MarraskuunVauvat 2006

kirjottelin äsken kanssa juttua ja meni vain jumiin koko sivu!!!! Meillä neiti täytti eilen 11kk ja kovasti yrittää nousta seisomaan ilman tukea, mutta sillointällöin lentää kumoon ja pää kolisee, onneksi noita kaatumisia aina vain vähemmän. Kovasti tykkää seistä radion edessä ja kuunnella lastenlauluja :wave:
 
Meidän Rasmus sai kamalan räkätaudin rokotteesta! :/ Toinen on ollu niin terveenä koko kesän ja syksyn, ja nyt sit piti oikeen piikillä lähteä nuha hakemaan! Mut toivottavasti nyt sit säästytään siltä influenssalta.
10kk neuvolasta: pituutta 69,9cm ja painoa ab 8,5kg.
 
=) meän atte kävelee ilman tukea muutamia kymmeniä askelia, sitten pyllähtää istumaan ja matka jatkuu konttaamalla. kiikkuu joka tuolille ja sohvalle ja mihin vaan yltää. jaaha pitää mennä.tästä tulikin tosi lyhyt juttu.. :LOL:
 
On jotenkin hirmu ihanaa järkkäillä omalle lapselle ensimmäiset synttärit :heart:
Olen miettinyt että mitä leipois ja millasen täytetekakun. Ajattelin tehdä semmosta kakkua mitä vois päivänsankarikin maistella vähän.
Me pidetään kahdet kemut kun toiset on yhteissynttärit kummipojan kanssa ja toiset sitten ihan omat (eri porukalle).

Meillä poju oli pari viikkoa nuhassa ja käytettiin Mehiläisessä kun ajattelin että olishan ne korvat hyvä kattoa. Ei ollut tulehtunut ja lastenlääkäri sanoi että tämmösillä nassikoilla nuha kestää 10-14 vrk.

Lähdetään kohta perheen kera (mies lomilla) kiinalaiseen syömään ja katsomaan onko Jesper&Juniorissa mitään kun siellä puolihintapäivät.
Noita toppahallareita on nyt ihan tarpeeksi, ostin alesta vielä eilen 86cm, lopputalvesta menee sitten se jos 80cm on liian pieni.

Ulkoillessa olen sisävaatteiden kanssa pitänyt jo toppahaalaria mutta vaunuissa nukkuessa vanupuku+Rv villahaalari+makuupussi.

mukavaa sykyn jatkoa, meillä ei vielä seisota ilman tukea

t.nyyrikki ja poju 11kk 5pvää
 
meillä poika menee karhunkävelyä ympäriinsä, no lyhyitä matkoja. Tukea vasten nousee seisomaan, mutta sitten pyllähtääkin istumaan. Hampaita on tullut ja tulee edelleen. On ollut oikein hyväntuulinen, nukkunut yöt taas pitkästä aikaa oikein hyvin.

Ruokailujen yhteydessä olen ruvennut maistattamaan ihan tavan rasvatonta maitoa, joka näyttää maistuvan. Eikä ole mitään oirettakaan siitä tullut.

Terveinä ollaan pysytty (tai minä olin vatsataudissa, muut aterveinä pysyneet) ja tosiaan niitä synttäreitä tarviisi alkaa valmistelemaan.

Mulla on ollut vaunuissa lampaantalja alla, villahaalari sekä toppapuku päällä. Silti ei ole ollut kuumissaan vaan just sopiva. En ymmärrä kuinka meillä taretaan talvella sitten. Mutta ei nyt vähempääkään uskalla laittaa sinne vaunuihin, kun toinen olisi kylmissään.

Mammanen ja poitsu 11kk ja 12pvää :heart:
 
Nostelen minäkin...

Meillä ei ole enää edes kahta viikkoa 1v-synttäreihin! Hurjaa! Synttäreitä jo kovasti suunnitellaan, ja juhlia järjestetään sankarille kolmet! :whistle: Ensimmäiset oikeana päivänä sukulaisille mummilassa, ja seuraavat kaksi kotona, ensin aikuisvieraille ja seuraavana päivänä lastenkemut. Saa nähdä kuinka tästä selvitään... ;)

Alma harjoittelee edelleen kävelyä tukea vasten, askeleen korkeintaan ottaa ilman varmistusta. Kävelykärry sen sijaan on alkanut saada hurjaa kyytiä, suorastaan juoksee sen kanssa isosiskon perässä, tai vaihtoehtoisesti työntää kärryissä siskoaan... ja molemmilla tytöillä on ratkiriemukasta. Alma osaa myös kääntää kärryn esteen tullessa eteen, eli aika hyvin jo sujuu.

Puhetta tulee joka päivä enemmän ja enemmän, ja välillä jopa kaksi sanaa peräkkäin! Esimerkiksi tänään isin kotiin tullessa huuteli "hei-hei isi!" B) Ja ensimmäiset lauluyritelmätkin on jo todistettu, Kaapo-lastenohjelman tunnari innostaa Almankin laulamaan "Aapo, Aapo"! On se vaan ihana pikkuinen. :heart:

Meillä on vaunu-unille riittänyt toppapussin sisään vielä ihan pelkkä ohuehko fleecehaalari sisävaatteiden päälle, mutta toppapussi onkin paksu "Eisbärchen" ja unet nukkuu suojaisella lasitetulla parvekkeella. Välillä saattaa olla pää märkänä jo tuollakin varustuksella, joten en katso aiheelliseksi vielä lisäillä vaatetusta.

Ulkoillessa on varustuksena ollut toistaiseksi vielä välikausihaalari, alla sukkikset, kaksi trikoopaitaa ja fleecehaalari. Kenkinä toppakengät, kädessä topparukkaset, ja paksu kypärämyssy päässä. Hyvin on pysynyt lämpimänä hiekkalaatikolla ja leikkipaikalla mönkiessään. Kohta kyllä on silti varmaan aika siirtyä toppapukuun.

Jahas, taas tyttö heräilee, edelleen ovat illat meillä hulinaa, hampaita ei pitäisi juuri nyt olla tulossa, 4. puhkesi juuri. Mutta ei silti oikein nuku hyvin. No, josko tämä tästä.

Alman luokse siis.
Bliss ja Alma 11kk 19 päivää
 

Yhteistyössä