Marraskuussa 2010 syntyneet <3

Tanya Laitapa muutaman päivän sisään tietoa, tuliko teillä noista rokotteista mitään oireita, mikäli siis kerkeät. Kiinnostaa kovasti, kun meille tosiaan tuli aika pahoja mahavaivoja.

Terese ja poitsu 3 kk+2 päivää
 
joku tossa jo aiemmin kysykin et missä sitä vauvaa pidetään uimahallissa sen aikaa kun ite peseytyy?? mäki halusin tietää :D

Mä ajattelin et me otetaan rokotteet kaikki erikseen.. tietää sitte ainaki et mistä rokotteesta tulee mitäkin!
 
uimisesta...Mä ainakin otan aina kaukalon mukaan pesutiloihin ja altaan reunalle. Siinä vauva voi sit olla sen aikaa, kun ite tarvii käydä suihkussa yms. :) Laittaa vaan siihen kaukaloon jonkun pyyhkeen, ettei kastu :)
 
Muutama yö täällä mennyt nyt vähemmällä häseltämisellä..eli Daniel on nukkunut huomattavasti rauhallisemmin. Meillä mennään edelleen yhdellä yösyötöllä neljän tienoilla ja seuraavaksi sitten 8 aikoihin aamusta, kun ollaan jo hereillä.

Meillä pysyy tyytyväisenä poika myöa vain noin tunnin verran. Illalla yleensä valvoo reilusti pidemmän pätkän, mutta yleensä pahantuulisena. Poika kun ei tykkää mennä omaan sänkyyn nukkumaan, päättäväisesti pieni kuitenkin sinne aina nukutetaan, vaikka menisi kuinka paljon aikaa. Nyt kun vielä jaksaisi sen yösyötön jälkeen nukuttaa omaan sänkyyn, mutta annan vielä jäädä mun viereen. On se niin suloinen tuhisija siinä :).

Mä toivon, että meille tulisi joku ilmoitus tuosta vauvauinnista. Ollaan jonotuksessa ja ensi kuun alussa kun Daniel töyttää 3 kk niin toivottavasti saadaan se alottaa. Poika on sellanen vesipeto ammeessa ja suihkussa, että varmasti nauttisi!

Onko kaikilla teillä vauvavakuutus vai pidättekö turhana? Me otettiin jo odotusaikana, mutta nyt se vähän mietityttää, on kuitenkin aika kallis. Todennäkösesti se pidetään kyllä tai siis vaihdetaan ifin lapsuusajanvakuutukseen nyt kun Daniel täytti 2kk.

Birre86 ja Daniel 10vko.
 
meil Aarni jaksaa valvoa yleensä hyväntuulisena sen tunnin ja joskus ei jaksais ½ tuntiakaan...jos valvoskelee paljoa yli tunnin niin unillemeno hankaloituu joten ensi kitinöistä pitää laittaa unille

mä olen nyt viikonlopusta asti alkanut nukuttamaan poikaa puolen päivän aikaan unille ulos ja unta maittaakin siellä 3-4h verran..sisällä unet on lyhentyneet 45min-1h pätkiin...aamuherätys on pysynyt samana klo 6:30 ja tuon ulkonukutuksen olen pyrkinyt pitämään samaan aikaan joka päivä, aamun ekat päikyt on pysynyt kans samana klo 7:30-8 eteenpäin..alkanut siis jotain rytmin poikasta löytymään..
 
Birre - Meillä on vauvavakuutus eikä pidetä sitä turhana. Tai siis tietenkin toivotaan että se olisi turha, eikä tarvitsisi käyttää :D Mietittiin just miehen kanssa eilen, että on se kumma jos esim. autosta viitsii maksaa hirveitä vakuutusmaksuja mutta omasta lapsestaan ei :)

kurpitsa - meillä myös nukutaan sisällä vain 30-45 min täsmäunia ja ollaan sitten melkein kokoajan kiukkuisia :kieh:

Nukutatteko vauvojanne omassa sängyssään myös päikkäreillä?
Me ollaan aikaisemmin nukutettu päivällä meidän sängyllä, mutta nyt ajateltiin kokeilla jos laitettaisiin aina omaan sänkyyn..

