*MarrasMassutII Syyskuun Pyörteissä*

Heippa taas kaikille!

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki näyttäis olevan ok. Pissa oli puhdas, verenpaine ok ja vauva kuulosti hyvältä =) Painoa on kyllä kertynyt, mikä mua itseäni hävettää aika paljon :ashamed: , mutta onneksi kätilö ei ollut huolissaan. Kokonaisuudessaan siis tullut jo 11kg. Jostain syystä alkanut suklaa maistumaan vähän liikaakin, vaikken normaalisti siitä tykkääkään. Mahakin mulla on jo melko iso, mutta oon itse niin pieni (vain 152) niin kaippa se sit mulla kasvaakin suhteessa sitten... enpä ole ottanut siitäkään ressiä ;) Vauva oli pää alaspäin, mutta mun mielestä se pyörii aina miten sattuu, ainakin potkujen mukaan.

Täällä on kanssa ollut närästystä. Varsinkin syönnin jälkeen, jos oon syönyt liikaa tai "väärin" niin kyllä ylävattaan ottaa ja kuumottelee. Joskus tuntuu että kaikki tulee ylös, jos menee ruokalevolle. Supistuksia mulla on ollut taas päivittäin aika paljon. Joskus tuntuu ettei saa henkeä kun supistaa ja kaikki tuolla sisällä painaa keuhkoihin... Onko muilla ollut lonkat, nivuset ja selkä kipeänä? Mulla kostautuu heti kun ahertaa (siivoilee, kävelee ym.) liikaa. Sit tuntuu ettei pysty seuraavana päivänä liikkumaan ja kävely näyttää kun Martti Ahtisaarella konsanaan :) Vaapotan puolelta toiselle.

Mä sain vihdoinkin laitettua äippähakemuksen kelalle ja päätös tuli samantein. Olin yllättynyt että päivässä sen tekivät... Tyytyväinen olin kyllä päätökseenkin. Mammapakkausta sitten vaan odottelen. Kuinkas nopeasti teille pakkaus on tullut?

Dandi 29+3
 
Samir05 Joo, sitä mäkin kyllä mietin, että oliskohan se nyt sitä närästystä sitten. En vaan ollut oikein tietoinen, että millaista närästys on, kun ei ole ennen ollut :snotty: Pitää sitten varmaan jtn rennietä hankkia..

Mulla ei vielä ole noi lonkkakivut iskeneet, mutta selkä kyllä vaivaa aina välillä. Jos esim. just siivoilee tms. tai sitten siitäkin voi selkäkipu tulla, jos liian kauan istuu samassa asennossa (esim. tässä koneella :ashamed: :whistle: )

Tänään tuli sitten vihdoin kelalta päätökset! äitiysrahaa tulee se minimi ja se eka raha maksetaan 21.11. eli päivää ennen lasketunajan. Ja äitiyspakkauksen otin siis rahana, joka maksetaan ensi torstaina.

Nyt haluaisin jo kovasti vauvan syliin, kun tuli katseltua noita pikkuisia vaatteita ym. :heart: Vaikka parempi, että pysyy nyt kuitenkin vielä mahassa =) Huomenna onkin sitten jo raskausviikkoja tasan 30!

nacsu rv 29+6
 
Sunnuntaihuomenet kahvikupposen ääreltä!

Veetipaloautoa tässä samalla seurataan ja meikäläinenkin koittaa saada kroppansa ja aivonsa toimimaan. Ollaan likan kanssa jo tunti hereillä oltu. Simahdettiin yhdessä eilen ennen kymmentä meidän sängyn päälle.

Täytyy kohta käydä puita leivinuuniin hakemassa, sen verran viilee täällä on. Meillä ei näet vielä ole kaikki lämmitykset päällä (eikä niitä kyllä tarviikaan, jos noita uuneja lämmitellään). Varmistuksena on kumminki ilmalämpöpumppu, ettei ihan jäädytä vaikka uunien lämmitys unohtuskin. :D

Pihahommia ja ompeluksia olis tänä viikonloppuna tiedossa, katotaan mitä saan aikaseks. Ja huomenna neidin serkkutytön synttärit. Pääsee herkkupöytien ääreen! =) Siel on aina niin hyvä täytekakku, vaikken yleisemmin makseista juuri perustakaan.

