*MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

Sainpas tuon lipasto/hoitotason kasattua :) Se taso osa on kyl tooosi tilava.
Sairaalakassin pakkaamisesta......Kuopuksen kassin pakkasin supistuksien välissä ku lähtö tuli, esikoisen kassin varmaan samalla tyylillä jos tällä kertaa pakkailis sen ainaki osittain vähän ennen laskettua.

Huomenna taas töihin...huh ei kyllä vois vähempää kiinnostaa :|
Tää närästys on rasittavaa!!!Mix se tulee yleensä illalla???
 
Moih,

hermoista, hikoilusta, sairaalakassista ja imetyksestä....

Hermoja ei oo tällä hetkellä lainkaan. Meillä koko viikonloppu (sekä viime viikko) on ollu yhtä jänkkäystä. Ja välillä äänikin korottunu kummallakin jonkun verran! Ja neiti kans väittää joka asiassa vastaan.. Mitään muuta en toivo, kuin että saisi joskus olla edes pari tuntia ittekseni kotona. Sen saman lausahduksen esitin tänäänkin. Niin, eiks tuu mieheltä samantien takas, että mitään muuta et halua ikinä kuin omaa rauhaa! No joo en, kun en sitä kunnolla koskaan saa, niin niin se vaan kummittelee kokoajan mielessä! Tai no saanhan minä joka ilta olla ittekseni kun muut jo nukkuvat ja aamulla ehkä vartin verran.. Mutta se ei ole mielestäni verrattavissa siihen, että minä häivyn välillä tenavan kanssa mummolaan, kavereille, puistoon, pyöräilemään tms. ja ukko jää tänne kattomaan formuloita! Minä haluisin omaa aikaa sen takia, että saisin joskus edes vaikka siivota rauhassa ja kuunnella mieleistäni musiikkia samalla. Mut ei! Viimeeksi reilu kuukausi sitten olen ollut 30 minuuttia itsekseni täällä!

Hikoilusta, en tiedä onko tuskan hiki vai mikä ollut otsikossa, mutta hikoilua on riittänyt! Eikun oikeesti, koko ajan on kuuma! Mikä kyllä sinällään on ihan hyvä, kun ei mikään ulkotakki (fleeceä lukuunottamatta) ei mahdu kiinni! :LOL: Kunhan vaan kestäs vielä nää lämmöt pari kuukautta..

Sairaalakassista. Viimeeks miulla oli se pakattuna jo ihan hyvissä ajoin (= kun jäin äippälomalle), mutta nyt en ole vielä edes ajatellut asiaa. Eipä sinne kyllä ihmeitä tarvii, mitä nyt itelle akuuttitavarat eka vuorokaudeksi (= äitiyskortti, pesuvälineet, hampiharja, joku kirja yms.). Ja yks mitä suosittelen mukaan on vissypullo!! Ainakin miulla oli näet ihan tajuton jano synnytyksen jälkeen ja varsinkin imetyksen alkaessa. Ne muuthan kamathan(vauvanvaatteet) yms. mies voi tuoda lähtöpäiväksi.

Imetyksestä. Imetys (onneksi) alkoi sujua ihan ongelmitta, vaikka meidän neiti 3 ekaa vuorokauttaan viettikin lasten 'teholla'. Mutta sielläkin kävin häntä ruokkimassa. Imetys jatkui lähes 10 kuukautta. Toivottavasti tänkin imetys sujuu yhtä mutkattomasti.

Ääh, täytyy varmaan lähteä kohta petiä kohti. Kai se on tuonne omalle paikalle ryömittävä, vaikka päivällä mietinkin jo alakerran vierashuoneeseen siirtymistä! Ja myöskin sitä, että jos jättäs ukon koko synnytyksestä pois, kun sitä ei muutenkaan kiinnosta meikäläisen kanssa mikään muu kuin kinaaminen!!! :kieh: |O Ja hän on aina oikeessa... Välillä tuntuu että yksineläminenkin olis helpompaa! Ei tarviis pestä kuin omat (ja lapsen vermeet), ruokaa täytys tehdä 3/4 vähemmän yms. yms. yms. Hemmetin putkiaivot!

Joo, josko huomenna olis jo parempi päivä.. :/ Toivottavasti. Ehkä me raskaanaolevat naisetkin ollaan vaikeita, mutta jotain ymmärrystä sentäs toivosin!

