*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

LEP
Huhheijaa! Miten se voikin olla jo meidän kuukausi! :eek: Äkkiä tämä loppuaika tässä mennyt. Tänään tasaviikot olisi eli rv36+0, ihan uskomatonta. Ei ois enää kauaa kenelläkään siihen, et nyytti on sylissä.

Mä tässä äsken paineita mittailin ja lepo tuottaa tulosta, eli oli jopa yksi mittaus niinkin hyvä kuin 125/79!! |O Nukuinkin tuossa parin tunnin päiväunet ja meinaa kieltämättä vaikeuksia tehdä pysyä vaan levossa. Kun heti kun paineet oli alemmaksi menneet, niin mielee jo tuli että minähän voisin vähän tehdä tuota ja tätä, sekä sitä. :D Mies kyllä aika jyrkkään tyrmäsi minun pomppimiset ylhäällä, kun jotain pientä ees tein. Eli nyt ollaan sitten vaan takaisin tässä levossa taas. :whistle:

Kyllä oli muuten eilen niiiiiiiiiiiiiiiiiin törkeetä tämä alapääkipu ja nivuskipu! :eek: Meinasi henki mennä kärsiessä siitä. Tänään hieman parempana ehkä jo. Varmaan ärsyynty tuo alapää lekurin tekemästä synnytystapa-arviosta. Se muuten sattui ja kovasti!! Luulin, että luut menee murskaksi kun niin kovaa tuolta sisältä ja päältä painoi. :'( Kuulemma lantionpohjalihakset on turhankin hyvät synnytykseen. Ja mä kun ajatellut koko raskauden, että nehän löystyy kamalasti, mutta väärin luulut. Kysyikin multa heti, että oletkohan kenties paljonkin elämässä harrastanut ratsastusta, kun niin pinkeet paikat! :LOL: Ja olenhan minä, kun omakin hevonen ollut millä joka päiväistä se ratsastus lähinnä. Nooh, ei mies pääse valittaa ainakaan paikkojen löysyyttä kun lekurin sanalla hyvät on! :LOL:

Lempi tosin on kateissa ollut täälläkin ja siitä meinaa välillä hieman riitelyä tulla, kun kumpaakin varmasti turhauttaa asia. :/ Ja tällä hetkellä sitten vielä vähemmän oikein mahdollisuutta asiaan on. Mutta toivotaan, että mies jaksaisi nyt ymmärtää vaan tilanteen. Onhan tuo muuten ollut nyt oikein kultaisena ja avuliaana! :)

Ja nyt vaan niitä vauvoja maailmaan naiset! B)
 
moippis taas!!ruoka uunissa ja alan ootella mein miehiä kotiin näyttelymeinigeistä..tuosta lemmestä on pakko kommentoida ihan suoraan,et me kun ollaan vielkin niin silleen "tuore pariskunta"..tosiaan vuoden päivät vasta kohta oltu kimpassa,ni eihän toisen tarvii kun katsoa mua silmiin silleen ni mä oon ihan valmista kamaa.. :LOL: mut tosi paljon vähentynyt viime parina viikkona,johtuen ihan mun tosi kenkuista oloista..mulla on jotenkin ihan hirveesti arvostus lisääntynyt miestä kohtaan viime kuukausina..vaik hää on aikamoinen huithapeli välillä,mä olen ihan hämmästyksissäni ollut kun hän on väsäillyt itse kaikkia hoitotasoista lähtien tänne meitin yhteseen kotiin..hirveesti suuria muutoksia vuoden sisään,että välillä kyllä pelottaa ihan huimasti,miten kaikki voikaan sitten tapahtua yhtään suunnittelematta..no elämää tää kaikki on..ylämäki, alamäkiä ja tasankoja kaiketi!
 
Joo, noi viikot on vilissy ihan silmissä!

Kukas se eilen olikaan käyny tyttöjen kanssa syömässä? Hepskattiko?!?! Muisti on älyttömän hyvä, mutta lyhyt! :D Niin, siis minä oon menossa tänään. Pääsee vähäks aikaa täältä tuulettumaan ja mikä tärkeintä: syömään rauhassa ja valmiiseen pöytään! :saint: Kotona kun se on yleensä äiti, joka juoksee joka jumalan pöydästä unohtuneen kupposen noutamaan.