Kenen vauvalla olikaan todettu refluksitauti? Miten osasitte epäillä sitä ja miten se todettiin?

Silent ja neiti 2,5 kk
 
Viimeksi muokattu:
Tanya Laitapa muutaman päivän sisään tietoa, tuliko teillä noista rokotteista mitään oireita, mikäli siis kerkeät. Kiinnostaa kovasti, kun meille tosiaan tuli aika pahoja mahavaivoja.
Unohdin eilen kirjoittaa, että poika aloitti valittamaan mahaansa jo neljä tunnin kuluttua rokotteiden antamisesta. Paska lensi myös kuin varpusparvi :(
Illalla en meinannut millään saada rauhoitettua poikaa nukkumaan, kun masu oli niin kipeänä, yö oli todella levoton, ja jouduin syöttämään poikaa kaksi kertaa yöllä, kun yleensä en syötä kertaakaan tai vaan kerran.
Tänään vaikuttaisi olevan parempi päivä, mutta katsotaan nyt, tuun kertomaan jatkosta myöhemmin :)

Tanya & Petja 3kk+2pvä
 
sw: juu, illat onkin nyt olleet pätkäunien takia aika itkuisia eikä tahdo sitten kovin helposti rauhoittua yöunille kun noiden ulkopäikkyjen jälkeen ei tahdo nukkua kunnolla enää sisällä vaik väsy onkin...mä pyrin nukuttamaan päikyt sisällä omaan sänkyyn

eipä kuulosta kivalta nuo rokotteiden jälkeiset masuvaivat..kauhulla odotan miten meidän poika niihin reagoi :|kun tuosta yhdestäkin rotarokotteesta oli kärttyinen kaks päivää...

kurpitsa ja Aarni 2kk ja 1vko
 
Tänään oli se muskari ja turhaan jännitin! Kaikki meni ihan hyvin, lopussa neidille tuli vaan kiukku kun oli kuuma ja nälkä. Eikä tuo edes osannu rauhoittua syömään, joten kipin kapin kotiin ja maitoa mahaan :) Ihanaa oli se kun Sonja teki tuttavuutta toisen lähes 3kk tytön kanssa. Sonja jutteli tytölle ja yritti ottaa tätä kädestä kiinni. En ajatellu et neitiä vielä noin paljon kiinnostais toiset lapset :)

Nallu ja Sonja 4 päivää vajaa 3kk
 
Olipa kiva lukea taas teidän kuulumisianne =)

Onnittelut Birrelle ja osanotto Tanyalle :flower:

Meillä unirytmi on öisin tällainen
nukkumaan klo 20.30-21.30
syöttö 00.30-01.30
syöttö 04.00-05.00
sit saattaa herätä jo 07.00 kun nousen itse herättämään koululaista tai sit nukku kahdeksaan.

Päivin nukkuu pikku torkkuja ja noin 1-1.5h korkeintaan kerralla.Yksi harvinainen tapaus tälä vkolla oli 3h unet ulkona kun vihdoin pakkaset lauhtuivat =)
jaksaa valvoa pitkiäkin aikoja, viihtyy sitterissä, mutta jumppamatolla ei kovin kauaa. Vatsallaan ei viihdy kuin vähän aikaa, vaikka osaa jo hienosti kannatella päätään.
Meillä on kovin hymyileväinen ja jokelteleva tapaus tuo Lotta. Ei ala koskaan heti huutamaan jos on nälkä vaan vähän varottelee ensin nätisti et josko sais sitä sapuskaa. Sit jos ei tapahdu niin kitarisat soi :D

Masuvaivat on riesana jos itse syön suklaata... muuten aika helpolla päästy.

rota rokotteesta ei meille tullut mitään oireita. 2kk mitat oli 5300g ja 57,6cm syntyessä 3550g ja 51,5cm eli kivasti kasvaa.

Neljä yötä oli yhtä härdelliä et nukuttiin tosi huonosti ja koko ajan nälkäinen tyttö niin ajattelin jo et alkais jo vahvemman ruoan antaminen tai tuun hulluksi, mutta viime yö meni jo paremmin taas. 4kk iässä ajattelin aloittaa pikkuhiljaa kiinteät ruoat.

