*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Otin pienet tirsat ja nyt pitäis alkaa siivoo jos meinaan saada jotain aikasex, voisko joku potkia mut "töihin".

Tulin muuten siihen tuloksee et tos sohval on huono nukkuu, rupee särkee latioo/lonkkia :kieh: taitaa olla mulle liian pehmee....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Veijari:
Joo, mulla on jo vähän auki ja ihan pehmeenä ja kaulaa ei vissiin paljoakaan jäljellä. Tuolla alhaalla siis :LOL: .... Että ei taida enää mitkään keinot auttaa.... mistähän niitä suppareita saisi, jotka kestäisi? Toisaalta yritän ajatella että vauva ei itse vielä ole valmis- tie olis vapaa. Joten olishan se parempi että tulisi kun hän itte on valmis tulemaan.
no siis voiha se olla et seksi saa supistuksiakin aikaseks, onhan siinä touhuaminen:D ja sit niitä marrasvaavin linkittämiä akupisteitä vois kokeilla?
3 ässää=).. jotka ite totesin aivan huuhaaksi. Enemmän on vaan paikat kipeenä. Ihan tylsää ettei supistuksiin vissii oikeesti voi ite vaikuttaa :x
 
täällä vielä.tuo on niin turhauttavaa herätä aamulla niinku joku sanoki.illalla supisteli.ja vissii koko yön ku aina ku heräsin ni supisteli.ei hirveen kipeesti mutta semmosia ihan tuntuvia.mut sit aina olin nukahtanu ja heräsin et vieläki kotona.tylsää.

onko kenelläkään muuten samaa ongelmaa että jalat lähtee alta? mulla siis kirjaimellisesti pettää välillä toinen jalka.tähän mennes oon aina kerenny tarrata jostaki kiinni et en oo vielä lattialle asti lentäny mut se käy kipeetä tuonne lonkkaan.ja ei pysty kumartumaan.ei oo koko ajan semmosta mut aina välillä.nytki pitäs lähtiä kauppaan mut hiukan pelottaa et sielä lennän.ja siivota pitäs mut mies sano vaan että et varmana ala tuossa kunnossa siivoamaan.siskolla oli viime raskaudes sama ongelma.sillä vaan petti koko ajan ja monesti kaatu.ja oli vielä lapsiki siinä mitä hoitaa ni en ihmettele että sillä meni hermot.kait joku painaa tuonne tai sit on vaan niin löysänä paikat jo.

eilen tosiaan neuvolas sano kans mitä täälläkin on sanottu että luonto tekee tehtävänsä että tämä loppuraskaus on vaikeaa että tekee mieli vaan synnyttämään ni sitä ei osaa sillain jännittää ja pelätä.toivoo vaan sitä että sais kaikki vaivat pois.jospa tämä tästä.

nyt kauppaan.

s&p 39+5
 
Yhtenä kappaleena täälläkin vielä.. ja loppua ei näy! :(

Lähden tästä kantamaan hevosille paaleja.. :whistle:

Veikkaan viikonlopun saldoksi taas sen 4 niin kuin viimeviikollakin.. :kieh:

Sipra ja pikku-ukko rv 40 !! :eek: :eek: :eek:
 
suklaapahkina, miula on välillä tota vaivaa. Ymmärsin että johtuu just lantionlöystymisestä ja liitoskivuista.. Vai oisko issias kipua.. no jokatapauksessa välillä vihlasee nivusesta tai pakaran yläpuolelta niin kovaa et tuntuu että joutuu heittää pitkäksee.. :LOL:
Tosin kertaaka en oo kaatunut vielä, mut kyykkyyn oon joutunu valahtamaan.
 
suklaapahkina! Mulla lähtee välillä toi vasen jalka alta. Johtuu vissiin siitä että joku hermo siellä jumissa. Välillä ku tulee sellanen kovempi suppari niin se säteilee kans tonne vasempaan jalkaan heti. Eli se supistuski varmaan vielä rutistaa enemmän sitte sitä hermoa. Kerran lensin lattialle, kun ei jalalle voinu astua. Onneksi sain kuitenki hyvin kii että ei pahempaa sattunu...Sattu vaan toooosi paljon lonkaan ja koko lonkkaseutuun! Ei oo kivaa ei, mut toivottavasti vauvan syntyminen sitten helpottaa... En tiedä kuinka paljon tuota uskaltaa koittaa venytellä, kun olen ymmärtäny että venyttely voi vaan ärsyttää enemmän hermoa.
 