Toi ukko äsken totes, että äiti ei oo tänän muuta tehnyt kuin vinoillut, vaikkei isi ole tehnyt mitään pahaa.. Totesin vaan, että nii-in, nimenomaan kun isi ei oo tehnyt mitään! :( Paha tapani on siis alkaa vinoilemaan, kun on tietty raja ylittynyt (viitaten noihin aiemmin käytyihin lempikeskusteluihin..). Ja vaikkei mitään lempeä oliskaan, ni kuuntelis edes joskus toikin! Tai kysys, että miten jakselen. Mutta kun ei, niin ei! :kieh: Ehkä se on ihan terveellistä päästä tänne välillä muihin maisemiin!!! |O

No juu, taitaa olla aika lähtee valmistautumaan.. Iltoja!
 
Merkkiä jättämässä uuteen pinoon kiitos taas :flower:
Yö meni kolotuksissa nivusia pisti niin vietävästi et oli pakko ottaa lääkettä et sai nukuttua, yhen aikaa meni vatta sekasi ja eiku vessaa mukavasti suoli tyhjeni(kiinnostavaa :LOL: )
vähä juilinu selkää ja maha kovettuu melko reippaasti sillon tällön pitkin päivää. :D

RV:38+0 :heart:
 
LEMPI-kuinka sua kaipaankaan. :D
Joo no täälä on edellisestä kerrasta kulunut jo yli kuukausi. Sen jälkeen kun kävin supistusten takia osastolla kuukausi sitte ni ei tietysti oo uskallettu ja kyllä mun nyt tekis välillä kovasti jo mieli, mut mies ei harkitsekkaan ennenku 37 viikkoa on täynnä että täs nyt viikko olis vielä siihen aikaa... ja ennen sitä meni helposti kakskin viikkoa ilman, kun mies pelkäs sitä et aiheuttaa supistuksia ja muuten koko toimituksen ajan kyttäs et eihän mua satu mahaan tai supistaako... Ja ehdotus tullu aina multa.. Ymmärrän kyllä miehen pointin ja pelon, mut kyllä se vähän tuntuu pahalta kun tuntuu ettei toinen enää halua.. Vaikka järjellä tietää ettei se niin ole.
Meillä onneksi muuten kyllä hellyyttä ja läheisyyttä on, pusuja ja haleja, ei valittamista siitä. Hieroo ja huolehtii.. :heart: Eikä mies tunnu piittavan tästä täysin seksittömästä kaudesta. kerran huolehdin hänen puolestaan ku joutuu oleen ilman ja kärsimään ni toinen oli vain että älä nyt että hän ajattelee vain mitä minä joudun kestään oloineni ja mahoineni.
 
Iltaa vaan!

Huh, marraskuu... Vetää ihan sanattomaksi. Kiitos Maminalle taas pinosta, hatunnoston arvoista, en mäkään tälläisestä selviäisi....

Lempi , meillä on vähentynyt, mutta ei oikeastaan raskauden vuoksi. Miehellä on paljon puuhaa ja niin vähän kotona. Väsyneenä sitä enemmän sitten vaan kaulaillaan, mutta onneksi edes sitä :heart: . Eli lempeä siis on, mutta tositoimia vähemmän. Meillä ollaan aina kiinni toisissamme, että jos peittoa ei heiluteltaisikaan usein, niin iilimatoina kuitenkin ollaan.

Eilen oltiin yötä hotellissa- otettiin aikalisä ja pako arjesta. Käytiin syömässä hyvin ja rentouduttiin. Teki kyllä molemmille tosi hyvää, saatiin pitkästä aikaa keskittyä ihan vaan toisiimme. Suosittelen kyllä kaikille, teki ihmeitä.

Aamupalan jälkeen hotellissa käveltiin takaisin huoneeseen ja sain yhtäkkiä hirveen kivun tuonne alaluihin. En päässyt askeltakaan mihinkään suuntaan ja oli pakko pysähtyä istumaan (onneksi käytävässä oli penkkejä vieressä). Siitä kulki ohi joku hotellin työntekijä ja ilme oli kyllä valokuvan arvoinen- varmana mietti, että synnyttääkö tuo tohon nyt vai heti... :LOL: Meillä miehen kanssa oli kyllä hauskaa kun hän oli ohi mennyt. Hetki siinä istuttiin ja könkkäsin sitten huoneeseen. On se jännä miten välillä tuntuu, että voisi kävellä vaikka pitkällekin, mutta joskus ei pääse kivuilta ja rajoituksilta muutamaa metriä pidemmälle. :eek:

Veijari 37+2
 
Tänään 9 km kävelyllä! Joka on mulle aika iso saavutus tällä masulla ja näillä suppareilla. Supparit oli tänään helpompia jostain syystä ja hengitys helpompaa.. Enkä edes joutunut pysähtymään ylämäissä, joka on suurta edistystä.
Maanantaina neuvolassa:
pulssi 85
hemot 117 ( rautakuurilla saatu.. )
paineet ylä- 107 ja alapaine kans pieni
vauvan pulssi vaihteli 135 - 160 muistaakseni...
massu kulkee keskikäyrällä 31


Tänään tuntui että olisi lorahtanut.. mutta olikin väärä hälytys. Paljon taisi vain tulla valkovuotoa.. Maha tosin toiminnassa hyvin ja vähän paha olo välillä.. Hmmm. *harhakuvittelee*

rv 35 +6
 
Huomenta! Vihdoinkin täällä etelä-Suomessa on merkkejä talven tulosta. Ruoho on ihanan kuuran peitossa ja mittari näyttää - 1,5c.

Mies vielä nukkuu onnellisesti lämpimän peiton alla, mutta mä en enää pystynyt olemaan makuu asennossa. Sen verran vauva riehuu jo mahassa. Oiskohan sillä nälkä?! :whistle:
Eiliset juhlat meni ihan kivasti. Mieskin pystyi olemaan juomatta ja kotiin lähettiin jo yhdeksän aikoihin. Nilkat oli kyllä hurjan näköiset kaikesta seisomisesta. Millä te muutte ootte saanut tota turvotusta vähenemään? Mä yritän juoda vettä tosi paljon, mutta eipä siitä tunnu olevan juurikaan apua.
Taidanpa lähteä tästä aamupalan tekoon...
 
Joo-o. Nyt on lasten halloween-juhlat juhlittu ja eilen oli tosi väsyny olo ja sainpahan minäki niitä harjotussuppareita. Vielä yölläkin tai nukkumaan mennessä tuntui että vatsa muutui kovaksi muutamaan otteeseen. Sitten kun nukhdin joskus kello 23 niin en sitte herännykään vsta kun kello 6 eli olin varmaan ihan loppu juhlien jälkeen, koska en muista koska viimeksi olisin nukkunut läpi koko yön. Mulla yleensä noi herätykset kello 2, 4 ja 6. Joskus vielä kello 00 jos oon menny ajoissa nukkumaan. Lapsetki anto mun nukkua puol kasiin tänää, et sain nukuttua onneks kunnolla eilisen jälkeen.

:LOL: Ukko luuli et aloin eilen synnyttämään ku suolisto rupes mekkaloimaan sen verta lujaa et sattu oikein kunnolla. Kysyi hätääntyneenä että mikä mulla on... :LOL: Sanoin vaan että taitaa pian tulla vessakäynti...he he

Noniin. Täytyy jatkaa siivoamista. Imuroida pitäis vähän ja poimia noita halloween-juttuja pois.

Hyvää viikonlopun loppua =) :flower:
 
hola mujeres!!..järjettömän laiska päivä,onneks olo on ollut aikas hyvä koko päivän,ja turvotuskin pysynyt ihan aisoissa..tällaisella gallupilla nakkaisin teit kokeneempia äitylöitä,eli kun meitillä on sellainen rottinkinen ensisänky,missä ihan patja,ja lakana vaavilla,niin oonkos ymmärtänyt oikeen ettei mitään tyynyä suositella?ja millainen peitto vai nukkumapussi teillä pienelle on?
 
HepsKatti
Pamppis, minäpä minä olin perjantaina illalla viettämässä omaa aikaa ja oli kyllä ihana käydä :)

Lulu32, mun käsityksen mukaan tyynyä suositellaan vasta sitten, kun lapsi alkaa kaipaamaan jotain sinne päänsä alle, eli pistää tyyliin kättä ja peittoa pään alle. Mä en oo vielä oikein päättänyt, et miten vauva nukkuu. Esikoisen käytössä vielä on tuo vauvapeitto, et josko sitä tekisi pienikokoisen unipussin vauvalle. Mä en muuten edes muista, että minkä kanssa esikoinen ihan vauvana nukkui :whistle:

Turvotuksista. Mä olen ainakin pelini menettänyt, että olkoon sitten. Nilkoista ylöspäin melkein polviin asti sellaiset pökkelöt. Muualla ei onneksi turvotusta ole.