Hmm. mitäs vielä... niin joo ehkäisystä. Kumilla mennään nyt ja odotellaan mulle aikaa sterilisaatioon. Jännittää toi operaatio, mutta kyllä me se halutaan :)

Kampaamoon haluttas ja pakkokin ois jo tilata aikaa, mutta en oikein osaa jättää lasta hoitoon. Alussa jouduin kulkeen lääkärissä pariinkin otteeseen niin oli isänsä kans useemman tunnin ja ei mitään ongelmaa, mutta nyt kun ei oo ns. pakko niin ei millään tohtis =) Huomenna kyllä menen siskon kans ikeaan pyörimään ja aion koittaa nauttia =))

Kuun lopussa menen iltarientoihin ekaa kertaa ja nyt jo on huono omatunto.. koitan olla perumatta sitä ja mies aikoi pukata mut ovesta ulos :) No paraskin puhuja mun piti hänet tänään pukata ovesta ulos ja tapaamaan yhtä kaveriaan saunomisen merkeissä ku eivät oo tosi pitkään aikaan tavanneet =)

No joo jos laittas nukkuun ku Lottaki jo puol tuntia koisannu.

piprane ema ja Lotta 2kk 1vko vai mite se oli :D
 
Tanyalle osanotto.

Meillä on kanssa nukkumiset muuttuneet niin,että enää ei nukahda minne sattuu vaan nukutusrumba on aina edessä. Varsinkin eilinen ja tämä päivä tosi hankalia:confused: Sitten kun on ihan yliväsynyt niin huutaa kitarisat pitkällä. Ulos olen saanut opetettua nukkumaan,mutta tänään niin kylmä päivä,että ulos ei mitään asiaa ja neiti ei sitten ole tänään juuri nukkunut:confused: Tissille torkahtaa ja sitten kun siitä yrittää siirtää niin heti havahtuu.

Tänään olin parturissa pari tuntia ja ekaa kertaa siis erossa tytöstä noin pitkän ajan. Tyttö ei ollut huolinut täällä pulloa,mutta ei onneksi ollut huutanutkaan...Ihan mielenkiintosta kun ei huoli pulloa. Ei kauheasti mennä mihinkään ilman neitiä.

Nyt on yöt menneet niin,että on syönyt tiheämmin,n.2h välein. Mutta sitten katoin imetystukilistan sivuilta,että 6vkon iässä tiheän imun kausi. Viime yönä oli eka unipätkä taas nelisen tuntia ja aamusta nukkui 3h. Kun yöllä heräsi tiheemmin. Vieressä nukkuu tiiviisti. Joskus harvoin päivällä saan nukahtamaan omaan sänkyyn.

Meillä vaihtelee kyllä tuo tyytyväisyystaso hereilläoloaikana. Joskus killittelee hyvinkin tyytyväisenä kauankin...kovin on vaihtelevaa.

LilliM ja Tuhina-Lempi
 
Poistin itseni fb:n kerhosta, alko olla jo turhaa säätämistä kun liian monta ylläpitäjää ja mun tiedot voi poistaa täältäkin, kun niin harvoin täällä käyn.
Niin ja jos sinne kerhoon jäi listaan jotain tietoa, niin ne voi myös poistaa
 
Meillä oli tänään ristiäiset. Poika sai nimekseen Eemeli.
Pari yötä mennut nyt niin että parin tunnein välein syöty kun tähän asti on nukkunut 5-6h pätkän. Onkohan tiheän imun kausi..toivottavasti menee pian ohi tää.
Muutenkin olen jostain syytä pari yötä nukkunut tosi huonosti joten tuntuu että oon ihan poikki!
Toivottavasti tänä yönä saisi kunnon unet.

tuosta fb:n kerhosta oisin minäkin kiinnostunut, miten sinne pääsee mukaan?

Meillä on Eemeli alkanut syödä peukaloa! Työntää tutin pois ja eikun peukku tilalle..Toivottavasti on ohi menevää tuo. Tutin aina vaihan tilalle kun huomaan mutta monesti yöllä esim. havahtunut siihen lutkutukseen kun toinen imuttaa peukkuu minkä kerkee.


no nyt ei tämän kummempia jaksa satuilla, nukkumatti kutsuu..
 
