*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Onnea kaikille vauvan saaneille!!!

Minä täällä edelleen yhdessä koossa ja turhautuneena. Supistuksia on, mutta aina ne vaan loppuu. Keskiviikkona oli neuvola ja kaikki oli siellä ok. Tajuis nyt tämä asukas tulla ulos. Sain yliaikaiskontrolliajan 8. päivälle... huh toivottavasti sitä ei jouduta käyttämään. Toivottavasti kaikki saadaan omat nyyttimme nyt viikonlopun (ja siis marraskuun) aikana :wave:

Supistusrikkaita päiviä kaikille!

Dandi 40+3
 
Terve taas,

neuvolassa oli kaikki ok. Painoa oli tullut vaan +300g reilussa viikossa! =) Vaikka naama on turpee ku sanonko mikä.. Neuvolatäti kysy, et onks turvotuksia, katto miuta ja sano, että on vissii.. :LOL:

Ja voi hitto minkä kelin on räpänny! Housut oli polviin asti märät kun autolta neuvolan ovelle loikin! Taitaa sulaa noi lumet pois tosiaankin. :(

Tekis mieli pötkähtää tuonne neidin seuraks, mutta en taida uskaltaa. Muuten en saa ens yönä nukutuksi ollenkaan! Jos sitä vaikka jotain järkevää puuhaa keksis. Niinku vaikka vääntelis noihin joulukortteihin semmoset rautalankakuusenkoristeet (siis mitkä voi irrottaa siitä kortista ja ripustaa kuuseen).

Pamppis 40+0
 
Siis oikeesti..voi hyvä luoja,nyt sitä vasta iski kun halolla päähän että esim.manhiksen poika on jo 3vko:a!!!!!!!!!!Ja täällä osa meistä on edelleen tässä samassa maha vaiheessa kun toiset painaa jo arkea eteenpäin :LOL:
Vedin tossa aamupäivästä semmoset ns.jatkounet joten nyt kun on syöty niin voisin vaikka hieman puuhastella kotihommia ja käydä koiran kanssa pihalla.Ihanaa kun jaksoin eilen hoitaa melkein kokonaan ton perjantai siivoilun,joten tälle päivälle jäikin vaan kukkien kastelu ja pölyt ;)

Mä en ole tänä vuonna jaksanut miettiä joulukortti asiaa lainkaan,joskus oon tehnyt itse ja joskus ostanut.Saa nähdä millä tuulella oon sitten lähempänä 15.12 kun pitää kortit postiin viedä :D

mamskeli ja kössi 40!! RIKS,RAKS ja POKS
 
Rasva on ollu kovassa käytössä ja mies kävi äsken hakee pumpun ku huomasin tossa et veri jo lentää. Yritän saada tän ihon kuntoo et pääsis imettää kunnolla. Tuolta yläkerrasta on meinaa ärsyttävää lähtee hakee pulloa alhaalta :D

TIK TAK tytöt sunnuntaina on viimenen päivä, koittakaahan jakautua :D
 
mamskeli..niin että alkakaas nyt jo poksuun..on aika yksinäinen olo..odotan jo et pääsen jauhaan teiän kanssa vauvajuttuja!!!

samir...auts..varmaan tekee kipeää..

ei oo kohta täällä etelässä lumesta tietoakaan..ihan kuralillua joka paikassa
:( ja tiet on vettä ja jäätä täys..
haluaa lunta!!täytys kai pohjoseen muuttaa, ku siellä tuntuu kesällä olevan lämmin ja talvella lunta..kun etelässä sataa aina vettä, kesät, talvet..
 
Täällä yksi masunkantaja ilmoittautuu myös joukkoon edelleen. Kauhea kurkkukipu ja räkätauti ei kyllä tee näistä viimeisistä viikoista helppoa :snotty: Röörit on niin tukossa, että yöt nukutaan tunnin pätkissä ja yritetään välillä saada henki taas kulkemaan |O |O |O No, Panadolin, Bepanthen imeskelytablettien ja nenäsumutteen voimin yritetään rämpiä eteenpäin. Eilen olin neuvolassa, ei mitään uutta. Sen verran sanoi, että 9.12 olis eka yliaikaiskäynti PHKS:n äippäpolille jos ei sitä ennen ala kuulumaan. HUOH, pinna on kieltämättä venytetty äärimmilleen ja joka asia ärsyttää :kieh: vaikka olen psyykannut itseäni alusta asti siihen että yli mennään, esikko kun syntyi viikolla 41+4. Maha vaan on jo NIIIIN iso että alkaa jo ahdistaa sf 35. Neuvolassa vaan sanoivat, että hyvin on tilaa vauvalla vielä liikuskella ja ei ole kiinnittynyt vaikka laskeutunut on jo melko mukavasti. Anoppikin taas soitteli eilen ja kyseli, että ihanko oikeasti ei mitään tuntemuksia vielä ole, kun ovat lähdössä siskonsa 60 v juhlille 3.12 ja vissiin viikon viipyvät, että vinkki vinkki, yritä nyt saada lapsi syntymään ennen sitä. NO KUN EI SUPISTELE, NIIN EI SUPISTELE prkl !!!!!!
Huoh, no tulipahan purkauduttua. Suppareita meille kaikille.

