Marraskuun taaperot 2006 :)


Unikuu, hieno kuva pojastasi!

Meillä oli viikon verran niin, et poika kakkasi pottaan. sitten meni takapakkia, pelkää sitä. Tänään tosiaan jo sanoi kakka, istahti hetkeksi potalle. Kakkahan sieltä tuli tietysti vaippaan. Hän ilmoittaa yleensä aina et kakka tulee, sen jälk. näyttää peppuaan.
Meilläkin oltaisiin vain ulkona aina. Tosin tämä alkava viikko ollut sade viikko,sisätiloissa vain.
Sanoja meillä tulee paljon!
Matkalla mamin ja pappan luokse eli 1,5km päässä, on myös sikala naapurissa jossa käytiin usein katsomassa possuja. nyt ne on laitettu pois. Aina sinne mentäessä poika huusi possuja, röh,röh. nyt vain muistaa röh ja ei ole enää. Aika hyvin mennyt perille. Tänäänkin taas tuli ei ole enää.
Meidän pojan jatkettava antiikki sänky 60 luvulta on vielä vaiheessa, joten pinniksessä ed. nukkuu. Pian tulee kiire sängyn ja huoneen kanssa, kun laskettuun aikaan enään viisi viikkoa!
Juhannus meni meillä hyvin, vaikka hieman pelottikin neljän ja puolen tunnin venematka saareen. kiltisti oli koko ajan. Ensimmäisillä veneily retkillä on vain kitissyt ja ollut hankala.

Mukavaa viikon jatkoa!
 
unikuu108
kuulumisia täältä taas.

meillä nyt ekaa kertaa th myönsi mulle ääneen et pojalla voi olla maitoallergia.
olemme nyt tavan lehmänmaidon sijasta juottaneet soija/riisi/kauramaitoa kaupasta ja nyt 3vk aloituksesta kakka vihdoin edes jotenkuten poistettavissa vaipasta muutenkuin kaapimalla.. siis kiinteytynyt huomattavasti..
huono puoli on että päiväkodissa ne juottaa/syöttää maitoa ilman lääkärin määräystä. kotona poika ei siis ole juonut lehmistä nyt 3vk. juustoa ja joissain ruuassa on saanut maitoa. puurotkin tehdään muihin nesteisiin.
nyt otetan kun mulla alkaa loma niin sellanen viikon tehokuuri jolloin teo ei saa mitään maitotuotteita viikkoon ja jos kakka ja ihottumat jollain tapaa muuttuu siinä viikossa niin sit varaamme ajan lääkäriin.
ihanaa et joku sanoi jotain..kun aikasempi th oli et kakka voi olla mitä vaan ja toi ihottuma on atooppista..ei ole allergiaa..
ei edes silloin kun näytin vaippaan neuvolakäynnillä tullutta limaista vihreetä kipakan tuoksuista löröä..

