*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Onnea adimo :flower:

Kylläpä kesti ennenku kone anto mun kirjautua.

mamina mulle sopii kyllä pian alkava synnytys, tosin en mielellää lähe tonne myräkkää.
Aamulla sanoin miehelle et vihdoinki jotain mikä kertoo et täs joskus viel pääsee synnyttää, LA on keskiviikkona.
Ekan kanssa näin limatulpan sairaalassa, semmonen kananmunan kokonen limamöykky, väritön. Tokalla kerralla en nähny moista ollenkaa. Nyt se vissii tulee sit näin "väritettynä" ja pikkuhiljaa.
 
Lämpöiset Onnittelut Welalle ja Adimolle pikkuisista vauvoistanne! :heart: :heart:

Täällä on mennyt neidin kanssa ihanteellisesti nyt yöt. Nukkuu n.4h putkeen, syö ja nukkuu taas..Aivan ihanaa vauva-aikaa tämä on ollut ja toivon sydämestäni että pian jokainen marrasmassu pääsee tuhisevan nyytin kanssa kotiin ja saadaan tosiaan jatkaa yhteisiä juttuhetkiämme uudessa pinossa.

Samir05: miten olis, jos minä nyt vuorostani tulisin sun alitajuntaan että pääsisit synnyttelemään?! :LOL: Muistat varmaan kun näin unta et käskin sua synnyttämään et mäkin pääsisin ja ei tainnut mennä kuin päivä tai kaks kun oikeasti olin synnyttämässä! :D

Mamina: Osaan hyvin kuvitella sun tunteen ja ahdistuksen...taitaa mies paeta jotenkin tilannetta tai jotain jos tietää että teillä muutenkin kinkkinen vaihe parisuhteessanne. EI juuri mikään voi olla loukkaavampaa kuin se että alkaa tuntemaan ettei kunnioiteta tai välitetä ja on arvoasteikossa alempana kuin moni muu asia. Itse erosin v.2004 lasteni isästä. Syynä oli juuri tuo kunnioituksen ja arvostuksen puute. En jaksanut olla se joka pitää köliä pystyssä ja toinen ei tee töitä parisuhteen eteen vaan on kuin yksi lapsista. Myös alkoholi alkoi olla yksi ongelma miehellä. Lisäksi paljon muuta ongelmaa koko vuorovaikutuksessa miehen kanssa. V.2005 löysin tämän uuden mieheni ja en voisi olla onnellisempi. Koen olevani tasavertaisessa suhteessa jossa toimii kunnioitus ja toisen arvostus. Nyt meillä on yhteinen käärö joka oli rakkautemme täyttymys. (miehellä ei aiempia lapsia ole) ja silti suhde ex-mieheen ihan hyvä, parempi kuin avioliitto! Meillä on yhteishuoltajuus ja lasten asioista päätämme yhdessä edelleen. Ero ei ole aina paras ratkaisu eikä se meillekään mikään nopea ratkaisu ollut. Olimme yhdessä 11 vuotta ja viimeiset 5 vuotta yritimme yhteiselämää ongelmista huolimatta, haimme apua parisuhdeneuvojilta ja terapeuteilta- siinä onnistumatta. ;Mutta jokainen tavallaan. Tsemppiä ja voimia teille! :hug:

Nyt imetyspuuhiin tästä mentävä ja toivottelen kaikille Suuren Suuria Supistuksia!! :D

-OnnenOmena ja neiti 8pv- :heart:
 
** siis koitin lähettää tät viestii tunnin verran**

Therve,

ja onnittelut welalle ja adimolle!

Meilläpähän on ollu ihan mielenkiintoinen päivä. Ja juu, älkää unta nähkö, mitään ei SILLÄ rintamalla ole tapahtunut.. Ja ihan hyvä niin, kun täältä ei olis millään muulla pois päässy ku paloauton kyydillä! :LOL: Siin olis kyllä ollu lähtö sinänsä! Kertomista ainakin lapselle..