Mä olen ihan yllättynyt, kun parina viime yönä ja päivänä ei ole lonkan alueella kipuillut melkein yhtään ja yölläkin kääntää kylkeä tuosta vaan. Samoin on närästys kadonnut melkein kokonaan, joten varmaankin maha on jonkin verran laskeutunut alaspäin, vaikka en sitä itse niin huomaakaan.
 
Marraskuuta kaikille!
Lorahduksista muistan esikoisen odotuksessa sen, että luulin useamman kerran viimeisillä viikoilla lapsivettä lorahtaneen, mutta joka kerta se osottautuikin vain runsaaksi valkovuodoksi. (Sehän saadaan polilla niillä tikuilla testattua). Siispä niille, joilla ilmiö vielä edessä, ei kannata hämmästyä! Loppuraskaudessa tapahtuu tosi outoja juttuja... Sitten kun vedet oikeasti meni, oli lorahdus kyllä sellainen, ettei siitä voinut erehtyä - mutta ne menikin kaikki kerralla.

Lemmestä on tällä kertaa pidetty paremmin kiinni, kuin esikoisen odotuksessa. Silloin vähän pelotti, että se jotenkin vaikuttaa raskauteen, kun oli ollut alkuraskauden vuotoja ja vaikka mitä pientä säätöä. Tässä raskaudessa on sitten rohjettu ihan normaaliin tapaan lempiä, ja voinpa jopa sanoa, että minulle tuli ne keskiraskauden himokkaat kuukaudet. Oli oikeastaan aika hauska huomata olevansa välillä se himokkaampi osapuoli! Tosin nyt alkaa jo olla sen verran iso olo, että suurimmat himot on rauhoittuneet, mutta ei touhua suinkaan ole kokonaan unohdettu. Loppuun asti täytynee yrittää hommasta "innostua" jo ihan parisuhteen takia, kun sitten synnytyksen jälkeen tulee kumminkin taukoa. Ensin on tietysti paikkojen toipuminen, ja sitten väsymuys ja vauvan koliikki ja sitten on aina kaksi lasta jotka nukkuu eri aikaan eikä enää koskaan sopivaa hetkeä... (pessimismi iski)

Tyynyä ei vauvalle suositella, koska se lisää kätkytkuolemien riskiä. Pieni vauva ei saata pystyä kääntämään päätään tyynyllä niin, että saisi henkeä, jos joutuu huonoon asentoon. Ja vauvat kyllä nukkuukin sellaisissa asennoissa, jotka ei tyynyä kaipaa. Meidän esikoinen alkoi tyynyn käytön vasta noin vuoden iässä!

Unipussista ei ole omaa kokemusta, meillä vauva nukkui sen äippäpakkauksen peiton alla, mutta moni ystävä on kyllä kehunut ja tykännyt!

Nukkua
kun vielä saisi. Yöt on menneet ihan mahdottomiksi kun asentoa ei vaan löydy ja koko ajan pissittää...
 
tyynystä:Itse taisin alussa käyttää välillä tyynyliinaa,en tiedä miksi.Otin sitten jossain vaiheessa pois kun huomasin että se oli aina millon missäkin.Tyyny meilläkin otettiin käyttöön joskus sillon 1v paikkeilla.
Mun porukoilla on tallessa myös rottinkikori jossa olen itse aikoinaan nukkunut,samoin siskoni,esikoiseni ja nyt otan sen taas käyttöön vauvan kanssa.Vaikka koria ei viimeiksi ehditty käyttää pitkään niin oli se mukavampi paikka kun iso pinnis..neiti oli 54cm niin kori jäi nopeasti liian lyhyeksi.

Täällä on nyt alkanut tulemaan siinä aikalailla kohtapuolin semmoset ilta ysin kaivelut.Kaveri kaivaa ihan armotta niin että on pakko laittaa jalat ristiin,tuntuu tosi karseelta..sitä touhua sitten kestää tohon 23 saakka.
 
Sunnuntai iltaa

Tyynyä ei olla alussa käytetty, enkä kyl muista koska semmoset on otettu käyttöö.
Ja ihan äitiyspakkauksen peitto ollu peittona.

