*MarrasMassutII kesäkuussa*

Mulla ei ole kyllä vielä käynyt oikeastaan mielessäkään vauva tavaroiden osto. Jää kyllä varmaan tuonne syksyn puolelle. Osaksi ainakin taikauskoisuutta eli en tahdo niitä tavaroita vielä kotiini, JOS jotain vielä tapahtuukin. Mies ihan samaa mieltä ja ehtiihän sitä. Muutenkin vaatteitaon siskolla niin paljon että tuskin ostan mitään uutta itse. Äitiyspakkauksen kyllä otan että niitä vaatteita sitte pääsee hypistelemään. Varmaan pinnasängyn saa myös siskolta, kun kummipoika varmaa vaihtaa kesän aikana isojen poikien sänkyyn. Ehkä muitakin tavaroita, kun sisko luvannut pitää taukoa lasten teossa. Ajatellut myös että vaavi kun syntyy juuri tuossa joulun alla niin ootetaan joulun yli ennenkuin kaikkea ostetaankaan. (Mitä ilman nyt alussa pärjää) Miehen vanhemmille kun eka lapsenlapsi niin uskon että sieltä päin voi hyvinkin tulla jotain isompaakin lahjaa..

Jaha mutta nyt alkaa maailmojen sota niin taidan rauhottua sitä kattomaan. Näkyy tuo mieskin kömpivän seuraksi.

Catherine ja toukka 14+1
 
marrasmamma79 anteex jo etukätee mut tää oli hauskasti kirjotettu:
Kohtu tuntuu jo mukavasti tuossa lapaluiden tasolla :D
Nyt painun nukkuu ku kihertelen täällä yksinäni :LOL: taidan olla hippasen väsyny, öitä!!!
 
Tänää olis neuvola.

Oon jo uuden kaukalon ostanu huutiksesta. Ja varmaa vaunutki kohta puolin tän neuvolan jälkee jos siel kaikki on ok. Vaatteitaki tulee varmaa kirppikseltä hommattua vaikka niitä onki, ainaki haluaisin niitä kietasubodyja.

Äippäpakkauksen otan , koska mun mielestä se raha on niin pieni siihen tavara määrään verrattuna. :) :flower:
 
Meillä on kanssa hommattava vaikka mitä vauvantarvikkeita, kun vuosi sitten myin melkein kaikki pois, kun 'meidän lapsiluku oli täynnä' :kieh: Vanha romu pinnis oli vielä, mutta onneksi kaveri antoi omansa (olis polttanu sen muuten) niin ei tartte korjata sitä vanhaa enää. Äitiyspakkaus otetaan, edellisistä onkin (kaksi otettiin) vain peitto ja makuupussit ja jotain pientä jäljellä. Muutama vaate tuolla on, mitä halusi silloin säästää jostain syystä. Turvakaukalo saadaan miehen siskolta, on varmasti kolaroimaton. Muuten ostaisin sen uutena, näiden kanssa kannattaa olla varovainen! Tämä sama sisko tuossa jo suunnitteli laittavansa kavereidensa kesken huhun kiertämään, että meille saa tuoda KAIKKI ylimääräiset vaatteet sun muut... Jos vähän hillitsisi, ennenkin sukulaiset on tuoneet vauvalle niin paljon uusia vaatteita, että hyvä kun pienimpiä ehti pitämään. Siis vaatteita en aio ostaa valmiiksi, muuta kuin äitiyspakkauksesta tulee. Ja ehkä parempi olla sanomatta, kuitenkin jossain tulee vastaan jotain, mikä on pakko ostaa :saint:

Meillä aamu alkoi hyvin :headwall: Olis muutenkin siivouspäivä, mutta poika pissas sängyn täyteen ja tyttö teki saman keittiön kangastuolille :headwall: :headwall: :headwall: Pese siinä sivussa sitten patjat ja tuolitkin, prkl!!!

Kai se olis otettava itteensä niskasta kiinni ja mentävä hommiin, ne ei ainakaan tässä talossa lopu ikinä...

herkkupeppu ja piipero 14+6
 
Tuntuuko teillä jo liikkeitä? Semmoisia hentosia, harvakseltaan? Mä tulen hienoisesti teidän perässä (LA1.12.) mutta ikäänkuin jotain olisi jo tuntunut viimeisen viikon aikana. Väittävät että se on mahdotonta, "ei todellakaan kukaan tunne mitään liikkeitä viikolla 14...". On kai sitten vaan vilkas pieru :/
 
Hei Kaikille! Kyllähän ne vauvan tarvikkeet on hyvä olla jo hankittuna ennen kuin vauva tulee taloon. Ei sitä kyllä sitten enää kerkeä lähteä mitään ettimään eikä jaksakaan, kun on väsynyt synnytyksestä ja vauvan kanssa menee kaikki aika. On se alussa aina semmoista pyöritystä.

