Marraskuussa 2010 syntyneet <3

Bigwish - Ai teillä vedetään myös iltaraivareita! Miten meni eilinen ilta? Meillä vahän paremmin, tosin neiti oli kiukutellut mun äidille, joka oli häntä hoitamassa ku käytiin miehen kanssa (ekaa kertaa vauvan syntymän jälkeen kahdestaan) illalla kaupoilla :kieh:

MoonVaan - Todella kauniin nimen annoitte tyttärellenne, onnea :)

Nallu - oih miten luksusta, että teillä nukutaan 8-10 h yöllä! Meillä maksimi on 4 tuntia kerrallaan :vampire:

Meillä neiti hymyili ensimmäistä kertaa 2 päivää ennen ristiäisiä, reilun kuuden viikon iässä :heart: Vieläkin hymyjä tulee enemmän kun tuijottelee omia lelujaan tms. kun niin että vastaisi meidän hymyyn.

Meillä oli ristiäisiin tilattu leipomosta vaaleanpunainen kakku missä oli vauvakoriste, mokkapaloja, suolaisia piirakoita, mozzarella - tomaatti - viinirypäle tikkuja ja keksiä.

Vaippagallup!
a) mitä vaippoja teillä käytetään?
b) kuinka usein vaihdatte vaipan yöllä?

Meillä
a) tällä hetkellä käytössä Huggies 3 vaipat ja
b) vaihdetaan joka syötöllä, mutta olen miettinyt tarvitsisiko? Monet kaverit ovat sanoneet että ovat vaihtaneet vaipan illalla ja seuraavan kerran vasta aamulla.

Silent ja D tänään 2 kk :heart:
 
vaippagallup: a) muumi-vaippoja enimmäkseen
b) kerran yössä vaihdetaan

ristiäiset: meil tulee olemaan näköjään pappi joka ei laula kun ei kuulemma ole laulunääntä..no toivotaan että joku sukulaisista omaa jonkinlaista laulunääntä muuten on aika hiljaset lirutukset. tarjolle laitan kinkku-ja lohipiirasta, täytekakku, joulutorttui, jonkin kuivakakun, piparei..
 
Vaippagallup Me suositaan liberoa, koska muumit valskasi meidän pojalla ja pamppersien malli ei ollut pojalle hyvä.
Ostin liikaa liberon 2:s kokoa jotka on nyt aika nafteja poitsulle, käytän niitä päiväaikaan ja vaihdan vaipan joka syöttökerralla. Yöksi laitan liberon 3:n ja vaihdan sen vasta aamulla pois, ellei tee kakkaa yöllä :)
Muutoin ollaan huomattu että pojan vaipat ovat täysin kuivia sen nukkuessa, kun taas hereillä ollessaan on varsin vallaton kusiluikkari.
 
vaippagallup a)meillä käytetään pampperseja, koko on nyt new baby 3. Mummilassa on sitä normi 3:sta, mikä menee myös vaikka reilu onkin. Musta liberon oli turhan jäykkiä, eikä meidän neidille istunu hyvin.
b) Vaihdetaan ennen nukkumaan menoa 23-24, sitten vaihdetaan kun neiti herää unilta. Eli vasta aamulla.

Pään kannatuksesta Kuinka moni kannattelee jo päätään? Ja kuinka hyvin kannattaa? Meillä neiti kannattaa pystyasennossa hyvin, mahallaan nostaa päätään muttei jaksa pitää kauaa ylhäällä. Käsistä kohottaessa lääkärin mukaan vähän, mut mä en nähny sitä kyllä.. Muuten neiti on kovinkin jäntevä vauva :)

Nallu ja Sonja 10vko 2vrk
 
Moikka kaikille taas pitkästä aikaa:) :wave:

Meinaa päivät olla välistä melkoista hulinaa, ettei oikein kerkeä tähän istua niin pitkäksi aikaa että jotain sais kirjotettua. Joku päivä tässä kirjotin pitkän sepustuksen. Tuo keskimmäinen kullannuppu katkas virrat koneesta ennen kun kerkesin "lähetä" -nappia painaa :/

Meillä pojulla ollut nyt vähän mahavaivoja ja muutenkin ollut vähän levoton. Itsellä tuntemus että nuo normi D-tipat olis sitä lisänneet, niin lopetin vähäksi aikaa. Poika rauhottu vähän ja ajattelin huomenna hakea apteekista Gefilus-tippoja joissa on sitä D3-vitamiinia samassa. Jos sopis vähän paremmin. Muutoinkin hotkii maitonsa ja nielee ilmaa ihan älyttömänä! Vaikka kuin röyhtäyttää niin ei saa kaikkia ilmoja pois. Meinaa vähän itkuja tuottaa tuokin.