Niin ja MarrasVaaville, otahan rauhallisesti, ettet joudu enää päivystysvieraaksi! Olen pari kertaa ollut saattajana millon kellekin, ja niissä päivystyksissä kyllä aina näkee ja kuulee kaiken mahdollisen! Mutta onneks tosiaan viikkojen suhteen voit mennä äippäpolille ens kerralla. En muuten tiedä minäkään mikä täällä on viikkoraja, minkä jälkeen sais äippäpolille suoraan marssia. Kaipa näillä viikoilla jo! :/ Toivottavasti ei vaan tarvetta tule.

Noh, mut jakselkaahan masujenne kanssa!
 
Pamppis piti oikein tarkistaa onko nyt lauantai vai sunnuntai, lauantaihan se taitaa. ;)

Lasten kanssa heräilin aikaisin, varsinkin tuo pienempi on oikea aamuvirkku. Isompi heräs 8 maissa. Laitoin kans takkaan valakian eli tulen. Kyllä alkaa olla jo koleaa sisällä, kun ei ole lämmitykset päällä. Meillä on lattialämmitys.

Vaavi on poikittain ja jumppailee jatkuvasti usein yölläkin. Kuopus kans oli paljon poikittain.

Mukavaa lauantaita teille kaikille masumammat ja voikaahan paksusti! :heart:
 
Lauantaita

Täällä on kyllä nautittu nyt siitä, että saa vaan olla. Pääasiassa viettänyt aikaa sängyssä tai sohvalla lepäillen.. ja voinnin mukaan myös raittiissa ilmassa on tullut käyskenneltyä koiran kanssa omaan tahtiin. Koira on niin helppo, kun sitä voi pitää vapaana, eikä ole pelkoa, että se vetäis mut kumoon... on turvallista harrastella sen kans reippailua :) Jos sitä matelua mun osalta voi reippailuksi sanoa, mutta saapahan raitista ilmaa jos ei muuta. Jonkin verran olen kotihommeleitakin tehnyt.. mutta vain noita kevyemmän luokan, eli astioita laitellu pesukoneeseen ja peseskellyt pyykkiä. Heti on kyllä mielikin nyt rentoutuneempi, kun ei tarvitse ajatella työasioita ainakaan kahteen viikkoon. Ja saa päivällä olla sillai ku itestä parhaalta tuntuu.. lueskella kirjaa sängyssä peiton alla vaikka koko päivän jos ei muuta jaksa/huvita tehdä. :) Viime yönä ei ollut selkäsärky läheskään niin pahaa kuin mitä alkuviikosta oli öisin.. eli alkanee helpottaa, kun ei ole tarvinut töissä huhkia. Supistuksia on ollu kyllä ehkä enemmänkin kun mitä itse ees rekisteröin, kun vatsalihakset on todella kipeät :) Mutta, eivätköhän nekin tässä rauhottune, kun lunkisti vaan oleskellaan vaavin kanssa.

Nyt vois harkita ruokalepoa, aviomies pyöräytti tuossa kotitekoista pizzaa pellillisen ja tulihan sitä sitten syötyä useampi pala.. kun oli niin mielettömän hyvää :) Nyt on niin ähky olo, että pienet ettoset vois olla paikallaan! :)

Syksyistä lauantaita kaikille masunkasvattajille.. :)

