Marraskuussa 2010 syntyneet <3

Kiitos Marmus :) Ja onnea kanssa Daewenin pienelle nimensaaneelle, oikein sievä nimi!

Meillä ollut pari päivää levotonta masukipujen takia, onneksi tänään rupeaa selvästi vähän helpottamaan Leevin olo.. kurjaa kun ruokailut menee kovissa masukivuissa pelkiksi tissillä huuteluiksi, nyt on jo kolme ateriaa tänään sujunut rauhallisesti ja äidin stressitaso alenee taas.. :)

Täälläkin yrittää flunssa päälle, mies on kipeänä ja itelläkin tänään kurkku ihan karhea, toivon kovasti ettei iske tuolle pienimmäiselle! Mua jännittää kanssa etukäteen jo se 3 kk neuvola, kun niitä rokotteita tulee niin paljon! Meillä ei siitä 2 kk -neuvolan rotarokotteesta tullut mitään huutoja, mutta kovasti masuvaivoja ja piereskelyä, mistä selvittiin Disflatylin avulla. Nuo piikit sen sijaan huolettaa, että nouseeko kuume ja tuleeko Leevi kovin kivulloiseksi.. Itsellänihän tuon kolmoisrokotteen viimeinen satsi jäi vauvana saamatta, koska reagoin niihin kuulema niin rankasti, tuli kovat kuumeet ja ihottumat! Toivottavasti ei ole poika siinä tullut äitiinsä..

Mä en ole vielä kaivannut kauheasti muuta äitiseuraa, kun aika tuntuu menneen niin vauhdilla ja ollaan miehen kanssa oltu molemmat paljon kotona. Maaliskuussahan mä menen puolipäivätöihin kolmeksi kuukaudeksi, joten silloin varmaan kaikki vapaa-aika menee ihan tuosta pienestä nauttiessa. Ehkä sitten kesällä ja ensi syksynä sitä alkaa kaivata jotain harrastustoimintaa yhdessä vauvan kanssa, ettei ihan höperöidy kotiin. Mä vähän suunnittelin, että joku muskari yhdessä Leevin kanssa vois olla kiva juttu. Täällähän oli pari teitä vauvamuskarissa olleita, minkälaista se on ollut? Onko teidän vauvat nauttineet?

Mä en ole vielä kuntoillut yhtään, enkä ole edes niitä kuuluisia lantiopohjan lihaksia treenannut, vaikka tarvetta varmaan oiskin, ainakin neuvolalääkäri antoi suosituksen tarkastuksen jälkeen... Onneksi maaliskuun lopussa alkaa mulla ja Leevillä sellainen äiti-lapsi-jooga, jonne voi tuoda vauvan mukaan siksi aikaa kun itse joogaa :) Siitä tulee varmaan kivaa ja pääsee vähän edes ottamaan tuntumaan muinaisiin lihaksiin :D

Nyt syömään!
 
Hei taas! Mukavasti tullut tekstiä eilen aamusta.

Meillä nukuttiin vähän pidempiä pätkiä jo eilen päivällä niiden 30 min päikkäreiden tilalla. Alkaa jonkinlainen rytmi ilmeisesti päivään muodostua! Eilen yöllä syötiin taas kerran ja muuten nukuttiin ihan hyvin koko yö.

Daniel on imenyt nyrkkejään jo monen viikon ajan ja kuolaa kovasti. Ei kuitenkaan tuo nyrkin imeminen tunnu liittyvän nälkään, kun poika tekee sitä koko ajan. Jopa ihan heti imemisen jälkeen. Eilen katsottiin suuhun ja kyllähän siellä yläikenissä pullotti eli varmaan on hammasta tulossa. Molemmat kulmahampaat siis pullotti ikenissä valkoisena. Toivottavasti ei nyt vielä hetkeen tulisi, ettei tuosta imetyksestä tule sellasta pureskelua!

