*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

mäkin kävelin vielä 6km lenkkejä 2vuotiasta työnnellen rattaissa. tasaista ylämäkeä, tiistaina, keskiviikkona ja torstaina..ilman supistuksen supistusta..ja paikat oli jo 4cm auki ja kanavaa 1cm..vauva syntyi sit lauantaina..käynnistyksellä, kun käännettiin poikkitilasta pää alaspäin..

myrsky tekee tuloaan..hui :eek:
 
Moi,

tulin ilmottautumaan!

mamina, voi hitto! :hug: Nuo ukot ei kyllä välillä osaa ajatella yhtään mitään! Ja todellakin tänne saa purkautua! Eiköhän me ymmärretä siuta ihan hyvin, kaikki ku tässä samassa tilassa ollaan (ja osa vastikään ollu)!

Meillä tuo nyt ei baarissa käy muutenkaan, mutta välillä innostuu kotona 'muutaman' ottamaan. Mutta nyt viime metreillä se kyllä on onneks ollu autolla-ajovalmiudessa. Sanoin sille, et jos taksilla joutusin laitokselle menemään, niin sillä ei kyllä olis yhtään mitään asiaa sinne! Mutta kesällä välillä meinas käydä ärsyttämään, kun joka paikassa tarjoajille toitotti, et voihan hän nyt kaljan ottaa, kun on kuski mukana omasta takaa! :kieh: Sillon välillä kiehuin ja manasin miljoonaan kertaan et miks koskaan olen ajokortin ajanut! |O Ei sillä et tarpeenhan se kortti oikeesti on, kun täällä meillä päin ei kauheesti noita julkisia liiku. Mut sillon sapetti!

Täällä tuulee niin paljon, että tuntuu et kattopellit lähtee lentoon! Tuulikello hakkaa hulluna parvekkeella ja just kattelin noita lyhtyjä et kestääkö tos etupihalla enää telineissään!

Nytku vaavi päättäs ens yönä syntyä, ni sille vois kertoo myöhemmin tarinaa: "Oli synkkä ja myrskyisä yö..." :LOL:

Joo, taidan kattella valokuvat kalenteriin. Siis semmosiin teetettäviin. Ei vaan nyt ole vissiin muualla tarjouksia meneillään ku extrafilmillä. Sieltä kai sit..
 
Tehokin ilmoittautuu sunnuntain nimenhuutoon :D

Ulkona on alkamassa ihan kauhea myrsky; lunta sataa jo vaakatasossa ja tuulikin on ihan kohtuullinen. Pakko oli kuitenkin käydä kävelemässä pikkasen ja samalla palautin leffan.
Mullakin tosi levoton yö takana, kun masun asukas piti melkoista rallia. Valitettavasti tämä möyriminen ei kyllä näytä mulla tuottavan yhtään supistusta.
mamina Onpa sun mies ajattelematon, kun lähti ryypiskelemään. Ihan turhaa stressiä aiheuttaa sulle ja sitä kautta vauvalle myös. Mä kiehun jo täällä miehelle, kun se ottaa muutaman kaljan ruuan kanssa. :ashamed: Me oltiin sovittu, että nyt ei oteta enää yhtään alkoholia, mutta eipä tunnu viesti menevän perille. Onneksi kuitenkin pysynyt ton muutaman kaljan rajoissa.
Nyt lähden ruuan laittoon. Luvassa karitsan paahtopaistia ja rosmariiniperunoita sunnuntai päivän kunniaksi, nam :p
 
Mulla on ihan karmee olo! :whistle:

Kohta en pääse yhtään liikkeelle.. koko alapää on ihan tohjona! :kieh:
Tää alko tänään, järkyttävä kolotus.. jalkojen nostaminen on tosi ihanaa! Vauva on tainu tosiaan tipahtaa alas.. :eek:

Tulis jo! :heart:

Kiva asua täällä korven keskellä tällaisena myrskyisenä päivänä jos lähtö tosiaankin tulisi! Hyvällä kelillä Kysille ajaa täältä 1,5h ja jos tiet ei oo auki niin... Luoja yksin tietää! :|

Sipra 40+2
 
HEIPPA KAIKKI!

NYT SAA ONNITELLA! Meille syntyi terve poika maanantaina 17.11! :heart: Viikkoja kasassa oli silloin 39+2. Mitat: 51cm ja 3530g. Perjantaina päästiin vihdoin kotio, kun pienen paino alkoi vihdoin nousta. Mä olen ite toipunu jo lähestulkoon entiselleni ja painokin on tippunu jo kiitettävästi...

Sen verran pikaista synnytyskertomusta, että "luomuna" tuli! Ainoa kivunlievitys jota käytin oli ilokaasu, jota hengittelin muutaman tunnin. Avautuminen oli melko nopeaa vaikka töitä teinkin yhteensä joku 8 tuntia... Ponnistusvaihe kestikin sitten 1h 36 min!! Ja imukupilla piti pikkasen vielä jeesata lopussa, kun supparit loppu jo paljon aiemmin vaikka tippaa laitettiin sen minkä kerettiin...

