*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Funkymama- mulla on tota ihan samaa. Aika ärsyttävää kun olet esim matkalla kauppaan ja joudut pysähtymään pakkaseen ihan vaan siksi ettei nivuset anna nostaa jalkaa sen vertaa että kävelemään pääsisi. Mulla siihen kipuun liittyy ihan suoranainen toiminnanvajaus; ihan kuin ei vaan saisi sitä jalkaa liikkeelle.

Nyt pitää mennä tekemään liikelaskentaa. Veijari on ollut viime aikoina tosi hiljainen ja neuvolatäti käski laskea 10liikettä tunnissa. Jos ei tule niin hetken kuluttua yritys uudelleen (lasi mehua kyytipojaksi) ja ellei edelleenkään niin sit lujaa synnärille.

Mulla vaan on tuo iho niin pinkeenä, etten meinaa tuntea liikkeitä, ellen laita kättä masulle.

Viikonloppusaldoksi veikkaan 4. Oliskohan jo munkin vuoro...?

Vaipanvaihto varmaan nykykämpässä pesukoneen päällä, uudessa sitten vauvan omassa huoneessa, joka on vessan vieressä. Saa sitten isi nukkua rauhassa jos yöllä tarttee vaihdella. Tai sit mä- voihan se isikin vaippaa vaihtaa, ainakin välillä.

Meillä menee muutto tammikuulle.

Joku ystävällinen naapuri oli ilmoittanut meidän vuokraisännälle, että meille olisi muuttanut kolmas :eek: oltiin ihan ihmeissään- asutaan väliaikaisesti vuokralla ja rakennetaan taloa siinä samalla. Ei siis tunneta naapureita ollenkaan. Ei siellä koskaan ketää näe ja kaikki on aika omissa oloissaan. Mutta siis- eihän meillä nyt vielä kolmatta ole, mutta vesimaksua meinasi periä kolmelta... Ihan ihmejuttu, kyllähän tietty näkee, että olen raskaana, mutta ei meillä ole vauvoja ollut edes kylässä...
 
suklaapähkinä....kosteuslaput on hyvä keino kakkapyllyn pyyhintään!!joka kerta en pyllyä pese, vesikin vain kuivattaa. vaan pesen hanan alla pyllyn aamuin illoin. päivällä ja yöllä pyyhin pyllyn kosteuslapuilla.
sängy vieressä mulla kori, jossa kaikki tarvikkeet valmiina, kun yöllä vaippaa vaihdan. harso vain vauvan alle ja itse istuu sängyllä..pääsee kaikista helpoimmalla!!
 
Jännä anna tulla vaa, kivempi ehkä ukollekki että purkaat tänne :D
Mä sain just siivottua koko kämpän ihan kivaa mutta kun se kivuus loppuu siihen ku lapset ja mies kotiutuu, sitte mulle taas kasvaa sarvet päähän ku ne rupee sotkee :saint:
Se ottaa meinaa pahasti hermon päälle ku oot just saanu kaiken valmiix ja toiset tulee ja vetää kaiken niinku et ois mitää siivonnukkaa.

En vielkää usko niihin kolmee S:sää, ei tästä ekasta ässässtä saanu ku selän kipeex :ashamed:
 
Kisse! Kiva kuulla et kaikki meni hyvin! Ette vissii päässy telkkariin? Mieki alan kohta haluta synnyttämään Taysiin kun kuulostaa (ja näyttää telkussa) tosi hyvältä palvelulta!
Meillä taasen on tosiaa ollu lehdissä ja muutenkin paljon nyt keskustelua synnytys-ja vuodeosastosta sekä niillä saatavasta huonosta kohtelusta.. Tosin ite en voi sanoa saaneeni huonoa kohtelua, mutta en sellasta todella 'lämmintäkään'..

Mamina Kuvaukset loppuivat ensimmäisen kauden osalta lokakuun lopussa, mutta kyllä sarja antaa ihan hyvän kuvan Taysin palvelusta....itselläni siellä 4 synnytystä takana ja yhden kerran kätilö on ollut vuonna 2001 ärsyttävä, kun ei kuunnellut synnyttäjää ollenkaan....olen meinaan kaksi kertaa ollut siellä salissa 20 tuntia niin kätilöt on vaihtunut työvuoron mukaan.