Mulla tosiaan äitiseura on vähissä. Oon meijän kaveriporukasta ensimmäinen äiti kun kaikki muut opiskelevat. Mutta kesäkuussa kun muutetaan takaisin kotikonnuille niin siellä on paljon vanhoja kavereita joita vvoi nähdä! Ja muutama jolla on lapsiakin.

Pitääkö kukaan muuten päiväkirjaa vauvanoppimisesta ja päivärytmin muutoksista. Itse kirjotan kerran viikossa ja valokuviakin oon tilannut jo pariin kertaan kun oon niin kova tekemään albumeita :).

Birre86 ja Daniel 12vko 6pvä
 
Tekstiä taas tullut mukavasti tännekin...kun vaan muistais mitä piti kommentoida...

Meillä oli pari päivää ihmeen levotonta meininkiä,niinkuin taisin tännekin mainita. Unet oli päivällä mitä oli ja yöunille nukahtaminen oli todella vaikeaa. Eilinen oli selvästi rauhallisempi ja yöunille meno oli paljon helpompaa. Ja neiti söi vaan kerran yöllä=) Vielä kun saisi hieman aikaistettua yöunille mnoa. Neiti nukahtaa 22-23 välillä ja siinä vaiheessa itsekin on ihan valmis petiin. Olisi kiva olla illalla hetken ihan rauhassa,katsoa tv:tä tms ja olla miehenkin kanssa. Mutta tämä on nyt tämä vaihe joka kyllä menee ohi.

Mä imetän edelleen rintakumin kanssa (tyttö ei suostu imemään ilman sitä enää ) ja välillä saa sen kautta ilmaa tai sitten maito suihkuaa niin,että neidin mahassa vaan mölinä kuuluu. Tämä aiheuttaa mun mielestä jonkin verran ilmavaivaa kun neiti piereskeleekin ihan kauheasti. Saa onneksi helposti ilmaa pihalle,että ei jää sen kummemmin vatsaa vaivaamaan.

Mutta nyt käy kutsu...

LilliM ja Mimosa 7.12
 
Marmus meillä on jo melkein puhjennut kaksi hammasta (ylä kulmahampaat) toinen näistä on jo ihan terävä ikenen alla. Lisäksi alhaalla on 4 hammasta näkyvissä mutta ei vielä koholla. Eli juu pojan paita on ihan kokoajan märkä ja kuolaa valuu oikoisenaan. Nyrkkiä syödään ja tutti ei kelpaa kun sillä ei saa kutiteltua just ikenen ja huulen väliä :D

Meillä Disfatyl aiheuttaa hirveet maha kivut pojalle. Cuplaton sopi. Ihmeellistä

Milolle on nyt aloitettu luumun syöttö ja paljon auttanut mahaan. Eilen maisteltiin hedelmä sosettakin. Ja poika tykkää niin et itku tulee kun loppuu. Ja suu on kokoajan auki kun linnun pojalla :)

Mä tykkään hirmusti olla kotona ja jotenki päivät menee tosi nopsaa. Blogeilen vauvan nukkuma ajat ja halin koiraa ettei siitä tuu mustis. Mulla on täällä melko vähän tuttuja(asuttu täällä vasta vähän yli vuosi) ja oikeestaan vaan kaksi äiti tuttua. Mut tähän asti riittänyt.

Mut nyt ruuan laittoon ennen kun poika heräilee

Eveny ja Milo 4pv päästä 3 kk
 
Meillä on pojalla syntymästä lähtien ollu kulmahampaat "tulollansa", ainakin mun mielestä näyttää siltä, mutta vielä ei ainakaan kovin terävältä tunnu, eikä näykään valkoista, mutta eiköhän sieltä kohta jotain tule.. ainakin jos noi nyrkkien syömiset ja kuolat sitä ennustais..:)

Birre: Mä kirjoitan aika ahkerasti kans tohon vauvakirjaan. Yritän kans aina laittaa heti ylös kun on jotain uutta "raportoitavaa". Poika sai ristiäislahjaks kirjan, jossa on tosi kattavasti eri juttuja ja sellaisia mitä itse ei välttämättä hoksais laittaa ylös. Sitä mä täyttelen ja sit vielä lisäilen omia.. Jääpä siitä sit kiva muisto kunhan vaan muistaa täytellä.:) Kuvia otan kans ahkeraan molemmista lapsista ja oon laittanut niitä albumeihin. Ajattelin seuraavaks kokeilla tilata sen kuvakirjan..

