*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Viimeistä päivää viedään marraskuun pinossa. Ja, minä se vielä täällä vain olen ilman mitään merkkejä vauvaantumisesta :( Taidetaan olla Pamppiksen kanssa ainakin siinä joulukuun pinossa!

Mutta, mitä rähmäiset silmät näkevätkään. Oikein paljon Onnea maminalle pienestä prinssistä :flower: :heart: Taisi olla pikainen lähtö sairaalaan, kun et kerennyt tulee enää koneelle 23.00 jälkeen??!
Ja, paljon Onnea myös Äiti1982 pienestä pojasta ja äippä-80 prinsessasta!

Mä olen jo ihan sekaisin laskuista. Kuiskan monta vaavelia on nyt oikein syntynytkään tämän viikonlopun aikana? Tietenkin onhan tässä vielä tämä päivä aikaa jakaantua ja metalheart76 ja hippu08 taitaa olla jo seuraavana jonossa Tietämättömän perässä. Mäkin tahdon tämän jonon jatkoksi, kun näin hienosti ollaan saatu mammat jakaantumaan. Missä niitä lippuja myydään? :wave:
Neeanäiti Kiva kuulla, että pienellä neidillä on hyvä ruokahalu, joten eiköhän se painokin ole lähtenyt nousemaan hienosti. Jos saan kysyä niin millä laitteella sä lypsät sitä maitoa? Ootko ostanut kaupasta vai lainannut laitteen sairaalasta? Mä tässä kovasti mietin, että josko sellainen kuitenkin pitäisi hankkia kotiin.

Nyt aamupalalle ja miestä herättämään...

Teho 40+4
 
Tsemppiä matkaan Jännä! Toivottavasti tuut sit seuraavan kerran kotiin vaavi kainalossa!

Niin, maminasta! Laitoin sille vielä lisäviestiä.. Oli tullut äkkilähtö juu! 2:30 oli herännyt kovaan supistukseen, neljän jälestä olivat menneet sairaalaan (ja sillon 7-8 cm auki) ja poika syntyi klo 5:51! Ehti saada ainoastaan ilokaasua kivunlievityksenä! Meinas kuulemma paniikki tulla, kun kuuli ettei puudutuksia ehdi saada! :D Ja käski kertoa teille terveisiä!! =)

Mut jotain tuommosta suht nopeeta tapahtumaa toivosin itellekin! =) Ettei tarviis tuntikausia kärvistellä!
 
No voi että on Maminalla ollut vauhtia matkassa!!!

Onnea kaikille uusille vauvaantuneille! :flower: :flower: :flower:

Ei mitään tuntemuksia. Yöllä heräsin kun näin unta että supisti kovaa. Herätessä ei supistanut, mutta oli sellainen supparin jälkimaininkiolo. Josko se sitten olisikin oikeasti supistanut, muttei jatkoa kuitenkaan seurannut.

Mietin tossa että 2.12 eli tiistai ei sekään olisi hullumpi syntymäpäivä- meillä on hääpäivä 2. päivä, mutta ei kuitenkaan joulukuussa. Meillä suvussa on paljon erilaisia "yhteisiä päivämääriä", joten sopisi kuvioon jos tämäkin noudattaisi kaavaa. Kun ei tullut silloin toivottuna 15.11........ Niinhän mä uumoilin, että joulukuussa käynnistellään.
 
Oi vitsi..täällä onkin ollut menoa yöllä :D hienoa hienoa..
Täällä edelleen jatketaan elämää mahan kanssa.
Onneks täällä ei ole pahemmin tota pinon päivittelyä kun mamina pääsi mahattomaksi.
Esikoinen hillui ja itki viime yönä useaan otteeseen,niin että aamulla oltiin miehen kanssa molemmat silmät ristissä..yöllä kävi mielessä jo että hitto nyt kun tulis lähtö niin olispa hienoa tämmösen yöhulinan jälkeen :whistle:
Pakko ottaa päivällä unet tytön kanssa ja sitten vasta suuntaan joululahja ostoksille..ilman unia oon kärttynen koko illan :p

suppareita kaikille loppu mammoille :flower:

mamskeli ja kössi 40+2
 
onnittelut taas uusille vauvansa lunastaneille! :flower:

mä ilmottaudun myös joulukuun pinoon.eilen supisteli illalla jonkin verran ja olivat ihan kivan tuntuviakin mutta kun ei niin ei.ei tuosta peittojen heiluttelustakaan ole mihinkään.turhaa hommaa. ;) haluaa vauva sitten alusta asti jo "kuluttaa" meidän rahoja ja päättäny olla antamatta meille ens kuussa lapsilisää. :p pitäs tulla näin ensikertalaiselle nopee synnytys jos vielä tämän päivän puolella tulis.aateltii miehen kans että vauva syntyy kuitenkin 1.12 klo 00.01. :kieh:

eilen sitten varattiin ristiäisiin pappi kun halutaan sama joka meidät vihki.ois sitten näillä näkymin 10.1 jos ei mitään ihmeellistä tule.jospa tämä siihen mennessä olis syntynyt. ;)

tänään olis tarkotus lähtiä käymään ostamassa joululahjat niin ei tartte sitä enää miettiä.sitte viimestää se vauva vois tulla jo.loppuu nuo tekemiset.

s ja p 41+0 POKS taas
 
No nythän täällä alkoi tapahtumaan :)

Onnea Äiti1982 ja Mamina pikkuisista :heart:

Täällä ei mitään merkkejä siitä, että vauva olisi lähiaikoina tulossa :kieh: Eli kai sitä on suosiolla myönnettävä että joulukuun puolelle tämä menee ;)

Tänään olis kyllä hyvä päivä synnyttää, olikohan se vau-kirja, jossa sanottiin että useat vauvat syntyvät rv 40+2, joka olis siis tänään :saint:

Kunpa tuo tihkusade vähän hellittäisi, niin voisin lähteä kaupungille shoppailemaan, jos se saisi edes muutaman supistuksen aikaiseksi :)
 
ONNEA MAMINA :flower: Sulla tuli sitte vauva vauhdilla =)

ONNEA Äiti1982 :flower:

Jännälle onnea matkaan, toivottavasti tuut nyytin kanssa kotiin.

Metalheart76 ja titämätön toivottavasti teillä jo nyytit kainalossa.

Täällä alkaa pikkuhiljaa arki pyörimään. Neeanäiti sulla tuleeki tota maitoa ihan kivasti.
Meillä pojalla on mieletön ruokahalu. Nyt kun mulla meni rinnoista iho rikki ja oon pumpannu ni huomasin ettei mikää ihme jos poika koko ajan roikkuis tississä kiinni ku kerta annos molemmista pumpattuna on n.10ml :eek: Koko eilisen päivän hurja saldo oli 50ml. Taitaa mennä tää imetys samaa rataa ku ennenki.

Kaikki tänää synnyttämään, kerkee viellä ens kuun lapsinlisille :LOL:
 
Joo vähiin käy porukka... Mulla ei ole minkäänlaista tuntemusta synnytyksen lähestymisestä... Kävin reippaalla kävelyllä, eikä se aiheuttanut mitään. Mielestäni jopa outoa... Menin oikeasti siis lähes puolijuoksua, sillä ohitin useita muita reippailijoita,jotka ei olleet mammoja/pappoja. Tuntuu että mulla oli tuossa viikon 30 paikkeillakin enemmän tuntemuksia. Saa nähdä mihin tämä oikein johtaa ja päättyy... En uskonut ja kuvitellut tämän menevän näin paljon yli, mutta eiväthän nämä asiat ole mitenkään ennustettavissa. Huomennaon jo 41 viikkoa täynnä. Pääsen onneksi käymään äitiyspolilla, sieltä saan nyt ainakin joitain väliaikatietoa..tuskin käynnistää aloitetaan, kun ei mitään hätää tms. ole... Mutta onhan tuokin jotain...neuvolasta kun ei mitään erityistä selviä. Kotihommia, lueskelua ja toinen ulkoilu ainakin ohjelmassa tänään... tämän nettailun lisäksi. Onnea kaikille vauvan saaneille! Ette varmaankaan enää kaipaa tähän tilanteeseen ;)
 
Moikka
Kotiin tultiin vielä kerää voimia noihin suppareihin. On kyllä kivuliaita etten oikein tiedä minne kaivautua kun niitä tulee. Kait sitä pääsee kohta sitte taas sinne sairaalaan. Ajattelin että turha jäädä sinne jökittää, kun ei mitää ollu tapahtunu tuolla alakerrassa vielä. Jospa tää tästä lähtis pikkuhiljaa.... Pitäis saada lisää kestoa noihin supistuksiin.
 