Meillä Sipriina/Justiina syö tisua tosi tiheästi yöllä + kakkaa ja nukun vauvan kanssa alakerrassa sohvalla, kun on korkeammalla, kun meidän sänky, että pääsen paremmin ylös leikkaushaavan kanssa....viime yönä nukkui melkein koko yön tissi suussa =) ja itse nukuin vauva kainalossa....

Kisse ja Sipriina vauva 7 vrk :heart:
 
MANHIS-viimenen oon!!!siis mä niin tiesin et täs käy näin.. :headwall: ja kiva miettii et voi viel viikkokin mennä!!!!

kukas teillä päivittelikään pinoa..mä voisin meinaa varmaan tulla sit teiänkin kanssa tulla jatkaa vaavi puolella yms kun on varmaan täällä enempi saman ikäsiä vauvoja sitten kun tuolla mun omassa pinossa vanhimmat rupee olee jo 6vkosia ja toka vikakin on ilmeisesti eilen saatu ulos ainaki käynnistys oli eilen eli...

eli olen 25v esikko tyttöä ootellaan ja nkl on synnäri,yliaikais kontrolli ens ke rv 41+5 ja sit katotaan jatkoa.. :attn: ja mun la oli 14.11...mut masussa tuo näyttää olevan vielä...

rupeen nyt taas lukee teiän kuulumisia..vaikka aika lailla päivittäin oon teitä kurkkinukin!!!! :D

tietämätön ja muru rv 41
 
noh vähän sai luettua..ja mä voisin kans ilmottautua vkonlopun synnyttäjiin :saint: onkos kukaan meinannu suunnata NKL vkonloppuna????

nii ja tohon siivoomiseen piti sanoa et mä oon kans koko ajn imuri kourassa mut tuntuu et noi koirat (lue koirat ja mies)saa kämpän näyttää heti kakkaselta 2h sisällä |O
ja sit valitetaan et onko mun pakko siivoo koko ajan..noh ei olis jos ei jotku sotkis!!niih=)

äSSistä..meillä oli aikas kuollutta tuo seksi elämä hetken mut sit rv 38 tuli kyl noita ässiä käytettyä ja oon ravannu portaissa keskellä yötä(naapurit varmaa ihmetelly kuka tuolla rapussa puuskuttaa) :LOL: käyny paljon kaupoilla,kävelyillä yms mutta ei mitään tulosta joten nyt oon vaan tyynesti päättäny et makaan ja annan pepun levitä sohvalla ja syön kaikkea hyvää kun ei toi paino enää kerkee paljoa nousee :saint:

täällä on usein jopa itkua väännetty kun vaavi ei ulos tuu,rupee ite olee jo aika väsy kun yöt menee siihen et ravaa vessassa,ja herään siihen kun kyljet puutuu ja kääntyessä ähisen ja puhisen kuin pieni possu ja sit mä oon ruvennu raskaus aikana kuorsaa ihan hirveesti ja nyt oon ruvennu herää siihen kun kuorsaan,very nice!!!mä oon varmaan hirveen hehkee ton miehen mielestä :ashamed:

noh mä palaan taas myöhemmin lukee teiän juttuja.

jaksuja kaikille teille viimeisiin päiviin/viikkoihin...on nää vaan niin pirun pitkiä!!!

ja jos jollain on kokemuksia käynnistyksistä(etenkin la jälkeen)niin kuulisin mielelläni :heart:
 
Veijari ihan sama homma mulla, tuntuu just siltä ettei jalka suostu siirtymään eteenpäin. Koiran kanssa ulkona niin hankala nykyään mennä ja vielä kun on tiet jäässä nii vaikeuttaa enemmän kävelemistä. Pitää tepastella pikku askeleilla ja varoo ettei kaadu ja sit ku jalat ei suostu liikkumaan niin tuskaa tuottaa :|

Mä voisin kans veikata tuota 5 viikonlopun saldoksi. Onkin ollut tämä viikko hiljaisempi niin saisi alkaa poksahtelemaan mammat :)
 
