*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

LEP
Alkuperäinen kirjoittaja samir05:
LEP oiko vauva semmosessa asennossa että tuntuu siellä asti :whistle:

.
Niin mä vähän ajattelinkin. Tai voisko se olla laskeutumassa, kun mulla vielä ollut ihan ylhäällä valtoimenaan. Äsken koko masussa tuntui sellaista painetta ja kuului sitten *naks* masusta. :whistle:

 
LEPTäälläkin on nyt muutamana päivänä kuulunut naksutusta mahasta,kalvot poksuu ja paukkuupi :p

mulla ei ainakaan 3 S:ää saa aikaseks suppareita,mutta esim. toi nännihomma toimii hyvin,pidemmän aikaa kun makoilee niin sillon kanssa,mitäs vielä..kyykkiminen ja kurkottelu toimii :wave:
Nyt kun toi mun 14pvä veikkaus meni mönkään,niin jos sitten tässä viikon sisällä. :D
Olis meinaa helpompaa kun anoppi on ens viikon vielä kotosalla,LA viikolla on pois maisemista niin pitää miettiä esikoisen hoitopaikka jos tulee lähtö yöllä/viikolla.
Tää mamma siirtyy isännän viereen elokuvan pariin,mukavaa kun silläkin on työkiireet helpottaneet ja on piiiiiiiiiitkästä aikaa koko viikonlopun kotona meidän ilona ;)

suppareita paljon kaikille kiitos!!!

mamskeli ja kössi 38+1
 
LEP: Soittelin päivällä synnärille ja kyselin just tuosta paineen tunteesta ja alapään kivuista, sanoivat että vauvan laskeutuminen aiheuttaa sitä. Mulla vauva tuntuu tosi alhaalla.

Aamulla kans supisteli tunnin verran n. 6 min välein, mutta siihen jäi, nyt äsken keinutuolissa supisteli ja ajattelin, joko nyt? =) Ei mitään, satunnaisesti on supistellut tänään ja äsken taas tässä koneella istuessani. Saa nähdä, koska mun keho tajuu että olis aika lähteä supistelemaan. :hug: :ashamed:

Mies lähti yötöihin ja lapset nukkuvat. Tässä odottelu vaan jatkuu. |O

Anoppi kävi ja toi ihania vauvanvaatteita ja peitteitä. :heart: Lupas tulla heti yöllä meille jos lähtö tulee ja saa ens viikollakin otettua pari päivää vapaata jos ti käynnistävät ja pääsen vihdoin synnyttämään, eipähän sitten miehen tarvi aivan yksin hoidella.

Oon kans tehny aina siivoukset ja muut sisähommat ja mies enemmän piha- ja autohuoltoja. Nyt kun olin sairaalassa, mieskin teki kotihommia ja hoiti yksin lapsia. Ihan hyvää harjoittelua. Nyt taas sama edessä kun olen sairaalassa vauvaa hakemassa. Sitäkään ei tiedä, kauanko siellä joutuu olla, kun odotettavissa pieni vauva. :hug:

Anoppi on kyllä onneksi apuna miehellä. :heart:
 
Hurjan Paljon Onnea LULU, JERKKU ja ONNENOMENA Perheenlisäyksestä :heart:

Täällä sitä vaan edelleen niin odotellaan, että alkais jotain tapahtumaan! :) Huomenna olis nyt sitten viimeinen etappi, johon asti oli tarkotus pysyä kasassa -> Kynttiläkutsut! Tässä jo vähän iltapuhteina siivoskelin asuntoa, ettei olis aamusta niin paljon hommeleita.. jostain syystä ei tuo uni vielä paina niin kovin, ku mitä normaalisti!

Tulin pikaisesti katsomaan, että kuinkako moni meistä on jakautunut... :) Ihanaa, että alkaa olla vauveliineja jo useampi! Alkaa uskoa siihen, että kaiketi se omakin nuppunen sieltä vielä ennen pitkää syntyilee! :)

Nyt jatkamaan paikkojen järjestelyä..

