*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

siivottu...saunottu...seksiä ei tee mieli (vauva on jo niin laskeutunut, että sen pään tuntee emättimestä helposti sormellla - ajatuskin petihommista tuntuisi pahoinpitelyltä). Ja sukulaisille & tutuille tekisi todellakin mieli vastata tiedusteluihin, että joo, syntyi jo viikko sitten, mutta ei vaan ilmoitettu kellekkään :LOL:
 
Pakko kommentoida tuohon ostoskärryasiaan.
Mä olin kanssa mieheni kanssa kaupassa ja hän siinä aikansa katteli touhujani, kun yritin sieltä syvistä kärryistä ottaa pohjimmaisia tavaroita (autteli kyllä siinä samalla).
Sitten hän vaan tokas että miks et sä ota niitä tavaroita sieltä sivuttaissuunnassa, jolloin maha ei oo tiellä :LOL: :LOL: :LOL:
 
ÄITIYSLOMALAINEN oot sitte vetässy kunnon lenkin :eek: Empä ite tällä hetkellä tohon suorituksee kykenis.

Mäki voin yrittää kuvailla mun supistuksia...siis niitä kipeitä.....Semmonen repivä ja polttava kipu alavatsassa. Niitä on tänääki tullu muutamia ja pistää pysähtymää ja puuskuttamaa.
Just torstaina törmäsin yhtee kamuu jolla viisi lasta ja puhuttii suppareista. sekin kerto ettei ensimmäisestä neljästä supistukset koskaa tuntunu selässä mutta viidennessä ne tuntu vaan selässä. Mulla on kanssa aina tuntunu vaa vatsan puolella.Joo ja vatsa menee kovax.

Ei kauheesti tuleva yö innosta nukkumaa jos on lonkat yhtä kipeenä :|
 
Täälläkään ei tee mieli nukkumaan odotettavissa olevien lonkkakipujen takia. Muutenkin menee nukahtamisen kanssa aina vähintään johonkin 12-1:een. Mieli on niin levoton ja sängyssä vaan miettii ja toivoo synnytystä. Kun vaan pystyiskin nukkumaan rauhassa odottamatta mitään. En haluais taas herätä pettyneenä huomiseen aamuun. Olis niin kiva lähteä viikonloppuna, kun mieskin olis kotosalla. Vaan eipä auta toivominen.

Toivotaan mahdollisimman montaa lähtöä ensi yölle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsäapila:
Täälläkään ei tee mieli nukkumaan odotettavissa olevien lonkkakipujen takia. Muutenkin menee nukahtamisen kanssa aina vähintään johonkin 12-1:een. Mieli on niin levoton ja sängyssä vaan miettii ja toivoo synnytystä. Kun vaan pystyiskin nukkumaan rauhassa odottamatta mitään. En haluais taas herätä pettyneenä huomiseen aamuun. Olis niin kiva lähteä viikonloppuna, kun mieskin olis kotosalla. Vaan eipä auta toivominen.

Toivotaan mahdollisimman montaa lähtöä ensi yölle!
Ihan olis voinut olla sanatarkkaan mun kirjoittama ---II ---

Ja samir05:lle .. juu aikamoinen lenkki.. En ole joka päivä ollut näin hyvässä kunnossa että pystyn kävelemään pitkälti. Tämä kostautuu mielipuolisina lonkkakipuina ensi yönä :) .. Ellen jo pääsisi synnyttämään.
Huomenna kunnon saunomista ja hiukka lyhyempi lenkki josko sitten...
 
vit*u et palaa pinna, äijä k*sipää otti ja lähti ryyppäämään, ei olla nähty ku aamulla viimeks! koko päivän oli reissussa, ja sen päätteeksi ajatteli sit lähtee kaverille ja sen kans ihan yllättäen juomaan (ei tosiaan mikää ylläri sit kun ton kaverin luo meni......)
Tais olla viimenen pisara mein maljaan... Nyt nimittäin alkaa tosissaan riittämään! Mein suhde ei oo koskaan ollu kovin ruusunen, ja nyt tosiaan tuntuu siltä et jos noin paljon viittii tukee miuta, niin painukoon h*lvettiin!!! Tuskin voi puolustella enää millään nuorella iälläkää tollasta käytöstä, miusta perheen kuuluisi AINA tulla ennen muita!!
 
