Marraskuussa 2010 syntyneet <3

Hurjalta tuntuu kun vaikuttaa siltä että meidän pojan-jässikkä on nyt 2kk saman kokoinen kun muitten vauvat 3kk :S Onko täällä muita joilla isokokoisia vauvoja? (meidän poika siis 2kk ja 62,6cm ja 6315g)

Vauvauinti Me ollaan nyt reilu kuukauden verran jonotettu vauvauintiin eikä ainakaan vielä ole soittoa tullut. Tosin kuukausi vielä ennen kun edes saadaan aloittaa. Tuntuu että ainakin täällä pääkaupunkiseudulla vauvauinti on todella suosittua. Miten te muut jotka käytte vauvauinissa, missä päin käytte ja jouduitteko jonottomaan paikkaa?

Yöt Meilläkin nyt reilun viikon verran mennyt nukuttaminen omaan sänkyyn ilman huutoa *koputtaa puuta* Imetän Noaa meidän sängyssä ja siirrän sitten omaan sänkyyn nukkumaan. Ylensä menee nukkumaan 22-jälkeen. Kahdella yösyötöllä ollaan nyt menty, ensimmäinen 2-3-aikoihin ja toinen 6-aikoihin. Ihan kiva rytmi jos tällaisena pysyy:)

Silent whisper Oon aivan samaa mieltä kanssasi siitä että vauvaan rakastuu päivä päivältä vaan enemmän. Oon miettinyt sitä kun sanotaan että äidin rakkaus lasta kohtaan on jo siinä kun vauva syntyy. Tottakai se oli rakkautta ensisilmäyksessä :) mutta kyllä ainakin minä rakastan poikaani vielä enemmän nyt kun ensimmäisinä viikkoina! On se hullua miten tärkeä joku noin pieni voi olla <3

Jan-na & Noa 2kk 2pvää
 
Tällä on ketju hiljentyny kun me kaikki ollaan siirrytty facebookkiin :D

rokotuksista me saatiin 3kk neuvolassa kaikki pneumokokit ja rotat mukaan lukien eikä mitään oireita tullu, joten en enää kanna huolta noista piikeistä :)

janna meilläkin oltiin 2 kuukautisena yli kuus kilosia ja nyt 3 kuukautisena sit jo yli seittemän kilosia joten ei huolta :)

meilläkin kovasti jokellellaan ja seurustelua vaaditaan 24/7=)
ja samaa mieltä minäkin sw:n kanssa että se rakkaus syvenee joka päivä <3
 
hei, elkää ny kaikki sinne faceen menkö, kohta mä rupattelen täällä itekseni ja pidän pinoo pystys ;) :D voishan tänne kaksplussan sivuillekin tehdä tuonne kerhon puolelle meille oma salainen pino...onko kellään kiinnostusta moiseen?
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin rakkaus syvenee koko ajan. Ei sitä etukäteen osannu kuvitella kuinka paljon voi ihmiseen kiintyä, vaikka jo raskausaikana mulla muodostu vahva side vauvaan. On tuo neiti vaan niin tärkeä mulle <3 Enkä osaa enää kuvitella aikaa ennen neitiä, ihan ku Sonja olis ollu meillä aina :)

Maidon riittävyydestä 3kk ikäisillä on yleensä tiheän imun kausi, mutta mulla maito oikeasti loppui kun Sonja oli 11vkoa. Tosin se väheni pikku hiljaa ja siitä tiesin että se oikeasti loppui. Sitkeästi yritin pumpata ja imettää, vaikkei neiti tissiä huolinu. Pumpatessa sain ehkä 5ml kerrallaan ja neiti huoli rintaa vaan aamuisin. Oli se odotettavissakin, ettei maito tuolla menolla enää riitä. Harmittaa kun olisin tahtonu imettää ainakin ekat 4kk.

Mä kirjoittelen kummassakin, FB:ssa ja täällä. Facebookissa tulee kirjoiteltua ehkä enempi, kun siellä käy muutenkin..

Meillä vielä odotellaan ekaa naurua, muutaman kerran on tullu sellasia naurun tapasia ääniä mut ei ihan naurua kuitenkaan. Välillä näyttää et neiti yrittäs nauraa mut se ei osaa, pitää sellasta ilosta "Höö" ääntä.