Mecu&Möhö 29+1
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Meillä nyt rv 30+1 menossa ja masu jatkaa valtavaa kasvuaan. 3 viikkoa sitten neuvolassa lääkäri päätteli vauvan olevan pää alaspäin, mutta niin kipeitä muljahduksia tapahtuu päivittäin, että taitaapi tuo kuperkeikkaa heitellä kovastikin vielä. Mielenkiinnolla katsotaan ensi keskiviikkona, miten päin siellä ollaan.
Synnytys ei VIELÄ pelota, mutta oman itseni tuntien, jossain vaiheessa paniikki iskee päälle. Enemmän edelleenkin hirvittää, miten vauvan kanssa pärjätään. Mies yrittää parhaansa mikaan lohduttaa, ettei meillä hätää ole. Toivotaan niin!
Aiheesta seksi. Ihmettelin, miksi meillä yhtäkkiä harveni tuo vällyjen välissä piehtarointi. Itselläni ei halut ole kadonnut minnekään odotuksen aikana, päin vastoin... :p Onneksi otin asian puheeksi kotosalla, ja selvisi ettei mieskään halujaan ole menettänyt vaan oli epävarma mitä uskaltaa tehdä, ettei vahingoita vauvaa tai minua. Onko vastaavanlaisia kokemuksia?
 
Rauhallista sunnuntaipäivää tässä viettelen kotona sohvan nurkassa :)

Eilen siivosin koko talon ja loppupäivän sitten olikin selkä niin mielettömän kipeä ja alavatsaa vähän nipisteli. Eli täytyy varmaan tästä eteenpäin jaksottaa tuota siivoilua useammalle päivälle. Parempi vaihtoehto tietysti olis jos mies hoitais siivoilut loppuraskauden aikana, mutta sen ihmeen kun näkisi :LOL:

Flunssakin alkaa jo helpottaa, tosin tänään on taas nenä vuotanut enemmän, kaipa sekin johtuu siitä eilisen siivousurakasta.

Huomenna täytyy sitten lähteä työmatkalle, pakkasin laukun jo heti aamusta, niin saan ihan rauhassa löhöillä tämän päivän kun mieskin on töissä.

Vauva on keksinyt uuden "leikin", josta minä en oikein tykkää. Vauva tökkii tuonne kohdunsuulle ja piru että se tuntuu ikävältä. Ja toinen mitä vauva tykkää tökkiä on virtsarakko, eilenkin piti kesken kauppareissun juosta vessaan :LOL: Edelleen vauva taitaa heitellä kuperkeikkaa tuolla masussa, koska potkut tuntuu päivästä riippuen eri puolilla masua. Toivotaan, että vauva kuitenkin tajuaa kääntyä pää alaspäin ennen kuin päättää tulla ulos...
 
Rauhallinen päivä ollut. Pyykkiä oon pessy, en juuri muuta pakollista. Pienempi nukahti tunti sitten säkkituoliin ja isompi touhuaa omia juttujaan.

Minnihiiri68 Täällä kans vauva jumppaa jos miten tuolla masussa, mutta poikittain on ja sen tuntee. En halua mitenkään masentaa, mutta vauvan tökkimiset rakkoon ja alapäähän vaan lisääntyvät loppua kohden. :ashamed: Yksi mikä pelottaa itseäni kun muistelen entisiä raskauksia on se, että vauva tökkii vihlovan kipeästi alapäähän ja toivonkin että ei tulisi ihan vielä niitä.

Mulla on usein niin, että supistelee ja sitten mentävä vessaan, kun pissahätä iskee. Olo alkaa olla jo huh huh, lievästi sanottuna kömpelö, vatsa on tiellä ja sängyltäkin hankala jo nousta. Aina kun nousette jostain lattialta tai sängystä, muistakaa nousta kylki edellä. Nousin yks päivä ylös melko nopeasti ja otti kipeää vatsan alueelle. Meni onneksi pian ohi. Varovainen kannattaa olla ja hitaasti liikkua. Mulle se meinaa olla vaikeaa, kun nopea olen yleensä liikkeissäni. Olotila kyllä muistuttaa.

Veskissä pitää taas öisin ravata melko usein ja päivällä myös.

