*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)



28.10
mami87 -- LAUS **

29.10
LaSposa *
mimmu
nuusa -- KYS *

30.10
Mona85 -- KYS *

31.10
Tiita-Liina **

1.11
Rosa dumalis -- TAYS ***
gekkoli -- SatKS **
möttis -- KYS **
tykinkuula **
viivin -- LUS

2.11
haaidi
emmamma -- KOS ***

BuckyKatt -- TYKS *
pampula -- K-SKS
petriina -- EKKS *
HelmenTyttö -- PKKS *
lumihiutale-78 -- PKKS ***
sasu79 **

3.11
Dana76 -- TAYS *
manta -- HYS
Hippuliini *
mami-79 **

4.11
SPy -- PHKS *
Kaktus -- KASS **

5.11
Syyskuinen -- PHKS **
Ellu -- SatKS ***

6.11
Juska -- PHKS *

7.11
pömppöli -- LUAS ****
Perfekta -- KYS **

8.11
Pulmu79 **
Auri -- SatKS ***
viikuna *

9.11
Minttu -- SatKS
Viljonkka -- TAYS **

Piipe77 -- OYS *
neamanda -- NKL **

10.11
loviisa -- SeKS **
viides villahousu *****
PikkuM -- PKKS **
hemski -- EKKS **

Sera83 *
Marrasvauva 07 -- KOS *
Nji-A *

11.11
teea80 ***
tippe **

12.11
joppana -- VAS**
merikukka -- TAYS *
krista -- KYS ***
nita1 -- KOS *

LiituraitaRuutupaita -- OYS *** "Aatu & Beetu"


13.11
katjuza -- Jorvi *****

Sanle -- KASS *
Niksuliina -- HYKS *

14.11
hepsu **
Vattihattu -- SatKS**

15.11
Tipi -- Jorvi *
Dyno-Etana -- TYKS **
äippäz -- KOKS

16.11
Bona -- SatKS ***
Vimpula 05 ja 07 -- KYS **
hilla83 -- KPKS **

17.11
tulikellukka -- PHKS ****
kakkonen **
äityli-77 -- SatKS ****

18.11
pikku-jussi -- SatKS *

19.11
mittari
Szeret **
tuulinen -- KASS

20.11
äippäliini *
mamma84 -- SeKS ***
Miiku84 -- OYS *
Zallaah -- TYKS **
HE82 -- NKL *
jopo -- SeKS ***

21.11
RvaKoo
Jane -- Jorvi *
Sanna-78 -- TYKS *
Santuli -- SatKS **
Riikkaa- -- KYS **

22.11
merenneitonen -- TYKS *
KYYHKYNEN-82 -- KYS *
edla -- KOS *

23.11
punkkari *

25.11
katjuusa -- KOKS *
TiTi83 **

26.11
moek -- EKKS **
tiuhti85
Patjarikko -- HYKS *
mirnu ***
minny ***

27.11
ripsatti -- L-PKS ****
Enni80 -- KSKS *
sardenia
Pipe81 **

28.11
pikkuvelisisko -- SeKS **
PiituLiina74 *
LilliMenninkäinen -- SeKS ***

Sofiias -- HYS *
Nann78 -- Jorvi **

29.11
peppi84 *
Tii *
Ewa *
Innokas -- SeKS ****

30.11
Öppiäinen ***
ulappa -- TYKS **

Ilman la:ta
fearless
Papu81
Lauralei
Hedu82
onkkuponkku ***
Pia ***
Rowena
Charlene
 
http://keskustelu.kaksplus.fi/t785876

Ja siinä taas linkki edellisen kuukauden pinoon :wave:

Pikapikaa tulin vaan tekemään tämän, ja toivotan samalla Niksuliinan tervetulleeksi =) Hirvee häslinki yrittää pakata laukkuja... Mää niin tykkään :kieh:
 
Aadan äiti: se fluornäyte näyttää jos sulla on tulehdusta emättimessä. Eli multa otettiin viimeksi se ja oli hiivatulehdus. Se voi myös olla jokin bakteeritulehdus, jos jotain tulehdusta epäilevät. Eipä se sen kummempi tutkimus ole, näytepuikko sisään ja ulos ja siinä se :D