Meidän kuulumisia taas pitkästä aikaa. Tulee tuonne Facebookiin enemmän kirjoiteltua, joten tämä palsta on jäänyt vähemmälle.

Tanyalle osanotot!

Meillä oli kaste 8.1 ja meidän tytön nimeksi tuli Ronja. :heart: Tänään Ronjalla tuli 2 kuukautta täyteen. Luonteeltaan hän on kovin rauhallinen ja kiltti tyttö. Ronja ei itke turhista ja silloinkin kun jokin on huonosti hän enemmänkin kitisee ja valittaa kun itkee suoraa huutoa. Kovin on suloinen tyttö.:heart: Ronja seuraa kovasti katseellaan ihmisiä ja leluja. Hymyjäkin tulee. Jokeltelua meillä ei vielä hirveästi ole. Ronja jaksaa makuullaan kannatella päätään ja käsistä ylös vedettäessa pää seuraa jo hyvin mukana. Mitään kääntymisiä ei meillä ole vielä ollut, mutta kerkeehän sitä vielä.

Päiväunet ovat meillä yleensä 4 tunnin mittaisia, ja Ronja nukahtaakin päikkärille tosi hyvin ja itsekseen. Yöunille meno onkin sitten aivan toinen juttu. Se vaihtelee siinä klo 22-02 välillä. Meillä nämä illat ovatkin yleensä aikamoista hulinaa juuri tuon Ronjan nukahtamisen kanssa. Hän saattaa nukahtaa syliin, mutta sänkyyn päästyään herää kohta huutamaan. Tätä voi sitten jatkua tuntitolkulla. Silloin hän on jo yliväsynyt, eikä enää osaa nukahtaa. Nykyään yritän olla tarkempi ja heti ekat merkit väsymyksestä nähtyäni alan tyttöä hämärässä nukuttamaan. Välillä se toimii ja välillä ei. Eilenkin Ronja meni yöunille vasta klo 24, vaikka oli jo väsynyt klo 20 aikaan. Ei vain jäänyt sänkyyn, vaikka yritin. (Ronja nukkuu omassa kehdossaan). Tänä aamuna Ronja heräsi ekan kerran klo 9.30, eli kun hän vihdoin nukahtaa niin hän nukkuu aamuun asti heräämättä. Meillä ei noita yösyöttöjä ole ollut enää vähään aikaan. Hereillä meidän tyttö jaksaa olla 30min-4 tuntia. Pidemmät valvomiset ajoittuvat selvästi iltaan. Välillä mäkin olin huolissani, muiden lailla, kun hän niin paljon nukkuu, mutta kyllä hän varmasti sen 5 tuntia yhteensä valvoo. Päivällä ne pätkät vain ovat lyhyempiä.

Imetyksestä. Mulla oli rintatulehdus kun Ronja oli kuukauden ikäinen ja silloin maidontulo väheni huomattavasti. Aloin antamaan korviketta pullosta rinnan lisäksi ja olen antanut siitä asti.

Kylvetyksestä meidän neiti pitää kovasti. Ei itke eikä huuda vaan nauttii selvästi vedessä polskimisesta. Viimeksi eilen oli ammeessa. Yleensä minä kylvetän ja mies avustaa.

Ulkona nukuttamisesta. Minä en nukuta Ronjaa ulkona parvekkeella, vaan hän nukkuu omassa kehdossaan. Ensinnäkin on ollut niin kylmää, etten olisi häntä sinne raaskinut viedä ja toiseksi meidän alapuolella on tupakoiva pariskunta, jotka käyvät parvekkeellaan tupakalla, enkä halua Ronjaa tupakansavulle altistaa. :(

Rokotteista. Me otetaan kaikki rokotteet mitä saadaan. Mä olen omakustanteena hankkinut meidän pojillekin Rotarix-rotavirusrokotteet, joten se otetaan myös Ronjalle. Valmiste on kuitenkin tällä kertaa Rotatec, ainakin terveydenhoitajani mukaan. Mun siskontyttäret joutuivat molemmat sairaalahoitoon kun sairastuivat rotaan (menivät niin huonoon kuntoon), joten siksi koen rokotuksen hyvänä asiana.