Piti vielä laittaa noista masuvaivoista.. me kokeiltiin aikoinaan sitä kuplastoppia, siinä on kuulemma lisänä maitohappobakteeri. Meillä ei oikeastaan pahoja vaivoja ole ollutkaan, mutta tää ainakin oli ihan tehokas.

Nyt keitän kahvit, kun molemmat lapset nukkuu.. toivottavasti ehdin myös juomaan! :)

Palaillaan!:wave:
 
Marmus Meillä myös syödään nyrkkiä oikein kunnolla ja kuolaa on valunu jo pitkään. Mut en usko sen johtuvan hampaiden tulosta, kun ei tyttö näytä mitenkään siltä et ikeniä kutittais tms.

SW Oon huomannu saman, että virtauksessa ei ole suuriakaan eroja piti pulloa miten tahansa. Voi kun mäkin pääsisin käymään jossain "mammaporukassa". Yhdellä ystävällä on 3,5viikon ikäinen vauva ja toisella jo 1v taapero. Tuon 1v ja mein tytön ikäero on tässä vaiheessa vielä aika suuri, ja tuon pikkuisen äiti ei vielä jaksa treffailla niin paljoa..

Tyttö on nukkunu eilisen ja tän päivän pääsääntöisesti omassa sängyssään. Kauhean lyhyitä ne unipätkät on, mutta toivottavasti tottuis ja nukkuis sit pidempään. Yöt oon pitäny vielä mun vieressä.

Nallu ja Sonja 3,5kk
 
Heippa TAAS pitkästä aikaa!

Mää en oo vaan yksinkertaisesti jaksanu käydä ees juttuja lukemassa, vauva on helppo tapaus mutta oma jaksaminen on silti ihan hukassa...
Järkyttyneenä oon kattonu itteäni peilistä:ihan turvonnu joka paikasta,kaulaa myöten, ihan kamalan näkönen naamavärkki :ashamed:. Nahkahanskat ei oikein mee käteen saati sitte talvikengät..Kilppareiden kohdalla melkoset pallukat ainaki ku vertaa ukkokullan kaulaan (ja hällä on ne normikokoset ku eilen kävi just muun asian takia lekurissa ja oli tutkinu nuo)..pakko kait mennä noita näyttämään lekurille, en tiiä onko ok..? Hirmu väsyny oon koko ajan. Yöt menee meillä nukkuessa mutta silti oon ku zombie..

Mää en saa tuota neitiä nukkumaan ulos oikein ollenkaan, puoli tuntia max niinku nyttenki ähinä jo kuuluu tuolta hälystä. Nuo kamalat pakkaset teki sen ettei tuo ulos oo tottunu ollenkaan ku nuo kolme aiempaa taas eivät sisällä suostuneet nukkumaan. Harmi vaan ku tuo meidän 3v on niin innokas edelleen herättämään neitin niin pitkiä unia ei päivällä saa sitten lainkaan.

Kiva lukea teidän muitten menemisistä. Itteeni harmittaa tosi paljon ku ei oo yhtään samassa tilanteessa olevaa ja sitte jostain syystä kaikki kaverit ovat kaikonneet jonnekki vaikka meillähän oli ennestäänki lapsia ettei siitä siis ole kyse. Meidän neitiä ei siis oo käyneet kattomassa ku isovanhemmat ja ristiäisvieraat :( ja mää ku oisin oikein mielellään häntä esitelly!

