+++++MARRASKUUSSA PLUSSAAVAT,joulukuuta suunnittelevat+++++ (vol2 kk vaihdettu :))

icefairy se on kyllä rassaavaa kun niitä negoja tulee! No minähän aloitin testauksen jo dpo 3-4 :LOL: eli oon jo ihan kypsä koko touhuun kun ei mitään lupausta, toivon kipinää testit näytä :ashamed: . Millaisella testillä testailet?
 
http://www.youtube.com/watch?v=_Ymkoh-vKzM&feature=related

Tässä meille kyllästyneille odottelijoille, jännääjille ja pettyneille vähän mielenpiristystä :D

Joo, kun mullakin on se käsitys, ettei toi sylkitesti testaa sitä hormoonia, vaan syljen koostumus jotenkin muuttuu, kun aika on hedelmällistä... Mutta siinäpä sen mun tieto sitten olikin...
 
Huomenta!

ONNEA PLUSSANNEILLE!!! :flower:

Pitäähän sitä käydä aina kattomassa joko täällä tulee niitä plussia, hienosti on niitä tullu =)

Eilen kävin ottamassa sikapiikin ( rv5 ), vähän on olkapää kipeä mutta ei niin että tekemisiä haittaisi.
Toivottavasti ei tarvitse sen takia tänne palata! :ashamed:

Raskaus oireita ei vieläkään hirveästi ole, ehkä illalla pientä huonoa oloa ja joskus jotain tisseissä tuntuu....

Lisää PLUSSIA teille puhaltelen ++++++++ :whistle:
 
Mä vähän otin selvää asiasta sylkiovistesti ja raskaus =)
Kiitos ihanien palstamammojen, mutta kaipaan siltikine teidän apua tässä tulkinnassa :D

Eli siis Ella tuolla toisessa ketjussa kertoi, että sylkitesti mittaa kehon estrogeenitasoa, joka nousee aina oviksen aikoihin.

Sitten Blondemonsoon antoi tällasen linkin tosta estrogeenistä ym. kierron jutuista

http://www.clearblue.com/fi/kierto-ja-ovulaatio.php

Ja tuolta nyt lainaan tekstiä jota pohdin

Ovulaatioon valmistautuminen
Estrogeenitaso on pienimmillään kuukautisten ensimmäisenä päivänä. Tämän jälkeen estrogeenin määrä alkaa nousta.

Ovulaatio
Estrogeenin määrä elimistössä lisääntyy yhä, mikä aiheuttaa luteinisoivan hormonin (LH) pitoisuuden nopean nousun (LH-huipun). LH-huippu on viimeinen sysäys munasolun kypsymiselle, ja munasolu irtoaa munarakkulasta.

Ovulaation jälkeen
Kun ovulaatio on tapahtunut, munarakkula alkaa tuottaa toista hormonia, progesteronia.
Progesteroni jatkaa kohdun limakalvon valmistautumista hedelmöitynyttä munasolua varten. Samalla tyhjä munarakkula kutistuu, jatkaa progesteronin tuotantoa ja alkaa tuottaa myös estrogeenia.

Kuukautisiin valmistautuminen
Kun tyhjä munarakkula kutistuu eikä munasolu ole hedelmöitynyt, estrogeenin ja progesteronin tasot laskevat, koska niitä ei enää tarvita.

tai raskauteen...
Kun hedelmöitynyt munasolu on kiinnittynyt, elimistö alkaa tuottaa raskaushormonia, ihmisen koriongonadotropiinia (hCG), joka pitää tyhjän munarakkulan aktiivisena. Munarakkula jatkaa kohdun limakalvoa ylläpitävien estrogeeni- ja progesteronihormonien tuotantoa, kunnes istukka (joka välittää sikiön tarvitsemat ravinteet) on tarpeeksi kehittynyt raskauden ylläpitämiseksi.

Kannattaa katsoa myös linkin takaa nuo kaaviot...

Eli siis, olenko mä ihan väärin tulkinnut, että jos mun kierto on nyt 34 päivää, tänään kp 29, niin tuo sylkiovistestin antama plussa vois merkata raskautta? :eek:
vai voiko se olla muuten vaan vielä koholla?
 
Onnea laura-86

Ja kovasti haleja negan testanneille!