Tunsin ekat liikkeet, kun olin mahataudissa. Kyllä monet tuntee liikkeitä jo aika aikaisin, mulla oli jotain 13 + silloin, varsinkin kun on ennenkin liikkeet tuntenu, ne erottaa selvemmin, kun tietää mitä ne on.

Oikein mukavaa päivää teille kaikille! TeSuLah ja Pikkukolmonen 14+6 :heart:
 
Neuvolassa käyty.
Kaikki oli hyvin onnex pienistä vuodoista huolimatta.

Kuunteli sydänäänet mut katto viel ultralla ku ei kunnolla saanu kuuluville.

Verikokeissa oli joku anti-m positiivinen ei vaadi erityisseurantaa mut uus verikoe ottaa rv22-24 aikana.

Nyt uskaltaa jo vaikka vähä shoppailla pikkuselle :D

Rakenneultra aika tulee postissa, mut se on 30.6-11.7 välisenä aikana oas:ssa

Mulla on sellasia ehkä liikkeitä, et en oikein oo viel ollu varma, mut eiköhän ne tästä voimistu.

:heart: äippä&kölliäinen rv16+3 :heart:
 
Moi,
Olen tuntenu jotain hentosta liikettä, varma en oo onko vauvelin liikkeitä :D
Neuvolasta terkka soitteli aamulla, kun multa otettiin papa lääkärineuvolassa. Siinähän sit joku tulehdus oli ja resepti pitäs hakea tänään :/ Tulehdus vaarahan siinä olikin kun oli sitä vuotelua. Nyt tietenki huolestuttaa, että onko siitä jotain haittaa? Pitää kysäistä kun reseptin haen.
Me ei olla hankintoja tehty vielä, kun oikeastaan kaikki on esikoiselta tallessa mitä tarvitaan. Tai no turvaistuin pitää ostaa. Jos saatais rakenneultrassa sukupuoli selville niin sit vois vaatehankintoja tehdä. Ultra on vasta 30.7.
Onko teillä aavistusta kumpi masussa vois olla? Minä olen melko varma että tämäkin on poika :saint:

-Äiti1982 rv 13+5-
 
Heipä hei!

Täälähän on ihanan aurinkoinen uusi pino :D Pihalla tuulee, mutta onneksi on silti aika lämmintä. ollaan juostu leikkipuistoissa ja koirien kanssa pihalla, onneksi pikku-äijät nukahti hetkeksi, niin saa itteki vähä huilailla.
Seuraava ultra olis sitte 10.7. neuvolasta eilen soitettiin, hetken saa taas odotella. Pitää yrittää olla miettimättä, niin aika menee nopeammin.
Mua hävetti kamalasti lääkärissä, kun lääkäri kysyi että mahtuuko vielä omat vaatteet, niin vastasin että ne yhdet housut, mitkä mulla sillon sattui olemaan päällä. No kun piti riisua sisätutkimusta varten, niin housut ei liikkunu mihinkään :LOL: Siinä sai vääntyillä ja kääntyillä, että sain housut pois jalasta.... en oo sen jälkeen omia housuja laittanu jalkaani :ashamed: Vähä sitä lääkäriäkin hymyilytti :D Sydän äänet kuuli tosi hyvin.
Päänsäryt on tullu takaisin, saisin ne pidettyä poissa, jos nukkuisin joka yö yli 10h ja söisin tunnin välein vatsan täyteen ruokaa, mutta eipä se oikein tahdo töissä onnistua :/
Sääri/kainalokarvoja ei tarvi enää ajella ku max. kerran viikossa, kun ne kasvaa niin hitaasti, mutta mahaan on alkanu kasvaa todella kovalla vauhdilla ihan mustia karvoja :eek: Mä oon pian karvasempi ku ukko. Muistaisin, että poikien odotusaikanakin kasvoi mahaan karvaa, muttei näin aikaisin.
Nyt mä painun laittamaan tiskejä ja pyykkejä kun kerran saan rauhalla touhuta :D