Toivoo: Äitikkä78 rv 40+1
 
Kiva kuulla siusta Äitikkä! Siunkin profiilia koitin eile metsästää, vaan eipä löytynyt sitäkään, outoa. Tosi kivat vaivat oot saanut tähä loppuraskauden kaveriks! iha ku olo ei olisi tarpeeksi kurja ilman flunssaa tai silmätulehdusta...--Voimia!!!
 
Oon ilmeisesti sokea,katselin että mä oon ainut mahakas PHKS menijä,mutta onneks täälä onkin vielä toinenkin mamma :wave:
Äitikkä78:Auts,voin vaan kuvitella sun oloas..ihan niin kun tässä mahassa ei olis jo kestämistä :ashamed:
 
LEP
Äippäpolilla käyty ja en joutunut jäämään enää osastolle paineista!! :D Lekuri sanoi, ettei nyt enää ota sinne kun kotona paineet ihan suht hyvät ja osastolla kanssa aina laskeneet heti. Ihanaa kun sai kotiin lähteä vielä. Käynnistämään ei vielä ainakaan aleta, kun vauvalla kaikki hyvin näytti olevan myös ja äitilläkin. Odotetaan että käynnistys itse. Teki hieman kovakouraisen sisätutkimuksenkin, että jos yhtään auttas käynnistymiseen kotona! :) Lekuri käski vaan housut pois ja hoitoon, kun alkoi tutkimaan! :LOL:

Vauvan painoarvio oli tällä hetkellä vajaa 3500g ja viikkoja siis 39+6, eli keskikäyrällä menevä on. :) Toivotaan nyt vaan, että alkaisi käynnistymään. Seuraavaksi sinne sitten rv41+3 jos ei ole vielä syntynyt ja sitten pohtivat mahdollista käynnistystä.
 
Ei mitään uutta täälläkään.... tähän alkaa jo tottua - valitettavasti.. jotenkin tuossa viikko sitten vielä elätteli joka yö ja päiväkin toivoa, mutta nyt ei enää silleen edes ajattele, että kyllä varmaan tänään tms... Olen jo kaikille kyselijöille alkanut sanomaan, että kyllä se varmaan jouluksi tulee...Vinkaten siis, että jos silloin ei ole kuulunut niin voitte alkaa kyseleen... kun ihan oikeesti ja varmasti jokaiselle näistä kyselijöistä ilmoitan tod.näk. laitokselle lähdöstä ja ainakin syntymästä todella pian sen tapahduttua... että v-tuttaa!!! Ensimmäinen kysymys lähes aina: oletko jo sairaalassa, vieläkö oot yhtenä kappaleena.... Ihan niinkuin olisin hirveän poikkeuksellinen kun vieläkään ei oo syntynyt tai jopa joidenkin kohdalla tunnen epäonnistuneeni, kun en ole saanut puristettua babya laskettuna aikana ulos.. Taitaa täytyä tehdä lakialoite tms.. että enää ei puhuttaisikaan koko lasketusta ajasta vaan esim. laskettu kuukausi tms.. Lasketulla ajallahan saadaan monet odottavat myös aikalailla hermostumaan läheisiinsä...tuskin he pahaa tarkoittavat, mutta eivät kyllä yhtään asetu toisen asemaan. Onneksi on niitäkin, joilla on kokemusta vastaavasta, heidän kanssaan kyllä on kivakin jutella. Ja monet onneksi tajuavat puhua jostain muusta.