Menkkajomottelun tyyppiset vaivat loppuivat, joten johtuivat varmaan siitä eilisestä papa-kokeesta. Nyt on jotenkin tosi oireeton olo ja alkaa pessimismi päästä valloilleen: ei varmaan kuitenkaan oo tärpännyt. Esikoinen tärppäsi heti ja nyt on alkanut pelottaa, että kuinka kauan pikkukakkosta joutuu odottamaan. Toisaalta mulla on ollut vasta kahdet menkat imetyksen lopetuksen jälkeen, mutta toisaalta mitään ehkäisyä ei olla käytetty synnytyksen jälkeen.

Kovasti pidän peukkuja kaikille! :heart:

Mä lupasin mennä kaverin kanssa tänään iltaa istumaan (eka kerta ulos pojan syntymän jälkeen) ja huomenna meille tulee kaveripariskunta syömään. Mä ajattelin, et kyllä mä jonkun lasin viiniä uskallan jouda. Ensi viikolla vasta vois testata jos, on aihetta. Ainakin keskiviikkoon pitäis yrittää odottaa, mieluummin vaikka perjantaihin.
 
Päivää täältä tulin hetkeksi istahtamaan tänne :) PALJON PALJON PALJON onne kaikille plussanneille!!! :heart: ja KS09 nyt täytyy sanoa, että kyllä varmaan olet raskaana, koska mulla on kanssa se sylkitesti, ja siihen ei tullut mitään niitä saniaisen mallisia juttuja vaan niitä ns. palloja, enkä raskaana ollutkaan, joten uskoisin kans että jos niitä näkyy niin estrogeenitaso on korkealla :):) ja voi mennä 4viikoa ovulaatiosta ennen kuin näkyy raskaustestistä, näin ainakin ymmärsin yhdestä kaaviosta ja mun äitillä ja siskolla näkyi vasta sitten kun menkat oli 10päivää myöhässä.. :) että älä heitä toivoa vielä kaivoon :heart: huh! tulipas selitettyä.

Kiitos kaikille haleista! ja JKVY ISO kiitos kun päivittelet!!! :flower: :heart: Täällä olen tähän perheelämään tutustunut, kun siskon 4vuotiasta tässä hoidellut puoliksi, sisko kohta heräämössä, niin saa tietää miten leikkaus on mennyt, mutta nyt täytyy taas rientää. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
JKVY ja Piupula No kun sitä vähän minäkin... Toisaalta alkaa pikkuhiljaa uskomaan, josko, mutta sitten ei kuitenkaan halua, koska testit ei näytä mitään, kn on aika alhaalla ja en halua taas pudota korkealta luullessani olevani raskaana...
Eniten mua ehkä stressaa tässä se, että sitten jos (ja kun) en ole raskaana, mistä oireista sitä koskaan voi sitten päätellä onko raskaana vai ei. Nytkin kun on pahoinvointia, rintojen aristusta, ym ym ym mitä kaikkea yksitellen olen täällä luetellut.
Plää kun pitää olla niin malttamaton, ettei jaksa ihan rennoin mielin odottaa menkkojen alkua ja sitten katsoa miltä tilanne näyttää (ja tämä oli vakaa aikomukseni vielä puolessa välin kiertoa :LOL: )

Hitsi kun ei ole niitä tavan liuska ovistestejä enää, mein paikkakunnalta ei saa kaupastakaan ja tilatessa ehtisivät vasta alkuviikolle, ti tai ke...

Noniin, josko siinä oli taas tilitystä kerrakseen :LOL: Raskaan työn raataja lähtee jatkamaan tavaroiden selvimistä, josko tätä elämää ens viikkoon mennessä sais edes vähän järjestykseen :kieh: (ja ihailemaan kun uusi kuivaurumpu tekee työtään) En kai mä ylpeä ja ilonen siitä ole, enhän :LOL:
 
KS09 toivottavasti saat pian plussan ihan r-testiinkin :) Jännitän tosi paljon sun puolesta. Ja ihania hetkiä kuivausrummun kanssa :) meil on ollu aina kuivausrumpu ja se on varmaan yks tavaroista mistä en luopuis,pyyhkeistä ja lakanoista tulee taivaallisen pehmosia,sain äitinikin hankkimaan sellaisen tänä vuonna,5 vuoden ylipuhumisen jälkeen :D

