*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Jännä! voi v, vai mitä se oli..:D eikai sentää!!!! aiemmi ei oo tullu mitää, iha yht'äkkiäkö pöllähti paikalle?
Vähäks oon kade siulle jos saat olla ihan rauhassa! Mie en oikee tiiä pitäskö esikon kans mennä nukkuu vai ei, kun oon nyt huomannu et jos hää ei nuku päikkäreitä niin saan sen paremmi unille illalla! muute saattaa venyy 22-23 asti enne ku nukahtaa!
 
on se muute jännä et meiä tää pino ei halua sitte millää jakaantua.varmaa vielä tammikuus kirjotellaa tänne.tai viikon päästä tääl on ihan hiljasta ku ollaa kaikki yhtä aikaa sairaalas. ;)

tulet uunis ja ulkona sataa kunnolla lunta.tekemistä ei vaan meinaa olla.vois vaikka lähtiä lukemaan kirjaa jos sais tuon ajan kulumaan.tai sitten lähtis lenkille kunhan uunista on tulet sammunu.tuolla vaan tahtoo kans lumen alla olla liukasta.

nyt lähen kuitenkin kulkemaan johonkin suuntaan.
 
mamina Minkäs ikäinen sulla on? Mein poika on kohta 3 ja tarvii vielä kyllä useimmiten päikkäreitä. Joskus saataa jäädä väliin kun jostain kumman syystä ei pääse normi aikaan päikkäreille. Et sit ei viitti enää laittaa nukkumaan. Oon toki huomannu et joskus on nukahtaminen vaikeata, mut mä en jaksa sitä känkkäränkkää mikä sille iskee joskus viiden aikaa jos se ei oo nukkunu.
Ja ei se kyllä juuri auta ees illalla et jos ei oo nukkunu. Musta tuntuu että sillä on joku "vaihe" ehkä menossa ettei meinaa unta saaha.
 
soitin neuvolaa ku aina haluu kaiken tietää:D ni sano et hiivas ois enemmä sellast kökkärettä mukana, ja jos toi tuli iha tosta vaa, ettei oo alkanu pikkuhiljaa tms ni hänen mielestä se ois enemmä limatulppaa. et se vois olla myös paksumpaa. mut jotenki miust toi ei ollu vaa yhtää sellast et vois kuvitella LIMAtulpaks..
on miulla ja ongelmat täällä:D
 
No unen tarve on eri kaikilla. Mut mä oon käsittäny et mitä enemmän päivän aikana jaksaa touhuta nuiden kanssa niin sitä enemmän tarvitsevat niitä päikkäreitä. Mutta mä uskon ja et on joku vaihe... Tääl on ainaki.
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
soitin neuvolaa ku aina haluu kaiken tietää:D ni sano et hiivas ois enemmä sellast kökkärettä mukana, ja jos toi tuli iha tosta vaa, ettei oo alkanu pikkuhiljaa tms ni hänen mielestä se ois enemmä limatulppaa. et se vois olla myös paksumpaa. mut jotenki miust toi ei ollu vaa yhtää sellast et vois kuvitella LIMAtulpaks..
on miulla ja ongelmat täällä:D
Mä olisin kanssa ehdottanut limatulppaa, kun kerta vahamaista ollut. :) Jospa siellä jotain tapahtuisi!

Menhääs hei nyt synnyttää edes te muut, kun minä en taida päästä tänä vuonna ollenkaan mukaan tähän kuvioon! :LOL:
 
tulipa tässä vielä mieleen että miks sitä oottaa (minä ainakin) aina iltaa ja yötä että jos niitä supistuksia tulis?ku ihan hyvinhän se vauva voi syntyä päivälläki.vaik enempi nuo vissii yöllä ulos tulee mutta kuitenki.jos ymmärrätte. :p
 
Ilmoittaudun nimenhuutoon taasen :)