Eipä tänne sen ihmeellisempiä, ens viikolla rakenneultra.

loviisa ja nalle 20+4
 
Eli tänään oli se kauan odotettu rakenneultra. Onneksi masussa oli kaikki hyvin ja rakenteet oli niinkuin pitääkin. Ja saimme tietää sukupuolenkin....pippelihän sieltä löytyi. Eli oikeaan osui äidin vaistot. Alusta asti on ollut poikaolo. Vaikka moni on tyttöä povannut mahan muodon ja pahoinvoinnin perusteella. Tosin isäni sanoi että minulla on poikamaha, ennen kuin kerkesin ultra tuloksesta edes kertoa. Että kai se on vähän katsojan silmissä. Mutta onko niihin muutenkaan uskomista.

Sanle ja DJ 20+1
 
Eilen oli taas neuvola. kaikki oli ok. Erikoista oli van se, että Hb oli nyt 140, kun se viimeksi oli vain 111 ja sitä edellinen 134. tosin nyt olen siis eri kaupungissa ja mittarikin siis on eri. Tod näk. tuo 11 on ollut väärä tulos, kun olen tässä niitä rautatabl joitakin kpl syönyt (alle 10 tosin varmaan). Symfyysi-fundus mitta oli 17cm, yli navan siis kohtu jo huitelee! ja viikoja oli 18+5... Ylimmälle käyrälle meni siinä kuviossa. Toivottavasti tasottuu tässä ajan kanssa, ettei koko aikaa siellä yläkäyrällä menis! Sydänäänet kuului hyvin, se kone ei tosin näyttänyt sykettä, mutta arveli neuvola täti että reilu 130. poikasykkeet siis taitaa olla, kun matala on! :) puolentoista viikon päästä ois sitten rakenne uä. Ei tosin kyllä aijota sp kysyä, jos ei vaan ihan selvästi satu näkymään, niin että itsekin näkee kumpi on.

Onnea Sanlelle poijasta! =)

kyyhkynen ja tirriäinen 18+6
 
En ookkaan vähään aikaan tänne ehtiny, joten en muiden kuulumisia tiedä.. Aattelin kuitenkin vähä niitä omia tänne rupatella :)

Tänään meinasin kovasti säikähtää, kun tuossa aamulla vessakäynnillä jäi paperiin semmonen aika kiinteen olonen, tumma lima. Soitin paniikissa synnärille ja kehottivat vaan huomenna neuvolaan menemään kontrollikäynnille että saa tiedon onko ureaplasmainfektio mennyt ohi. Mulla loppui antibioottikuuri viime lauantaina ja siihen loppui onneksi supistuksetkin joita on ollu rv14 lähtien jatkuvasti. Nyt tänä aamuna taas supisteli, ja kovasti pelottaa tuo limatulpan mahdollisuus. KYSiltä olivat kyllä sitä mieltä, että jos ei veristä vuotoa tai noita supistuksia ala tulemaan enemmän niin ei syytä huoleen. Sitä vaan itse aina niin kovasti säikkyy kaikenlaista! Huomenna neuvolassa sitten varmaan tuosta limatulpasta saan tarkempaa tietoa, itse kun en sellaista ole koskaan nähnyt kun ei esikoisen aikaankaan semmoista tullut.

Mekin varattiin tuonne rakenneultraan nyt lauantaiksi aika, saa nähdä uskaltaako edes sukupuolta kysyä kun etukateisjännitys on jo niin kova :D Onneks se on jo aamulla niin ei tarvii jännätä koko päivää.

Hilattiin jo vaunutkin tänään kotiin, HUOH kun saatiin sekin pois päiväjärjestyksestä! Tuntuu että kamala stressi noista tarvehankinnoista, vaikka aikaa tässä kyllä on riittämiin.. Olisi jo niin ihana päästä laittamaan kotia jne uutta vauvaa vastaanottamaan :)

Onnea Sanlelle pojasta minunkin puolesta!

Riikkaa- ja Papu 19+0
 
Mulla on vasta vkon päästä rakenneultra, ei jaksas millään enää odottaa ja sukupuolen aion kysyä jos vaan näkyy.