Eilen käytiin 2kk:n nlassa. Mittaa Helenellä on jo 5620g ja 58cm. Taitava typykkä on kuulemma kehityksessään selvästi ikäisiään edellä. Iho on silkkisen pehmeä mikä on ihan päinvastainen tuon edellisen kans joka on atoopikko. Nyrkkiä syödään meilläkin tosi ahkeraan ja kuola valuu sitten ihan solkenaan, hampaita ei vielä näy mutta eiköhän ne taida sieltä kohta ilmestyä..

Kurpitsa: hieno juttu että oot alkanu pilateksessa käymään! Mitä oot tykänny? Ite tykkään siitä kovasti mutta nyt mulla ei ole ollenkaan energiaa käydä siellä eikä tosin mahdollisuuttakaan..

Pikaista paranemista kaikille poteville!

Nyt on mentävä! Mukavaa viikonloppua kaikille!

Crocus ja Helene-neiti 10vkoa
 
crocus: ei mullakaan oo täällä ystäviä mis asustellaan, ei mulla muutenkaan paljon ystäviä ole, pari kunnollista vain jotka asuu parin sadan km pääs, olishan se kiva jos tääl turunseudullakin olis äitiseuraa...välil tuntee olonsa aika yksinäiseksi, onhan mulla tuo mieskulta jolle sit jutustelen kaikesta mieltä askarruttavista asioista, ei voi ees yhtäkkiä piipahtaa ees mummilassa kun sinnekkin on kahden tunnin ajomatka..harmi ettei siellä pikkuinen nuku ulkona, tulee aika raskaita päiviä noista pätkäunista, jaksuja sinne :hug: juu, olen tykännyt tosi paljon pilateksesta, tulee rento olo siitä rääkistä ja oikein oottaa jo seuraavaa kertaa, selkävaivat on huomattavasti helpottaneet vaik olen käynyt vasta 4 kertaa siellä, mulla on nuo lonkat jotenkin kankean raskaat ja jos pidempään istuu sohvalla tai lattialla niin ei tahdo päästä kunnolla heti kävelemään varsinkin yli tunnin vaunulenkkien jälkeen on tuollaista ( teenkö sitten liian pitkiä matkoja ja lonkat rasittuu liikaa...? ) mut kaipa nekin saadaan kuntoon jossain välissä.

meillä poika on ollut pari kolme päivää kärttyisämpi hereilläollessa ja oon ihmetellyt kun poika ei oo aina suostunut juomaan pullosta kun itkun kera niin huomasin siinä ikeniä katsellessani et pullottaahan siellä alhaalla ien joten hammasta on pukkaamas... toki tuossa voi mennä useampi viikko ennen kuin tulee hammas pintaan..

mut nyt pitää mennä poika heräs ulkouniltaan...

kurpitsa ja Aarni 7.pvä tulee mittariin 3kk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
crocus Ootko pyytäny ystäviä käymään? Ehkä ne ajattelee, ettet jaksa useamman lapsen kanssa vielä ottaa vieraita? Meillä ainakin tutut alkuun pyyteli tosi arasti kyläilemään ja tänne meille, mut sit ku ite alettiin enempi pyytämään ni neki siitä rohkastu :)
 
Crocus: Täällä yksi kohtalotoveri. Meidän typykkä ei myöskään ei oikein tahdo nukkua pihalla. Tosin,ei tuo edellinenkään nukkunut joten tuttu juttu. Mutta siis välillä hankalaa kun täällä sisällä välillä niin kova meteli,että vauva ei saa nukutuksi sen takia. Meillä siis menee päivät myös ihan pätkissä. Välillä tyttö nukkuu ihan hyvinkin,mutta enimmäkseen päiviä,että ei niinkään nuku. Onneksi yöt menee sitten ihan kivasti. Ja kun tuo 3-vuotias ei aina muista olla hiljaa;)

Mutta kutsu käy...