miula ei vaan ymmärrys riitä et miten toiselle voi tehä näin. Hän varmaa kaikessa fiksuudessaan kuvittelee et pääsee kännissäkin katsomaan maailman arvokkainta tapahtumaa! ei hitossa, mie en halua niin arvokkaaseen tilaisuuteen yhtään kännistä mukaan!
Ja viel ottaa päähä se asenne mikä tolla aina on, et "eihä miule käy niin, ei se kumminkaa just nyt synny"
 
Välillä noitten ukkojen ajatusmaailmaa ei ymmärrä sitte yhtää. Noissa ryyppyreissuissa ikävää on se että siinä menee se seuraavaki päivä parannellessa.
Tuli tuosta mielee kaveri jolla oli siis synnytys käynnissä, sitä supisteli ja mies totes et hän lähtee nyt korjaa autoa :LOL: kaveri oli sit et no lähe sinä korjaa autoa :headwall: Ollaa jälkee päin naurettu, silloin se ei ollu kivaa vaa oltii molemmat vähän :eek: :headwall:
 
on noi miehet välillä kyl niin fiksuja et huh....

täällä ei tapahdu mitään :headwall: :headwall: |O siis mix mua kidutetaan näin ...mix tää lapsi ei osaa tulla ulos..kai se on pakko rupee asennoituu et käynnistykseen mennään..rupee toivo hiipuu,noh kai se on pakko yrittää muka nukkua,niinku siitä taas tulis yhtään mitään,,,

tietämätön ja muru rv 41+2!!!
 
Oliks mein pinossa ketää joka olisi eronnut (aiempien-) lastensa isästä?
*m* MissMaisa? OnnenOmena? marrasvauva? Katsoin vaan et teillä luki tuolla etusivun listassa lapsiluvun kohdalla jotai sellasta et oisitte saamassa esim. kolmatta lasta, mut ekaa yhteistä(tms)?
 
Vastentahtoisesti "ilmottaudun" edelleen kotona olevaksi. Ei supparin supparia koko yönä! Sen sijaan tyypillä oli semmmonen älämöinti kahteen asti, ettei voinut kuvitellakaan nukkuvansa. Joka suuntaan työnsi minkä kerkes semmosella voimalla, että alko jo tuntua kuin siellä olis joku taapero! Sitä jatkui lähes taukoamatta klo 19-02! Ja lonkkasärkyjen takia ei voinut aamullakaan jatkaa unia, joten on tässä ehkä 4-5h nukuttu. Mä en halua enää kasvattaa tätä tyyppiä lisää!!!!

Voimia MAMINALLE! Toivottavasti mies tuli edes jossain vaiheessa järkiinsä.

metsäapila ja myy 40+2
 
:hug: Voimia Mamina! Ei kyllä paljon järki päätä miehellä pakota- anteeksi vaan näin suora kommentti. Tunnen muutamia miehiä, jotka ei tod osaa ajatella kaljapulloa pidemmälle. Meillä tehtiin diili jo muutamia viikkoja sitten että mies ei ota yhtä enempää illalla, jos vaikka lähtö tulisi. Sinänsä ei ole rankkaa ollut, koska mies paljon töissä ja raksalla, eli ei senkään puolesta voisi olla krapulassa aamuisin.

Kyllä ketuttaa tämä edelleen raskaana olo, mutta ei siitä sen enempää.
 
LEP
maminalle :hug: . Kyllä tosiaan taitaa miehesi osata olla hyvin ajattelevainen. Voin sanoa, että jos oma mies noin tekisi niin varmaan oisin lukot vaihtana yöllä ovesta kun sen verran hermot menisi! :kieh: Onneksi tuolla sentään on aivot pysyneet mukana, eikä ole puhunutkaan mihkään menoista tässä vaiheessa raskautta enää. Jaksamista sinne paljon!

Tänne ei edelleenkään erikoisempia. Illan ja alkuyön oli mahassa ihan hirmuinen ralli kokoajan. Kyllä sattui jo toisen möyrimiset masussa. :snotty: Miehelle jo sanoinkin, että mikä 5 kiloinen se jo on, kun masukin kohosi kuin pullataikina välillä. :D
 
Ryyppäis muuten miten paljon tahansa, mut en tosiaan koe että hän kunnioittais miuta pätkän vertaa kun tekee tollasia valintoja! Sit tuli kotiin viiden aikaa aamuyöllä ihan lärveissä!! Ja kokoajan oli muka valmiudessa jos miul tulis lähtö..kuvitteliko hää tosiaan et ois päässy synnytyksee mukaan kännissä..
Miusta suhteessa pitää kunnioittaa toista ihmistä, jos ollaan yhdessä lasta haluttu niin sillon homma hoidetaan yhdessä alusta loppuun, ei hän voi tehä tollasia paikalta-poistumis-temppuja..--vaan siks että oli riitaa, ja et häntä ei nyt huvita.
Ja kun hän kokee asiat ilmeisesti vielä niin et minä yritän määräillä elämäänsä, kun sanon ettet saa lähteä mihinkää lähellä laskettua-aikaa..
Ajattelisin, et jos hän kokee tollaset normaalit asiat määräilynä, niin sitten ei ole edes sitä omaa tajua tai tahtoa pysyä täällä kotona minun tukena.