Täällä on asukilla ollu pitkin iltaa hikka, kiva tasanen hytkyminen käy koko ajan...
Naksuuko teiän muiden vatsa? Voi kuulostaa hauskalta mut mun vatsa välillä naksuu. Oon jostain lukenu et se on kalvot? tai jotain sinne päin mikä naksuu.
Mietin vaa ku toiset on kertonu että ku vedet menee ni sitä ennen on kuulunu *naks* ni odotan joka naksauksen jälkee et lorahtaako :LOL:

Toinen mikä on tänää kummitellu on seittemän vuotta sitte leikattu välilihan arpi :| inhottavasti kiristää...toivottavasti menee ohi.

Nyt taidan mennä maate :wave:
 
Öitä...

Täällä taas yksi kukkujainen, ei sitten väsytä niin ei väsytä.

Päivä oltu hautajaisissa, yksi vanha sukulainen pääsi vaivoistaan, äitini kaverina olin siellä.
Yllättävän hyvin jaksoin reissun eikä mahakaan laittanut ollenkaan hanttiin,vaikka matkaa oli toistasataa kilometriä per suunta.

Mitään isompia supistuksia ei täällä ole näkynyt, vauva on liikkunut aktiivisesti ja maha on toiminut kiitettävästi.. jeeeee!! Ihana kun ei enää tarvi naama sinisenä istua pöntöllä ja päkertää sitä pikkurillin pään kokoista papanaa tuntitolokulla.. Pienestä sitä voi olla iloinen :LOL:

Lempi, täällä on kyllä lempi leiskunut, itsellä joku ihmeen puputusvimma päällä.. Mies on onneks jutussa täysin mukana... :LOL: Ei paljon hidasta asentojen hankaluus, välillä vaan naurattaa että mitenpäin aattelit nyt mut pyöräyttää.. =) Nyt oon kaipaillut myös kahdenkeskistä aikaa muutenkin kuin vaan peitonheiluttelun merkeissä, ensviikonloppuna varmaan mennään sit kahdestaan syömään kun on isäinpäivä (isille ensimmäinen melkein isäinpäivä jos nyt ei kaveri satu syntymään ennen sitä niin sit ois jo "oikee" isäinpäivä) ja meidän hääpäivä! :heart:

Mut pitänee koittaa saada unenpäästä kiinni, aamulla kello soi taas 7.00 koululaisia laittamaan taipaleelle.. onneks voi sen jälkeen vielä mennä jatkamaan tirsoja vähäks aikaa.

Voimia kaikille ja eiköhän mekin tästä aleta kohta poksumaan urakalla!!

Marrasvauva ja tänään maanantaina 38+1
 
huomenia!

Vauvan tyynystä: en käyttänyt aluks kuin tyynyliinaa, ja sit joskus vähän alle vuoden iässä laitoin omaan sänkyynsäkin tyynyn, kun hän meidän sängyssä nukku kuitenkin pää isolla tyynyllä. Nyttemmin esikoinen (2v) nukkuu suurimman osan öistä meidän sängyssä, --edelleen, ja omana sänkynä on jo jatkettava, jossa ihan aikuisten tyyny ja juniori-koon peitto. Hän on tottunut et sängyssä pitää olla pehmeetä, ei muuten uni maistu:D

Lapsivesi, loraukset ja naksumiset:) Miulla edellinen synnytys käynnisty vesien menolla, ja istuin aika upottavalla tuolilla, kurottauduin ottamaan olkkarin pöydältä herkkuja :)D) ja sillon kuulu mahasta pien POKS, ja sit tuntui kuin pissat ois tullut housuun. En siis voinut pidätellä sitä "pissa"hätää, vaan lorahti housuun pienissä erissä:D Sit kun menin vessaan niin järkytykseksi se neste olikin ihan tummanruskeeta! Arvasinhan mie et se oli lapsivettä, mut sit se väri järkytti vielä enemmän=)
Ja Samir, muistelisin että maha ois naksunut jo sillon hiukan aiemmin, mutta kovin naksaus oli ihan "poks" ja sitten kastu housut :LOL:

Täällä taas aamutuimaan sain suppareita, mutta loppuvat kun seinään.. vielä ei siis ole aika:)

Meinasinkin kysyy teiltä, joilla jo useampi raskaus/ synnytys takana, että tuleeko nämä vaivat (supistukset, korvennukset jne jne) aina vain aiemmin mitä 'useammasta' raskaudesta on kysymys? Siis meinaan vaan että joudunko nyt sit näistä kivuliaista suppareista aina sillon tällön kärsimään vielä tän viimeset 4vk, vai enteileekö ne kumminkin jo (aiemmin-)lähestyvää synnytystä?