:wave:
 
Hip hei

Täällä on koko päivä ooteltu, että alkaako vatsatauti vai voiko tää pahoinvointi vaan vieläkin olla tätä raskaudesta johtuvaa. Jotenkin semmonen olo ollu, että tää ois jotenki erilaista pahoinvointia, ku mitä ollu aiemmin, ni peljännyt että jos alkaa toi vatsatauti mitä nyt liikkeellä. Toivottavasti se ei tulis, ku on niin rankka se. Oksennuttaa ja ripuloittaa 24h ja tiuhaan tahtiin ja saattaapa nostaa kuumettakin. Vois pikkusen viedä nesteet ja voinnin huonoks jos sen sais tässä. Meillä kovasti työkaverit sairastelleet tuota :(

Nooh, aurinkoisempiin asioihin. Mimmosta painonnousu määrää teillä muilla odottajilla on ollut per viikko? Mulla oli eilen neuvola ja painoa oli kertyny sitten viime kerrasta 500g/vko vauhdilla. Tuntuu tosi paljolta.. ja vielä kun ollaan näin alkuvaiheessa. Mutta terkkari oli sitä mieltä, että ihan sopivasti sitä on tullut. Lupasi sitten hyvissä ajoin jo alkaa nuhdella jos sitä meinaa liiaksi kertyä. Jotenkin vaan kauhistuttaa jo, että missähän lukemissa sitä sitten mennään ku alkaa olla lokakuu... :D

Ootteko meinanneet pitää ennen äitiyslomalle jääntiä joitakin lomia vielä alta pois? Me ollaan miehen kans mietitty, että pitäisköhän mun pitää ensi kesän kesälomat jo pois alta ennen ku äippäloma alkaa.. Ehtis vähän vielä "lomailla" ennen ku alkaa olla niin pinkee olo, ettei jaksa kotoota minnekää liikuksia. Puhetta oli, että josko jonku risteilyn syksyllä tekis ja kävis vaikka kylpylässä tms. Mutta saa nyt nähdä, että mihin sitä päädytään noiden lomien kanssa. Työnantaja sanoi, että sovittavissa on lomien pitämiset etukäteen. :)

Täytyy kyllä olla ylpeä siitä, että sain aikaseks tänään jonkin verran, vaikka olo onkin ollut kerrassaan kammottava. Siivoilin tuossa ja sain pyöräytettyä mustikkapiirakankin :) Nyt voikin sitten yökkäri päällä kellahtaa sohvalle telkun ääreen ja odottaa, että nukkumatti noutaa. Eilenkin haki jo ennen 22.00 :D

Mecu & Möhö RV 14+2
 
heips!
tämä päivä ollaan sit miehen kans hommattu koko ajan.pihan laittoa ja muuta vastaavaa.välillä piti istua levähtämään kun mahaan rupesi sattumaan.ja mies huolehtii koko ajan että elä kanna nuin painavia, et mee sinne ettet tipu, jne.onneks kuitenki iha kohtuuden rajoissa huolehtii. :)
me ollaan hommattu jo vuosi sitten vähä isommat vauvan kengät.oli niin söpöt.laskin juuri että on sopivat just kesällä.ja yhet ihanat housut ostin silloin kun syksyllä olin raskaana.ja mies on ostanut talvilakin. :D vaatteita täytyy ostaa sillä niitä ei ole kun ensimmäinen ja mitään ei oikeen sukulaisiltakaan jouda.vaunut ostetaan käytettynä jos löytyy hyvät ja turvakaukalo saatais minun siskolta lainaan mutta halutaan ostaa oma.jos niitä lapsia tulis sitten joskus lisääkin.mutta mielellään ostetaan.sitäpä me miehen kanssa tällä hetkellä odotellaan että "voitais" jo lähteä ostamaan kaikkea. :)
oon miettinyt että onko ollu liikkeitä kun on välillä tuntunut samalta ku ois sormella tökätty mahaan mutta hennompana.kaveri kertoi että sillä oli sitten tosi nopeasti alkanut tuntumaan kovempana ja mieskin oli pian tuntenut liikkeet.
joku puhui karvojen kasvusta.mulla on myös alkanut mahaan ilmestymään karvoja.onneksi vaaleita.ja joku kyseli että tuntemuksia kumpi on tulossa.luulen että tyttö.en tiedä miksi mutta niin vain tuntuu.
seuraava neuvola olisi 23.6 mutta joudun siirtämään sen heinäkuulle sillä olemme reissussa silloin.rakenneultra on muistaakseni 17.7.niitä odotellessa.ja ilmeisesti kaikki on ollut verikokeissa ja pissanäytteessä kunnossa kun ei neuvolasta ole mitään kuulunut.
kesäisiä päiviä! :)
suklaapahkina ja maha-asukki 15+2
 