Limatulppa lähti vasta sunnuntai-iltana vaikka lapsivettä hulahteli pöksyihin pitkin päivää. Menin sitten synnärille näytille siinä klo 16 paikkeilla sunnuntaina vaikken supistuksia tuntenutkaan ja todettiin, että homma oli jo täydessä käynnissä! :LOL: =) Siitä sitten alkoikin kova ravaaminen sairaalan käytävillä ja rappusissa, jotta saatiin niitä supistuksiakin aikaiseksi. Ammeessa viihdyin melkein reilun tunnin ja ammeesta sitten mentiinkin jo suoraan synnytyssaliin.

Kaikki voidaan hyvin ja nyt on alkanu maitokin nousta joten poitsu viihtyy tissillä muutaman tunnin välein :LOL:

Nyt vaan kaikille tosi, tosi paljon tsemppiä näille viime metreille, joilla se oma Nuppunen on vielä siellä masussa ja ihan MIELETTÖMÄSTI ONNEA niille, jotka ovat nyt menneellä viikolla vauvaantuneet! :heart: Luen noi teidän tekstit heti kun vaan suinkin ehdin =)

Oikein hyvää talvista sunnuntaita! Toivottelee pojastaan onnellinen Wela
 
Jaahas jaahas. Täällä on jo tullu melkosesti lunta :eek: Oltiin äsken pihalla sahaamassa puita jotka kaatu silloin pari viikkoa sitten mysrskyssä. Mä koitin ukkoa auttaa sen verran ku tuntu hyvältä. Sitte sain jo tulla sisään istumaan vähän, ku alko selkää ja lantiota jomottamaan.
Nyt on tavallaan pirtee olo, mut kuiteski väsyny ku tuli vähän tehtyä jotain.
Ihanaa oli olla koko perheen voimin ulkona ja muksut tykkäs laskea liukurilla vaikka tuuliki niin paljon. Harmi ettei itte päässy laskemaan ku on niin tönkkö olo, kun miljoona kerrosta päällä kun ei talvivaatteet mee päälle. Enkä meinaa ostaa enää isompia kyllä parin viikon takia. Toivottavasti yhden päivän takia =)
Nonii, mä taidan jatkaa ruoanlaittoa, että sais masuun jotain ruokaa. Alkaa meinaa tulee kova nälkä!
 
LEP
Onnea wela ja perhe!! :flower: :flower:

tietämättömälle kovasti tsemppiä viimeisille odotuspäiville! Toivotaan et pääsisit jo tositoimiin vaikka ensi yönä!

manhis, minusta ainakin loistava idea tehdä oma pino tuonne vauvoihin sitten meidän porukalle! :) Ois ihanaa kun voisi siellä jakaa sitten kokemuksia saman porukan ja saman ikäisten vauvojen äitien kanssa. Minä ainakin kaipaan sitä varmasti!
 
Onnea Wela :flower:

Täällä myrskyää. Lapset valitti ku en ensin päästäny niitä ulos. Aikansa valittivat ni kehotin niitä painumaa ulos :saint: Eivät kerta puhetta ymmärrä ni menköö kokeilee kuinka kivaa on ku lumi piiskaa naamaa.
 
En ole paljoa kirjoitellut, mutta kovasti seuraillut taustalla varsinkin viime aikoina. Kovasti onnea kaikille jo käärön saaneille ja jaksamista sitä vielä odottaville.

Meille syntyi ihana tyttövauva 19.11 klo. 10.04. Painoa oli 3505 g ja pituutta 52 cm. Viikkoja oli kasassa 39+6 eli tyttö syntyi päivä ennen laskettua aikaa. :heart:

Nyt kuitenkin täytyy mennä hieman lepäilemään:)
 
eipä kyllä ees huvittais tossa ilmassa lähtee naikkarille synnyttää...en haluu ees kuvitella et jos lähtis supparit tulee heti nopee ni millasta olis venata et mies saa auton lähtö kuntoon ja eipä tuolla ilmalla kyllä ajella muuta kun ihan hissuksiin...ku ei varmaan uskaltais luottaa et taksiakaan ihan heti saa :/

ja sit mä pöljä menin viel ajaa sen kaverille ja lähti viel toisen kyydillä ni nyt jos rupeis tapahtuu ni vois olla tuskasta venata et toinen pääsee kotiin vie koirat ja sit vast ruveta putsii autoo :whistle: :whistle:

noh eipä kyllä taida olla pelkoo et mitään tapahtuis..

nyt oon kyl silti onnellinen ettei asuta maalla kaukana sairaalasta vaikka usein siitä haaveilen..mut kyllä meiltäkin tonne naikkarille sen 30min ajaa ihan hyvällä ilmalla..et kylhän tuolla menis aikas paljon pidempään...
 
