*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Sylin täydeltä onnea MarrasVaaville ja MarrasVauvalle uusista tulokkaista :flower: :heart:

Viikonlopun arvuutteluista laittaisin jälleen arvaukseksi sen 5 kpl.
Toivottavasti itse kuulun yhtenä onnellisten joukkoon vaikkei oikein nyt tunnukaan sitä.

Hieman on ollu enemmän tuntemuksia tuolla alavatsan ja -selän tienoilla, muttei kuitenkaan suppareiksi asti oo yltyneet... Kuten joku aiemmin ketjussa sanoikin, kerrankin toivoo, että rupeis jo sattumaan :LOL:
 
Jokohan nyt saisin hetken rauhan kirjotella...
Kiitos kaikille onnitteluista ja onnea MARRASVAUVA JA MARRASVAAVI :flower: :flower:

Lähettiin tosiaan silloin tiistaina sit tästä kotoa joskus vähän jälkeen kahen ku supparit kävi niin kipeix. Naikkarilla oltiin vähän ennen kolmea ja olin ensin käyrillä n.15min jonka jälkeen kätilö teki sisätutkimuksen ja siinä vaiheessa olinki jo 5cm auki :eek: ( siis kuvittelin et oisin ollu 2-3cm auki ) ja kätilö tunsi vesirakkulan joten ei sen enempää sörkitty ettei se puhjennu ennen epiduraalia. Siitä mentii synnytyssaliin ja ruvettiin heti järjestää epduraalia, sillä välin sain vetää ilokaasua ja kivaa oli :whistle: se kyllä saa kivasti pään sekasin :D Epiduraali tuli aika nopeesti jonka jälkeen sain levätä reilu tunnin.
Kätilönä oli semmonen lähemmäs viiskymppinen mielettömän osaava kätilö ja sillä oli mukana terveydenhoitaja opiskelija joka oli siellä vaan paripäivää, sekin tooodella mukava nainen.
Hetken siinä sitte lepäilin jonka jälkee tilanne tarkastettiin ja edistystä oli tapahtunu hurja sentti. Kalvot puhkastiin ja jäätiin odottelee. Kauaa ei kestäny ku paine rupes olee niin kova että kutsuin kätilön paikalle joka anto luvan ruveta ponnistaa. Siinä vaiheessa multa karkas mopo käsistä ja rupesin panikoimaa :ashamed: :snotty: :whistle: rupesin itkee ihan hulluna ja oisin halunnu paeta sitä ponnistuksen tunnetta. Onnex tää kätilö ja harjottelija pysty pysymään aivan rauhallisena ja puhumaan mulle rauhottavasti että sain edes vähän kerättyä itteäni kasaan siinä ponnistelujen lomassa. Epiduraaliaki siinä viellä lisättiin ( varmaan mun hermoja rauhottamaan :ashamed: ) Siinä sitten hetken panikoitua, itkettyä ja ponnistettua tuli tuo aivan mielettömän syötävän sulonen paketti siihen mahan päälle :heart: ja mun panikointi päätty siihen :D Siinä sitte saatiin olla ja imettää n. tunti ennen ku lasta edes punnittii tai putsailtii :)
Kävin siinä viellä suihkussa ja syötii jonka jälkeen siirryttii osastolle perhehuoneeseen.
tietämätön mulle jäi taas jälleen kerran aivan mielettömän hyvä mieli koko paikasta ja olen erittäin kiitollinen sille kätilölle ja harjottelijalle jotka jakso pysyä rauhallisina silloin ku rupesin sekoilemaan :flower:
Se osasto jossa oltiin oli ns."omatoimiosasto" siellä oli suurin osa perhehuoneita ja siellä sai olla aivan rauhassa. Sinne kuulemma pääsee jos vauva ja äiti voi hyvin ja kaikki sujunu normaalisti. Jokaisen vuoron hoitaja kävi aina esittäytymässä ja pyys soittaa jos jotain tarvii muuten ei siellä huoneessa rampannu ketää, ite tykkäsin siitä omasta rauhasta.
Jälkeenpäin lueskelin niistä papereista että se ponnistus vaihe oli kestäny 10min ( siitä ku ei yllättäen jääny kauheesti mitää mielee :whistle: )
Kaikin puolin rento ja hauska synnytys (ilman tietty sitä pientä mun järjestämää kohtausta )
Ite selvisin ilman naarmuja :D