Nyt on tosiaan alkanut meidän pinossa tapahtua. Ilmeisesti vauvat tähtää mielellään viikonloppuun, kun meidänkin sairaalassa oli ollut eilen jopa sulku, vaikka perjantaina oli vielä tilaa...

Ikäväkseni totean, että marrasvauvaa ei sitten tänne tullut. En olisi ikinä osannut kuvitella, että tässä vaiheessa vielä eläisin mahaelämää. Ja olin niin toiveikas vielä tän viikonlopun suhteen, mutta ei. Neuvolaankin vaan varattava uusi aika ens viikolle, niin turhaa kuin siellä käynti onkin. Mutta mä siis ainakin oon tulossa vielä joulukuun pinoon.


Pikaista synnytystä kaikille!

41+2
 
mamina: Sylin täydeltä onnea prinssin johdosta! :heart: Jopas olet nopeasti suoriutunut urakasta! :whistle:

Tännekään ei tullut sitten marrasvauvaa vaan toinen jouluvauva. ( esikoinen myös joulutonttu ) Mulle on tavallaan tullut olo, että en edes halua eroon tästä masusta. Nyt on jo ikävä. :snotty: Toisaalta en malta odottaa, että saan pienokaisen ensimmäistä kertaa syliin. Ja tämä olotila alkaa todella tukala. Turvottaa joka paikkaa, jalkoja särkee turvotuksen takia ( kai ), vauva painaa kai jotain hermoja, kun välillä kävellessä meinaa mennä jalat alta. Yölläkään en meinannut päästä vessanpöntöltä ylös, kun jalat ei kantanu. Vaivoja oih, näitä ihania vaivoja. :kieh:
 
Niiiiin ONNELLINEN ja samalla kertaa väsynyt...

Kiitoksia kovasti onnitteluista.. :) Niinhän se sitten oli, että vaikka juuri illalla olin kerennyt laittaa tänne kommenttia, että mtn ei tapahdu.. Niin sittenhän se illalla, ku kirjaa lopettelin lukemasta 23 aikaa, niin alkoi supistukset.. ja heti alusta alken tulivat 4-6min välein. Pitkään niitä kotona kummastelin ja mietin, että milloin olisi aika lähteä.. vai oliko edes oikeasti synnyttämään lähtemisen aika vielä lähelläkään. :) Nooh, päätettiin sitten ennen 3.00 lähteä varuiksi käymään äippäpolilla tarkistuttamassa tilannetta.. Ja automatkalla supistukset paheni jonkin verran. Polille päästyämme sisätutkimuksessa totesivat, että kohdunsuu 3-4cm auki -> siitä mentiin suoraan jo synnytyssalin puolelle, että päästiin suoraan ilokaasun kimppuun! (mikä toimi minulla oikein hienosti, ei tullut huono olo!) Siellä sitä sitten kärvisteltiin sinne 6.00 asti, jolloin anestesialääkäri antoi epiduraalin. Epiduraalin saatuani tuli ihanan seesteinen olo.. siinä sitten ku en ollut nukkunut viimeksi kun ti-ke yönä, niin tuli otettua pöydällä 40min torkut. Epiduraalia tehostettiin 8 jälkeen aamusta, ja hieman ennen 10 totesi kätilö, että ollaan kokonaan auki. Ponnistusvaihe alkoi 10.30.. ja poika syntyi 10.41 :heart: Synnytys oli kestoltaan 11h 41min, ja ponnistusvaihe sen 11min.. aika noista ensimmäisistä supistuksista syntymään ei kyllä tuntunut pitkältä ollenkaan. :) Koko ajan siinä tapahtu sen verran. Ponnistusvaihe oli kaikista ikävin.. mutta jospa senkin kivun sitten unohtaa aikanaan! Poika on AIVAN mielettömän ihana, ja tuntuu niin uskomattomalta, että sydämeen voi mahtua näin suuria tunteita jo siellä olevien lisäksi.. :) Kyllä tuo on maailman ihanin asia, ja synnyttämään lähtisin vaikka HETI uudelleen..