Hyvää kesäkuun alkua vain minunkin puolesta :flower:

Täällä on muutkin ovat olleet siivouspuuhissa tänään. Mä sain tänään pestyä wc:n ja keittiön, jotka olivat pikaisen siivouksen tarpeessa. Nyt kaikki kiiltää ja tuoksuu ihanalle. Imuroimaan en onneksi joutunut, kun mies kerkesi tehdä jo sen eilen.

Paljon on ollut keskustelua siitä mitä on jo ostettu vauvalle ja mitä/milloin aiotaan ostaa lähitulevaisuudessa. Mä taidan liittyä niiden ihmisten joukkoon, jotka eivät uskalla ostaa mitään ennen kuin viikkoja on kertynyt ainakin 25vk. Paljon olen kyllä katsellut vaatteita netin kautta ja kysellyt kavereilta kokemuksia erilaisista vaunuista, mutta mitään en ole vielä uskaltanut ostaa. Todennäköisesti saan aika paljon vaatteita ystäviltä, kun vähän jo vihjailivat siihen suuntaan.

Juhannusviikolla olen menossa yöksi Tallinnaan ja ajattelin vähän tutustua minkälaisia vaunuja sieltä löytyisi ja mihin hintaan. Mä tulen todennäköisesti käymään Virossa syksyllä ainakin kerran, joten jos sieltä löytyisi kivat niin luulisi niiden olevan halvempia kuin Suomessa. Onko muilla kokemuksia Viron markkinoista?

Mustakin tuntuu, että olen siirtymässä tähän mukavempaan jaksoon raskaudessa. Olo on ihan ok ja vatsakin alkaa jo pikku hiljaa näkyä. Tähän mennessä olen joutunut "hyllyttämään" kahden housut ja yhden työpaitapuseron. MarrasVaavi kyselit miten on kiloja tullut raskauden aikana mulle on niitä alkanut tulemaan neuvolan laskelmien mukaan 240g/vk. Neuvolalääkärin mukaan kaikki kunnossa minulla ja vauvalla. Sydän löi n. 150krt/min ja verenpainekin edelleen hyvä. Seuraava neuvola on kuun lopulla ja rakenneultra 10.7.

Lämpöistä kesäiltaa B)
Teho 14+5
 
Oih tuota kesän alun ihanaa iltaa, kun tuulikin tyynty. Tuli ilta oltua tuolla puutarhatöissä ja kun sain romppeet viimein kerättyä kasaan ja lopetin niin mies huikkas keinulta, että tuupas syömään. Oli laittanu kaakaota (en juo kahvia) ja voileipää. :heart: :heart: :D Osaapa tuo mie olla välillä ihana. Siellä sitten istuskeltiin ilta auringossa..

En ole liikkeitä vielä tuntenu mut en niin kovasti ole vielä odotellutkaan. Ekaa kun odotan niin en usko että vielä tuntuu vähään aikaan.. Toivottavasti olen väärässä!! :p

Paino on mulla ihan sama kuin alussa ettei ole kuin heilahduksia, että on saattanu kävästä illalla korkeemmalla, mutta kyllä aamupaino on pysyny samana. Luulin jo että oisko maha alkanu kasvaa, mutta tais olla harhaluulo vielä... Katotaan nyt. Toisaalta vajaan parin viikon päästä olin ajatellu vielä mahtua yhteen mekkoon, kun on juhlat ja se jo viime viikonloppuna kiristi mahan kohdalta (kun oli toiset juhlat). Mä teinki siihen päälle ponchon joka peitti mukavasti tuon vähän pullottavan mahan. Sukulaiset kun ei vielä tiedä, enkä tahtonu toisen yo-juhlissa sitä ruveta kertomaan. Jaha, tulipas taas sepusteltua kun mun piti äkkiä vain kirjottaa.. :whistle:

