*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Moi,

muistan iteki eka raskaudessa, et aika viimesinä viikoina oli aika matelevaa! Pyyhin jopa polvillani noita rappusten 'pinnojen välejä'... :LOL: Ukko sano, et eiks tota vois tehä vaikka joskus vähän pienemmällä mahalla.

Mutta nyt ei todellakaan ole ollut ongelmia ajankäytön kanssa, siitä pitää huolen tuo 'hieman' omatahtoinen naikkonen!!! Ylimääräisä energioita ollaan yritetty purkaa ulkona mahdollisimman paljon, nytkun tuota lunta vihdoin tuli! Illansuussa se opetteli hiihtämisen jaloa taitoa tuossa pihalla. :D

Noista supistuksista, miulla ei tähän mennessä ole ollut kuin muutama yksittäinen. Mutta tossa tunti sitten alkoi sarja ja ne tuli 10 minsan välein. Nyt ei ole 20 minuuttiin tuntunut mitään, joten kai se oli siinä. En jotenki yötävasten jaksas lähtee pusaamaan, eikä tarviis herätellä neitiäkään keskellä yötä. Ukko äsken tarkasti, et meinasitko ens yönä lähtee synnyttelemään, vai uskaltaaks hän mennä jo sänkyyn pötköttelemään. :D Noh, en usko että lähtö tulee, mutta oli niin tai näin, ni eiköhän täällä saa kynnellekykenevät nukkua niin pitkään enneks lähtö oikeesti tulee.

 
tietämättömälle jaksuja...osaan hyvin kuvitella olosi..ja raivosi...turhauttavaa..
sitä elää täysin siinä hetkessä ja odottaa kropastaan merkkejä ja kun mitään ei tapahdu, sai mut ainakin ihan hermoheikoksi..
onneks kaikki unohtuu kun vauva syntyy!!toivon että sunkin vauvasi pian syntyisi!!

meillä arki lähtenyt rullaamaan hyvin.poika kasvaa mieletöntä vauhtia..painaa jo yli kolme kiloa, 50cm bodyt käyneet pieniksi..syntymämitta oli 47cm..kasvaa pojasta iso mies..

SUPISTUKSIA KAIKILLE!!!!
 
Tietämätön! tervetuloa vaan kirjottelemaan tänne niin pitkäks aikaa kun tarvis, toivottavasti ei siis kauaks aikaa;) siun parasta ajatellen:)

Metsäapila! Kiva kuulla siusta! ikävää et alku ei menny niin mukavissa merkeissä, mut hyvä että ees jossain vaiheessa raskautta tajusi olot helpottua:) nyt vaan kun jaksat nää viime metrit ja niiden oman tuskansa:) no täältä saat vertaistukea, jokaista kolottaa ja ottaa jo päähän tää tila:D

Miula toiveet korkeella, vauvan liikkeet vihloo kohdunsuuta, ja oikeesti maha on täynnä jo vauvaa:D:D supistuksia ootellen.. muutamia on taas illan aikana tullut, mut ei noita viiti oikeen ees supistuksiksi sanoo kun ei tee kipeetä.
Tapahtuis nyt jotain, jos ei miule niin ees jollekin muulle:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja suklaapahkina:
tulipas tuossa mieleen että toivottavasti lapsi syntyy nyt marraskuussa niin saa ens kuulta lapsilisän.ja miten on kun 23.pv on sunnuntai ja silloin pitäs tulla ensimmäinen äippäraha et tuleeko se huomenna vai maanantaina?
varmaanki huomenna, eiks kela maksa aina etukäteen?!
 
Siis miksei väsytä?!?! :eek: Viime yökin meni ihan reisille ja ajattelin, et kyllä tänä iltana uni maistaa. Mut no way, täällä sitä ollaan! Joulukoristeitakin tuossa jo askartelin..