Täällä oli puhetta tuosta kaukalopussista. Mä ostin sellaisen kun Ronja oli viikon ikäinen kun kaikki ostamani haalarit olivat aivan JÄTTIKOKOISIA hänen päällään ja hän suorastaan hukkui niihin. Meidän kaukalopussi on ostettu Prismasta ja on merkkiä Emma. On sellainen musta fleecepussi, jossa harmaa sisus. Hyvin on toiminut ja olen tyytyväinen ollut.

Tässä tätä romaania taas. Huomenna Ronjan kanssa neuvolaan ja saadaan tuoreet 2-kuukautismitat. Siitä tulen sitten huomenna uudestaan kertomaan.

Hyvää viikonalkua kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Unohtui kommentoida tuota vaippa-asiaa. Meillä käytetään Liberoa koossa 2 ja Pampersia koossa 2. Meillä on kyllä pari kertaa tullut molemmista merkeistä kakat yli selän kohdalta ja jalkojen resoreista kun oli aivan mahdottomat satsit tullut. Meidän neiti kun ei kakkaa joka päivä tai edes joka toinen päivä niin tämä on sitten ihan odotettavissa. (Olen kyllä pitänyt huolta, että jalan röyhelöt on asteltu kunnolla, mutta ei noita megasatseja pysäytä mikään).

Tuteista vielä. Meidän tyttö syö kyllä tuttia ja se pysyy suussa jotenkuten. Ei ole silti mikään hirveä tuttihiiri, eli ilmankin menee. Nyrkkiä tai kättä syödää/imetään kun on nälkä, muttei muuten.
 
Viimeksi muokattu:
Facebook Minuakin kiinnostaisi liittyä facebook-ryhmään!

Ristiäiset Meillä on 6.2. Saatiin vihdoin toissapäivänä nimikin lyötyä lukkoon :) Oltais haluttu järjestää pienet ristiäiset mutta väkisinkin vieraita tulee 30-40...et se niistä pienistä.

Kylvetyksestä Meidänkin poika rakastaa kylvetystä. Polskii aina hyväntuulisena kun pääsee veteen. Ilmottauduttiin vauvauintijonoonkin perjantaina. Saa nähdä kuinka kauan saa jonottaa:rolleyes:

Viikon verran poika on nukkunut uskomattoman hyviä yöunia. Ensimmäisen pätkän 5-6h ja syömisen jälkeen vielä 3h. Viime yö meni kuitenkin lyhyissä 2-3h unipätkissä. Kova nälkä kokoajan, toivottavasti on väliaikaista.

Jan-na & `Lenni` 5vko 6pvä
 
Meillä on iltanukutukset vähän helpottanut. Eilenkin jäi itekseen sänkyyn imemään tuttia ja nukahti sinne omia aikojaan. Heräsi sitten 6 tunnin kuluttua syömään ja sitten nukkui kasiin asti. Viikonloppuna nukkui myös ensimmäisen 8 tunnin pätkän klo:22-06! Itse olen vain nukkunut tosi huonosti muutaman viikon verran, voi johtua kyllä siitä kun syön karkkia illalla ja se sokeri antaa sitten energiaa. Eli oma vikani.

Tuntuu, että itkun määrä meillä kyllä vähenee koko ajan ja aina on vain tyytyväisempi tuo poika. Ei myöskään ala heti itkemään vaan parahtelee muutaman kerran, jos kokee jäävänsä ilman huomiota.

Meillä sitteri ollut jo jonkin aikaa tuossa kakkosasennossa (siis juuri banybjörn) ja ajateltiin kolmos asentoon kohta nostaa. Meillä painaa varmaan 6,5kg poika kohta.

Birre86 ja Daniel 10vko 3,pvä.
 
Heippa pitkästä aikaa!

ensalkuun kerron miten meillä loppu masuvaivat: Cuplaton jatkuvalla käytöllä aiheuttaa mahavaivoja, Tutteli on yleisesti eniten mahanpuruja aiheuttava korvike.

Myös rela-tipat jatkuvalla käytöllä on enemmän haitaksi kuin hyödyksi.

