Marraskuussa 2010 syntyneet <3

Hei taas! Meille tuli eilen soitto, että ens kuun alussa alkaa vauvauinti! Ihanaa. Kyllähän siitä hintavaa tulee, kun pitää uikkarit ja vaipat hankkia. Uimahallissa miehellä pitää vissiin olla tavalliset uikkarit (shortsit ei käy?) eli miehenkin pitää ostaa itelleen jotkut. Kai nainen sentään saa olla bikineissä, ettei uimapukua tarvirse hakea? Mutta on kyllä kaiken maksamisen arvoista kun olen niin varma, että Daniel tulee siitä nauttimaan!

Kilot tosiaan on lähtenyt ja joudun syömiseen kiinnittää huomiota, ettei liika tipu. Suklaanhimo on täälläkin kova ja oon nyt jopa kaks päivää saanut oltua ilman suklaata. Ei siitä muuten haittaa, mutta kun tietää, ettei oo terveellisin vaihtoehto. Pitäisi varmaan jotain pähkinöitä ostaa tai vastaavia. Vaikka kaikki 18 raskauskiloa on lähtenyt, niin silti ei kaikki farkut vielä mahdu. Eli vatsalihaksien tekoon vaan.

Meillä vaihdettii pamperssista liberoon (3koko) ja molemmat olleet yhtä hyviä. Kakkaa tulee yön jälkeen aamupäivästä pienessä ajassa erittäin paljon ja silloin poika onkin selkää myöten siinä itsessään. Jännä kun kuitenkin joka päivä kakkaa ainakin 4 kertaa, mutta ilmeisesti yön panttaaminen aiheuttaa.

Yö meni taas oikein hyvin. Nukahti helposti klo: 21.20, heräsi 3.20 syömään ja seuraavan kerran klo:7 (samalla noustiin ylös).

Birre86 ja Daniel 10vko 4pvä.
 
raskauskilot ei lähde sit millään ja nakkasin jo tuon vaa´ankin jo piiloon..en mahdu omiin normikoon housuihin ( paino ei ole tippunut yhtään sen jälkeen kun synnäriltä kotia tulin..10 kiloa ylimääräistä ja sen huomaa.. ) mut minkäs teet kun ei tuonne haluais mennä vaunuttelemaankaan näillä pääkallokeleillä ja sit kun olis pakkasten puolesta leudompaa niin sit sataa tihkua/lunta/jotain muuta moskaa joten kait se on odotettava kevättä ja alkaa vasta sitten tosissaan laihduttamaan nyt se tuntuu niin turhauttavalle.. ( pilateksessa rupesin käymään kerta viikkoon josko se riittäis kropan kiinteytykseen ihan sellaisenaan...?! )

tänään oon ihan silmät ristissä..en ole nukkunut sitten klo 4 ( oon nukkunut 4h pätkis koko yönä ) ..poika alkoi itkustamaan silloin ja vaik otettiin viereen niin ei tahtonut rauhoittua sitten millään ja kun poika viimein nukahti ja ite sain silmät ummistettua niin keskimmäinen lapsi heräs klo 5 ja esikoinen siihen perään klo 5:30 ja tietty tänään on nuo lapset kotihoidossa niin pinnaa kiristää kun lapset riehuu jo pelkästä väsymyksestä..no aikainen yöunillemeno odottaa isompia lapsia...

mä rupean antamaan jo maissivelli maistiaisia tänään illalla..

mut pitää mennä..isommat lapset riehuu ja pienempi heräs...
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumiset

Paino 5715g
Pituus 62,2cm
Py 40,8cm

Siro tyttö, paino kasvaa -10 käyrällä. Neuvolakorttiin tuli merkintä: tyytyväinen ja vastavuoroisesti jutteleva tyttö. Myös neidin ilmeitä kehuttiin ihaniksi ja jänteväksi kutsuttiin. Päätä kannatellaan jo hyvin.

Rokotteiden vaikutuksia odotellaan..

Nallu ja Sonja 3kk :heart:
 
Mekin käytiin eilen neuvolassa, ikää neidillä vähän päälle 7 viikkoa. Mitat nyt 57 cm/5210 g eli hyvin kasvaa. Rotarokotteen sai ja illalla oli vähän mahanväänteitä, joko rokotteesta tai sitten muuten vaan, mutta ei pahempia haittoja.