Tulen kirjottelemaan myöhemmin lisää jahka jaksan.. nyt poika vaatii tissiä :)

 
marrasvaavi...kiva kuulla et kaikki meni hyvin =)
minäkin olen kaksi lasta synnyttänyt pelkän ilokaasun voimalla..kuulemma rauhallisuuteni ja korkean kipukynnykseni ansiosta!mulla kaksi edellistä synnytystä olleet tosin niin nopeita, ettei muuta ole ehditty antamaan. tämä synnytys venähti viiteen tuntiin, 2h10min kestäneen jälkeisvaiheen takia...
usko pois, se kipu unohtuu nopeammin kun uskotkaan..mä enää hädintuskin muistan sitä :whistle:
se ponnistusvaihe on kaikista kamalinta..
 
ONNEA MAMINALLE JA ÄITI1982 VAUVOISTA!!! Ihanaa kun ootte päässy masuista eroon ja saaneet nyytit kainaloon! Myös muille toivottelen teräviä supistuksia ja suomalaista sisua samalla,että pian kaikilla olisi kauan odotetut vauvelit sylissä! :heart: :heart:

Täällä neiti syö hyvällä tahdilla rintamaitoa ja nukkuu pitkät välit öisin ihanasti. (4h putkeen). On tämä vauva-aika ihanaa! :heart:

Halauksia kaikille!

T:OnnenOmena ja neiti 16vrk
 
LEP
Onnea taas vauvatuneille!! :flower: :flower: Porukka vaan vähenee kokoajan... Täällä ollaan edelleen kotosalla ja koitettiin hakea vauhtia synnäriin kyläreissulta, mutta eihän tuokaan tainnut supistuksia aiheuttaa vaikka autossakin istuin mukavan pätkän. :D Joulukuun vaava siis tännekkin tulossa. Puuh, hitto kun aika on pitkä tässä lopussa! Kokoajan odottaa milloin, milloin, milloin??

LEP ja napero rv40+1
 
Onnea vauvautuneille! :flower: :heart:

Teho: Mulla on oma sähköpumppu, mutta ei tällä lypsymäärällä oikeen ollu tehokas ja kun on vaan yksi pumppu ja yhdet päät, lainasin sairaalasta imeväisten ravintokeskuksesta kunnollisen meijeripumpun :D Siinä on 4 lypsypäätä, eikä tartte niin usein keitellä osia, kun ne pitää kuitenkin keittää joka syötön jälkeen, pääsen vähän helpommalla, kun keitän useampia kerralla, on aika tarkkaa tuon hygienian kanssa.

Nyt pikkuneiti saa jo rinnastakin hyvin ja saan varmaan vähentää pian syöttämistä pullosta ja imettää enemmän. Äskenkin annoin pullosta, joi 60 ml ja imetin toisesta rinnasta päälle aika pitkään. :) Siihen nukahti pää rinnalle, suloinen nyytti. :heart:

Neiti nukkuu syötön välit, herää lähes aina itse syötöille, kun nälkä yllättää. Muuten on rauhallinen, eikä juuri itkeskele, tuhisee ja ähisee, kun on nälkäinen tai pitää röyhtäyttää. Hoitopöydällä katselee mobilea ja jutustelee hymynaamaiselle lelulleen. :heart:

Vielä jaksuja kaikille, jotka eivät ole vielä vauvaa saaneet! Kyllä ne sieltä vuorollaan putkahtavat.

Neea hoitaa mun kanssa vauvaa ja tuo milloin mitäkin. :heart:

Neeanäiti ja Netta 13 vrk :heart:
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvaantuneille äideille ja isille sekä sisarille! :heart:

Täällä vaan kärvistellään vielä ison masun kanssa! :kieh:
Enpä olis ihan uskonu että vauva syntyy joulukuun puolella! Tai eipä taida syntyä ollenkaan!

sipra 41+2
 
Heipsan,

täällä ei mitään uutta auringon alla!

Vipot joululahjajutut käytiin tänään hakemassa. Tarkotti kolmen tunnin kävelyä kaupungilla. No se reissu poiki hankintojen lisäksi ainoastaan kipeen selän! Mutta ei mitään muuta.

Nyt on saunassa käyty ja BB-finaalia tuijottelen. Kohta petiin.

Tänään oikeestaan vasta ajattelinkin sitä, että hittolainen, vajaan 2 viikon kuluttua meilläkin on viimestään vauva! En vaan voi uskoa sitä!! =) Vastahan toi edellinen oli niiiiiiiiiiiin pieni käärö, nyt jo kohta reipas kolmivuotias! Mihin ihmeeseen tää aika menee?!?
 

Yhteistyössä