*MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

Marraskuun masunkasvattajat, LA:t 16.-30.11.2008







16.11.
äippä-80.................kolmas (2.yhteinen)...OAS......28v. (15.11.)
josjos.....................viides...................TYKS............36v.
marrasvauva..........viides (1.yht.).......OYS............34v.
äitee 78..................kolmas.................PHKS..........30v.
hippu-08.................viides...................SAS.............33v.
Jerkku.....................neljäs
ohna.......................toinen

17.11.
Chala......................ensimmäinen.......LS...............25v.

18.11.
annuliini..................toinen
Maisa-08................ensimmäinen........SatKS..........23v.
Mebee....................ensimmäinen
funkymama08........ensimmäinen........KAKS...........19v.

19.11.
Baby-Alpakka.........toinen (1.yhteinen)
FrökenJulie.............ensimmäinen........LPKS...........23v.

20.11.
adimo.....................ensimmäinen........LPKS...........26v.
maximillianna..........kolmas (1.yhteinen)
Puuskamuikkunen..ensimmäinen.......TAYS............27v.
Kisse......................neljäs...................TAYS...........37v.
pampula.................kolmas.................SatKS..........28v.
Veijari.....................ensimmäinen.......JS................27v.

21.11.
metsäapila..............ensimmäinen..........................30v. (22.11.)
Metalheart76..........ensimmäinen.......NKL.............32v.
riiviö07....................toinen..................K-HKS.........23v.
lulu32.....................ensimmäinen...........................32v.
wela.......................ensimmäinen..........................28v.
Annu-li....................toinen
piiku2......................ensimmäinen..........................32v.
Sipra.......................kolmas.................KYS.............34v.

22.11.
TaneliKaneli............toinen..................TYKS...........32v.
Iti............................ensimmäinen.......PHKS..........23v.
manhis...................viides...................K-HKS.........26v.
Nacsu.....................toinen..................Kät..............19v.
Jokku......................kolmas.................TYKS

23.11.
lellu80.....................toinen..................PHKS...........27v.
suklaapahkina........ensimmäinen..........................19v.
Dazzle....................ensimmäinen
tokatulossa.............toinen.................LKS

24.11.

25.11.
Neeanäiti................kolmas...............SeKS............41v.
jonnuzka.................toinen................TAYS
enkuli......................toinen ................KYS..............28v.
HepsKatti................toinen.................SatKS...........28v.
riukuliina............................................NKL
Peetu73..................neljäs.................TYKS............35v.
Dandi......................ensimmäinen..........................29v.

26.11.
marrasmamma79....toinen.................PKKS...........28v.
samir05..................kolmas.................NKL.............27v.
Pepita.....................kolmas
Teho.......................ensimmäinen.......JS................31v.
Czarina...................ensimmäinen......TAYS............40v.
Marsulis..................ensimmäinen......TYKS.............32v.
Molla Maija..............kolmas...................................25v.
Basilicum.................ensimmäinen
Pipsa-79.................ensimmäinen
Untuvainen.............ensimmäinen.......NKL.............30v.
OnnenOmena-75....neljäs (1.yht)......SeKS............33v.

27.11.
kulkunen85.............ensimmäinen......Kät...............23v.
Jännä......................kolmas...................................24v. (28.11.)

28.11.
mamina...................toinen.................E-KKS..........22v.
marde84.................kolmas................NKL
mamskeli.................toinen.................PHKS...........26v.
tuutuu.....................toinen.................VKS.............26v.
Aruba......................toinen.................NKL.............25v.
Minnihiiri68..............ensimmäinen......PS...............39v.
Pamppis..................toinen.................E-KKS..........30v. (3.12.)
jonnuzka.................toinen.................TAYS
typy-82...................ensimmäinen.......K-SKS..........25v.

29.11.
MissMaisa................kolmas (1.yht)....VKS.............23v.
satikuti....................toinen(?)................................22v.
LEP.........................ensimmäinen yht.KYS.............28v.
Catherine................ensimmäinen......VKS.............26v.

30.11.
Muua.......................toinen.................HYS.............27v.
MarrasVaavi............ensimmäinen......PHKS...........22v. (28.11.)
pinkuvinku...............kolmas...............K-SKS...........33v.
ruusunen32.............toinen
ÄitiysLomalainen................................Kät

1.12.
pikkutiikeri...............ensimmäinen......TYKS............27v.
Kamomilla-81..

