*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

en ole tainnut muistaa onnitella jakaantuneita!!joten onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille :flower:

mulla sf-mitta oli 32cm..ja silti tuli pikkiriikkinen vauva, 2790g..

nukkumisesta..kyllä on ihanaa nukkua mahallaan..tosin tissit arat, et kunnolla ei onnistu vielä..

onko kaikilla vauvoille jo nimi?meillä on miehen kanssa kauheaa kädenvääntöä nimestä..miten voikin olla niin vaikeaa :/

manhis ja poju 12vrk
 
Kyllä on ollu täälläki tylsä päivä :|
Selkää särkee.....

Mä haluan kanssa nukkua vatsallaa |O Aamulla oli hirveetä herätä ku olin nukkunu ilmeisesti useamman tunnin selällää, oli ihan outo olo.

Täälläki oli tai on vielki ihan vähän loskaa maassa...kivempi ois saada kunnolla lunta.

Huomenna oiski sitte siivouspäivä......jos se vähän piristäis...... :LOL:
 
Neuvolassa käyty:
RV. 40+5
Paino +900g :/
RR 124/84
Lapsivesi norm.
Täysin olis lähtövalmiudessa, selkäki kuulemma siellä päin missä pitääki ku syntyy.
Istukan reunassa hivenen kalkkeutumaa, kaatumiseni ei ollu aiheuttanu mitään.
Painoarviota ei saanu enää laskettua ku pää oli jo niin alhaalla ettei saanu kokonaan päänympärystää siihen näkösälle. ;) taitaa kohta tippua...
Kohdunsuuta ei katsottu ja mul ei oo rv.35 jälkeen edes mitattu sf:ää

Miehen veljen vaimo sano viikko sit että, siitä ku on eka kerran tuntunu et pääsee synnyttään niin kahden viikon päästä se syntyis eli meille se kax viikkoo tulis ens yönä, jännityksellä odotan yötä... saa nähdä tietääkö tuo 12 lasta synnyttäneenä mitään :D
 
Heippa vaan!

:wave:

Täällä kokonaisena yhä.. ARGH! :/

Neuvolassa tänään kaikki ok, verenpaine vähän koholla ( johtunee tästä turhautuneisuudesta!! :kieh: )

Vauva on kuulemma nyt laskeutunu aikas alas.. :) Huomenna on laskettu aika! :heart:

Mulla on myös tuo sf-mitta 32cm ja tulossa on iso vauva (lue noin 4kg) :eek: HELP!

Lukiessa näitä löpinöitä kalskahtaa aina välillä korvaan nuo energiajuomat!! :kieh:
Älkää hyvät ihmiset myrkyttäkö itseänne niillä! :kieh: Ne on pelkkää lisäainetta ja paskaa! Vaikuttaa ihmisen hormoonitoimintaan ja sitä kautta painoon jne... vaikka lukee että kaloreita nolla! Täyttä kusetusta.. :LOL: :LOL: :LOL:
Imettäessä lasta en ainakaan uskaltais juoda, enkä kyllä hyväksy lastenikaan juovan (siis 14 v.n ) Ihan viimeisenä omasta kurkustani kaataisin!! :eek: :eek:

Anteeksi vaan tämä vuodatus ja nalkutus.. Olen töissä nuorisokodissa ja se on yks pirun myrkky toi energiajuoma! Pennut vetää sitä tölkki tolkulla ja sit ihmetellään mikähän on kun ei uni tule yöllä ja muutenkii paha oli jne..! :kieh: Monessa maassahan noi onkii kiellettyjä.. Riippuvuutta aiheuttavia törkyjä!

rakkain äidillisin terveisin Sipra :heart: :heart: :$
 
Kiitos teille kaikille! Vaavi on vielä keskolassa ja käyn imettämässä ja hoitelemassa kolmen tunnin välein. Imee hyvin rinnalla, kun vain maito kunnolla nousisi. Lisämaitoa saa kun ei maitoa vielä paljon tule. Hyvä alku jo ja tiheää imetystä, jospa se siitä. :heart: :hug:

Anoppi käväisi vauvaa katsomassa ja isommat sisarukset tulevat iskän kanssa tänään myös. :heart:

Toivon että pian te kaikki saatte nyytit syliinne. :heart:
 
onnittelut teille kaikille vaavin syliin saaneille :flower:
ite tuolta alkukuun sammuvasta pinosta tulin kurkkii..viimesenä kun siellä oottelen..ei muita enään ookkaan..aika turhautunut olo täällä päin...ja käynnistystäkin lupailivat vasta rv 42+3 jos kaikki ens vkon kontrollissa hyvin...

mitens MANHIKSEN vaavi arki sujuu..kerkesit sit reilusti ennen mua,,,mä vaivoineni viel kärsin..

