listaan =) Siis syntymäpäivä, syntymäpaino/pituus ja 1v mitat. Unikuu: Kuulostaa ihanalta tuo sun vapaapäivä =) Varmasti piristi kovasti =) Ja Marzo tervetuloa sullekin mukaan =) Mukavan pieni ikäero tulee lapsosille, kivasti kaveria toisilleen kun kasvavat, vaikka onhan se aika työlästäkin (mulla esikoinen ja kakkonen 1½v ikäerolla) =) Ja kaikille räkänokille paranemisia :hug: Täällä kanssa flunssa päällä...tai mulla ja pojalla, muut on vielä säästyneet..kuumetta, yskää ja kamala räkis. Venlan ruoka tilanne on edelleen suppea...vehnä ei siis käynyt ja tällä hetkellä koitetaan täyttää masua maissilla, tattarilla, teerellä, mustaherukalla ja tuorekurkulla+ maitona apteekin neocate. Siinä mielessä nyt mukava allergia vapaa paussi tuon vehnän jälkeen, että sain Venlalta lopetettua yömaidon, ei olisi onnistunut jos oireet (kamala yöllinen kutina) olisi ollut päällä. Oireita paljon muitakin, mutta nyt on tuo kutina ollut kamalaa vehnän aikana, nilkat, niska ja pää verellä ja nestettä vuotaa kun niin kovin raapi, vaikka käytössähän meillä on joka ilta xyzal tipat. Seuraavaksi on kauran vuoro ja se aloitetaan viikon päästä, ens kuussa on aika sitten lastenpolille ja jos tilanne hankaloittuu niin sitten soitan jo aikaisemmin. Olen ollut puhelimitse yhteydessä meidän allergialääkäriin ja hän on kyllä mahtava tyyppi =) Jeps..pitää lähteä taas niistämään :/ Mukavaa alkanutta viikkoa :wave:
 
HEI,vaan kaikille uusille ja onnea kaikille odottaville!! :wave: Meillä nyt joku äiti kausi meneillään,syliin pyrkii vaan ja yöllä pitänee tarkistaa ettei mami vaan häviä...aamulla herää jo 6 jälkeen ja ennen makasi kahdeksaan.ONNEKSI tulee tuo kellon kääntö piakkoin niin se varmaan korjaa tilannetta! ;) Suht terveinä pysytty.öisin välillä tuntuu tukkoiselta,muttei nenä valu...en sitten tiedä missä se räkä voisi olla kun ei näin pienillä ole poskionteloitakaan... :/ Ulkona viihtyy ja juoksee jo kovasti,kiipeilee joka paikkaankerkiä kaveri verrattuna näihin mein edellisiin.Mein ekoilla on ikäeroa 1v3kk ja se on minusta ollut ihan hyvä,osaa kyllä tapellkkin mutta leikkiseuraakin löytyy.kuopuksen ja kolmosen välille tulikin liki 3v eli säpinää ja melua täällä kyllä piisaa!Mutta kaikesta huolimatta on niin ihanaa olla kotona muksujen kanssa,vaikka se välillä koetteleekin.Itse olin mahataudissa viime viikolla ja oli tosiaan virta vähissä..mutta pakko oli selviytyä lapsien kanssa vaikka usko meinasi jo loppua!! :whistle: mutta nyt sohvalle eilisen kaksplussan pariin,pikkunen päikkäreillä!!! ;)
 
Täällä jyllää RS-viruksen päälle vatsatauti... Esikoinen sairastui lauantaina, ja oksensi vielä maanantainakin, ja Almalla alkoi tauti viime yönä. Huhheijaa. Katsotaan säästymmekö minä ja mies taudilta, vai meneekö tämän ihanan taudin kanssa vielä kauankin aikaa. Sohva ja läppäri ovat ottaneet kosketusta oksennuksen kanssa (esikoisella alkoi tauti juuri kun oli pelaamassa tietokoneella, ja tietäähän sen mihin se sitten osui). Ihme ja kumma, kone toimii vieläkin, vaikka olen repinyt nappuloita irti puhdistaessani, ja mies yritti parhaansa mukaan aukoa kaikki ruuvit ja purkaa koneen alkutekijöihinsä. Kivaa. Sohvaan täytyy tämäniltaisen kasteen jäljiltä ostaa uudet istuintyynyt, sen verran pääsivät kärsimään. Sentään en uutta sohvaa taida ostaa, tai mistä sitä tietää. ;)