 
Moips
Jospas pitkästä aikaa mäkin jotain sanailisin.
Kyl mä aika usein yhä edelleen luen,mut näköjään oon pysyny lähinnä sivusta seuraajana :p
No mutta...
Täällä kaikki mallillaan noin muuten, issias vaan aika kivasta vaivaa. Jos päivällä vähänkään normaalia enemmän siivoon/kävelen, niin se liikkuminen käy aika vaikeeks sit iltaa myöten. Ankalta näytän ku vaapun.
Voisimpa kerrankin jopa kommentoida joihinkin keskusteluihin =)
imetyksestä: Mulla lähti tytön kanssa ihan hyvin se käyntiin,ainoo vaan että maito nousi vasta neljä päivää synnytyksen jälkeen,sinä iltana kun kotiin päästiin. Sairaalassa käskivät juuri sinä päivänä mun antaa lisämaitoa,ja kerran mä taisin sitä antaa,kun sit aukeskin hanat. Ei siinä muuta vinkkiä,mahdollisimman paljon alkuaikoina pitää tissillä niin sillä se tuotantokin kiihtyy jos on kiihtyäkseen. Meillä imetystä kesti 1v4kk, ois voinu mennä pitempäänkin,muuta kun tyttö alkoi olla niin sen tissin perään että se oli se lohtu ja tuki ja turva niin halusin voida sitä antaa muullakin tavalla. Et siinä tilanteessa se imetys oli aika ruveta lopettelemaan.
Sairaalakassista, mä en viimeks ollu pakannu lainkaan. Se kävi ihan hyvin siinä supistusten säestämänäkin,eipä mulla mitään sen kummempaa tainnu olla mukana.Kamera oli tärkein ja öö....vaatteet vauvalle tuotiin sit jälkeenpäin.
Kivunlievityksestä mul ei ollu niinkään suunnitelmaa. Mä ajattelin et mennään sen mukaan miltä tuntuu. Enkä mä sit tarvinnukaan muuta ku ilokaasua. Tosi positiivinen kokemus kyllä jäi mulle. Kesto oli 8h 40min.
Pitiköhän viel jotain sanoa....
Vois koittaa palailla asiaan vähän pikemmin ku nyt edellis kerroilla.
Mul ei o mitään käsitystä kumpi tuol masus vois olla. Toisaalt luulen et se on poika.Mut ehkä se on vastapainoa sille et mies tovoo kauheesti toista tyttöä.
Ans kattoo ny!
 
Huomenta!

Täälä taas huonosti nukutun yön jälkeen, välillä puutui kädet, välillä jalka ja välillä sain sitte pomppia pohjetta pidellen, ku veti suonta |O Täytyy varmaan myöhemmin ottaa päikkärit :D
Huomanna olis sitte edessä neuvolalääkäri, kai saan nämä viimeiset kolme viikkoa sairaslomaa, ku ei tunnu enää mikään onnistuvan :| Kuinka tämä aika on menny näin äkkiä :eek:
Mitä teillä lapset tuumaa mahassa olevasta asukista? Meillä jo kovasti odotetaan, että joko se vauva syntyy. Toinen poika on aivan varma, että sieltä tulee poika ja se nimetään Paavoksi :LOL: Yritin sitte sanoa, että entä jos sieltä tulee tyttö, mutta sain vastaukseksi vaan, että entäs jos sieltä tulee poika :xmas: Pojat usein silittelee mahaa ja ihmettelee vauvan potkuja :heart:
Sairaalakassin pakkaamista en oo vielä edes ajatellu, vähä tuossa ehdin miettiä, että millä vaatteilla vauva tulee sieltä kotiin, mutta eipä tässä taida vielä kiirettä olla :)
Imetyksestä en jaksa ottaa stressiä, onnistuu jos onnistuu :) Pojat oli syntyessään niin pieniä, että niille juotettiin osaksi pullosta ja osaksi laitettiin sitten letkun kautta mun pumppaamaa maitoa, hetken sitte pystyin pumppaamaan, mutta aika pian alkoi tulla enemmän verta kuin maitoa, niin oli sekin pakko lopettaa :| Kotona sitte yritin imettää, mutta pojat tuijotti mua ku tyhmää, eivätkä ymmärtäneet mitä mä oikeen touhuan, niin luovutin :/

Nyt herroja herättelemään, toinen on yleensä aina hyvällä tuulella, mutta toinen on tullu muhun, ja se kiukkuaa ja ärjyy, ku sitä herätetään :LOL:

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Vielä pitää lisäillä peti-asiaa :ashamed: Meillä nuo lakanoidenlöyhyttelyt raskauden aikana on varmasti laskettavissa kahden käden sormin, aluksi viimevuotinen km teki varovaiseksi, sitten tuli päänsäryt ja sen jälkeen alkoi supistelut. Nyt sitte ajateltiin taas kokeilla varmemmin mielin, mutta heti seksin jälkeen alkoi supistelut ja jatkuu vielä nyt aamullakin :| Alkaako muilla supistukset seksin jälkeen? Pitää vissiin jatkaa selibaattia, ainakin niin kauan, että viikkoja on vieläkin enemmän :kieh: :(
 
Moikka!

Minä oon kyllä hävettävän laiska tänne kirjoitteleen. Teidän jutut kumminki yritän lukea :saint:

Mulla oli viime viikolla taas kontrolli äitiyspolilla. Ultralla katsottiin kohtuvaltimovirtaukset. Vasen puoli normaali, oikealla heikompi. Lääkäri oli kuiten nyt sitä mieltä, että riittää että toinen on normaali ja raskaus voi hyvinkin mennä loppuun ilman myrkytystä! Mullahan oli edellisessä raskausmyrkytys niin sen takia on äippäpolilla seurattu. Vauvan painoarvio oli JO 1280g!! Eli melkoinen jössikkä jo. Esikoinen synty rv34+1 ja paino oli 1860g :D mutta olikin viikkoihin nähden pieni. No, tarkoittaa vaan sitä että normaalisti kasvaa ja veri virtaa niinku pitää. Vauva on vielä perätilassa ja vähän poikittain. Liikkeistä olen päätellytki että taitaa melkein poikittain olla.

Neuvolassa kävin myös viikko sitten.
-Painoa tullu 503g/vko
-RR ok
-Pissa puhdas
-HB 119
-Syke 150
-Lääkäri myös tutki ja kaikki ok.
-Sf 26cm (yläkäyrällä, mutta niin oli esikoisestakin koko ajan vaikka oli syntyessään "mini")

Vointi mulla on ollu oikein hyvä. Töissäkin jaksaa ihan hyvin vielä olla vaikka hoitaja olen. Yövuoroja en tosin enää tee. Tämä viikko lomaa.

-Äiti1982 rv 27+4-
 
Maanantaita äitiliinit!


Näköjään tässä tulee pikku hiljaa nettiriippuvaiseksi... Etenkin kun lapset on koulussa ja itse ei kykene juuri arkiaskareita suorittaa, niin tulee aukaistua sivut useammin kuin kerran päivässä.

Viime yönä näin unta että lähtö synnytykseen tuli. Tosin synnytys jäi unissa väliin mutta vauva syntyi ja painoi yli 8kg! :LOL: hoh, toivottavasti ei nyt kuitenkaan... :whistle:

Eilen illalla olin kyllä oikeasti kipeä alamahasta, enkä oikein tiedä johtuiko rasituksesta vai olivatko jo kivuliaita supistuksia mutta uniin ne näköjään tuli.
Hermot on aivan erilailla kireällä kuin tavallisesti; johtuneeko just tästä kun ei pysty tehdä paljon mitään, niin väsyy itseensä/olemukseensa ja sitä kautta toisiin. :D Mutta jos nyt vielä hetken jaksaisi niin kyllä se marraskuu koittaa ja saa nyytin viimein ja vihdoin syliin!!

Voimia ja iloa tähän päivään!