LEP
Joo tosiaankaan ei ole nyt sää sellainen, että tässä haluaisi lähteä synnyttää! :eek: Oikein mukavaa sellaiset reilut 100km ois tuolla myrskyssä mennä autolla supistuksineen. Vaikka nythän sää on just sellainen, ettei ois ylläri jos lähtö tuliskin. :LOL:
 
Onnea adimo pienestä tyttövaavista!!! :flower: :heart:

Joo-o. Mä voin lähtee vaikka tässä säässä synnyttämään, kunhan vaan pääsis synnyttämään. :/ Onks nyt viikonloppuna kukaan lähteny synnyttämään. Tais olla kuitenki hiljanen viikonloppu!
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä ja tuesta!!
Enpä tiedä mihin suuntaa meidän tilanne vielä lähtee menemään.. ei tosiaan kannata tehdä äkkinäisiä päätöksiä, niinkuin sanoit Sipra.
Ei siin muuten mitää niikää, jos mies ois sanonu/kysyny et sopisko et lähtee, mutta ku ei sanonu mitään, lähti vaan kaverille, ja sille tielleen jäi, koska häntä nyt sattu haluttamaan se ryypiskely..!

Manhis, kyllä mie meinasin että voisin vauvapinon meille väsätä, mutta saa sen toki tehdä joku muukin jos halukkaita löytyy=)

joo täälläkin tosiaan myrskyää!! jos nyt ottasin tälläkertaa ton lyhdyn ajoissa sisälle, viimeks kovalla tuulella se paiskautu maahan ja meni ihan vinoks, mokoma peltilyhty. onneks ei lasit särkyny:)

Pamppis, miekin oon miettiny tota et vois sanoo et synty synkkänä ja myrskyisänä yönä. Onhan noita myräköitä ollu tässä muutamaan otteeseen jo:)

Samirilla on lähtö edessä sit ihan pian jos tuli verensekasta limatulppaa, oon ymmärtäny et se verensekane limatulppa kertos nimenomaan PIAN alkavasta synnytyksestä! miula ei oo siin seassa mitää verta ollenkaa, pelkkää limavuotoo vaan, ja sitä on tullu jo kohta viikon verran, ja sillo aiemminkin.. Mut mihinkäs mie täältä pääsisin!
--Mie oon varmaan se ensimmäinen ihminen jolla se vauva jää kasvamaan ainiaaksi tonne mahaan :LOL: :LOL:
 
ONNEA WELA JA ADIMO!

Täällä yhä kokonaisena, käytiin äidin syntymäpäivillä 100km:n päässä ja tuloksena kaksi supistusta koko reissun aikana.. ei paljon auttanut. Mä olen asennoitunut ensi viikon perjantaille, kun on aika äitipolille... jospa ne siellä käynnistelis eikä tarttis enää seuraavan viikonlopun yli odotella.

Maminako se kyseli et onko eronneita.. Mä olen, minulla on neljä lasta edellisestä liitosta, erottiin 2006 syksyllä, oli ollut kaikenlaista jo vuositolkulla, löysin sit nyk. mieheni ja samalla otin eron. Vuoden päästä mentiin naimisiin ja nyt siis reipas pari vuotta oltu yhdes ja eka yhteinen tulossa. Tämä on miehelleni ensimmäinen, hänellä ei siis ole aikaisempia lapsia. Hän on myös minua nuorempi usiamman vuoden.. ;) Ja päivääkään en ole katunut!!

Mut nyt pitkälleen hetkeks, kyljet kipeenä kun istunut autossa sen 200km ja juhlissa kans pelkkää istumista.. Täällä Oulussa ei ole vielä myrskyä näkynyt.

Supistuksia kaikillle!!

marrasvauva 41+0
 
Paljon Onnea Wela ja Adimo vauvoista :heart:

mamina Hitto miten ajattelematonta meininkiä mieheltä kyllä.. aika pahalta tuntuis mustakin kyllä, että jos ei lapsen synnyttäminen ole arvoasteikossa alkoholin edellä. Itse olen miehelle sanonut, että kotona ei tartte päivystää, mutta semmosessa kunnossa täytyy olla, että tosiaan lähdön sattuessa ollaan semmosessa kunnossa, että voi saliin ottaa mukaan. Eli menkööt baareihin niin paljon ku ehtii, mutta juoda ei kyllä tartte yhtä/kahta enempää illan aikana..

Täällä alkaa olla jo aika turhautunut olotila.. jotenki tuntuu, että ei muuta ku hanskat nyt naulaan.. en jaksa enää yhtäkään kikkaa kokeilla. Taidanki oikeastaan koko ensi viikon pyhittää ihan vaan nukkumiselle ja lepäilylle.. Kai ne tuon vauvan sitten avittavat ulos masusta ennen ku istukka toimimasta lakkaa.

Kamala ilma ulkona ollu kyllä tämän päivän, saanu ihan todenteolla olla harjaamassa etupihaa, että päässy koiran kans lenkille ilman, että on kengät läpimärät.

Jospa sitä menis laittelee saunan päälle ja sitten söis jotain välkkäripalaa.. ja alkais ihan vaan möllöttelemään sohvalle.

Mecu&Möhö 39+2
 

Yhteistyössä