Mukavaa sunnuntaita kaikille mammoille! :heart:
 
Nyt on sitten taas tässä parin viimepäivän aikana vauva potkinut jo huomattavasti lujempaa! Ja muutenkin tuntuu olevan mahdoton meno tuolla mahassa aina välillä :D Eli turhaanpa nyt sitten kai olin huolissani, kai vauvalla oli vaan jotenkin hiljaisempaa kautta vähän aikaa :D :whistle:

Vessassa saa juu ravata! Välillä riittää, kun vauva vaan liikahtaa/potkaisee "sopivaan" kohtaan, niin saa heti vessaan juosta.. :p

Selkäkivut on pysyneet nyt aika hyvin poissa, mutta kyllä sitten aina välillä taas on jumissa/kipeä ja sen huomaa etenkin kumartuessa. Muutenkin jos olen kauan makoillut tai ollut muuten paikallani, niin jalat ja kaikki on ihan jumittuneet, kun siitä koittaa nousta!

Nyt alan kyllä siivoamaan. Taaperokin onnistunut siihen malliin sotkemaan, ettei tätä kämppää enää kestä katella tällä lailla :D

nacsu rv 30+1
 
Jaaha ku jaksaa itsekin koneelle pitkästä aikaa. Vieny tuo työ mehut aika hyvin..

Täälä kans masu asukki pitää aikamoista rumbaa välillä ja tuntuu olevan poikittain koko ajan ku potkut tuntuu kylkiin. Joskus molemmin puolin yhtä aikaa.. =)
Kyllä mua hyvittikin ku kävin kuun alussa lääkärillä ni ku odottelin sielä tuolissa ni vauva poksauttelisuoraan ylöspäin ja lääkäri sanoi et kyllä tää on täälä pää alaspäin.
Kyllä on kiltti vauva ku iha lääkärisetää varten kääntyi pää alaspäin. :D Ja taas seuraavana päivänä jo kyljet sai kyytiä..
 
Ompa ollu vauhdikas viikonloppu =) Nyt tuli kyllä hommattua itelle raittiin ilman myrkytys :whistle:

Äsken tossa mietiskelin että pitäis jossain vaiheessa alottaa toi vauvan vaatteiden pyykkäys ja sit mietin et no onhan tässä aikaa....mutta aika juoksee kyllä sitä vauhtia et kohta on jo lokakuu :eek:
Ens kuussa voipi jo olla että joku meistäkin saa korkata tän pinon ja saa nyyttinsä syliin :D
Huh, näin se aika vaan juoksee.

Onnex huomenna ei oo mitään menoja ni saa vihdoinki levätä ;)
Tiistaita odotan ku mies kotiutuu 2viikon reissultaan :heart: Pojatki odottaa kovasti mutta taitaa niillä olla ennemmin tuliaiset mielessä :D Oli vauvallekki ostanu tuliaisia...parit kengät kuulema. Se on sieltä saksasta raahaamassa useamman parin kenkiä, oikeen kaupan ku löytää ni sieltä saa huomattavasti halvemmalla ku täältä.
 
Huomenia kaikille ja ihanaa alkavaa viikkoa :hug:

Viikonloppuna on saanu nukkua hyvin, mut ei kyl tunnu siltä |O

Huomenna olis neuvola ja palkkapäivä pääsee shoppailee tyttöjen vaatteita pikkuiselle, patja pitäis käydä ostaa ja miehen kummipojan häät on ens kuussa eikä tosiaankaa oo mitään päälle mahtuvaa, et varmaa lähtä kahtelee jotain :D
 
huomenta!!aivan järkyttävä pahoinvointi päällä..olo tosi tuskainen, koko ajan närästää, vaikka söis kuinka vähän. vatsa ei toimi..ylävatsa kipeä, kun ilmaa täys ja on siellä ihan jumissa.

