*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Jess!!! Hyvä Marrasvauva!!!!!

Jep jep...Ne ihanat pukamat...Oikein odotan niitä innolla :x Mulla jo nyt vaivannu melkein koko raskauden, niin mitäköhän se on sitte. Mulla oli viimeks kaks ja toinen oli peukalon kokoinen...Hyi hitto! Käy nyt sitte kakkosella semmosen kanssa!!! Anteeks suorapuheisuus...Asioista pitää puhua sellaisina ku ne on :LOL:
peesi...ja suorasanaisuus kunniaan...mun mies ei vaan oikeen oo ikinä samaa mieltä..se on niin herkkä tälläsis jutuis ja ihan kauhuissaan kuunteli mun esitelmää mitä on yöllä pulpahtanu ja ku lisäx kerroin et varmaan tuo saa pian seuraa synnytykses tuo yx kiusan kappale... :LOL:

raskauden ja synnytyksen iloja :$

ihanaa et täällä rupee porukka päästä tositoimiin=)

METALHEART76-mitens siellä tuutko lauantaina naikkarille kaverix=)??
mä meen sit aamu 9 siihen käynnistykseen ja kato olis osastokin valmiina tiedos ni olis helppo reffata=)et pistäs ipanaa masussa vähän puhutteluu et sopisko se lauantai millään? :saint:


muoks** OLIKOS MUITA VIEL NAIKKARILLE TULIJOITA KASASSA???ku toi samir nyt meni ja lähti ennen muita :D
 
mamina niitä jalanjälkiä kannattaa seurata :D meinaa POIKA SYNTYI TIISTAINA 25.11. KLO 19.10. PAINOA 3430G, PITUUTTA 48CM JA PIPO 34CM :heart: :heart: :heart:
Tänää kotiuduttiin, palailen myöhemmin kertomaa enempi....
 
Paljon onnea samirille pikku prinssistä :heart: :flower: ja onnea muillekkin matkaan päässeille...
Mä kateudesta vihreenä yhdessä koossa edelleen... :ashamed:
Tänään on vielä joku hormooni myrsky päällä. Olen aamun itkeskellyt yksinään kun synnytys ei käynnisty niin onko vika minussa ja mun kropassa jos ne ei sitä itse käynnistä. Ja yhtäkkiä tuli myös pelko että jos vauvalla ei ookkaan kaikki hyvin :( En kyllä suostu lähtee enää pois sairaalasta kun tiistaina meen. Pakko niiden on käynnistää jo.. Huomenna taas neuvola, tai onhan tuosta viime kerrasta reilu viikko. Ihmeen myöhään anto ajan.

noh tämmöstä tänne... Jaksamisia kaikille!
Funkymama ja vauva 41+2
 
Paljon onnea samirille pikku prinssistä! :heart:

Marrasvauvalle paljon voimia tulevaan koitokseen. :heart:

Neeanäiti: Kylläpäs on suloinen pikku prinsessa teillä. :heart:

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki ok. Sf-mitta oli pienetynyt 0.5cm ollen nyt 36cm. Vauva oli jo kiinnittynyt ja hyvin asemissaan. Sisätutkimuksen pyysin terkkaa tekemään ja sanoi, että kohdunsuu oli pehmeä ja auki 2cm, pituutta oli 2cm. Yritti oikein pyöritellä ja ärsytellä sitä, jos vaikka auttaisi käynnistystä. Mulla, kun ei ole supistellu kunnolla kahteen viikkoon. Maha on vain melkein koko ajan kipeä, tasaista menkkajomotusta ja pimpsakin on kuin tulessa koko ajan. Maanantaina seuraava aika ja jos ei meinaa tilanne muuttua, niin laittaa vielä äitipolille tutkittavaksi.