LEP
Nyt iski ongelma! |O
Missä mä vaihdan vauvanvaipat yöaikaan tms.? Kun meillä ei varsinaista hoitopöytää ole vaan ainoastaan tuollainen hoitotaso minkä voi laittaa pinniksen päälle tai vaikka pesukoneen. Tarkoitushan oli siis laittaa pesukoneen päälle se taso alunperin, mutta nyt se ei onnistukkaan enää kun mentiin ostamaan kuivausrumpu joka tulee tietenkin siihen koneen päälle. :whistle: Ja kylppärissä kun ei muita tasoja sitten olekkaan mihin sen voisi laittaa. :| Pinnis taas kun on makkarissa alkuun meidän kanssa, niin ei oikein aina siinäkään viitsis alkaa kolistaa kun toinen kuitenkin koittaa nukkua varmaan siihen aikaan öisin. :snotty:

Onko teillä muilla jotkut hoitopöydät ihan sitten pesuhuoneessa tms.? Meillä kun ei oikein taida sellaista enää tuonne mahtua.
 
LEP meillä on hoitotaso yläkerran tasanteella vessan vieressä, ei meilläkää vessaa ois mitään mahtunu. Ekan meinasin etten hommaa sellasta ollenkaa kun käyttöikä on niin lyhyt mut hommasin semmosen mikä jää sit lipastox. Ajattelin säästää omaa selkää ja vastasyntynyttä ehkä helpompi siinä käsitelläkki. Tulipahan sepostus :D

Nyt meen mopin kaa "tanssii" :wave:
 
Olipahan aamu. Bussilla neuvolaan, sieltä kävellen kotiin (n. 40min), ei ollutkaan aivaimet mukana ja ovi turvalukossa (mies lähti viimeks) joten huoltomieskään ei olis ovee saanu auki. Joten bussilla keskustaan (25 min) hakeen miehen avaimet ja takas kotiin. Rankkaa, mutta ei silti supparin supparia, siis mitään pientä isompaa... |O

Neuvolassa kaik ok. Sf-mitta edelleen 36, paineet 112/84, paino puonnu 300g (jee), pissa puhdas. "Ruinasin" lähetteen äippäpolille, että kattosivat ultralla painon vielä kerran ja täti oli samaa mieltä kun kerran painoarviossa veikkasivat laskettuna aikana olevan reilu 4kg ja sokeritaustaa löytyy (vaikkei kunnolla tässä raskaudessa). Eli odotan äippäpolilta soittoa josko ens viikon alussa pääsisin jo näytille.

Täällä on kolme S:ää testattu eikä mitään tulosta. Ehkä ne kaikki pitäs tehdä putkeen? =)

LEP - meillä hoitopiste on pesukoneen päällä. Muistaakseni vaihdoin esikoisen vaipan TOSI harvoin yöllä, oikeastaan vain jos tuli läpi tai tuli kakat. Synnärillä kätilöt meinas ettei turhaan kannata alkaa vaihteleen. Mutta anyway, sillon kun vaihdoin niin taisin tehdä sen ihan sängyn päällä parin pyyheliinan kanssa ja suht pimeässä. Kakat kyllä kävin pesemässä, mutta en muista että olis monesti yöllä kakannut?

Mua ressaa eniten se kuka esikoista hoitaa... Siis monta hoitajaehdokkia, mutta jos tulee yöllä lähtö? Tai vieläpä arkiyönä kun naapurit (hoitajaehdokkaat) menevät aamulla kuitenkin töihin? Ääääh! Jos vain tietäis päivän vois pyytää kauempaa asuvia isovanhempia tänne, mutta ei niitä viikoiksi voi pyytää...

NIMISTÄ - edelleen ei 100% varmuutta, mut yks joka jo sairaalapapruun kirjoitettiin on vahva ehdokas. Toisista nimistä ei hajuakaan. Meillä kun tuo kaksikielisyys tuo pientä haastetta. Pitää myös nähdä vauva, minkä nimiseltä näyttää. :)

MAMINA - mullekin voi muuten lisätä vuoden listaan, synttärit oli kyllä jo monta viikkoa sitten.

Suolet huokaa tuokaa ruokaa!

Taneli 39+6 (miten aika menee niin nopeesti)
 
Moi!

Puuh, että onki rankkoja nää aamut nyt kun on lunta tullut! Neitokainen on ulkona joka paikkaan innolla menossa, mut sit se on solmussa suksineen jossain. Tai kelkan kanssa ojassa... Juokse sitä sitä noukkimasta millon mistäkin -> selkä huutaa hoosiannaa!!!!