LEP
Voi perkele!! :kieh:
Mä en taida tosiaan löytää imetysliivejä ennen kuin synnytänkin jo! Kolmannet jo tuli postissa, mutta eihän ne mitään olleet sopivat. Liian pieneksi jäivät nekin. Miksi ei voisi olla pienemmät tissit, et löytäs jotain kivaa helpommin. :|
 
tietämätön: Minulla olisi suuntana NKL, mutta tuskin sinne vielä viikonloppuna pääsen. Tänään on siis 40+0 ja yhden yhtä supistusta ei oo tullu :kieh:
Tervetuloa joukkoomme, varmasti on mukavampi vaavin syntymän jälkeen saman ikäisten kanssa painivien kanssa vaihtaa kuulumisia, kun on asiat ihan tuoreeltaan kaikilla mielessä.

LEP: En tiedä minkä kokoisia liivejä etsit, mutta mä löysin sattumalta Triumphin imetysliivit ihan Prismasta. Mukavat päällä ja ilman mitään pitsejä (itse en niitä ainakaan näin alkuaikoihin kaipaa). Toiset on kaarettomat ja toisissa kaari, kun tykkään niitä käytellä. Jos mahkuja niin käypä katsastaa tarjonta...
niin, mulla on käytössä E-kupit, ja näissä tuntuu olevan hieman kasvunvaraakin...
 
Kiitos Mamina! Laskettu aika tässä liukuu hyvää vauhtia ohi, eikä mitään merkkejä ole. Tänään sain kuulla taas, että tulossa olisi keskivertoa suurempi vauva, tämän päivän arvio oli 3,9kg. Hyvin sai hormooni-itkut taas käyntiin. Ei kyllä pää kestä tätä enää 2 viikkoa kasvatella, jos vauva on iso. Kyllähän täälläkin näyttää monelle tulleen nelikiloisia, mutta kyllä se silti vähän kauhistuttaa. Vielä kun en ole ite mitenkään poikkeuksellisen iso, oma syntymäpaino vähän päälle 3kg ja raskauskiloja tullut n.10kg, en vaan tajua, miksi tää vauva on niin iso. Mutta eipä sille vaan mitään voi. Tietääkö joku, kuinka suuri vauvan pitää olla, että aletaan miettiä käynnistystä koon takia?

Onneksi on tulossa viikonloppu, saa edes miehen seuraksi päivisin, ei ehdi niin seota omiin ajatuksiinsa ja pelkoihinsa, vaikka toisaalta sitten miesparka saa kuulla kunniansa joka asiasta, kun täällä vähän hermot kireellä... Että mielelläni olisin mäkin yksi noista tämän vkonlopun viidestä synnyttäjästä :) Mulla olo vaan niin hyvä, etten usko lähdön olevan lähellä. Ei mitään kolotuksia, supistuksia, kipuja missään :headwall:

Voimia erityisesti tietämättömälle, mutta muille tietysti myös!
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Metalheart76:
[
LEP: En tiedä minkä kokoisia liivejä etsit, mutta mä löysin sattumalta Triumphin imetysliivit ihan Prismasta. Mukavat päällä ja ilman mitään pitsejä (itse en niitä ainakaan näin alkuaikoihin kaipaa). Toiset on kaarettomat ja toisissa kaari, kun tykkään niitä käytellä. Jos mahkuja niin käypä katsastaa tarjonta...
niin, mulla on käytössä E-kupit, ja näissä tuntuu olevan hieman kasvunvaraakin...
Normaalisti käytän E-F kuppeja, nyt mitkä palautan oli tuollaiset urheiluliivimalliset ja tehty E-G kuppikoolle, mutta eihän ne sopineet sit. :| Triumphin liivejä olenkin sovittanut, mutta ei löytynyt sopivia. Pitää huomenna mennä ihan johonkin erikoisliikkeeseen katselee liivejä. Siellä varmaan kokoja on, mutta niin varmasti hintaakin! :snotty: Saa soviteltua siellä ja löydettyä oikeaa kokoa tähän hetkeen, niin helpompi netistäkin sitten taas tilailla. :)
 
kiitos METSÄAPILA ja METALHEART76:yritäs nyt vaan päästä kaverix naikkarille=)tosin ei täälläkään kyllä merkkiäkään synnytyksestä ole..mut pitää luottaa siihen et vedet vaan lorahtas seuravan kerran ku ylös nousee=)muuten ei kestä pää enään...

varmaan rupee täälläkin olee monilla jo hermot kireellä kun menee la yli ja mä ainakin halusin tän ulos sillon rv 39+..mut ei mee nallekarkit tasan..eniten tuntu et rupes kiukuttaa ku näki joulukuisissa otsikon korkattu..siihen vaihees kelasin et mitä helv... et kai mä synnytän ens vuonna :headwall:

noh tuskaa tää odotus on mut onnex ei voi olla enää pitkään!!!