Täytyy nytkin vähän väliä talletella tätä ja muokata uudelleen, kun nuo sähköt ei pitkiä aikoja päällä kestä vieläkään.. Itseasiassa puolessa taloo (mm. keittiö, veski, mein makkari) ei ole sähköjä ollenkaan. Joku homma et kolmivaihesähköstä ei yks vaihe toimi. Ja vesipumppukaan ei kahdella piuhalla pelitä, joten toivotaan ettei ala mitkään supistukset ala -> niitä kun ei nyt suihkulla paljoo lievitellä! :D

Tuossa tiellä oli kaatunu niin sähköpylvästä kuin kuustakin. Oltiin totaalisen motissa. Nyt on ne kuuset tieltä raivattu, mut sähköpylväs odottelee edelleen sähkölaitoksen kavereita. Verkkolehdessä luki, et koittavat korjata vikoja illan ja yön aikana, mut katotaan nyt ehtiiks toi mein vika niihin..

Mut eipä siinä, kone toimii toisella puolella taloo, joten onpahan jotain tekemistä.

Nii, taitaa olla et tuleekohan mein pinossa neljää jakautunutta tänä viikonloppuna. Ei vissiin ainakaan kukaan ole ilmottanut lähteneensä? Sit joskus kun itelle lähtö tulee, ni koitan muistaa käyä tänne jotain merkintää laittamassa.. Näinköhän myö mamina yhtaikaa hospitaaliin satuttas?? Sie ainaski tunnistat miut, joten huikkaile sit (siis jos siellä yhtaikaa ollaan)! Kun mie muistan vaan siun tyttäres nassun!

Mitähän sitä seuraavaks keksis.. Töllökään kun ei oikein toimi ja ei viiti vartavasten sitä hajottaa. :/
 
Welalle ja Adimolle onnittelut nyyteistä :flower: :flower:

Täällä on päästy iltaan taas ja päivä aikalailla normi,muutama kipeämpi suppari..muuten vaan niitä ahdistavia harjotus versioita.
Me uskaltauduttiin koko porukka ulos,eli minä,mies,tyttö ja 2 koiraa + pulkka.Mies meni koiran kanssa niin että tyttö oli pulkassa koiran vetäessä valjailla,se meno oli hurjaa katseltavaa kun oli kauhea lumipyry vielä...tyttö vaan huus aina lisää ja kovempaa =)
Toisen koiran kanssa vaan katseltiin sitä menoa sivummalla,tunti siinä vierähti ja paistelin kasan lettuja iltapalaks.
Ylläri ylläri taas kaatusin tuolla pyryssä mahalleen,mutta onneks pehmeään hankeen.Mahaan ei sattunut,mutta meinasin tarkkailla olotilaa kun tossa tunti sitten tuli muutama kipeä supistus ja nyt on harkkareita koko ajan..
Eli tää talvella odotus ei oo mun juttu,kaatuilen vaan :LOL:

mammoille ihanaa vauva arkea ja odottaville suppareita/synnytyksiä :heart: :heart:


mamskeli ja kössi 39+2
 
**voi jökitys, et sai yrittää lähettämistä :D**

Onnittelut uusista "jakautumisesta" Welalle ja Adimolle :flower:
Kyllä sitä itsekin jo moisia uutisia tänne kirjoittelisi....

voi että tuota tämän päivän säätä...Meidän koira oli aivan innoissaan hyppimässä tuolla hangessa...Kyllä mäkin tykkään lumesta, mutta tuo tuuli on ihan hirvee :eek:

Täällä ei mitään uutta masurintamalta. Hirmuinen meno on ollut eilisillasta asti pikkuisella, ei oo voinu kun naureskella tuolle venyvälle vattanahalle :D

Maminalle iso hali ja jaksamisia miehen kanssa. :hug:

Metalheart 40+2
 
Voi vimpula.. Olin enemmän kuin 50% varma että synnytän tänä viikonloppuna. Massukin erittäin laskeutunut ollut jo joitakin päiviä..
Eilen se 13km kävely = ei apua
Tänään tehosauna =ei ....
Vk39 tasan nyt täynnä

Nyt pettynyt fiilis eka kertaa.. tai sellainen " Ei se sieltä näytä syntyvän". Vaikka ei ole edes yliaikaa tms. Mutta odotin "etukäteisvauvaa" kun suvussa tapana.. Mutta ei näköjään minulle sitten >:p
 
Muillaki on sit vissii vähän ongelmia saada viestiä läpi, oon yrittäny useemman kerran.