Alma on oppinut taas vaikka mitä, uusimpiin taitoihin kuuluu mm. kuperkeikka!!!, portaiden kiipeäminen ylös seisaaltaan, ja kaikenlaisten voimisteluliikkeiden tekeminen mm. konttausasennosta "vaaka" ja muitakin perinteisiä aerobic-liikkeitä, enkä tiedä mistä se ne on keksinyt... Leikkikentällä liukumäki on kova juttu, ja osaa jo liukua ihan yksinkin, vaikka olenkin kyllä silti koko ajan vieressä varmistamassa. Potta on vaihdettu oikeastaan kokonaan jo pytyn pienentäjään ja vaippoja tarvitaan aina vain vähemmän. :) Niinkuin monen muunkin taaperon, Alman täytyy myös saada syödä ihan itse, ja aika hyvin jo onnistuukin, reippaasti syö ja melkeinpä mikä tahansa tarjottava maistuu, allergioita Almalla ei onneksi ole juurikaan, vain sitrukset ja ruusunmarja on täytynyt karsia kokonaan pois. Uusia sanoja tulee sanavarastoon koko ajan lisää, ja on todella mahtavaa nähdä miten mainio ja huumorintajuinen tyttö meillä on! Suorastaan mahdoton pelle. ;)

Kevät tekee tuloaan siihen malliin, että alkaisi olla aika käydä ostamassa kunnolliset kevätvaatteet tyttösille, Almalla on kyllä isosiskon vanha puku, mutta siinä ei ole kosteussuojaa, enkä jaksaisi aina kurahousujen kanssa leikkiä. Uudet saappaatkin pitää ostaa, Evan vanhoissa ei ole Alman kokoa. Ja kenkiä täytyy ostaa molemmille muutenkin, eli rahanmenoa tiedossa oikein kunnolla... Ompeluhommiinkin ajattelin ryhtyä, ja ommella tytöille kevääksi/kesäksi retrokankaiset hupparit 70-luvulla omassa huoneessani olleista verhoista! :D

Nyt kuitenkin nukkumaan, tiedä vaikka Alma herättäisi kohta oksennuksen merkeissä... (Toivottavasti ei!)

Bliss
 
Hei!!

enpäs ole kirjotellu tälle puolelle vielä, mutta koitin olla mukana tuolla vauva palstalla. elikkä kertauksen vuoksi juuso synty 22.11.2006 ja 3970g/52cm. juuso on kauhian vilkas poika, millon on kukat käännetty ylös alas, millo läppärin näppäimistö on taas ottanu osumaa, tai millo laatikot on tutkittu hyvin perusteellisesti (ihan ku niistä mitään uutta löytys viidennen kerran yhen päivän jälkeen :LOL: )

Juuso oppi kävelemään ku oli 9kk. ja siitä lähtien mammaki on saanu juossa perässä ettei pojalle satu mitään, nykysin kylläki juoksen sen takia että ei poika kerkiä pahojaan tekemään. hyvää vaan tekee sillä olen saanu puotettua 10kg painoa. JIPPII!! Meillä ollaan sairasteltu aika vähän. juuso oli 10kk ku eka kerran oli korvatulehus ja niitä on kaikenkaikkiaan ollu 3. viimisestä kerrasta on tosin jääny se röhä päälle ei meinaa millään lähtiä.

Mulla alkas kouluki. Pitää kolmatta ammattia lähtiä opiskelemaan ja juuso joutuu tai pääsee perhepäivähoitajalle. Jännittää ihan hulluna jättää se oudolle ihmiselle. Tänään käytiin tutustumassa hoitopaikkaan. Oli ihan jees. :/

Vauvakuumetta tääläki päin podetaan. ukolla taitaa olla vielä pahempi. sen sisko sai pojan kuukausi sitte ja on ollu tosi innoissaan siitä. ois halunnu ottaa sen meille. :LOL: Pitää vaan odotella että käyn tuon koulun loppuun jahka sitte. Mut joo pitää taas joku toinen kerta kirjotella lisää..

jossu ja juuso
 

Yhteistyössä