METSÄAPILA-mun kaverilla ainakin hetki sit käynnostettiin rv 39+5 kun painoarvio oli 3900g ja ei oo mikään pienikokoinen kaveri kyseessä...meni suppareiden takii käymään ja meinas lähettää kotiin kun ne loppuivatkin mut olivat silloin sopineet että jos ei tule ulos rv 40+2 mennessä niin käynnistävät koska noi painoarviot (kuulema)heittää usein aika paljon jos vaavi on jo tosi alhaalla ja sen päälle 3700g..en siis halua mitenkään pelotella..mut se kaverin vaavi oli sit kummiski syntyessään 4300g..mutta onhan noita suuria heittoja kyllä toiseenkin suuntaan...parenpi ku ei usko mitään ennen ku vaavi ulkona ja sithän se on jo ohi=)jaksuja!!
 
tietämätön, lisäsin siut nyt etusivun listaan:) ja laitoin myös tohon mein sukupuolen veikkaukset ja tiedot listaan siun kohdalle tyttö-tiedon:) (sekin lista on tuol etusivulla)
sit meillä on viel sielä sellanenkin lista mis voi veikata jakautumispäivää:D
 
Kiitos TIETÄMÄTÖN ja MAMINA kommenteista. Soitin just synnärille ja sieltä sanottiin, ettei käynnistetä pelkästään koon takia, että pitää olla muitakin ongelmia. Neuvolasta pitäis saada lähete synnytystapa-arvioon, jos siellä ollaan huolissaan, mutta mun neuvola on niin surkee, että sieltä ei saa mitään apua, eikä tukea. Kunhan ne ottaa ne mitat ja arvot, siinä kaikki, mitä sieltä saa. Muuten ei oikein suhtaudu vakavasti, eikä kuunnellen. Joten nyt vaan toivon, että tämä jätti päättäisi tulla omasta tahdostaan PIAN!
 
Ukko tuli kotiin ja ei riidelty...huh. Mä taisin vähän piristyä tuolla pikkuapakkasessa. Vitsi ku vois pauhaa lumessa, sit ku sitä tulee. Sunnuntaina lupailivat jo enemmän lunta.
metsäapila Voimia sulle. Ei oo kivaa kun tietää että vauva on iso. Hyvä etten viimeksi tienny. Olisin varmaan pakolla pitäny jalat ristissä synnytyksessä ;)
 
Mäki oon menossa naikkarille...tosin tänä viikonloppuna se taitaa tapahtua vaan mun unissa :D Tai mistä sitä tietää....

Mä en viellä osaa miettiä tän vauvan kokoa. Varaudun siihen 4kg, jos menee yli ajalle ni sit voin rupee sitä panikoimaa.

Toivon että vedet lorahtais, tulis seki sitte täs elämässä viel koettua ja se ois varma että siitä ei enää kauaa kestäis ku vauva ois pihalla.....Siis paria päivää enempää :D
 
Vesien meno olis ihan tervetullu juttu tänneki!!! Ei tarvis aprikoida enää että onko nää nyt niitä vai niitä suppareita. Neuvolassa neuvoi heti puoliin hakeutumaan sairaalaan jos vedet menee. Eikä kuulemma muutenkaan tarvii kauheesti jäädä miettii kotiin jos supistukset on alkanu. Mut sitte taas mä mietin et sit saa taas sieltä sairaalasta hakeutua kotiin ku onki väärä hälytys. (edellisessä tapahtui näin 2 kertaa) Todella turhauttavaa ja piinaa kuunnella ku muut synnyttävät viereisissä huoneissa...
 