Hymyjä näkyy jo täälläkin. Ei todellakaan ole mitään vatsanväänne juttuja, vaan ihan aitoja hymyjä kun on hyvällä tuulella. Ei ihan kauhean "isosti" hymyile vielä mutta yrittää kovasti. Muutenkin seuraa kasvoja ja suuta ja yrittää itsekin saada ääntä tulemaan:) Neuvolanterkkakin huomas ja sano ett vaikuttaa vauva paljo vanhemmalta ikäisekseen.

vauvan kasvusta Siis oikeasti kun luen näit teijän juttuja niin huomaan ett meijän vauva tosiaan on melkonen jättiläinen! Nyt vauva vasta 1kk ja painoa rapeat 5500g. Pituutta ei vielä ole otettu, mutta vaatteiden perusteella arvelen jopa lähemmäs 60 (jos ei enemmänkin). Pitkän näkönen vauva on..ei niinkään pullean.. mutta en tiedä heittääkö vaan omissa silmissä:) No jos seuraavalla neuvolakerralla jo mittaisivat. Tehneet nyt useita kotikäyntejä, kun mun on hankalempi neuvolaan päästä näiden kolmen kanssa.

Täällä alkanut ihmeellisiä rintaraivareita ilmetä. Vaikka poju on ihan nälkänen niin saattaa hetken tapella rinnalla. Varmasti vaikuttaa edelleen tämä kun maitoa tulee vauhdilla ja vauva joutuu ihan työkseen sitä nielemään. Välistä ollaan ihan kumpiki märkiä ja saa varoa ettei vauva tukehdu siihen maitoon:/ Onneksi vähän rauhallisemmin ottaa kun syötän makuultaan.

Meillä olis nyt vuoden viimisenä päivänä tuon esikoisen syntymäpäivät:)(täyttää 3-vuotta) Pitäs kuulemma saada paloauto -kakku. Saa nähdä millasen saan taiottua huomenna.

terv. petite ja noel 1kk
 
Vaippa galluppiin vastaus: meillä käytössä liberon 2, kohta varmaan vois jo siirtyä seuraavaa kokoon. Yöllä ei vaippaa vaihdeta ellei ole kakkaa. Päivälläkään en joka syötöllä vaihda vaan kokeile onko vaippa märkä ja tarpeen mukaan sit vaihdetaan.

Meillä poika viihtyy pitkiäkin aikoja sitterissä. Sen verran varmaan hälinää koko ajan ympärillä että siinä riittää ihmettelemistä. Yleensä ppien poikaa sitterissä istumassa esim. kun tiskaan. Otan siihen lähettyville että näkee ja kuule miut niin hyvin jaksaa.
eillä on iso apu tosta esikoisesta, tyttö kohta 10v. Vaihtaa vaippaa vauvalle ja sellasta :saint:
 
Vaippa: a) päivällä pampers 2 koko ja yöllä libero 2. Yöksi libero siksi kun on paksumpi ja pissaa tulee hurjasti aamuyöstä. Ei pampersin imutehot riitä.
b) jos on kakat niin vaihdetaan

Päänkannattelu: miellä kannattelee hyvin seisoessa, melkohyvin makuulla ja käsistä vedettäessä pää tulee mukana ja poika puskee itsensä seisomaan.

Iltaraivareita: meillä edelleen, ei meinaa poika malttaa nukkumaan ollenkaa.

Olin äsken ensiavussa, sain kävelysauvat kun jalka on kipee. No ei oikein onnistu pojan hoito. Huhhuh. Mut siitä vielä et meidän jäbä kun syö tuttia ahkerasti ja ei sinne ensiapuun tullut tutti mukaan. Hui kauhistus sitä huutoa, laps ei rauhottunu millää. Miten ihmiset pärjää ilman tuttia???

Nyt pitäis vissiin lähtee yötämyöten ajeleen toisellepuolelle suomee mut saapi nähdä jaksanko.
 