~~NinniNuppunen ja prinssinakki rv 40+1 :heart: ~~
 
Tietämätön: Mielelläni tulisin lauantaina seuraksesi :) Mitään kummoisempia oireita ei kyllä sen suhteen ole ollut näkyvissä, pientä menkkajomotusta ainoastaan... :|
Kovasti koetan vaaville kyllä vakuutella, että ei tää ulkomaailma oo niin paha paikka et siellä massussa tartteis enempää aikaa vietellä (vielä ei siis vakuuttelukaan oo toiminut) :D :LOL:

Nyt on kyllä muutamana yönä tullut nukuttua enemmän kuin pitkiiiin aikoihin...tänäänkin heräsin vasta puol ykstoista!!!
Sit heräsin jossain välissä yötä ja mietin, että montakohan niitä jatkojohtoja nyt kaikkiaan tarvitseekaan ostaa (tänään siis kauppaan menossa ostamaan niitä jotta saa jouluvalot viritettyä :) ) :LOL:

SAMIR hurjasti onnea pikkuisesta prinssistä :flower: :heart:

Huomenna ois sit neuvolakin, sen pitäisi olla viimeinen. Ens viikolla (jos nyt ei siis pääse ennen synnyttämään) ois sitten käynti NKL:lla tarkastuksessa ja synnytyksen käynnistyksen sopiminen. Toivotaan kuitenkin et viikonlopun treffit Tietämättömän kanssa onnistuu :) :)
 
Onnea Samirille! Kyllä tästä siis jakaannutaan hitaasti, mutta varmasti... Ihan samanlaisia tuntemuksia mulla on ollut, että itkettää ja masentaa, kun vauva ei "tajua" syntyä... onko jossain vikaa jne... Totuus on kai kuitenkin että pieni yliaikaisuus on vauvalle parempi... ja ei yliaikaisuudesta edes voi puhua ennen kuin on 42 viikkoa täynnä..se pitää muistaa...mutta raskaitahan nämä päivät on kun ei oikeastaan muuta ole eikä voi olla mielessä...ei voi kovin kauas lähteä, ulkonakin on tosi liukasta...+ sitten kaikki kyselijät... tänään jätin vastaamatta pariin puhelinsoittoon, kun tiesin mikä on asiana... + että olisi pitänyt jaksaa keskustella ja olla kiinnostunut toisen vauvan hoidosta ja muista vauva-asioista.. olen varmaan kamala, mutta nyt se ei kiinnosta, kun tätä omaa saa näin kauan odottaa... Mieluiten puhun ihan mistä muusta tahansa tuttujen kanssa kuin vauvoista..siitä tulee jotenkin paha olo tai mieli... niin lähellä mutta niin kaukana ja ainakin täysin vaikuttamattomissa....
 
OnnenOmena! Tervetuloa alitajuntaani, tulkaa vaikka Samirin kanssa yhdessä:D

Pamppis! joo lähettäskö sitten ens yönä molemmat niin ei käy aika pitkäks siellä:D

NinniNuppunen, sama kohdunsuuntilanne suunnillee kun miulakin toissapäivänä. Kyllä myö pian päässään, ihan niiku koko muu loppupinokin!! d=)b
 
tämä ei oo sitten ollut mun päivä ei.

neuvola oli klo 13 ja aattelin että kerrankin lähen aikasin ja menin että rappaan auton ikkunat.no auton lukko oli jäätynyt ja ovi ei lähtenyt auki.siinä yritin sitten aukasta ja itku kurkussa ja ihan raivona olin.lukkosulaa ei tietenkään löytynyt mistään.viimenki löysin sen ja oven sain auki ja sitten tuhatta ja sataa neuvolaan josta vähän myöhästyin.

no neuvolassa sitten painoa oli taas tullut (osa kylläkin turvotusta,jalat on puupökkelöt) kivasti ja paineet oli tosi koholla.en kyllä sitten viittinyt alkaa selittämään että paineet on luultavasti sen takia koholla kun olin ihan raivona tullut neuvolaan ja juossut sinne sisään. :LOL: sitten tuo sf-mitta oli taas kasvanu sentillä.ja kun viimeksi neuvolassa sanottiin että 41+3 pääsee äippäpolille ni nyt se onki muuttunu että vasta 41+5 mikä sattuu olemaan ens viikon perjantai ja sano että voivat laittaa vielä sitten kotia ja että maanantaina takas.että yli viikko vielä reilusti käynnistykseen.olin laskenut vanhojen tietojen mukaan että viimestään ens vkl syntyy.ja paineita pitää pitää alkaa mittamaan tuon turvotuksen,pääkivun ja valopilkkujen vuoksi.että jos alapaine on 90-100 niin pitää lähtä sairaalaan.just mittasin ja oli 81.että itku kurkussa ja osaksi raivona neuvolassa sitten käytiin.mutta olipa onneksi viimenen kerta.