Täällä jo kovasti kotona ehtinyt miettiä kaikkia asioita.. mm. ristiäisiä. Tossa sitten sähköpostia lähettelin meidät vihkineen papin kanssa ja kysyin josko hän tulis kastamaan pojan.. (jahka joskus syntyy).. Sain sitten vastausta, että toimenkuva on vaihtunut, ja hän ei v-loppuisin ehdi keikkoja heittää.. mutta sanoi, että varatkaa ihmeessä jo pappi valmiiksi jos jonkin tietyn juhlapäivän haluamme. :) No, tämä mammahan otti ohjat käsiin ja varas sitten papin 10.01.2009 klo 13.00... :) Olis sitten paree junnun sieltä alkaa tulemaan.. :) Laskin, että ihan vähintään poika on kuitenkin melkein 4 täyttä vkoa vanha kastepäivänä, saanee riittää! Mutta olis toki hienoa, josko alkais jo syntymään.

Lenssu senku pahenee.. ei onneksi kuumetta ole ollut, mutta jos nyt lähtö tulis, niin vois olla mehut kyllä aika vähissä :(

Kai se täytyis mennä lekottelee sohvalle.. odottelen täällä partylite-kynttilä paketin toimitusta, 14-16 välillä tuovat. Ehtis pienet tirstat ottaa jos tulisvat vasta lähempänä 16. :)

Vointeja kanssaodottelijoille.. ja PALJON SUPISTUKSIA jo hiljalleen!!!! :) Tännekin niitä ottaisin ihan AVOSYLIN! :heart:

Mecu&Möhö 39+5
 
tulinpa kurkkaamaan onko vauvoja syntynyt...eipä ollut!kohta pidän täällä yksinpuhelua, kun kaikki on yhtäaikaa laitoksella :D

neuvolantäti tulee kahdelta vauvaa punnitseen ja neljältä tulee pappi, kun ristiäiset on 7pv..

manhis ja poju 18vrk
 
Täällä ollaan :wave:
Kohta pitäis suunnata neuvolaan.
Yö oli taas aikalailla normi,heräilin miljoona kertaa mutta en käynyt vessassa kun vaan kerran.Eilen kun mittailin niin alapaine oli 91 ja 93,illalla tikutin ja valkuainen +1..jee jee,tuleeko tässä vielä raskausmyrkytyski kaiken kukkuraks.Tänää katoin että painoa on tullu viikossa melkein 1,5kg,tikutuksella edelleen valkuainen +1 ja alapaine 90.Tosin en tiedä oisko tullut tulehdus kun tulee niitä kuumotus,poltteluita alhaalla..vai onko ne jonkin asteen supistuksia.
En edes halua tietää mitä neuvolan mittari kohta näyttää,kun aikasemmin on aina näyttänyt sitä 90-100 alapaineeks mulla..joten entäs nyt kun kotonakin on paineet korkealla.perskules!
Tää mamma hoito tässä marraskuun lopuks vielä kasan laskuja pois(huomena tosiaan eka mammaraha tilillä),joten lopputulos on se että KAIKKI mahdolliset laskut on maksettu pois!!!JEE!!mutta siinä se sitten onkin :LOL: Onneks ens viikolla tulee veronpalautukset,mutta oikeesti on hieno fiilis kun kaikki on maksettu pois.Seuraavat laskut taitaapi tulla vasta vuoden vaihteessa ;)

Vointeja meille mammoille,tää täti häippää :)


mamskeli ja kössi 39+5
 
Pikainen moro!

Onks kellään muuten tullu nyt sellanen tunne, et nyt on oikeesti kaikki asiat saatava järjestykseen, kun ei tiedä millon sitä seuraavien päivien aikana makaa useemman päivän laitoksella (täällä ainakin pitävät sen 3 päivää vaikkei mitään ongelmia oliskaan)? Vissiin ainakin Mamskelilla, jos olit laskutkin maksellu (mie tein saman eilisiltana)!