Mopin kanssa pitäs vielä tanssia, petivaatteet on raikastumassa pihalla ja puol huushollia imuroitu. Mut nyt on luova tauko, kun miss urheilija on päikkäreillä, ni ei viiti imuria huudattaa eikä kolistella muutenkaan. :D Ja onhan tää erittäin hyvä tekosyy olla itekin tekemättä mitään! =)

TaneliKaneli, no on siulla ollu lenkki! Ei käy kateeks.. Pitäsköhän sitä ihan varmuudeks käydä kurkkaa, et onks meillä vara-avainta ulkona vielä tallella (ettei sitä ole kukaan sisälle kantanut). Välillä näet jätän esim. likan tähän sisälle ku kipitän roskikselle tai biojätteitä viemään, ni uuuups, jos ovi onki joku kerta lukossa! Eihän tuo vielä lukkoa jaksa auki vääntää! Yleisimmin meillä kyllä on ovet aukiasennossa/avaimet taskussa, mutta kerrankos sitä sattuu. Muuten vois mennä vaikka naapurista aoua soittelemaan, mutta kun meillä ei kovin monia naapureita ole, eikä päiväsaikaan ketään missään kotona!

Yöllisistä vaipanvaihdoista, meillä saa kyl tossa vessantasolla vaihdettua vaipat ketään häiritsemättä yölläkin, mutta en muista et esikoiselta olisin montaa kertaa yöllä vaippoja vaihdellut.. Ainoostaan noissa ylitursuumistapauksissa. Synnärillä ne tais sanoo, että mitä vähemmän vauvan kanssa yöllä 'säätää', sitä paremmin se ymmärtää yön ja päivän eron.

Meillä on nimi vielä pohdinnassa. Molemmilla on kyllä ehdotuksia, mutta toisella on aina jotain sitä nimeä vastaan.. Noh, kai tästä helmikuuhun mennessä sopuun päästään! :kieh: Varmaan joskus sillon olis ristiäiset siis. Mut ongelma nimen lisäks on kummit! Ketä ihmeitä sitä kysys.. Kun en haluis pelkästään semmosia nimellisiä kummeja, vaan sellaset ketkä on oikeesti meille läheisiä ihmisiä ja kenen kanssa ollaan tekemisissä! Esikoisella kummien valinta oli ihan iisibiisi juttu, mut nyt onkin vähän mutkikkaampaa. Noh, täytyy vielä mietiskellä!

Perstainjatkoja!

Pamppis 39+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamina:
ketähän mie tossa aamuyön tunteina kaipailinkaan.. joku oli hiljaistunut kyl tosissaan... nyt en saa vaan päähäni kuka se oli :LOL:
Eihän vaan Minnihiiri?? Hää ei ole tainnut muutamaan päivään käydä kirjottelemassa. Vai muistaako mun vanha pääni ihan väärin?!?!?! Sekin on mahdollista!

 
Alkuperäinen kirjoittaja TaneliKaneli:
Mua ressaa eniten se kuka esikoista hoitaa... Siis monta hoitajaehdokkia, mutta jos tulee yöllä lähtö? Tai vieläpä arkiyönä kun naapurit (hoitajaehdokkaat) menevät aamulla kuitenkin töihin? Ääääh! Jos vain tietäis päivän vois pyytää kauempaa asuvia isovanhempia tänne, mutta ei niitä viikoiksi voi pyytää...

Sama täällä! Onhan noita hoitajia, mutta kun keskellä yötä ei haluis ketään herätellä! Mut pakkohan se on, jos tilanne vaatii. Sen vuoks toivosinki lähtöä viikonlopulle, ettei tarviis ketään työläistä tai isomummoa keskellä yötä herätellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppis:
Alkuperäinen kirjoittaja TaneliKaneli:
Mua ressaa eniten se kuka esikoista hoitaa... Siis monta hoitajaehdokkia, mutta jos tulee yöllä lähtö? Tai vieläpä arkiyönä kun naapurit (hoitajaehdokkaat) menevät aamulla kuitenkin töihin? Ääääh! Jos vain tietäis päivän vois pyytää kauempaa asuvia isovanhempia tänne, mutta ei niitä viikoiksi voi pyytää...

Sama täällä! Onhan noita hoitajia, mutta kun keskellä yötä ei haluis ketään herätellä! Mut pakkohan se on, jos tilanne vaatii. Sen vuoks toivosinki lähtöä viikonlopulle, ettei tarviis ketään työläistä tai isomummoa keskellä yötä herätellä.
Ja täällä kans ihan sama tilanne! miulla vielä usein niinkin et oon esikoisen kanssa ihan kahdestaan täällä kotona!!
 