no sitten neuvolasta lähin ja hirveä nälkä ja kotona ei mitään syömistä ni ajattelin että käyn kaupassa.kukkaro oli tietenkin jäänyt kotia vaikka muka lähtiissä tarkistin että ei oo täällä kotona.ei auttanut kuin lähtä hakemaan kukkaro.matkaa 8km yhteen suuntaan.

matkalla sitten puhuin puhelimessa miehen kanssa niin eiköhän poliisit tullu.onneksi eivät nähneet tai niillä oli muuta hommaa kun eivät pysäyttäneet.silloin olisin viimeistään purskahtanu itkuun.

nyt sitten siskon 3v lapsi täällä hoidossa ja lähtään kohta katsomaan joulupukkia ja ilotulitusta.että jospa tämän raivostuttavan päivän kunniaksi jotain yöllä tapahtuis.mutta jos päivä alkaa nuin mahtavasti niin ei se voi hyvin loppuakkaan. :/

onnea vauvaantuneille ja tositoimissa oleville! :)
 
Suklaapahkina! Voimia sinne, ei kuulosta mukavalta!! :hug: :hug: Toivotaan et päivän päätteksi sattuisi jotain kivaakin :heart:

jokos alettas veikkailee viikonlopun saldoa??? Mie sanon edellee sen 6, jo on kumma jos ei vieläkää ala tapahtua!!!
 
Kyllä nyt täytyy viikonlopun saldon olla tosi iso, kun marraskuu lähenee loppuaan ja marrasvauvojahan tässä on odoteltu. Jouluvauvat on sitten ihan erikseen. Nyt tytöt laitetaan kaikki peliin! (ihan kun se jotain auttais ;) Mä veikkaan viikonlopun saldoksi kuutta. Onneksi ei olla kaikki samaan sairaalaan menossa, tulis pian sulku.

Odottelen jo innolla huomista kontrollia. Ja iloitsen, ettei tarvikaan mennä kahta kertaa neuvolaan tällä viikolla, kun sanoi, että riittää, kun käyn tuolla ä-polilla.

Täällä tyyppi vetänyt vaan hirveetä rallia koko päivän ja yrittänyt tulla läpi, eipä vaan ole kukaan opettanut sille oikeaoppista ulostautumistapaa. No, huomenna vähän opastetaan oikeaan suuntaan...

Kovia supistuksia meille kaikille!
 
Teho ilmoittautuu :wave:

Samir05 Oikein paljon onnea pienestä prinssistä! :heart: :flower: Tulethan pian kertomaan synnärikertomuksesi.
Marrasvauva Mä lähetän täältä paljon voimia synnytykseen :hug:
Jakautumispäivä veikkaukset Mulla aikankin meni ihan metsään mun arvaus :( Ei tämä veijari halua tulla maailmaan tänään eikä taida tulla kyllä tällä viikollakaan. Mä olin jotenkin niin varma, että vauva olisi jo maailmassa, että en edes ostanut miehelle synttärilahjaa. Nyt sovittiin, että sunnuntaina mennään syömään joulubuffet synttäreiden kunniaksi, kun kumpikaan meistä ei osallistu työpaikan pikkujouluihin.
Viikonlopun saldo Kyllähän meidän on jo pakko alkaa jakautua nopeampaa tahtia, joten mä veikkaan 6 kpl!
Neeanäiti Kyllä oli syötävän suloinen teidän pikku neiti!