Ihanalta kuulostaa jo marrasvauvan viikot, yli 38=)=) Teillähän kuulostaa olevan 9.11. oikein kunnon juhlapäivä:) tiiä vaikka pääsisitte sit muun juhlinnan päätteeksi synnärille ottamaan pientä tulokasta vastaan:) Niin ja onnea jo nyt tulevan hääpäivän johdosta:)
 
aamuja kaikille!!..ja kiitokset infosta,mä taidan päätyä siihen ratkasuun että vauveli saa nukkua ekat pari kuukautta unipussissa ja sitten kun on siirryttävä pinnasänkyyn ni sitten otetaan oikea peitto kehiin ja oon ainakin reunat aatellut suojata tyynyverhoilulla..jepsan viimeyö oli taas sanalla sanoen kurja..eikö teillä muilla ole ollut pahoja oloja varsinkin öisin?tietenkin toivon et ei,mut mua oksetti taas ihan kreisinä koko yön..ihan kuin ois paha vattatauti koko ajan tuloillaan..en tiiä johtuuko tosta lievästä toksemiasta vai närästääkö niin pahasti vai mikä on...no ei auta itkut siitä asiasta,mie aion nyt vetästä kellogsit masuun ja suunnata kohti kaupunkia,ja tsekkaileen noita meitin vakuutusjuttuja!uusi viikko ja mitä vaan voi tapahtua..voi vaikka vauvoja syntyä :heart: heh,positiivista viikkoa mimmit!!!
 
[/b]mamina mix se lapsivesi oli ruskeeta? Mulla ei oo kummallakaa kerralla menny vesiä (ku vasta kalvot puhkasemalla ) ni voisin olla vähän :eek: jos ne tällä kertaa menis itestää.Eikä mun vatsa oo kyl ennen naksunukkaa

Ja tätä raskautta ku vertaa kahtee aikasempaa ni on kyllä ollu paljon vaivasempi tää kolmas...vai onkohan aika kuultanu muistot :whistle:

lulu harmi et joudut huonosta olosta yötki kärsii. Mulla on useesti iltasin huono olo varsinki jos erehdyn olee edes hetken selällää. Mulla on jonki asteinen kammo oksentamista kohtaa, tuntuu että kuolen ja äitiä on niin ikävä :D ja itkeskelen....huh onnex ei oo tässä raskaudessa tarvinnu oksentaa :x


*muoks* näkeehän kaikki nyt varmasti tän tekstin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
Meinasinkin kysyy teiltä, joilla jo useampi raskaus/ synnytys takana, että tuleeko nämä vaivat (supistukset, korvennukset jne jne) aina vain aiemmin mitä 'useammasta' raskaudesta on kysymys? Siis meinaan vaan että joudunko nyt sit näistä kivuliaista suppareista aina sillon tällön kärsimään vielä tän viimeset 4vk, vai enteileekö ne kumminkin jo (aiemmin-)lähestyvää synnytystä?

Ihanalta kuulostaa jo marrasvauvan viikot, yli 38=)=) Teillähän kuulostaa olevan 9.11. oikein kunnon juhlapäivä:) tiiä vaikka pääsisitte sit muun juhlinnan päätteeksi synnärille ottamaan pientä tulokasta vastaan:) Niin ja onnea jo nyt tulevan hääpäivän johdosta:)

HEIPSAN!

Mulla siis vitonen tulossa ja kyl tää raskaus on ollut kuitenkin helpompi kuin neljäs.. Kolmesta ekasta on sen verran kauan ja sitä ei enää niin muista, mut ei niissä ollut muistaakseni mitään ihmeitä.. Tän vitosen kans lähinnä tuo löystynyt lantio tuotti tuskaa puolenvälin tienoilta eteenpäin, onneks nekin on ohi. Kaikilta minulla on harjoittelusuppareita tullut etukäteen, kakkoselta kävin jo salissa asti ku aukes neljään senttiin viikolla 34 mut sit tyssäs ja loppujen lopuksi synty 40+3. Kaikki mukelot mulla on mennyt yli lasketun ajan, siksi ei niin toiveikas tämänkään suhteen,että aiemmin tulis. Neljännen raskauden kärsin tosi voimakkaasta huimauksesta koko odotusajan melkeinpä, kävin hierojalla viikon-kahden välein et jos se helpottais mut ei.. sit vasta kun hormoonit oli taas "normaali"tilassa, niin pääsin lopullisesti eroon siitä. Se se vasta kurjaa oli kun oli sen 9kk niinkuin pikku tuitereissa koko ajan.