Nyt mulle riitti!!! Oon koko aamun ja aamupäivän koittanu siivoo, mut kokoajan mut keskeytetään ja muksut sotkee minkä kerkee sitä mukaan ku mä siivoon. V***u olkoon!!! |O Soitin ukolle et mulle on ihan sama minne ne menee huomenna muksujen kanssa, mut ne saa olla koko helvetin aamupäivän poissa että saan siivottua yksin ja rauhassa, ilman et kukaan repii kaikki lelut esille just ku oon siivonnu et sais lattiat pestyy....Sit pitää olla joko ruokaa laittamassa tai poikaa laittamssa nuikkumaan ja siitäki luovuin ku sain sellaset raivarit kun se ei nukahtanu! Just sain sellasen itkunpurkauksen ja raivarin ettei tosikaan. Olin laittamassa poikaa nukkumaan ja sit joku p***a lehtimyyjäsoittaa.... :kieh: |O Työntäkööt lehtensä hanuriin!!!

Aaaah, noniin tulipahan purettua taas pahaa oloa. Anteeksi kielenkäyttö taas! Ei kyl tääkään parantanu hirveesti oloa. Kait se purkautuu ukkoon sit ku se tulee kotiin ja kaikki on taas tyytyväisiä muhun ku mä kuulemma aina oon se joka pilaa ilmapiirin...Sitte oon...Itte on valinnu elää mun kanssa :D
 
Jännä! no jotain hermokipuilua miustakin.. välil tulee myös se tunne, ku vauva potkasee johoki tonne..

LEP, meillä oli hoitopöytä makkarissa esikoisen aikaan, siinä vaihoin iha alussa (jos nyt yleesäkkää yöllä vaihdoin) tai sit vaihoin sängyllä.

Hyvästä imetys/yövalosta voin vinkata, et meil oli sellanen airamin DO-it, vai mikä se nimi olikaan. Sit yks hyvä ois myös se suolakide-valaisin.
 
Täällä ei mitään ihmeellistä, viime yönä muutama suppari herätteli, oli vähän erilaisia kun tähän asti mutta ei niitä kipeitä.. Nyt oli selkeesti vain alamahalla ja reisissä ja selässä se kipu, eiemmat harkkarisupparit on tuntuneet palleassa asti. Mä oikeesti toivon, että pääsen tuohon viikonlopun synnyttäjien listaan!! Olen enemmän kuin vapaaehtoinen!!

Muuttolaatikoita on saatu muutama pakattua, mutta missään ei näy että tavaraa olis vähempi! Yksi ihanuus siinä on, otettiin jo kertisastiat käyttöön kun pakkasin astioita pois, eipä tartte tiskata kuin ruoanlaittovälineet :LOL: :LOL: Laiska mikä laiska. Sisko lupasi ensiviikolla tulla aikuisen tyttönsä kanssa muuttoavuksi, sanoinkin että joo sopii, silläaikaa kun olen sairaalassa niin laittakaa kaikki uudessa kodissa kondikseen =) No on se ihana itsekin olla laittamassa uutta kotia, sais vaan tehdä muuttoa pienemmän masun kanssa. Ja varmaan tehdäänkin sit suuremmat muutot vasta kun vauva on syntynyt, onneks meillä on koko joulukuu aikaa muuttaa, mutta kun tahtoo tietenkin mahdollisimman pian sinne uuteen.. :ashamed:

Mutta, asiasta puheenollen, laatikot odottaa. Jos lähtis taas purkamaan kaappeja.

Mukavaa ja vauvarikasta viikonloppua meille kaikille!! :heart: :heart:

marrasvauva 40+5
 
Minä kävin eilen neuvolassa.
RV 38+0
Pissa puhdas.
RR vähän koholla ja turvotus + -> seurataan, kotona on RR mittari ja sticksejä pissan seuraamiseen.
Paino +900g/vko :x mutta tosiaan turvotusta on.
SF 34 cm (painoarvio vko sitten 3400g)
Syke 160 ja liikkeet ++.

Mitään merkkejä ei täälläkään vielä, että synnyttään pitäis lähteä. Vointi on ihan ok, ei pahemmin vaivoja.