Mikäköhän siinä on kun just kun ehtii sanomaan ettei oo mitään oireita jne. niin sit aina tulee jotain kummallista oiretta :D Tänään kun kävin vessassa niin pyyhkiessä tuli sellain nuppineulanpään kokoinen verinen juttu. tänään pitäis olla dpo7-8,niin tietenkin mä mietin taas kaikenlaista,tiiätte varmaan :LOL: No joo piti tulla vaan tänne raportoimaan..
 
aurella on tää kaikenmaailman oireiden kyttääminen ihan hullujen hommaa :LOL:

KS09 Vaikuttaa lupaavalta, toivotaan että se plussa pian pärähtäisi :)

Mulla tuntuu nyt, että vois jopa olla ovis kohta, vähän jomottelee oikeaa puolta. Kp 19 jo että saisikin tulla.. Nää pitkät kierrot on ihan tuskaa. :| Kohta ruokakauppaan ihmettelemään.. Toivottavasti miestä tekee mieli illalla laittaa uimarit vauhtiin :) Se nähdään sitten, yritän olla stressaamatta!

Mukavaa viikonloppua kaikille!! :wave:
 
KS09 Kyllä tuo tosiaan siltä kuullostais, että sylkitesti voi raskauden näyttää! Ja muutenkin kuullostaa tosi vahvasti siltä, että olisit raskaana.

Aurellan oireet kuullostaa myös lupaavilta.

Icefairylle tsemppiä, niin kauan on toivoa kun tätiä ei näy!

Kyllä tässä on käymässä niin mullekin, että oon alkanut tosi tarkkaan kuulostelemaan kroppaa, että oisko jotain oireita (sen eilisen päänsäryn lisäksi... :whistle: ) Liekö kuvittelua mutta tuntuu, että hajut voimakkaammin nenään. No, täytynee aamulla aloittaa sylkitestillä, kun ei oikein vielä voi testaillakaan (dpo 5, vasta)

Mulla on kaapissa mammaksin herkkiä testejä odottelemassa, milloinhan niillä voi jotain näkyä? Onko niistä kokemuksia?
 
Menkkaoireita jo mahan seutuvilla . Kyllä se täti varmaan pöllähtää maanantaina tai viimeistään tiistaina kylään . Kauhea vilutus nyt...mut toisaalta ulkonakin niin kylmä et johtuisko siitä??!!
Hyvää viikonloppua kaikille! =)
 



Cisu............................kp 85/32-35..........................................yk
Oravannahka..............kp 82/28-?............................................yk1
kapa............................kp 80/32...............................................yk8
Huisi...........................kp 65/30...............................................yk1
Neila...........................kp 61/28...............................................yk2
Ilmatar.........................kp 43/28...............................................yk3
KS09............................kp 30/40.............21v............2.lapsi......yk4
icefairy.........................kp 30/26-35........22v...........2.lapsi.......yk2
mammuli77..................kp 29/27.............31v...........3.lapsi.......yk2
piprane ema.................kp 29/30.............32v..........3.lapsi........yk4
Markke..........................kp28/?................27v...........1.lapsi .......yk3
aurella..........................kp 27/27-38......31v...........4.lapsi.........yk15
erka..............................kp 27/28-31..........36v...........3.lapsi........yk1
Zirppa..........................kp 25/34-35..........24v............2.lapsi......yk2
juuliai...........................kp 24/26-30...........................2.lapsi.......yk2
Katinka-82..................kp 24/31-42..............................................yk5
Cladoceran..................kp 24/36-39...........29v...........1.lapsi........yk9
Enkelinäiti...................kp 23/25-26 .............................................yk2
Lily-Jane..............kp 20/28-32...24v.....1.lapsi..............yk1
Satsuki...............kp 20/28......33v....2.lapsi...............yk1
Mahdotontako.............kp 17/27-29..........................................yk3
MaybeSomeday..........kp 16/28-30............23v...........1.lapsi........yk7
Sintsu78......................kp 13/27-34......31v...........4.lapsi........yk10
UuTeEnNoUsUUn.....kp 12/28-30 ..........................................yk5
Annmari-76.................kp 11/28-34...........33v...........2.lapsi.........yk
Piupula........................kp 9/30-32......23v...........1.lapsi.........yk4
bebetobee....................kp 9/28.................................................yk2
very important baby... kp6/29-33, ........29v...........3.lapsi.........yk4
Ansku-82....................kp 4/30..............27v...........1.lapsi........yk12
Danuli79....................kp2/28-35...................................... ..........yk9
Tulisit jo pieni.............kp?/?.................................................... yk10
auringonkukaksi..........kp ......................................5.lapsi..........yk


Taustalla


Ainoska
Kaapo80
JKVY
Dreaming86
wannabemama
Marta
höyrypää
Ilolintu
HayLina
Sanelma
Lilianne
marrr
Ella-83
Selmiina


Haamujengi:

Neila..........................kp?/28..................................... ...yk?