Nallu ja Sonja 10päivän päästä 4kk
 
En ole jaksanut kirjoitella hetkeen, meillä taas sairastetaan : /
Siis en tajua kun mie en yleensä sairastu kovin helposti niin nyt sittenjouluna kun sain sen rintatulehduksen niin tuntuu että sen jälkeen en oo tervettä päivää nähnyt. Lapset onneksi ovat suht terveitä, Eemelikin hieman flunssainen muttei onneksi ole kuumetta.
Suututtaa vaan kun itse on kipeenä niin sitten on tietysti virtakin vähissä...
Mies oli alku vuoden kotona ja nyt sitten kun lähti töihin ja työpäivät hällä on pitkiä niin tietenkään ei itse ole voimissaan...no, näillä mennään ja kaipa tässä kesää kohti alkaa tauditkin sit hellittää.

Eemeli kasvaa ja muuttu päiväpäivältä. Isommat sisaret kun tulee lähelle niin heti tulee hymyjä ja koirien temmellystä on kiva katsoa! Soseita syödään 2 kertaa päivässä. Imetän muuten mutta illalla nukkumaan laittaessa annan pullosta, tuntuu että rinnasta ei jaksa imee niin kauan että saisi masunn täyteen ja sitten pitää monta kertaa mennä imettää uudelleen. Koen helpommaksi näin että saa kerralla vatsan täyteen ja sitten nukkumaan. Muutenkin olisin jo valmis lopettaa koko imetyksen mutta katsotaan jos vielä 4kk ikään sinittelisi, Eemeli nyt on 3kk.

Jos Sitä kerhoa joku perustaa niin tulen kyllä mukaan...Olin aluksi kiinnostunut tosta fb ryhmästä mut en nyt sit kuitenkaan ole sinne mennyt. Eli täällä kirjoittelen ja koitan nyt vähän aktiivisemminkin kirjoitella.

Meillä olisi ensi viikolla 3kk neuvola ja rokotukset jännittää. Rotaa ei otettu ja nyt vähän mietin sitä pneumokokkiakin mutta sen kohdalla en ole vielä lopullista päätöstä tehnyt, katsellaan...

Viikon ajan olen Eemlin rytmiä yrittänyt vähän muokata siihen suuntaan että saisi illalla ajoissa nukkumaan, näyttäs siltä että alkaisi tulostakin tuottamaan mutta saa nyt nähdä. Näistä pienistäkin kun ei varmasti voi sanoa oikein mitään, ovat niin ailahtelevia =)

Meillä ei Eemeli oikein vieläkään viihdy masullaan, ei hirveesti jaksa päätä kannatella siinä asennossa. sylissä kyllä töröttä oikein terhakkaasti. Täytynee tuota masullaan oloa alkaa vähän aktiivisemmin harjoitella, vähän jäänyt kun viihtyy niin hyvin selällään leluja katsellen.

Tässäpä nyt vähän asiaa jospa sitä huomenna sitten vaikka lisää :wave:
 
heippa kaikille!
eipä oo taas tullu kirjotettuu. nyt jotain pientä päivitystä :)

meillä tyttö hiukan päälle 3 kk, alkaa jo viihtyä lelukaaren alla ja leluja tavoittelee. juttelee ja hymyilee kovasti. päätä kannattelee hienosti. painoa 3kk-neuvolassa oli hiukan päälle 6 kg ja pitutta 61 cm. kilon verran kuussa siis painoa tullut, mennään edelleen pelkällä rintamaidolla.
kun kerrottiin että yöllä nukkuu n. 8 tuntia putkeen niin th:n mukaan se oli harvinaista. eli siitäpä tuli mieleen pistää taas pientä galluppia pystyyn että kuinka monta tuntia putkeen teillä vaavit nukkuu keskimäärin yöllä eli siis keskeytyksettä? kun ainakin muistelen että täälä oli sellasia ihan hyviä nukkuja jotenka ajattelin että ehkä tuo nyt ei sittenkää niin harvinaista ole. joka tapauksessa on aivan ihanaa saada nukkua kunnon yöunet ja tätä on jo jatkunut noin kuukauden. tyttö käy melko myöhään nukkuu, yleensä 23 maissa, mut vetelee sitten sikeitä sen 8 tuntia, välillä pidempäänkin, enkka taitaa olla vajaa 10 tuntii :D sitte on aamulla syötön jälkee niin hyväntuulinen ja hymyilevä..:) sitten vetäsee siihen tunnin unoset ja myöhemmin usein n. 2-3 tuntia, ja loppupäivän rytmi hieman vaihtelee. meillä tyttö on aina yöt kapalossa ja se on auttanut noihi pitkiin yöuniin, tuttia ei ole, joten ehkä sekin auttaa ettei sitä tarvitse hamuta. tyttö laitetaan aina omaan pinnikseensä nukkumaan ja nukahtaa sinne heti, ei jää huutamaan.