ONNEA VAUVANSA JO SAANEILLE! :heart:
 
Täällä kans yks vapaaehtoinen viikonlopun synnyttäjiin :LOL:
Mulla huutaa nivuset hoosiannaa, ihan järkky kipeet ja kävely alkaa tuottaa ongelmia :kieh: ihan niinku suonella vetäs välillä nivusista, joutuu pysähtyy nojailee välillä seiniin ku juilii nii pahasti ja tuntuu ettei pääse eteenpäin. Onko muilla?

funkymama ja vaavi 40+3
 
LEP mä vaihdan öisin ihan sängyn päällä vaipan..en tosiaankaan jaksa nousta ylös!ja yössä menee monta vaippaa, koska kakkaa on joka vaipassa. tai kakka rupsahduksia..vauvathan on tunnetusti sinappikoneita ja vaippojen suurkuluttajia..niitä menee ihan tolkuttomasti..
 
:ashamed: Anteeksi tuo äskeinen raivoaminen :ashamed: Eihän se teidän vika oo että meitin huusholli on ihan kaatis! Sain jo vähän rauhoteltua itseäni ja ajattelin että josko tänää valmistelis vaan siivoamista siivoamalla tavaroita paikoilleen, jos nyt noi apinat antaa mun siivota!
Jos säkä käy niin yöllä lähdetään synnyttämään ja sit ei tarvii siivota ollenkaan ;)
 
Päivät kaikille!
Viikot tosiaan täynnä eikä mitään synnytystä ennakoivaa havaittavissa...

Lonkkakivuista oli täällä puhetta. Mulla on myös iskenyt armottomia kipukohtauksia lonkkaan, väkisin veti lattialle...Mulla kipuiluun auttoi kauratyyny, jota lämmittelin ja painelin hermokohtaa. Yöksi sitten vastakohta, eli paikallisesti kylmägeeliä lonkkaan. Ihmeen hyvin auttoi kyllä...

Meillä oli myös neuvola eilen. Kaikki oli hyvin, joskin verenpaine pienoisessa nousussa :LOL: . Paino oli laskenut, joka kuitenkin johtui edeviikon suuresta noususta turvotuksen vuoksi. Nyt siis turvotus hieman hellittänyt (tai näin ainakin neuvolantätin kanssa tuumattiin :D ).

Mä pistän tämän viikonlopun syntyneiden arvioksi saman kuin viimeviikonloppunakin, eli 5.
Vaikka kuinka toivoisikin, itse tuskin pääsen lukuun mukaan :LOL:
 
voi ei...katon tässä samalla MTV Faktalta jotain Vauvataloa tai vastaavaa ja kamalan näköistä oli kun ihan vastasyntyneelle laitettiin korvakorut....Se kätilö vaan painoi sen korviksen piikin pikkuisen korvanlehdestä läpi :eek: siis ihan vaan suoraan....YÖK!!
 
no nih.tulipahan käytyä tekee sit kunnon ruokaostokset.uunissa on ollut tuli niin talo on taas mukavan lämmin.siivoamaan pitäs vielä ruveta.en kyllä jaksa kun imuroida ja järjestää paikat.ja neki taijan jättää illaksi.en saa mitään tehtyä ku vasta sitten kun mies on tullut kotiin.tai saatan alottaa mut sit se jää.

meillä ei ole yläkerrassa vesipistettä.ikävä kyllä.eli täytyy lähtä aina alas vaihtamaan vaipat.kodinhoitohuoneessa on sitten pesukoneen päällä semmonen pehmuste vaan.lipasto pitäs vielä hankkia sinne kun nuita kestoja olis tarkotus alkaa käyttämään.ni helpompi pitää ne siellä omissa loovissa järjestyksessä.ja tuo yövalo olis tarkotus hommata että ei tarvi ihan pimeessä haparoida ja imettää eikä tarttis laittaa kirkasta lukuvaloa päälle.vauva ei todennäköisesti tule ainakaan ihan pienenä kerta nukkumaan vieressä ellei sänkyä siirretä seinän viereen.mies on sen verran kova pyörimään.hakkaa muakin yöllä ja pyörii päälle eikä tiijä mitään. :p joten ei uskalleta ottaa viereen.vaikka jokainen sanoo että sen vaistoaa kun vauva tulee viereen mutta eipä vara vedettä kaada.

joka paikkaa juilii ja kolottaa.voin muuten ilmottautua myös nuihin tämän vkl synnyttäjiin.niinku varmasti melko moni muukin. ;) tuli ostettua tosi hyvä lehti joten taidan kömpiä lukemaan sitä. :)
 

Yhteistyössä