4.12.
Äiti1982...................toinen.................LKS.............25v.


Pettymyksen kokeneet
pielikki (tm), Mantatyttö82 (km), Herkkupeppu (km)


Tässä linkit aiempien kuiden pinoihimme:
Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t991837
Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011444
Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1036584
Kesäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064329
Heinäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1092009
Elokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120842



E-KKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
odottaja, aavistus, tieto, syntymän jälkeen väri sinisellä tai punaisella sukupuolen mukaan=)


Äiti1982 poika-tunne,tyttö-haave. poika
Molla Maija poika-tunne, tyttö-haave. poika
suklaapahkina tyttö. poika
Jännä itse: tyttö, mies: poika. tyttö
MarrasVaavi poika. poika
Mamina itse: tyttö, mies: poika. Tiedossa..;)
Pampula tyttö
manhattan2 poika. poika
äippä-80 itse: tyttö, mies: poika. tyttö
TeSuLah poika
Minnihiiri68 poika-toive. tyttö
FrökenJulie tyttö. poika
Muua poika
samir05 poika-tunne, tyttö-haave. poika
tokatulossa tyttö-toive
Kisse poika-tunne, tyttö-toive
marrasvauva poika
MissMaisa poika. poika?
mamskeli poika
äitee 78 poika
hippu-08 poika-tunne, tyttö-haave
Chala tyttö
TaneliKaneli poika-toive. poika
Teho poika. poika
wela poika. poika
Czarina poika
lulu32 tyttö. tyttö
pinkuvinku tyttö
ohna tyttö. tyttö
LEP tyttö(?)
Untuvainen itse: tyttö, mies: poika
jonnuzka tyttö
Pamppis poika. Tiedossa..;)
OnnenOmena-75 itse: tyttö, mies: poika. Tiedossa..;)
Dazzle poika-toive. poika
funkymama08 itse: tyttö, mies: poika. Tiedossa..;)
Nacsu tyttö
Dandi tyttö. tyttö(?)


15 poikaa, 8 tyttöä, 4 salaisuutta=)
 
Huomenta ja hyvää syyskuuta kaikille. Kohtahan sitä täytyy oikein alkaa jännittämään jo, niin äkkiä se aika menee. Mulla näyttö tossa ens kuussaaki, niin sitä pitäis nyt alkaa oikee urakalla valmistelemaan. Siinä tää kuukaus meneeki ihan mukavasti.
Blaah, meillä jyllää tällä hetkellä flunssa ja olo on aika paska, suoraan sanottuna. Nuhanen ja väsynyt olo vaivaa päivästä toiseen. Toivoin eilen nukkumaan mennessä että olisin ollu vähän paremmassa kunnossa tänää, mutta ei. Sai taas alottaa aamun panadol hotilla. Poikaki heräs jo 05.45. Ittekseen lähti keittiöön ja söi vissiin siinä banaaninki ennen ku mies nousi lähteäkseen töihin. Mä sitte "tosi reippaana" nousin ja sytytin tulen puuhellaan kun oli sen verta vilposaa sisällä kylmän yön jälkeen. Eilen saatiin vihdoin etsittyä pahvilaatikko missä on meidän syyskuteet. Nyt sitä penkomaan, jotta sais tyttöki kunnon takin ulos. Mä en tiedä mihin takkiin mä siirryn kun maha ei kohta enää mahu mun takkeihin...siis niihin leveisiinkään. :/
 
Syyskuuta kaikille marrasmammoille! =) Ajatelkaas nyt, näin nopeasti se aika kuitenkin on livahtanut ja marraskuu koittaa pian. Ihanaa! Nyt tuntuu vain että alkaa tuo synnytyksen jännittäminen pikku hiljaa...

Mamina: ihania masukuvia! Tulee aivan sellainen olo,kun niitä katselee, että siellä masussa köllöttelee poikavauva...mutta se onkin vain mun tunne. ;)

Huomenna mulla on neuvolalääkäri. (täällä päin niitä on yhteensä 3 käyntiä). Saapi nähdä, mitä siellä kuuluu. Enemmän kuitenkin odotan sitä ensi viikon äitiyspolikäyntiä ja ultraa että onko istukan paikka muuttunut ja onko siellä samaa sukupuolta oleva lapsonen kuin heinäkuussa! :D

Iloa tähän päivään kaikille! :wave: Taidan itse lähteä tästä pesemään 50cm vaatteita...
 