Öitä kanssaodottajille.. :)

Mecu&Möhö 38+2
 
Onniteluja kaikille vauvan saaneille :flower:

Täällä alkoi raskausviikko 40 ja ei missään tunnu siltä että lähtö olis lähellä.Eilen illalla tuli saunottua , aamulla pistin miehen hommiin josko siinä isännän nesteessä olis joku taikavoima, pesin ikkunat talon alakerrasta , leivoin lasten kanssa ensimmäiset joulupiparit ja imuroin yläkerran mutta tuloksena ei ole muuta kuin vihlova lonkka, kipeä selkä ja mieletön väsymys; taitaa kääntyä jo yliväsymyksen puolelle kun vielä tulin koneelle istumaan.

Arvasinhan minä sen että yli mennään ja itse asiassa minulla ei ole kiire tästä masusta eroon; tavallaan olo on haikea kun ajattelee että tämä on nyt varmaan se viimeinen raskaus jonka elämäni aikana koen.
Taloon lapsia mahtusi vielä liuta mutta auto on täynnä ja myöskin mies on sitä mieltä että tähän jää lapsi luku - tosin sanoi noin jo kun neljäs syntyi....
Tosin koska toisiksi vanhin (- 01) on autisinen , lievästi kehitys vammainen niin kyllä se oma jaksaminenkin mietityttää aina välillä...
Minä hoidan yksin tämän kotiarjen pyörittämisen ( siivous , tiskit , pyykit , lapset) kesällä ajan nurmikon , talvella teen lumityöt ( jos sattuu lunta olemaan) ja hakkaan myös puut ja lämmitän takan.
Eilen illalla pyysin miestä laittaamaan saunan lämpiämään niin että pääsisin saunaan kun olen saanut lapset nukkumaan (puu lämmitteinen sauna).
Mies herätti minut kun olin nukahtanut autistisen poikani viereen ja ilmoitti että lähtee kohta koiran kanssa lenkille , sauna ei ollut vielä lämpeämässä.
Isäntä teki lenkin koiran kanssa ja sisälle tultuaan otti voileivän ja oluen ja kysyi
-" haluatko sä todella sinne saunaan?"
- vastasin että "kyllä" kuin ni?"
Isäntä tostesi siihen että
" kun vaan jaksais mennä alakertaan ja sytyttää sen" :headwall:

Joopa !!!! Painelin itse laittamaan saunan ja hain pihalta vielä lisää puita sisälle.
Pistin pyykit kuivumaan ja silloin isäntä tulee alas ja sanoo et " ai sä laitoit jo saunan" :saint:

Mietin myös ihan sitä samaa kuin joku muukin täällä että miehet tosiaan tarviis sen hurjan positiivisen palautteen pienistäkin ponnisteluista kotona et: "mahtavaa , kiitos kun on laittanu esim: oman lautasen tiskikoneeseen.
Tulee mieleen tuo autistinen poikani jolle ylitsevuotavat kehut aaltoliikkeineen ja taputuksineen + palkinnot ovat tapa jolla hänet saa oppimaan uusi asioita. Toimisiko sama mieheille ??
Mieskin osaa kyllä lapsilta vaatia että pitää siivota yms. mut itse ei kuitenkaan näytä mallia.

Onneksi esikoiseni nuorimies vm.-94 on minulle suureksi avuksi ja sanoo välillä että et kyllä tee tota hommaa kun esim. keikuin keittiöjakkaralla lamppua kattoon vaihtamassa.
Miehelleni ei juolahda edes mieleen että hän voisi tehdä homman puolestani edes nyt kun olen viimeisilläni.

Noh johan oli vuodatus :whistle:

Pakko tässä on hiipiä nukkumaan |O

äippä- 75 ja hippu rv 40
 
Hippu-08, täytyy kyllä hattua nostaa kun hoidat noin paljon yksin kaikkea!!! :flower:

Täällä ihan normi-yö särkyineen takana, ei supistuksen supistusta, joten nyt luovutan enkä aattele enää koko asiaa. tulee ku tulee.. :| oishan tota jo toivottu..
 
Paljon Onnea OnnenOmenalle, Jerkulle ja Lululle perheenlisäyksen johdosta :heart: :flower:

Täällä päässä ei ole kyllä mitään merkkejä jakautumisesta. Nukuin just 10 tuntia. Oltiin eilen Helsingissä Sealife:ssä ja ulkona syömässä. Sitten vielä käytiin vähän jouluostoksilla. Kyllä sen jälkeen jalat oli niin turvonnut, että ihan kipeätä teki. Valitettavasti tämä älytön riekkuminen ei saanut aikaiseksi mitään supistuksia. Tänään otan kyllä ihan levon kannalta ja käyn vain pienellä happihyppelyllä.