OnnenOmena tervetuloa :D luulis sen toimivan nytki ku toimi aikasemminki :LOL:

Saa nähä pääseekö tosta ovesta ulos aamulla jos ei toi lumentulo vähän rauhotu...
 
Ai että tuolla pihalla oli ihanaa!! Tuuli on tyyntynyt ja kaikkialla on niin puhtaan valkoista :heart:
Toivottavasti tuo ei ihan huomenna sula pois.....

Mulle iski ihan hirvee herkkuhimo eikä mitään hyvää kaapissa :(
Täytyy varmaan juoda kupillinen kuumaa kaakaota, josko se helpottaisi...
 
Täälä myräkkä alko vasta illan tullen, nyt tullut luntakin jo jonkin verran.. Kunhan pysyisikin sitten. =)
Mä totesin, että synnytän kuitenkin vasta joulukuussa ja lakkasin odottamasta sitä (kohtuu onnistuneesti) :D Totesin että täälä pääsääntösesti tuntuu menevän yli lasketun ni meneehän se mullakin ja siihen on kuitenki vielä melki viikko aikaa kun on viimeisten joukossa. Huomenna olis taas neuvola..
 
mä oon ruvennu miettii et josko kannattais rupee tähtää siihen et tekis vaik suomen ennätyksen raskauden kestossa...tienaiskohan sillä ;) rupee tää aika olee jo niin pitkä et hittoako sillä väliä jos sitä enää venyttää :headwall:

ei merkkiäkään synnytyksestä,,ja ei sit osunu tuo mun arvaus oikeesee et synnytän 23.11...eli käynnistystä ootellessa..ja nyt ensin keskiviikkoa ku on se kontrolli..ei tää mukelo ennen sitä tuu...
METALHEART76 ja SAMIR05 täähän rupee vaa olee mahollisempaa et osutaa naikkarille samaa aikaa ku päivät menee eteenpäin=)

tietämätön ja mahaan juuttunu muru rv 41+3!!!!! :headwall: :headwall:
 
Aamun nimenhuuto alkakoon!! TÄÄLLÄ! :wave:

Takaisin nyky-yhteiskunnassa, kun sähkötkin taas toimii! :D Heräsin puol viis siihen, et meillä palo kaikkialla valot. Olivat siis jääneet on-asentoon, kun likka oli räpsytellyt kaikki katkasijat illalla läpi kun ei valoja ollut!

Niin, hippua ei tosiaan ole näkynyt!

Ja tietämätön, älä nyt vielä toivoasi menetä. Raskauden normaalikestohan on mitä tahansa 38-42 viikon väliltä! Kuten jo olen kertonutkin, niin itellä meni viime raskaus 42+0 saakka.. Käynnistys olisi ollut 42+0 aamulla, mutta tenava lähti syntymään edellisenä iltana.

Täytynee lähtee aamukaffen keittoon, jos vaikka myöhemmin irtois enemmänkin juttua.
 