mä olen kans miettinyt tota vauvan vaatteiden laittamista..en oo yhtään niitä pessyt, enkä laittanut..täytys kai pikkuhiljaa ruveta..
vaippa asioitakin olen ruvennut miettimään.isommillahan meillä on käytetty lidlin vaippoja, mitkä on ihan parhaita. mut mitäs vauvalle?vai pitäydytäänkö pamperseissa, niinkun muidenkin ollessa vauvoja. nois lidlin vaipoissa ei oo kokoja ihan pienelle.
kestoja en ajattelekaan..pyykkiä tulee muutenkin ihan kamalasti neljän lapsen perheessä, kohta viiden. lauantaina pesin just neljä koneellista.tälle päivälle tulee ainakin kaksi koneellista.

jaahas, kai se täytyy ruveta pukeen ja lähtee ulkoilemaan..

manhis ja masu-valtteri rv30+2
 
Mun mielestä ja meillä töissä on lastenosastoilla Liberoa eli sitä kyllä käyttäisin ja kannattaa liittyä Libero klubiin niin sitten, kun vauva on ½-vuotias ja ihanan paketin Lindexistä voi noutaa mistä löytyy kaikkea kivaa vauvalle mm. pallo, sukat, kirja yms yms.

Nyt huomaan, että, kun meillä on tämä 1v. niin hänelle on parempia Pampersin housuvaipat jotka pitää pissaa paremmin...kyllä meillä itseasiassa nyt käytetään Liberoja, kun ostimme sen Citarin Mammuttimarkkinoiden tarjouksen eli Libero säästöpaketteja sai 25 eurolla 3 kpl satsin ja lähetin niistä kuitin Liberolle niin saan 90cm sadetakin kaupanpäälle =)

Täällä on taas hamstrattu vaaleanpunaisia ihanuuksia, kun sain tosi ison kassillisen Tutan, Name it, Benettonin yms. vaatteita 0.50-3 euron hintaan eli meillä on nyt vauvanvaatteet hommattu kokoon 68cm asti :) kaikki vaatteet olivat, kun uusia...meinaan tehdä Huutikseen vaatepaketin ylimääräisistä vaatteista, koska niitä on niin paljon etten mitenkään kerkiä pitämään niitä kaikkia....

Kisse ja Hipsukka 30+4 :heart:
 
Heippa!
Saako astua vielä rinkiin, vaikka LA jo hyvää vauhtia lähestyy??
Pikku kolmosta odotellaan saapuvaksi 22.11, synnytyssairaalana TYKS.
Tosiaan, olen muutaman kerran käynyt täällä vierailemassa, mutten ole saanut aikaiseksi liittyä mukaan. Äippälomaa odotellessa voisin ryhdistäytyä ja jonkun rivin tännekin rustata. Nyt täytyy vaan lukea vähän aikaisempia viestejä läpi, jotta pääsen vähän paremmin kärryille.
Kuulumisiin, Jokku :wave: :wave:
 
Heipähei :wave:

Meillä on kone ollu rikki melkeen viikon ja mulla on ollu tylsää |O
Sairasloma jatkuu äitiyslomaan asti, kohdunsuu oli viime viikolla 2,5cm auki ja kohdunkaulaa jäljellä muutama sentti :| Rauhallisesti pitää ottaa. Tuntuu, että kaikesta liikkumisesta alkaa supistelemaan :kieh:
Eipä tämä tietokoneella olokaan enää tahdo onnistua, ku molemmat kädet on ihan koko ajan aivan puuduksissa, sattuu kirjoittaminenkin. Yöt on sitte semmosia muutaman tunnin pituisia, ku saa juosta vessassa ja taistella näiden käsien kanssa :headwall: Onneksi enää n. 10 viikkoa (kuulostaa kyllä pitkältä ajalta).
Nyt juomaan aamukahvia
:wave:
 
Huomenta!

Jokku - Tervetuloa! Meillä on näköjään sama laskettu aika ja synnytyssairaala, näinköhän pusketaan muksuja pihalle vierekkäisissä huoneissa. ;) Oletko turkulainen vai jostain läheltä?