LilliM ja Mimosa 7.12
 
Crocus kuulostaa, että sun kannattaa kyllä käydä kilpirauhas kokeissa. Jos noi oireet johtuvat niistä niin Thyroxinilla saa olon tosi nopeasti helpottamaan! Ja jos ei niin sitten tutkitaan mistä muusta voi johtua!

Daniel täytti lauantaina 3kk! Meillä nukutaan yöt edelleen melko hyvin yhdellä syönnillä, mutta nää päivät on unien kannalta lyhyempiä. Yleensä sellasta 50min-1h. Ehkäpä poika etsii sitä rytmiään. Mutta verrattuna mitä aiemmin nukku niin nyt on kyllä päiväunet tosi vähässä. Ja tosiaan ennen nukahti kun laski vaunuihin ja työnsi vaunut ulos, mutta nyt vain jos vaunut on liikkeessä niin nukkuu!

Tänää olisi illalla vauvauinti ja keskiviikkona 3kk neuvola! Rokotteet ei sinällään pelota ja ihana saada tietää mittoja kun ei olla kuukauteen käyty.

Birre86 ja Daniel 3kk 2pvä!
 
Heippa pitkästä aikaa :)

Meillä oli eilen ristiäiset ja poika sai nimekseen Noa Onni Alex. Noa oli tyytyväinen ja jaksoi seurustella vieraiden kanssa juhlan aikana!

Tänään meillä oli 2kk-neuvola. Pituutta Noalla nyt 62,6cm ja painoa 6315g. Iso jässikkä joka kasvaa yläkäyrällä niinkun on kokoajan tehnyt. Rotarokote jätettiin ottamatta. Onko muita jotka ovat tehneet saman päätöksen?

Ulkona nukkumisesta Meillä taas tilanne se että Noa nukkuu noin 3 tunnin päikkärit kun pääsee ulos nukkumaan. Ensimmäisinä viikkoina kun oli todella kylmä enkä uskaltanut laittaa poikaa ulos nukkumaan päikkärit oli todella lyhyitä ja katkonaisia. Niin erillaisia nämä lapset ovat!

Lapsivakuutus Meillä oli tarkoitus ottaa lapsivakuutus jo ennen Noan syntymää mutta myöhästyttiin kahdella päivällä. Nyt saatiin vakuutus voimaan kun poika on 2kk. Minkä hintaisia ja ehtoisia vakuutuksia teillä muilla on lapsillenne? Ja mitkä vakuutusyhtiöt käytössä?

Jan-na & Noa 2kk
 
Ulkona nukkumisesta Meillä tyttö tykkää kyllä nukkua ulkona, mutta yleensä unet jää 1h mittaisiksi.. Ei nuku siis pidempään vaunuissa kuin sisällä..

Vauvavakuutuksesta Me otettiin vakuutus ennen syntymää Tapiolasta. Hintaa en millään muista, mutta jotain 400-450e väliltä. Saatiin muutama euro alennusta, kun miehen vakuutukset on kaikki Tapiolassa. Mä tahtoisin vaihtaa vakuutusyhtiötä, ehkä Pohjolaan. Siitä on jo niin kauan aikaa kun otettiin vakuutus, etten todella muista mitään :D

Sonja on nukkunu jo melkein 1,5h omassa sängyssä. Taitaa olla ennätys omassa sängyssä sitten ihan pikkuvauva vaiheen :)

Nallu ja Sonja huomenna 3kk 3vko
 
Jan-na - Onnea Noalle hienosta nimestä :flower:
Meillä tyttö oli viikko sitten 3kk neuvolassa 58,9 cm ja 6 240 g :D

Nallu - osaako Sonja jo tarttua esineisiin? Mä odotan hulluna milloin meidän tyttö sen oppii.. :) Nyt alkaa jo kädet vähän nousta kun heiluttelee helistintä tms, mutta vielä ei osaa ottaa kiinni ;)

Me otettiin myös vauvavakuutus ennen tytön syntymää ja se on Trygistä (ent. Nordea vahinkovakuutus). Hintaa en kyllä muista mäkään, mutta sama juttu kuin Nallulla, eli meillä on muutkin vakuutukset siellä niin saatiin jotain alennusta :)

Meillä nukutaan myös ulkona 2-4 tunnin unia :) Sisällä 20-40 min tirsoja.