Hippu-08 Tiukalta työpäivältä toi sun normaalipäivä kyllä kuulostaa ja vielä, kun siinä ei ole mitään lakisääteisiä taukoja tai työaikoja. :eek: En kyllä osaa antaa sulle neuvoja tilanteesesi. Mutta paljon voimia ja jaksuja tilanteesesi :hug:

Nyt aamupalalle ja lehden lukuun...
 
Huomenta päivää...Täällä vihdoin eilen tuli suppareita. Jopa 1,5 tunnin ajan. Tunnin niitä tuli niin että sattu oikein... :D Mut sitte loppu taas :| Onpahan ollu supistuksia. Eilen en tehny siis juuri mitään, kunhan vaan istuin milloin sohvalla milloin jossain muualla. Kohta lähdetään pihahommiin perheen kanssa...Autokin pitäis imuroida :kieh:

Hyvää päivän jatkoa...

Jännä ja vaaveli 38+3
 
Miepä kokeilen tänään vielä tota tissien nypläystä:D onpahan hommat meillä :LOL: vois joku ei-odottava vähän aikaa olla huuli pyöreenä näitä juttuja pipareista sun muista lukiessaan=)

Onks kellään muulla muuten alkanut muut paikat ku lonkat (/lonkan seutu) paukkumaan/rutisemaan? Miulla ruksuu tuo rintalasta! Ja aina kun rusahtaa niin tulee sellane jääkylmä tunne.. Ei se onneks kauheesti koske. Lääkäri sanoi kuuluvan raskauteen, ettei tarvi olla huolissaan, mut välillä tuntuu et kohta se halkee koko rintalasta..:)

*m* kyllä toi toimii toi nänninypellys :LOL: ainakin maitoo heruu jos ei muuta; mut kyllä tosta muutaman harkkasupparinkin sai aikaseks :D :D :D
 
Onnea kaikille uusien pikkuisten poikien ja pinkan ensimmäisen tytön johdosta :flower:
Ja eikös se Kissekin ole varmaan nyyttinsä kanssa lepäilemässä ja toipumassa, saas nähdä kumpi sieltä tulikaan..
Täälläkin vain tunnustellaan että supistaako vai ei, eikö ne vähän menkkamaiset nipistelyt ole jo vähänniinkuin suppareita vai lasketaanko nekin harjoitus-sellaisiksi? Muita oireita ei kuulu.. tosin viikkojakaan ole vielä kun 38 puol.. Mutta olis nii-iin ihananaa jo tavata tämä oma!!
Vaikka onhan se kiva teidänkin puolesta iloita ja jänskätä :)
tsempataan sit toistaiseksi vain (kun paljon muuta ei voikaan) musta vähän tuntuu että kaikki nämä aputouhut on tuuria ja nämä vauvelit taitaa tulla ihan kun heitä huvittaa. voidaan sit ajatella että nyt ässäilin ja siksi käynnistyi :LOL:
tai tiedä häntä - jotkut näistä ässistäkin ihan kivoja eli eihän se haittaakaan!! :D

 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
LEP: Soittelin päivällä synnärille ja kyselin just tuosta paineen tunteesta ja alapään kivuista, sanoivat että vauvan laskeutuminen aiheuttaa sitä. Mulla vauva tuntuu tosi alhaalla.
Okei, hyvä kun joku soitellut ja kysellyt, niin muutkin saa tietää vastauksen! :D Tänä aamuna mies totesi, että masu kyllä näyttäisi olevan alempana ja kyllä tuo kumpu taitaa sitä ollakkin. Kun ei niin heti tuossa rinnan alla pönkötä peppu vaavalla. Henkeekin saa jopa nyt. :LOL: Saa nähdä joko se sitten tosiaan alkaa kiinnittyy ja pysyy siellä alempana, vai vieläkö seilailee ja nousee ylemmäksi.

Alaselkäänkin alkanut koskemaan eilisen jälkeen jonkun verran. Kokoajan sellainen pieni särky on. Mitähän tässä vielä tulee... :snotty: Supistuksia ei näy ei kuulu. Ja äsken muistin, että pitäisikö se sairaalakassikin pakkailla valmiiksi. Vauvankassi vaan on pakattuna. :LOL:

 
SUNNUNTAIPÄIVÄÄ!