Teho, niistä eväistä sairaalaan. En tiiä antaako ne miten syödä omiakaan eväitä synnytyksen aikana. Kun jos leikkaukseenlähtö tulis, niin täytys vissiin olla aika tyhjin vatsoin. Mut ite otin noita patukoita sen vuoks mukaan, kun niitä on mukava popsia sitten joskus aina yöllä! =)

Limatulpasta, miulla ei sellasta ole vielä edes näkynyt tässä raskaudessa. Mut viimeeks se valahti housuihin kerralla! Oli niinku olis kananmuna pullahtanu ulos. Täyty oikeen seisahtaa ja miettiä et mitäs hittoo nyt tapahtu! Noh, vessassahan se selvis, vastassa oli semmonen kellertävä hyllyvä löntti (joka oikeesti oli melkeen kananmunan kokonen)! :x :eek: :x
 
mamina Mulla kans täällä samallaiset tuntemukset, kohdun suuta vihloo ja kipristää välillä kivuliaastikkin. Neljä supistusta jopa tuli, mutta ei mitenkään erityisen kipeitä , toivotaan meille lisää supistuksia ja kivuliaita kiitos! :LOL: En vaan jaksa enää kovin oottaa ja oon alkanu psyykkaa itteeni siihen että tässä vielä odotellaan pari viikkoa. Eipähä tuu sitten pettymyksiä :ashamed:

suklaapahkina Mulla limatulppa oli sitkasta, paksua, ehkä hiukan kellertävää limaa. Ei voinut erehtyä etteikö olis tulppaa, tulikin oikeen sellasena paukkuna. Irtos viime keskiviikkona ja kerkesin jo juhlia että kohta synnytys alkaa, vaan p*skan marjat :LOL: ei ainakaan minun kohdalla, en siis halua masentaa :)
 
Ja täältä myös lääkäri kuulumisia..

pissa pihdas
painoa oli tullu 1,5kg/vko ja olo on myös sen mukainen :LOL:
paineet olivat kohollaan,taas neuvolan täti oli ihmeissään ja lääkäri sanoi samantien että ihan normaalia...loppu ajan stressi näkyy heti
;) (mulla tosiaan kotona mitattaessa lukemat aikalailla 125/78)eli alapaine ei ole ollut lähelläkään 90,saati 100.
liikkeet ++
painoarvio oli nyt 3,5kg
sf-mitta sama kun viikko sitten,36cm
kohdun suu oli pehmeä,kaulaa vajaa 1cm.

Oli laskeutunut lisää,lapsivettä oli reilusti ja mulla myös hieman kalkkeumaa joka on normaalia tässä loppu vaiheessa.
Lääkäri tutki hieman kovemmin ottein,sanoi että ärsyttää tahallaan kohdun suuta..jos vaikka lähtis tulemaan.Ihmettelin kun sanoi että voisi tosta sormen läpi laittaa ja kiusata lisää,mulle kun riitti toi eilinenkin sorkinta :LOL:
Onkin sitten siitä lääkäri käynnistä lähtien vihlonut alapäätä,eilen supisteli kipeästi ja ajattelin jo että jes..nyt se on menoa ja ei,niin ei.
Ens viikolla taas neuvola ja laitettiin parin viikon päähän(4pvä) lääkäri,jos ei ole tullut niin laittaa suoraan käynnistykseen.
Ja mulle kun sanottiin ettei anneta mennä yli yhtään :(
Tosin tää kaveri on pienempi kun siskonsa,joten se vaikuttaapi asiaan.Tätä vauhtia on tulokas se 4kg luokkaa,muttei tosiaankaan onneks sitä 4,6kg:a.

Meinasin häärätä tän päivän,jos vaikka jotain tapahtuisi.
Ihanaa että lumi on pysynyt maassa..ollaan jo puuhailtu pihalla pulkan kera.Eilen sain laitettua vauvan kotiin tulo kassin valmiiksi ja jos tänään olis VIHDOINKIN sen oman reissurepun vuoro :headwall:

Hyvää viikonloppua meille!!!

mamina:mikäs se viime viikon pe-su saldo oli???

Entä tämän viikon pe-su saldo veikkauksia???
mä pidän saman 5.


mamskeli ja kössi 39!!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart:
 
Huomenta

Mä liityn tähän supistelukerhoo. Yö meni kyllä "normaalisti" mutta heti ku taas nousin ylös ja liikun ni alkaa vatsakivut, tämmönenhän on itseasiassa aika ärsyttävää.Siivota pitäis tänää kyetä....saa nähä. Huomasin samalla aamulla et on iskias hermo jumissa.