Täällä on ollut viimeaikoina aika hiljaista.. Mitä kaikille kuuluu????

Tietääkö muuten joku saako tota nickiä vaihdettua jostain? en ainakaan löytänyt mistään.. haluaisin päivittää uuden kun toi vanha tuo vaan ikäviä muistoja keskenmenosta jne. Uusi nicki ja uudet kujeet kiitos :)

SW ja tyttö 3kk ja 1vk
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas!

Viimeksi avauduin mun mielialasta. Kerroin siitä sit neuvolassakin (3kk). Ihan vaan juttelin terveydenhoitajan kans eikä se sit sen kummempaan johtanut. Kuulemma seuraillaan nyt ja pitää sit herkästi kertoa, jos olo pahenee. En tiedä. Nyt taas ollut paljon parempi mieli. Olisko ne nämä hormonit vielä.. mut kyllä mä nyt pidän itteäni vähä silmällä ja jos palaa murheellinen mieli tai jos mieli synkistyy, niin sit oon valmis ihan mihin vaan.:)

Meidän tyttö on nyt 61 senttiä ja painaa noin 5,8kiloa. Aika huimasti oli tullut painoa edelliseen käyntiin verrattiuna.;) Ollut ruoka-aikaan kotona, mut kuitenkin aika lailla keskikäyrällä mennään.

Mä odotan myös kovasti, milloin alkais lelut kiinnostaa niin kovasti, et niihin tartuttais.:) Nyt vaan kovasti sätkytellään, kun leluja heiluttaa kasvojen edessä. Missä vaiheessa muuten vauvat yleensä löytää varpaansa?

Hirmu kova hinku olis jo liikkeelle ja varsinkin istuvaan asentoon.:)

Mä oon kans halunnu vaihtaa tuota nimimerkkiä. Se on niin vaikea jotenkin..:)

Jaa, mut en taas ehtiny kauempaa. Tuun pian taas, toivottavasti.
 
SW Juu osaa mein neiti tarttua leluihin. Alkuun se huito niitä ja tavotteli kädellä. Kerran kun näytin helistintä ni neiti päätti tarttua siihen. Aluks ajattelin sen olleen vahinko, mut neiti teki saman uudestaan. Päivittäin se heiluttaa helistintä ja lyö välillä itteään vahingossa päähän :( Joskus ainakin asetuksista pysty vaihtaan, en tiedä miten tän uuden kaksplussan kanssa pystyy..

Mein pieni neiti taas oli 3kk neuvolassa 62,2cm ja 5715g :D On ne lapset vaan niin erikokosia.. Pituus menee 1 käyrällä ja paino -10 :)

Bigwish Hyvä, että mieli on ollu parempi :) Vissiin 6kk paikkeilla löytyy varpaat.
 
ulkona nukkuminen: Aarni nukkuu siellä toistaiseksi hyvin, 3h jälkeen haen vaunut sisälle ja alan herätellä... muuten nukkuis siellä heittämällä yli neljäkin tuntia.. sisällä unet jää ½h torkkuihin aamulla ja iltapäivästä...ja nuo iltapäivä päikkärit saan nukkumaan vain sisälle vaunuihin..

bigwish: hyvä että sait juteltua neuvolas mielialastasi..