Raskauskiloista täällä ollaan kateudesta vihreänä myös teille kaikki raskauskilonsa pudottaneille. Mullahan tuli kiloja lähes 20, lähtöpaino 55,5 ja pahimmillaan neuvolassa 75,2 kg. Nyt 7 vkoa synnytyksestä paino vaihtelee 65 ja 66 kilon välillä, eli lähestulkoon 10 kg lähtenyt ja toinen samanmoinen vielä jäljellä. Eihän tässä muuten hätää, mutta tuo paino ei ole enää pariin-kolmeen viikkoon laskenut lainkaan, eli tää taitaa olla se piste mihin asti laskee yrittämättä ja tästä eteenpäin pitäisi sitten löytää jostain itsekuria, joka on mulle täysin vieras ominaisuus... Voisi auttaa jos ei vetäis kaksin käsin suklaata ja karkkia joka ilta kun lapset nukkuu :ashamed:

Mutta nyt tuli tälle mammalle superhyvä motivaation lähde: varattiin eilen viikon matka Kanarialle huhtikuun alkuun :cool: Oikeasti, miten paljon iloa voi ihmiselle tuottaa ajatus viikosta turistirysässä =) mutta meidän perheelle tuntuu ideaalilomalta, lentomatka ehkä tuottaa tuon 3v:n kanssa vähän tuskaa mutta muuten vaikuttaa helpolta ja turvalliselta kohteelta. Vauvakin on silloin jo 4 kk eikä tuolla pitäisi vielä huhtikuussa mitään superkuumaa olla joten pärjää varmaan ihan hyvin kun vain huolehtii auringolta suojaamisesta. Joka tapauksessa tässä on nyt reilut 2 kk aikaa palautua bikinikuntoon :O eli tavoitetta löytyy =)

lomafiiliksissä oleva Sokeripala ja murunen 7 vkoa
 
Tulenpa tänne avautumaan kun ärsyttää..eilen piti olla neuvola mutta se peruttiin koska terkkari ei ollutkaan paikalla. Soittivat siis neuvolasta että ei kannata tulla. No joo, meillä on Eemelillä ollut tasan 1 neuvola tähän mennessä, uusi aika saattiin vasta 8.2 jolloin pojalla ikää 3kk. Suututtaa kun olin niin odottanut tuota käyntiä että sais vähän mittoja ja sen semmosta : /
No nyt sit vaan odotellaan että päästään tonne helmikuulle.

Eemeli on rauhallinen luonne. Hermostuu herkästi jos ruokaa eitule heti kun sitä haluaa mutta muuten viihtyy pitkiäkin aikoja sitterissä sekä leikkimatolla. Oon huomannut että erityisesti noita isompia sisaria jaksaa seurailla ja heille hymyjä tulee tosi paljon.
Leikkimatolla ollessa on alkanut tavoitella leluja, muutaman kerran vahingossa saanut mustekalan lonkerosta kiinnikkin! Meillä tosiaan alkoi jokuaika sitten se peukalon syöminenkin, yritän aina vaihtaa peukalon tuttiin jos huomaan peukun olevan suussa.

Yöt nukutaan melko hyvin, 1-2 syötöllä mennään. Yöunille edelleen jää mun mielestä myöhään eli 23-24 välillä. Päiväunien kanssa ei sitten vielä oikeestaan olekaanrytmiä, nukkuu kun nukuttaa.

Ehkäsystä sen verran kun siitä täällä aikasemmin kirjoittelin, että todennäköisesti otan hormoonikierukan mutta nyt ensi alkuun sain minipillerit..

Mitenkäs muitten mammojen mielialat? Oletteko ihan noraaleja itsejänne?
Itsellä tosiaan tota masennus taustaa ja nyt jälkitarkastuksessa otinkin asian puheeski kun olen huomannut että oma mieliala ei ihan normaali ole. Joskin on helpottannut siitä mitä se oli vaikkapa kuukausi sitten. Lääkäri kuitenkin antoi reseptin mielialalääkkeisiin joita söin viikolle 30 asti.
En ole niitä nyt vielä uudelleen aloittanut mutta luultavasti kuitenkin käyn ne hakee kun välillä mieli niin sekasorrossa että! Kärsin itse ja muu perhe tietenkin kun äiti on ihan hermo pinkeenä täällä..
No juu, se siitä..helpottipas =)

Ja sokeripala nauttii sitten aurinkolomasta meidän kaikkien puolesta..
 