Heittelen teitä kaikkia viellä kasassa olevia suppareilla :saint:

Nyt täytyy taas käydä ihailemassa tota meiän syötävää Taksua :heart:
 
Samir! Kiva kuulla kokemuksestasi! Et varmasti ole ainoo joka sekoilee:) onneks siel on kuitenkin henkilökunta niin tottunut jos minkälaisee käytökseen, etteivät varmaa pistä pahakseen yhtää vaikka heidätkin haukkus pystyyn:D

Kattokaahan etusivun listaa vauvoista, aika jännästi on jaksottautunut tytöt ja pojat siihen..=) Voisko siis seuraavaks olla ootettavissa (synnyttämään lähtijäks) taas pari tyttövauvan odottajaa...:D
 
Olipa kiva kuulla Samirin tarina :heart: Nyt olen ihan täpinöissä täällä ton tarinan takia. Mä luulen että itsekin sekoan siellä jossain vaiheessa vaikka tarkoitus ei ole!
:D Mutta kaikin puolin kuulosti täydelliseltä seikkailulta hienolla lopputuloksella. Onneksi olkoon vielä taas pikkuisestasi!
 
NONIIN. Taustatutkimukset tehty:D ja hieman kaipailen seuraavia henkilöitä (siinä toivossa kyselen, et jos vastauksia ei kuulu, niin olette kai päässeet vauvanhakureissulle:D )
?! piiku2, Sipra, nacsu, Jokku, tokatulossa, jonnuzka, Dandi, marrasmamma79 ?!


Jonnuzkalta kysäsen myös että mikä siun LA olikaan, ku oot tuolla listalla kahteen kertaan:D:D ?

Ja mamskelille vastaan että yhdessä koossa meitä on täällä 21 "aktiivista" palstailijaa, noiden kadonneeksi ilmoittamieni lisäksi:D kauheesti on sellaisia joiden profiiliakaan ei löydy enää kaksplussalta, tai sitten ovat viimeks vierailleet joskus kesällä tms..
 
Kiitos kaikille, tyttö on kyllä aivan ihana ja seuraa jo tarkasti mobilea ja kasvoja ja hymyilee. :heart:

Tänään käytiin lapsipolilla tytön kanssa keltaisuuskontrolissa ja arvot vähän kohollaan, mutta ei tartte antaa valohoitoa. Vielä lauantaina kontrolli tästä. Lainasin sairaalasta ison lypsykoneen, jossa 4 lypsysettiä. Kyllä nyt maito nousee hyvin. Kunnon pumppaus. :D

Lääkäri sanoi mulle tänään, että ei tartte murehtia, vaikka vauva pienipainoinen. Olen saanut kommenttia, joissa suoraan vihjataan etten ole syönyt tarpeeksi odotusaikana, mutta lääkäri sanoi että vauva ottaa omansa, ettei tartte kantaa huolta asiasta ja jotkut ihmiset eivät ajattele mitä sanovat, kun synnyttänyt äiti on herkkä ja varsinkin siitä mitä vauvasta sanotaan.

Suuri osa päivästä menee lypsyyn ja syöttämiseen, eli en kauheesti kerkee kommentoida jatkossakaan, mutta kaikkea hyvää kaikille jotka vielä odottavat. :heart:
 
Hippu ilmottautuu taas paikalla olevaksi :wave:

Kävin to iltapäivällä äippäpolilla kontrollissa; pikku hipun sykkeet ensin vähän vaisut mutta reipastui kummasti kun lääkäri katseli ultralla. Hipulla kaikki ok ja äidillä paikat vielä niin piukasti kiinni että lääkäri teki sisätutkimuksen reilumman jälkeen... sanoi suoraan et se voi antaa vauhtia pikkuiselle; ja pyyteli anteeksi et on niin " kovakourainen"
Sanoin vaan "et anna mennä vaan et saadaan pikkukaveri ulos."
Vielä ei kyl tunnu missään... perjantaina ajattelin lähteä kauppoja kiertämään... kotona kun alkaa jo hommat loppua :D

Lauantaina käyn näyttämässä itseäni äippäpolilla vielä ja jos kaikki on ok vielä silloin niin passittavat kotiin ja sitten maanantai aamulla käynnistetään.
Mutta jos jotain häikkää vauvalla on niin jään jo la sairaalaan ja katsovat sitten mitä tehdään.

Nyt vaan supistuksia ettei tartteis käynnistää.

Hippu aloitti masussa iltajumpat :heart: :heart: :heart:

Lähden sänkyä kohti ja koitan saada unenpäästä kiinni |O viime yö meni vähän huonosti nukkuen.

äippä-75 ja hippu rv 41+5
 
Mukava lukea toivonpilkahduksia pitkästä aikaa...Hienoa että Hipullakin on vihdoista viimein "määräpäivä" tiedossa =)

Täällä ei suppareita saada aikaiseksi ei sitten millään. Masu on ollut pinkeenä koko illan saunasta saakka muttei mitään sen kummempaa. :(
Huomenna siis suuntanamme neuvola...

Juuri on sitten alkanut rv 41+0. Älyttömän nopeeta on viikko mennyt, vaikkei mitään kummosta "häppeningiä" oo ollunna.

Täytyy tästä yrittää suunnistaa myös sänkyä kohti et pääsee aamulla ajoissa ylös neuvolaa kohti.
 
täällä ei uni meinaa tulla..rupee jänskättää se lauantain käynnistys!!!
siis apua miten mä osaan hoitaa sitä pientä ym kysymykset pyörii päässä ja pelottaa ihan hirveesti...
pelottaa myös et mitäs jos se ei lähekkään käyntiin lauantaina ja sit tää odotus ja jännitys vaan pitenee ja pahenee...mua oikeesti pelottaa niiiin paljon...samaan aikaa odottaa innolla..

noh pakko mennä ees lepäileen

tietämätön ja muru rv 42!!!!!johan on nyt virallisesti raskaus aika ns täynnä=)
 
Huomenet!

Hihhei, viime yö ilman herätyksiä! Nukuin klo 00:30-5:30 heräämättä kertaakaan! Ja siihen ne unet sitten jäikin! Miten voi oikeesti olla ihmisellä nyt näin pieni unentarve! Vai mahtoiko eiliset tunnin päikkärit vaikuttaa noin paljon asiaan?!?

Normaalioloissa voisin kevyesti nukkua sen 8-9 tuntia/yö ja vielä päikkärit päälle!

Tänne ei kummia, puol kympiltä olis neuvola. Sinne täytys tuolla loskan keskellä suunnata. Nuo lumet ei kai maassa kestä, kun lämmintä on luvattu keskiviikkoon asti! Ja minäkun ajattelin, et mein vauveli syntys valkean lumen keskelle! :eek:

Kiva kuulla Samirin kertomus! Itteäni ei kauheesti (ainakaan vielä) jänskätä tuleva koitos. Luotan siihen, että ne tietää mikä on miun parhaaks missäkin vaiheessa. Ainoo mikä vähän kaivertaa, on se, että viimeeks ei ollu minkäänlaista ponnistamisen tarvetta! Ja se oli aika pusaamista se... Noh, jos tälläkertaa olis toisin. :/

Juups, lähen ettimään meille tamineita valmiiks, tunnin päästä pitäs lähtee ja sitä ennen tehdä viel vaikka mitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:
siis apua miten mä osaan hoitaa sitä pientä ym kysymykset pyörii päässä ja pelottaa ihan hirveesti...
Tästä asiasta älä murehdi, kyllä kaikki menee omalla painollaan! =) Ja jos mitä kysyttävää ilmenee (tyhmältäkin tuntuvista asioista), ni tulet vaikka meiltä kysymään!