Catherine ja toukka 14+2
 
Pitäiskö meille tehdä joku oma lista siitä, kumpaa kukakin "luulee"odottavansa? Eikö olis sitten syksyllä hauska kattoo, kenellä meni arvailut oikein ;) Tai niillä jotka haluaa tietää etukäteen, niin sitten näkis jo nämä... Tai sit arvaillaan ihan itekseen täällä ja ilmotellaan miten kävi :D

Meillä olis tänään neuvolakäynti. Saas nähdä onko painoa tullut lisää, kotivaakaa kävin kattomassa ja se näytti suurinpiirtein samaa kuin ennenkin. Neuvolan vaaka näytti viime kerralla 2 kg enemmän kuin kotivaaka :headwall: Miksi ne pitää säätää tuollasiksi...? Toivon mukaan se neuvolan vaaka olis samanlaisissa lukemissa, mulla jäi viime raskaudesta kaikki kilot korkojen kanssa, kun edellisistä kilot lähti tosi nopeasti pois...

Palataan myöhemmin kertomaan tuloksia :wave:
 
Huomenta!

Ja tervetulloo uudet äipät!

Tänään on masuvauvan ensimmäinen rokkikeikka - Def Leppard! Ihan täpinöissä täällä siis! Esikoista odottaessa ravattiin keikoilla yhtenään, ihan loppuajastakin. Hevi ei paljon vauvaa hätkäyttänyt, mutta auta armias kun käytiin Sigur Rosin keikalla missä paljon korkeita ääniä, sillon oli masussa sellaset bileet että! :D

Kiloista - itsellä on lähtenyt pari kiloa tässä odotuksessa vaikkei uskos kun päältä päin katsoo. Tämä varmaan johtuu siitä, että tuota omaa massaa on vähän extraa, ihan hyvä että lähteekin vähän ennen kun alkaa nousemaan.

Uudelle vauvalle ei ole mitään hankittu vielä. Esikolta kuitenkin paljon vaatteita ja kaverilta lisää jos pojan vaatteille tarvetta. Muutenkaan ei juurikaan tarvi varusteita ostella. Ehkä sitä rakenneultran jälkeen uskaltaa jonkun pienen bodyn sitten ostaa... Etsin yksi ilta mammavaatteita ja käännettiin koko kämppä ja kellari ympäri parin paidan ja housun takia. Lopulta löytyivät yhden vauvavaatepussin pohjalta. Tulipahan samalla käytyä läpi vähän pikkuruisia vaatteita mihin kaikkiin tuntui liittyvän muistoja. :heart: Äitiyspakkauksen aion ottaa vaikka edellisestä kaikki jäljellä. Näyttää sen verran ihanilta nuo uudet vaatteet...

Mun mammalappufarkut oli JÄRKYTTÄVÄN isot! Naurettiin vääränä niitten metrin levyselle takapuolelle. Muistan että olivat raskauden loppuvaiheessakin liian isot, mutta edellinen numero oli taas liian pieni. Enkä omista ompelukonetta että olis päässyt pienentämäänkään. Pakko päästä kohta ostoksille, koska parit muutkin housut olivat mustat pitkät ja paksut ja paidat taas "villapaitoja", joten kesävaatteille olis kysyntää.

Lomista - Mä en varmaankaan saa pidettyä lomia ennen äippälomaa, työtilanteen takia. En saanut tehdä sitä viimeksikään. No jääpähän sitten loppupäähän lomaa. Viimeksi en pitänyt tarpeeksi pois ennen töihin paluuta joten mulle jäi tosi paljon lomaa roikkumaan ja niitä on "väkisin" pitänyt pitää pois.

Sukupuolesta - ei ole kyllä mitään aavistusta. Ehkä sitten kun kunnolla alkaa potkut tuntumaan vois tulla jotain fiilistä. Viimeksi olin varma pojasta koska kaikki hoki koko ajan poikamaha, poikaraskaus (ei mitään oireita). Ja olevinaan olin pienen pippelinkin loppuajan pikaultrissa (äippäpolilla, lääkäri katsoi, mutta äidille ei esitelty mitään) nähnyt. Kun vauva syntyi ja mulle näytettiin "peräpäätä" niin sanoin, että poika tuli. Oli tuo tytön alapää niin turvonnu että luulin pieniksi palleiksi. :LOL: Taisi väsymyksellä olla osuutta asiaan.

Äh, nyt saa riittää tämä puheripuli. Täytyy vähän töitä harrastaa.

Lämmintä kesäpäivää kaikille!