Mutta tämä päivä on taas mennyt tilanteeseen nähden liian hyvin, vointi on erittäin hyvä, ei mitään merkkejä, tunnetta synnyttämään lähdöstä... Onko se baby jotenkin jumittunut johonkin, ettei pääse liikkeelle ja pois vatsastani?? Ehkä syön liikaa herkkuja ja hällä on siellä liian hyvät oltavat... Yksi vanhempi herrasmies kertoi eilen, että kun oli kanssa mennyt noin viikon yli l.a:n niin vaimo oli päättänyt olla päivän syömättä. Laittanut jo seur. aamua varten kaurapuurot valmiiksi niin eikös sitten yöllä tullut lähtö sairaalaan.. Hankala vaan, kun tuo syöminen on lähes ainoita huveja ja kivoja asioita, mitä voi tehdä,... en ainakaan viikonloppuna taida siihen pystyä, kun perheen kanssa sitä vietetään...mutta ehkä kun arki taas koittaa, voisi yrittää. Vaikeaa se tulee olemaan, vaikkei niin hirmu nälkäkään pääse oikein koskaan tulemaan, mutta kun se on niitä päivän tärkeitä kohokohtia... Mukavaa pikkujoulua kaikille. Täällä etelässä paistaa aurinko, lumista alkaa olla kaunis muisto vain ja nurmikot vihertää..
 
Täälläkin äitiyspoli takana. Kaikki ok, painoarvio edelleen sen 4500. Käsikopelolla arvioi pienemmäksi- toivossa on hyvä elää.

Käynnistystä mietittiin, mutta todettiin että annetaan vielä vähän aikaa jos käynnistyisi itsekseen. Kyseessä iso vauva ja voimia tarttetaan ponnistukseen, joten luonnollisesti käynnistynyt synnytys olis parempi. Aika käynnistykseen on nyt sovittu jos sitä ennen ei luonnollisesti tule. Nukuin tosi huonosti viime yönä ja otin äsken päikkärit. Ihan hyvä fiilis, mutta toivoisin kyllä jo häppeninkiä tälle viikonlopulle.

Kohdunsuuntilanne on hyvä, auki 2,5cm ja pehmee eikä käytäviä jäljellä. 1,5 viikkoa avannut 1,5cm. Tietty eri lääkäri, mutta tämä oli toiveikas synnytyksen käynnistymisestä itsekseen ennen käynnistämistä. No, edelleen- toivossa on hyvä elää......
 
Täällä kanssa aamu meni äippäpolilla ja nyt kotona taas kaupunkireissun jälkeen. Mä saan tuolta laitokselta aina niin paljon energiaa ja luottamusta, kun palvelu on niin loistavaa ja ammattitaitoista. Nyt olis sitten käynnistysaikakin ens perjantaille, että itsenäisyypäivävauva ehkä tulossa. Silti edelleen toivon sitä MARRASvauvaa. Mutta silti kivempi odottaa, kun tietää, että kaikki oli hyvin. Vauva oli vihdoin kiinnittynyt, mutta kohdunsuu kiinni, pehmennyt vähän. Painoarvio oli 4kg, että eipä tää mikään pieni ole, mutta nyt oon jo alkanut sulattaa senkin, kunhan vaan saisi terveen vauvan ja pian!

Ihanaa vauva-arkea teille vauvautuneille ja muille kaikkea kivaa tekemistä, joka veisi ajatuksia vähän muualle, menis tää aika nopeemmin. Tosi lähellähän tässä ollaan kaikki joka tapauksessa! :)
 
Niinpä HANSULIINI, vaikea olis kyllä alkaa nälkäpaastolle, kun syöminen on niitä harvoja nautintoja, mitä on jäljellä. Että ehkä sitä voi syyttää itseään, kun antaa vauvalle liian makoisat oltavat ;)

Mutta piti vielä sanoa, että se sisätutkimus sattu mulla ainakin ihan törkeesti! Sitten oli vielä harjottelija, joka kopeloi myös. Eipä vaan silti tainnut olla tarpeeksi kovakouraista, että mitään vaikutuksia olisi ollut...

Rv tasan 41
 
Siis kuka on menny keksimään lasketunajan!? Sehän on vaan huiputusta.. miks se pitää olla niin tarkkaa.. Aatelkaa nyt ku sanottas vaan et se tulee jossain vaiheessa 9kk:n päästä, ni kaikki ois helpompaa; ei tulis laskettua ees mitään viikkoja tms.. KAI?! :kieh:

Siinä neuvolasta saadussa kirjassa (kierrekirjanen..) lukee et yleesä vauvat syntyy 40+2 (en muista oliks siin jotain selitystä et miks noin..) mut miulla on vahva tunne et yli menee että rojahtaa.. esikoisestakin sattumoisin käynnisty sillo 40+4 kun kalvot puhkes VAHINGOSSA :LOL: Mitää suppareitahan ei sitä ennen ollut tms.. Eli ihan silkka vahinko oli et tuli nii "ajoissa", muuten ois varmaa menny käynnistyksee asti.. Nyt kroppa varmaa korjaa virheensä ja on tehny tälle tulokkaalle kestävämmät kalvot ettei pääse missää nimessä puhkeemaan.. :kieh:

Ihan silkkaa kakkaa jauhan taas täällä kun ei ole muutakaan tekemistä, esikko ja mies on unilla, ja mie oottelen et sais heidät ylös ja pääsis vihdoin kauppaan!!
 