Plussanneet


LillaMy83..................8.7.......(kp 24/25-30).....DPO 9......yk3
ÄitiysLomaIainen......11.7.....(kp 28/27-28)......................yk1
Minna77....................11.7......(kp ???18/26-30)................yk9
nan-nan-naa...............12.7......(kp 19/28-30).....................yk1
Hemmi......................26.7...
JääKyynel.................31.7...
Quukkeli...................20.8...
Varanikki..................23.8.......(kp 30/28)...........................yk4
Katyana.....................25.8......(kp 41/??)............................yk1
Monkey....................12.9.......(kp ?/?)................................yk2
Adalia86...................25.9......(kp28/31-33 )...................... yk1
Jonnas1984...............28.9.......kp 27/28-29(?)....................yk2
Juupeli......................12.10.....kp30/28............................. ..yk6
Griffski73.................13.10.......................................... ......
SisunÄiskä...............14.10.....kp36/30-32.................... . .....yk1
Vaahtera-82.............17.10.....kp30/28-30...........................yk1
oliivitar..................................kp ?/28-30............................yk2
marjukka-82.............21.10....kp 31/25-31 ..........................yk3
Star86.......................26.10....kp24/25-28...................... ....yk1
Chili24.........27.10........
tyhmäblondi73...25.10....
Celestial.......3.11..pk 33/28......yk1
hipsu2010..6.11.kp 35/30-35(38)..31v.2.lapsi....yk1
amati..........6.11.........kp 30/23-33.......37v........7.lapsi........yk3
Bebek........10.11........kp 37/?(41).......23v............1.laps.........yk2
Päpsy.........12.11................................................... .....................
Bambina.....12.11.......kp 32/26-31..........................................yk3
Laura-vm86................................................................. ...............




Terveisin päivittäjän apupäivittäjä
 
Piupula,laitoin tuon päivityksen nyt vielä kun olen tässä koneella,iloittele kun haluat taas ohjaksiin =)

Erka,KS09 ja kukas muu jännissä päivissä.....Mitä testit tänään näyttää??????

:wave:
 
JKVY No minä kans, mutta en aijo enää testaa, enneku täti on myöhäs!
Mua alkaa masentaa vaan. :D


No täällä nyt ei taas ihmeellistä.. kai niitä menkkaoireita jo tulossa, vatsaan nippailee.
Mittasin taas lämmön, ni oli 37,3.
 
Jaahas tulin pikaisesti vielä kurkkaamaan teitä,mitenköhän selviän 2 päivää ilman :D plussailkaa nyt ahkerasti viikonlopun aikana!!! itse teen testin sit maanantai aamuna.. sit on kai dpo10-11,negaan oon asennoitunu,mut ainahan se pikku toivepiru yrittää huudella takaraivossa sitä plussaansa :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Noista lämmöistä "raskauden mittarina".En tietenkään tiedä millä ajankohdalla mittailette,mutta viime kierronhan mä mittailin pitkin päivää ja kaiken aikaa oviksen jälkeen oli lämmöt 37.3-37.5 ja kipeä en ollut.Mutta sinä päivänä kun menkat alkoi,jo aamulla lämmöt romahti 36.5:een ja ei enää paleltanut ja arvasinkin että on menoa nyt :|
Mutta jälkeenpäin lueskelin ettei ne kyllä kerro mitään raskauden alkamisesta ennenkuin menkat on myöhässä ja lämmöt vaan pysyy ylhäällä,mut silloin useimmat jo tehneetkin sen + testin.Oviksen jälkeen lämmöt ilmeisesti nousee aina,ilman raskauttakin...

Mutta mutta mutta.....toivotaan tosiaan että teillä lämpöilijöillä se merkkaisi sitä toivottavinta,nimittäin raskautta :heart: :hug:
 

Yhteistyössä