Mulla iski masennus :'( . Työkaverit mojuaa, "miten sulla voi olla noin iso maha, vielä 3 kuukautta laskettuun aikaan..." PLÄÄH! 'meidän tyttärellä ei vielä tuossa vaiheessa edes huomannut odotusta...' Mielialaa nostattavaa kuunnella...
 
Typy82: Älä välitä. Tiedän, että se on todella rasittavaa ja mieltä alentavaa puhetta, mutta kyllä moni nainen kärsii siitäkin kun maha ei näy vaikka vauvaa odottaa. Jostain syystä odottava äiti on "kaikkien omaisuutta" ja välillä siihen väsyy. Oo ylpeä vain masustasi ja heilauta kädellä moisille typeryyksille! Mäkin yritän samaa... =)
 
Syyskuuta kaikille

Onko tosissaan jo syyskuu?! :) Niin se aika vaan menee.. Ihanaa! Täällä odotellaan äitiyspakkausta saapuvaksi tällä viikolla.. pääsee hipeltämään sen sisältöä ja peseselemään sitten tovin kuluttua niitä vauvalle valmiiksi.

Täällä on alkanut ilmaantua kaikkea kummallista.. viime viikolla oli riesana ja stressinä se verenvuoto ja nyt sitten tänä aamuna ilmaantui leukaan ja poskipäähän punakkaa näppylää. Oon soitellu työterveyteen ja neuvolaan.. ja huomenna olis sitten työterveyslääkäri, katsotaan mitä mahtaa olla. Ruoka-aine allergiaa tuskin on, koska en ollut aamusta ehtinyt syödä mtn muuta kuin banskun ja juoda kupillisen teetä (jota juonut jo vuosikaudet).. neuvolassa pelotteli parvorokolla.. mutta saa nähdä olisiko sitä, kun ei olo ole kuumeinen tms. Verikokeellahan tuo selvinnee, että onko parvoa vai ei. Noh, ei auta muu kuin odotella huomiseen.. en kyllä päivystykseen lähde ma-iltana istumaan, ellei tosissaan ala olo paheta hurjasti.

Nyt jos menis päikkäreille!

Mecu&Möhö 27+1
 
Täällä odottelen sitä äitipolin kutsua, kun tuo sf-mitta vasta 20. :ashamed: En kyllä murehdi itse asiaa niin kauheasti, mutta onhan se hyvä mennä tarkistuttamaan että kaikki ok. Painoakaan ei ole vasta tullut ittelle kuin alle 2 kg ja se on normaalipainoiselle kuulemma näillä viikoilla aika vähän. :ashamed:

Lääkäri käski pitää ruokapäiväkirjaa ja hyvähän sitä on pitää, näkee itsekin mitä suuhunsa on pistänyt. Pidin esikoisenkin aikana, vaikka kukaan ei käskenyt. Hyvin olen syönyt joka päivä ja yleensä tuon 5 kertaa päivässä syön jotain, kuten lapsetkin. Eli ei siinä pitäisi olla mitään valittamista, painoa ei vaan kroppani odotusaikana kerää ja nestettäkään ei kerää, josta usein odottajan painosta osa muodostuu. Murheensa kullakin, toivotaan että kaikki ok.

Piikuneidillä alkoi uusi nuha, mutta korvissa ei enää tulehdusta ollut, kun tänään kävimme lääkärissä. Heräs just, meen laittamaan syötävää.
 
Tervehdys kuin tuulahdus!

Täytyy taas hyödyntää tämä nettimahdollisuus kun eihän meillä kämpillä pelitä netti v.i.e.l.ä.k.ä.ä.n :headwall:

Pikkasen meinaa olla hermo piukassa kun olen alkanut jännittämään ylihuomista, jolloin meillä on TAYSissa ultra + muut tutkimukset 7 viikon tauon jälkeen. Silloin on kasassa rv 28+0 ja totuus tulee julki eli nähdään, onko vaistoni sanonut oikein tämän istukan 16-trisomian suhteen, vai ei... Parempi etten ajattele asiaa yhtään.

Sokerirassarissa tuli käytyä ja olin ikionnellinen kuullessani, että insuliinia ei näillä näkymin tarvitse pistellä (pistän Klexanea 2 krt/pv joten hyvä vaan ettei tarvitse piikitellä enempää ) eikä edes ruokavalio-ohjeita tullut, kun sokerit ei juurikaan heilahtaneet... Naureskelinkin olevani niin makea tyyppi, ettei minuun mitkään lisäsokerit vaikuta :LOL:

Mutta takakireä minusta on tullut, voi hyvänen aika sentään!