Anteeksi kaikki tää avautuminen tosiaankin, ei tälläset asiat edes kuuluis tähän pinoon.. :snotty:
 
Mamina!

Täällä on yks äiti, joka on eronnu ensimmäisestä miehestä ja lapseni isästä. Siitä on jo 12,5 vuotta aikaa.. Olin silloin 22-vuotias nuori 2 vuotiaan tytön äiti. Eron syynä oli mikäpä muukaan kuin kuningas alkoholi! :/

Lähtöäni en ole katunut. Väleissä ollaan yhä... Meillä oli vaan niin erilaiset arvot jne.. Minä en ryyppäile tai juokse missään. Koen lasten olevan ykkönen elämässäni. :heart:

Sain uuden miehen 12 vuotta sitten.. vähän eron jälkeen. Hän ei juo tai käytä alkoholia nykyisin ollenkaan, nuoruuden huumassa kerennyt kyllä.. Ei ole kertaakaan ottanut yhdessäoloaikanamme. =)

Meillä on kohta 8-vuotis hääpäivä.. 7-vuotias poika ja kohta pikkuinen.. :heart: :heart:

Älä kiusaa itseäsi, älä tee hätiköiden kuitenkaan päätöksiä. Päätös on sinun, älä anna toisten siihen vaikuttaa. Minun lähtöäni vastusti koko sukuni! :'(

Voimia sinulle! :heart: :heart: :hug:
 
Huomenta! Tällä edelleen ilmoittautuu ärtynyt ja turhautunu possu! Eilen saunottiin ja lemmittiin ja yöllä heräsin supistukseen, mut eipä ollu kummonen. Pari tuli lisää kunnes nukahdin, niin sen jälkeen en tiedä mitä on tapahtunu, mut aamulla heräsin taas KOTONA! :kieh:

Tänää ollaan ulkona koko perhe ja illalla olis sellanen liikuntamaailma muksuille jonne ukkokin tulee mukaan. Jos me sinne keretään, ku olis niin paljon muutankin... Aina nää viikonloput menee niin nopsaa. Yhen päivän ukko aina kalassa ja sit jää vaan yks päivä. Nyt täytyy laittaa jo aamupalaa. Maha kurnii ihan hitosti!

Jännä ja Vaavi 39+3
 
LEP
Näettekö muut öisin paljon unia nyt? :whistle: Minä näen kokoajan ihan kamalia unosia, kaikki telkkuohjelmatkin mitä illalla katsoo tuo oman säväyksen uniin. Olen nähnyt nyt unta tapoista, raiskauksista, pedofiileistä, nyrkkeilystä ja toissa yönä sitten unessa oli hukkuneita ihmisiä. :| Erittäin mukavia unia tuollaiset ja kun vielä niin aidon oloisia. :'(

Joulusta kyseltiin eilen... Me meinataan viettää Joulu nyt ekaa kertaa omassa kodissa ja ei lähdetä minnekkään kiertää ympäriinsä. Mun vanhemmat ja isovanhemmat tulevat käymään aattona syömässä sekä lahjat jakamassa, mutta ei sen kummaisempia. Ruuat teen äitin kanssa yhdessä sitten. Ihanaa olla kerrankin ihan kotosallakin, kun ennen aina oltu jossain muualla. :) Stressiä koitan olla ottamatta joulusta ja mitä ei jaksa/ehdi laitella, niin olkoon. :)
 
Mamina, jaksamista ja tsemppiä sinne :hug:

Tähän asti olen odottanut ihan rauhallisella mielellä laskettua aikaa, mutta nyt alkaa tuntumaan että vauva sais kyllä jo tulla :) Minä saan kyllä öisin nukuttua ihan hyvin, mutta tuo selkäsärky tekee mut hulluksi :kieh: Hitto, kun se alkaa heti aamusta eikä siihen auta mikään, onneksi sentään öisin ei satu...