Täällä kans yksi ilmoittautuu aamun nimenhuutoon.. yö meni pätkien, kolmesta viiteen supisteli säännöllisen epäsäännöllisesti, olin jo toiveikas et kyl ne tästä alkaa säännöllisiksi ku tehojakin alkaa jo olla.. ja kissanviikset.. niin sitä taas vaan herättiin puoli seitsemän kellon soittoon.
Neuvola tänään klo 11, mut enpä usko et siellä mitään ihmeitä.. jos nyt ei sf mitta ole kasvanut mahdottomasti, sit lupas katsoa et jos koetettais kiiruhtaa sitä aika äitipolille.

marrasvauva 41+1
 
pitääpä tulla täältäkin päin ilmottautumaan.

ekaks onnittelut vauvaantuneille! :)

olispa niin mukava kirjottaa että meille synty vauva mut kun ei niin ei.eilinen päivä oli ihan itkupäivä taas.itkin vaan tätä omaa oloa yksin vessassa kun ei mikään enää onnistu ja niin huono olo ja olla koko ajan.ahistaa ihan hirveesti.siinä meni sitten se päivä jota on helmikuusta asti ooteltu.oli siis la eilen.no ompahan koko ajan lähempänä käynnistyspäivä.sinne asti mennään ihan varmasti.

viime yö oli taas kauhia.nukuin pari tuntia hyvin ja sitten heräsin.oli kuuma ja sit alko tuleen supistuksia.oisin halunnut nukahtaa vaan uudelleen kun tiesin että ei ne johda mihinkään.no sit alko hirveä päänsärky ja närästys.eikä unta lähelläkään.kävin sit ottaa lääkettä ja rennietä mut ku ei auta.jossai vaihees oon sit nukahtanu mut huonosti.supistuksia tuli koko yön ja oli sen verran tuntuvia et unen läpi tunsin kivun mut en kokonaan heränny.nytkin edelleen huono olo ja pää kipeenä ja selkää välillä polttelee.

että oi tätä raskauden ihanuutta!no onneks ulkona on tullut yöllä paljon lunta ja näyttää vieläkin satavan.sanoin miehelle et meen kolaan pihan ni alko vaa nauraa ja sano että et varmana mene.nyt lähen yrittämään saisko unta palloon vähäksi aikaa edes.siivoamaankin pitäis ruveta kun on talo myynnissä niin huomenna olis esittely.että seki vielä. :/ mutta ei auta.

hyviä vointeja edes teille toisille!eiköhän nämä tule ulos tämän vuoden puolella kaikki.toivottavasti. ;)

s & p 40+1
 
Huomenta

Tuli tota lunta sitte ihan kertaheitolla kunnolla. Täytyy tarha keikan jälkee tehä vähän lumitöitä. Lapset on ainaki ihan intona =)

Mä nukuin viime yönä ku vauva :) lonkkia ei särkeny yhtää!

tietämätön alkaa sulla varmasti jo tulee raskaus ns.korvista ulos. Koita jaksaa. Ei varmaa yhtää helpota mut ei oo oikeesti enää montaa päivää, ehkä me nähää naikkarilla :wave:
 
Täällä ollaan :wave:

Ulkona on tosiaan ihanan luminen sää,vaikkakin piha oli niin täynnä lunta että kun kävin koirien kanssa pihalla niin housut oli polviin saakka lumessa.Olin myös ystävällinen ja ihana nainen miehelle + tytölle,kävin laittamassa auton käyntiin ja putsasin lumet pois ennen kun he starttasivat pihasta ;)
Nyt tekis oikeesti mieli päästä lumitöihin...jos menen tohon talonmies hakkarais/pikkaraisen apuriks,mitäköhän se meinais?
Illalla alkoi taas se sama hirvee jumppa ja kaivelu + alapää oli kuin tulessa/samoin lonkat.Koko yön mulla oli ihan hirveen kuuma ja mies yrittää taistella flunssaa vastaan niin toinen oli taas ihan peitto mykkyrän alla :D
Aamulla sitten ainakin huomas että kaveri on tullut alemmas noiden puuhailujen jälkeen kun alapää luun kohdalla on hirveä paine ja kävely on ihan täys ankkaa.Jos mä sittenkin ehdin vielä tässä kuussa :whistle:
Mä meinasin tänään ommella vihdoinkin joululiinan valmiiks,kangas on odottanut pari vuotta komerossa ;)

Synnytys rikasta viikkoa meille kiitos!!!! :D :D :D


mamskeli ja kössi 39+3
 
arghhhhhhh! kirjoitin just tosi pitkän viestin ja hävisi :headwall:

lyhyesti:

:wave: täällä ollaan.

vauveli puskee itseään alaspäin niin että sattuu, vihloo välillä ihan turkasesti. ja ne kivut tulee aina ihan yllättäen.

yöllä ei olla nukuttu, vähän supisteli, mutta ei ihmeitä. Kunhan oli levoton yö.