jaksuja teillekin loppu rutistuksiin ja mä käyn varmaa välillä teitä urkkimassa kun meillä ei tuolla pinossa tosiaan enää vaaveja ootella,tokavikakin on tällä hetkel käynnistyksessä..

teillä oli tosta sf mitasta ollu puhetta..mulla nyt 33,5cm nyt viimeset 2vkoa kasvanu 1,5cm sitä ennen oli kuukauden 32cm..ja siis oon itse aika pieni kokoinen ja mulla povattu pientä siroa vaavia..tosin viimex utra ollu rv 36+ja sillon lääkäri ei saanu painoarviota tehtyä kun vaavin pää oli jo niin alhaalla ettei saanu mittoja..mut tosiaan kiva nähdä että kuinka pieni ja siro tästä nyt tulee kun la kin meni jo ja mitää merkkejä synnytyksestä ei ole,paitsi mun menetetyt yö unet ja tajuton väsymys..ja tosta koosta vielä oon ite ollu syntyessä 2900g ja mies 2700g ja mulle veikkasivat vaavin synt.arv 3300g et onkohan tuo nyt niin siro mun kokoselle ja eiköhän se isompi oo ku yli mennää..ja noihan nyt on vaan arvioita...

teitämätön ja muru rv 40+6
 
Täsmennän sen verran, että en itsekään ollut huolissani sf-mitastani, mutta neuvolassa sitä ihmettelivät ja laittoivat ultraan. Toki siinä sitten väkisinkin huolestui, mutta onneksi se jännitys laukesi positiivisesti. Uskon myös, että sf-mitta ei kerro totuutta -ainakaan kaikilla. Ihmiset on vaan niin eri mallisia ja vauvat myös niin eri asennoissa... Kai sillä joku merkitys kuitenkin on, kun sitä mitataan, mutta itse en sen merkitystä kokemukseni perusteella oikein tajua...
 
Mulla eilen sf-mitta 38 että sillee.. ja painoarvio 4-4,5 kg....
Vauva ei ole laskeutunut ja pää heiluu vielä.. mutta niin minulla on kaikki muutkin olleet, synnytyksessä vasta laskeutuneet. Että saas nähdä mikä jätti täältä tulee.. :)

viikot siis 40+4


marrasvauva
 
täytyy vielä tuohon energiajuomaan. :LOL: en mäkää sitä edes läheskään joka viikko juo.aina silloin tällöin tölkki.itse kyllä pidän alkoholia enemmän myrkkynä entä energiajuomia.ja onhan ne totta energiajuomat semmosia sokeripommeja.enkä juo sen takia että energiaa sais sillä ei ne vaikuta.ne vaan on niin hyviä.kerranhan täällä eletään. ;)

tuota sf-mittaa otetaan mun mielestä siksi että tiedetään että vauva kasvaa.ennen kun ei ole ollut ultraa niin tuo on ollut ainoa keino seurata vauvan kasvua.eli on vaan tärkeintä että mitta kasvaa.itellä se on kulkenut koko ajan alakäyrällä tai keskikäyrän alapuolella mutta ei oo ollut mitään syytä huoleen kun joka kerta se on noussut.
 
Neuvolassa käyty. Kaikki ok. Painokin alkaa tasaantua. Luojan kiitos! Onhan tuota kertynytkin 16kg. :headwall: :kieh: Vauva oli pysynyt oikein päin. Ei sanonut onko laskeutunut tai mitään muutakaan siihen viittaavaa. Terkkari on kyllä sen sortin ihminen, että en voi sietää sitä ollenkaan. |O On niin työhönsä tympääntynyt. Mulla sf-mitta oli tänään 36.5cm. :ashamed: Esikoisen aikaan oli enimmillään 36cm ja kuopuksella 35.5cm. Molemmat ukkelit olleet yli 4kg ja tämäkin tulokas taitaa päästä 4kg sarjaan. :D Eivät äidin suorituksesta tee kovin helppoa. :whistle: :kieh: Toivon vain, että ei menisi ihan sitä kahta viikkoa yli. Ei aivan jättiläiseksi kerkeäisi kasvaa. :snotty:


~~NinniNuppunen ja pötkylä rv 39+1 :heart: ~~
 
Hei vaan täältäkin! Neuvolaterkkuja:

RV 38+6
Paino 78,2kg +350g/vko (alusta +8,2kg)
Turvotus +
RR 124/74
Pissa puhdas
SF 33,5 (muutosta: kasvanu puol senttiä kuukaudessa..)
Tarjonta RT
Sykkeet 144