Näimpä siis jätimme Cuplatonin kokonaan pois, kun tuttavapiiristä kuulin muillakin sen aiheuttaneen enemmän ongelmia kuin hyvää. harvoin laitan 2 tippaa KERRAN päivässä (ohjeessa lukee 4 tippaa ennen jokaista ateriaa, mutta siitä se sota vasta syttyy.) Silloin tällöin käytettynä se auttaa ilman pilkkomiseen, mutta joka aterialla antaa sitä, niin pieruja tulee niin tiheään ettei vauva jaksa sitä.

Tutteli vaihtui Semperiin ja ah, mikä rauha vatsalle. Neuvolat ainakin täällä päin suosittelevat semperiä, koska se on todettu vatsaystävällisimmäksi korvikkeeksi.

D-vitamiinia ei anneta ennen kiinteitä ollenkaan, korvikkeesta saa kuitenkin suht sopivasti. Luontaistuotekauppojen d-vitamiineja olen kuullut kehuttavan ja että ne harvemmin aiheuttaa mahavaivoja toisin kuin normikaupan/apteekin vitamiinit.

Jokainen lapsi on yksilö, mutta suurin osa mahavaivoista loppuu kuin seinään, kun vaan jättää ylimääräiset litkut pois :)


Itse uhrasin öitä masuvaivojen kanssa ja pidin poikaa sylissä ja enemmänkin pystyasennossa, niin itku hellitti ja vaikka valvottiinkin, niin ei enää itketty vaan vauva rauhoittui kummasti. Makuuasento ainakin meillä oli huono juttu masuvaivojen kanssa. Ilmakin kulkee paremmin kun ollaan pystyssä. Jos makoillaan, niin mitä kovempi alusta sen parempi. Pesukoneen päällä ne parhaimmat pierut päästettiin, kovempi alusta jotenkin stimuloi.

Meillä nukutaan 6-7 tunnin yöunia kun massu on rauhoittunut. Enemmänkin maha on joskus kovalla, mutta muutaman kerran päivässä kun juodaan vähän vettä, niin kakka luistaa paremmin. :)

Valtteri nyt siis reilu 2kk, painoa reilu 6kiloa ja pituutta about 59cm :) huimaa kasvua (keskikäyrällä mennään just sopivasti) ja kehityskin on pari kuukautta tekemisissä edellä, mitä kehitystaulukko sanoo. Kovaa vauhtia jokelletaan, tartutaan kiinni leluihin, hymyillään komeasti ja pari naurun kikatustakin on tullut. Iso mies jo .

Kylpemisestä: Valtteri rakastaa kylpemistä, veden lorina kun kuuluu, niin poika alkaa "rokkaamaan" paikallaan :) Tietää että pääsee kylpyyn, ja oi sitä iloa kun saa polskutella jaloilla :D Mikä näky kun poika onnellisesti hymyilee ja heiluttelee jalkoja ammeessa. :heart:

Vaipat: Meillä pampersit ja baby dry 3 (new baby 2 meni jo pieneksi..niin vaihdettiin tohon 100kpl pakettiin isompaan kokoon). Liberosta ei tykätä, ei vaan toimi, ja päästää ohi pissat.. kiinnityskin on jotenkin outo. Pampersien koko siis 4-9kg ja tällaselle sopusuhtaselle 6kiloselle just passeli.

Täällä kans yks jonka poika kakkii yli laitojen :D eipä sitä vaippaa niin tiiviiksi saa etteikö selästä tulis yli, se kun litistyy ja leviää ennenkuin vaipan saa pois :D

Sitteristä: Meillä on Emman ihan perussitteri, ei säätöjä tms. heiluu kivasti heijaamalla ja pojan liikkeistä ja siinä on leluteline :) niin vähiä aikoja kuitenkin siinä ollaan ettei tuhlattu rahaa ns. turhaan. Nyt vasta alkanut viihtymään sitterissä enemmän, muttei pidetä kun se että itse syö tai kahvittelee, joskus telkun ääressä leikkii sitterissä, mutta mieluummin leikitään leikkikaaren alla. Toimii myös nukutuskehtona hyvin, mutta en sanoisi että tuosta pitkäaikaista iloa on, kohta se kuitenkin alkaa liikkumaan eikä malta missään sitterissä istua :)