 
:wave: tervehdys pitkästä aikaa!!Meillä sairastelua sairastelun perään...pikkujätkä ei ole paljon terveitä päiviä nähnyt korvien suhteen!Kolmas putkitus piakkoin jossa pitäisi poistaa myös kitarisat.taas ab-kuuri päällä..!Muuten kyllä ihan vikkelä jätkä,juoksee ihan mahottomasti paikasta toiseen,pari sanaa sanoo.syö hyvin,potalla ei malta istua..hampaat harjataan väkisin..jne..siinähän tärkeimmät!!jokos olette muuten taaperonne autossa kääntäneet nenä menosuuntaan??NYT TULEE KYLLÄ KAKKAA NISKAAN :whistle: mutta myö käännettin jo... :/ !Vieläkös meistä moni viihtyy kotiäitinä??minä olen jo 6 vuotta ollut ja viihdyn edelleen vaikka tiukkaa se tekeekin joskus rahallisesti...mutta kolmen hoitoon vieminenkin olisi aika tyyristä joten hyvä näin...jaksuja kaikille!!kuulumisiin...t mami ja muksut :heart:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja mami76:
:wave: tervehdys pitkästä aikaa!!Meillä sairastelua sairastelun perään...pikkujätkä ei ole paljon terveitä päiviä nähnyt korvien suhteen!Kolmas putkitus piakkoin jossa pitäisi poistaa myös kitarisat.taas ab-kuuri päällä..!Muuten kyllä ihan vikkelä jätkä,juoksee ihan mahottomasti paikasta toiseen,pari sanaa sanoo.syö hyvin,potalla ei malta istua..hampaat harjataan väkisin..jne..siinähän tärkeimmät!!jokos olette muuten taaperonne autossa kääntäneet nenä menosuuntaan??NYT TULEE KYLLÄ KAKKAA NISKAAN :whistle: mutta myö käännettin jo... :/ !Vieläkös meistä moni viihtyy kotiäitinä??minä olen jo 6 vuotta ollut ja viihdyn edelleen vaikka tiukkaa se tekeekin joskus rahallisesti...mutta kolmen hoitoon vieminenkin olisi aika tyyristä joten hyvä näin...jaksuja kaikille!!kuulumisiin...t mami ja muksut :heart:
meillä on sellanen istuin et se ei mahdu kaikkiin autoihin selkä menosuuntaan ja joudutaan joskus se laittamaan nenä menosuuntaan.
meillä ei siis ole omaa autoa.istuin on oma vaan kun kuitenkin aika useasti autolla mennään.et ainakaan saa multa kakkaa niskaan tuosta asiasta..
 
Hei! No et saa mami76 mitään niskaan!!! Ainakaan minulta! :D Me ollaan myös jo monta kertaa harkittu istuimen kääntämistä toisin päin. Ihan siitä syystä, kun on pitkät mummolamatkat niin josko viihtyisi paremmin!?! Niin ja meijän toisessa autossa (jolla kuljen töissä ja vien tyttöö hoitoon/hajen) niin istuu jo kasvot menosuuntaan. Se oli semmoin edullinen istuin, jota ei edes saa selkämenosuuntaan. Myymälässä sanovatkin, että paljo ostetaan kakkosautoon lyhyille matkoille.

Meillä Sonja on nyt nukkunut viikon omassa tavallisessa lasten sängyssään ja OMASSA HUONEESSAAN! Uskomatonta, kun se on ollut sellainen välissä nukkuja. Nyt uskalleettiin jo laiittaa meijän huoneesta pinnis pois. Sonja on niin tohkeissaan siitä uudesta sängystään, että siellähän se ois koko ajan. Nukahtaminen on haasteellista ja muutamina öinä monta kertaa joutunut käymään siellä. MUtta tyttö ei ole tullut pois ja on aamuun asti siellä nukkunut. Jei! Katotaan milloin tulee pian takapakkia...

Meillä neiti oli taas pienessä kuumeessa ja nuhahan se iski! Tuli todennäköisesti, kun oma hoitaja jäi lomalle ja siirtyi siksi aikaa päiväkotiin niin uudet pöpöt oli vastassa. Siellä oli räkätautia liikkeellä...

Mä odotan jo kovasti kesälomaa! Vaikka lyhythän se on, mutta onpahan kuitenkin! Saisi nämä säätkin olla kesäisemmät! Perjantaina näytti täällä ainakin jo niin hyvältä, mutta sitten taas viileni ja vettä sadellu!

 
ei näytä hyvältä nää ilmat. viikon ollu lomalla ja koko ajan satanu.. no mut eiköhän se toivon mukaan vielä paremmaksi muutu. ollaan jätetty juusolta tutti pois. nyt on ollu viikon ilman sitä. ekat pari päivää meni hokiessa tuttia, mut sitte on unohtanu sen. nyt on pari päivää kyllä ollu että ei oo suostunu päikkäreitä nukkumaan... voiskohan se johtua siitä että kaipaa tuttia ja näin osottaa sitä?? Juuso on oppinu hirveästi uusia sanoja ku on tutti jätetty pois. Kerran oltiin käymässä kaupassa ja sattu joku nainen tulemaan vastaan ja ku tämä meidän pikku herra on innokas tervehtimään jokaista vastaan tulijaa niin tuumas vaan " päivää akka"
Kyllähän se vähän katto...