Itse kävin aamulla paastosokeria mittauttamassa, huomenna neuvolassa kuullaan miten asiat ovat. Jos vaikka vielä tällä "dieetillä" pärjätään. Muuten olo muhkea. Alapäätä vihloilee (ihan kun joku puukkoa vääntäisi) ja lonkat jumissa aamuisin. Vauva potkii tosi paljon välillä ja se on ihanaa, kun tuntee oikein sen jalkapohjan tuossa ja melkein saa itse napattua siitä kiinni. :)

Jos saan pitää talviloman äippiksen alkuun niin enää 4 viikkoa töitä! Jee! Töissä onkin sitten tuuraajaharjoittelija vieressä kun tatti seuraavat viikot joten en varmaan täältä käsin paljon palstaile. Kelan päätökset tuli jo pari viikkoa sitten, mutta pakettia ei ole vielä näkynyt, ehkä tänään. Vielä pitäisi keksiä mihin ne kaikki vauvanvaatteet pistetään, kun esikon vaatteet vie niin paljon tilaa. Mun pitkä "to do" -lista vain pitenee, kaikkea sitä meinaa ehtiä äippiksellä tehdä.

Vanhoista aiheista imetys jännittää ihan vähän. Esikon kans se onnistui hyvin kun alkuun pääsi (hän oli keskolassa ensin enkä saanut pariin päivään imettää ), mutta kaveri juuri tokaisi että kakkosen kans on hänellä ollut paljon vaikeampaa. Kai se on niin vauvasta kiinni. Kannattaa pyytää sairaalassa apua siihen vielä kun siellä on, meillä ainakin opettivat hyvin. Mulle sattui tosi ihanat huonekaverit ja aina kun jotakin meistä opetettiin tai joku konsultoi hoitajia jostain asiasta niin toiset sai tulla viereen kuunteleen. Imettäminen oli niin helppo tapa syöttää lasta kun oli esim. kaupungilla ja aika estottomasti syötinkin melkein missä vain. Yösyötöistä aion luopua vähän aikasemmin kakkosen kans, yli vuoden ikään syötin öisinkin...

TaneliKaneli 30+3 jatkaa kaurapuuron syömistä.
 
MissMaisa kannattaa tosiaan ottaa rauhallisemmin, toivottavasti se ei siitä nyt viellä enempää aukene :eek:

Täällä olo on ihan hyvä. Vähän edelleen väsyttää mut yritän pysyä aktiivisena......turvotusta tuppaa olee välillä ainaki sormissa, ei meinaa sormukset välillä edes pyöriä sormissa.

Päivän jatkoja :wave:
 
LEP
Heipat täältäkin! :wave: Tänne ei kummaisia kuulu. Olotila ihan hyvä vaan ja sunnuntainakin oli jänismetsällä melkein 5h heilumassa. Ihmeen hyvin vaan jaksoin. Olo oikeastaan parempi kuin mitä aiemmin ollut tässä raskaudessa. Masuasukki on todella kova jumppaamaan ja mahanahka heiluu milloin mihinkin. Taida nukkua tuolla ollenkaan vaan aina vauhti päällä. :D Välillä kyllä osaa jo aika inhottavastikkin tökkäistä johonkin ja täällä kanssa tuntuu, että pissillä saisi juosta kokoajan ja sitten tulee vaan joku 2 teelusikallista. |O

Onko muilla hyvät ruokahalut? :ashamed: Täällä tekee kokoajan mieli jotain syömistä ja sitten kuvittelee olevinaan olevan nälkäinenkin. Ärsyttävää! Miten paljon tässä vielä kiloja tulee tällä menolla, kun kokoajan haluisi syödä puputtaa jotain. :whistle:

LEP ja napero rv29+3
 
Hellurei

Täällä on kans veskissä käynnistä tullu ihan kokopäivästä hommaa.. iltasella varsinkin saa ravata ihan kaiken aikaa vessassa. Nooh, vaihtuupahan lapsivesi ainakin ahkeraan jos ei muuta :) Ja yöt alkaa enemmän ja vähemmän mennä siihen kun kuulostelee vauvan liikkeitä masussa.. On kyllä villi jäpikkä. :D