Sokeripala oon niin kateellinen reissustanne! Me ollaan yleensä joka kesä käyty jossain, mutta tänä kesänä rakennusprojektin keskeltä tuskin mihinkään lähtään! Mutta hyvä että sait motivaatiota pysyä erossa suklaasta :D. Mä oon nyt ollut jopa kolme päivää ilman (eilen söin kyllä jäätelöä ja pullaa, mutta en suklaata)!

Musumuru onpa ihmeellistä, että ootte vasta kerran päässeet neuvolaan. Meillä poika 10vko ja 5pvä ja ollaan kuitenki varmaan 5 käyntiä jo käyty ja seuraavaksi on 3kk tarkastus. Tosta voisi kyllä jo valittaa johonkin!

Mielialoista sen verran, että olen aina ollut herkkä ja helposti alkanut itkeä. Raskausaikana ja synnytyksen jälkeen herkkyys ja stressi korostuivat vielä entisestään. Mutta tuntuu, että nyt on vähän olotila jo tasoittunut. Ainoa, että kun on väsynyt ja paljon kotona, niin helpommin itkettää ja ärsyyntyy.

Meillä poika menee nukkumaan 21-22, herää 3-4 syömään, nuhkahtaa heti uudestaan ja herää aamulla 7-8 välillä. Ensimmäiset unet menevät omassa sängyssä ja neljän aikaan jätän viereen nukkumaan syötöstä suoraan. Viime yönä kuitenkin potkia mua unissaan niin paljon, että nostin omaan sänkyyn takaisin ja hyvin Daniel sinne jäi. Eli ehkä pitäisi alkaa nyt kokonaan laittamaan omaan sänkyyn, eikä enää nukuta toisia yöunia vieressä :).

Birre86 ja Daniel melkein 11 vko!
 
Mielialasta: mulla palautui normaaliksi sen jälkeen kun lopetin imettämisen.

Kiloista: Mulla lähti kolmessa viikossa kaikki 10 kg mitkä raskauden aikana tulikin, johtuen varmaakin siitä että mulla ei ollut ruokahalua ekaan kuukauteen ollenkaan. Nyt kun ruoka taas maistuu, onkin vaikeaa saada paino pidettyä kurissa ja 1-2 kg onkin tullut lisää :kieh: Ja maha ei todellakaan ole saman näköinen kuin ennen raskautta.

Oih sokeripala! Kateellisena kuuntelen teidän matkasuunnitelmia. Siinä tosiaan mitä parhain syy pysyä erossa herkuista :cool:

Jahas neiti heräsi päikkäreiltä, gotta go :wave:
 
meil taas vastaavasti Aarni menee liian aikaisin yöunilleen..nyt on poika ite muuttanut rytmiään niin että jää yöunilleen jo 18-18:30 sit syö ekan kerran jo 22-23 välis ja toisen kerran 1-2 välis ja vikan kerran siellä 4-5 välis ja aamut alkaa 6:30-8..yritän nyt jotenkin muuttaa tuota rytmiä et menis ees tunnin myöhemmin unilleen ja jäis tuo vika syöttö pois...mut voin kokemuksesta sanoa ettei tuu onnistumaan, ei auttanut mitkään kikkakolmoset noiden vanhempienkaan lapsien kans ( hekin ovat menneet viimeistään klo 19 yöunilleen ) päiväl on rytmiä sen verran että päikkärit ulkona ottaa aina tuos puolilta päivin ja nukkuu sen reilut 3h ja sen jälkeen poikaa ei saakkaan enää ottamaan pieniäkään tirsoja vaan jää sitten jo tosiaan yöunilleen jo noin aikaisin ( on tuolloin jo rättiväsynyt ) aamul nukkuu kans sellaisia pätkäunia pariin otteeseen..täytyy vain toivoa että poika itse muuttais rytmiään hiukan myöhemmäksi..

nyt ristipistotyön pariin..
 