Kävin sitte OIKEELLA lääkärillä ja hän oli heti sitä mieltä että ei tietenkään normihommia kun kerran on vaihtoehtoja töissä mitä tehdä ja tutki kohdunsuun ja totes että se on suppilomainen. Siis häh? Mitä ihmettä se tarkoittaa?! Tonne laitoinki ihan oman aiheen tosta, jos joku tietäis sanoa mitä tarkoittaa ku en netistäkään löytäny mitään tietoa.

Mulla on nälkä, pitäs varmaan siis mennä syömään jotai, vois auttaa :LOL:

Tänään taas pyörähti uus vko käyntii =)

Sanna ja Nipsu 19+0
 
Moi vaan!!!

Paljon oli mitä halusin kommentoida, mutten taida muistaa kaikkea!

Ensinnäkin oon kans rh- ja se d mistä joku kyseli tarkoittaa ihan samaa. Esim jos - verisyhmän omaavalle odottajalle tulee vasta-aineita se saa anti-d pistoksen seuraavaa raskautta varten. Ja ab-veriryhmä on yleisvastaanottaja eli sille voidaan antaa kaikkia veriryhmiä (tietenkin + tai - sen mukaan kumpi on) eli vaikka on harvinainen niin on siitä hyvässä asemassa et kaikki veriryhmät käy. 0 taas on yleisluovuttaja eli kaikki saavat sitä verta jos omaa ei ole saatavilla mutta 0 ei voi ottaa kuin 0-verta takasin.

Nita, en muista olenko koskaan kertonut et ekassa raskaudessa mulla todettiin lievä virtsis (vain yksi plussa pikatestissä) mut supparit oli järkyttävät. Eivät meinanneet antaa heti antibioottia kun sanoivat et voi parantua itsestään. Mut mä en olis kestäny niitä suppareita ilman kuuria. Eikä niistä antibiooteista ole vaaraa jotka on tutkittu et sopivat raskausaikana, pakkausselosteesta löydät tiedon tai teratologisesta tietokeskuksesta. Mä söin yhden antibioottikuurin viimeraskaudessa mitä ei olis saanut syödä kun ene tiennyt olevani raskaana mut terve poika tuli vaikka teratologisesta sanottiin et ei voida poissulkea mahdollisuutta rustovaurioihin. Niin ja kyljet ja ylävatsa mulla oli tosi kipeet välillä, nyt ei ole ollut sellaista.

Nyt luen vielä pari juttua et oliko jotain mitä vielä piti sanoa.

Mulle on tullut iskiaskipua molemmille puolille ja välillä tuntuu ettei voi nostaa jalkoja, inhottavaa. Viime raskaudessa ei ollut mitään tällaista.

Siitä sf-mitasta vielä piti sanoa ettei ole kovin luotettava mittari siitä lapsen koosta. Mulle s anottiin koko aika et iso lapsi ja kävin painoarviossakin ku käyrät meni ylärajan ulkopuolella mut 42+1 syntyi poika 51 cm ja 3640... Et ei kovin iso!

T: me 20+5
 
Tosta sf-mitasta, niin mulla se tällä hetkellä aika paljon yläkäyrän yläpuolella, mut sanottiin että kohtu puskee ulospäin, kun mulla kohdun takana endometrioosia, niin se nyt muutenkin aiheuttaa sen, et kohtu on ns. tullu eteenpäin. Ja että kaikki noi mun leikkaukset aiheuttaa myös sen et on tällä hetkellä iso toi sf-mitta.

Mulla on O+ veiryhmä ja sillon joskus muinoin ,ku sain vielä luovuttaa verta eli 7v. sitte, niin mulle ja äidille (myös O+) soitettiin aina ku se tietty aika luovutuksesta oli kulunu että voidaanko tulla taas luovuttaa kun varastoissa pitää olla just tota O-verta kaiken varalle, kun se kerran kaikille käy.