Ei ikinä uskoisi että olen pian saamassa vauvan, vaan luulisi että olen joku impi-umpi-lampi-vanhapiika-täti kun EN VOI SIETÄÄ kavereitteni lapsia luonani, sillä en voi käsittää, ettei lapsille aseteta mitään rajoja kun ollaan kylässä, vaan äidit istuvat takamus homeessa sohvalla ja minä juoksen perässä kieltämässä kun penskat tyhjentävät kaapit ja laatikostot lattialle... ja sitten MINÄ kerään tavaroita ison mahani kanssa sohvien yms alta eikä äidit sano tai tee MITÄÄN!!!

Pikkasen on alkanut mietityttämään että tuleekohan minusta huonokin äiti, sillä itse en tule sallimaan mokomaa omalta muksultani, vaikka hänestä muutoin varmaan tuleekin maailman pilallehemmotelluin pikkumies. Kyllä kai lastaan voi osoittaa varmaan rakastavansa muutenkin, kuin olemalla välinpitämätön? Vai mitä tuolla sallimisella sitten osoitetaankin... En ymmärrä.

Että sapettaa, mutta kiitos että sain purkautua!

Pienempää pinnankiristystä teille muille toivotellen


Czarina & Lilliputti rv 27+5
 
Täällä on kanssa hermot vähän turhankin kireällä.. Hermo palaa tuon esikonkin kanssa vähän väliä :ashamed: Vaikka kovasti yritän vaan olla mahdollisimman rauhallinen, vaikka kuinka ärsyttäisi. Ja en tajua mikä mun naamaa vaivaa :eek: Siis kasvoihini on ilmestynyt sellaisia punaisia läiskiä ja erityisesti niiden kohdalla on älyttömän kuiva iho! Kirvelee oikein kun sitä rasvailee..niin ja kutisee. Ja pahinta tuo on silmien ympärillä :/ Mistäköhän voisi moinen johtua..? Kun ei mulla ennenkään ole mitään ihottumaa tai muuta ollut ja en ole millekkään allerginenkaan.. enkä kyllä sen puoleen ole syönnytkään mitään poikkeavaa. Pitänee mainita sitten keskiviikkona neuvolalääkärille asiasta. Viimeisiä viedään antibioottikuurin kanssa.. Enää huomen aamulla lääke nassuun, niin ohi on =) Kiva sinäänsä, niin ei tarvi enää pitää paastoa siitä, että saa vaan tiettyihin aikoihin syödä. Vauveli jyllää kovasti mahassa, välillä oikein sattuu, kun kaveri tunkee tuosta navan kohdalta ulos :D
Olo ollut muuten hyvä, ja ihanaa kun on ilman särkyä saanut nukkua yöt =)

Niin ja muuten mamina jos viitsit, niin muutatko vielä tuonne la-listaan, sen mun nimimerkin nacsuksi :D ;) :heart:

nacsu rv 28+3
 
Odotin meidän tyttöä v.1999-2000 niin naama kukki iloisesti joka päivä ja kaikki rasvat ärsyttivät ja tekivät naaman punaisen kukertavaksi eli johtui sitten ihan siitä raskaudesta :D

Kyllä Kelassa taas kestää....olen laittanut hakemukset sisään 3 viikkoa sitten eikä mitään näy eikä kuulu...

Mulle tulee aina syksyllä kummallinen pesänrakennus vietti ja haluaisin muuttaa huonekalujen järjestystä ja ostaa kaikkea ihanaa kotiin :D

Onko kenelläkään tarvetta istuimelle 0-13kg eli istuin olisi Britax Römer musta/harmaa joka on ollut kahdella lapsella ja hyväkuntoinen vielä :D
Istuin on valittu turvallisuustesteissä markkinoiden parhaimmaksi ja meillä on Gracon rattaat niin saatiin kaverilta Gracon istuin joka menee niihin rattaisiin eli jos kiinnostaa niin laittakaa viestiä....