 
huomenia!

on sitten itepäinen kaveri tuola mahassa.ei voi kuunnella vanhempien toivomuksia.aateltiin sitten miehen kans että ehkä se haluaa että koko suomi liputtaa kun syntyy ja syntyy sitten itsenäisyyspäivänä.

illan ja yön yhteissaldo on vissiin peräti huimat kaksi supistusta.että taitaa mennä tämä sinne 8.pv asti joten taidan yksin tänne sitten käydä aina kirjoittelemassa kuulumisia. :p

tänään olis luvassa taas siivousta kun on miehen veli perheineen tulossa tänne täksi vkl.ja lumitöitä kun oli taas yön aikana joku 10cm tullut tuota lunta lisää.sitä alkaa olla jo niin paljon että saa olla pitkään lämmintä että kerkeää sulaa pois.huomenna olis ne miehen veljen häätkin johon olin suunnitellu meneväni vauvan kanssa tai sitten olevani sairaalassa.näillä näkymin ei kumpikaan toteudu.että vaikka ei kuuluiskaan täältä suunnalta mitään niin todennäköisesti yhessä koossa ollaan vielä.pistän miehen kuitenkin ilmoittelemaan tänne jos jotakin tapahtuu. :)

hyviä vointeja ja supisteluja kaikille! :)

s & p 40+5
 
Ensimmäinen yö kotona on takana ja meni ihan hyvin. Toi poika onki sit oikea kakkakone meinaa tuli noita kakka vaippoja vaihdettua useampi yön aikana.
Rinnanpäät on rasvailusta huolimatta jo rikki, pakko hommata se pumppu :|
Poika pitää mua tuttinaan :|
Meen taas ihmettelemää tätä elämää :D
 
Onnittelut kaikille jo vauva kainalossa oleville :flower: Itse ilmoittautuisin mielelläni viikonlopun synnyttäjiin. Laskettu aika meni eilen rikki ja olo tosi kevyt, peräti yksi supistus viime yönä :D Ja noi paineetkin on nyt ihan täydelliset??? Kaksi viikkoa sitten yritti kaveri tulla ja oltiin jo autossa menossa kun tilanne rupes hiipumaan ja käännyttiin takas kotio. Sisarukset on jo sitä mieltä ettei se tule ollenkaan. Positiivista on et olen saanut siivottua ihan sikana ja jatkan vielä tänään, jos sit.....
 
Huomenta,
yhessä kasassa vielä... viimeyönä kyllä heräsin useamman kerran, kun supisti ja sai samalla vessassa juosta. Ehkäpä tämä vielä tästä.
Aamusella näin untakin, että kävin neuvolassa ja se neuvolan täti tuumas, että eiköhän lopeteta tämä odottaminen tähän ja aleta jo synnyttää... sit se sydänäänten kuuntelun jälkeen vain pisti kertakäyttöhanskat käsiinsä, sormet sisääni ja puhkas kalvot niin, jotta sitä lapsivettä tuli ihan tulvimalla, jonka jälkeen totesi: "Nyt sä voit soittaa sen miehes paikalle ja lähteä Naistenklinikalle hoitamaan homman loppuun!". Mies oli sitte jossain voimankäyttötreeneissä eikä sitä saanu mistään mitenkään kiinni... että jee... kunhan ei nyt ihan noin menis, mutta kyllä mä ton pienen todella voisin tänä viikonloppuna saaha. Olis esikoinen sopivasti hoidossa ja aika mitä parhain.
 