Heippa kaikille!

Mahtuisinko vielä teidän ketjuunne? Olen taustalla seuraillut kirjoituksianne jo odotuspuolella ja lukenut nyt myös juttuja täällä syntyneiden puolella. Poikamme siis syntyi myös marraskuussa 16.päivä, eli nyt siis reilu 2 kuukautta. Esikoinen on -08 syntynyt tyttö.

marmus ja Eemil
 
Viimeksi muokattu:
Meidän pieni mies nukkui ensimmäisen kuukauden jopa 6-7h uni pätkiä ja meni unille 22 aikaan. Nyt sitten on vakiintunut nukkumaan meno aika n klo 20. Eli 19.30-21.00 mennään nukkumaan mut yleisimmin tuo klo 20. Ensimmäisen kerran Milo syö joskus puolilta öin. Välillä venyy 1-2 herääminen mut se on jo luksusta. Sit syödään 3 aikaan ja 6 aikaan. 6 jälkeen saakin sit syötellä tiheämmin mut aina jatketaan heti uudelleen unia. Heräillään sit joskus 9 ympärillä.

Inhottavinta on se et välillä pitää herätä yöllä 12,3,5,7 ja sit aamulla 9. Mut toisaalta on ihanaa et kellonympärys nukutaan kuitenkin. saan minä nukkua enemmän vaikka heräämisiä onkin monta.

Meillä tuo unirytmi muuttui tuollaisista 7h pätkistä 2-3h pätkiin kun kyläiltiin melkeen viikko. Sen jälkeen ei oo ollut paluuta pitkiin uniin. Kokeiltiin jossain kohtaa velliä mut ei auttanut, ajattelin kyl kokeilla pikapuoliin uudelleen.

Päivällä meillä mennään 1h unta, 1h seurustelua tyylillä koko päivän. eipä siinä mami ehdi paljoa tekemään. Meni kyllä itsellä ajatusmaailma ihan sekaisin kun oltiin kaverin luona ja poika nukkui vaunuissa 2h. Sitä ei oo ennen tehty.

Tänään on alkanut julma koulu. enää ei päiväunille nukahdeta syliin vaan omaan sänkyyn. Ja hyvin on mennyt. Molemmilla kerroilla oon vaan istunu 10 min vieressä ja tökkinyt tuttia takasin suuhun ja niin se pikku mies nukahtaa itsekseen. <3

Nyt koissua pisuttaan kun Milo nukkuu.
 
Musumuru Todella ikävää, että neuvola peruttiin! Sillonhan pitäisi antaa rota-rokotteen ensimmäinen osakin. En tiedä olisitteko te ottaneet, mutta kuitenkin. Ja kuukauden välein pitäisi olla neuvoloita puolen vuoden ikään asti. Harmittaa sun puolesta :/

Tervetuloa Marmus:)

Meillä ollaan toistaiseksi selvitty vähällä rokotteiden jälkeen. Eilen siis käytiin ottamassa ne 3rokotetta. Eilen tyttö oli rokotteen jälkeen väsynyt, vähän kiukkuskin muttei mitään pahaa. Annettiin yöllä suppo, ettei neidin tarvi kesken yöunien herätä kurjaan oloon. Aamulla neiti oli normaalilämpöinen, mutta aamupäivällä oli vähän lämpöä. Tosi väsynyt Sonja on ollu, mut muuten on ollu ihan pieniä oireita. Ekan rota-rokotteen jälkeen neiti oli paljon kiukkusempi.. Toivottavasti ei tuliskaan enää mitään muita oireita.

Nallu ja Sonja 3kk 1vrk
 
Viimeksi muokattu:
Moikka täältäkin! Enemmän käyn tuolla facen kerhossa kuin täällä. Tai lukemassa käyn,mutta aika usein kirjoittaminen jää.