Mä veikkaan tälle viikonlopulle taas 4 synnytystä.....

Mä lähen kippaa ton kuopuksen tarhalle .......siis jos pääsen sinne asti :wave:
 
Huomenta siskot! =) Mamskeli kyseli arvauksia viikonlopun saldoksi. Mä arvaan että 3. Ja mä voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi "lähtijäksi" :LOL: Täällä ei edelleenkään mitään merkkejä mistään. Olo on edelleen tosi ärtyny ja just toi herääminen aamulla, kun tajuaa että kotona ollaan vielä, niin se on raivostuttavaa. Tänää olis ne synttärit. Blaah. Toivottavasti on hyvää kakkua tarjolla :D Ja sit on tietty talo täynnä ihmisiä...ahdistavaa :/ Mahakin jo ahdistaa tarpeeksi.
Nyt on vaavin tavarat haettu vintiltä, ja nyt ne pitäis tänää putsata. Eilen ostin pienen tuttipullon ku meillä on vaan noita isoja ja niitä on ärsyttävä keitellä turhaan ku ei sinne tuttipulloon kuitenkaan eka tuu juuri ollenkaan sitä maitoa, kun ei vauva juo niin paljon. Ja toiseks koitan kyllä imettää jos vaan suinki voin. Sit ku meen taas kouluun niin täytyy sitten pumpata pulloon maitoo, että ukko voi sitte syöttää jos on tarvetta.

Noniin. Aamupuuroa syömään.

Jännä ja Vaavi 39+1 :|
 
No VIIME VIIKONLOPUN SALDO ON TÄLLÄHETKELLÄ 4, ellei josjos kerenny synnyttää pe-su välillä.

Tän viikonlopun saldoks mie veikkaan 6, koska nyt jos koskaan on pakko alkaa tapahtua, tähän mennessä on ollu yllättävän hiljaista :LOL:

Miekin oon edelleen kotona! Miulla varmaan toteutuu se Murphyn laki.. lauantaina koko suku on meinaa yhteisissä pikkujouluissa, joten ei oo esikoiselle ainuttakaan hoitajaa! Kaveri on töissä ja hmm.. miehen suku on ehkä käytettävissä, mutta asuvat kuitenkin n.40min ajomatkan päässä.

Joku kysy nimistä, niin meil on raskauden alusta asti ollu valmiina tokat nimet molemmille, tulee suvulta. Nyttemmin ollaan alettu tosissaa miettiä etunimiä, ja kaks vaihtoehtoa ollaan saatu aikaseks:D myöhän siis tiietää kumpi sieltä on tulossa, mutten sitä vaa viitsi täälläkään paljastaa, kun muutamat tutut käy välillä vakoilemassa kirjotuksia:)
Etunimi riippuu siitäkin 'kumman nimiseltä' vauva näyttää:)

Limatulpasta, miulta tulee sellai selkeesti limaisempaa vuotoa ku valkovuoto, sellaisia (sori suorat sanat: ) pitkiä joikuja.. osa limasta on keltaisempaa ja osa ihan kirkasta. Valkovuodosta erottaa kyllä. Neuvolantäti sanoi eilen et jollain se voi olla harmahtavaakin ja paksua limaa, ja ettei kaikilta tuu just yhellä kertaa klönttinä, vaan voi tulla useempanakin päivänä, sehän riippuu ihan miten kohdunsuu kehittyy.

palailkaamme..
 
LEP
Aamuhuuto, eli paikalla ollaan edelleen! :D Eikä lähtöä näy... Mä en tajua miten mä olen kokoaamun vaan haistanut nenässäni kalakukon hajun! :LOL: Eikä meillä ainakaan sellaista ole, mutta kokoajan vaan sellaisen nenääni haistan ja kuola valuu pitkin näppistäkin. Pitääkö tässä kohta sellaista alkaa tekemään. |O Silloinhan se lähtö voiskin tulla synnyttämään, kun sen pitäisi olla just monia tunteja uunissa. :D

Tänään käväisen hakemassa neuvolasta pissitikkuja, että voi kotona tarkkailla pissiä valkuaisen suhteen, kun nämä paineetkin korkealla meinaa olla. Hyvä et saa kotiin, niin ei tartte neuvolassa ravailla sen takia kokoajan.