-OnnenOmena-75 ja vauveli 28+5
 
Seksistä Kyllä sitä on tullu täällä harrastettua ihan normaaliin tapaan, eli joskus ei ollenkaan ja joskus useammin. Se vähän riippuu mun henkisestä tilasta :LOL: Eli miten rankkaa on noiden muksujen kanssa ollut--->kuinka väsynyt olen. Mulla ei kyllä ole vielä ainakaan tuntunut supistuksia seksin jälkeen, mutta paikat voi turvota ihan sika "rumiksi" ja kipeiksi. Toisaalta olen huomannu että kaikki tuntuu paremmalta ja kovempaa. Eli vaikka kipuja on haluan edelleen nauttia seksistä. ;)
Laukun pakkaaminen Ajattelin pakata laukun joskus viikoilla 35 ehkä. Tosin jos esim. alkaa supistelee enemmän ennen sitä niin toki pakkaan jo aikasemmin.
Kivunlievityksistä synnytyksessä Mä olen kokenut synnytyksen ilman kivunlievitystä ja niiden kanssa. Ekassa oli kaikki mahdollinen paitsi aquarakkulat. Ne jotenki on yököttäny aina, niin niitä en tahtonut. En pidä itseäni parempana vaikka toisen synnytinkin ilman kivunlievitystä, mutta en usko että mä tarvitsin niitä vaikka koko synnytys olikin tuskaa. Eli jatkuvia supistuksia ilman taukoja ja 1,5 tunnin ponnistusvaihe. En mä niitä kipuja enää muista. Muistan vaan että olen toistanu aina että sattu ihan pirusti ja se vähän pelottaa nyt että minkä kokoinen jössikkä nyt syntyy. Listaamista pidän ehkä ävähn turhana koska mielestäni on hyvä kuitenkin katsoa niitä apuja sitten tilanteen mukaan. Mutta olisi tärkeää että juttelisi sen kanssa joka tulee mukaan niistä kivunlievityksistä, koska hän on sitten paremmassa asemmassa ja paremmassa kunnossa vaatimaan niitä kivunlievityksiä. Ja myös juttelemaan hoitohenkilökunnan kanssa.
 
Heippahei täältäkin suunnalta!

Muutaman rivin ehdin taas väliin kommentoimaan =)

Eli joku kyseli tuosta 4D-ultrasta ja me oltiin siinä muistaakseni viikolla 24. Aivan ihana kokemus, varsinkin näin esikkoa odottaessa. Nähtiin todella hyvin jäppisen kasvot ja tarvii sanoa, että kyllähän siinä isän piirteet tuli esille heti kättelyssä =) Me oltiin ainakin kaikin puolin tyytyväisiä sen ultran antiin, varsinkin kun rakenneultra oli meidän kohdalla todella nopea katselmus...

Sit onkin kysymys teidän kohdunkaulanpituuksista! Mä olen nyt viikolla 29+2 ja viime viikolla olin neuvolalääkärissä ja siellä todettiin vauvan olevan kovin alhaalla ja kohdunkaulan pituus enää 2cm! Kohdunsuu oli kuitenkin kiinni ja kiinteä... Rauhallisesti pitäis ottaa mutta ei kuulemma aiheuta vielä mitään toimenpiteitä.. Missäs hantissa teidän kohdunkaulan lukemat menee??

Terkuin Wela+pikkutoukka 29+2
 
Wela: Mulla oli rv 28+1 viimesin neuvolalääkäri ja kohdunkaulan mitta 2cm. Lyhentynyt 3,5cm:stä tuohon kolmessa viikossa. Alkanut myös kohdunsuu pehmetä mutta korttiin tuli kiinteä ja kiinni -merkinnät. Rauhallisesti käski ottaa, mutta oman voinnin mukaan saa tehdä ja mennä.

Mulla on ollut jo muutaman kuukauden supisteluja, välillä kivuliaampiakin, mutta viimeksi lääkäri sanoi että tässä vaiheessa monilla kuuluukin jo asiaan kaulan lyheneminen ja pehmeneminen. Katsotaan vaan niin joulukuun alussa käynnistellään :LOL:

Tänään tasan rv 30+0. Aika jännää, nyt alkaa viikkojen puolesta näyttää siltä että ollaan reilusti voiton puolella eikä montaa viikkoa enää kun Toukka pienokainen on valmis syntymään :)
 
Chala! Lohduttavaa kuulla, että se vissiin kuuluu asiaan =) Pelästyin vaan sitä kun lääkäri teki sisätutkimuksen ja ekat sanat olivat "Oho, ompas vauva jo alhaalla!" :LOL: Sitten hän ei sen kummemmin selvitellyt mulle asiaa vaikka kuinka tivasin, että tarviiko mun jotenkin ottaa rauhallisemmin tai jotain... Vastasi vaan jotain ympäripyöreetä, kuten hänellä on aina tapana... =)
 
Wela: Niiin tuttua noitten lääkäreitten kanssa. Tosi ärsyttävää kun ei saa tarkkaa tietoa ja ohjeita vaan pitää arvailla mitä se mahtoi mutista.. Oli siis muuten aivan yhtä tyhjän kanssa tuo viimeisin käynti kun tosiaan ei mittailtu edes hemppaa tai katsottu painoa :ashamed:

Lohdutukseksi vielä; saahan täällä lukea niistäkin jotka on rv 40+ synnyttänyt vaikka muksu on ollut kiinnittyneenä jo reilusti ennen rv 30. Tuntuu niin tyhmältä lähteä arvailemaan mitä mikäkin tarkoittaa kun lääkäri voisi ehkä antaa vähän sivistyneemmän veikkauksen, mutta EI! Murr..