päiväunille laitettaessa joskus saattaa huutaa minuutin, kaks, mutta annetaan huutaa, ja sitten nukahtaa ja nukkuu hyvin.

ehdin lopulta tilata lisää kestovaippojakin, nyt meillä on pääosin kestot käytössä, vain yöksi laitetaan kertavaippa ja kyläreissuille. laskin juuri, että jos tulee vielä 2 lasta ja kaikilla näillä kestot käytössä niin säästöä kertyy n. 2700 euroa :) mielummin vaikka teen pari ulkomaanmatkaa sillä rahalla kuin pistä vaippoihin, jotka sitä paitsi saastuttaa aivan älyttömästi. Joku taannoin kysyi, mitä kestoja meillä käytössä, niin laitan seuraavaan linkin, mistä tilasin. vaipat on sulosia taskuvaippoja, helppokäyttösiä, ihanan pehmeä fleece ihoa vasten, kuivahtaa heti, joten vauvan ihoa vasten ei ikävää kosteutta. no tässä tuli pieni puhe kestojen puolesta :D

ja tässä linkki Taskuvaipat, Babyland / Vauvaosasto / Hkauppa

onkos muilla muuten käytössä kantoreppua? meillä on ja se on ollut tosi kätevä.isäntä usein tiskailee ja kokkailee pienen ollessa mukana menossa kantorepussa.

tää on niin ihanaa kun tyttönen nukkuu yönsä niin hyvin, ja mä käyn kuitenkin joka viikko koiran kaa treeneis, tallilla, ja yliopistolla + teen graduu, ei oikein onnistuis, jos ei saisi öitä nukuttua. ainakin odotuskeskustelussa oli myös muita hepanomistajia tai ratsastajia, ootteko jo ratsailleet? mä oon n. kk ajan, mut oon menny vaan käyntiä, tosiaan th:n suosituksesta en aio vielä useempaan kuukauteen ratsastaa muuta ku käyntiä enkä myöskää hölkätä ku ei oo hyväks lantionpohjalle. tekis kyllä niin mieli ridaa "kunnolla"!!! mut ens syksynä sitten..

Josefiina ja neiti 3 kk 6 pv
 
Viimeksi muokattu:
Kurpitsa Meidän neuvolatäti suhtautui tosi hyvin tuohon pneumokokkirokotteen siirtämiseen myöhemmälle. Ei yhtään edes yrittänyt puhua ympäri vaan oli tosi ymmärtäväinen :)

Tuosta vauvan nauramisesta olitte jutelleet niin meillä kans neiti kikattelee ja naureskelee jo tosi paljon. Vaatteiden vaihtaminen ja ylipäätään hoitotasolle makoilu on yks lemppareita ja nyt viihtyy jo hienosti lelukaaren alla lattiallakin.. ja päätään kannattelee hyvin ja istuma-asentoon pitäis päästä koko ajan - mikä ihana neiti :heart:

Vaikka viime viestissä kerroin öiden menevän ihan hyvin kahdella syötöllä niin kuitenkin meillä ollaan hiukan menossa ns. väärään suuntaan niissä. Yhtäjaksoiset unipätkät ovat alkaneet lyhentyä 4-5 tunnista 3-4 tuntiin, pahimmillaan allekin tuohon 3 tuntiin. Isosiskollaan oli tässä iässä kyl ihan samaa ja epäillään sen nyt johtuvan siitä, että pelkkä maito ei enää oikein riitä pitämään kylläisenä - ja suurempaa maitoannostakaan (yli 130 ml kerralla) ei kuitenkaan tahdo jaksaa syödä.. jos syö enemmän niin sitten puklailut lisääntyy. Niinpä ajattelin nyt sitten alkaa hiljalleen maistattaan soseita, vaikka viimeksikin vasta iltapuuroihin pääseminen auttoi kunnolla siskoaan jaksamaan yön paremmin. Tänään Milla sai eka kertaa hiukan päärynäsosetta. :) Mä ajattelin aluksi "opettaa" syöntitekniikkaa näillä paremmin maistuvilla hedelmäsoseilla ja sit siirryn niihin "pahempiin" peruna- ym soseisiin. Esikoisella tämä systeemi toimi hyvin kun mielenkiinto soseisiin pysyi hyvänä maistuvien soseiden ansiosta..

Mut nyt nukkuun..
 
SW meillä ei todellakaan naureta kun vedetään pään yli jotain. Daniel vihaa pipojakin kun on päässä. Sen takia käytän pääosin sivusta avautuvia bodeja, ettei poika suutu. Osaa kyllä olla välillä temperamenttinen tapaus vaikka perustyytyväinen onkin (on tosiaan skorpiooni).

Annsku meillä oli se tiheän imemisen kausi ja nyt sen jälkeen tuntu tyhjemmiltä. Mutta yllättäen eilisestä illasta saakka tuntunut, että tulee taas reilusti. Eli seuraillaan tilannetta! Kiitos vinkistä!

Jan-na meillä Daniel oli 2kk neuvolassa 6,1kg ja 58 pitkä. Eli painon kannalta samoissa. Tänää on 3kk neuvola niin katsotaan mitä nyt näyttää. Ja me uidaan allergiatalolla pikku-delfiineissä. Nopeasti saatiin paikka eli kyllä teillekin soitto varmasti tulee.

Meillä yöllä nukutaan eka pätkä 7-9 tuntia ja toka pätkä 3-4 tuntia. Ja on tosiaan mennyt ilman yhtään syöttöä 11-12 tuntiakin muutamaan otteeseen. Eli yöt sujuu hyvin. Päivällä mennään edelleen aika lyhyillä päikkäreillä (n. 40 min) ja ehkä yhdet pidemmät unet. Katsotaan mihin päivärytmi alkaa tasottumaan.

Soseita en ole vielä ajatellut aloittaa. Jos maidolla pärjää niin sitten varmaan vasta 4-5kk iässä aletaan kiinteitä maistelemaan. Mutta katsotaan!

Birre86 ja Daniel 3kk 4pvä.
 
Meillä on ollut flunssaa ja nyt saatiin talo omaksi joten aloitettiin eilen vihdoin remontti. Saapi nähdä ehdinkö koskaan enää kirjoitella :D

Täällä on alettu nukkua yöt 1-2 syötöllä ja poika leikkii tyytyväisenä sitterissä jopa yli tunnin. Kaikki lelut menisi suuhun. Poika ei yritä tarttua leluihin jos niitä hänelle tarjoaa mutta sirrerissä roikkuu aika alhaalla osa leluista niin niihin tartutaan ja tutkitaan sekä sit syödään niitä.

Meillä ei meinaa maito pysyä sisällä enää. Kiinteet pysyy(siksi niiden syöntiä lisätty) mut maito tulee heti ulos useammassa erässä...? Olisiko kenellään ideaa mistä tämä johtuu?

Mut kutsu käy.

Eveny ja Milo 3kk ja 2pv
 
4 kk neuvola ja lääkäri takana. Painoa poitsulla 7400g ja pituutta 65,5cm, kovasti siis poitsu kasvaa edelleen. Kiinteitä aateltiin aloitella viikonloppuna, kun 4 kk tulee virallisesti silloin täyteen. Tai ollaanhan me jo luumusosetta maisteltukin. Ajattelin aloittaa bonan bataatti+kesäkurpitsa soseella. Kokemuksia tästä? Ainakin olen lukenut, että sitä suositellaan ensiruoaksi.