Vkl saldoa veikkailen ja se olisi nyt vaikka 5.

Tytölle meilläkin on nimi jo tiedossa, mutta ei pojalle. Että toivottavasti se on nyt se tyttö, kun sille ois niin hyvä tiedossa ja pojan nimeä ole osannut jotenkin edes ajatella. :D

Kaunista pakkaspäivää mammat!
 
Mä voisin arvailla juttujenne perusteella että multa on limatulppa irronnut... Tosin siitä on jo viikko- eikös pitäisi jo jotain tapahtua? kolme yötähän meni supistellessa, mutta viime yönä nukuin jopa 3-4 tunnin pätkissä- erittäin hyvin siis!

Eilen neuvolassa kaikki ok. Sydänäänet oli aluksi matalammat, mutta alkoi sitten liikkua. Oli ne silti matalammat kuin normaalisti. Herätti jo toiveita, mutta mitään ei ole tapahtunut... Kokoarviossa äippäpololla lääkäri halusi vielä paastosokerin (vauvan painoarvio siis sen mahtavat 4500). Kävin aamulla labrassa ja nyt söin hyvällä ruokahalulla aamupalaa. Neukkaritäti suositteli seksiä ;). Spermassa kuulemma samoja aineita kuin käynnistyksessä käytetään.

Tänään piti nähdä yks kaveri, jolla la vasta 15.12. No, siltä tuli sit viesti että lähtivät synnärille ihan varmuuden vuoksi. Nyt sitten kateellisena odottelen tietoa mikä on tulos. Täytyy kyllä sanoa, että olen iloinen kaverin puolesta jos vauva nyt syntyy ja kaikki menee hyvin, mutta ihan eka reaktio oli kuitenkin kateus ja ahdistus- mä vieläkin yhtenä kappaleena..... :ashamed: :/

Mutta tänään näyttää tulevan kaunis päivä. Jos ei kerran lähdetä synnärille niin voisi kai tuosta ilmasta ottaa kaiken irti.
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Veijari:
Mä voisin arvailla juttujenne perusteella että multa on limatulppa irronnut... Tosin siitä on jo viikko- eikös pitäisi jo jotain tapahtua? kolme yötähän meni supistellessa, mutta viime yönä nukuin jopa 3-4 tunnin pätkissä- erittäin hyvin siis!

i.
Joillakin limatulppa voi irrota useita viikkojakin aikaisemmin. Eli se ei oikein vielä kerro mitään. :) Monella taas tosiaan synnytys käynnistyykin jo pian, mutta ei siis kaikilla... Mutta ei meillä onneksi ole pahimmassa tapauksessakaan enää kauaa siihen synnytykseen.

On kyllä jo mukavan kokoinen arvio teidän vaavasta. Minä itse olen ollut syntyessä yli 5000g. :D Onhan sitä monia jotka synnyttäneet yli 5kiloisiakin alateitse ilman repeämiäkin, että hyvin se menee sullakin. :)

 
Nii ja siit spermasta, et se vaan kypsyttää kohdunkaulaa, muttei tuo supistuksia. tai näin mie oon ymmärtänyt.
Ja limatulppaki vaikka menis, niin seki kertoo vaa siitä et kohdunkaula alkaa hävitä ja paikat avautua, mutku mutku.. sekää ei tuo niitä supistuksia:)
Eli aivan jää henkimaailman päätettäväks millo se synnytys käynnistyy.. -toisinaan aika pyllystä:D

Muoks, itellää tuli ekassa raskaudessa limatulppaa sillo rv36+jotain ku paikatkin alko aueta, mut vauva synty 40+5, ja vesien menolla käynnisty..
 
Joo, mulla on jo vähän auki ja ihan pehmeenä ja kaulaa ei vissiin paljoakaan jäljellä. Tuolla alhaalla siis :LOL: .... Että ei taida enää mitkään keinot auttaa.... mistähän niitä suppareita saisi, jotka kestäisi? Toisaalta yritän ajatella että vauva ei itse vielä ole valmis- tie olis vapaa. Joten olishan se parempi että tulisi kun hän itte on valmis tulemaan.
 

Yhteistyössä