*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Jahas, alkaa olemaan merkkejä ilmasa! B)

Laitetaaks veikkaus kuka lähtee ekana, Veijari, mamina vai OnnenOmena?!?! Tai tietty Czarina ja Neeanäitikin on kovasti ehdolla!

Meikäläisen voi näistä synnärilaskuista jättää pois vielä ainakin kaksi viikkoa.. Mitään tuntemuksia ei ole!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Veijari:
Mä kyllä veikkaan että te kaikki synnytätte ennen mua :/

Vähän äsken juili vatsaa, mutta sekin meni taaaaaas ohi. harjoittelulta vaikuttaa. Pitäisiköhän alkaa imuroimaan yms, josko edistäisi....
Kokeilin tot imurointii aamulla.. Ei ainakaan täällä tuottanut mitään tulosta.. :whistle:

 
Täällä on kans semmoset fiilikset, että poitsu viihtyy masussa ja vielä pitkään! :( Huomenna olis viimenen neuvolalääkäri, saa nähdä kuinka suureksi pojan arvioi.. sitten alkaa tulla meinaa hätä josko vielä kaiken lisäksi on odotettavissa joku yli 4kg.. Siihen suuntaan lääkäri viittas jo 4D-ultrassa aikanaan, että isokokonen poitsu on.. niin kovasti olen toivonut, että syntyis nyt sitten sen viikon etuajassa ennemmin kuin yliaikasena. Saa nähdä tekeekö vaavinen äiskän kanssa yhteistyötä vai ei. :)

Täällä on myös ollu kakkoshätää nyt huomattavasti useammin ku moneen kuukauteen.. hyvä jos on yhden paketin saanu väännetyksi viimeisen 3kk aikana per päivä, niin nyt on kyllä tullu käyneeksi ihan 2 tai 3 kertaa päivässä kikertämässä.. oisko se jo jonkinmoinen enne? :) *toiveajattelua*

Joulujuttuja täälläkin on kovasti jo mietitty.. lahjoista melkein kaikki jo hommattuna =) Ajattelin, että ei varmasti ole sitten pipari murusina pyörimään tuolla tavarataloissa ja kauppakeskuksissa lahjaostoksilla synnytyksen jälkeen. Lahdessa on joulumarkkinat 13.-14.12, sinne kovasti tahtoisin kyllä mennä.. useampana vuonna tullu käyneeksi ja aina sieltä tarttuu ihania lahjoja matkaan ja mielettömän hyviä konvehteja :) Josko sitä tänäkin vuonna pääsis sinne vaunuja pukkaamaan! :) Tai sitten just ollaan vasta laitoksella käynnistelemässä synnytystä silloin ku ne markkinat on.. *toivotaan että ei*

Ohhoh, kaipa sitä täytyis lähteä kauppaan.. meinasin leipoa moccapaloja pellillisen.. tehdä ikäänkuin koe-erän tulevia kynttiläkutsuja varten! :)

Koitetaanhan jaksella masujemme kanssa vielä.. :)

Mecu&Möhö 36+4
 
LEP
Tänne ei mitään erikoisia kuulu. Hirveet värkki- ja nivuskivut vaan päällänsä ja nyt olen ihan varma, että saankin tietenkin odotella ihan loppuun asti näiden kipujen kanssa! :whistle: Mä olisin jo ihan valmis nimittäin synnyttää ja pääsemään vauva-arkeen kiinni, mutta ehkä tässä vaan saa muutamia viikkoja odotella kärsivällisesti. Jos olen äitiini tullut, niin sillä aina mennyt siihen, että lopulta käynnistäneet. :snotty: Ei vaan haluisi punkee pihalle tuolta alapäästä mitään yli nelikiloista sitten rv42. :D

Täällä oli kanssa kyllä älyttömän virkeenä masuasukki eilen. Lähes kokopäivän tuntui jumppaavan ja myllertävän tuolla. Tainnut unia ottaa ollenkaan. :p

LEP ja napero 36+3
 
mie en suostu ainakaa enään neljää viikkoa kärvistelemään näitten tuntemusten kanssa=)

Kylläpäs työ nyt löydätte pipariaiheita, aatteli sitten kakspiippusesti tai ei:D:D

Mie oon joululahjojen kanssa aina sellanen et ostelen viel aatonaattonakin jotain. Mies saa olla lasten kanssa kotona, ja mie sit vaikka pipari murusina haen ne lahjat tuolta:D :LOL: Onneksi voi nettikaupoista katella valmiiksi suunnilleen mitä ostaa kellekin, ja sit vaan käy hakemassa ne kaupasta.. Tai miksei tilata vaikka netistä jos ei oo törkeet postikulut.