Sanna ja Nipsu 19+0
 
No niin, labrassa käyty ja huomenna kuulen tulokset, toivottavasti....toinen näytteistä lähetetään Poriin tutkittavaksi (asutaan siis Raumalla), hassua, kun itsestä otetut jutut seilaa valtatietä pisin :D Pissanäyte oli vielä ok, mut se fluor-näytteen otto tuntu tosi inhalle....ei sattunu mitenkään, mut ilkeen tuntusta, kun tuntui, että joku ruuvia vääntelis ja kääntelis tuolla alakerrassa. Noh, ohi sekin!

Eilen ei muistaakseni supistellut illalla ollenkaan, päivällä muutaman kerran kyllä. Illalla sainkin olla ihan rauhassa, kun äitini tuli hakemaan neidin yökylään ja eipä tuota miestä nyt niin kamalasti tarvii vahtia ;) Hyvä, että näytteet otettiin ja tutkitaan mahdolliset tulehdukset, jotka voi supistuksia aiheuttaa, mutta suuremmaksi syyksi laittaisin ihan vain puhtaan rasituksen. Nukun hyvin usein öisin huonosti, herään siis jo aamuyöllä eikä uni millään ja sitten, kun hoitolapset tuodaan puol seiskan pintaan, niin johan uni maittais ja saiskin tytön puolesta nukkua vaikka kymmeneen, mut mihin noi hoidokit tunkis |O Päiväuniaikaan kaikki ei välttämättä nuku just samaan aikaan ja sit ilta täytyykin jaksaa olla ja touhuta esikoisen kanssa.....antaakohan ne sairaslomaa tällaseen? Kun siis jos olisin vain neidin kanssa kaksin, ei ois niin murhetta ja stressiä ulkoilujen suhteen, vois olla ja mennä oman voinnin mukaan ja nukkua aina, kun neitikin nukkuu, mut kun on vieraitten lapsia hoidettavana, niin onhan se työ koitettava kunnialla tehdä enkä mä voi niitten kanssa jättää menemättä esim ulos, jos nyt joskus on itsellä aamupäivällä ulkoiluaikaan semmonen olo, et mun ois parempi huilata tai vastaavaa.....riskeerata en millään tahdo tätä odotusta!! Terkkarihan sanoi eilen puhelimessa, että jos supistuksia tulee tässä vaiheessa 10 tai enemmän, niin on aihetta tutkia ja kun mulla niitä tuli edellispäivänäkin jatkuvalla syötöllä iltakahdeksasta aina puolilleöin saakka, niin onhan niitä siinäkin jo kerrakseen |O

Aadan äiti ja ernopirkko rv 20+1 :heart:
 
Ai myö olikin jo siirrytty heinäkuiseen ketjuun :) Ihmettelin vaan että mihin kaikki on hävinny kun ei kesäkuun ketjuun enää tuu kommentteja.

Säännöllisesti olen lueskellu, mutta kirjoittaminen jo jäänyt vähemmälle mökkeilyn ja työnteon välissä palloillessa.

Mietin tuossa, kun liikkeet eivät vieläkään tunnu kauheen selvästi, että vaikuttaako niin paljon kun on istukka etuseinässä? Siis kyllä tuntuu kun myllää, mut ei meillä esim. mies oo tuntenu vasta kun yhden kerran veturin jytinän :heart:

HT ja veturi 21+6
 
Täällä onkin jo hypätty toiveikkaana heinäkuulle. :)
En entinyt ettiä vanhoja juttuja, joten ne luen myöhemmin.
Ihanaa lukea teidän neuvola ja uä käynneistä, kun itse en sellaisiin pääse. tai siis neuvolaan toki siten taas joskus. no mutta valitu sikseen.
Täällä tunnetaan jo pikkuisen liikkeitä. Juhannuksen kunniaksihan se alkoi oikein selvästi tökkiä, että täällä äiti ollaan :heart:
Vointi on muuten hyvä. vatsaa pistää joskus ikävästi, mutta se menee ohi. Kaverilta sain ensimmäisen ja ainoan bodyn ja sitä sitten hypistelen aina ohi mennessä.... hih. hassua. Odotan jo kovasti äitiyspakkausta, jolloin voi unelmoida hypistellessään. :LOL:
Tajusin vain että eihän meilllä ole uudelle asukkaalle tilaa.... :ashamed:
pitää ehkä luopua parita omasta hyllystä, jotta saadaan vaatteet ja vaipat sitten johonkin. Mitään hankintoja en kyllä vieläkään meinannut tehdä. Syksyllä sitten toivottavasti ehitään, eikä kiire ala pukkaamaan päälle.
Minua stressaa vain se, että en tajua esim vaunuista hölkäsen pälöystä... no ehkäpä ne kaupassa osaavat auttaa.
No mutta nyt ajattelin syventyä hetkeksi teho-osastoon, kun näin lomaillessa se kerran on mahdollista näin keskellä päivääkin.
Onko joku muuten lentäntänyt näillä viikoilla? minun pitäisi ensi viikolla lennellä ja jännittää vaikuttaako mitenkään mihinkään?