Vauvan pää on kuulema niin alhaalla ettei sitä edes tunne enää tosta vatsan päältä,
Ja viimeviikolla lääkäri oli kuulema sanonut terkalle et miulla voi lähtö tulla ihan koska vaan.
Onneksi ei miule itselle sitä sanonut, vaikka kyllä ton kuuleminen taas tänään nostatti toiveita niin, että oon tuntenu suppareita, joskin kivuttomia vielä..:D kyl mie kovasti meinasin että ens yönä vois lähtee, kohdunsuuta on vihlonu ihan kivasti ja limatulppaakin tuli taas aamulla. Rinnat tuntuu tosi pinkeiltä, ja tuntuu kun maitoa heruis vähän väliä.. Toivoa täytyy!=)

Paljon supistuksia myös muille, miuta edelleenkään unohtamatta:D Palailen kenties myöhemmin kirjottelemaan lisää.

mamina 38+6
 
miten te saatte ajan kulumaan?musta tuntuu että kello ei mee eteenpäin ei sitten millään.nukuinki mutta eipä tuo paljoa auttanu. :p nyt oottelen että mies soittaa millo lähtee ajaan töistä kotia ni lähen taas köpötteleen sitä vastaan.jospa se aika sitten menis vähä taas eteenpäin ku saa seuraa.se vaan että mies lähtee sit taas pelaamaan kohta.on tämä tylsää. :kieh: ;) siivuamistahan olis aina mutta ajattelin vasta huomena innostua siihen hommaan.nyt taijan kuitenki lähtiä jo koiran kans ulos riehumaan. :)
 
HepsKatti
Neeanäitille onnittelut pienestä tytöstä!

Täällä minäkin vaan edelleen NIIN turhautuneena. Viime yö meni taas valvoessa, kun supisteli. Supistukset oli erilaisia kuin ennen. Ennen se supistus lähti ylämahalta vatsan kovettumisena ja kipu siirtyi ylhäältä alaspäin ja selänkin puolelle. Nyt en tuota kovettumista tuntenut lainkaan ja se kipu tuli alhaalta ylöspäin ja sellaista painetta. Aina ne loppui, kun nousin ylös, mutta jatkui taas, kun menin pitkäkseen, kunnes sitten lopulta aamulla ylösnoustua loppui kokonaan. Miten sitä nyt voikin niin jännityksellä odottaa, kun esikoisesta jaksoin kiltisti odotella laskettuun aikaan, enkä edes ajatellut tosissani, että tulisi aikaisemmin.

Sf-mitasta. Mulla menee nyt ja esikoisesta samoissa, eli tällä viikolla se oli 36,5 cm. Esikoinen kuitenkin oli vaan 3,5 kg ja tämä mahassa oleva on nyt himpun alle 4 kg, jos vaan lääkärin painoarvio viikolla 37 yhtään osui oikeaan.
 
suklaapahkina Kyllä se aika kuluu täälläkin tosi hitaasti. Olen yrittänyt käydä kävelemässä kaksi kertaa päivässä ja sitten olen alkanut tekemään kaulaliinoja ja hartiahuiveja sukulaisille joululahjaksi. Tähän mennessä olen saanut neulottua kaksi lahjaksi ja yhden itselleni. Saas nähdä pääsenkö aloittamaan kolmatta :kieh:

Kiitos vastauksista tohon ruokailukysymykseen synnytyksen yhteydessä. Täytyy siis käydä huomenna ostamassa pari suklaalevyä ja ehkä salmiakkiakin mukaan sairaalakassiin varmuuden vuoksi.

Puutuminen Kärsiikö kukaan muu tällaisesta oireesta? Mä olen nyt kärsinyt tosi kovasta oikean käden sormien puutumisesta jo parin viikon ajan eikä se mene millään pois. Aikaisemmin sitä oli vain öisin ja lähti siten aamun aikana pois, mutta se on jatkuvaa. Tosi ilkeä fiilis. Vähän niin kuin olisi polttanut kuumassa vedessä kaikki sormen päät. Olen yrittänyt venytellä hartioita ja sormiakin, mutta ei siitä tunnut olevan mitään apua. :|
Sf-mitta Mulla oli viime viikolla 33cm ja painoarviohan oli jo pari viikkoa sitten 3800g.
Neeanäiti Oikein paljon onnea pienestä prinsessasta! :heart: :flower: Toivottavasti saat pian hänet vierihoitoon.
Monet tuntuvat himoitsevan energiajuomia ja itselläkin oli melkoin riippuvuus niihin ennen raskautta. Nyt ei ole mitään haluja juoda niitä, mutta sen sijaan Fizz:n kuivaa omenasiideriä tekisi hirveästi mieli :ashamed: Mies lupasi järjestää sitä jääkaappiin heti kun vauva on syntynyt. Saas nähdä tekeekö sitä kuitenkaan mieli, kun sitä saisi ottaa. Kaverilla oli ihan hirveä himo punaviinista koko raskauden ajan, mutta ensimmäisen kulauksen viiniä otti kuitenkin vasta kuukausi vauvan syntymän jälkeen. Taitaa olla se kielletyn hedelmän kirous :D

manhis Kyselit nimistä. Meillä on kyllä 99% jo päätetty mikä meidän pojan nimeksi tulee. Yksi on mieheni isoisän nimi, toinen on "trendinimi" ja kolmas on mun veljen toinen nimi. Kerron ne sitten, kun tämä vauva vihdoin ja viimein syntyy ;)
 