Voisin olla mieluusti seuraava synnyttäjä, mut oikeesti veikkaan kyllä (Czarinan ja Neeanäitin lisäksi) OnnenOmenaa!!=)

Mecu, miekin meinasin pyöräyttää mokkapaloja, viikonlopun synttärivieraille.
Ja kynttiläkutsuista! Niissä menee kyllä pää sekasin, en ees viiti sanoa millasilla summilla tuli kaksista kutsuista tilailtua!! :eek: :LOL:
 
Joo-o. Olen kyllä kateellinen teille joilla se vatsa normaalisti toimii päivittäisn. Mulla aina ollu ongelmana ettei vatsa tahdo toimia. Nyt on kuitenki kerran päivässä toiminu, kun olen vedenjuonnin lisänny reiluun kahteen litraan. Enempään en kykene vaikka varmaan pitäis. Nyt kun vauva on laskeutunu tuonne kuoppaan niin kokoajan sellanen paineen tunne, et oli kokoajan joku isompi hätä. Mulla ei oo taas ollu supistuksia...ei kipeitä eikä kivistelyä. Toisaalta, kyllä ne kerkeää... Lääkäri sanoi että hänen yksi synnytys alkoi ihan ilman ennakoivia supistuksia...ihan yks kaks alko sit ne oikeat...Niin kait se vauva tulee ulos ilman niitäkin :D

Vähän ällö kysymys mut silloin ku teillä on se iso hätä niin vääntääkö teillä loppuraskaudesta enemmän mahasta tai suolistossa ku normaalisti. Mulla tulee välillä kylmähiki ku on niin kovat tuskat ennen ku pääsee vessaan tositoimiin. Ei oo helppoa ei....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Vähän ällö kysymys mut silloin ku teillä on se iso hätä niin vääntääkö teillä loppuraskaudesta enemmän mahasta tai suolistossa ku normaalisti. Mulla tulee välillä kylmähiki ku on niin kovat tuskat ennen ku pääsee vessaan tositoimiin. Ei oo helppoa ei....
No todellakin vääntää.. Tai ainakin nyt just ihan viime viikkoina! Ja esim tänään just supistusten jälkeen joutu kipittämään asialle..
tiien mistä puhut, sen kivun takia miula ainakin tulee se kylmähiki..
 
No hyvä et muillaki on...tai siis...ei kivaa, mut ajattelin et mulla vatsa toimii niin huonosti et sen takia vääntää niin pirusti. Lääkärikin jopa tutkiessa totes että "täällä on tulossa kova kakka". Mä mietin että jes....kiva tietää...jatka vaan sitä oikeen paikan tutkimista...

Onko muilla tullu noita peräpukamia...Mulle on nyt tullu just kovan vatsan takia...koitan nyt kovasti rasvata et tulis parempaan kuntoon ennen synnytystä...viime synnytyksen jälkeen oli sellanen kiva peukalon kokoinen... Semmosta en taas kyllä haluais... Toivottavasti kukaan ei nyt oksentele mun jutuista :LOL: Mun miehelle ei voi edes mainita sanaa peräpukama, koska se on hänestä niin ällöä...tiedänpähän mitä sanoa ku se vonkaa seksiä eikä mua haluta!!! :LOL:
 
:LOL: Meilläkin mies totesi eilen, että jos haluan seksiä niin seuraavanlaiset puheet voisi jättää väliin; kerroin, että vauveli nyrkkeilee niin, että jos laittaisi käden mun sisään niin kourasta saisi kiinni :LOL:
Tuntui oikeesti ihan siltä, että ei vauva pysy "omalla alueellaan".
 
LEP
Peräpukamista... Minä ainakin olen toistaiseksi säästynyt niiltä, ei ainakaan mitään ulkoisia ole tullut. Saa nähdä sitten synnytyksessä tietenkin räjähtää käsiin pukamat sieltä! :D Toivon todella välttyväni niiltä. Suonikohjutkin on vältetty. Ainut miltä ei vältytty on nuo raskausarvet, ne halusi tulla ihan väkisin mukaan menoihin. |O
 
Miulakaan ei oo peräpukamia tullut, ainakaa vielä, eikä tuukkaan jos tätä menoa jatkuu et joutuu ihan ravaamaan vessaan:) Mutta häppärit on tosi turpeat välillä, ja kipeet..