Enni ja Jalmari 18+2 (tekonimi ei vielä ihan varma :/ )
 
Nyt on palattu "rentouttavalta" Tukholman reissulta. Käytiin tytön kanssa Junibackenissa... oli kyllä vähän pettymys, mutta laivalla sitten olikin merirosvot ja Muumi =)
Tulin just tuolta neuvolasta ja kaikki OK sf mitta 17. Viikkoja siis 23. Laitoin profiilin mun mahakuvan ja se on ihan eilen otettu, että kyllähän täälläkin on tuo masu päässyt pullahtamaan. Nyt ollaan aloituspainossa, eli painokin sen alun jälkeen on tasaseen nousussa.
Paljon oli taas teksitä tullut enkä muista mitä piti kommnetoida, mutta jätetaan se toiseen kertaan, kunhan nyt omiani vaan naputtelen. :snotty:
 
VILJONKKA: tosi sekavaa toi veriryhmä juttu mutta onneks nyt ite ees jotenki tietää mihin ryhmään kuuluu ja on tossa neukkakortissa merkinnät yms :)
Joo ne supparit oli tosiaan järkyttävät ja vielä kun ei tieny et onko ne niitä vai mitä lie.. no nyt ei oo taas ollut kipuja yöllläkään..pelkään kyllä koska taas alkaa


pidättekö te muuten mukana niitä neukkakortteja koko aika? Kuulemma ois hyvä pitää..
:( tänään vielä viimiset antibiootit ja niitäkin jää muutama yli.
toivottavasti kaikki on nyt ok vaikka kaikkee sitä pelkääkin että vielä tulee.. ja on vialla :'(

ainiin!! ja eilen illalla kun menin nukkumaan niin tunsin ekat liikkeet!! ihan varmasti :)
tuntu että oikein potki siellä :heart: huusin miehenki kattomaan ja se oli jo et apua mitä nyt ku huusin että nyt äkkii tänne :LOL:
laitto käden vatsalle ja tunsi myös ne, sitten vielä katto että näkyykö vatsan päältä ja kuulemma näkyi :)
nyt kun alkaa miettiä niin voi olla että jo pari viikkoa sitten ekat hennot liikkeet on tuntunut mutta ei tosissaan näin selvästi.. sellaista ihmeen paineen tunnetta mahassa ja vähän ku ois ilmakupla tms mikä puhkeaa :)
ihanaa oli kyllä :heart:
sit kun piti alkaa nukkumaan niin sanoin vain että voisitkohan lopettaa nyt taas niin kauan että pystyy nukahtaa :LOL:
tänään tässä päivälläkin tuntunu hiukka sellaselta mutta en oo varma oisko vaan ilmaa.. :)
kuulemma näillä viikoilla alkaa vauva liikkumaan sitten ku äiti lepää ;)

hmmm.. mitäs muuta olikaan.. niin noista vatsakivuista vielä että oon senki takia huolestunut kun vielä muutama yö sitten tuli niitä vatsasärkyjä varsinki tohon vasemmalle puolelle kun vissiinkin tais olla lauantai ilta kun oksensin ja kaipa toi antibioottikin ulos tuli :ashamed:
en maininnu siitä neuvolaan mutta kyllä ajattelin sanoa sitten kun sinne meen.. jos se ei sit oo vaikuttanu mutta muut on kyllä pysyny sisällä!!
ei vaan saa tyhjään vatsaan ottaa.

 

Täällä ollaankin jo heinäkuun pinossa..niin se aika kuluu..
Niksuliinalle tervetuloa!