Meillä on nukutaan kanssa öisin ihan hyvin. Keskimäärin poitsu menee kymmenen maissa nukkumaan, herää 3-4 aikaan syömään ja sitten aamulla 6-7 aikaan uudestaan. Sitten yleensä valvoo noin puolitoista tuntia ja menee vielä noin tunnin mittaisille aamu-unille. Päivä menee sitten pääosin pari tuntia valvoen ja sitten päikyt kestoltaan 30min-2h. Päivisin on kyllä itsellä ollut aika kiirusta viimeisen viikon ajan, kun kun poitsu nukkuu suurimmaksi osaksi pätkäunia. Syön itse edelleen aika paljon einesruokia kun aika ei millään riitä ruuan laittamiseen. Onko muilla samaa "ongelmaa"?

Terese ja poitsu lähes 4kk
 
Hipsu86 & Birre86 Kiva kuulla että teidänkin `pienokaiset` ovat olleet yli 6 kiloisia 2 kuukauden ikäisinä :)

Josefiina84 Raskausaikana olin suunnitellut alkavani käyttää kestovaippoja pojalla. Nyt kuitenkin laiskuuttani se on jäänyt. Miten te päädyitte käyttämään noita taskuvaippoja? Tuntuu että kestovaippojakin on niin paljon erillaisia. Kuinka paljon niitä pitää olla että pärjää? Meillä menee kertakäyttövaippoja noin 6 päivässä.

Yöt Meillä tosiaan poika nukkuu yöt useimmiten kahdella syötöllä. Ensimmäinen pätkä eli noin 4-5h, toinen 2-3h ja sit vielä 2h. Viime yönä poika tosin yllätti minut nukkumalla klo 22:30-5:30 :)!

Jan-na & Noa 2kk
 
Yöunet meillä on 8-11h pituisia, riippuen mihin aikaan mennään nukkumaan. Yleensä taitaa tulla 9h unet. Meilläkin terkkari sanoi että harvinaista on, kun neiti alko nukkumaan näin jo 2kk ikäisenä.

Me aloitellaan soseet ensi viikolla, tyttö silloin 4kk. Perunalla alotetaan kun sitä syödään aika paljon muutenkin. Toivottavasti ei vatta kovin kovalle mene.

Eveny En tiedä mistä johtuu, mut meilläki tyttö on puklaillu muutaman päivän enemmän ku ennen. Ja sitä maitoa tulee ihan kiitettävästi ulos. Ennen samat vaatteet meni yhen päivän, mut nyt on tarvinnu vaihtaa pariki kertaa päivässä ku vaatteet on ollu litimärät. Kiinteitä ei olla vielä alotettu.

Kannoin äsken vaunut täältä 3. kerroksesta alas, niin että neiti oli kyydissä. Mun on kädet ruhjeilla ja selkä kipeä. Oon menossa ystävän luo kylään ja isäntä unohti eilen viedä vaunut alas. Ei ollu kovin erkonomista kantaa vaunuja koottuna näin ylhäältä. Puol tuntia sen jälkeen polvet tärisi. Miks ihmeessä vaunujen pitää olla näin painavat :D

Nallu ja Sonja 9 päivän päästä 4kk
 
Musu-Murulle jaksuja ja pikaista paranemista! Samoin kaikille muillekin joilla sairastetaan! Meilläki toka pelotteli ma-iltana ku oksensi ihan kaaressa ja monta kertaa putkeen :x onneksi jäi siihen..

Yöt meillä on tosiaan nukuttu 3,5viikkosesta! Mutta hyvin on muistissa tuon edellisen yökukkuilut aina sinne 1v4kk asti...jospa se kukkuili tänki eestä! :LOL:
Mutta huiii ku mua on alkanu huimaamaan! Taitaa tissittely jumittanu niskan :headwall:

Voi vitsit ku kuulostaa nuo vauvauinnit ihanalle...kadekade :ashamed: meillä ei siis mitään mahiksia päästä ees jonoon!:kieh:

Helene kääntyi eka kerran selältä masulleen toissailtana ja jopa 3 kertaa! Eli ei tainnu olla vahinko...hurjaa miten aikasin tuon teki..on kyllä ollu niin menevä tyttö koko ajan että tarkkana on saanu olla mihin jättää (eli lattialle vaan). Liikkunu siis jo pitemmän aikaa selällää ollessa ympyrää napa keskipisteenä, jotenki liikuttaa jalkojaan ja peppuaan niin että pääsee liikkeelle.