Vaippa: meillä on pampersit ja liberot vaihtelevasti, molemmista sopii 2 koko. Illalla vaihdetaan ennen nukkumaan menoa ja seuraavan kerran vasta aamulla. Tyttö ei kakkaa yöllä ja pelkkää pissavaippaa en viitsi yöllä vaihtaa kun kertikset imevät niin ison määrän.

Nyt vaaditaankin jo palvelua...
 
oli tuossa aikasemmi teillä puhetta että miten ei viitsi/uskalla antaa miehen hoitaa jne.. en mä vaan ite ainakaa millään jaksais hoitaa koko ajan ite,en kyl ymmärrä miks pitäiskää tai miks mä muka vauvaa jotenki paremmin osaisin hoitaa..eihän tuo vauva ollu vielä neljää viikkoa kun oli iskänsä kans kotona pitkän päivän ja meitille se oli vaan ihanaa lomaa..:D pikemminkin se on niin että on monia juttuja mitä mä en oo vauvalle tehny vaan iskänsä on hoitanu, esim kylvetys, kynnenleikkuu, tuttipullolla syöttäminen jne.. neuvolassakin iskä hoitaa tytön käsittelyn jne.. että kyllä se vaan on musta huippua miten paljon ja taitavasti tuo jaksaa tehdä ja jää mulle sit aikaa tehä muuta.. meil se menee pääsääntösesti sillee et pitkälti illat ja viikonloput ja aika paljon yölläki iskä hoitaa.. joten kehottaisin että antakaa vaan isien myös hoitaa, eihän ne muute opi, ja ite saa vähän relaa sinä aikana ja tehä muuta, sekin tekee hyvää omalle jaksamiselle ja koituu sitä kautta vauvankin parhaaksi..:) ja onhan se musta epäreiluakin sekä isää että vauvaa kohtaan jos ei tavallaan anna tilaisuutta niidenkin suhteen kehittyä tiiviiksi ja läheiseksi....

vaippagalluppiin
käytössä on sekä kestovaipat että libero 2.koko joka alkaa kyllä olla nafti. kun saan hommattua vielä tiettyjä huippuhyviä kestoja joita meil ei nyt oo tarpeeks, niin siirrytään miltei pelkkään kestoiluun, ehkä öisin ja kyläillessä kertavaipoilla jatketaan.
ja yöllä melkeinpä syötöllä vaihdetaan aina vaippa.

päänkannattelu jaksaa jo hyvin kannatella, joka päivä harjotellaan :)

yöt on ,kiitos disflatylin, alkaneet sujua paremmin. hommattiin tossa joku aika sitten disflatyl-tipat ja heti ekasta yöstä lähtien tyttö on nukkunu sen jälkeen ensin 4 tunnin pätkän ja sitten 2-3 tuntia. mikä on aivan luksusta kun se oli siihen asti sellaista parin tunnin pätkää....

josefiina ja tyttö 8 vk
 
Meillä neiti on alkanut syömään vähän ja usein (tiedän tarkkaan kuinka paljon syö kun korvikkeella mennään). Ei siinä muuten mitään, mutta nannia menee hirveästi hukkaan kun ei koskaan tiedä mitä neiti syö 50-150 millin välillä. Ja yöllä on raskasta herätä kahden tunnin välein, varsinkin kun olen huono nukahtamaan niin välillä tuntuu etten ehdi nukkua ollenkaan syöttöjen välissä. Aikaisemmin meillä syöttövälit on ollut 3-4 tuntia. Korjaantuukohan tämä "ongelma" itsestään vai pitäisikö syöttövälejä kokeilla väkisin pidentää (joka tarkoittaa viimeisen tunnin suoraa huutoa)? Kokemuksia??

Silent ja neiti 2 kk
 
Viimeksi muokattu:
SW Tuo korjaantuu varmastikin muutamassa päivässä. Varmaan nyt tiheän imun kausi. Meilläkin on päiviä jolloin nostatellaan maito määrää eli tuntuu että koko ajan tissillä. Vaikka teillä lapsi syö pullosta niin siltikin kai noita kausia on.

Mites muilla, mihin aikaan vauva menee yöunella? Meillä taas eilen venyipitkälti yli puolenyön. Oli selkeesti väsynyt kun vein sänkyyn ennen klo 23 mut jostain syystäoli vaikea pienellä nukahtaa.
Tosiaan odottelen sitä aikaa jolloin saan kaikki lapset yhtäaikaa nukkumaan että jää hiukan edes kahdenkeskistä aikaa meille aikuisille.