Masukipuja on ollut joillain, toivotaan että selviää ja ei oo mitään vakavaa.

Mahanmuodosta; Mulla välillä tuntuu masu semmoiselta pyöreeltä, mutta sit välillä tuntuu että ois pelkkää läskiä koko masu :(
Ja kun aiemmin ei oo sitä pehmustetta tuossa noin paljoo tuntunut, ett mistä ne nyt ois tullut?? :eek:

Kiva kuulla että ootte alkanut kans tuntemaan liikettä masussa..mulla kans yks ilta tuntui että pikkuinen tulee masunahkan läpi kun oikeen alkoi punttuamaan siel..ja tietty mies ei ollut taaskaan kokeilemassa :(

HT; Luulisin että voipi sen verran vaikuttaakin tuo istukan etuseinässä oleminen, ettei liikkeet/potkut kovin helposti tunnu..näin olen kuullut.

Nyt alkaa tyttö hermostua, pitänee lähtee leikkimään =)
M ja "Onni" 20+6
 
Heissan, nyt tuli ultraankin aika...vihdoinkin..sain sen siis sype-kätilön kautta kun muuten ei olisi mitään muuta ultraa kuin se alkuraskauden ultra kuulunut...pelottaa jos tälläkin on sydämessä jotakin häikkää, esikolla oli tumor siellä...
Mulla on siis ensi viikon to aamulla 9 neuvola ja siitä lähtä sitten ajamaan suoraan kyssiin ja siellä on sitten 12.40 aika äitipolille...saa nähä miten senkin sieltä löytää kun se on kesän ajan muualla kuin normaalisti...tekevät ilmeisesti sinne remppaa...ja saapa kuulla samalla sitten että pääsenkö sittenkään edes lähtemään serkkuni häihin, ne on 7.7 ja sinne ois suuntaansa 350km...ja yö hotellissa ja seuraavana päivänä takaisin...et reissua kerrakseen.

Tänään on mulla lääkäri tuon sairasloman takia, ei musta tuon lonkan kanssa ole töihin...samalla pyytää katsomaan sitten onko ureaplasmaa taas tuolla kun maha ollut kipeä jo toista viikkoa ja toissapäivänä hiffasin et jos se onkin tuota ureaplasmaa, pojasta se ilmeni toisella tavalla, ihan kuin kohgunsuuhun ois piikkejä työnnetty ja nyt vain tuo että maha tuntuu kauheelta pallolta ja särkee (supistuksia) ja niin....toivottavasti sais selvyyden...saa nähä mitä se lääkäri sanoo, ottaako ees koko näytettä, ihan pissis on nyt siellä tuuraajana kun oikea lääkäri on kesän virkavapaalla...haluu oman lääkärin...se oli myös nainen, nyt on mies :( ja miulla on noista miehistä huonoo kokemusta...mut pakko se on kestää, eipähän tuu hattivatille mitään kun hoidetaan pöpöt pois, tulihan stooria, jos tästä pikkuhiljaa lopettelis ettei menis ihan romaaniksi :LOL:

Perfekta ja hattivatti 21+2
 
Heissan!

Eilen oli taas illalla kunnon potkunyrkkeilymatsit menossa kun makasin sohvalla ja sit joskus 12 aikaan illalla kun menin nukkuun niin potkittiin taas mut sain silti melkein heti unenpäästä kiinni. On se kiva kun kaveri jaksaa liikkua ja potkia jne :heart: :heart: :heart:

Mä vaan odotan et olis ens ke klo9, mulla rakenneultra sillon. Sitte siitä 5vkoa ja on 4D-ultra ja jos toi istukka edelleen tuolla rakenteessa kohdunsuulla niin sitte on sen takiii ultra jossain 28-30 vkojen aikaan. Ja lapsettomuuslääkäri käski mennä tuolla vkon 30 jälk vielä ultraan vaikka yksityiselle kun IVF-lapsilla on kuulemma taipumusta pienikokoisuuteen.