Aarni on täs muutamina päivinä ihmetellyt käsiään, silmät melkein kieros kun niin tarkkaan koittaa niitä katsella, hiuksiin tuo poika tarraa kyllä tiukasti kiinni, ei niinkään vielä leluihin..

huomenna mä meen parturiin...vähän leikkuuta ja raitoi ajattelin..sais vähän eloa näihin maantien harmaisiin hiuksiin, en viel tiedä minkä värisii raitoi mut tuskin punertavia kuitenkaan kun se väri ei tahdo pysyy mut ehkäpä jotain vaaleeta...?! huomen sen sit näkee joutuuko pitämään pipoo pidemmällekin kevääseen vai kehtaako missään liikkua ilman ;)

torstaina meil olis se kuuluisa 3kk neuvola..en oota sitä käyntiä mut sen tiiän ettei mun poikaan kyllä kaikkia niitä rokotteita isketä kerralla..

kurpitsa ja Aarni tänään 3kk
 
Moro!

Enpä oo aikoihin saanut aikaiseksi kirjoitella tänne mitään, mutta siis taustaillut olen kuitenkin :)

Meillä menee ihan kivasti. Yöunille nukahtaa isin nukuttamana just näihin aikoihin ja syö yleensä 2 kertaa yössä (klo 2 ja 6 maissa) ja heräilee sit ylös 8-10 välillä. Päiviin on alkanut selvästi muodostumaan jo rytmiäkin ja yleensä nukkuu yhdet pidemmät päikkärit päivälla ja sit iltapäivän ja illan aikana parit-kolmet lyhyemmät unet. Kaikki päikyt neiti nukkuu sellaisessa "koliikkikeinussa" (vaikkei olekaan mikään koliikkivauva), koska siihen neiti nukahtaa niin helposti. Ulos olen suunnitellut alkaa opettamaan vaunuihin, mutta sopivaa hetkeä ei ole vielä tullut. Kamalat pakkaset olleet koko ajan ja haluaisin että olis heti pidempi lauhempien kelien putki jotta ehtis kunnolla totuttautua ulkouniin.

3kk neuvola oli viikko sitten ja mitat siellä oli 60 cm ja 6105 g eli hienosti on kasvanut syntymämitoistaan 3065g 48 cm. Rokotteista on annettu rota ja ns. vanhat perusrokotteet. Pneumokokkia en antanut 3kk neuvolassa laittaa, ehkä sit seuraavassa. En halunnut montaa piikkiä samalle kerralle - tietääpähän sitten mistä rokotteesta mahd. huudot tuli ja jos tuosta pneumokokkirokotteesta sit tulee kauheet huudot niin jätän ne jatkossa ottamatta.

Millasta on tullut aivan ihana jokeltelija (vai mitä se nyt tässä iässä sit "virallisesti" onkaan - ääntelyä kuitenkin). Naureskelee tosi paljon ja ääniä riittää paljon enemmän kuin esikoisella vastaavassa iässä. Ilmeisesti ottaa mallia jo isosiskostaan :D Millan vauva-ajasta osaa näköjään nauttia ihan eri tavalla kuin esikoisen aikana osas - kai sitä silloin oli niin epävarma kaikesta ettei pystyny nauttimaan lainkaan samalla tavalla kuin nyt!!

Mut sellaista tänne..

Pirtsi ja Milla 3kk1vk
 
Eilen oli vauvauinti. Varsinainen uiminen meni hyvin ja Daniel malttoi olla 20min vedessä. Pieni vain katseli ympäriinsä ja ihmetteli. Pukeminen ja suihkussa käynti oli vähän haastavampaa vauvan kanssa, ensi kerralla osataan sekin varmasti paremmin!

On ihanaa kun Daniel hymyilee aina äitin ja isän nähdessään. Vierastamista ei onneksi vielä ole havaittu. Sunnuntaina poika tarttui ensimmäisen kerran kunnolla leluun ja yritti sitä heti suuhunkin viedä :). Hiuksiinkin on alkanut tarttumaan. Liikkeessä pitäisi meilläkin olla koko ajan. Ja peilistä jaksaa itseään kummastella.

Meillä lapsivakuutus ifistä ja maksaa keskittäjäalennusten ja tehyn alennuksen jälkeen 350 euroa. Tulevina vuosina onneksi tulee laskemaan reilusti ja olikohan että noin 7 vuotiaalle maksaa enää jonkun päälle 100 euroa.