niin nimistä piti viel sanoa että meille on tytölle ollu jo nimi jonkun aikaa mielessä..tosin eihän se ikinä oo sata varma et onko tyttö ja jos sattuu et onki sit ihan "eri näkönen kun nimi"ni menee vaihtoon mut alustavasti on mietitty et tytöstä tulis shanti oxana...ja sit miehen ulkomaalainen sukunimi...mun mies on siis puolix nigerialainen ja puolix venäläinen ni halutaan joku eksoottinen nimi mut kummiski sellanen etunimi mikä sopii myös mun sukulaisten suuhun=)

SAMIR05-yritä säki kummiski päästä nyt vkonloppuna lähtee=)

nyt takas popsii kismettiä=)
 
mamina Täällä ollaan edelleen. Mä olen vain nettipimennossa aina arkipäivisin, kun meillä on vain miehen työkannettava käytössä.

Tänään taas käyty neuvolassa ja kaikki ok. Rauta-arvot nousussa; nyt 110 ja paino laskussa -400g :) :) Kätilön mukaan vauva ei ole vielä kiinnittynyt, joten mä en ainakaan tule kuulumaan tämän viikonlopun synnyttäjiin. Mun arvio synnyttäjistä on 4 kpl

Miten ihmeessä te jaksatte vielä riehua pölynimurin kanssa?? Mä en kyllä enää taivu tämän mahani kanssa imuroimaan sohvan tai sängyn alusia, joten jätän tämän kotityön suosiolla miehelle. :D

Käynnistykset Jorvissakin ne sanoi, etteivät lähde käynnistelemään ainoastaan lapsen ison koon takia. Siihen vaikuttaa myös lapsen tarjonta, äidin lantion koko ja miten paikat on muuten valmiina. Mulla olisi käynti äpkl:lla tiistaina ja kädet ristissä toivon, että ottaisivat mut sisään synnyttämään joko käynnistyksellä tai leikkauksella. Saas nähdä kuin käy!

enkuli Mikäs sun tilanne on? Onko merkkejä siitä, että olisit lähdössä synnärille?

Yleensä odotan innolla viikonloppua, mutta nyt on edessä tylsä vkloppu, kun miehelle salibandyturnaus, joka kestää matkoineen 6t. Muutenkin on jo turhauttavaa olla yksin kotona viikolla niin sitten vielä pitää kärvistellä vkloppunakin :( Täytyy käydä varmaan lainaamassa joku hömppäleffa vklopun kunniaksi. Edellis vkloppuna katoin Sinkkuelämää-leffan. Ihan ok, mutta ei se ollut kyllä yhtään niin ronski kuin se sarja.
 
Moikkelis,

tässä vielä lyhyet kommentoinnit enneks vääntäydyn tuonne keittiöön perjantaipitsan tekoon!

Teho, meillä tuo mies tarttuu imuriin varmaan vaan minun kuolleen ruumiini yli. Viime raskaudessakin lupas auttaa kotitöissä, arvatkaa vaan auttoko ja miltä täällä sit loppupeleissä näytti! :kieh: Joten... Mutta eipä nuo tän päiväset siivoilut saaneet mitään tuntemuksia kroppaan..

Käynnistyksen miettijöille, täällä ei kans hevillä käydä käynnistelemään. Viimeeks miulla oli käynnistysaika tasan 42+0 viikoille (joka muuten oli uudenvuodenaatto, joten ei katso päivääkään)! Tosin tenava alko syntyä jo edellisen vuorokauden puolella, mutta kun se koitos kesti 16 h, niin aaton puolellehan se meni! =) Nyt meillä on sit melko juhlavat synttärit! Ja niin tuo itse sankarikin viime vuonna kilisti rakettien paukkeessa omppumehulla!

Mitähän vielä piti kommentoida. :/ Hitto kun on hatara pää!

Voisin veikata neljää ipanaa viikonlopun saldoksi. Itse en usko kuuluvani tähän joukkioon..

Mutta nyt sinne pitsan tekoon! Vesi alkaa olemaan jo kielellä! :p Meillä on tommonen perjantaitraditio ollu kautta aikojen, aina perjantaisin talviaikaan pitsaa!!! :p :p
 

Yhteistyössä