Omaa vointia kuulostellen ja herkkänä äippäpolille yhteyttä jos alkaa tuntua kummalliselta :p
 
Siis joo, pikkasen koko juttu säikäytti meikäläisen ja sitten kun ei oikeen saanu sellaista "pätevän ja varman" kuuloista vastausta koko asiaan, niin oli pakko soitella tonne synnärille ja tiedustella asiaa lisää.. Koko viikonlopun ehdin sitä jo pohtia ja tänään ajattelin, että ei se ota jos ei annakkaan :LOL:

Ja pieniä, kivuttomia harjoitussuppareita on ollu muutamia viikkoja ja niihin sitten tartuttiin heti kiinni! Nyt on sitten lähete labraan ja katotaan se oliks se nyt streptokokki-bakteeri tai joku semmonen, joka voi aiheuttaa niitä suppareita... Eikä sitäkään sitten hoideta, jos se on, vaan synnytyksessä sitten vasta saan antibioottitipan käteen, jos sellaista havaitaan...
 
Mulla on aivan järkyttävä flunssa :( Viime yönä nukuin ehkä kaks tuntia yhteensä, kun nenä valui ihan jatkuvalla syötöllä ja päätä särki niin vietävästi. Kiva olla töissä vähän puolikuntoisena, nyt olen tosin jo lähdössä kotiin ja varoittelin jo pomoakin, että en mahdollisesti huomenna kykene töihin... Katsotaan saisinko millään tätä tautia aisoihin illan aikana :)

Kivunlievitys mietityttää meikäläistäkin. Epiduraali taitaa olla kaikkein tehokkain apu ja haluaisin toki kaiken mahdollisen saatavilla lievityksen, mutta kun mua pelottaa sitä kipua enemmän se epiduraalin antaminen, koska mulla on ihan järkyttävä neulakammo :) Joten saattaa olla että se epiduraali jää ottamatta, jollei kivut ole ihan sikakamalia :LOL:

Seksiä meillä on harrastettu ihan normaalisti, tosin silloin alkuraskaudesta oli vähän hiljaisempaa, kun mulla oli jatkuvasti niin paha olo ja normaalisti menin nukkumaankin paljon aikaisemmin kuin mies :D Mulla ei onneksi ole tullut mitään supisteluja tms. eli ihan hyvillä mielin on voinut nauttia peittojen heiluttelusta...

Hitto, minäkin haluaisin jonkinlaisen painoarvion vauvasta, varsinkin kun sf-mittakin on yläkäyrällä! Neuvolalääkäri ei antanut minkäänlaista arviota eikä niitä lääkäriaikoja enää ole ennen synnytystä. Pitäisköhän mennä vielä yksityiselle ultraan, jos ne sieltä antais sen painoarvion.
 
Wela: Multa testattiin kanssa se strepto mutta eipä ollut. Samaten äippäpolilla otettiin virtsanäyte (tuskaa istua siellä ja pidätellä kun piti väh 2h olla rakossa) koska oireeton virtsatietulehdus voi kanssa aiheuttaa supistelua. En tiedä mitkä tulehdusarvot näkyy neuvolan testissä, mutta tuntuihan se luotettavammalta kun siitä oli oikein erikseen puhe polilla. Eipä ollut siis sitäkään, joten kaippa mulla vaan on jotenkin supistusherkempi kohtu..?