Osaako joku sanoa vaikuttaako aiemmat leikkaukset synnytykseen? Mulla vaan toi koko maha vedetty joskus auki ja sit sitä endoa leikattu 4 kertaa ja kaikenmaailman kiinnikkeitä löytyy. Ei vaan saa tuolta neuvolasta oikeen mitään vastausta taas asioihin.

Eilen kävin Myllyssä jos siel olis ollu jotai hyviä mammavaatealennuksia niin ei. Mulla ei oo mitään housuja eli hame päällä mennää sitte. On mulla noi lappufarkut mut ei niitäkään kokoajan viittis pitää ja täällä taas tollanen sadeilma :(

Tänään on vapaa niin ajattelin mennä tonne Turun keskustaan vähän pyörii jos jotku housut löytyis tai sit joku pitkä hame. Nyt on ollu leggingsit+hame-yhdistelmää vaan päällä mulla.

Jospa menis kuivaa hiuksia, ei jaksais kun siihen menee taas ikuisuus...

Sanna ja Nipsu 19+2
 
Moikka pitkästä aikaa!

Niin se taitaa mulle ja miehelle ja pienelle ja koirille tulla muutto, kun pääsin opiskelemaan toiseen kaupunkiin! En tiedä kyllä yhtään, että milloin päästäis muuttamaan, mut noh, joskus.

Vauva on täälläkin harjoitellut liikkeitä, mietin jo, että miltä tuntuu sitten, kun vauva on iso ja potkii...

 
nyt on sitten antibiootit lopetettu eikä vatsaan oo onneks särkenyt.. (ei sais sanoo noin ku varmaan sitten alkaa taas :ashamed: )

PERFEKTA: mikä tuo "ureaplasma" on? :snotty:
aatelin vaan kun noihin vatsakipuihin vissiinkin liittyy..

mä en kyllä ymmärrä miten mua väsyttää koko aika ja kanssa pissahätää on :/ tuntu että kummatki alko heti sen jälkee ku antibiootit alotin että toivottavasti loppuu nuo jutut kun kuuriki loppu..

 
Tänään sen tein.....
ostin pikkubodyja perätu 4 kappaletta.... Arvoin kyllä pitkään, kun niin olin päättänyt että mitään en ostele kummemmin, mutta alesta kun löytyi niin ostin...
Ja itsellenikin olen vaattetia ostellut. parit housut tosin vain ja sitten pari isompaa paitaa. Pakko olla muutama fiksu vaate, ja kun niin ylpeä olen mahastani ja se niin ihanasti tulee oikeissa vaatteissa esille että... no juu...
Aikaisemminkin olen tainnut kysellä, mutta paljonko teillä on paino noussut?
Entä oletteko kukaan ollut raskaana lentokoneessa?

Tänään muuten kävin ottamassa vakuutuksenkin pikkuiselle, että sekin on hoidettu, ettei vain unohdu.
no nyt menen hipelöimään noita vauvan vaatteita.
Osaako joku kokenut muuten kertoa, että mitä on pakko tai siis hyvä olla ostettuna äitiyspakkauksen lisäksi ja kuinka paljon...
ettei menisi mun hankinnat ihan pieleen. Ei sitä kuitenkaan jaksa eka kuukausina olla kaupoissa kiertelemässä. tietty joulupukilta voi sitten toivoa...
mukavaa perjantai-iltaa kaikille!
Enni ja JAlmari
 
nita1 Toivotaan että meni ohi sillä antibioottikuurilla.

Mua vaivaa kyl kans toi hillitön vessahätä ja eikä ole vaan tunne et olis hätä vaan ku menee vessaan niin joka kerta tulee ihan kunnolla. Heh, tuntupas tyhmältä kirjoittaa tollasta :LOL:

Housut löyty HenkkaMaukalta. Ei ollu alessa mut pakko oli ostaa kun ei housuja kerran ole. Mahanpäälle tuleva osio oli aika pieni et vois kuvitella voivansa käyttää myös raskauden jälkeen ja niistä saa myös caprit kun oli sellaset nepparijutut lahkeissa.

Enni1980 Painoa tullu sellaset 3kg, riippuu vähän neuvolatädin vaa'asta. Toisella digitaalivaaka, jolla saa tarkan painon ja toisella sellanen missä pitää käsin säätää painoja, et jos digitaalivaa'a mukaan mennään niin 2.6kg ja nyt siis 19+2 menossa.