H3idi ja Valtteri (nimi on jo käytössä vaikka kastajaiset on 29.1)
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin mielellään pitäisin tyttöä lattialla lelukaaren alla, mutta ongelmana on se, että neiti ei viihdy siellä sitten yhtään!
Ihan maksimissaan 5 min ja sitten alkaa huuto. Sitterissä on onneksi alkanut viihtymään pieniä hetkiä, niin saa itse nopeasti syötyä aamupalan tms. Mutta siis mielummin pitäisin lattialla jos vaan yhtään siellä viihtyisi. Ehkä sitten kun paremmin löytää omat kätensä ja osaa tarttua esineisiin :confused:

Birre - Kiitos sitterikommentista :)

Mimis ja pikkuneiti 11 vk ja rapiat
 
Viimeksi muokattu:
Meillä tyttö alkoi ihan yhtäkkiä viihtymään lattialla. Neiti oli n. 2kk kun alkoi siellä viihtymään lyhyitä pätkiä, 10 vkon iässä alettiin olemaan jo 15min.. Mahallaan neiti viihtyy lyhyitä aikoja, mutta selällään tykkää kattella jumppakaarta.

Huomenna olis sitten 3kk neuvola ja neiti saa rokotteet. Äiti täällä jo jännittelee tuleeko oireita ja sattuuko neitiä.

Nallu ja Sonja 13vko
 
Niin ja hyvää uutta vuotta kaikille täältäkin! ja osanottoni Tanyalle!

Hyvänen aika sentään ku en ees muista millon oon viimes täällä käyny juttuja lukemassa saati sitte kirjoittamassa...ihan noloa..mutta aika on kyllä menny niin nopsaan ku on tässä taas ollu kaikenlaista..

Meillä on nyt sairastettu enemmän tai vähemmän kuukauden verran on ollu vatsatautia, flunssaa, kuumetta, silmä- ja kurkunpääntulehusta..pikkuinen on onneksi ollu suht terve, ainoastaan nenä ollu tukossa välillä. Lisäksi vielä tuo mun ukkokultani ei ota parantuakseen ;( kohta 3kk tulee siitä kohtauksesta aikaa ja tervettä päivää ei oo sen jälkeen nähny..rankkaa on ollu meillä kaikilla ja ei tietty vähiten tuolla rakkaalla..

Meidän neiti on nyt jo 7,5vkoa vanha. Ristiäisethän meillä pidettiin jo 19.12 ja nimekseen hän sai Helene. Jämäkkä pieni neiti on, kovasti on päätään jo pystyssä pidelly, mieli asento on sylissä olkaa vasten ja mieluiten niin, että aikuinen kävelee ympäriinsä, jolloin pienet nappisilmät uteliaana näkee joka paikkaan. Nyrkit on suussa alituiseen ja kuola valuu. (Apua ei kait jo hampaitaan tee ku nänniäki jyystää ihan eri lailla (noin tuolla edellisellä huomas hampaiden tulon..).)
Meillä viihtyy sitterissä ihan kivoja aikoja, saattaa nukahtaakin siihen ku seuraa muitten tekemisiä.
Lattialla lelukaaren allaki viihtyy jonki aikaa muttei niin pitkään. Kyleltään käänty eilen mahalleen ja lattialla selällään ollessaan saa ittensä liikkeelle selällään jalkojaan potkimalla.
Yöt meillä nukutaan läpeensä 7-10h syömättä, eka yönsä nukku jo 3,5vkon iässä.....aamulla on rinnat kyllä räjähtämispisteessä ja ne pitääki pumpata tyhjäksi, tämä satsi syödään sitten iltatankkauksen päätteeksi vielä pullosta. Illalla tosiaan roikutaan tissillä tunteja, nukahtaa lopulta noin klo1 eli saattaa valvoa jopa 6h tuntia putkeen.
Päivällä nukutaan vaihtelevasti 10min-3h päikkäreitä sisällä, ulkoilut on jääny toooosi vähälle ku millon on liikaa pakkasta, tuulee kovasti, lunta pyryttää niin että sääriä myöten saa kahlata jne.
Lemppariasento taitaa olla selällään, kylelleen tuettuna hänet aina laitan muttei koskaan siitä asennosta löydy.
Seuraava neuvola meillä on vasta 3.2 siirsivät sitä ens viikosta sinne..saas nähä minkä kokonen paketti sitten onkaan :) aika reilut posket ja leuat on jo kasvattanu..