Birre86 ja Daniel 3kk 3pvä.

Mulla on nyt ekaa kertaa sellanen olo, ettei maito meinaa riittää. Aiemmin on tullut aina reilusti yli pojan tarpeiden. Nyt tuntuu, että ennen kun Daniel imi sen 5min, niin nyt on rinnalla 20 minuuttia ja silti epätyytyväinen. Mutta kia se tästä tasaantuu. En ainakaan vielä ala antamaan korvikkeita ennen kun poika oikeasti nälkäisen oloinen. Toivotaan että maidon tulo siis tasaantuu.
 
En ole pitkään aikaan tällä palstalla käynytkään, en vain ole saanut aikaiseksi. Pojasta tuli Luca Emil Kristian ja ristiäiset vietettiin kuukausi sitten. Vauvaa kutsutaan tosin pääosin vieläkin Papuksi, nimi jonka esikoinen antoi vähän ennen kuin vauva syntyi ja se on jäänyt elämään.

Tänään kävimme 3kk neuvolassa ja poitsulla on painoa 5950g ja pituutta 62,5cm, päänympärys 40,8cm, hieman on isompi kuin mitä veljensä on ollut tuossa iässä.
Kaikki rokotukset otettiin ja huutohan siitä tuli, Luca loukkaantui totaalisesti siitä pistämisestä, veljensä ei aikanaan edes huomannut koko piikkiä.

Yöt meillä menee loistavasti, illalla syötän ja nostan poitsun sänkyynsä ja sinne nukahtaa itsekseen ja yöllä herää yleensä vain kerran syömään joskus kaksi, ihanaa luksusta esikoisen iltahuutojen jälkeen :)

Kovasti meilläkin nyrkkiä syödään, myöskin poika on kova juttelemaan ja naureskelemaan, esikoinen oli aikanaan paljon totisempi tapaus, että aika erilaiset persoonat ovat.
 
Nallu - Heheheh! Joo siinä tulee varmaan monet kerrat lyötyä itseään päähän :D Meillä on vielä toi huitomiskausi meneillään. Kurottelee mutta ei osaa ottaa kiinni kun vahingossa :)

Birre - Mekin oltiin ekalla kerralla uimassa 20 min :) Tokalla kerralla meni jo koko "tunti" eli 30 min. Ekalla kerralla harjoiteltiin vain asentoja ja nyt tokalla kerralla tytön päähän kaadettiin ämpärillä vettä. Ei ollut moksiskaan :) Seuraavalla kerralla vissiin jo sukelletaan, hui :p

Mun kummipoika vähän yli 5kk on jo kuukauden verran syönyt omia varpaitaan :)

Sain muuten eilen ensimmäiset kunnon naurut :heart: Kikatteli oikein kunnolla kun vedin bodya pään yli :D Ja sama juttu tänään aamulla! Mä kun luulin että kaikki vauvat inhoaa kun vaatteita vedetään pään yli.. heh.

Voi että tohon vauvaan kyllä rakastuu joka päivä enemmän ja enemmän.. on se vaan niin ihana :heart:
 
Birrelle pakko kommentoida pikaseen tuosta maidon riittävyydestä...että mun tietääkseni juurikin tässä 3 kuukauden paikkeilla vauvalle tulee ns. tiheän imemisen kausi, jolloin voi asustella rinnalla useemmin/kauemmin, koska ikäänkuin tilaa lisää maitoa. Ilmeisesti alkaa sitten tarvita enemmän maitoa kun alkaa olla jo iso, niin täytyyhän se maito tilata :) Samanlainen tulee vissiin joskus 6kk paikkeilla...näin oon ainakin kuullut.
Monihan vissiin lopettaakin imetyksen tähän ikään, kun luulee, että maito loppuu, vaikka se ei nimenomaan lopu, vaan pitäisi jaksaa muutama päivä imettää entistä enemmän!
Mutta eipä tässä muuta tälläerää...:D
 

Yhteistyössä