Kestot meillä on käytössä koko ajan. Vaipat on nyt toisella lapsella käytössä ja meillä niitä on moneen lähtöön. Öisin käytän ite ompelemiani bambufroteesisävaippoja Imsen kuorilla. Päivällä AIO tai sitten Neppulan taskuvaippoja sinappireunoilla jotka on aivan mielettömän hyvät, pysyy tuon ultrakakkaajan satsitki vaipassa! Tuossa ois linkki jos joku kiinnostui..voin suositella!
Helemi-Taskuvaipat (Neppula) | Neppula

Jan-na:meillä menee aika lailla saman verran keskimäärin päivässä noita vaippoja. Aluksi mullaki meinas laiskottaa mutta sitte ku pääsi taas niitä kunnolla käyttämään niin en oo sitte ees enää ostanu kertiksiä. Tykkään kovasti ku niitä on niin monenlaisia ja värisiä :p ja vauvan peppu tykkää myös!

Niistä kavereista oli puhetta..Nallulle: joo olen ollu yhteydessä ja pyytäny tulemaan /nähtäis mutta ilman vastausta, joten en viitti enää..tulee vaan sitte ruikutus ja tyrkytys mieleen..:| ei siis oo pakko olla..

Meilläki on ens vkolla rokotteet ja kyllä maar kaikki otetaan, ei rotaa tosiaan meille kiitos enää! Edellinen sai sen rokotteen jo ite kustannettuna ja ei siitä tullu mitään oireita.

Meille ootetaan illaksi mun vanhempia ja heidän 1v kääpiömäyristä! Pojat on ihan täpinöissään!

Huomenna sitte ois se lekuri...saas nähä

Crocus ja Helene-neiti 11vkoa
 
Viimeksi muokattu:
Isokokoinen vauva ainakin meillä kun tytön 2kk mitat on 58.7cm ja 7170g:heart: Ja minä oon todella tyytyväinen itseeni kun imetyksellä mennään edelleen vaikka tyttö noin iso eli hyvin riittää oma maito. Ja yöllä voi ekan pätkän nukkua 6h putkeen,mutta toisinaan taas 3-4h. Mutta mä oon ihan tyytyväinen!

Niin ja täällä päin pitää 2kk neuvolaan mentäessä täyttää sellanen mielialalomake missä kartotetaan omaa mielialaa viimesen viikon ajalta. Eli sillä varmasti saadaan "kiinni" kaikki ne joilla masennusta tms.

LilliM ja Mimosa 7.12
 
Viimeksi muokattu:
Crocus Ikävää :( Onko sulla mitään mitä voisit harrastaa vauvan kanssa? Siis sellasta, missä tapaisit muitakin mammoja..

Mein neuvolassa ei olla täytelty tollasta mielialalomaketta. Th on aina vaan kyselly vanhempien vointia.

Meillä menee 8-9 kertakäyttövaippaa päivässä, riippuen tuleeko kakka. Yöllä ei vaihdeta vaippaa.
 
lillim: tuosta mielialalomakkeesta...hmm..no niihinkin kysymyksiin voi vastata valheellisesti..:ashamed:

eka unipätkä kestää 6-8h riippuen mennäänkö yhdel vai kahdel syötöllä, toinen unipätkä 3-4h. yöunillemeno on vakiintunut klo 18-18:30 ajalle ja aamut alkaa 6-6:30 välillä. tää rytmi sopii ihan hyvin kun nuo meidän kaks muutakin lasta on aamuvirkkuja ( tosin nuo vanhemmat lapset menee yöunille 20 aikaan ja silti heräävät 5:30-6 välillä eikä nuku päikkäreitä...tai tuo 2v8kk ikänen joskus saattaa torkahtaa jonnekkin..viimeks keittiön pöydän ääreen tuolille pienelle kerälle ;) ) mut siis hyvin poika nukkuu kyllä :)