Niin ja vähän näyttäs siltä että juusolle olis pikkusisko tai veli tulossa. Uuden tulokkaan pitäis tulla helmikuussa. toki tässähän voi tulla vaikka mitä tielle... :|
Ois sitte isomman asunnon etsiminenkin. voih! en tykkää yhtään muuttamisesta. :(

Jaah mut pitää taas mennä. Aurinkoisia kesäpäiviä!!!

jossu & juuso
 

Voi teitä joiden lapset ovat sairastelleet paljon.

Voi kurjuus vempula, tota maitoallergiaa. Tuntuu ikävältä hoidon suhteen, kun juotetaan/syötetään maitotuotteita.

Mekin ollaan nyt sairasteltu paljon, korvia ja ihottumaa. lääkärissä ollaan rampattu paljon.
me mennään putkitukseen, ja kitarisaleikkaukseen elokuun lopulla, tosin pitää siirtää se alkukuuhun, jos mahdollista. iho oireet ovat meillä kamalat, vaikuttaneet öihin. Silloin huudetaan pipi ja rapsutetaan kolme tuntia ihoa. Onneksi saatiin histamiini siirappia, joka rauhoittaa, alkaa nukuttamaan. kolmena iltana annoin, nyt tilanne hyvä. Joten lopetin käytön. En itse tykkää lääkkeiden käytöstä, joten vältän pojankin kohdalla
Poika on nukkunut nyt kaksi yötä omassa uudessa sängyssä. ensimmäisenä iltana kitisi yli puoli tuntia, kävin nukuttamassa ensimmäistä kertaa. Seuraavana päivänä nukahti päikkäreilleen itse ja heti, kuten illallakin. Saa nähdä onkohan tottunut sänkyynsä.
viikonlopusta lähtien ollaan oltu ulkona koko ajan, ja nakuna. Tosin asioille laitettu hieman vaatetta "hikikalle"
Nyt kiire, joten virheitä.

Jaksamisia kaikille!
aurinkoisia päivän jatkoja!
 
Jossulle onnittelut masuasukista, onnea!

Meillä on yöt menneet todella hienosti uudessa sängyssä, nukahtaakin heti. Tosin aamuisin ja päikkäreiden jälkeen herää pirun kiukkuisena, kun ei näe enään minua omasta sängystä, sänkyymme.
Pojan oma huone on ollut valmiina jo kaksi viikkoa, en ole saanut aikaiseksi siivota sitä. huomenna ajattelin siivota, samalla siirrämme hänet sinne nukkumaan. Saa nähdä miten siinä käy.
Uuden tulokkaankin pitäisi pian syntyä, laskettuunaikaan enään alle 2vk. En haluaisi vielä luopua vatsastani, loppu mennyt liiankin nopsaan.

Mukavia päivän jatkoja, ja parempia ilmoja odotellessa.
tosin itse olen nauttinut jokaisesta ilmasta, ei liian kuuma.
 
unikuu108
heippa!!
no niin.vesirokko on ohi ja poika taas päiväkodissa. mies vei aamulla ja jäi vähän huonolla mielellä sinne.onkin saanut viettää parin viikon loman meidän kanssa.. ollaan käyty viereisellä rannalla uimassa nyt näiden ihanien kesäkelien aikana ja on ollut kivaa.. poika ei hirvee mennä jokeen ja jos sen sinne otan niin haluaa mennä pois pikimiten.. taitaa olla vielä liian kylmää..jos paistaisi aurinko pari viikkoa vielä samanlailla niin varmaan menisi mielellään..
miten te olette suojannut taaperonne auringolta? meillä totaalisesti unohtui auronkorasvat sunnuntaina ja olimme pari tuntia rannalla.hattu päässä ja paita päällä,mutta kuitenkin..
selkeesti kasvot oli saaneet väriä..

eipäs tässä muuta..hiljasita näyttää täällä olevan..

unikuu kera teukan
 
Mä olen ollut palstoilta pois jo monia kuukausia. Nyt päätin tulla kurkkaamaan, että onkohna kukaan kirjoitellut ja mitä... Tosin en jaksanut lukea kuin tämän viimeisen sivun. Pitäisi paneutua ajan kanssa.