Sitten hiukan omaa napaa. Tänään on ollut tooooosi tylsä päivä. Mitään en ole saanut aikaiseksi. Ja, kun mies vihdoin tuli kotiin niin halusi vain mennä päiväunille, rgggh! Tosi kiva juttu. Mene sinä kulta vain nukkumaan niin mä voin olla hiljaa vielä seuraavatkin tunnit :$ Kohta se pakkaa kamat kassiin ja lähtee treeneihin ja tulee kotiin kympiltä. Eli koko päivän ihan yksin, jee :$ Hitto, olisi sittenkin pitänyt osallistua yhden mun kaverin illan istujaisiin, mutta mä ajattelin etten mä jaksa istua siellä. Kyllä nyt hermoja koetellaan tämän toimettomuuden kanssa. On varmaan tosi kiva lukea näitä juttuja kuukauden päästä, kun on univajetta enemmän kuin tarpeeksi ja kädet koko ajan varattuna :LOL: :kieh
 
Ja onnea Samirille :flower:

ja Tietämätön ja Metalhart; voisin kans tulla naikkarille viikonlopuks ku eilen ois ollu SE päivä, mut ei vaan tunnu että olis vielä tulossa alakautta.. Navan vierestä tämäkin luulee tulevansa, välillä oikein sattuu jumpat ja venyttelyt.. varsinkin iltayöstä :heart:
 
Samir05 onnittelut pikkuprinssistä!!!! :flower: ja Marrasvauvalle paljon voimia ja positiivisia ajatuksia synnytyssalin puolelle! :hug:
Tietämätön oon tosi iloinen sun puolesta, että voit nyt rauhallisin mielin ottaa ilon irti näistä muutamista päivistä - ehkä vaavi tajuaakin tehdä aloitteen ihan itse :)

Mulla ei mitään kummempia oireita...eilen illalla supisteli mukavasti, kun oltiin katsomassa yks show...nautin lääkärin määräyksestä hyvillä mielin puol lasia punaviiniäkin :p ...ajattelin, että lähtee varmasti muutamasta huikasta taju kankaalle, mutta onneksi ei...eikä supistuksetkaan voimistunu. Se siitä huvista. Odotellaan siis... Lievästi stressaa, kun vauvaa ei kuulu ja meillä alkaa vierasmarathon lauantaina - vanhempani lentävät tänne katsomaan ensimmäistä lastenlastaan...hmm...mutta missä pikkuinen, luonnonoikku?! :LOL: No onpahan ainakin tässä kuluneen viikona aikana selvinnyt sukulaisille, miks me ei haluttu, että kukaan buukkaa lentoja tänne LA:n tienoilla. Aluksi kun melkeen loukkaantuivat...

Kaikille teille jaksamista, mukavaa illanjatkoa ja paaaaaljon suppareita!!! Kyllä tässä viikonlopun aikana taitaa yhdellä sun toisella olla edessä synnärireissu :wave:

Ellie 41+0 :LOL:
 
Onnenomena heti mun alitajuntaan kiitos! :)

Ja paljon onnea Samir, mahtavaa!!!!!

Oon ollut ihan rauhassa koko päivän, äiti kävi täällä pitämässä seuraa, mies on pikkujouluissa. Huomenna on sitten jännää, äippäpoli ja yliaikaistarkistus... Huomenna on 41+1. Kyllä saisivat jotain tehdä, painoarvio oli niin suuri kuitenkin, että kohta kieltäydyn synnyttämästä...
Oikeesti - 4500g melkein kaksi viikkoa sitten..! Yllättävän hyvin olen ollut ajattelematta sitä painoa, menihän siinä tietty muutama päivä totutellessa ja itkiessä itsesääliä, mutta tällä viikolla ollut parempia päiviä. Nyt se alkoi uudelleen jännittämään... :| :ashamed: :$
 
Ellie pitäisikö punaviinin nauttimisen aiheuttaa suppreita?
Meillä olisi miehen avaama pullo jääkaapissa- ja arvatkaa olenko sitä himoinnut! Meillä on ollut ennen raskautta tapana maistella eri punaviinejä ja arvostella keskenään....
 

Yhteistyössä