Täällä on toivo heitetty jo hukkaan.. ei kai tuo tule tuolta ennenkuin joulukuussa joskus.. :kieh: Välillä alaselkää polttelee ja alamahaa vihloo mut siinäpä ne. Harkkarisuppareita kyllä tulee, mutta mitään ei tapahdu. Eiköhän se sieltä ku ei enää odota niin joskus sitten tule. Nyt alkaa tuttavilta ja sukulaisilta tulla viestejä että VIELÄKÖ OOT KOTONA.. huoh..

Jaksuja mammat!

marrasvauva tänäään 40+0!! (vois tulla jo...)
 
LEP
Mulla on hieman ahistava olo nyt kyllä. :|

Meillähän siis on miehelle 5-vuotias poika entisestä suhteesta. Poika meillä joka toinen vkl. No tämä pojan äiti ei ole mikään maailman helpoin tapaus ja tekee kyllä kaikkensa pahoittaakseen muiden mieltä. Viime aikoina aina ottaa asiakseen ilmoitella, että poika ei halua tulla isälleen kuulemma. Vaikka poika tuleekin oikeasti sitten innoissaan tänne ja tykkää olla. Mutta kiva äidistä tietenkin koittaa miehen mieli pahoittaa ensin. Isänpäiväkorttiakaan ei tullut, eikä soittoa, vaikka kuulemma poika tarhassa kortin isälleen oli tehnyt.

No nyt kaiken huippu on se, että tämä ex on raskaana! Ihminen joka on aina sanonut, ettei tule koskaan toista enää hommaamaan eikä pidä raskausajasta, eikä vauvoista ja niiden hoitamisesta. Hän ei asu miehensä kanssa edes yhdessä. En tiedä onko typerää ajatella, mutta minulle tuli ensimmäisenä melkein mieleen että hommautui raskaaksi ihan sen takia, ettei pojan ainut sisar olisi täällä meillä. :whistle: Ja miehelle jo asiasta sanoinkin, että jotenkin paha aavistus tästä hommasta... Äsken se mitä pelkäsinkin tuli tuon pojan suusta. Kun puhuttiin, että seuraavalla kerralla kun se tulee niin voi jo olla sen pikkusisko-tai veli, niin poika siihen, että en minä olen sen isoveli, et äiti sanoi että hän on vaan heidän vauvan isoveli sitten. :kieh: :kieh:

Hitto et alkaa ärsyttää tämä koko kuvio jo kokoajan enemmän ja enemmän! :'(
 
Mistä tietää onko pikku housuihin välillä ilmestyvä märkä läntti lapsivettä vai valkovuotoa? :ashamed: :snotty: Kannattaako käydä tarkistuttamassa vai annanko olla? :ashamed:


~~NinniNuppunen tyhmäilee ja noloilee :ashamed: ~~
 
NinniNuppunen Mulla on ihan sama ongelma pyörinyt mielessä pari päivää. Päädyin kuitenkin siihen että se on vain valkovuotoa, koska sitä ei sillä tavalla lorahtele vaan tulee vain muutaman kerran päivässä... Ja ei haise mitenkään valkovuodosta poikkeavalle. :ashamed:
 
Hei! NinniNuppunen lapsiveden tuoksu on makeahko, erilainen kuin valkovuodon. Luulisin kans että on vain valkovuotoa, en ole asiaa itse kauheesti miettinyt. Multa on aina puhkaistu kalvot synnärillä, meniskin vedet niin sais jo pian mennä. :heart:

Mun mielestä tuo nännien nypläys on ihan järkeenkäypää, laukaisee jonkun hormonin, eli sama juttu kun vauva imee rintaa synnytyksen jälkeen ja kohtu supistelee. Kun imettää paljon, tulee myös pois ylimääräiset hyytymät kohdusta, jos jotain jäänyt. Mulla viimeksi tuli kotona. On sellainen testi oikein mitä tehdään sairaalassa, kuten minä tein eli nipple-testi. Testataan siis sitä voisko mennä alatiesynnytykseen, jos kohtu supistelee herkästi, mulla supisteli selkeästi käyrillä näkyi. :heart:
 
Lorahtelusta, joku oli kirjottanu jossain pinossa et kun laittaa pikkuhousunsuojan, niin valkovuoto jää siihen "pinnalle" mut jos se taas ois lapsivettä, niin imeytyy siihen suojaan kokonaan ja "kastelee sen märäksi". itselläni tulee ainakin niin vetistä valkovuotoa, et oon monesti luullu sen olevan jotain muuta, mut ihan valkovuotoo se kuitenkin on..