Meillä olisi huomenna lääkärineuvola. Kiva saada tietää pojan mitat. Tuntuu,että on taas ihan silmissä kasvanut. Tämäkö neuvola käynti se on nyt se jossa rota-rokotetta tarjotaan? Oli miten oli niin miehelle olen jo ilmoittanut että me ei sitä oteta. Jännittää vähän joutuuko miten paljon perustella miksi ei oteta. Sikapiikkiä kun en alkuraskaudessa ottanut niin terkkarilta meinas hemo mennä, se vaan vänkäs ja vänkäs =). Nyt onneksi uusi terkkari ei alkunut väittelemään mun kieltäydyin influenssapiikistä....
 
poika on ruvennut nukahtamaan yöunilleen siinä 20:30-21:30 välillä. annan pojan nukahtaa tänne alakertaan vaunuihin vilttiin käärittynä ( tähän nukahtaa jostain syystä parhaiten ) ja sit annan nukkua siinä jotain reilun puolen tunnin ajan ja sit käyn siirtämässä pojan viltteineen päivineen tuonne yläkertaan omaan sänkyynsä ja sinne sitten jää uniaan jatkamaan ja on tän viikon ajan nyt tän ekan unijakson nukkunut 4-5 tuntia ( eilen nukkui ekaa kertaa tuon 5h putkeen ) tokihan olis hyvä opetella pojan nukahtamaan suoraan tonne pinnikseensä mutta en jaksa nyt alkaa sitä nukutus rumbaa siihen kun helpompikin tapa on...ja nuo isompien lapsien unille saanti on kans yks energiaa vievä tehtävä, huoh! ei jää paljon omaa yhteistä aikaa meille vanhemmille mutta toivotaan että ainakin noiden isompien lapsien unillemenot helpottuis kun siirretään omiin huoneisiinsa..

jaahas pitää lähteä sinne hammaslääkäriin..
 
musumuru, saako kysyä, miksi et rotarokorotetta lapselle ota? itekään en ottanut h1n1-rokotetta raskausaikana, th siitä kyllä useampaan otteeseen mainitsi, mutta lähinnä muistuttaen, ihan hyvään henkeen, en kokenut häiritseväksi. en kokenut rokotetta tarpeelliseksi ja arvelutti, miten se voisi vaikuttaa sikiöön. nyt otetaan kyllä suositusten mukaiset rokotteet eli ohjelman mukaan mennään. tästäkin tosin th.mme rokotuksista kertoessaan muistutti että päätös on vanhemmilla, eli ihan hienotunteisesti hoitaa nää asiat..
 
Just eilen puhuin päänkannattelusta Illalla sit pistin tytön hoitopöydällä mahalleen, niin hienostihan se jo nosti! Joulun aikaan on vaan tullu pidettyä niin vähän lattialla.

Unille meillä mennään yleensä vasta 24 aikaan, mutta mulla ei ole vielä paniikkia asian suhteen. Yöt kuitenkin nukutaan hyvin.

Vaipoista Oon kyllä kanssa huomannut, että pamppersissa imukyky on huonompi. Liberot ei vaan istu täällä ollenkaan. pamppersin 2 koko jäi pois juuri sen takia, että imukyky ei riittänyt..

Nallu ja Sonja 10vko ja 3vrk
 
Josefiina, en koe rota-rokotetta tarpeelliseksi. Isompien lasten aikaan se ei etes kuulunut rokotusohjelmaan ja hyvin pärjättiin ilmankin. Miusta tää meno näitten rokkoteiden kanssa alkaa jo ampua yli. Kohta ei enää mitään tautia saisi sairastaa kun kaikkea vastaan vaan annetaan rokkotteita toisensa perään..Muut yleiseen rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet otetaan mutta tuo rota on musta turha. Haittavaikutukset rokotteesta voi olla suurremmat mitä hyöty..
 
Moro kaikille!

Eilen kirjoittelin pitkän tarinan tähän, mut sit se katos ku pieru saharaan!! En sit viittiny alkaa enää uudestaan sitä kirjottaan..

Vaipoista Meillä käytössä Pampersin 2-koko ja 3-kokoa on jo pussi odottamassa kun ei enää viitiny ostaa 2-kokoa. Liberoakin on kokeiltu lähinnä näytepakkausten verran, mut noi pampersit tuntuu istuvan siron malliselle neidillemme paremmin.