Taneli 15+4
 
Heräilin yöllä kamalaan päänsärkyyn ja uni jäikin tosi vähiin ja neitikin heräs jo klo 6. |O Nyt olo jo helpottanut.

MarrasVaavi kyselit painonnoususta. Mulla putos 2,5 kg kun olin pari vkoa sitten kamalassa mahataudissa ja nyt tullut vasta n. puoli kiloa takaisin. Eli ollaan lähtöpainon alapuolella. Mutta olo suht hyvä muuten.

Tänään neuvola klo 15.

Lämmintä päivänjatkoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoiva1syli2:
Täällä kuopiolainen Eija ilmottautuu mukaan jutskailuun. Neljäs punkero sydämen alla kasvaa. 16+4 nyt, laskettu aika 14.11.08. Mammauikkaria oottelen että kesällä pääsee masu oikeuksiinsa. Mukava olomus kaikenkaikkiaan. Kevättalvi menikii palellessa, palelu paheni edellisestä raskaudesta. Lie sitten jo vaikeuksia saavuttaa riittävää hormonimäärää kun on nippa nappa ylittänyt 35 vuoden rajapyykin. Onneksi nyt helpompi vaihe jo menossa, tukaloituu sitten syksyllä taas uusien oireiden parissa. Miltei kaikki seulat jätin väliin vaikka päätös ei ollut ihan helppo. Keskeytyskynnykseni olisi kuitenkin niin valtava että tähän päädyttiin sen vuoksi. Juhannuksen jälkeen kuitenkin tuo rakenneultra. Sitä ootellessa ja kotia kesäkuntoon laitellessa iloinen tervehdys teille vertaistukijat. Voikaa paksuhkosti:)

HEI! ja toivotan paljon onnea sinulle! Meitä on marrasmasun kasvattajia kaksi eri pinoa, toisissa on alkukuun odottajat ja tässä meidän pinossa loppukuun. Alkukuun pinon nimi taisi olla.. "Marraskuun masun kasvattajat, La:t 1.-15.11."
Minun puolestani saat kyllä meidänkin pinossa kirjoitella, jos vain haluat, mutta halusin kertoa että alkukuun odottajille on myös oma pinonsa:D
 
Ihanaa! aivan hirveesti ootte jaksaneet kirjotella! Meillä on pientä vatsataudin poikasta tässä meneillään, joten lueskelen juttujanne aina kun jää aikaa. Vastailenkin sitten kunhan kerkiän:) koitan vain välillä käydä huutelemassa täällä edes jotakin ettette kuvittele että oisin täysin hyljännyt teidät:D ;)
 
Lääkärineuvolan terveisiä! Kaikki oli ok. Sykkeet kuultiin ja mun hysteroinnin takia lääkäri vielä ultras vaikkei resursseja siihen kai nyt olis ollu. Mutta mulle mielenrauhan järjesti. Elikkäs vauvalla kaikki hyvin. Olihan se kiva kuulla dopperilla se laukka tuolta mahasta. Nyt ihan oikeesti vois sit meikäläinenkin lopettaa tuon hysterisoinnin ja tuumata että kaikki menee ihan hyvin. Niin ja mun paino oli tuon pari kiloo tippunu tuosta ekasta kerrasta... Mutta nyt mukavaa kesäisen päivän jatkoa kaikille. Voikaahan paksusti! :wave:
 
Heippa kaikille taas, nyt yritän kirjotella vähän enempi. Profiiliin on muuten päivitelty miun pienen pieni kasvava kumpu, melkeen niin pieni että nolottaa :D :ashamed:

Galluppeihinne vastausta;
Hankinnoista sen verran, että esikoisesta meillä on vielä lähes kaikki jäljellä, ainoastaan päätimme että uusi turvakaukalo hankitaan. Sekä sitten ne rattaat. Mutta eiköhän noita jostain löydy, onhan tässä vielä aikaa hankkia.
Toista äippäpakkausta ei meile tule, sillä hinnalla saamme vaikka sen turvakaukalon. Tällähetkellä on ainakin rahat vähän tiukilla joten kaikki rahallinen apu on tarpeen. Ja vaatteita nyt aina saa kaikkialta:)

Aavistus maha-asukin sukupuolesta: miulla ei 'oikeestaan' oo mitään aavistuksia. Poika olisi kiva koska tyttö jo on, mutta jotenkin on sellanen tunne ettei sielä taaskaan ois poikaa. Pojalta siis tuntui esikoinen, olin "täysin varma" siitä, mutta tyttöhän se sieltä syntyi=) Noo jospa sitä kysäisemme rakenneultrassa, saa nähdä.