Sen saisi hintaan 50 euroa ja tietenkin postarit päälle tai nouto :D

http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/tuoteesittelyt/romerkakalo.html
 
Heippa!
Täällä olisi uusi marrasmassu. LA on 25.11. Olen kyllä pinoa seuraillut jo ihan keväästä lähtien, mutta jostain syystä vasta nyt uskaltaudun liittyä joukkoon iloiseen. Ikää mulla on 29, eli olen melko vanha ensikertalainen =) Raskaus on sujunut tähän asti melko normaalisti, kait... Supisteluja on ollut, mutta onneksi ei ole paikat lähteneet kypsymään. Muita ihania oireita, kuten närästystä, unettomuutta, väsymystä, erilaisia särkyjä ym. kyllä löytyy. Välillä tuntuu että tää on ihan hullun hommaa, mutta onneksi lopputulos on ihana.

Olette puhuneet erilaisista hankinnoista... Meillä ei ole edes äippärahahakemusta kelalle jätetty saati mietitty, että pitäis hankkia kaikkea tarpeellista vauvalle. Onhan tässä aikaa. Vanhemmat muistuttaa kuitenkin, ettei sitä enää kauaa ole, että kannattais varmaan ryhtyä suunnittelemaan :whistle: Nooh meillä hankitaan kaikki varmaan viimeisellä viikolla. Mieskin vaan toitottaa että kyllä tässä ehtii, eikä jaksa ressata asiaa sen kummemmin.

Kauniita syyskuun päiviä kaikille :wave:

Dandi 28+0
 
Niin sen piti vielä kertoman, että meillä odotetaan mahdollisesti tyttöä. Molemmat ollaan miehen kanssa sitä mieltä ja niin tais olla lääkärikin äippäpolilla viimeksi kun siellä kävin joskus kolme viikkoa sitten. Tosin totuus paljastuu viimeistään sitten marraskuussa :heart:

Dandi 28+0
 
Dandi: Tervetuloa marrasmassujen joukkoon! =)

Lääkärineuvolakuulumisia:

-verenpaine 108/58
-painon nousu 0,35g/vko
-hemoglobiini 106 :ashamed:
-pissassa sokeria + ja valkuaista ++ (=hiivatulehdus) :ashamed:
-sf-mitta 28
-sydänäänet 150+
-liikkeet ++
-vauva poikittain masussa :D

Pyysin saada streptokokki- viljelyn samalla, koska luin jostain että se lisää hiivatulehduksia ja supistuksia, joista oon kärsinyt koko raskausajan. Testitulokset saapi parin päivän sisällä
 
Auttakaa hyvät ihmiset ja ottakaa multa kaikki tää suklaa pois! Kirottu Citymarket ja Marabou-tarjous (tai kirottu minä jolla ei itsekuria)... :$

Täälläkin selvitty Muumimaailman visiitistä. Oli ihan käymisen arvoinen (varsinkin kun oli ilmainen, hih) vaikkakin odotin että niitä hahmoja olisi pyörinyt siellä enemmänkin. Mutta se ILME kun tyttö pääsi halaamaan Niiskuneitiä... :heart: Toinen oli niin onnessaan että! Itselle olis ehkä enemmän antanut jos olis tuntenut hahmot ja tarinat paremmin. Ampiaiset olivat kyllä riesa ihan joka paikassa, hermot meinas mennä. Ja kotiin lähtiessä ei meinannut autolle jaksaa kun mahaa kiristi ja supisti niin paljon, etanavauhdilla sitten.

Viimeyö oli kipuilua kun lonkat puutuu kyljellä olemisesta eikä selällään voi olla hetkeäkään. Tyynyjä pitäisi ottaa enemmän käyttöön. Painajaisiakin näin, missä oltiin jätetty vastasyntynyt moneksi tunniksi kotiin yksin ja mua ahdisti ja toinen missä ei saatu autoon mahtuun kaksia vaunuja ja mummoja ja kummeja ja kaikkia. :LOL: Eli huonosti nukuttu ja muutenkin on väsyttänyt viime aikoina ihan törkeesti. Tänään vielä jotenkin itkuherkkäkin... Kireyttä en ole huomannut tavallista enempää.

Hurjaa kyytiä menee kyllä aika! Enää 32 päivää töitä jäljellä, tarvis ostaa aamukampa. ;) Äippäpakettia ei ole vielä tullut, meillä palkanlaskija odotti bonustietoja ennen kun lähetti paperit eteenpäin Kelalle. Tulisi vain kohta, että pääsee hiplaileen. Meillä on ongelma kun ei tiedä mihin pistää vauvan vaatteet kun esikon vaatteet vie kaiken tilan. Kai joku ratkaisu tulee eteen kun on pakko.