Kivunlievityksestä: Mä ajattelin laittaa esitietolomakkeeseen ja kouluttaa miehen tarpeeksi tehokkaasti puolustamaan mun kantaa siitä, etten halua turvautua lääkkeelliseen kivunlievitykseen ennenkuin ihan hätätilanteessa. Esim. epiduraalissa on niin paljon riskejä sekä mulle että Toukalle, voi pitkittää synnytystä, sydänäänet laskee helposti, voi joutua ponnistamaan tunnottomana, jälkioireet, joutuu helpommin ponnistamaan selältään... Tuntuu vaan huonolta ajatukselta näin etukäteen, mutta jos tositilanteessa sen kuitenkin haluan niin ihana että hyvin todennäköisesti on se mahdollisuus :)
 
Hei kaikki! On se hyvä kun pääsee äitipolille tarvittaessa. Mulla on aika inha vaiva nyt. Nostin luultavasti ruokakasseja auton peräkontista jotenkin huonossa asennossa, kun iski aivan mahdottoman kipeäksi selän. :ashamed: Käväisen pikaisesti vain, kun en pysty edes kauaa istua. On sitten alaselkä kipeä. Eikä millään meinaa venytys tms. tehota. Kurjaa! Selkäkipuja ei ole ollut, nostaminen onkin aika tarkkaa.

Kyllä mulla on aina ollut aika varhain niitä harjoitussuppareita, eikä ole mitään avannut. Yli menneet molemmat edelliset raskaudet. Nyt ei aivan niin paljon ole suppareita kuin aiemmin ja seksielämä maistuu tosi hyvin ja tuntuu hyvältä. :heart:

Mukavaa illanjatkoa teille t: selkäkipuinen mamma ja Pikkukolmonen rv 28+6 :heart: :wave:
 
imetyksestä Esikon kanssa etukäteen mietiskelin, että mitenkähän mahtaa tällä eriparivarustuksella sujua. Muutenkin tuntui mielessä hankalalle ajatukselle. No, kumma juttu, että kun vauva synnytyssalissa iskettiin muutaman minuutin ikäisenä rinnan päälle makaamaan, niin jostain vaan kumpusi "äidinvaistoa" ja imetys alkoi ihan huomaamatta. Onni oli kai se, että ahnaalla vauvalla oli hyvä imuote heti, joten ensikertalaisäidin ei tarvinnut siihen kiinnittää huomiota. Kannustuksena kaikille, joille alussa tapahtuu jotain odottamatonta haluan lisätä, että onnistuin täysimettämään vaikka vauva oli kuukauden tehohoidossa. Maito nousi rintoihin ihan samana päivänä, eli tosi nopeasti. Imetystä kesti täys 6kk ja osa 9kk. Sitten esikko, yhtä päättäväisesti kun oli aloittanutkin, päätti imemisen lopettaa.

sairaalakassi Oli esikoista odottaessa pakattuna varmaan jo viikolla 37. Nyt kun tiedän, että en taida olla syöksysynnyttäjä, joutanen pakata sen sittenkin kun synnytys käynnistyy. Ja mä kyllä tulin siihen lopputulokseen, ettei sinne sairaalaan nyt välttämättä mitään tarvitsekkaan mukaan (paitsi imetysliivit). Sieltähän saa hammasharjan ja siteet yms. Ainut vinkki aisasta, joka kannattaa ehdottomasti olla mukana on tuubi sitä lasinoh vai mikä sen nimi nyt olikaan, lanoliini rintarasvaa. Saa nykyisin sittaristakin, varmimmin löytyy apteekista. Kun maito nousee, on nännit arat vaikka imetys sujuisikin, ja tämä rasva auttaa!

seksi Ei ole meillä kärsinyt raskaudesta, vaikka tosin aika valas olo alkaa jo olla. Mulle tulee joka kerta ihan kunnon supistuksia sen jälkeen, joskus kivuliaitakin, mutta koska kohdunkaula on pysynyt kiinteänä ja pitkänä, niin lääkärikin sanoi että saa toki harrastaa. Ihan normaalia on, että se aiheuttaa muutamia supistuksia, sillä siemennesteessä on kohdunkaulaa pehmittävää prostaglandiini hormonia. (Jos on lyhennyt tai pehmennyt jo paikat, niin voi tietysti käyttää kumia ettei hormoni pääse vaikuttamaan.)

äitiyspakkausta Ei ole kuulunut, ei edes päätöstä tullut...