Meillä on voitu hyvin. Poika aloittelee tarhassa piakoin. Itse lähden vasta nyt töihin ja hyvään saumaan sain positiivista tulosta raskaustestistä. Ja olo on tooosi väsynyt ja nuutunut.

Poika kävi hienosti potalla, mutta nyt tullut myös meillä takapakkia. Kakat ja pissat onnistuneet maanmainiosti, mutta nyt vaippaan :( Mikä lie syynä. Nukkuu edelleen pinnasängyssä, mutta tässä olisi tarkoitus ensikuussa (miehen lomaa) opettaa siitä pois. Tavan sänky on hommattu jo aikapäivää sitten. On vaan niin kova temuamaan ja pyörimään, että siksi vielä pinniksessä ollut.

Ollaan ulkoiltu ihan hirveästi joka päivä. Ruoka-aine allergioita ei ole eikä muitakaan sairauksia ole ollut. Ollaan päästy aika helpolla. Yöt nukkuu hyvin (kaikkien hampaiden tekojen jälkeen) edelleen sen 10h. Päivisin yhden unet n. 1,5h. Viime päivinä tosin nukkunut 2h...

Syö itse, kun viitsii ja haluaa. Nyt selvästi uhmaa ilmassa. Jostain saanut päähänsä läpsiä. Karseeta. Meillä ei läpsitä kuin kärpäsiä... Mistä nuo lapset oppii kaikkea????? Useasti päivässä heittäytyy maahan mahalleen ja huutaa minkä kurkusta saa ilmoille, jos ei omaa tahtoaan saa läpi.

Ollut oikeasti hurja huomata, että pienestä on kasvanut iiiiiso. Niin iso.

Tuo kuva oli kiva, jossa jossun poika istui ratin takana. Aivan kuin meiltä. Meillä myös autot ja kaikki liikkuvat vempeleet kiinnostaa hirmuisesti.

Yökylät mummolassa ovat menneet hyvin. On niin mielellään sinne menossa, kun saa satavarmasti itselleen kaiken huomion ja ajan :) Ollaan mekin saatu iskän kanssa nukkua muutamana aamun pidempään. Meillä kun edelleen ollaan aamukukkujia (varsinkin nyt, kun mua vaan koko ajan nukuttaisi |O ), noustaan 5.50-6.10 ylös. Haukotus... Illalla nukkumaan 19-20 välillä. Jää hiukan omaa aikaa. Ihanaa ;)

Tää lähtee nukkumaan, jotta jaksaa taas aamulla herätä.

Hyvää lomaa kaikille lomia aloitteleville ja muutenkin hyviä ja aurinkoisia päiviä kaikille :heart:
 
Mimmille nous keskiviikkona kova kuume oli 39.9 :eek:
Tänään käytiin lääkäris ja verikokeisiin ja virtsanäytteeseen määräs heti. Virustautia on mut onneks ei virtsatientulehdusta. Epäili vauvarokkoa, no sen näkee nyt muutaman päivän sisällä jos nousee ihottuma. Nyt kuume onneks lähteny laskemaan.
Mut kauheinta oli kyllä se pissapussin laittaminen, kun antoivat vaan sellaiset kotiin mukaan näyteenottoa varten. No onneksi kuitenkin onnistui,
:wave:
 
Hei kaikille! Käyn välillä lueskelemassa kuulumisianne, mutta vähiin jää itsellä tuo kirjailu.. :ashamed:
MAMMANEN täällä on myös toissa viikolla plussailtu. :) Ja ihan onneissaan ollaan pikkukakkosesta ja kovasti vain peukkuja pidetään, että kaikki menisi hyvin! Tuli aika äkkiä, nimittäin. :LOL: Minä kun olin sanonu, et meille ei kakkosta tuu ennen kuin äidin univelat on kuitattu. Poika ei oo vieläkään kovin hyvä nukkumaan koko yötä putkeen. Hyvä jos kerran viikossa... Onko muita??? TÄä kai on kuitenkin aika tavallista. Ja pinniksessä edelleen pidetään, samassa huoneessa, ku ei äippä jaksa lähteä viittä kertaa yössä toiseen huoneeseen. Helpottanee muutaman vuoden päästä tää yökukkuilu. :)
Kotona ollessa kai sitä jotenkin kestäis, mut kun töissä täytyy suht skarppina pysyä. Ja kotona odottaa aina 1.8-v. kaveri leikkimään.
Jees,valitukseksi meni, mutta piti kuitenkin positiivista uutista painottaa!!! :):):)
Aurinkoista elokuuta! VIelä on kesää jäljellä paljon. :)
 
Heippa taas!