täällä ei vielä sen ihmeemmin käännytä mut tänään ekaa kertaa tosin käännähti kyljelleen..puolivahingossa varmaan mut tästä se lähtee..meil nuo kaks edellistäkin alkoi kääntyilemään aika myöhään joskus 6-7kk iässä muistaakseni eikä siitä huolissaan kukaan neuvolas ollu joten en stressaa noista kääntymisistä nytkään, etenevät sit omaan tahtiinsa, aika laiska tuo poika on päätänsä nostamaan masullaan ollessaan, nauttii vaan olostaan siinä lattialla.. rennosti ;)

monet onkin kiinnostuneita tuosta 2+kerhopinoutumisesta, mä kans!! onko kukaan kiinnostunut tekemään meille pinoa tuonne kerhopuolelle?
 
kurpitsa - mä ainakin oon sun kanssa täällä juttelemassa :D ja salaseen pinoon tuun myös jos joku jaksaa sellaisen perustaa!

MusuMuru - ei meilläkään viihdytä mahallaan kun pieniä hetkiä kerrallaan. Mä oon laittanut peilin naaman eteen niin neiti hymyilee ihan innoissaan omalle peilikuvalleen ja viihtyy näin vähän pidempään :D

Josefiina - meillä eka unipätkä on yleensä 5-7 h ja sen jälkeen 3-4 h.

Pirtsi - Mä ajattelin myös alkaa viikonloppuna maistattelemaan soseita :) Tarkoitus olisi itse keittää perunaa ja soseuttaa se. Iltavelliä ollaan annettu nyt viikon verran ja pikkuhiljaa alkaa maistumaan :p Yöuniin ei ole kyllä vielä ainakaan hirveesti vaikuttanut..

Crocus - oho, teillähän aikaisin jo käännytään! Meillä menee varmaan vielä pitkään kun tuntuu että neiti ei viitsi edes yrittää :D

LM - Meillä myös piti täyttää se lomake, mutta sitä ei koskaan pyydetty takaisin :LOL:

Silent ja tyttö kohta 3,5 kk
 
Eilen oli 3kk neuvola ja mitat olivat 6,8kg ja 60,5cm. Pituus kuulemma hieman alakantissa, mutta ilmeisesti ihan normaalia täysimetyksellä mentäessä. Daniel sai molempiin reisiin piikit ja suuhun rotan. Hiukan itki piikkien jälkeen, mutta siihen jäikin, eikä ole tähän mennessä tullut mitään oireita!

Kyllä mäkin tässä pinossa ouhun (melkolailla päivittäin) ja tuun mukaan salaiseen pinoon!

Meillä se vatsalta selälle kääntyminen tuli nopeasti ja mahallaan viihtyy tosi hyvin, mutta selältä mahalle ei edes oikeastaan yritä kääntyä. Kyljelleen osaa helposti mennä mutta poikaa ei tunnu kiinnostavan kääntyä siitä edemmäs. Sylissä viihtyy todella hyvin istualteen ja päätä ei tarvitse tukea missään asennossa enää yhtään. Terkkarikin sanoi että luuli jo vanhemmaksi poikaa kun pieni niin jämäkästi istui siinä isän sylissä.

Vaippoja meillä menee 6 päivässä. Aina kun Daniel on hereillä niin vaihdetaan kerran ja yöllä ei ole tarvetta.

Birre86 ja Daniel 3kk 5pvä
 
Moikka moi kaikki! :)

Huh huh enpäs jaksanut lukea ihan kaikkea. On sen verta pitkä aika kun olen viimeksi tänne kirjoitellut:) meillä on ihan tosissaan talon osto tässä niin on sen verran pyöritystä arjen lisäksi. Nyt ollaan reilu 10 taloa katsastettu ennen kun tämä löyty. Tarjous tehty joka meni läpi. Vielä vain pankin kanssa laina-asiat käydään loppuun sopimassa. Ihan vielä ei uskalla hengähtää.. kovasti jo odottaisin että saan alkaa sisustaan mieleiseksi. Mutta aika valmis tapaus on kyllä.