Oli jotain asiaakin teille, en muista mitä. B) Parin viikon päästä mitataan paastosokeri ja seuraavana päivänä neuvola. Lääkärineuvola on vasta loppuraskaudesta meillä. Alussakin oli vain ultran yhteydessä pikatsekkaus.

Mukavaa sadepäivää!

TaneliKaneli ja vesseli 28+3
 
Heippa! JA Tervetuloa kanssamme jakamaan kuulumisia, Dandi! :hug:

Niitä äippäpolikuulumisia jos jaksaisin nyt kirjotella:D
Eli kaikki oli kunnossa niinku pitääkin, painoarvio 992g ja perätilassa oli vauveli vieläkin! -nähtävästi hän on kokenu sen parhaimmaksi asennoksi.. :kieh:
Sukupuoli säilyy edelleen hiukan arvoituksena, koska lääkäri sanoi että hän on kovin huono tulkitsemaan ultraa..:D Mutta kyllä tänkin lääkärin veikkaukset kallistui siihen mitä edellinenkin ultraaja veikkasi. 6vk:n päästä uusi kontrolliaika äpkl:lle, sitä odotellessa..:)

Ainiin, kun Kisse mainitsi tosta naaman kukkimisesta raskausaikana, niin miula oli sellanen raskausajan vaiva esikoista odottaessa; että korva meni lukkoon tai nakutti, vinkui jne.. viimeisten kuukausien aikana..! lopulta oli viimeset 1-2vk lukossa, ja synnärillä avautui, jonka jälkeen ei lukkoon enää mennyt:D
Lääkärillä sillon kävin ja mitään vikaa ei korvassa ollut, sitten mahani huomattuaan lääkäri mainitsi itsellään olleen loppuraskaudessa samaa vikaa!! HASSUA! En vieläkään käsitä miten korva voi mennä lukkoon raskauden takia, mutta itselläni sen luokittelin raskausajan vaivaksi. Sen koommin ei ole korvat lukossa olleet, tai pitäneet muutenkaan mitään hassuja nakutuksia tai vinkumisia..Saas nähdä tuleeko tässäkin raskaudessa viel täs loppuvaiheessa..=) *kop kop* -puuta koputellen, se ei meinaan ollut ollenkaan kiva vaiva..
 
äitiysraha päätös tuli tänään..vihdoinkin. ekat 56pv äitiyslomasta 70,95euroa/pv. sitten 55,18euroa/pv. vanhempainrahakauden alussa 30pv 59,12. sit jatkuu tol 55,18eurolla/pv.
eli tosi hyvin.paremmin kun odotin. edellisitä lapsista olen saanut minimiä, eli tuo tuntuu nyt hyvälle.

täytyis miettiä nyt koska otan nuorimmaisen hoidosta kotiin..on koko ajan kipeä. viime kuussa ei montaa hoitopäivää tullut. otanko jo heti ensi viikosta?vai eni kuun alusta? ei tekis mieli enää hoitoon viedä, kun saa kuitenkin heti jonkun taudin. esikoinen jatkaa eskarissa, kaksi muuta isompaa jatkaa 15pv/kk.

manhattan ja valtteri-vauva rv28+3
 
Hiphei

mamina Otitko äippärahan viimeisten 6kk tulojen vai vuoden 2006 tulojen mukaan? Kovin aikaisin jo saanut päätöksen päivärahoista.. kun meillä sanovat Kelassa, että haluavat sen laskelman viimeiseltä 6kk:lta vasta sitten niin myöhään kuin mahdollista, eli aikaisintaan saan lasketuttaa sitten 30.9. tulleen tilin jlkn. Ehtiihän se varmasti sieltä tulla se päätös hyvissä ajoin ennen ensimmäistä maksupäivää, vaikka vasta silloin sen laitankin, mutta mietityttää vaan, kun olisin tahtonut kanssa hoitaa jo tuonkin asian pois päiväjärjestyksestä.

Sadepäivän jatkoja mammoille.. :)

Mecu&Möhö 27+2
 
äitiysrahoista....mulle tulee äitiysraha 6kk tuloista, laskettiin joulukuun alusta alkaen. heinäkuusta lähtienhän oon ollu saikulla.
viime lokakuussa menin töihin, kun nuorimmainen oli sen 10kk..nyt meinaan olla kauemmin kotona. esikoinen aloittaa ensi syksynä koulunkin, niin olen sit siinä mukana.
 

Yhteistyössä