Eilen pelotti liikenteessä, oli ihan kamala pyry. Kyllä kiitteli Luojaa kun kotiin pääsi ehjänä... Oli se näkyvyys kehä1 sen verran huono.

Tänään neuvola, taas. Viikot on 40+4. Sais tulla jo....

Voimia kaikille!!!!!!!!!!!

Palaillaan kun jaksaa taas sepustella, meni hermot kun hävisi tuo viesti. :headwall:
 
Täällä edelleen!! :kieh:
Mä tuuuun hulluuuuuuux!!!!!! Eilinen saldo: 5 harkkasupparia. Vähän vihlo reittä, mutta that's it :eek:
Lumitöitä vois joo tehä vähän salaa mieheltä, mut kylhän se huomaa jos niitä on tehty. Vois sanoo et naapuri kävi auttamassa.
Huomasin just että noiden meidän isojen kuusten oksat on painunu ihan alas, maahan asti. Taitaa lumi painaa melko paljon. Täällä tupruttaa vielki lunta.Ei onneks tuule enää yhtä paljon. Pakkasta on onneks vielä 2 astetta, niin on kiva mennä ulos vetää muksuja pulkassa.
Miehellä on tänää hammaslääkäri. Sillä kestää siel varmaan ikuisuus kun se ei oo käyny hammaslääkärissä yli 5 vuoteen. Toivottavasti sillä on suussa muutakin kun reikiä. Mulla on elämäni aikana ollu yks reikä, ja kerran ne paikkas sellasen hieman isomma aluna eli kaks paikkaa löytyy mun suusta. Tai nojaa oli mul viisaudenhampaassa reikä, mut sitä ei paikattu ku olin raskaan (hammaslääkärikammo) ja se vedettiin kuitenki melkein heti synnytyksen jälkeen pois.
Noniin, tulipahan höpistyä muuta ku raskaudesta. Alkaa tulla jo korvista ulos koko homma, niin koitan kehitellä kokoajan jotain muuta ajateltavaa/juteltavaa.

Jännä ja Vaavi 39+4 Aaaarggh |O
 
Suuret onnittelut adimolle ja welalle ihanista vauveleista :flower: :heart:

Meillä se ei vaan tajua tulla ja mikään konsti ei auta, eilen pesin ikkunoita ei tullu ku muutama harkkasuppari sillon tällön, pystyis vaan rentoutuun ja unohtaan koko asian mut alkaa oleen pikkasen vaikeeta :kieh:

Tääl on yx joka on eronnut ekan lapsen isästä(joku sitä kyseli)oltiin avoliitossa ja itse täytin just 19v ku tyttö synty, kyllä oli ihan toivottu, mut eipä iskä oikein tainnu olla valmis, kaverit ja alkoholi oli tärkeämpiä, et se siitä. Yritettiin kyllä n. kolmen vuoden päästä uudestaan, mut löysin tämän nykyisen mieheni, enkä voinut vastustaa kiusausta, onneksi, voin sanoa et nyt mulla on se mitä halusin :D

Huomenna olis neuvola.

äippä&itsepäinen "hilima" RV. 41+2
 
äippä-80 sullaki näköjää noita viikkoja kertyny :whistle:

Juu tein vähän lumitöitä, onnex toi edusta ei oo mikää iso alue, vaikeeta se oli. Sain sentää yhen supistuksen aikasex jonka aikana sain halailla lumilapiota.
Tota meiän katua ei oo käyty vielläkää auraamassa, polvii asti siinä riittää lunta, onnex tuolta muualta oli jo aurattu muuten oisin varmaa synnyttäny matkalla tarhalle.