Tänään oli 2kk neuvola. Mitat oli 56cm ja 5040g (syntymämitat 48cm ja 3060g). Rotarokotteen sai ja nyt sit odotellaan tuleeko mitään ylimääräisiä masuvaivoja. Esikoiselle ostettiin viime vuonna vielä itse ko. rokote kun sen sai maksutta vasta 2vk myöhemmin syntyneet..

Yöunille meillä aletaan vasta 23-1 välillä eli on siis turhankin iltavirkku tapaus. Öisin nukutaan vaihtelevasti 3-5 tunnin pätkiä. Viime viikolla oli useita öitä, jolloin neiti nukkui ensin 5h ja sit vielä 4h päälle. Nyt tällä viikolla rytmi on sit ikäväksemme palannut tuohon 3-4 tunnin välein syömiseen.

Pirtsi ja Milla, tänään tasan 2kk
 
Millalla todettiin silent refluksi, joten siinä syy jatkuvaan parkuun :stick: No jospa se tästä, kun selvitellään paremmin ja aloitellaan lääkitystä.

Vaippagalluun:
a) nyt on käytössä Pampers new baby 3. Kestot falskaa vielä, joten ne saa odotella toistaiseksi. Mä en viitsi hankkia enää lisää kestoja, koska meillä on edellisen jäljiltä yhdenkoon säädettäviä tarpeeksi. Ne vaan on pienimmilläänkin vielä liian isoja.
b) en vaihda yöllä, jos ei ole kakka tullut.

Rotarokote kyllä otetaan. Edelliselle sen maksoin ihan omasta pussista, kun ei ollut vielä ohjelmassa. Kakkosen kanssa olin mukana siinä rokotetutkimuksessa. Kaverin lapsi oli sairaalassa viikon rotaviruksen takia, joten ei se ole kovin kiva tauti.

aletheia ja Milla, huomenna jo 8 viikkoa
 
Vauva oli 1kk neuvolassa 4760g ja 53cm, vaatekoko tällä hetkellä 56cm ja jotkin 62cm paidat on ok. Hymyjä on meidän mielestä irronnut jo ensi päivästä lähtien ja päätin äidin optimismilla, että ne on ihan oikeita hymyjä, eikä mitään vatsanväänteitä. ;) Nyt ehkä viikon on tullut hymy, jonka aikana vauva selvästi katsoo lelua tai kasvoja.

Meillä on siitä hassu tilanne, että miehelläni on jo ennestään kaksi lasta. Täten minä monesti kyselen häneltä neuvoja vauvan ulkopukeutumiseen jne. Meillä on mies vähintäänkin tasaveroinen hoitaja minun kanssani. On ihana nähdä miten pieni on mielellään isin sylissä ja naureskelee hänelle. Isi on myös niin mielissään, kun saa välillä syöttää pullosta lypsettyä maitoa. Jos minun tekee mieli sekaantua miehen tapaan hoitaa vauvaa, poistun kokonaan toiseen huoneeseen. Ei ne miehet koskaan opi hoitamaan, jos aina nainen neuvoo vieressä tai tekee perästä uudestaan. (ja Hipsu miekin oon päiväkodista jääny äippälomalle ;)) On muuten ihanaa, että osan aikaa saa olla vauvan kanssa ihan keskenään ja sitten taas juuri sopivasti tulee isommat sisarukset 5 ja 6-v. viihdyttämään ja hoitamaan vauvaa kaverina.

Hattivatti kyllä minäkin tykästyn vauvaan päivä päivältä vain enemmän. Nyt se on paljon ihanempia ja rakkaampi kuin syntyessään.

Tanya meillä on reissussa mukana sama pussukka kuin kotisängyssä, joten ei lapsi huomaa nukkumispaikan eroa. Auttaisiko tuttujen lakanoiden mukaan ottaminen? Tai äidin tuoksuinen yökkäri tai t-paita vierellä?

Yöt nukutaan niin, että n.24 nukkumaan, 4.30 ja 7.30 syötöt, heräillään klo 10.

Ristiäiset 7.1. anoppi haluaa tehdä lihakastikkeet ja muusit. Sen lisäksi on täytekakku, karjalanpiirakat, pikkuleivät ja kuivakakku.