LEP
Neeanäidille onnea täältäkin kovasti!! :flower: :)

Mä en oo mitään saanut aikaiseksi kirjoitella, kun ei ole mitään oikein tapahtunut. Lähinnä ärsyttää vaan kun ei mitään tapahdukkaan! :kieh: Odottas kokoajan, että pääsis jo tositoimiin ettei ehtisi enää mietiskellä ja jännittää tulevaa, vaan et se ois sitten jo kohta ohi ja sais sen nyytin kainaloonsa. Siitä se opettelu alkaakin, että miten sellaista pientä hoidetaan! |O

LEP ja Napero 38+5
 
HepsKatti
Meillä on myös nimet mietittynä tytölle ja pojalle. Ainoa pohtimisen alla oleva asia on vielä, että pistetäänkö pojalle toiseksi nimeksi muotinimi vai suvusta tuleva nimi. Molemmilla kuitenkin kolme nimeä koko nimeen tulee.
 
Onnea Neeanäidille pienestä tytöstä!

Mulla kans supisteli illalla 11 lähtien. Tunnin pyörin ennenku nukahdin. heräsin 2,5 tunnin kuluttua. Edelleen/taas supisteli ainaki pari tuntia ja valvoin vielä tunnin sen päälle.ja nukuin vielä parisen tuntia.. Eikä kyllä tullu edes supistusten väliä mittailtua ku ei ne tuntunu ees missää.. Noh, kait se joku kerta vielä se lähtökin koittaa.

Voih.. Meillä ei ole hajuakaan vielä nimestä. kait sitämietitään sit ku tiedetään kumpi tuli. Ei kyllä ole tietoa kummeistakaan. Kyllä tulee vielä ressiä.. :(

Toisaalta hyvä lukea kuinka samanlaisissa aatoksissa muutkin on. Alkaa jo tätä lajia riittää tämän vatsan kanssa. :D ja mitään ei enää meinaa saada tehtyä.. Hahtuva vaippahousuja oon kyhänny tässä useammat, kun ajattelin kestoilua kokeilla pikkuisen kanssa. Saas nähdä sit kuinka käy.
 
Ou jee!!! Taas vois alkaa tapahtua monella taholla!! Vähän aikaa sit tuli monen monta ilmotusta vauvaantumisesta, nyt on ollu hiljasempaa:) Alotahan sie marrasmamma79 kunnon ryntäys! Paljon tsemppiä et pääsisit matkaan!!
 
Olipa ihana käydä lukemassa piiiiiiiitkästä aikaa kohtalontovereiden ajatuksia. Mulla oli alussa niin kauan voimakasta pahoinvointia (5kk), että kyllästyin jo koko raskauteen, enkä jaksanut täälläkään käydä. Viime kuukaudet on menneet tosi hyvin, mutta nyt alan olla jo ihan rikki tähän odottamiseen. Huomenna olis laskettu aika, eikä mitään merkkejä synnytyksestä. Mulla ihan suunnaton pelko isosta vauvasta, kun sitä aina neuvolassa hoettu: ei tää kyllä mikään pieni vauva ole, samoin lääkäri. Ei nekään paljon tajua, miltä se voi tuntua. Enkä jaksa enää yhtään hämmästelyä isosta mahasta ja kyselyä synnyttämään lähtemisestä keneltäkään. Hermot on vaan kireellä, enkä jaksais kenellekään selitellä mitään. Ite oon ollut vaan 3,3kg syntyessäni ja toivoin ettei omastakaan vauvasta tulis jättiäläistä, vaan se jää nähtäväksi. Mikään ei tunnu nopeuttavan synnytyksen käynnistymistä, silti nyt lähden saunaan ottamaan kunnon löylyjä :)

Jaksamista teille muillekin! On meillä vaan haastava tehtävä!
 
Täällä alkaa tulee kanssa jo korvista ulos tää raskaus :headwall:
Liikkumisen iloki viellä viety, aina ku lähen liikkeelle tai yritän jotain touhuta ni tulee se paineen tunne alavatsaa,tai siis vissii supistaa ni eipä tee mieli enää paljoo liikuskella.

Voitais tosiaa tehä semmonen ryntäys synnäreille :snotty:

Tosiaan noista juomista, taitaa olla se kielletty hedelmä....mulla ainaki tekee mieli semmosia asioita mitä ei nyt viellä voi rauhallisin mielin syödä tai juoda.

Tää valas taitaa siirtyä sohvalle, palaillaa...
 

Yhteistyössä