Meillä on huomenna tytön kanssa lääkäri. Kiva saada uusia mittoja taas pitkästä aikaa:)

Sitterissä meillä viihdytään nykyään aika mukavasti. Tykkää kattella sisarusten menoa tai jos laitan keittiössä ruokaa ym niin sitä katselee. Monesti kannan sitteriä mukanani paikasta a paikkaan b. Lattialla ei viihdy juuri ollenkaan. Niin ja sängyssään tykkää katsella ja kuunnella mobilea tosi paljon. Sille alkaa aina hymyilemään ja juttelemaan. Mun mielestä tuo tyttö on tosi kehittynyt ikäsekseen kun niin kovin hymyilee muutenkin ja kovasti tuntuu aina asiaakin olevan:heart: Mä en muista,että pojat olisivat olleet näin seurallisia tässä iässä. Tyttö ei siis ole vielä kahtakaan kuukautta.

Päivärytmi meillä on aika vakiintunut ja selkeä rytmi on löytynyt. Aamulla mä nousen 7.30 ja usein tyttö herää samaan aikaan. Sitten on vuorossa aamutouhut,vaipanvaihtoa ym. Sitten tuossa ennen 9tyttö alkaa olla väsynyt joten ón unien aika ja nukkuu about 1-1.5h. Sitten herää hetkeksi ja ulos laitan hänet 11 jälkeen ja nukkuu 3h. Loppupäivästä nukkuu tosi vaihtelevasti. Joskus vaan ottaa torkkuja ja joskus voi tunninkin nukkua jossain vaiheessa. Mutta on tosi ihanaa,että selkeä päivärytmi jo on. Helpottaa mun omiakin touhuja tosi paljon kun pystyy ennakoimaan. Ja ihanaa kun nukkuu yhden pidemmän jakson niin ehtii itsekin tekemään paljon siinä ajassa ja vähän touhaamaan 3veenkin kanssa.

LilliM ja Tuhina-Lempi synt. 7.12
 
mitenkäs sinne facebookkiin pääsee? minäkii haluun mukaan! :)

meillä poitsulla edelleen epäsäännöllinen päivärytmi ja öisin ssyödään edelleen parin kolmen tunnin välein eli ei muutosta entiseen :)

vaipoista, kokeilin läpi kaikki kerttis vaippa merkit ja joka ikinen vaippa päästi öisin pissat läpi, kun meidän poika pissii niin reilusti. Sitten kokeilin kestovaippaa ja se oli on ainut mikä piti kuivana läpi yön! :D täällä tehty siis läpimurto, aloin jo tuskastumaan kun joka aamu sai vaihtaa lakanat vaikka oli 2 kertaa vaihdettu yöllä vaippa kuivaan. eli nyt siis alotettu kestovaippailu.

jokos moni on alottanu vauvamuskaria ja minkä hintasia on kurssit ollu? mä löysin vaan yhden kurssin mis ois tilaa ja se makso 130e lukukaudelta :/
 
Mä olisin myös kiinnostunut tosta facebookista, kun siellä tosiaan jonkin verran tulee pyörittyä.:) eli kuinka siis sinne pääsis?!

hipsu86: esikoisen kohdalla käytiin musiikkiopiston vauvamuskarissa ja muistaakseni lukukausi oli noin 70-80 euron paikkeilla. Oli kyllä tosi kiva ja meidän neitikin tykkäs kovasti. :)

Meidän poitsun mitat oli siis syntyessään 4400g ja 53 cm, syntyi rv 40+4. Nyt 2kk neuvolassa jo 6610g ja 59,3 cm. Eli meiltä löytyy aikamoinen jässikkä! :) Rotasta olitte puhelleet; meille ei ainakaan tästä ekasta rokotteesta tullut mitään, kauhulla odotan mitä mahtaa tulla seuraavalla kerralla kun rokotteita annetaan enemmän! No toivottavasti ei pahemmin tuu vaivoja...
Muuten meillä menee hyvin, poika on ihanan tyytyväinen tapaus, hymyillään ja jutellaan paljon. Yöllä herätään yleensä kerran syömään ja nukahdetaan sit takaisin. Aamut alkaa noin 7-8 aikoihin. Päivisin jaksetaan seurustella yleensä max 1½-2h ennen kun väsy iskee. Ja nukkumaan mennään iltaisin 20-21 maissa. Aikalailla samaan aikaan kun esikoinenkin, onneks! Ehtii sit myös muutaman sanan vaihtaan miehenkin kanssa. ;)
 
hipsu Me aloitettiin viime perjantaina työväenopiston järjestämä muskari. Sen hinta oli muistaakseni 32e. Normaalisti työväenopiston järjestämät muskarit täällä maksaa 48e. Mut tää mein ryhmä on 3-6kk ikäsille ja yhen tunnin kesto on vaan puoli tuntia. Yleensä kai olis 45min-1h.
 