Vaippagallup a)kestovaippoja päivisin (mitä vaippoja teillä Josefiina on?), öisin pampers 2, b)vaippaa en vaihda öisin ollenkaan. Päivisin n.4 tunnin välein, jos ei tule kakkaa. (tämä vaihtoväli tuntuu riittävän, ei ainakaan ole vauvan pylly punoittanut vielä)

Päätä kannatellaan jo hyvin muuten ja massullaankin pikkuisen aikaa.

Petite Meilläkin lähti Jekovitit mäkeen ja tuli Gefilus tilalle. :D Minä olen tuollaisen ”suihkutissipäivänä” jonkun kerran pumpannut tissit melko tyhjäksi ennen syöttöä, vauva nauttii kun saa rauhassa imeä rintaa ilman tukehtumisvaaraa. Toinen vaihtoehto on pumpata maito pulloon ja antaa isin syöttää.

Ihanaa uuden vuoden odotusta jokaiselle!

Pikkukirppu ja vauveli 5vko
 
BUMBO Tuoli | Pikku Piia Oy
onko kellään kokemuksia moisesta? :D
:wave: Meillä on tuollainen, tuolle esikoiselle hommattiin. Suosittelen tuota kyllä lämpimästi!! Nopeutti meillä istumaan oppimista ja istuma-asennossa oloa huomattavasti. Tuotahan saa käyttää jo aiemmin kuin mitä saa muutoin "istuttaa". Ja lisäksi meidän esikoinen viihtyi tuossa kyl tosi hyvin ja oli pitkään käytössä syöttötuolin lisäksikin esim. reissussa ollessa - käytännössä niin pitkään kunnes oppi kampeamaan itsensä pois siitä.

Hups, tulipas melkoinen "mainospaatos", mut ei varmaan jääny mun mielipide epäselväksi :D :D
 
Viimeksi muokattu:
Pirtsi - täytyy ehkä meidänkin hommata moinen :p

Heti kun pääsin eilen valittamaan että meillä syödään yöllä kahden tunnin välein, oli viimeyönä yksi 4,5 tunnin syöttöväli, me likey :)

Ihanaa Uutta Vuotta 2011 kaikille marrasmammoille :heart:
 
Rokotteista: meille otetaan kaikki piikit mitä saa ja rotarokote ilman muuta, esikoisellekin ostin sen kun ei silloin vielä kuulunut ohjelmaan. Mä olen vahvasti pro-rokoteihminen, ja jos mun lapset nyt jääkin parista infektiotaudista paitsi niin ehkä meidän kodin yleinen likaisuus pitää kumminkin huolen siitä ettei allergiat ja autoimmuunitaudit iske, esikoisella ainakin näyttää toistaiseksi toimineen ;)

Vaipoista Pampers 2 meilläkin käytössä ja hyvin on toimineet.

Onnellista uutta vuotta 2011 kaikille minunkin puolestani !

Sokeripala ja murunen huomenna 5 vkoa
 
Rokkotteista Me otetaan ilmeisestikin kaikki paitsi kausirokotteet :)
Kausirokotuksia en lähde ottamaan, kun kumpikaan meistä vanhemmista ei niitä käytä mutta ei kyllä sairastellakaan.

Pään kannattelu Petja kannattelee hienosti päätään jo, nostaa itse päätään hoitopöydällä ja käsistä vedettäessä kannattelee päätään :)

Eilen tapahtui varmaan jotain perin omituista, kun poika nukahti 21:00 ja herätti meidät vasta 07:10 :heart: Ei varmaan tule ihan heti toistumaan.
Yleensä nukutaan öisin 4-6h pätkissä :)

Mies on ihan yhtälailla mukana vauvatouhuissa kun minäkin, ja pitääkin erittäin hyvää huolta pojastaan :) Täällä se on monet illat luetellutkin mitä tulee tekemään pojan kanssa jahka se kasvaa isommaksi.
Isovanhemmatkin on päivitelleet nähtyään kuinka hyvin mieskin voi lastaan hoitaa, kun omat miehet ei ilmeisesti ole niin vauvojen hoitoon osallistuneet :D

Onnellista uutta vuotta 2011 kaikille loka-marras mammoille!

Tanya & Petja 11vko+4pvä
 
Hipsu86 Minkä kokoinen teidän vauva on nyt? Huomasin et ollu suhkot samankokoiset lapset meil syntyessään. :)

Vaippa galluppii: a.) muumi, libero ja pampers 3 b.) vaihdan vaan yöllä jos on kakka

mibetsy ja Mikael
 

Yhteistyössä