Meillä oli tässä kaiken keskellä ristiäiset pojalla. Nimeksi tuli Noel Elias:heart: Kovasti on kyllä niin näkönenkin. Ja meijän poika on muuten ihan täys blondi :D Syntyissään ei kauheasti ollu hiuksia. Nyt alkanut kasvaan hirmunen pehko joka ihan valkosta! Noel on luonteeltaan tosi rauhallinen ja hymyilee ja jokeltaa paljon. Pitkäkin poika on, että äiti on ihan ylpeä! :)

Meillä yöt sujuu edelleen tosi hyvin. klo 20 alkaa jo osoittaan väsymistä. Yön nukkuu 1-2 syötöllä. Itkusempia iltoja oli tässä pari kun sai sen rota-rokotteen. Mutta eipä onneks hirveän kitusta ollut ja meni nopeasti ohi.

Mää oon ihan tosissaan hurahtanut noihin kantoliinoihin. Mulla on tällä hetkellä jo kaksiosainen joustava (tricotti) -liina, joustamaton ihan perusliina, kantopussi ja -reppu:) jokaista oon kokeillut ainakin. Tuo tricotti tuntuu olevan se parhain.

Mutta sellaisia kuulumisia tälläkertaa.

petite ja Noel reilu 2kk:heart:
 
Kerho kiinnostaa muakin, mut en osaa sellasta tehdä. Tai osaisin, mut luulen muiden saavan siitä hienomman :)

Päätettiin alottaa soseet ens maanantaina. Sonja on sillon 4 päivää vajaa 4kk. Teen osan itte, mut ostetaan myös kaupasta.

Meillä tyttö ei viihdy sylissä ollenkaan makuullaan. Heti ku se oppi puskemaan itte ylös, ni vauva-asento ei ole kiinnostanu. Syöminen on välillä kans tappelua, ku pitäs ihan pystyssä olla. Neiti tahtois vaan istua.Kuinka paljon tän ikäsen uskaltaa antaa istua?

Nallu ja Sonja 8 päivän päästä 4kk
 
laita nallu kerho vaan pystyyn, hyvä siitä tulee =)

neuvolas täs käytiin ja rota ja perusrokote laitettiin ja se pneumokokkirokotetta en halunnut nyt laitettavan ja se sopi neuvolatädille joten 4kk neuvolas sit pistetään se. nyt toivotaan ettei noista parista rokotteesta tulis oireita..

poikaa kehuttiin jänteväksi ja sosiaaliseksi vauvaksi :) masullaan ollessa leuka oli kuin liimattuna pöytään mut silti poika pystyi katsomaan lelua mitä neuvolatäti päänyläpuolella esitteli ;)

painoa pojalla oli 6195g ja pituutta 63cm, hienosti ja tasaisesti kasvaa!

kurpitsa ja Aarni 3kk 3pvää
 
Crocus76 Sinä kun olet kestovaippoja käyttänyt niin neuvo nyt aloittelijaa. Minkälaisilla vaipoilla kannattaa aloittaa ja paljonko niitä pitää hankkia?
Vau, aikaisin se teidän tyttö oppi kääntymään. Noa kääntyilee vaan kyljelleen vielä.

LilliM. Iso tyttö tosiaan teillä. Vielä vähän isompi kun meidän herra :) Ja tosiaan, onhan se niin että tyytyväinen pitää olla kun lapsi kasvaa ja maitoa itsellään riittää!

Silent whisper Kiva kun perustit sen 2+ kerhon meille. Minäkin olen mielelläni mukana :)
Hyvä idea sinulla saada lapsi viihtymään vatsallaan. Täytyy itsekin kokeilla laittaa peili pojan naaman eteen!

Petite Uskaltaako jo onnitella uusia talonomistajia?! Ihana nimi teidän pojalla! Noel oli meilläkin toisena vaihtoehtona mutta päädyttiin Noaan.

Nallu Meidän poika ei myöskään ole vähään aikaan viihtynyt makuuasennossa sylissä. Pelkästään kun hän syö makuuasento on hyväksytty :) Siitä paljonko 4kk voi pitää istualteen en osaa sanoa...

Jan-na & Noa 2kk
 

Yhteistyössä