Raskausarpiakin on nyt ihan viikon sisään tullut ihan riittämiin, taitaa ottaa asukki jonkun kunnon kasvuspurtin mahassa.. :kieh:
 
Jännä , olet oikeassa.

Tosin myös saattaa vaikuttaa se, että kaikkia alkaa jännittämään- ainakin mua- ja silloin tulee enemmän seurattua tätä keskustelua. Ja vaivoja, ah näitä vaivoja, alkaa tietty olemaan enemmän. Lisäksi kaikki valmistelut vauvaa varten yms yms yms. Näin ensikertalaisena olen saanut täältä kivasti vinkkejä ja vertaistuki on tietty tosi iso juttu. Tottahan sitä omalta äidiltä, sisarelta ja kavereilta ja mieheltä saa tukea ja neuvoja, mutta kiva lukea, että joku muu tuntee samanlaisia oireita samaan aikaan kuin itse. Tai no, edelleenkään se ei ole kivaa että kaikilla on vaivoja ja kipuja, mutta saa tavallaan varmuuden siitä, että tämä kaikki kuuluu asiaan jne.

Olikohan tarpeeksi epäselvästi avauduttu...? :p
 
Kateellisena täällä luen, kun teillä kaikilla tuntuu olevan lupaavia oireita synnytyksen alkamisesta :ashamed: Mä tulen varmasti kuulumaan siihen peräpään joukkoon, joka viimeisenä jakautuu.

Jouluvalmistelut Siis mä en ole ostanut yhtään ainutta joululahjaa vielä vaan olen vain kovasti sisustanut kotia ja ostanut vauvalle vaatteita. Saas nähdä kerkeänkö niitä olenkaan ostamaan. No, onneksi meillä ei ole suvussa ihan pieniä lapsia, joten eiköhän aikuiset pärjää ihan vaikka konvehtirasialla tänä jouluna :LOL: Tosin glögiä kyllä olen jo kerennyt juomaan useamman litran. Erityisesti Valio vaalea glögi on aivan ihana juoda sohvalla peiton alle käpertyneenä.

Vauvan liikkeet Mä jotenkin olin kuvitellut, että vauvan liikkeet vähenee sitä mukaan kun viikkoja tulee lisää ja tila pienenee kohdussa. Mun tapauksessa se ei ainakaan pidä paikkansa. Eilen oli sellainen ralli päällä päivällä ja yöllä. Lisäksi mukava hikka klo 5.00 yöllä :x
Suoliston toiminta Täällä ummetus on tullut vaivaksi. Siihen ei tunnu auttavan mikään. Toivottavasti tämän iltainen mammajumppa aktivoisi suoliston taas toimimaan. Muuten mun paino nousee taas yli 1kg viikko vauhtia :x :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Huomaa että kaikki taitaa olla äippälomalla jo...tätä menoa tää marraskuun alotus saa 100 sivua ennen ku kuukausi on menny :LOL:
Joo, eikä ainoastaan sivujen määrä, vaan myös juttujen laatu! :LOL: Kohta olis piparit, pukamat ja pa*kat käyty läpi. Siirrytääks me seuraavaks mihin kirjaimeen? :D

Tuosta jälkimmäisestä. Eilen tuntu et olis vähän hätä. Ajattelin, että ei täs nyt vielä niin kauhee. Lähin postilaatikolle ja laittamaan autoa lämpeemään.. Loppujen lopuks juoksin sisälle suurinpiirtein jalat ristissä ja huusin jo ovelta, et oks yläveski vapaana! :D Täyty olla suora reitti!


 
Alkuperäinen kirjoittaja Teho:
Tosin glögiä kyllä olen jo kerennyt juomaan useamman litran. Erityisesti Valio vaalea glögi on aivan ihana juoda sohvalla peiton alle käpertyneenä.
Miulle taas maistuu se Helleforsin sininen tölkki, mis on pukin kuva! Sitä on mennyt useempi litra!
 
Kylläpä teil on runosuoni kukkinu sil välin ku kävin ulkoilemassa =)

Mul ei oo ikinä ollu pukamia ja toivottavasti ei tuu nytkää *koputtaa puuta*
Raskausarpiakaan ei oo näkyny....ja vatsaki onnex toimii suht normaalisti, joskus aamusin voi tosiaan vatsaa vääntää ja silloin pitää jo juosta vessaan.

Mulla ei oo kumpikaa synnytys enteilly mitenkää, ne synnytys supparit on vaan alkanu ja sit se on ollu menoa.