Laskujen maksun lisäksi olen järkkäilly keittiön kaappeja, korjaillu neitokaisen rikkinäisiä vaatteita, pessy kaikki pyykkikorit tyhjiksi (no ei meillä niitä nyt satoja ole :D mut siis kirjavat, valkoset, mustat & lakana- ja pyyhekorin), imuroinu joka päivä, järkänny eteisen kaapeista ja lasten naulakosta kamat... Mitähän vielä.. =D No ompelukoneen eteen täytys vielä istahtaa - sekin kun voi olla vähän hankalahkoa sit heti synnytyksen jälkeen. Muutamat joulujutut pitäs ommella. Ja neitokaiselle uus päiväpeitto. Ja kestoihin kuivaliinajuttuja.

Noista päikkäreistä olitte puhuneet. Meillä on samanikänen ku Jännällä (vajaa 3 vee) ja sama homma muutenki, jos ei nuku päikkäreitä, niin on koko illan ku persiiseen ammuttu karhu! Oon nyt kyllä ajatellu jos alkas herätellä päiksyiltä (herättämättä saattaa nukkua 2,5 tuntiakin, normaalisti noin 1,5h), kun iltaunille meno on alkanu venyä 21:30-22:teen. Ja tää mamma haluis jo siihen aikaan olla ihan issekseen!

Pitäs postloodalle kinkata. Mut pelottaa jo valmiiks, kun toi tie on nyt aurattu ja siihen ku on satanu päälle uutta lunta, niin on toi 'pohja' ihan sairaan liukas!!! :eek: Eilen lähti toinen jalka luistaa ja oli hiukka kipeet nivuset iltasella!!

Mut nyt takas puuhiin, kun virtaa kerrankin on! =)
 
täällä ollaan kotiuduttu yliaikais kontrollista!!!

eli kotiin laittoivat ja lauantaina sit osastolle klo 9 jos ei sitä ennen tule!!!!
olo on kummiskin tosi helpottunut..vauvalla oli kaikki tosi hyvin,vettä hyvin ja virtaukset loistavat..
painoarvio oli 3600g
alapään tilanne se että pehmeä sormelle auki ja kaulaa max 1cm
supistuksia piirtyi käyrälle kätilön sanoin upesti ja usein!!

ja auuuuuu helvetti ku ne venytteli ja ärsytteli tota kohdun suuta ja nyt kyllä vihloo perkuleesti..totes siihen vielä että tervetuloo ens yönä takas et hän tekee nyt oikein ronskin tutkimuksen!!!

noh nyt ehkä jaksaa ootella..on niin paljon parempi mieli kun sai kuulla että kaikki on hyvin!!!!

suppareita ja jaksuja kaikille nyt meen päikkäreille kerää voimia..ties koska se lähtö tulee!!!

tietämätön ja muru rv 41+5
 
tietämätön hienoa että kaikki on ok ja että sun oma olo on jo parempi!!!!! :heart:
Ei ole enää montaa päivää jäljellä. Odottavan aika on pitkä, mutta mulle ainakin tuli sellainen olo sun viestistä että olet helpottunut ja hyvällä mielellä.
 
tietämätön! Tosi hyvä et sait ainakin nyt ton päivän! jospa muksu säikähtäis ja alkas tulla nyt enne sitä! Miulla oli eilen painoarvio sama kun mitä sie nyt sait:)
*m* tosi helpottavaa varmaan kun tietää et vaavi syntyy viimeistää 3pv:n päästä!!

Miksei meilläpäi katota koskaa virtauksia?? Vai onks siula Pamppis katottu?
 
Voi kun mullakin olis virtaa niin kuin PAMPPIKSELLA. Menis aikakin vähän nopeemmin. Nyt oon vaan niin lamaantunut. Vaikka on mullakin tarve pestä pyykit koko ajan pois ja viedä roskiksia, ettei sitten jäis haisemaan, jos lähtö tulis. Mutta mitään sen järkevämpää en saa aikaan. Parit kestotkin pitäis ommella loppuun, en vaan jaksa. Hirvee suklaan himo koko ajan! Onko muilla?