Me vietetään joulu kotona, meidän molempien perheet asuvat sen verran kaukana, että ollaan ihan alusta lähtien vietty joulut ihan keskenämme. Uudeksi vuodeksi ollaan sitten lähdössä lappiin, pikkasen jänskättää miten reissu sujuu noin pienen vauvelin kanssa :) Toivottavasti vauva syntyy joulukuun alussa, niin sitten neiti on jo lähes kuukauden ikäinen matkan aikaan :D
 
pitipä tulla kurkkaamaan, olisko kukaan päässyt vauvan hakuun!?

mamina...tiedän tunteen..meilläkin mies lähti dokaan, vaikka mulla oli jo rv 37 kasassa ja edelliset syntyneet tuolloin..enpä olis minäkään huolinut kännissä olevaa miestä synnytykseen mukaani..ja mies luuli varmaan et otan, kun lähetteli jatkuvasti viestiä, et joko tarvii mennä..toisaalta toivoin et olisin tuolloin päässyt synnyttämään, niin olis mieskin tajunnut mitä menetti!

 
Täällä vieläkin..
Kaveri potki ja heilui niin että sattui tonne 2-3 saakka,sitten rauhottui hieman että nukahdin.Nyt onkin onneks ollut rauhallisemmalla päällä.
Sain jopa tehtyä aamulla mansikkahilloa ja karviaishyytelöä,viikolla tein mustaherukoista hyytelöä..eli nyt on pakkasessa tilaa joulu sörsseleille.
ÄITIYSLOMALAINEN:peukut sulle kun tommosia jaksat vielä vedellä,mä olisin ton jälkeen kuollut :D
Mutta muistan kun jostain lehdestä luin äidistä joka oli synnytystä edeltävänä iltana käynyt vielä reilu 10km lenkillä.Ehkäpä homma onnistuis sitten jos olisin koko odotus aikana voinut kuntoilla kunnolla..jossittelua :whistle:

mamina:Täällä ei ainakaan pääse synnytykseen mukaan mikäli mies on maistissa ;)
ja jaksamisia oikeesti sulle,meillä miehellä on ollut kaikkia maailman kissan ristiäisiä tässä nyt parin kuukauden ajan ja mulla on ollut pinna todella kireellä sen suhteen.Oonkin sitten sanonut että jos ei se ite ymmärrä asiaa/tilannetta,niin mä en sille voi oikeesti mitään..
Onkin sitten viikolla puuhannut kaikkea tytön kanssa ja nyt kun h-hetki lähestyy niin sen menotkin on onneks rauhottuneet.Lähti tytön kanssa tunti sitten uimaan,niin saan tehtyä puuhailuni rauhassa.
:hug:

ja olikos se josjos vai kuka kirjotteli kun vauva joutui teholle just kohonneiden crp arvojen takia?no mutta kumminkin meillä oli sama homma,sai antibiottikuurin suoraan suoneen 7pvä:n ajan.Eikä ne siellä synnyttäneiden osastolla hoida tota suoneen menevää,joten tyttö oli keskolassa sen viikon.Onneks tää mammakin joutui olemaan sen 9pvä,joten päästiin molemmat kotiin vasta samana päivänä.Lähtöpäivänä tyttö sai jo puhtaat paperit ja mun päästämistä jahkailtiin,sillon alkoi hieman ahdistaa.
Itse tosiaan kävin alku toipumisen jälkeen imettämässä aikalailla kaikki ruokailut keskolassa,tiesin että n.4tunnin välein neiti herää ja sovittiin että soittavat huoneeseen jos herää aikasemmin.Hyvin homma sujui ja joskus hoitsut antoivat pullosta mun maitoa yöllä,niin sain itse nukuttua.

Mä jatkan ruoan laitto puuhia..ihana ilma ulkona,tosin on luvattu se lumimyräkkä..saa nähdä millanen sekin taas on.

Suppareita!!


mamskeli ja kössi 39+2
 
Paikalla edelleen......
Mä näin taas viime yönä unta että kävin synnyttämässä...harmi että oli vaa unta :snotty:

Lonkkia särki edelleen penteleesti yöllä, se särky pakotti nousemaan ylös jalottelemaan.

Jotain positiivista sentää tähän aamuu, multa tulee nyt sitä limatulppaa. Semmosta verensekasta limaa. Toivohan siinä herää vaikkei se mitää lupaa.

Se myrsky muuten ainaki jo alottelee helsingissä, ulkona tuuuuleeee.
 

Yhteistyössä