Nyt on sitte äitiysneuvolassa käyty ja uuden tulokkaan laskettu aika olis 27. helmikuuta. jippii! toki ultrassa näytti ettei viikkoja olis ollu niin paljon että viikon päästä tuosta olis la, mutta se lääkäri ei alkanu siihen lappuseen korjailemaan viikon heittoa.
Ramu ja Mammanen meillä taitaa olla suht samoihin aikoihin lasketut ajat.. vai? Tää raskaus on ollu ihan mahoton. koko ajan on huono olo ja naama kukkii ihan hulluna. ääh!

Mut joo mullaki alko taas koulu pitkästä aikaa ja juusoki pääs hoitoon. Muisti muka hoidossaki kaikki paikat ja muisti missä sillä säilytettiin tutteja. Juuso on siis päässy jo eroon siitä tutista, mut jostain vahingossa löytää tutin niin on se kohta suussa.
Juusoki on ihan hirveästi oppinu uusia sanoja ja on mukava kuunnella ku se pälpättää omaa kieltään ja välissä sinne tulee niitä oikeitaki sanoja väliin. Sitte juuso tykkää puhua leikki kännykkään. Siinä se puhelee ja välillä naurahtaa ja jatkaa sit puhumista. Kyllä sitä on saanu huvittuneena kattoa. :LOL:

Jees! mut taas pitää mennä.

Jossu ja Juuso
 
:flower: ISOSTI onnea vaan kaikille mahaansa kasvattaville,itsekkin tässä mietin josko vielä!?mutta sehän olisi meille jo neljäs...mie oisin valmis kyllä tekemään ,mies vähän jarruttelee.tuntuu vaan että tämä on minun juttu enkä kaipaa työelämää,meilläpäin on kerhoja paljon ja treffaillaan kavereiden ja muksujen kanssa ahkeraan joten ei näistä lapsista mitään tupajumeja pääse syntymään... ;) !!Mei pikkunen on tällä hetkellä terveenä,ens viikolla olisi se kolmas putkitus ja kitarisan poisto edessä.taas päiväksi sinne istuskelemaan.Meillä ei paljon puhuta,johtuen varmaan tosta ainaisesta korvakierteestä,juostaan kovaa,palloa potkitaan ja heitellään.syödä ei itse vielä oikein osaa,enemmin on maassa kun suussa jos itse syö...! ;) :whistle: nukahtaa unille maitopullon kanssa valitettavasti ja tutti on nukkuessa vielä.nukkuu hyvin ,yöunet 20.30-08 suunnilleen ja päivällä 12-14.30.aika tarkka unistaan ja meillä eletään muutenkin aika säännöllistä päivärytmiä,se helpottaa kummasti elämää...mutta ei tässä sen kummempia,pikkujätkä kun saadaan ylös niin lähden ratsastamaan ja lapset jää matkalla mummolaan.mie olen saanut nyt taas kipinän hevosista 10 v tauon jälkeen ja kerran viikossa on saatava edes se hetki itselle että siellä rauhaasa käyn...kuulumissin... :wave:
 
Mammaselle paljon onnea masuasukin johdosta!!