Ruokahaluista.. musta tuntuu, että mun ruokahalut on vähentyny. Eilenkin söin aamupalan ja sitten lämpimän ruoan 17 aikaan, ja siinä se sitten oli.. iltasella ei enää mahtunutkaan mtn muuta kuin vanukas herkkunälkään :) Varmaan painaa vauva jotenkin vatsalaukkuun, niin siksi on ihan ähky olo kaiken aikaa. Mutta ihan kiva.. koska painoa on tullut ihan riittävästi.. että josko nyt loppua kohden vähän hidastuu tahti, niin ei haittaa yhtään :)

Tänään varasin tutustumisajan PHKS:n äippäpolille... mennään 5.11 kattomaan, että miten se hoitoketju sitten etenee synnytyksen käynnistyessä. Ja postissa tuli perhevalmennus ajatkin tänään, ensimmäinen on 6.10.. Nyt alkaa jotenkin tuntua todellisemmalta tää kaikki, kun alkaa olla varattuna kaikkia aikoja mitkä liittyy tosi konkreettisesti tulevaan vauvaan :)

Vielä kun saatais tämä remontti loppuun mikä kotona vallitsee, ennen kuin vauva syntyy.. niin sitten ois kaikki hyvin :D Alakerta on vielä laminoimatta ja olohuoneen seinäkin vielä päätettiin maalata :D Onhan hommeleita..

Nyt koiran kanssa ulos.. ja sitten jos valmistautuis kaupungille lähtöön, asioita tarttis mennä hoitelemaan..

Mecu&Möhö 29+4
 
Heippa!

TaneliKaneli: Juu, samaan "laitokseen" mennään. Saapi nähdä ollaanko samaan aikaan sisällä, meillä on nuo kaksi aikaisempaa tulleet kumpainenkin viikon etuajassa joten oletan (ja toivon) että samoilla meiningeillä mennään. Voipi tietysti olla että tämä ipana ottaa maksimiajat ja tulee pari viikkoa yliaikaisena...
En ole enää turkulainen, jokunen vuosi sitten muutettiin viereiseen kaupunkiin mutta kaiket päivät kuitenkin vietän työpaikalla turun puolella.
Kuinkas sulla paastosokerit meni, ootko ollut sokerirasituksessa? Mulla oli esikoista odottaessa raskausdiabetes, tokan kohdalla sokerit normaalit ja nyt on kanssa normaalit arvot. Kovasti olen ainakin yrittänyt noudattaa ekalla kerralla annettuja ruokailuohjeita, tosin huomaan yhä enenevästi lipsuvani dieetistä. Nytkin maistelen vähän suklaata :ashamed:

Joku kirjoittelikin painonnoususta aiemmin. Itse olen kumma kyllä saanut pidettyä melko niukkana, tällä hetkellä +5 kg. Tosin loppukirin aika alkaa kohta, kaiketi tuplaan vielä ed mainitun kilomäärän. Mulla on kumma kroppa kun olen joka raskauden aikana laihtunut - kunnes imetysaikana otan kaiken takaisin. Tarttis varmaan opetella/ omaksua raskausajan ruokavalio raskauden jälkeenkin, voisi kroppa kiittää kun tätä ikääkin alkaa jo olla sen verran ettei laihduttaminen ainakaan enää helpommaksi tule.
Nyt täytyy häippästä töistä kotiin, mukavaa tiistai-iltaa kaikille pallomahoille!
Jokku
 
Heipsan tyttöset! :wave:

Vähän neuvolakuulumisia, kun tänään kävin.

-pissa puhdas
-painoa tullut 600g/viikko yhteensä JO 12kg :ashamed:
-RR 128/79
-hb 123
-kohdunpohjankorkeus 29cm
-tarjonta RT

Sokerirasituksen tulokset oli hyvät. Alussa 5.0, tunnin päästä 7.3 ja kahden tunnin kuluttua 4.1.

Kaikki ok ja seuraava käynti 2.10. =)



Molla Maija ja batman rv 29+6 :heart:
 

Yhteistyössä