Kiva kuulla, että TIETÄMÄTTÖMÄLLÄ kaikki hyvin, eikä vauvakaan ton isompi. Vielä viime hetket jäljellä. Etköhän sä meistä kuitenkin seuraavana synnytä. Vai onkohan se Samir nyt synnyttämässä?
 
METSÄAPILA-samir taitaa siel naikkarilla olla..ties vaikka olisin hän en ohi menny=)
MAMINA ja VEIJARI-siis on tosi helpottunu olo ja niin hyvä mieli..kyllä tää loppu aika nyt menee vaikka päällä seisten...ei oo enää montaa päivää...nyt otan ilon irti siitä et saa vaan olla ja nukkua millon huvittaa...olishan se kiva ettei käynnistystä tarvittais,mut pääasia et kohta nään murun ja se voi niin hyvin kun mahdollista..ei ihme ettei haluu ulos..=)

oih miten tulikaan niin hyvä ja helpottunu olo..jotenki varmaan se tieto et vaan pari pv...ei enää osottelua vaan nyt oikeesti jotain konkreettista=)

mä oon nyt niin ilonen et voisin leijailla ja suukotella mun miehen ja koirat ihan puhki!!!

kattokaas nyt ku on niin vähän vaaveja syntyny ni johan tänä vkonloppuna kun mäkin lähen ni nää sivut hikjenee ja tehään joukko ryntäys...!!!SOVITTU????

nut nukkuuuu

ja puhallan oikee keuhkot tyhjäx kaikille niit suppareita!!!
 
Eikä vauvaa kuulu eikä näy. Supistukset on karanneet varmaan Kiinaan asti. Kivuttomia tulee joskus kaksikin tuntia tasaisesti 5min. välein, mutta eivät siitä muutu miksikään. Hohhoijaa! Mie istun täällä varmaan vielä kahden viikon päästä. :/ :headwall:
 
LEP
Kaikki on vaan yheskoos!! :/ Täällä on jotain hämärää selkäkipuilua nyt, välillä särkee ja sitten menee ohi taas. Oisko jotain pientä supistelun tapaista sitten? Jyrähtäs nyt vaan kunnolla käyntiin koko homma!! Mutta epäilen... :D
 
Valmisteluista Kyllä täälläkin on jo napsuteltu nettipankkiin laskut jonoon.. että kunhan tilit tulee, niin menee laskut automaattisesti.. sitä kun ei tiedä, koska lähdetään.. Ja meillä kun laskujen maksaminen on jotenki aina ollu semmoi homma, jonka mä hoidan. Niin en usko, että tuo mies muistais kaikkia laskuja edes maksuun laittaa :) Paree ottaa varman päälle siis, ettei ala karhuja tippumaan postilaatikkoon ku vauvan kanssa kotiudutaan :)

Siivomista en ole nyt tällä viikolla vielä harrastellut ollenkaan, jospa tää lenssu vähän hellittäis huomiselle.. niin vois neuvolan jälkeen imuroida ja pestä lattiat, toivottavasti viimesen kerran ennen ku vauva tulee taloon :) *toiveajattelua* Kaipa nuo pyykkikoritkin ois aiheellista käydä läpi ja pestä mahdollisimman paljon vaatetta pois alta. Ensimmäisinä päivinä sairaalasta tulon jälkeen ei varmaan päällimmäisenä ajatuksena ole pyykinpeseminen , ainakin niin voisin ajatella :D

Taas alkaa ulkona jo hämärtää.. :( Näin ne päivät menee! Vaikka tuntuu, ettei ne minnekää kulu! :)

Nyt lämmittelemään taas mustaherukkamehua, josko kurkkua helpottais taas hetkeks.

Jaksellaanhan!
 
No nyt oon kyllä ihan varma että limatulppaa se oli mitä sieltä taas tuli! Siis myös se aiempi "vaha" :)
Ei VOI mennä enää kauaa!!:D
*m* anteeksi kauhiasti tää omanapaisuus!! oon vaan jotenkin niin tässä innoissani, jos täs vihdoin alkais tapahtua pikkuhiljaa:D
 

Yhteistyössä