Alkukuun pinossa on jo monta vauvaa et ex joku nyt vois lähtee synnyttää ? Pliis? Tai voisin mäki lähtee mut todennäkösesti kärvistelen täällä viellä ainaki 3vko :/

Nyt on pakko lähtee hakee poikia :wave:
 
heippa äitylit!..tänään taas päivä vierähti tyksissä ultrassa,ja siinä ja siinä et pääsin kotiin.yölliset oksennukset jo niin pahoja,valkuaiset pissassa kahella plussalla turvotus niin,et refleksit ihan yliherkistyneet..lääkäri soittaa huomen aamuna toksemia tulokset,mut pahaa pelkään kun mulla oli jo viimeeksi maksa ja haima-arvot ihan rajoillaan..noh enivei kohtu alkaa luojalle kiitos olla valmis,pehmennyt ja sormelle auki..käynistetään ens viikolla tän myrkytyksen takia jollei ennen sitä käynnisty itellään.vauvan painoarvio on nyt 3,6kg eli ei mikään pienen pieni,mutta ei sitten niin isoa ehkä ole tulossa kuin viime ultrassa luultiin..en kyllä soisi tätä tilaa kellekkään,itse en millään haluaisi sairaalatarkkailuun ees pariksi päiväksi,mutta ymmärrän kyllä et mun tila vaan pahenee,eikä siihen kuulemma auta kuin synnytys.kauhea paniikki kun tajuaa et sata asiaa viel tekemättä,ja kuitenkin sen verta heikos hapessa et ei oikeen mitään jaksais!jep,ei auta kuin mennä tovi kerrallaan!jaksuja mimmit!
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Teho:
Vauvan liikkeet Mä jotenkin olin kuvitellut, että vauvan liikkeet vähenee sitä mukaan kun viikkoja tulee lisää ja tila pienenee kohdussa. Mun tapauksessa se ei ainakaan pidä paikkansa. Eilen oli sellainen ralli päällä päivällä ja yöllä. Lisäksi mukava hikka klo 5.00 yöllä :x
No näin minäkin olen luullut, mutta täällä kanssa eilen tosiaan vauhti vaan lisi kokoajan. :eek: Maha heiluu joka suuntaan ja kokoajan.
 
On joo totta et on kiva verrata muihin noita oireita. Aina kun ei jaksa äidin mielipiteitä ja varsinkaan anopin juttuja kuunnella... On näitä silloin kun minä oli raskaana-satuja. Blaah, kun aina ei vaan jaksa.
Kiva jutella asioista täällä suoraan niinkuin ne on... Tuo mies kun ei pysty kuuntelemaan oikein mun tuntemuksia ym. Taidan seuraavan kerran ku se on kotona ja mulle iskee pa*kahätä niin leikkiä et on suppari kysees ku fiilikset mulla ainaki ihan samat... puuskutan ja hikoilen ja nojaan johonkin. Tai oon ihan hiljaa vaan ja otan suoliston kouristelut vastaan....Saas nähä miten ukko reagoi...Olen nimittäin valittanu sitä kipua mikä mulla aina iskee hädän iskiessä, mut ukko totee et häntä ei mun kakkajutut kiinnosta... :whistle:
 
Ihana oli tulla neuvolasta ja lukea ensimmäisenä teidän kirjoitukset! Sai kyl nauraa täällä itsekseen oikein kunnolla! :LOL: Ootte te niin ihania, oikeasti, ja kaikki niin totta noista jutuista. :D Oikein piristi noi jutut, kun neuvolassa ei juuri mieli kohonnut. Eli tässä näitä.

-verenpaine 114/73
-hb 119 (jippii-ou-jee!)
-paino +200g'
-pissassa sokerit ++ valkuaiset ++++!!!!???
-vauvan sydänäänet 165

Eli näitten kahden viimeisen asian takia joudun neuvolaan uusintatarkastukseen torstaina. sydänäänistä sanoi,että voi olla vain kiivas tahti tähän aikaan päivästä sattumalta, tai sit voi enteillä myös alkavaa synnytystä kuten myös noiden arvojen heittely. Verensokerin mittasi kun pissassa sokería noin paljon ja se oli normaali 6.9. Turvotusta hieman sormissa mutta ei juurikaan kun paino ei tuon enempää ollut noussut ja verenpaine hyvä. En nyt sit tiedä mitä tässä ajatella...vaiko odotella itse The Hetkeä. ;)
 

Yhteistyössä