Muillekin liikkeet tunnistaneille paljon onnitteluja, ne sitten tuntuu niiiiin ihanilta! mie siis myös oon kerran-pari ne sipaisut tuntenut, mut siis harvoin.

Äippä-80 hyvä että siulla on kaikki hyvin!

Äiti1982, miulla on ollut esikoista odottaessa vain hiivaa, ei muita tulehduksia, mutta ei kai niistä mitään suurempaa haittaa ole kun hoidetaan nopsasti pois.

MissMaisa, jostain luin tosta karvojen kasvusta, olikohan se niin et kun joku odotti poikaa niin säärikarvoja ei tarvinnut ajella niin usein ku ennen?? :D

Painonnoususta, miula on tähän mennessä laskenut, tällähetkellä kotivaa'an mukaan ois tippunut painosta n.2kg raskauden alusta.

TaneliKaneli, miekin katoin synnärillä ekan mein tyttöö pojaks. en tiiä napanuorako siel pilkotti vai turvonnu alapää, mut kuitenkin, pojaks katsoin=)

herkkupeppuko? se ehdotti listaa kuka aavistelee tyttöä ja kuka poikaa.. Mie voisin vaikka sen väsätä huomenissa :D (jos ei kukaan pistä pahakseen ) mietin vain että laittasinko alkupään listaan merkinnän t tai p vai tehdäänkö se vaan omana "viestinään" tänne jollekin sivulle..
 
Moi kaikille uusille ja vanhoille :) Vihdoin jaksoin tulla lukemaan juttuja kun koulutöitä on joutunu tekemään koneella niin ei paljon jaksa ylimäärästä tuijotella ruutuu. Tänään minäki tunsin oikein kunnolla potkun...Ei voinut erehtyä!
Joku kyseli vauvantarvikkeista ja niiden hankinnasta. Meillä on jo periaatteessa kaikkea niin otetaan se äitiyspakkaus ja ostetaan pari tuttipulloa niin eiköhän se ole sitten siinä.
Meille tulossa tyttö...(mun mielestä) ja isäntä odottaa poikaa. Saas nähä kumpi saa tahtonsa läpi :LOL:
 
Huomenta :)

Pikaisesti käväsin lukasemassa viestit näin aamutuimaan :) Töihin ois lähtö ja harmittaa, ulkona niin kaunis ilma ja luvattu lämmin päivä :) Nooh, ei auta!

Meillä vauvan sukupuolesta ollaan sitä mieltä molemmat, että se ois poitsu :D Mutta tiedä sitten, aateltiin, että 4D:ssä sitten otetaan selvää siitä... ehkä :)

Aurinkoista päivää kaikille mammoille, jaksellaanhan vointiemme kanssa ja nauttikaa auringosta ketkä voivat :D

Mecu & Möhö 14+4
 
Eiliset neuvolakuulumiset:



-Pissa puhdas.

-Painoa oli tullut viikkoon 614g eli aika huikeasti. :ashamed: :whistle: Ruokakin kyllä maistuu. Pitäisi ehkä vähän hillitä, etten aivan vallan paisu! :kieh:
-Verenpaine hyvä 112/74.

-Hb 138 oli laskenut viime kerrasta vähän. Viimeksi 142.

-Sydänäänet kuulin. Pikkuinen kyllä kovasti yritti pakoilla. Saatiin pari sykettä kuulluksi, kun kuului "plomps" ja ne hävisi. :LOL: Mikähän äidin pikku riiviö siellä kehittyy..? :LOL: Ihan nauratti se touhu neuvolassa.

-Seulontatulos oli ihan ok. Riskisuhde 1:14933.


Seuraava neuvola 3.7. ja rakenneultra 9.7. Tuota ultraa odotan kyllä kuin kuuta nousevaa. :D :heart: Aika onkin mennyt äkkiä, kun muistelee edellisiä raskauksia. Tuntuu, että aikasemmin oikein laskin viikkoja eteenpäin ja nyt en välillä edes muista millä viikolla mennään. :D Eli heinäkuu koittaa pian. =)


Mutta ei muuta tällä kertaa.



Molla Maija ja batman 15+1 :heart:
 

Yhteistyössä