Mun napa näyttää kamalalta. Se ku on niin arpinen noista kaikista mun leikkauksista ja nyt ne arvet on venyny ja hyi ku se näyttää kauheelta, yöks. :(

Mistä kävit Enni1980 ottaa vakuutuksen? Oliks joku varausmaksu? Entä millanen omavastuu ja vuosimaksu jos saan olla utelias..
 
otin Fenniasta, kun kaikki meidän vakuutukset on sieltä.
90 euroa on maksu raskausajalta, siis kun sen ottaa ennen syntymää ja stten vuosimaksi oli n. 230 ja se sitten pienenee 2v ja 6v....
Kallista toihua, mutta kerranhan se kirpaisee ja on meillä vakuutettu muutenkin niin miksi ei vauvaa.
50 egee on oma vastuu per sairaus, sen jälkeen vakuutus korvaa, eli jos vaikka tulee astma, niin se 50 egee maksetaan ja kaikki sen jälkeen tulevat kulut astmasta maksaa vakuutus.
en tiä osasinko selittää yhtään ymmärrettävästi, kun nämä vakuutukset eivät le ihan mun juttu, mutta näin kuitenkin.

Itselläni on kiloja tullut jo 5 ja niistä taitaa puolet olla rinnoissa. :LOL:
on meinaan kasvanut tohinalla... ja nyt siis 18 + 3 menossa ja alkujaankin oli ylimääräistä, mutta koitetaan nyt pysyä kuosissa ja olla stressaamatta, kun olen tyytyväinen jos tuohon reiluun kymppikiloon pääsen...
 
Mulla on 4kg tullu painoa tähän mennessä...viikkoja nyt siis 18+2. Mun mielestä aika paljon kun mietin miten vähällä olen pojista päässyt :whistle:

Vauvan vaatteista mä olen kaikista kätevimmiksi kokenut bodyt ja puolipotkarit. Alussa varsinkin tuntuu,että bodyja on aina liian vähän. Meillä toi edellinen "vauva" varsinkin kakkasi tiuhaan tahtiin niin,että sitä velliä oli pitkin selkää =) Eli vaihtoon meni aina koko vaatekerta. Ja puolipotkarit on paljon helpompi pukea pienen vauvan päälle kuin ihan potkarit. Mutta kaikilla on oma tyylinsä tässäkin asiassa =) Ilokseni huomasinkin,että pakkauksessa on ainakin kolmet puolipotkarit!

Vauveli on alkanut liikkumaan nyt paljon ahkerammin. Mahan läpi ei näy edelleenkään,mutta nyt tunnen selvästi kuinka siellä pieni mullistaa :heart: Kannatti käydä neuvolassa puhumassa kuinka vauvan liikkeet ei tunnu...meinaan samana päivänä alkoi tuntumaan :D Ja muutenkin rauhoitti mieltä neuvolantädin sanat,että kyllä ne pian alkaa tuntumaan ;) Eli en ole puolihysteerisenä enää tunnustellut mahaani :LOL:

Mä löysin kanssa aivan ihanan juhlapuseron itselleni. Se laskeutuukin niin kivasti tosta mahan kohdalta vaikka ei äitiyspaita olekaan. Huomenna meinaan on mieheni isän veljen 50v synttärit...joo oli pitkä sepustus sukulaissuhteista :D Mut kuiteski löysin siis mielestäni kivan paidan! Kauan sitäkin piti etsiä...

Mutta se olisi viikonloppu edessä ja tällä hetkellä meikäläinen saa olla ihan yksin kotona ;) [/b

LilliM+pirpana 18+2 (lopullinen kutsumanimi luultavasti)
 
Ei ollut tarkoitus mustalla koko tekstiä :headwall:

Ai niin...meinasin ihan unohtaa sanoa,että mulla oli se sokrurasitus tänään...hyi että oli taas ällöä juoda sitä sokerilitkua tyhjään mahaan :whistle: Mutta selvisin kunnialla kun pidin nenästä kiinni :LOL: Maanantaina kuulen tuomioni :ashamed:
 

Yhteistyössä