Itellä oli viime ma jälkitarkastus ja kaikki oli ok tuolla alakerrassa. jostain syystä vaan oon vieläki tosi turvoksissa, ei mee mitkään muut kengät jalkaan ku nuo mun lenkkaripistokkaat tai mitkä lie (sen vuoksikaan en oikein ulkona voi olla). Paino ei ookkaan pudonnu ku Helenen syntymäpainon verran 4kg eli tässä onki pudotettavaa ja PALJON! Imettäminen aiheuttaa ihan mieletöntä makean nälkää ja suklaata tekis ihan järjettömästi mieli vaikken oo sitä syöny kohta kahteen vuoteen, onneksi oon saanu järjen piettyä mukana ja suklaat laatikossa. Mutta eipä tuo puntarilla näy..niin sanoivat vaan tuolla neuvolassa että toisilla se paino putoaa hitaammin…juu tiedän mutta ei mulla vielä NÄIN hitaasti oo pudonnu :ashamed: Mää niin kateellisena luin teidän kilojen katoamisista..

Vauvauinnista ei voi ees haaveillakkaan täällä Lahdessa :kieh: ois ollu niin mukava sinne päästä, kaikki ryhmät täynnä ja jonoon ei enää oteta ees v2010 syntyneitä :( ottaa kyllä niin kupoliin..

Rotarokotteesta ei meillä tullu eellisellä mitään vaivoja eli yksilöllistä varmaan sekin.

Meillä sinapit pysyy ainoastaan kestoissa vaippojen sisällä ja kaikkein parhaiten noissa Neppulan vuotosuojallisissa taskuissa ja imsen kuorissa.

Nyt täytyy mennä sinappipesulle! Kovasti jaksuja kaikille masuvaivoista kärsiville!

Crocus ja Helene-neiti 7,5vkoa
 
Crocus Multa lähti kilot tosi nopeasti. Kävin ennen synnytystä vaa'alla rv 38 neuvolassa, synnytys oli 39+2 ja kotiutumispäivänä (olin 4 päivää sairaalassa) vaaka näytti 6,5 kiloa vähemmän. Kaks viikkoa synnytyksestä ja kiloja oli lähteny jo 13. Raskausaikana kiloja tuli 11. Nyt on lähtenyt yhteensä 14kiloa. Vaikka multa kilot on lähteny reippaasti ni vyötärönympärys on isompi kuin ennen raskautta! Joten turhaan olet kateellinen :) Niin ja mulla kanssa vieläkin turvotusta, vanhat kengät puristaa. Sonja on huomenna 3kk.
 
Tänään oli 2-kuukautisneuvola Ronjalla ja hyvin meni. Neidin tuoreet mitat ovat: Paino 4915g, (vähän keskikäyrän alapuolella) pituus 58,5 cm (keskikäyrän yläpuolella) ja päänympärys 39,5 cm. Pitkä ja siro tyttö siis. :)

Ronja jaksoi neuvolassa tosi topakasti pitää päätänsä ylhäällä makuullaan ollessaan. Samaan aikaan hän punkesi itseään konttausasentoon jaloillansa ja sekös neuvolantätiä ja mua nauratti. Mä heitinkin siihen, että meidän tyttö jättää ryömimiset yms. väliin ja alkaa suoraan konttaamaan. Siltä se näytti. Aivan kun hän olisi kovasti yrittänyt päästä konttausasentoon, eikä oikein tiennyt miten se kuuluisi tehdä. :LOL: Tämän jälkeen neuvolantäti testasi miten hyvin tyttö seuraa katsellaan ensin häntä ja sitten lelua. Hyvin meni sekin. Lopuksi saimme rotavirusrokotuksen. Mitään oireita ei ole ainakaan tähän mennessä tullut ja toivottavasti ei tulekaan. Seuraava neuvola on sitten 3-kuukautisneuvola.
 

Yhteistyössä