Marrasvaavi ja ja Marrasvauva: Sydämelliset onnittelut prinssien johdosta. :heart:

Samir: Olipas kiva lukea sinun synnytystarina. =)

Äitikkä: Toivottavasti olo helpottaisi. Kyllä sulle raskauden loppuun melkoiset vaivat eksyi. :/

Tänne ei mitään muutosta olotilaan. Toivottavasti päästäisiin synnyttämään kaikki tänä viikonloppuna! d :D b
 
ilmoittaudunpa koossa olevaksi..ja huomenna sitten käynnistykseen..
jotenki kans sellanen olo et oon epäonnistunut kun en ite "saanu"tätä ipanaa pihalle..
ja voi luoja et meinas raivari tulla kun aamulla avas s-postin ja ekassa viestissä luki et noh joko on pieni syntynyt..voi kilin kellot!!!!EI OLE!!!
ja toisex kaverot joilla käynnistetty ni hokee et voih huomenna illalla sulla on pieni sylissä...WTF yritin siinä sit sanoo et en ees oo varma et onko et voi kuule biillä muruilla käynnistettynä mennä päiviäkin ja mistä sitä tietää kauan itse synnytys näin ekasta kestää..mut EI kun heillä on mennyt näin niin kyllä mullakin!!!per...mikä raivarin saan jos se ei lähe huomenna tulee ja yxkin noista taulapaista laittaa viestiä,ku oon 128774kertaa sanonu et ilmotan ku rupee tapahtuu...huoh noita ihmisiä!!!

noh nyt nauttimaan viimeisestä kotipäivästä..ihan väsynä..ei meinaa viime yöstä tullu oikee mitään ku jännittää ja tuo prkuleen pukama on niin kipee.ei auta rasva=(

suppareita kaikille ja mä haluun et kaikki lähtee nyt sit vkonloppuna ni mun ei tarvi miettii mitä tääl tapahtuu :D

tietämätön ja muru rv 42
 
me ei miehen kanssa sanottu laskettua päivää sillä ei kumpikaan uskottu siihen.sanottiin vaan että marraskuussa.olis pitäny sanoo että joulukuussa tai että viimestään tammikuussa.nyt ollaan sitten sanottu kun on kyselty että eiköhän tuo tämän vuoden puolella synny.huomenna olis ne häät mutta en tiijä menenkö sillä siellä koko miehen suku niin kaikki tulee sanomaan että eikö se vieläkään ole syntynyt.ajattelin olla ilkeä jos meen ja sanoa että eipä tuota oo näkyny että etkö ite huomaa että tuolla mahassa se vielä on.miks niitten pitää tulla edes tuommoista sanomaan kun itse näkevät että ei oo syntynyt.tai miks pitää kysyä että milloin syntyy kun varsin hyvin tietävät kaikki että siihen ei ite oikeen vaikuteta milloin syntyy.
huoh...hermot taas hiukka tiukalla... :headwall:

yhelle kaverille pistinkin viestiä että jos niille tulee vauva joskus ja haluaa välttyä kyselyiltä niin sanoa suoraan kuukausi eteenpäin la:ta.

pitää lähtiä ulos tuulettumaan! :wave:
 
tietämätön...mulla esikoisen synnytys käynnistettiin, 13 tuntia ekasta cytotec murusta poika maailmassa!
monesti ensin ei tapahdu mitään, kunnes homma "räjähtää" ja kaikki tapahtuu vauhdilla!
täällä käynnistellään 3vrk, jos ei mitään tapahdu, on sektio edessä..
mulla oli tuolloin kun käynnistystä aloiteltiin, kohdunsuu vain sormen kärjelle raotti, täysi mittainen, mutta pehmeä.

positiivisella mielellä!!!! =)
 
MANHIS-kiitos kun kerroit,yritän pitää tuon mielessä jos mitään ei tapahdu ja rupee turhauttaa=)
mulla oli ke se tilanne ennen sitä mega kovaa sisä tutkimusta et kaulaa max sentti ja sormelle auki ja pehmeä..mut toivon et olis sen jälkeen ku on niin pirusti poltellu ja jomotellu ni vähän tapahtunu edistytä...
 

Yhteistyössä