Tulin ilmoittamaan teille pikkukakkosen syntymästä. Syntyi suunnitellulla sektiolla, 29.07.08 rv 39,5. poikavauva.
Eilen päästiin kotiin sairaalasta. Termiitti otti aluksi tulokkaan hyvin vastaan, sit alkoikin suunnaton kiukuttelu. Mikään ei ollut eilen hyvin koko ajan vain kiukuteltiin ja itkettiin. Tiedän että muutos on valtava, tuntui niin pahalta toisen puolesta, ja itseni.
Tämän päivän poika ollut todella kiltisti, niin kuin normaalistikkin. Tosin omaan huoneeseen en meinaa saada nukkumaan, kömpii meidän sänkyyn yöllä/päikkäreillä.
Pottailu on alkanut nyt sujumaan hyvin,kun isäni on ollut häntä hoitamassa. syöminenkin on alkanut maistumaan. joten hieman on lihottu kuuden päivän aikana, hyvä niin. Ihottuman isäni on saanut kuriin, kun on hakenut apua apteekin saippuasta, joka ei ole edes itselleni tullut mieleeni.
Väsynyt,kivulias äippä lähtee pesulle ja nukkumaan, kohta herätys.
 
Ooooo =) Miten paljon raskautuneita. Onnea kaikille!!!

Ja kiitokset mimosa78:lle!

Täällä laskettu olisi maalis-huhtikuun vaihteessa. Jossain niillä main. Kun kirjoitin tuonne aiemmin, että väsyttää kamalasti, niin aloitinkin pore c-vitamiinin juonnin sekä pelkän foolihappo lisän ihan raskauden vuoksi ja tää on ihan eri ihminen jo nyt. Jee. Auttavat väsymykseen ja vointiin.

Meillä on hauska ilta. Nimittäin tosi mukava sauna ilta. Ja poika oli onnessaan, kun sai saunamakkarasta osansa iltapuuron ohessa. Aiemmin meillä vielä makkaroita annettukaan. Mä kyllä taidan hoitaa tuota isoa jässikkää, kuin pientä vauvaa välistä. Nimittäin olen ollut aina hirmuisen tarkka ruoista sekä just noista nukkumaan menoajoista. Toisaalta selkeät rytmit ovat meillä olleet hyvästä. Koska me vanhemmat tehdään kolmivuoroa, niin haluan jossain pitää jotain rytmiä yllä. Ja on se tähän saakka onnistunutkin hyvin
:heart:

Mutta siis makkaraa tänään ekaa kertaa. Maustettua sellaista ja ai että maistui hyvältä. Mikä ilme pojalla ;) :p Ja pakkohan siitä oli pala itselleen lohkaistava myös :/

Nyt tää lähtee nukkumaan! =)

Hauskaa loppuviikkoa kaikille! :heart:
 
Oi, miten monelle on tulossa vauva! Onnea! Erityisesti onnea jo vauvan saanneelle mimosa78!!! :hug:

Mimmi06, se pissipussin laitto on ikävää! Meilläkin neidille pari kertaa jouduttu laittaan. Jospa teillä jo parannuttu!

Ramu! Juu, niitä hyvin nukuttuja öitä kyllä aina kaipaa! Meillä neiti on ihan alusta asti ollut levoton/huono nukkumaan. Mutta nyt me lopulta noin kuukausi sitten siirrettiin omaan huoneeseen tavalliseen lasten sänkyyn. Alkuun siellä hyppäs monta kertaa yössä ja olin jo luovuttaa, mutta nyt meillä sitten aina siinä aamuyöstä jompi kumpi menee sinne lattialle nukkumaan ja se rauhoittaa! Kuitenkaan ei ite sieltä pois tuu ja tykkää mennä omaan sänkyynsä nukkumaan. Kylläpä se siitä! Sekin saattais auttaa, että jäisi tuo tutti pois ja sitä ei tarvis sitten yöllä etsiskellä. Mutta josko me tuossa 2-vuoden hujakoilla se jätettäisiin...

Mukavaa loppuviikkoa!
 
Mimmi oli jo viikonlopun aikana ok, eikä tullut mitään näppyjäkään. Ei varmaan sittekään ollu vauvarokkoa tai tosi lievänä.
Kummallisinta se et kukaan muu meistä ei ole sairastunu :eek:

Tuli näköjään nämä syksyiset ilmat tosi äkkiä, taaskin sataa. Eilen oli aamupäivästä semmonen kiva aurinkoinen ilma, ja just sopivan lämmintäkin.
viikonloppuja kaikille :wave:
 

Yhteistyössä