Paljon onnea Samir, Marrasvauva ja Marrasvaavi pikkuisista :heart:

Mulla oli eilen illalla muutama epäsäännöllinen suppari, joista muutama oli aika kipeäkin ja samaan aikaan alaselkää poltteli, mutta ne loppui sitten yöksi :eek: Tai siis ainakin luulen, että ne oli suppareita, mullahan ei ole mitään käsitystä siitä miltä kipeä supistus tuntuu :LOL:

Tänään olis sitten laskettu aika, mutta eipä taida meidän neiti olla luonteeltaan yhtä tarkka ja pedantti kuin äitinsä, että la:na syntyisi :LOL: Täytyy yrittää kehitellä jotain mahdollisimman rasittavaa tekemistä, jos se siitä vaikka lähtisi...
 
oikeesti, kävin miettimään tossa, et oon koko viimesen kuukauden ollu lähössä pian synnyttämään, ja tääl kotona ollaan vieläkin, tänään 40+0! Jokseenkin huvittavaa!
jos viel joskus saan kokea odotuksen 'ihanuuden' niin vaikka tulis sata supistusta esim rv37 niin antaa tulla vaan, silti en edes kuvittele pääseväni enne laskettua-aikaa hommiin!:D

Omituinen päänsärky ollu viimeyöstä asti :/ tuntuu ku ei ois juonut tarpeeks vettä. Oonkin nyt aamupäivän aikana vetäny jonku 1,5 litraa vissii, jos tasais vähän nesteitä, mut ei auta.. Yleesä miulla on veden juominen auttanut päänsärkyyn, mut ei nyt. Toivottavasti ei oo mitää alkavaa raskausmyrkytystä.. --sehän se, tietty! Heti tulee ekana se pahin mieleen:D:D
 
Hiphei! :wave: Ja onnentoivotus Marrasvauvalle ja MarrasVaaville poikasista!!!
Mamina oli muuten ihan fiksusti mietitty, että Marras-etuliitteen lisääminen nimimerkin eteen tuottaa kyllä tulosta :LOL:
Olikin kiva lukea Samir05:in kokemuksista synnärillä...
Mä kovasti mietin tota käynnistystoimenpidettä...ei kai ne heti kytke laitteisiin, ekassa vaiheessahan menee tuntikausia! Mä ainakin mielellään menisin ulos käppäilemään ja kuluttamaan aikaa. Ja oon myös kuullut, että ainakin täällä käynnistykseen käytettävät tabletit eivät välttämättä tehoa edes 24h kuluessa, jos paikat on aluks vielä kiinni...No kaipa ne tietää, kun sen aika tulee. En vaan millään haluais kitkutella sairaalassa vuorokautta suppareita odotellen! Mutta toisaalta myös kammottaa ajatus, ettei suppareihin saa mitään "pehmeetä laskua", vaan alkavat käynnistyksen johdosta heti ihan killereinä. Tämmöstä huolenaihetta täällä...

Supistusrikasta päivää kaikille vielä jakautumattomille ja vauvantuoksuisia hetkiä tuoreille mammoille!

Ellie 41+1...


:wave:
 
Onnea vauvan saaneille !!! :flower: :flower: :flower:


Samir05 Meillä tyttö sai äippän rinnanpäät auki jo toisena päivänä. Kun pääsin sairaalasta kotiin, kipaisin apteekista rintapumpun ja Lansinoh-voidetta. Parissa päivässä alkoi parantua paikat. Nyt pystyy imettämään ihan täysipainoisesti (vajaa viikko siihen meni), kunhan välillä pumppaa tyhjemmäksi liian täydet rinnat. Kannattaa kokeilla, vaikka tuo voide aika kallis onkin!

 
rinnanpäistä...mun suositus edelleen on rinnanpäihin se paksu bepanthen, voide..liivinsuojiin iso köntti rasvaa ja lättää sen tissin päähän, niin et se suorastaan ui siinä rasvassa..sit kun alkaa imettämään, pyyhkii sen vain pois..pitää rasvalappua koko ajan. mulla ainakin kipeytyi alkuun rinnanpäät heti, jos rasvan jätti pois.
toki tissit ovat alkuun tosi kipeät..mut ilman rasvaa vielä kipeämmät..

nyt mulla alkaa tissit jo pikkuhiljaa turtumaan ja tottumaan..enkä rasvaa enää tarvitse..alkuun oli ehdoton..

manhis ja poika, huomenna jo 3viikkoa..
 

Yhteistyössä