Moi taas!
ja uusille tervetuloa!

Meillä on tänään 2kk neuvola ja lääkäri. Rotarokotusta en ota, kun en näe tarpeelliseksi. Mutta viime neuvolasta on 3 viikkoa, niin kiva nähdä miten ollaan kasvettu :)

Eliaksella oli kuumetta eilen ja vielä kovasti yskii :snotty: Mutta kai tuo paraneman päin on. Viime yö meni todella levottomasti, kun ilmeisesti koski kurkkuun silloin kun yski...silti jaksoi hymyillä yöllä ja jutella, vaikka ääni oli käheä. :heart:

Nyt päivän hiljainen hetki, kun molemmat lapset päikeillä.

Vaikka täysimetyksellä ollaan, menkat ilmeisesti alkoivat tänään. Monta päivää sellasta ihme tuhrua, mut nyt tuli ihan verta. Ja jälkivuoto siis loppui jo 5 viikkoa sitten eli en usko että sitä on.

Meillä myös rytmittynyt päivä, että 20-22 nukkumaan ja herätään n. klo.9 aamulla. Syö vielä 3 kertaa suurin piirtein yössä.

Mieliala on hyvä ja vielä olisi pari kiloa tiputettavana :popcorn: Tänään kyllä haluan suklaata, koska oon monta päivää jo himoinnut :vampire:

Meillä esikoisen mustasukkaisuus on alkanut jo ehkö hieman taittua..yöt nukkuu suht hyvin ja jaksaa itekseenkin leikkiä välillä eikä koko ajan roiku mun jalassa, kun vauva on sylissä. Yritän kuitenkin mahd. paljon viettää tytön kanssa aikaa, myös silloin kun vauva on hereillä.

Mutta en kerkeä enempää raapustaa :) Palataan taas hyvät naiset!

Riikka & Elias 9vk ja 3 päivää.
 
onneks tuo kellojen siirto tulee eteen jossain vaihees...
Aarni meni sitten 17:15 unille ( oli sitä ennen 3h hereillä jona aikana yritin monasti päikkäreille tuloksetta ) ja pahoin pelkään että jäi sitten jo yöunille :headwall: yritin muokata rytmiä mutta sain aikaiseksi vain vieläkin aikaisemman yöunillemenon...en nyt ymmärrä tätä rytmiä nyt..ihan päälaellaan...

laitoin siis noille ulkounille 2h aikaisemmin kuin normisti ( klo10:15 ) ja poika nukkui ulkona 4h->herättelin jo tuon jälkeen siinä toivossa että tosiaan ottais tirsat viel ennen kuutta ja sit saisin yöunille myöhemmin mut ei sit mennyt putkeen mun suunnitelmat ;)

nyt mietinkin että antaisinko tosiaan pojan nukkua ulkona niin kauan kuin haluaa..koska ei sitä enää näköjään sit iltapäikkyjä saa ottamaan..näyttää siltä että rupeaa siirtämään kaikki päivän päikkärit yksiin päikkäreihin ( keskimmäinen lapsi nukkui tän ikäsenä 7-8xpäikkärit päiväs ) aamullakaan ei nuku siis kuin pienet tirsat ( 30-45min )

monetko päikkärit teillä nukutaan?

kurpitsa ja Aarni 2,5kk
 
6-viikon lääkärintarkastus takana ja tyttö on nyt 6460g (4480g ) ja 58cm (52cm ). Rintamaidolla kasvaa siis hyvin! Muutenkin kaikki oli hyvin. Kannatteli päätään nostettaessa ja seurasi kuvaa ym ja lääkärillekin piti hymyillä :heart: Isohan tuo neiti on,mutta silti pienimmästä päästä meidän lapsista tässä iässä:)

Vaippoina meillä on liberon 3. Koko 2 alkoi yksinkertasesti olemaan pieni vattan kohdalta:D ja päästi useimmiten läpi yön aikana. Nyt ei ole noita ongelmia ollut.