Olen voinut ihan hyvin, tosin liitoskivut on jo kovia ja päivittäin supistelee. Nukkuminen on hankalaa, samoin kuin kumartuminen ja kyykistyminen. Mutta tämä kaikkihan kuuluu asiaan.

marrasmamma 28+4

 
LEP
Seksi? Mitä se on? Onko se jotain syötävää. Eli meillä seksi mennyt ihan olemattomiin. Halujakaan ole minkäänlaisia. :( Alkaa jo aikalailla ahistaa itseään ja varmasti myös miestäkin! Tuntee itsensä ihan pihtariksi ja kaikeksi muuksi. Saa nähdä palautuuko ne halut sieltä koskaan, vai onko loppuelämä seksitöntä. Toista kertaa en raskaaksi aio tällä menolla, niin friikkiä tämä on jo! :whistle:
 
Hei marrasmamma! Sitä Lasinoh-voidetta meillä saa ainakin osastolla. Sitäkään ei tartte. Mitä itse pidin tarpeellisena oli: omat hiustenhoitoaineet, kamalaa tököttiä se pesuaine, imetysliivit, ristisanatehtäviä, hiusharja ja ehdottomasti oma hammasharja ja neuvolakortti ja grandeja, ah, oli ihanaa juoda, kun janotti synnytyksen aikana. Mieheni sitä tarjoili. :heart: Sitten huulirasva oli hyvä olemas, kun huulet kuivui aivan kamalasti.

LEP Kokeilkaa uusia asentoja, se on kurjaa jos seksielämä stoppaa odotusaikana.
Synnytyksen jälkeen tulee usein pausseja, kun on kipeänä paikat ainakin aluksi. :hug:
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
LEP Kokeilkaa uusia asentoja, se on kurjaa jos seksielämä stoppaa odotusaikana.
Synnytyksen jälkeen tulee usein pausseja, kun on kipeänä paikat ainakin aluksi. :hug:
Mutta sepä siinä just onkin, kun ei haluja ole minkäänlaisia edes alkaa yrittämään uusia asentoja. Ei tule seksi edes mieleen missään vaiheessa. :| Paitsi, että mies muistuttaa aika hyvin asiasta kaksimielisine juttuineen kokoajan. Nekin alkaa ärsyttää jo, kun ei tee mieli yhtään ja toinen vaan puhuu siitä kokoajan. Vaikk tiiän, että ei ole helppoa sillekkään tämä kuten ei mullekkaan. Hiton tylsää!
 
Näin viime yönä painajaista ja heräsin siihen vähän ennen kolmea :eek: Kiva ku mies on työmatkalla ja mä oon poikien kaa kotona pikkasenko rupes mielikuvitus laukkaa! Uni oli viellä semmonen et meille murtauduttii ja jne...n. puol tuntia kuulostelin paniikissa että kuuluuko alakerrasta ääniä ja sit jossain vaiheessa nukahdin uudestaa....toivottavasti ens yö menee vähemmän pelottavissa merkeissä.

Tänään taas sain kaverikseni vatsakivut :/ eli huomenna matka käy sairaslomaa hekemaan loppu ajax...
 
Äitiyspolikuulumisia:

Istukka oli siirtynyt edestä ylös sivulle, eli voin synnyttää normaalisti. Vauva oli kääntynyt pää alaspäin. Jalat vauvalla olivat ikään kuin sylissä eikä suostunut muuttamaan asentoa että olisimme saaneet varmistusta tulokkaan sukupuolesta! =) Kaikki oli siis hyvin ja painoarvio oli aivan heitetty- sanoi n.1,5kg. Hieman nopea käynti oli..kätilö hätäisen oloinen, mutta pääasia selvisi.

Manhis: Streptokokki viljelyn tulokset tulivat parissa päivässä. Mulla ei ollut sitä, onneksi, vaikka epäilin näiden supistusten takia.

Samir05: tervetuloa joukkoon näiden painajaisten ja villien unien maailmaan! Niihin ei ole ollenkaan kiva herätä..varsinkaan varmasti kun on yksin. :hug:

Seksielämä luistaa täälläkin aivan hyvin..itsellä vain meinaa uni voittaa kun sänkyyn pääsee, mutta mielenkiintoakin löytyy kun mies ne vain jaksaa etsiskellä. :whistle:

Että sellaista! =)
 
Oli pakko tulla kommentoimaan tohon seksi aiheeseen.Täällä harrastellaan sillon kun mamma jaksaa,välillä mamma jaksais ja miehellä tärkeä työ asia.Onneks sentään joskus löytyy pikku hetki molemmilta.Asennoista puheen ollen,niin täällä on löytynyt ihan ihme asentoja jotka toimivat nyt todella hyvin :LOL: Aikasemmin akrobatia puuhat on pitänyt samantien luovuttaa,mutta nyt ei.Aikalailla outoa sanon minä.
 

Yhteistyössä