Mulla ei onnex oo yhtää reikää ikinä ollu ja toivottavasti ei tuu. Kerran jouduin hammaskivenpoistoo ja se oli jo semmonen kokemus etten siihenkää uusix halua!
 
PIENI TYTTÖ TULI!

Heipparallaa!

Ke 19.11. klo 8.10 syntyi sektiolla meidän prinsessa!

Painoa 3640 g ja pituutta 46 cm. Paino tippui sairaalassa 3350 g:n, mutta epäilivät että jonkun verran oli vielä lapsivettä sisässä alkupunnituksessa. 9 pisteen neiti. Pituuden epäilevät johtuvan perätilasta.

Sairaalasta kotiuduin lauantaina. Haava paranee hyvin ja vauva pitää mielen virkeänä. Kokonaisuudessaan yllättävän positiivinen synnytyskokemus. Ainoa kipu tuli kanyylin laitossa. :wave:
 
Tervehdys Mammat!

Onnea kaikille vauvansa jo synnyttäneille :flower: :flower: :flower: :flower:


Täällä ei muutoksia olotilassa, vähänkö alkaa pänniä...
Ja kaiken lisäksi kauhea flunssa päällä ja aamulla huomasin sitten vielä silmätulehduksenkin tulleen. Että hyvin menee :headwall: :headwall: :headwall:

Joo, no jos nyt kuitenkin koittais pysyä vähän positiivisempana. Harmittaa vaan kun huomaa itsessään tätä turnauskestävyyden loppumista ja nuo lapset saavat (melkein aina) syyttä suotta äidin kiukut päällensä. Eihän se niiden vika ole että vauva ei halua ulostautua yksiöstään. Iltaisin on niiiiiiin kova morkkis kun on saanut lapset unten maille ja itse istahtaa alas ja alkaa nollailemaan päivän saldoa :/

Neuvolassa kävin viimeviikolla eikä luvannut terkkari mitään polikäyntiä mulle järkätä, kun ei ole tapahtunut mitään muutoksia, siis paineet hyvät ja virtsa puhdas. Turvotusta on tullut vähän, muttei sekään tätsyä vakuuttanut. Sanoi vaan että sinähän voit hyvin... Vauva ei mun mielestä oikein kovasti edelleenkään liiku, ja olen koittanut sitä liikelaskentaa välillä harrastaa, huonolla menestyksellä. Aina kun saan vartin verran makoiltua, niin jo kuuluu jostakin Äitiiii, tuu sitä, tuu tätä.... Välillä olen huulten välistä mutissut että Hei, on teillä isäkin siinä, miksette kysy tai pyytele siltä...

No joo, tulipa valivali- viesti, antakaa anteeksi, taidetaan olla jo kaikki vähän väsyneitä tähän raskausaikaan. :hug:

Koitetaan nauttia tästä lumisesta päivästä, kuulemma loppuviikolla se on jo sitten loskakelit. :wave:
Jokku
 
Lumisateiset terkut täältä Leipzigista!

Ja onnitteluni tuoreille mammoille pikku nyyteistä!!!! :flower: :flower: :flower:

Täällä vielä ollaan - ei oo vaavi tajunnut raskauden ideaa...että loppujen lopuks pitäis uloskin tulla... Eilen sairaalassa, kun kävin CTG:ssä, lääkäri sanoi, että tiedossa on ihan "mulle sopiva" vaavi, eikä ihan hurjan isoa... Helpotti kyllä kuulla uutinen, vaikka erehtyvätkin arvioissaan niin usein...

Nyt on lähdettävä lääkärille CTG:en ja edelleen sairaalaan kätilön piikitettäväksi akupunktioon...eipä oo piikittely tehonnut tähän kroppaan...

Palailen myöhemmin!

Ellie 40+4 (!!!!) |O
 

Yhteistyössä