Päikkäreitä tyttö nukkuu vaihtelevasti,siis määriä. Yhdet pidemmät ottaa (3h ) ja muut on lyhyempiä sitten. Ehkä 3-4x on unilla päivän aikana, mutta tosiaan vaihtelee paljon. Yöunille menee pääsääntösesti aina 22.30-23.

LilliM
 
kurpitsa meillä nukutaan 3-4 päikkärit. Tai no jos aamulla pidetään 6-8 aikaan pieni naurutuokio + vaipanvaihto (max 30min) jatketaan vielä ns yöunia eli aamu unet 10 asti. Mut sit 11 aikaan unille ja sen jälkeen 2-3 kertaa vielä. Välillä kyllä nukutaan tunnin välein et monet tulee. Yö unille illalla käydään 20 aikaan

vaipoista mä en tajua kun päivällä riittää hyvin pamperssin ja liberon 2 koko mut yöllä ei riitä oikein mikää. Ostettiin yö vaipoiksi muumin jotain 4-7 kg ??? vaippoja ja ne pitää kyllä pissat yön vaikka sivuilta onkin aamulla ihan auki (pissaa niin paljon et jopa vyötärö nauha on turvonnut pissasta) mut jos kakat tulis yöllä ne tulis yli. En viitsi alkaa vaihtaa pissa vaippaa öisin muuten poika valvoo sit yöllä. Ja en käsitä miks poika pissaa ihan kauheet määrät öisin. Mieskin totes kun tänä aamuna pissa vaipan vaihtoi et siellä täytyy olla koko päivän maidot.
 
Viimeksi muokattu:
Hei muuten mitä mieltä ootte siitä et kun mä ainakin herätän Milon jos se nukahtaa esim klo 19 yö unille jo, niin klo 20 herätän sen. Tuolloin vaihdetaan vaatteet ja vaippa käydään suihkussa ja sit juodaan maito ja takas nukkumaan. Poika nukkuu kiltisti normaalin rytmin mukaan sitten. Jos antaisin nukkua tuosta 19 asti heräisi aikaisemmin ja joskus jää valvoskelemaan yöllä kun ei ole käyty kylvyssä/suihkussa illalla.

Eli siis kysymys olis se et saako vauvaa herätellä tuollasesta syystä tai herätteleekö muut? Milo on ainakin hyvä nukahtamaan uudelleen yö unille mut onko muilla sit helppoa jos pitää herätellä?
 
Meillä päivä menee suurinpiirtein näin:

klo 10.00 noustaan ylös ja syödään
klo 11.00 päikkärit
klo 11.30 herätään
klo 12.30 päikkärit
klo 13.00 herätään ja syödään
klo 14.00 vaunuihin (tai 2x30 min päikkärit)
klo 16.00 herätään ja syödään
klo 17.00 päikkärit
klo 17.30 herätään
klo 18.30 päikkärit
klo 19.00 syödään
klo 20.00 päikkärit
klo 20.30 herätään
klo 21.30 yöunille

eli 6-7 päikkärit nukutaan päivässä, riippuen nukkuuko yhdet päikkärit vaunuissa vai ei :) Yöllä nukkuu ekan pätkän usein 5 h ja sen jälkeen kaksi 3 h:n pätkää.

Mä vaihdan kerran yössä vaipan ja se on aina ihan täynnä pissaa :)
 
Viimeksi muokattu:
tosiaan Aarni jäi silloin 17:15 yöunille ja heräs ekalle syötölle vasta 23 aikaan ja toinen syöttö ajoittui 2:30 ja sit syötin viel 4:30 vaikkei ollutkaan kovin nälkäinen tuolloin ja sit poika heräs tähän aamuun klo7:30 :)

mä en raaski herättää toista kun on nukahtanut yöunille..vaik ajoissa yöpuulle meneekin, meil on geeneis vissiin nää aikaset unet ;)

mut nyt poika heräs päikyiltä..pitää mennä
 

Yhteistyössä