Kiitos onnitteluista! En kyllä laita yhtään hanttiin jos saataisiin hääpäivälahja ja isäinpäivälahja täältä massusta.. Kovasti sitä jo odotellaan niinkuin varmasti te kaikki muutkin. Tuntuu kyllä hurjalta ajatella että JO 39. viikko menossa.. että neljän viikon sisällä pitäis pikkuisen olla käsivarsilla.. ihanaa.

Mutta nyt päivän touhuihin ja pihalle nauttimaan ihanasta ilmasta! Aurinko paistaa ja on ihan keväisen näköistä kun vielä vähän lunta maassa mut vesi tippasee ränneistä..

Voimia viikkoon!!

marrasvauva

 
Äitiyslomalainen miten ihmeessä sä pääsit tekemään tuon lenkin? 9km... kertaheitolla?
ei kyllä onnistuisi tässä päässä. Hatunnosto siulle.

Yksi koneellinen pyykkiä pesty, pitäisi vielä levittääkin ne. Vapaaehtoisia :D ?
Ajattelin vähän katsella paikkoja kuntoon. Imuroida pitäisi, mutta saas nähdä jaksaako tänään. Flunssa edelleen päällä, yöt hikoilen kuin isompikin emäsika :LOL: Aamulla vanha kaveri soitti ja en meinannut saada ääntä kuuluviin. Inhottavaa koko ajan rykiä ja köhiä että saa jotain suustansa ulos :ashamed: varmaan kiva kuunnella sellaista. Nyt ääni kulkee kolmannen teekupillisen jälkeen. Saisi kyllä flunssa alkaa poistumaan...

Suppareita ei hirveesti ole ollut, mitä nyt jotain pientä välillä. Enemmänkin tuntuu ne vihlaisut, mutta niitäkin nyt vähemmän.

Pitäisiköhän tuonne veikkauslistaan muuttaa, että joulukuulle menee :headwall: ei yhtään tunnu siltä, että pääsisi masusta lähipäivinä.

Pitääkin muistaa tänään soittaa neuvolaan verikokeiden tuloksia. Maksan sain jo pe ja se oli ok. Sappi vielä puuttuu.

Onko muilla ollut sellaista levotonta oloa? Moni puhuu pahoinvoinnista, mutta ihan siis sellaista kropassa levotonta, puutunutta oloa tiedustelen? Mulla on ollut paljon, tuntuu, että pitäisi raapia ja hieroa koko ajan joka paikkaa- ei hetken rauhaa... Sellaista on ollut enenemässä määrin. :kieh:

Miten muut voi? Toivottavasti kaikki hyvin. Alkukuun pinossa oli ollut jollain hurjan lyhyt synnytys- ymmärsin, että 45min ekoista supistuksista. Mies oli ehtinyt juuri ja juuri paikalle :eek:
Vaikka sitä ei toivo mitään maratonsynnytystä itselleen (eka nyt harvemmin onkaan), niin tuo voisi olla jo ehkä vähän liikaa.....!

No mutta, hyviä vointeja! :wave:
 
LEP
Tyynyistä... Minä meinasin laitella varmaan pään alle ihan harson vaan vauvalle. Helppo sitten pesuun aina heittää, jos sattuu puklua siihen tulemaankin. Kaverilta sain tämän vinkiksi. :)

Tänne ei kummaisia kuulu. Eilen kovasti kiristeli alamasua ja vihloi, sekä tuntui välillä että masuasukki putoaa kyydistä pois. Mutta eihän tuo minnekkään ole pudonnut, kun sellainen mylläys vaan käy. :LOL: Verenpaineet on pysyneet nyt ihan hyvissä lukemissa, mikä on hyvä asia. Jänskättää alkoi kun meidän kuukausi jo menossa, että milloin sitä sitten oikeasti lähtö tulee. :whistle:
 

Yhteistyössä