Jokos puolet mein pinosta on lähteny synnyttää ku on niin hiljasta? Missä Samir, Pamppis, Hepskatti, jne jne ketkä on päivittäi käyny kirjottelees moneen otteeseen? Alkaa vaikuttaa jo lupaavalta jos ei tähä aikaa päivästä oo käyny kertoo mitään kommentteja:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Jokos puolet mein pinosta on lähteny synnyttää ku on niin hiljasta? Missä Samir, Pamppis, Hepskatti, jne jne ketkä on päivittäi käyny kirjottelees moneen otteeseen? Alkaa vaikuttaa jo lupaavalta jos ei tähä aikaa päivästä oo käyny kertoo mitään kommentteja:D
No älä nyt hullujas luule!! :LOL: Täälä minä ainaski.. Sain vasta ekaa kertaa tänään koneen omaan käyttööni! Muu porukka on etelänmatkoja koko päivän tutkaillu. Nooh, minä sitten sain vihdoin neidin vilapaidan valmiiksi, puistoiltukin on, sapuskaa tehty ja äsken olin takkahuonetta siivoamassa. Tosin oli pakko tulla välillä istuksimaan ku selkää alko juilimaan.. Ihan vaan liian pitkästä seisomisesta, ei tod. mistään muusta. :D

Jooh, tuun iltasella vielä paremmin jutustelemaan. Nyt täällä on sellanen hulabaloo, et meinaan jäädä jalkoihin (vaikka sohvalla istunkin)!!!!

Ens tiiä noista Samirista tai Hepskatista, et missä ne luuraa... :whistle:

 
Täällähän minä :wave: on vaan ollu taas niiiiiin harmaa päivä että oon koko päivän ollu "pää tyhjänä". Väkisin taas silitin noi vaatteet kaappii ( silittäminen on kotitöistä inhottavin :kieh: )

Tuli noista miehistä mieleen että ne tuntuu olevan suurin osa samaa sakkia mitä kotitöihin tulee. Mies eilen illalla totes että täytyy vissii imuroida,sanoi et voit sen sit huomen tehä ennen ku meet töihin ( iltapäivällä ) ja kilinkellit se mitään saanu aikasex :kieh: silityksen jälkee imuroin alakerran. Sama koskee tota palohälyytintä alakerrassa, oon useamman kerran jo pyytäny että laittais sen takas mutta tuolla se edelleen odottaa....ja sängyn petaamisesta en viitti edes mainita :kieh: Mikä siinä on niin vaikeeta jos sieltä viimesenä nousee ni se silloin pedataan....joo selityksiä riittää tuli kiire töihin ym...no kumma että mä kerkesin ennen töitä pedata kaikki sängyt ja viedä viellä lapsetki tarhaan ja jalan ja bussilla kuljin,herralla on sentää auto käytössä...jokseenki huvittavaa toi saamattomuus :headwall:

Täällä on edelleen muutama supistus päivässä mut ei mitää sen kummempaa joten ei auta ku odottaa :snotty:
 
Jatkampa viellä tosta lorahtelusta..mulla on tosiaan ollu tota reilun puoleista valkovuotoa jo pidempää. loppuajasta housut on kastunu jos oon kovasti touhunnu jotain esim. siivonnu, sanoin kanssa neuvolassa siitä ja täti totes että jos yhtää epäilyttää että ois lapsivettä ni pitää käydä tarkistuttaa. Mä oon tullu siihen tuloksee että se on edelleen valkovuotoa, vetistä semmosta ja toinen on et varmaa siivotessa sen verran hikoaa et alakerrastaki kastuu :snotty: . Täti neuvo että jos se jää housuihin "pinnalle" ni on valkovuotoa jos housut kastuu ni on todennäkösemmin lapsivettä....
 
Mie jotenkin epäilen tota neuvolatätisi kommenttia, Samir, kyl miula on pöksyt usein ihan märkänä, siis niin että pikkuhousut on ihan "imassu" sen kosteuden:D ja silti ei kyllä oo lapsivettä, oon jotenkin varma siitä. Pikkuhousun suojalla varmasti selkeis. Miulakin hikoilee alakerta sen verta, et sekin kastelee housuja.
 

Yhteistyössä